AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / lohkon poraus

lohkon poraus

4 Vastausta 1 560 Lukukertaa
kuinka paljon suuremmaksi 1700i:n lohkoa uskaltaa porata? en muista paljon se alkuperäinen halkaisija oli. mietin mirafiorin mäntiä eli jos sylinterinhalkaisijan suurentaisi 84,5mm vai löytyisikö joku muu sopiva mäntäkoko.

eikö kukaan ole tosiaankaan porannut lohkoa isommaksi

1600/1700 -> 1800 (1900?, 2000?)

Kattelen tossa Samaran tietoja...

ja huomasin vain että 1,3 ja 1,5:ssa on sama lohko, mutta 1,5:ssa se on porattu 76mm >>> 82mm. Miten tolla takavetopuolella on mä en tiedä, mutta jos samalla tavalla niin eiköhän se on vähä varallista lähteä poramaan vielä ohuemmaksi noi seinämät. Ainakin samaran 1,5 moottori ylikuumenee juuri tästä syystä vähä herkemmin. Laita vaan uusi kampi ja männät jotka sopii alkuperäiseen syl.kokoon.

Korjatkaa jos olen väärässä...

isolohko

Minulle aikoinaan sanoivat koneistamossa, että voi porata huoletta 1800:ksi.
Kyseessä oli 1500 lohko. Jos oikein muistan niin 1700 lohko perustuu samaan lohkoon joita aikoinaan oli 1500/1600 lohkot mutta eri porauksilla.

Jotain juttua:

Joku oli joskus tehny kunnon kisaturbokoneen 1.7, jos nyt tästä rohkeesti suoraan lainaan hänen tekstiään tekniikasta, kun tuli joskus otettua talteen:

Lohko:
Lada 1700i:n 21213
Poraus 84,5 mm
Tehotaskut

Kampiakseli:
Lada 1600
Isku 80 mm
Tasapainoitettu ja hiottu 0,1 alikokoon

Kiertokanget:
Lada 1200
Kiilloitettu
Kevennetty
Tasapainoitettu
Suoruus ja reiät tarkistettu
Lasikuulapuhallettu

Männät:
Fiat 1600 OHV -78
0,4 ylikoko
0,4 mm laskettu
10 cc montut
Venttiilin kolot

Runkolaakerit:
0,1 alikoko

Kiertokangen laakerit:
0,1 alikoko

Päittäisvälyslaakeri:
Lada 1600

Öljypumppu:
Lada 1200 alkuperäinen

Öljypohja:
Lada 1600, johon hitsailtu mittatikunreikä

Sylinterin kansi:
Lada 1600
Kanavat ja palotila avarrettu
Kallistettu, jotta venttiilit suoremmassa sylinteriin nähden

Imuventtiilit:
Ford Taunus 1600 imuventtiili 41,5 mm

Pakoventtiilit:
Lada 1600 imuventtiili 36 mm

Venttiilinjouset:
Fiat 2000 TC

Keinuvivut:
Ladan alkuperäiset

Nokka-akselit:
295/290
330/330

Vauhtipyörä:
Lada 1600
Kevennetty
Tasapainoitettu
Hammaskehä hitsattu kiinni
Paino 4,75 kg

Kytkinlevy:
Lada 1200

Paineasetelma:
Lada 1600
2 x tähtilevy
Tasapainoitettu vauhtipyörän kanssa

Imusarja:
LOTUS Lada 1600 suora

Kaasuttimet:
Dellorto DHLA 48 M
Imutorvet
Pipercross KK29 Ilmansuodattimet

Polttoainepumppu:
Facet Red Top
Paine 0,3 bar
Tuotto 130 l/h

Paineentasaaja:
Pro Fuel

Pakosarja:
Martelius exhaust 4-2-1
2,75 tuuman putkisto kahdella Trush Turbo vaimentimella

Virranjakaja:
Lada 1200

Puola:
Bilteman sininen

Tulpat:
NGK BP7ES

Tollahan sitten jo pääsee...joku garretin turbo siinä oli lisäks.......Hieman alkuperäisen kysyjän kysymyksen ohihan tää meni kun ei ollu porailusta kyse, mutta tossa olis aika hyvä malli miten nostaa tehoja....
 /   /  /  /  / lohkon poraus

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta