kaikille kaksosia odottaville ja saaneille!!

neena

Onko teillä kaksoisraskaus huomattu heti ensimmäisessä ultrassa?? vai monennellako kerralla??
kun sydän äänet on kuunneltu ekalla kerralla onko silloin jo huomattu että siellä on kaksi??

14

9518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaSukka

      ...katsomassa noista alemmista viesteistä; mistä huomasitte jne. Myös www.vauvalehti.fi (muistaakseni tuo osoite), siellä on monikko-odottajien oma palsta ja vastauksia kysymyksiisi. Aika monella on huomattu myös myöhemmin monikkoraskaus, joillakin vasta synnytysvaiheessa:)

      • alkup.

        kävin katsomassa niitä aikasempia mutta siel ei ollut ihan sitä mitä hain... kiinnostaa vain todella että jos sydän äänet on kuultu niin miten ei silloin ole kuultu kahtia sydän ääniä??
        tai jos esim. eka ultrasta on saatu ihan kuva niin mietn siellä ei oo näkyny viel sitä toista?? vai onko kellään tällästä ollu, on varmaan? jännä juttu vain =) pitääpä käydä vilkaseen tuota vauvalehti sivua =)


      • sitä kaikenlaista
        alkup. kirjoitti:

        kävin katsomassa niitä aikasempia mutta siel ei ollut ihan sitä mitä hain... kiinnostaa vain todella että jos sydän äänet on kuultu niin miten ei silloin ole kuultu kahtia sydän ääniä??
        tai jos esim. eka ultrasta on saatu ihan kuva niin mietn siellä ei oo näkyny viel sitä toista?? vai onko kellään tällästä ollu, on varmaan? jännä juttu vain =) pitääpä käydä vilkaseen tuota vauvalehti sivua =)

        Meillä huomattiin vasta synnytyksessä. Sydänääniä kuului aina tasan yhdet (tai sitten sattui vain kertakaikkisen ammattitaidoton henkilökunta), Ultraa en henkillökunnan mielestä tarvinnut ja niin siinä sitten kävi. Onneksi kaikki meni ok. Vieläkin karvat nousee pystyyn, kun mietin, mitä kaikkea olis voinut sattua.


      • Tupla-tuplat
        sitä kaikenlaista kirjoitti:

        Meillä huomattiin vasta synnytyksessä. Sydänääniä kuului aina tasan yhdet (tai sitten sattui vain kertakaikkisen ammattitaidoton henkilökunta), Ultraa en henkillökunnan mielestä tarvinnut ja niin siinä sitten kävi. Onneksi kaikki meni ok. Vieläkin karvat nousee pystyyn, kun mietin, mitä kaikkea olis voinut sattua.

        ...vaan aina ei toisen sydänäänet kuulu niin hyvin, että ne selkeästi OVAT toiset sydänäänet. Voivat kuulua kaikuna. Eihän ensimmäisenä aina epäillä kaksosraskautta.
        Ultrassa tilanne vähän toinen. Kyllä läääkärin pitää osata tarkistaa tilanne koko kohdussa eikä pelkästään monisikiöraskauden varalta.
        Onneksi tilanne menossa parempaan suuntaan, kun muutenkin tekniikat kehittyvät.
        Meillä hyvä onni, kummallakin kerralla näkynyt heti alussa.


      • kaksosten äiti

        huomattiin ultrassa viikolla 12.


    • Sari

      Meillä siis huomattiin ekassa ultrassa molemmat sikiöt. Aikaisemmin sydänääniä kuunneltaessa olin aivan varma, että kuulin kahdet eri sydänäänet, mutta terveydenhoitaja sanoi niiden olevan kaikuja. Ja mä uskoin sitä.

    • Elina Kristiina

      Meillä asia huomattiin ensinmäisessä ultrassa rv 9 1, siellä näkyi selvästi kahden sydämen sykkeet. Samalla aika tyhjentävä ilmoitus, että niitä on kaksi, mutta samalla myös niin paljon tunteita herättävä. Nyt mennään rv 16 1 ja kaikki vielä hengissä alku vaikeuksista huolimatta.

    • tuplamammuli

      kaksia sydänääniä vaan yhdet ja sydänäänet kuunteli lääkäri?! Siksi kun menimme ekaan ultraan yllätys oli täydellinen kun odotimme vain yhtä vauvaa sydänäänten perusteella, muistellaan varmaan lopun ikämme kätilön tokaisua heeeiii....täällähän on näitä kaksi!
      ja eipä meinannut kätilö ekaksi löytää kun yhden vauvan toinen oli piilossa toisen takana!

      • MaSukka

        ...tuplamammuli kävit ultrassa? Löytyikö tämä takana ollut veijari kuitenkin samalla kerralla? Oliko sinulla itselläsi tunnetta asiasta- masu kasvanut homattavasti enemmän. ym. Itse vain mietin, kun kävin eka ultrassa (np rv 13) ja lääkäri tökkäsi laitteen sisään ja tutki sikiön mikä näkyvissä oli, kerran nopeasti laitetta sitten myöhemmin pyöräytti ja tuumasi ettei täällä muita sikiöitä ole....että noin nopeastiko se aina todetaan, ettei muita ole? Minulle tehtiin ultra vain alakautta, toisillehan tehdään sekä että.


      • tuplamammuli
        MaSukka kirjoitti:

        ...tuplamammuli kävit ultrassa? Löytyikö tämä takana ollut veijari kuitenkin samalla kerralla? Oliko sinulla itselläsi tunnetta asiasta- masu kasvanut homattavasti enemmän. ym. Itse vain mietin, kun kävin eka ultrassa (np rv 13) ja lääkäri tökkäsi laitteen sisään ja tutki sikiön mikä näkyvissä oli, kerran nopeasti laitetta sitten myöhemmin pyöräytti ja tuumasi ettei täällä muita sikiöitä ole....että noin nopeastiko se aina todetaan, ettei muita ole? Minulle tehtiin ultra vain alakautta, toisillehan tehdään sekä että.

