kuinka paljon suuremmaksi 1700i:n lohkoa uskaltaa porata? en muista paljon se alkuperäinen halkaisija oli. mietin mirafiorin mäntiä eli jos sylinterinhalkaisijan suurentaisi 84,5mm vai löytyisikö joku muu sopiva mäntäkoko.
lohkon poraus
4
2426
Vastaukset
- ladillac
1600/1700 -> 1800 (1900?, 2000?)
- foma
ja huomasin vain että 1,3 ja 1,5:ssa on sama lohko, mutta 1,5:ssa se on porattu 76mm >>> 82mm. Miten tolla takavetopuolella on mä en tiedä, mutta jos samalla tavalla niin eiköhän se on vähä varallista lähteä poramaan vielä ohuemmaksi noi seinämät. Ainakin samaran 1,5 moottori ylikuumenee juuri tästä syystä vähä herkemmin. Laita vaan uusi kampi ja männät jotka sopii alkuperäiseen syl.kokoon.
Korjatkaa jos olen väärässä...
- 21013
Minulle aikoinaan sanoivat koneistamossa, että voi porata huoletta 1800:ksi.
Kyseessä oli 1500 lohko. Jos oikein muistan niin 1700 lohko perustuu samaan lohkoon joita aikoinaan oli 1500/1600 lohkot mutta eri porauksilla. - L
Joku oli joskus tehny kunnon kisaturbokoneen 1.7, jos nyt tästä rohkeesti suoraan lainaan hänen tekstiään tekniikasta, kun tuli joskus otettua talteen:
Lohko:
Lada 1700i:n 21213
Poraus 84,5 mm
Tehotaskut
Kampiakseli:
Lada 1600
Isku 80 mm
Tasapainoitettu ja hiottu 0,1 alikokoon
Kiertokanget:
Lada 1200
Kiilloitettu
Kevennetty
Tasapainoitettu
Suoruus ja reiät tarkistettu
Lasikuulapuhallettu
Männät:
Fiat 1600 OHV -78
0,4 ylikoko
0,4 mm laskettu
10 cc montut
Venttiilin kolot
Runkolaakerit:
0,1 alikoko
Kiertokangen laakerit:
0,1 alikoko
Päittäisvälyslaakeri:
Lada 1600
Öljypumppu:
Lada 1200 alkuperäinen
Öljypohja:
Lada 1600, johon hitsailtu mittatikunreikä
Sylinterin kansi:
Lada 1600
Kanavat ja palotila avarrettu
Kallistettu, jotta venttiilit suoremmassa sylinteriin nähden
Imuventtiilit:
Ford Taunus 1600 imuventtiili 41,5 mm
Pakoventtiilit:
Lada 1600 imuventtiili 36 mm
Venttiilinjouset:
Fiat 2000 TC
Keinuvivut:
Ladan alkuperäiset
Nokka-akselit:
295/290
330/330
Vauhtipyörä:
Lada 1600
Kevennetty
Tasapainoitettu
Hammaskehä hitsattu kiinni
Paino 4,75 kg
Kytkinlevy:
Lada 1200
Paineasetelma:
Lada 1600
2 x tähtilevy
Tasapainoitettu vauhtipyörän kanssa
Imusarja:
LOTUS Lada 1600 suora
Kaasuttimet:
Dellorto DHLA 48 M
Imutorvet
Pipercross KK29 Ilmansuodattimet
Polttoainepumppu:
Facet Red Top
Paine 0,3 bar
Tuotto 130 l/h
Paineentasaaja:
Pro Fuel
Pakosarja:
Martelius exhaust 4-2-1
2,75 tuuman putkisto kahdella Trush Turbo vaimentimella
Virranjakaja:
Lada 1200
Puola:
Bilteman sininen
Tulpat:
NGK BP7ES
Tollahan sitten jo pääsee...joku garretin turbo siinä oli lisäks.......Hieman alkuperäisen kysyjän kysymyksen ohihan tää meni kun ei ollu porailusta kyse, mutta tossa olis aika hyvä malli miten nostaa tehoja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2824366Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721391Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661356Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011144- 841116
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1021105En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1251049Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä581011- 169893
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851