Kulttuuriministeri Karpela sairastui

Suomi24toimitus

Kulttuuriministeri Tanja Karpela (kesk) on joutunut sairauslomalle. Iltapäivälehtien mukaan viime viikon keskiviikkona alkanut vuosiloma muuttui sairauslomaksi jo loppuviikosta. Sekä Iltasanomat että Iltalehti liittävät sairastumisen kohuun, jonka aiheutti Karpelan ja pääministeri Vanhasen väitetty suhde. Karpela otti raskaasti ympärillään vellovan huhumyllyn. Iltalehden mukaan Karpelan kunto meni niin huonoksi, että ministerille jouduttiin tekemään sairaalassa verensiirto.

Lue uutinen Iltalehdestä:
http://www.iltalehti.fi/2005/05/17/200505163073401_uu.shtml

Kestääkö Tanja Karpela politiikan ja julkisuuden paineet? Vai onko media kohdellut ministeriä liiankin kovakouraisesti?

201

46459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miina

kuinka ihmiset repivät karpelan hajalle kuin "sudet". kyllä jokaisella julkisuuden työssä olevalla ihmisellä pitää olla vapaus omaan elämää työn ulkopuolella eikä mediassa tarvitse pyöritellä heidän yksityisiä asioitaan.menkää itseenne ihmiset missä on se lähimmäisen rakkaus.kuka haluaisi että oman elämän tapahtumat olisivat koko kansan räävittävinä?

• olla kuin

yhden pienen kylän räävittävänä niin laihtuu luurangoksi :( puhun menneistä ajoista omalla kohdallani :(

• miten niin..

Eikös tämä karpela itse "tilittänyt" seura lehdessä tapaamisestaan vanhasen kanssa yönseutuna jossain hotellinmurjussa. Jos immeinen itse pökisee tekemisiään lehdissä niin kyllä syytä saa hakea ihan vain itsestään.

• Aatu

on kestettävä myös julkisuuden paineet. Tai sitten pitää poistua julkisuudesta.

• Karppa

Ihmettelin, kun karpelasta tuli kansanedustaja olemattomilla tiedoilla ja JULKISUUTTA hyväksi käyttäen. Viime vaalien jälkeen yllätyin vielä enemmän kun hänestä tuli ministeri. Kahden karpelan lapsia nuoremman pojan isänä ihmettelen kuitenkin eniten sitä hinkua, mikä hänellä on julkisuuteen aina, kun se toimii hänen hyväkseen. Olen sitä mieltä, että Karpelan hinku valtaan on ollut suurempi kuin kyvyt hoitaa ko tehtävää tai kestää sen mukanaan tuomat paineet. Kannattaisko miettiä etukäteen pystyykö hoitamaan kansanedustajan tai ministerin tehtäviä. Heidän yksityiselämänsä ei tarvitse olla julkista, mutta silloin pitää muistaa olla käyttämättä julkisuutta hyväksi omissa vallatavoitteluissaan.

• rambe

Pientä rajaa sentään tuohon Karpela-vouhotukseen.Olisi varmaan syytä muistaa kuka näitä kohujuttuja oikein saakaan aikaan,kuka käy tapaamassa lahkojohtajia toisella puolella maapalloa,kuka menee ja kumartaa paaville vastoin kaikkia etikettisääntöjä etc.,etc.?Eiköhän missi-Tanjamme ole itse suurin syypää median kiinnostukseen joten mikäli ministeriajan saavutukset ovat tuota luokkaa mitä Tanjalla niin eipä tarvitse ihmetellä mitä siitä seuraa.Misseys kun ei ole ehkä riittävä kriteeri valtiollisten tehtävien hoitoon vaan syy kansalaisten sarkasmiin kaikkia polittiikkoja kohtaan.

• Sivustalukija
        olla kuin kirjoitti:

yhden pienen kylän räävittävänä niin laihtuu luurangoksi :( puhun menneistä ajoista omalla kohdallani :(

Kummallista on, että etenkin irstaiden naisten täytyy ensin levitellä tietoa edesottamuksistaan ja sitten valitella myöhemmin niiden herättämästä moitteesta.

Kyläyhteisö ja lehdistö moittivat henkilöitä siksi, että he ovat käyttäytyneet yhteisön normeja vastaan. Noudattakaa niitä, niin ei pitäisi olla mitään valittamista.