        Ultrassa kävin viikoilla 11 3, veijari löytyi samalla ultrauksella mutta kätilö ultrasi ensiksi yhden sikiön otettiin mitat ja kaikki ja ultraus kesti mielestäni tosi kauan, kun jo olin melkeen nousemassa tutkimuspöydältä ylös ja luulin kaiken olevan ohi niin kätilö sanoikin että odotas hän vielä tarkistaa kohdun, sitten oli pitkä hiljaisuus sitten hän sanoi heiii..täällähän on näitä kaksi, ja koko ultraus meni uusiksi, multa otettiin myös mahan päältä ja sisäkautta uudelleen että saatiin "veijarille" mitat kanssa!=) Toi sun ultraus ei kyllä paljasta kaksosraskautta jos on noin hätäinen lääkäri ollut! Mitään tunnetta ei ollut kaksosraskaudesta, ja kun sydänääniäkin kuului vain yhdet....niin oli kyllä lähinnä ultrassa shokki kun positiivinen yllätys kesti kauan sulatella asiaa.......


      • MaSukka
        tuplamammuli kirjoitti:

        Ultrassa kävin viikoilla 11 3, veijari löytyi samalla ultrauksella mutta kätilö ultrasi ensiksi yhden sikiön otettiin mitat ja kaikki ja ultraus kesti mielestäni tosi kauan, kun jo olin melkeen nousemassa tutkimuspöydältä ylös ja luulin kaiken olevan ohi niin kätilö sanoikin että odotas hän vielä tarkistaa kohdun, sitten oli pitkä hiljaisuus sitten hän sanoi heiii..täällähän on näitä kaksi, ja koko ultraus meni uusiksi, multa otettiin myös mahan päältä ja sisäkautta uudelleen että saatiin "veijarille" mitat kanssa!=) Toi sun ultraus ei kyllä paljasta kaksosraskautta jos on noin hätäinen lääkäri ollut! Mitään tunnetta ei ollut kaksosraskaudesta, ja kun sydänääniäkin kuului vain yhdet....niin oli kyllä lähinnä ultrassa shokki kun positiivinen yllätys kesti kauan sulatella asiaa.......

        Niin, kyllä sillä vaan on vaikutusta miten huolellisesti ne ultraukset tehdään. Onneksi sinun tapauksessa sitten kuitenkin kätilö päätti vielä tarkistaa kohdun tilanteen, ettei toinen kaveri jäänyt matkustamaan ilman huomiota. Itse olen nyt viikolla 16, huomenna tarkalleen, ja vieläkin tosiaan ihmetyttää se eka ultra, jossa ei kohtua kyllä enemmin tarkasteltu. Muutenkin se oli aikas nopsa toimenpide, varmaan 5-10 min. Täytynee seuraavassa ultrassa, joka on kolmen viikon päästä, pyyttä et katsoisivat nyt sen verran tarkkaan, ettei vaan salamatkustajia ole jäänyt. Tosin tänään kävin neuvolassa ja yhdet selvät äänet siellä kuului, täti kyllä tökkäsi laitteen yhteen kohtaan (minulla nyt näitä näköjään sattuu), enkä tiedä jos olisi muita, olisko siellä pitänyt samalla kuulua muitakin ääniä. Onneksi tuntui ainakin yksi toukka siellä olevan:) Liikkeitä tuntuu kuin olisin tuntenut jo vko:lta 14 ja painoakin tullut huimat 7 kg, apua, vaikken ole mielestäni syöpötellyt ja liikkunutkin olen, samoin supistukisa tuntui jo vko:lla 14. Tämä raskaus tuntuu niin erilaiselta muihin, tosin sitähän ne voivat olla. No, eikun vielä jännäämään seuraavaa ultraa, ettei vain ois jääny jotain huomaamatta:)


    • tuulia

      piiperoiset huomattiin ekassa ultrassa rv 12.kätilö vaan tokas et "miten täällä näin monta jalkaa on...?"ja mumisi itsekseen.en edes itse ensin tajunnu asiaa ja sit kun ajatus iskostui otsalohkoon todellisena,ensimmäinen "järkevä ajatus" oli et nyt mies repii pelipöksynsä....(oli jo huolissaan taloudellisesta pärjäämisestä kun luultiin odottavamme yhtä lasta)tosin kaikkea tätä edelsi ensimmäinen lääkäri-neuvola käynti jossa lääkärini(joka on ns.vanhan kansan lääkäri,kuunteli sydän ääniä tai jotain sellasella torvella)otti häpyluu-napa mitan ja myhäili arvoituksellisesti "että ompa viikkoihin verrattuna isot mitat"en kiinnittänyt asiaan sen suurempaa huomiota.seuraavan kerran kun tapasimme,sanoi jo asian tienneensä....

    • Ronja

      Meillä löytyi kaksoset ekassa ultrassa rv 11. Löytyivät heti, kun kätilö laittoi anturin mahalle

    • Kika

      Joo, heti ultrassa huomattiin.
      Aika ällistyneitä kyllä oltiin, kun olin just miehelle vitsaillut että taitaa olla kaksoset tulossa kun on niin äkkiä vatsa kasvanut ja naureskeltiin vielä ajatukselle pahaa aavistamatta... =) Neuvolassakin ihmettelin vatsan nopeaa kasvua, mutta terveydenhoitaja sanoi sen johtuvan siitä että edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa (poika oli 1v 7kk kun kaksoset syntyivät).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe