Onko ketään joka on ollut interferoni hoidossa c-hepatiitin takia? Jos, niin kertoisitteko miten hoito meni. Tuliko sivuvaikutuksia? Jos tuli niin minkälaisia? Pystyykö kuurin aikana juomaan edes saunakaljan? Lähtikö sairaus pois?
c-hepatiitti
35
2048
Vastaukset
- Sam
Lähtikö sairaus pois?C-hepatiitistä ei parannuta.
- tarja
...lääkäreiden mukaan voi parantua 1/2 vuoden interferoni kuurilla. Tosin kaikilla se ei tehoo.
- Tarja
Muutkin c:tä sairastavat, kertokaa kokemuksianne kyseisestä sairaudesta. Mä oon saanu huonoa kohtelua esim.lääkärissä kun on huomattu et sairastan "narkomaani tautia", vaikken oo käyttänyt mitään vuosiin. Lisäksi jotkut läheiset on ollu ylivarovaisia, koska luulevat sen tarttuvan helpostikin.
- eräs
Otapa tyttörukka selvää mihin olet sairastunut, olet aika pihalla, kun kyselet saunakaljan juomisestakin.....huh huh. Tautihan ei parane koskaan.Netissä esim. verkkoklinikka.fi/vekkolääkärit kautta voit löytää aikaisempia taudista kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia tai kysy itse. Tee jotain!
- tarja
eräs kirjoitti:
Otapa tyttörukka selvää mihin olet sairastunut, olet aika pihalla, kun kyselet saunakaljan juomisestakin.....huh huh. Tautihan ei parane koskaan.Netissä esim. verkkoklinikka.fi/vekkolääkärit kautta voit löytää aikaisempia taudista kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia tai kysy itse. Tee jotain!
Olen kyllä varmasti paremmin perillä ko.sairaudesta kuin sinä keskusteltuani siitä useiden lääkäreiden kanssa. Katsoppa sieltä verkkoklinikalta kysymys nro.11147 niin huomaat että siitä voi parantua. Haluaisin lähinnä kokemuksia ihmisiltä jotka ovat käyneet sen hoidon läpi, enkä tietoa sairaudesta, koska sitä olen saanut vuosien aikana lääkäreiltä jo aivan tarpeeksi.
- Hepatisti
...on kokemuksia ja nimen omaan lääkärissä. Se ei riitä että taistelee huumeista irti, lääkäreiden pitää vielä kohdella kuin jotain saastaista oliota. Useiden narkomaanien elämä on alkanut jo lapsena vaikeissa olosuhteissa, joka on johtanut masennukseen, itsetunto-ongelmiin ja niiden kautta huumeisiin. Sit kun yrittää tervehtyä niin noita selkäänpuukottajia löytyy. Ne luulee olevansa parempia ihmisiä vaan sen takia et niitten elämä on alkanu kultalusikka suussa. Usein niiden järki on jääny vähän köyhäks, kun ei ole tarvinnut elämässä paljon ajatella muuta kuin et miten paljon parempi on kuin joku muu. Oon ollu kuivilla 2 1/2 vuotta. Ryyppään kyllä aika reilusti, mut eiköhän sitäkin pysty rajottamaan piakkoin. En oo tota hoitoa edes harkinnu, kun en tiedä pystynkö olee juomatta puolta vuotta ainakaan vielä. Toivottavasti joku ton hoidon käyny eksyy tänne sivuille niin saat tietoa, mut niitä ei varmaan oo vielä pilvin pimein.
- tarja
Hepatisti kirjoitti:
...on kokemuksia ja nimen omaan lääkärissä. Se ei riitä että taistelee huumeista irti, lääkäreiden pitää vielä kohdella kuin jotain saastaista oliota. Useiden narkomaanien elämä on alkanut jo lapsena vaikeissa olosuhteissa, joka on johtanut masennukseen, itsetunto-ongelmiin ja niiden kautta huumeisiin. Sit kun yrittää tervehtyä niin noita selkäänpuukottajia löytyy. Ne luulee olevansa parempia ihmisiä vaan sen takia et niitten elämä on alkanu kultalusikka suussa. Usein niiden järki on jääny vähän köyhäks, kun ei ole tarvinnut elämässä paljon ajatella muuta kuin et miten paljon parempi on kuin joku muu. Oon ollu kuivilla 2 1/2 vuotta. Ryyppään kyllä aika reilusti, mut eiköhän sitäkin pysty rajottamaan piakkoin. En oo tota hoitoa edes harkinnu, kun en tiedä pystynkö olee juomatta puolta vuotta ainakaan vielä. Toivottavasti joku ton hoidon käyny eksyy tänne sivuille niin saat tietoa, mut niitä ei varmaan oo vielä pilvin pimein.
Kun oot päässyt irti ja toivottavasti pystyt vähentään tota dokailuakin. Se on totta, että kun elämä heittelee niin alkaa usein ajattelemaan asioita useammalta kantilta eikä vaan omaan napaansa tuijotellen. Ja me jotka ollaan kestetty hengissä toi riepottelu ollaan yleensä aika sitkeitä ja vahvoja ihmisiä vanhempana. Hauskaa kevään jatkoa!
- gcfhxcytdjhgv
eräs kirjoitti:
kyllä se paranee!!! siihen on kehitetty alfainterferoni hoito!!!!!!!!!!!!!! vastaa kovuudeltaan syöpähoitoa
- jos tiedät....
Lupa itse verkkoklinikkavastaus (jonka mainitsit jollekin) uudestaan. Alkoholihan lisää c-hepatiittiviirusta elimistössä. Eiköhän olis aika alkaa elää niin kuin normaalit ihmiset, kallista hoitoakin saat. Sun dokailusi on dokailtu!
- Katjuska
Kyllä ihmisillä on käsittämätön tarve syyllistää, haukkua ja halveksua. Sitten ei edes lueta kunnolla kysymyksiä eli vastataan mitä sattuu. Kyse oli yhdestä saunakaljasta INTERFERONIHOIDON aikana. (Jumpe, jos mä nyt ite unohdin alkuperäisen viestin tossa vastauksia selaillessa... ;P)
Valitettavasti minäkään en osaa yhtään sanoa mitään tuohon kysymykseesi, mutta oli pakko kommentoida noita muutamia viestejä...
Toivon, että saat apua interferonihoidosta. Kysyvä ei ainakaan tieltä eksy! Kuulostaa ainakin hyvältä! - tarja
Katjuska kirjoitti:
Kyllä ihmisillä on käsittämätön tarve syyllistää, haukkua ja halveksua. Sitten ei edes lueta kunnolla kysymyksiä eli vastataan mitä sattuu. Kyse oli yhdestä saunakaljasta INTERFERONIHOIDON aikana. (Jumpe, jos mä nyt ite unohdin alkuperäisen viestin tossa vastauksia selaillessa... ;P)
Valitettavasti minäkään en osaa yhtään sanoa mitään tuohon kysymykseesi, mutta oli pakko kommentoida noita muutamia viestejä...
Toivon, että saat apua interferonihoidosta. Kysyvä ei ainakaan tieltä eksy! Kuulostaa ainakin hyvältä!Löytyyhän täältä onneksi ihminen joka ei halua syyllistää nuoruuden virheistä loppu elämää ja ymmärtää kysymyksenkin oikein!
- tarja
Jos ymmärtäisit lukemasi tekstin tajuaisit etten pyydä neuvoja sun kaltasiltasi ihmisiltä dokaamisesta hepatiitin aikana, vaan interferoni-hoidon käyneiltä kokemuksia hoidosta ja että voiko hoidon aikana esim. juhlissa juoda kohteliaisuus syistä tervetuliaismaljan tai YHDEN saunakaljan jossain duunin saunaillassa, ettei tarvitsisi selitellä kaikille miksei voi juoda tippaakaan. Alkoholin vaikutusta ko. sairauteen minun ei tarvitse palstoilta katsoa koska olen aiheesta kuullut lääkäreiltä paljon enemmän kuin palstoilta löytyy. Lääkärini ei vaan tiedä hoidosta kaikkea, joten pitäisi varata aika aiheeseen erikoistuneelle lääkärille, joten päätin kysyä täällä ensin, koska harkitsen hoitoa.