• Sivustalukija
        rambe kirjoitti:

Pientä rajaa sentään tuohon Karpela-vouhotukseen.Olisi varmaan syytä muistaa kuka näitä kohujuttuja oikein saakaan aikaan,kuka käy tapaamassa lahkojohtajia toisella puolella maapalloa,kuka menee ja kumartaa paaville vastoin kaikkia etikettisääntöjä etc.,etc.?Eiköhän missi-Tanjamme ole itse suurin syypää median kiinnostukseen joten mikäli ministeriajan saavutukset ovat tuota luokkaa mitä Tanjalla niin eipä tarvitse ihmetellä mitä siitä seuraa.Misseys kun ei ole ehkä riittävä kriteeri valtiollisten tehtävien hoitoon vaan syy kansalaisten sarkasmiin kaikkia polittiikkoja kohtaan.

... oli kumartua kristikunnan pyhän isän edessä. Se on kaikkien hänet kohtaavien velvollisuus, etenkin syntisten naisten.

• unessa on kaikki mahdollista

Joskus kun tuollainen vihastuttaa, voi nähdä unen, jossa oikeus tapahtuu. Lehtimiestä, joka kirjoittaa voidaan syyttää ja tuomita hänet aiheuttamastaan henkisestä väkivallasta. Asiasta määrättävät korvaukset, julkinen häpäiseminen ja ikuinen luottokelpoisuusden menetys voisivat olla lievimpinä SEURAAMUKSINA PAIKALLAAN. Lisäksi lehdet, jotka ovat vastuussa yksinkertaisesti toimintakieltoon ja lehden päätoimittaja, sekä omistajat vastuuseen henkilökohtaisesti. seuraamukset voisivat olla hieman edellistä suurempina seuraamuksina paikallaan.
        Lehtimies päivässä , pitää yhteiskunnan tarveeenä. Valitettavasti uni päättyy joskus ja lehtimies alkaa jälleen kirjoittaa, ehkä sinusta tänään. Sinua suojaa vain se, jos olet itse rikollinen, silloin sinua ei saa, eikä voi loukata. Ole siis yhtä kurja kuin vain lehtimies voi keksiä. :)

• Vihreä
        unessa on kaikki mahdollista kirjoitti:

Joskus kun tuollainen vihastuttaa, voi nähdä unen, jossa oikeus tapahtuu. Lehtimiestä, joka kirjoittaa voidaan syyttää ja tuomita hänet aiheuttamastaan henkisestä väkivallasta. Asiasta määrättävät korvaukset, julkinen häpäiseminen ja ikuinen luottokelpoisuusden menetys voisivat olla lievimpinä SEURAAMUKSINA PAIKALLAAN. Lisäksi lehdet, jotka ovat vastuussa yksinkertaisesti toimintakieltoon ja lehden päätoimittaja, sekä omistajat vastuuseen henkilökohtaisesti. seuraamukset voisivat olla hieman edellistä suurempina seuraamuksina paikallaan.
        Lehtimies päivässä , pitää yhteiskunnan tarveeenä. Valitettavasti uni päättyy joskus ja lehtimies alkaa jälleen kirjoittaa, ehkä sinusta tänään. Sinua suojaa vain se, jos olet itse rikollinen, silloin sinua ei saa, eikä voi loukata. Ole siis yhtä kurja kuin vain lehtimies voi keksiä. :)

Lehtimiehille kaunis kiitos, kun saattoivat koko kansan tietoon irstailevan akan (Tanja Karpela) edesottamukset.

• Unessa on kaikki mahdollista
        Vihreä kirjoitti:

Lehtimiehille kaunis kiitos, kun saattoivat koko kansan tietoon irstailevan akan (Tanja Karpela) edesottamukset.

ite oot irstailija. Karpelaa on syytetty, mutta ei todistettu mihinkään rikokseen. Kasva hei tyyppi. Karpela on sekä fiksu, että upee. Johan se alkaa ärsyttämään monia kateellisia. Kateellinenkin saa olla, mutta ei valehtelija.

• äly hoi
        miten niin.. kirjoitti:

Eikös tämä karpela itse "tilittänyt" seura lehdessä tapaamisestaan vanhasen kanssa yönseutuna jossain hotellinmurjussa. Jos immeinen itse pökisee tekemisiään lehdissä niin kyllä syytä saa hakea ihan vain itsestään.

Ei ollut noin kun väität, eli Seura-lehdessä oli "tuntemttomana pysyttelevän" henkilön kuvaus Tampereen tapahtumista. Karpelan ja Vanhasen suhdetta väitti jo kuusi vuotta sitten Seiska-lehti yhtä vahvan todistajan eli jonkun "tuntemattoman" lähteen todistuksen voimalla. Niin että sinunkaan ei kannata "pökistä" totena asioita luulopohjalta. Koko uusi kohu on lämmitetty vanhoista lehtijutuista.

