Vetoketju takaisin kiinni, miehet! Tämä ei ole avunpyyntö toiveen toteuttamiseksi!
Minulla on ongelma. Naiseni haluaisi "jo" lapsen, ja minä en välttämättä halua koskaan. Tätä en ole uskaltanut sanoa, vaan yritän vierittää asiaa aina epämääräisen, mutta pitkän ajan päähän tulevaisuuteen. Hän jaksaa puhua biologisesta kellostaan ja minua pelottaa, että mitä siitä tulee.
Haukkukaa siitä, miten olen asian hoitanut, mutta toivon, älkää viitsikö syyttää siitä, että olen epäkypsä ja huono ihminen, kun en halua tehdä kakaraa. Suorastaan välttelen lapsia, joka paikassa.
Apua! Naiseni haluaisi lapsen!
9
741
Vastaukset
- Nainen alle 30 v.
Vai haluaisi naisesi lapsen. Kuulehan, se on aivan normaalia jos nainen haluaa lapsen jossain vaiheessa elämää. Tietenkin on yksilöllistä missä iässä ollaan valmiita äideiksi ja isiksi. Mutta naisilla alkaa biologinen kello tikittää aiemmin kuin miehillä, se on totta! Miehien täytyy tämä asia vain hyväksyä. Keskustele asiasta hänenn kanssaan, voisiko lasta hankkia silloin kun sinäkin olisit valmis siihen. Lapsi mullistaa kyllä koko elämän ja pistää elämänarvot uusiksi. Hyvästi ravintolat, omat harrastukset jne., silloin eletään lapsen ehdoilla. Näistä on hyvä keskustella parisuhteessa!!:)
- Pula-Aho
Siinähän se paljolti onkin, kun en halua elämääni mitään mullistuksia. Harrastukset tulevat aina olemaan tärkeämpiä. Lisäksi en halua kämppääni mitään pikkuterroristia, joka tekee miljoonavahingot ennen kuin kasvaa sen verran järkeväksi, ettei enää tee tuhoa. Sen jälkeen se alkaakin sitten käyttää huumeita ja tappaa jonkun.
Palkkatulot eivät riitä kunnolla edes itselle, saatika että sitten pitäisi elättää joku, ja maksaa vielä sen kaljat teini-iässä. Paha-paha maailma. - TT
Pula-Aho kirjoitti:
Siinähän se paljolti onkin, kun en halua elämääni mitään mullistuksia. Harrastukset tulevat aina olemaan tärkeämpiä. Lisäksi en halua kämppääni mitään pikkuterroristia, joka tekee miljoonavahingot ennen kuin kasvaa sen verran järkeväksi, ettei enää tee tuhoa. Sen jälkeen se alkaakin sitten käyttää huumeita ja tappaa jonkun.
Palkkatulot eivät riitä kunnolla edes itselle, saatika että sitten pitäisi elättää joku, ja maksaa vielä sen kaljat teini-iässä. Paha-paha maailma.Juu, vaikea minunkin oli ja on edelleenkin kuvitella mitään auvoista ja ihanaa elämää lapsien kanssa. Miehenikin täytettyään nyt 30-v päätti että pois semmoiset lapset, ja teetätti sterilisaation. Mietin joskus pääni puhki sitä odotellessa mitä jos hän kallistuu siihen että haluaa lapsen, onko minun luovuttava hänestä? Olisi se ollut pirullinen tilanne, mutta KETÄÄN EI VOI PAKOTTAA LASTA TEKEMÄÄN JOS EI HALUA. Turha on kenenkään täti-ihmisen mussuttaa siitä miten luonnollista se on ja plää plää. Joko lapsen haluaa tai sitten ei. Täts it. Luulenpa että teille tulee ennenpitkää ero... Parempi sekin kuin kaikinpuolinen helvetti. Sellaisiakin naisia on, jotka eivät halua lapsia, ja tajuavat senkin että kun ei raha riitä niin ei riitä ja sillä hyvä. Kaikenlaisia ruusunpunaisia unelmia sitä aina elätellään ja kuvitellaan että kyllä se siitä, mutta useimmiten ei se siitä...
- Lena21
TT kirjoitti:
Juu, vaikea minunkin oli ja on edelleenkin kuvitella mitään auvoista ja ihanaa elämää lapsien kanssa. Miehenikin täytettyään nyt 30-v päätti että pois semmoiset lapset, ja teetätti sterilisaation. Mietin joskus pääni puhki sitä odotellessa mitä jos hän kallistuu siihen että haluaa lapsen, onko minun luovuttava hänestä? Olisi se ollut pirullinen tilanne, mutta KETÄÄN EI VOI PAKOTTAA LASTA TEKEMÄÄN JOS EI HALUA. Turha on kenenkään täti-ihmisen mussuttaa siitä miten luonnollista se on ja plää plää. Joko lapsen haluaa tai sitten ei. Täts it. Luulenpa että teille tulee ennenpitkää ero... Parempi sekin kuin kaikinpuolinen helvetti. Sellaisiakin naisia on, jotka eivät halua lapsia, ja tajuavat senkin että kun ei raha riitä niin ei riitä ja sillä hyvä. Kaikenlaisia ruusunpunaisia unelmia sitä aina elätellään ja kuvitellaan että kyllä se siitä, mutta useimmiten ei se siitä...
että en ole ainoa joka on tuota mieltä naisena lasten hankkimisesta.
Mieheni on kolmekymppinen, itse olen tosin vasta 21, mutta jo kovin vahvasti sitä mieltä että lapset eivät ole se asia jota elämältä haluan.
Tuttavapiirissäni on paljon nuoria äitejä ja kyllä se touhu näyttää aika raskaalta. Se, että olen vasta näin nuori, ei ole syy tähän, tiedän sen vain sisimmässäni, että en tulisi jaksamaan rääkyvän kakkakoneen kanssa.
Miehelläni on hyväpalkkainen työ ja minulla kohtapuoliin riittävä koulutus ja mahdollisuus hyväpalkkaiseen työhön, mutta kun ei niin ei! - Pena
Lena21 kirjoitti:
että en ole ainoa joka on tuota mieltä naisena lasten hankkimisesta.
Mieheni on kolmekymppinen, itse olen tosin vasta 21, mutta jo kovin vahvasti sitä mieltä että lapset eivät ole se asia jota elämältä haluan.
Tuttavapiirissäni on paljon nuoria äitejä ja kyllä se touhu näyttää aika raskaalta. Se, että olen vasta näin nuori, ei ole syy tähän, tiedän sen vain sisimmässäni, että en tulisi jaksamaan rääkyvän kakkakoneen kanssa.
Miehelläni on hyväpalkkainen työ ja minulla kohtapuoliin riittävä koulutus ja mahdollisuus hyväpalkkaiseen työhön, mutta kun ei niin ei!Itselläni on kaksi lasta. Ystävän neuvo: älkää tehkö lapsia jos ette oikeasti halua sitä. Tarkoitus ei ole peloitella mutta.. Lapset kannattaa tehdä vasta sitten kun tuntuu siltä että nyt on kaikki koettu mitä on halunnutkin ja voi rauhoittua viettämään säännöllistä aikaa kotona. Lapsia ei myöskään kannata tehdä parisuhteen paikkaamiseksi, lasten tulo luo lisää paineita ja jos homma on ollut jo valmiiksi vaikeaa niin sitten vielä enemmän.
Vielä tuosta lasten ehdoilla elämisestä: itselläni meinasi palaa pinna lopullisesti kun vaimo jankutti tuota "lasten ehdoilla elämisestä" ja sen varjolla ei tehty mitään mikä ei olisi liittynyt lapsiin tai perheeseen jollain tavalla. Täydellinen uhrautuminen kääntyy helposti lapsia vastaan ennepitkää.
Muutenhan lapset on kivoja, en vaihtaisi poikamieselämään enää takaisin, no pari päivää kuukaudessa tekisi kyllä gutaa. Ei ole paljoa toivottu.
- Liisa
Kannattaisi varmaan istua kerran naisesi kanssa pöydän ääreen, ja puhua asia selväksi. Selitä sille, ettet halua lasta, ja kerro myös syy.
en väitä että naisesi ymmärtää sitä, ehkä jopa lähteekin, mutta ehkei teiän sitten olekaan tarkoitus olla yhdessä. Mutta ennen kuin meet puhumaan sille, mieti ensin ite, miksi et halua lasta? pelkäätkö jotain? Mitä sulla loppujen lopuksi lapsia vastaan on??- Kokemusta on
Isänä voin kertoa hieman kokemuksia tästä ihanasta ruusuntuoksuisesta autuudesta, mitä lapsi on minulle ja parisuhteelleni tuonut:
1) Raskaus aikana vaimoni oli jatkuvasti huonovointinen ja oksenteleva. Myöskin mielialan vaihtelut olivat yleisiä. Seksiä ei raskaaksitulon jälkeen saanut enää niin kuin ennen ja mitä pidemmälle raskaus eteni, niin sitä vähemmän.
2) Olin mukana synnytyksessä (virhe!). Mikään ei vie tehokkaammin omia seksihaluja kuin sen näkeminen että "Alien" tulee ulos reiästä, verta ja verisiä jälkeisiä tulee sieltä ulos, välilihaa leikataan saksilla ja vaimo huutaa tuskasta. Eipä vähään aikaan haluttanut sen jälkeen.
NEUVO: Jos menet mukaan synnytykseen, poistu ennen "H-hetkeä".
3) Vaimon paikkojen kuntoutuminen kesti aika kauan ja kun omatkin halut olivat kateissa, niin eipä paljon sänky laulanut. Lapsellamme oli koliikki ja senkin jälkeen se nukkui tosi huonosti. Kaiket yöt ensimäiset kaksi vuotta sain kuunnella taukoamatonta huutoa ja jos halusin nukkua, niin eri huoneessa ja tulpat korvissa. Vaimoni oli tietysti väsynyt ja huonolla tuulella kun joutui vielä imettämäänkin lasta noin puolitoista vuotta. Hän oli aina kärttyinen ja väsynyt ja nalkutti minulle siitä, että en hoida lasta ja kotia tarpeeksi, enkä anna hänelle huomiota tarpeeksi. Tein silloin itse sikana töitä perheeni ruokkimiseksi ja kuolemanväsyneenä kun en saanut nukuttua kunnolla. Tein parhaani myöskin kotona, mutta se ei vaan riittänyt. Parisuhteemme meni huonoon kuntoon.
4) Lapsen kasvaessa oli muutettava isompaan asuntoon ja otettava siis lisää lainaa. Lapsen kustannukset ovat muutenkin ylättävän suuret. No tosin rahaa säästyy ku ei enää käy missään. ;-)
Neuvo: Tee lapsi vasta sitten kun sinulla on siihen taloudelliset edellytykset.
5) Lapsen syntymän myötä koko elämä pyörii lapsen ympärillä ja lapsen tarpeiden mukaan. Ei voi lähteä ulos jos ei hommaa hoitajaa. Eikä esim. voi lähteä edes illalla enää yhdessä juoksulenkille taikka rullaluistelemaan, koska mihin lapsi silloin laitetaan? Lapsi rajoittaa ja sitoo aivan käsittämättömän paljon ainakin muutaman vuoden, ennenkuin kasvaa isommaksi.
Neuvo: Pidä huolta, että sinulla on isovanhemmat, tms. varahoitajat lähellä ja saatavilla. Palkkaa vaikka aupair jos on varaa, niin teillä on aikaa parisuhteellekin.
6) Seksielämäämme meni pilalle lapsen myötä, eikä koskaan palautunut ennalleen. Viimein se loppui kokonaan ja lopulta erosimme.
Neuvo?: Tämän suhteen olen neuvoton.
Siinä omia kokemuksiani lapsesta. Kaiken tämän jälkeenkin yritän edelleen olla hyvä isä ja viettää paljon aikaa lapseni kanssa. Hän on ihana lapsukainen ja toki täysin syytön tähän kaikkeen.
Mutta joka tapauksessa ainakin minun tapauksessani lapsi tuhosi aiemmin niin onnellisen parisuhteeni. Vaikka olen nyt jo eronnut, niin vapaa en ole vieläkään vaan edelleenkin vuosia sidottuna lapseeni. Myöskin uuden suhteen perustamista vaikeuttaa se, että lapsi on olemassa.
Tärkein neuvo: ÄLÄ TEE LASTA JOS ET OLE AIVAN VARMA ETTÄ HALUATTE MOLEMMAT SITÄ!!! Jos luulet olevasi varma asiasta, niin mieti vielä muutaman kerran uudestaan. Kääpiö tulee ja pilaa elämäsi!
- kohtalotoveri42v
...Joo meitsillä sama asia...perseestä koko touhu-vie naimahalutkin.Ero uhkaa kovin.Nainen kai hankkii lapsen jotenkin jos kello tikittää,ei kai sille mitään voi....Menin oikein naistenklinikalle mukaankin testeihin...harvemmin niin nöyryytetyksi itseään tuntenut kuin siellä.Piru kuin oisin joku siitos ori...naisten,mamman ja (nais) hoitsujen arviotavana oli kykyni tehdä lasta,se viimeistään vei halut.Siis sen verran kai kiinnosti muakin että sellaiseen lähdin.Ei kiinnosta enää...En pidä lapsista..kai jotenkin pelkäänkin niitä.En halua lasta,olen sen vaimolle sanonutkin.Haaveillut asiasta joskus olen kyllä,vaan olen itse ae-lapsi,enkä halua kellekään sitä paskaa jakaa....Ja helpolla ero tulisi kun ollaan jo aikaisempi pariskunta(20V kimpassa)ja rakkausasiat on paremmin menneen talven lumia.Siis melkein kuin kaksi sinkkua saman katon alla,se ei välttämättä kestä enää kovia järistyksiä.Ja parit jotka ovat tunnustaneet olevansa yhdessä vain lasten takia ovat aika onnettoman oloisia.Moni kaveri on sanonut ottavansa akastaan heti eron kun kakarat aikaistuvat,jokunen jo eronnutkin.Mamma aina paapii kavereitten kakaroita,se vituttaa.Seksi on erittäin spermanlypsyn oloista,ei se enää edes tunnu