- mike
Miksköhän noi tietämättömät pellet tulee neuvomaan sellasta jolla toi sairaus on, koska varmasti jos sairastaa jotain, niin ottaa selvää sairaudestaan. Mulla on myös hepatiitti c ja oon huomannu et monet terveyskeskuslääkärit ei tiedä siitä edes yhtä paljon kun itse tiedän. Esimerkiksi jotkut väittää et se tarttuu sukupuoliyhteydessä vaikka asiaan perehtyneet lääkärit tietävät ettei maailmasta löydy yhtään tapausta jossa se olisi sillä tavalla tarttunut. (on seurattu aviopareja joista toisella on ollut ja toisella ei). Tosta dokailusta: mulle lääkäri sano et voi sitä kohtuudella sillon tällön juoda. Ikävä kyllä en voi neuvoa hoidon suhteen, kun en ole hoidossa ollut, mutta kuullut että joillakin voi olla rankkojakin sivuvaikutuksia. Hyvä kun oot päässy piikistä eroon ja tsemppiä!
- kysy lääkäreiltä
tarja kirjoitti:
Jos ymmärtäisit lukemasi tekstin tajuaisit etten pyydä neuvoja sun kaltasiltasi ihmisiltä dokaamisesta hepatiitin aikana, vaan interferoni-hoidon käyneiltä kokemuksia hoidosta ja että voiko hoidon aikana esim. juhlissa juoda kohteliaisuus syistä tervetuliaismaljan tai YHDEN saunakaljan jossain duunin saunaillassa, ettei tarvitsisi selitellä kaikille miksei voi juoda tippaakaan. Alkoholin vaikutusta ko. sairauteen minun ei tarvitse palstoilta katsoa koska olen aiheesta kuullut lääkäreiltä paljon enemmän kuin palstoilta löytyy. Lääkärini ei vaan tiedä hoidosta kaikkea, joten pitäisi varata aika aiheeseen erikoistuneelle lääkärille, joten päätin kysyä täällä ensin, koska harkitsen hoitoa.
Ai sä kyselet mielummin täältä sun sairaudesta, kuin lääkäreiltä....... mieti vähän mitä itse kirjoittelet ja miltä se kuulostaa.
- tarja
kysy lääkäreiltä kirjoitti:
Ai sä kyselet mielummin täältä sun sairaudesta, kuin lääkäreiltä....... mieti vähän mitä itse kirjoittelet ja miltä se kuulostaa.
Kysyn ihmisiltä jotka ovat hoidon kokeneet kokemuksia hoidosta, en sairaudesta, saadakseni miettiä että lähdenkö niin rankkaan hoitoon. En viitsisi varata aikaa sairaalaan hepatiitteihin erikoistuneelle lääkärille turhaan, kun on hirveät jonotkin ja jos päätänkin etten hoitoon lähde. Eikä niitä aikoja kovin helposti saakaan. Tavallinen lääkäri ei yleensä tiedä aiheesta kovin paljon. Miksi en saisi kysyä ko. aiheesta täällä? Miten edes vaivauduit noin typerän viestin tänne kirjoittamaan, joka ei johda mihinkään?
- tarja
mike kirjoitti:
Miksköhän noi tietämättömät pellet tulee neuvomaan sellasta jolla toi sairaus on, koska varmasti jos sairastaa jotain, niin ottaa selvää sairaudestaan. Mulla on myös hepatiitti c ja oon huomannu et monet terveyskeskuslääkärit ei tiedä siitä edes yhtä paljon kun itse tiedän. Esimerkiksi jotkut väittää et se tarttuu sukupuoliyhteydessä vaikka asiaan perehtyneet lääkärit tietävät ettei maailmasta löydy yhtään tapausta jossa se olisi sillä tavalla tarttunut. (on seurattu aviopareja joista toisella on ollut ja toisella ei). Tosta dokailusta: mulle lääkäri sano et voi sitä kohtuudella sillon tällön juoda. Ikävä kyllä en voi neuvoa hoidon suhteen, kun en ole hoidossa ollut, mutta kuullut että joillakin voi olla rankkojakin sivuvaikutuksia. Hyvä kun oot päässy piikistä eroon ja tsemppiä!
Oon joutunu kanssa kinastelemaan ihmisten kanssa siitä että miten se tarttuu. Se on aika turhauttavaa, kun on lukenut lääkäreiden matskua aiheesta sivu kaupalla ja jutellut lääkäreiden kanssa siitä, niin joku tulee kertomaan sulle "totuuksia" kun on lukenut jostain lehdestä jonkun jutun. Sit ne vielä sekottaa eri hepatiitit toisiinsa. Lehdissä ja täällä netissäkin on usein sekotettu B ja C hepatiitit. Tsemppiä sinnekin päin! =)
- ou nou
tarja kirjoitti:
Oon joutunu kanssa kinastelemaan ihmisten kanssa siitä että miten se tarttuu. Se on aika turhauttavaa, kun on lukenut lääkäreiden matskua aiheesta sivu kaupalla ja jutellut lääkäreiden kanssa siitä, niin joku tulee kertomaan sulle "totuuksia" kun on lukenut jostain lehdestä jonkun jutun. Sit ne vielä sekottaa eri hepatiitit toisiinsa. Lehdissä ja täällä netissäkin on usein sekotettu B ja C hepatiitit. Tsemppiä sinnekin päin! =)
parempi kyllä kysyä lääkäreiltä, älä puhu paskaa, etteivät lääkärit tiedä.
- sonja
Katjuska kirjoitti:
Toivon, että saat apua interferonihoidosta. Kysyvä ei ainakaan tieltä eksy! Kuulostaa ainakin hyvältä!Saada se yksi saunakalja? Eikö ilman sitä kaljaa voi olla? Jos on hepatiitti, on oman itsensä takia parasta jättää KAIKKI huumeet, alkoholi mukaan luettuna pois elämästä. Miksi pitäisi saada lupa alkoholin käyttöön? Ensin yksi saunakalja,,sitten kaksi,,, sitten vielä enemmän,,, jne
Jos on kerran ollut riippuvainen jostain kemikaalista, on suuri vaara tulla riippuvaiseksi toisestakin! - sonja
tarja kirjoitti:
Haet siis mieluumin tietoa TÄÄLTÄ kuin aiheeseen perehtyneeltä lääkäriltä???
Ei voi olla totta!!! - sonja
tarja kirjoitti:
Kysyn ihmisiltä jotka ovat hoidon kokeneet kokemuksia hoidosta, en sairaudesta, saadakseni miettiä että lähdenkö niin rankkaan hoitoon. En viitsisi varata aikaa sairaalaan hepatiitteihin erikoistuneelle lääkärille turhaan, kun on hirveät jonotkin ja jos päätänkin etten hoitoon lähde. Eikä niitä aikoja kovin helposti saakaan. Tavallinen lääkäri ei yleensä tiedä aiheesta kovin paljon. Miksi en saisi kysyä ko. aiheesta täällä? Miten edes vaivauduit noin typerän viestin tänne kirjoittamaan, joka ei johda mihinkään?
Kuvitteletko tosiaan saavasi täältä luotettavaa ja asiantuntevaa tietoa? Miten voit olla varma siitä???
- Tintti
tarja kirjoitti:
Toivottavasti jaksat vielä lukea tämän noitten kaikkien "fantastisten" viestien jälkeen; tiedän hiukan kyseisestä hoidosta koska sisarenpoikani kävi sen läpi.(muistaakseni noin viitisen vuotta sitten Turussa.poika oli sillon 25vuotias))
Hän on merimies ja oli saanut sen jossain Aasiassa kun oli typerys kännipäissään kokeillut jotain paskaa.
No,se ei ole mun pointti vaan se,että hoidon aikana hänen oli todella ehdottomasti oltava ilman lasillistakaan saunakaljaa.Siihen meni kai puolisen vuotta.
Heti lääkityksen loputtua sai kännätä miten halusi.
(rupes kyllä ottamaan paljon rauhallisemmin ,sanoi ,että niin kallista hoitoa pitää vähän kunnioittaa)
Luulen,että sinun kantsii sinne hoitoon mennä ja toivon että kaikki sujuu ok. - apina
sonja kirjoitti:
Kuvitteletko tosiaan saavasi täältä luotettavaa ja asiantuntevaa tietoa? Miten voit olla varma siitä???
Varma voi kai olla vain päinvastaisesta, että täällä saa ei-asiallista "tietoa", joka ei liity mitenkään kysymykseen.
Siis eikö tämä palsta ole sitä varten, että täällä voi kysyä toisten mielipiteitä terveyteen liittyvissä asioissa? Eikä tietääkseni kysymisen tai kirjoittamisen edellytys ole se, että uskoo saavansa luotettavaa ja asiantuntevaa tietoa. Kai kysyjä voi itsekin arvioida vastauksen tason? - tarja
Tintti kirjoitti:
Toivottavasti jaksat vielä lukea tämän noitten kaikkien "fantastisten" viestien jälkeen; tiedän hiukan kyseisestä hoidosta koska sisarenpoikani kävi sen läpi.(muistaakseni noin viitisen vuotta sitten Turussa.poika oli sillon 25vuotias))
Hän on merimies ja oli saanut sen jossain Aasiassa kun oli typerys kännipäissään kokeillut jotain paskaa.
No,se ei ole mun pointti vaan se,että hoidon aikana hänen oli todella ehdottomasti oltava ilman lasillistakaan saunakaljaa.Siihen meni kai puolisen vuotta.
Heti lääkityksen loputtua sai kännätä miten halusi.
(rupes kyllä ottamaan paljon rauhallisemmin ,sanoi ,että niin kallista hoitoa pitää vähän kunnioittaa)
Luulen,että sinun kantsii sinne hoitoon mennä ja toivon että kaikki sujuu ok.Joo täällä on kaikennäköistä katkeraa porukkaa näköjään. Pystyikö hän käymään hoidon aikana töissä? Tiedätkö et oliko mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä? Jäikö hän taudin kantajaksi, vai paraniko se kokonaan?
- tarja
apina kirjoitti:
Varma voi kai olla vain päinvastaisesta, että täällä saa ei-asiallista "tietoa", joka ei liity mitenkään kysymykseen.
Siis eikö tämä palsta ole sitä varten, että täällä voi kysyä toisten mielipiteitä terveyteen liittyvissä asioissa? Eikä tietääkseni kysymisen tai kirjoittamisen edellytys ole se, että uskoo saavansa luotettavaa ja asiantuntevaa tietoa. Kai kysyjä voi itsekin arvioida vastauksen tason?Sonja taitaa olla niitä jotka luulee olevansa ainoita jotka pystyy ajattelemaan. Minkähän takia se lukee tällässii palstoja kun tietää et täällä voidaan kirjoittaa mitä sattuu...
- Tintti
tarja kirjoitti:
Joo täällä on kaikennäköistä katkeraa porukkaa näköjään. Pystyikö hän käymään hoidon aikana töissä? Tiedätkö et oliko mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä? Jäikö hän taudin kantajaksi, vai paraniko se kokonaan?
En ole varma kävikö hän töissä mutta luulen niin(asuin itse silloin ulkomailla).
Sen sijaan tiedän,että hän parani kokonaan,koska siitä puhuimme jälkeenpäin.Enkä muista hänen maininneen sivuvaikutuksista.Minulle jäi sellainen mielikuva,että poika oli omasta mielestään päässyt helpolla (ja kiitti suojelusenkeliään) - tarja
Tintti kirjoitti:
En ole varma kävikö hän töissä mutta luulen niin(asuin itse silloin ulkomailla).
Sen sijaan tiedän,että hän parani kokonaan,koska siitä puhuimme jälkeenpäin.Enkä muista hänen maininneen sivuvaikutuksista.Minulle jäi sellainen mielikuva,että poika oli omasta mielestään päässyt helpolla (ja kiitti suojelusenkeliään)...mä sitten varaan ajan sinne lääkärille ja aloitan hoidon, kun on noin hyviä kokemuksia.
- tintti
tarja kirjoitti:
...mä sitten varaan ajan sinne lääkärille ja aloitan hoidon, kun on noin hyviä kokemuksia.
mutta muista että ei sitä saunakaljaa hoidon aikana.ja jos olet vielä vähänkin nuori (?) ja muutoin hyväkuntoinen niin varmaan paranet.pidä lippu korkealla!
- yksinäinen
minulle hoito oli rankka,jouduin sairaalassa olemaan vähän väliä tiputuksessa.laihuin kuukaudessa kymmenen kiloa,en ole parantunut.
- tarja
Sonja taas näyttää typeryytensä tässä viestissä...
- Tintti
Mun viestini meni väärään paikkaan jostain syystä.Tähän se oli tarkoitettu eikä sinisilmäisen jälkeen.
- Tarja
Tästähän tuli yllättävän suosittu keskustelu! Odotin vaan paria viestiä c:tä sairastavilta.
Vaikkei kaikki viestin lähettäjät oo niin kovin ystävällisellä mielellä osallistunu juttuun, mut saipahan nekin purettua pahaa oloaan. Ja onhan noita järkeviä viestittelijöitäkin ollut liikkeellä kiitos niille. Aurinkista kevättä kaikille! - @
Mitä sivuvaikutuksia interferonilla on?
Injektion jälkeen esiintyy usein kuumereaktio ja väsymystila. Ruokahalu saattaa huonontua ja potilas voi kokea suoranaista pahoinvointia, päänsärkyä ja lihassärkyä, ja kuumereaktioon liittyen myös vilunväristyksiä. Näiden oireiden hillitsemiseksi voidaan antaa tavallisia särkylääkkeitä.
Interferonilla on lisäksi paljon harvinaisempia sivuvaikutuksia. Lääkitys saattaa vaikuttaa eräisiin veriarvoihin, ja siihen saattaa herkistyä, jolloin voi tulla yliherkkyysreaktio. Jos esiintyy kohtalaisia tai vaikeita sivuvaikutuksia joudutaan vähentämään annosta tai lopettamaan lääkitystä täysin.
C-Hepatiitti - Neuvoja potilaalle
Jos on C-Hepatiittiviruksen kantaja - onko mitään yleisiä elämänohjeita, mitä olisi hyvä tietää?
C-hepatiitti rasittaa maksaa, ja tällöin on hyvä välttää muita maksaa rasittavia aineita, lähinnä alkoholi. C-hepatiittia sairastavan alkoholinkäyttö saisi jäädä tasolle lasillinen viiniä sosiaalisissa tilaisuuksissa. Jotkut lääkkeet, mm anaboliset steroidit, ovat haitallisia. Sen takia on tärkeä, että potilas mainitsee tästä taudista, kun hän käy lääkärissä jonkun muun asian takia.
On hyvä mainita tästä taudista, kun käy esim. hammaslääkärissä, joskin tartuntamahdollisuus on äärimmäisen pieni. Verta ei pidä luovuttaa, eikä pidä "purra" toisia ihmisiä. Jos käyttää huumeita, ei neuloja tietenkään pidä jakaa toisten kansa.
Muuten on tärkeä, että rauhallista joskin kroonista C-hepatiittia sairastava jatkaa normaalia elämäänsä. Hän on oireeton, ja riski, että hän vuosien mittaan joutuisi kärsimään taudin aiheuttamista seurauksista, on itse asiassa melko vähäinen. Se että ylempänä mainittiin maksasyöpää, ei tarkoita, että se Suomessa olisi mitenkään tavallinen seuraus, se on itse asiassa äärimmäisen harvinainen.- tarja
...tiedoista. En oo itse löytänyt paljoakaan tietoa interferoni-hoidosta netistä, mutta taidanpa vielä käydä etsimässä...
- h.c.
olen ollut hoidossa nyt kuukauden, helpompi on ollut kuin kuvittelin, sivuvaikutuksiin on kuulunut väsymystä, masista,kiukkuisutta ja mielialan vaihteluita, lääkäri sanoi minulle, että pari kaljaa viikossa kestää ottaa, mutta laajempi juominen vaikuttaa hoitotulokseen.
- Parantunut ceestä
tällä palstalla ei kyllä tiedetä mistään mitään, on olevinaan vain niitä niin perkeleen viisaita, "minä tiedän kaiken ja minä olen aina oikeassa!". itse interferonihoidon kärsinyt ja c-hepatiitista parantunut! 12viikon hoitojakso ja jo 4viikon hoidon jälkeen otetuissa verikokeissa c-hepatiitti virus oli negatiivinen! Joten KYLLÄ siitä voi parantua. kaikilla tietenkään ei ole yhtä hyvää "tuuria", mutta minä olen ainakin yksi esimerkki siitä että siitä voi parantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920