• Vihreä
        Unessa on kaikki mahdollista kirjoitti:

ite oot irstailija. Karpelaa on syytetty, mutta ei todistettu mihinkään rikokseen. Kasva hei tyyppi. Karpela on sekä fiksu, että upee. Johan se alkaa ärsyttämään monia kateellisia. Kateellinenkin saa olla, mutta ei valehtelija.

Irstaus, haureus ja epäkelpo elämäntapa eivät kuulu Suomen virallisen oikeusjärjestön toimivaltaan. Niiden tuomitseminen on kansan epävirallisen oikeuden tehtävä. Se ei voine muodostaa käräjiä, joten sen täytyy toimia avoimesti julkisuudessa. Karpela voisi halutessaan puolustautua ja kumota syytökset jos voisi: hän on julkisuuden henkilö, joten tiedotusvälineet ovat hänelle avoimet. Mutta koska tosiasiat ovat Karpelaa vastaan, ei hänen auta muu kuin kärsiä tekojensa seuraukset. Luuliko hän pääsevänsä kuin lehmä veräjästä?

Karpelan "fiksuudesta" ei ainakaan kansan tietoon ole kantautunut mitään ja "upeuskin" on kulahtanut sitten missivuosien.

• oh hoijaa
        miten niin.. kirjoitti:

Eikös Seura-lehden syväkurkku ollut "luotettava, asioista perillä oleva" lähde - ts. Karpelan silloinen avustaja, joka myöhemmin joutui emäntänsä kanssa huonoihin väleihin; tämä kun ei suostunut leikkimään enää bestistä epäluotettavksi osoittautuneen avustajanaikkosen kanssa.

• Oh hoijaa
        Karppa kirjoitti:

Ihmettelin, kun karpelasta tuli kansanedustaja olemattomilla tiedoilla ja JULKISUUTTA hyväksi käyttäen. Viime vaalien jälkeen yllätyin vielä enemmän kun hänestä tuli ministeri. Kahden karpelan lapsia nuoremman pojan isänä ihmettelen kuitenkin eniten sitä hinkua, mikä hänellä on julkisuuteen aina, kun se toimii hänen hyväkseen. Olen sitä mieltä, että Karpelan hinku valtaan on ollut suurempi kuin kyvyt hoitaa ko tehtävää tai kestää sen mukanaan tuomat paineet. Kannattaisko miettiä etukäteen pystyykö hoitamaan kansanedustajan tai ministerin tehtäviä. Heidän yksityiselämänsä ei tarvitse olla julkista, mutta silloin pitää muistaa olla käyttämättä julkisuutta hyväksi omissa vallatavoitteluissaan.

Mihin pohjaa tämä "olemattomilla tiedoilla" väite ja mistä tiedoista nyt mahtaa olla kyse? Amk-sosionomin tietotaito on laaja ja mielestäni erittäin sopiva pohja vaikkapa eduskuntatehtäviin.

Toisekseen, miten Karpela käytti julkisuutta hyväkseen sen enempää kuin muut ko. tehtäviin pyrkivät?

Ja kyllä kai kuka tahansa olisi innokas tarttumaan ministeritason haasteeseen, jos sellainen mahdollisuus eteen tulisi?

Käsittääkseni Karpela ei kansanedustaja-/ministeriuransa aikana ole tehnyt mitään suuren luokan virhettä, päinvastoin hän on luonut uutta, nuorekasta ja empaattista ministerimuotokuvaa - jolle Suomessa todella on käyttöä!

Joten miksi mollaatte ihmistä, joka on osannut ja uskaltanut tarttua haasteisiin, toteuttanut hyviä asioita ja ajanut kansan etua julkisissa tehtävissään?

• olla kuin
        Sivustalukija kirjoitti:

Kummallista on, että etenkin irstaiden naisten täytyy ensin levitellä tietoa edesottamuksistaan ja sitten valitella myöhemmin niiden herättämästä moitteesta.

Kyläyhteisö ja lehdistö moittivat henkilöitä siksi, että he ovat käyttäytyneet yhteisön normeja vastaan. Noudattakaa niitä, niin ei pitäisi olla mitään valittamista.

normeja noudattavia kulisseissa eläviä ihmisiä ympärillä jotka pelkäävät oman kulissin murtuvan...