muulta.Itse jo katselen vierasta pillua,mamma kai pian panettaa itsensä tiineeksi jollain muulla sonnilla,jne,jne,jne...Siis lisääntymisen takiahan sitä naista kai halutaan,en halua lisääntyä ja täyttää maata onnettomilla ihmisillä enkä pilata loppua omasta elämästäni.Olen kai siis jotenkin epäkelpo mies,niin ainakin annetaan ymmärtää joka taholta.Ja verot ja muut aina hoideltu on,että naapurin työtön akka voi viedä lapsensa kunnalliseen hoitoon vaikka on aina himassa ja joutaisi itsekin pentunsa kasvattamaan...Ja töissä lasten vanhemmat aina ottavat lomansa milloin haluavat ja ovat jatkuvasti poissa että muut joutuvat heidänkin hommansa tekemään....Mä en pidä lapsista,enkä etenkään lasten vanhemmista.Siis miksi en voi jättää auton roikkaa tolppaan talvella,koska lapsi voi leikkiä sillä ja saada sähkärin,eikö perkele parkkipaikka ole väärä paikka leikkiä? VITTU KUN EIVÄT VANHEMMAT VIITSI EDES VÄHÄÄKÄÄN ITSE HOITAA LAPSIAAN.Ja minulla ei enää hermot kestäis koittaa huolehtia ja kasvattaa itse lasta edes kauheimpia virheitä vältellen.Sillä itse ne ON kasvatettava,en halua antaa huonoa alkua OMAN lapsen elämälle...Nuorena lasten teko on hoidettava,silloin vaikka varmaan paljon virheitäkin tekee, niin on energiaa,uskallusta,jaksuuta,idealismia ja kaiken kaikkiaan jopa biologisestikin paras aika hoitaa lisääntyminen....Tuskin ollaan ainoot äijät planeetalla, joilla samantyyppisiä pikkupropleemeita.Luulen itse olevani jossain vaiheessa poikamies asian takia,sääli sillä liitto on ollut hyvä,rakkauttakin on ollut.Vaan lapsenteko hommat kai vielä rikkoo tämän suhteen.Sillä vaistothan ne ihmistä ohjaavat.Ja minulla ei ole kovaa lisääntymis vaistoa....Eli degeneraatio jatkuu...
- Isukki
Valitettavasti tuohon ei ole oikein olemassa muuta ratkaisua kuin naisen vaihtaminen äkkiä.
Jos kerrot asian naisellesi suoraan, niin parhaassa tapauksessa hän jättää sinut. Toinen vaihtoehto on se, että hän hankkiutuu tahallaan "vahigossa" raskaaksi. Käverilleni kävi juuri näin. Hänkin kertoi naiselleen, ettei halua lapsia ja että naisen on valittava joko hänen taikka lapsen väliltä. Hetken mietittyään nainen sanoi valitsevansa hänet. Muutaman kuukauden kuluttua nainen tuli "vahingossa" raskaaksi (vaikka söi pillereitä) ja kuinka ollakaan kaveristani tuli isä. Vastuuntuntoisena ihmisenä hän tietysti otti lapsesta vastuun ja nyt naisella on lapsi ja (onneton)mies. Sinulle voi käydä samoin. Tuota tapahtuu usein.
Itse ajattelin aivan samoin kuin sinäkin, mutta (ex)vaimoni sai minut kuitenkin houkuteltua tekemään lapsen. Suhtautuminen omaan lapseen on toki erilaista (läheisempää) kuin muihin, mutta kuitenkin minun kohdallani se oli selkeä virhe. En ole lainkaan lapsirakasta, taikka isätyyppiä, eikä asia valitettvasti muuksi muutu. Ikävintä asiassa on se, että nyt kun lapsi on tehty, niin siitä pitää kantaa vastuuta ainakin seuraavat 20 vuotta. Toki kannan vastuuni ja yritän parhaani ollakseni lapselleni hyvä ja läheinen isä, mutta melkoista rutistamista se kyllä minulta vaatii. Se ei ole minulle luonnollista.
Ainakin minun mielestäni lapsi on parisuhteen tuho ja naiset menevät enemmän tai vähemmän pilalle synnytysten myötä.
Eihän lasten tekeminen kai ole mikään elämän ja parisuhteen ainoa tarkoitus vai mitä? Lapsia ja ihimisiä on tässä maailmassa aivan liikaa jo muutenkin ja lapsettomassa suhteessa voi antaa kaiken ajan ja huomion toiselle ja tulla ja mennä aivan vapaasti. Lapsi vie vapauden.
P.S. Kun alat etsiä uutta suhdetta tuo asia kannattaa ottaa esille heti alussa. Onneksi on paljon naisia, jotka eivät voi saada taikka eivät halua lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084