• Moon
        Karppa kirjoitti:

Olen samaa mieltä Karpan kanssa. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta, että niillä tiedoilla ja taidoilla mitä hänellä on, hänestä tehtiin ministeri. Hän toitottaa lasten ja nuorten asioiden puolesta, esittää hyvää äitiä ja perhearvojen kunnioittamista, mutta mikä on oma esimerkki siitä? Kuinka paljon hän itse on omien lastensa kanssa? Tämä hänen sairastumisensa on elimistön terve reaktio ja ilmaisu siitä, mihin aivot eivät riitä. Hän itse myy itseään joka lehden kanteen, näistä voi aina kieltäytyä jos niin haluaa, mutta haluaako hän oikesti? Sitten on kiva surketella ja voivotella jälkeenpäin kuinka maailma on paha. Ja taas lisää julkisuutta lehtien sivuilla. Sellaista se on, miksi sen itse tekee.

• Moon
        Moon kirjoitti:

Olen samaa mieltä Karpan kanssa. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta, että niillä tiedoilla ja taidoilla mitä hänellä on, hänestä tehtiin ministeri. Hän toitottaa lasten ja nuorten asioiden puolesta, esittää hyvää äitiä ja perhearvojen kunnioittamista, mutta mikä on oma esimerkki siitä? Kuinka paljon hän itse on omien lastensa kanssa? Tämä hänen sairastumisensa on elimistön terve reaktio ja ilmaisu siitä, mihin aivot eivät riitä. Hän itse myy itseään joka lehden kanteen, näistä voi aina kieltäytyä jos niin haluaa, mutta haluaako hän oikesti? Sitten on kiva surketella ja voivotella jälkeenpäin kuinka maailma on paha. Ja taas lisää julkisuutta lehtien sivuilla. Sellaista se on, miksi sen itse tekee.

Vielä lisäisin sen, että jos hän ei joka lehden kannessa pällistelisi, hän saisi viettää aivan rauhassa elämäänsä, ei kukaan edes tietäisi kuka hän on ja mitä hän on aikaan saanut vai onko saanut mitään?

• Itsekin lukenut
        miten niin.. kirjoitti:

Niinhän se Karpela teki,että tilitti seura lehdessä tekemisiään. Jos oikeen muistan niin oli kyse "työ" jutuista. Ihmettelenpä kuinka moni aamuyöllä vatvoo hotelli huoneessa työ asioita? Eikös päivät ole sitä varten. Kyllä se niin on että kun itse lehteen haastattelun antaa aiheesta niin seuraukset on myös kestettävä,ihan turhaa syyttää mitään muuta kuin itseään,karua mutta totta.

• semmosta
        oh hoijaa kirjoitti:

Eikös Seura-lehden syväkurkku ollut "luotettava, asioista perillä oleva" lähde - ts. Karpelan silloinen avustaja, joka myöhemmin joutui emäntänsä kanssa huonoihin väleihin; tämä kun ei suostunut leikkimään enää bestistä epäluotettavksi osoittautuneen avustajanaikkosen kanssa.

Ikävä asia Karpelan sairastuminen,mutta ajatellaanpa niin että mitä sitten jos joku ns."tavallinen" ei kuuluisuuden henkilö olisi sairastunut juuri niin kuin Karpela. Ketä se olisi kiinnostanut? Ei varmasti ketään niin paljon kuin nyt Karpelan tilanne. Siinä se ero kuuluisuuden ja ei kuuluisuuden välillä. Kuuluisuuden tekemiset kun on koko kansan luettavissa lehdissä. Jos ei kestä julkisuutta eikä sen tuomia paineita,kannattaako lähteä edes julkisuuteen? Ei! Silloin on syytä olla pois julkisuudesta. Kyllä täsä ns.tavallisillakin kansalaisilla on joka päivä huoli terveydestä,sairastutaan ja masennutaan koetaan totaalinen romahdus,ettei Karpela ainut ole,eikä viimeiseksi jää. Tässä yhteiskunassa mättää niin moni asia ja mitä tekee ministerit,puhuvat paskaa suoraa sanoen,lentelevät maailmalla ties misä jne..semmoset ihmiset hoitaan asioita kenen pää kestää julkisuudessa ja ketkä hoitavat asiat niin kuin pitää,ei tässä mallin mitoilla eikä entisenä missinä pärjää,pään sisälläkin pitää olla jotakin!

• kuiskaaja
        olla kuin kirjoitti:

Onko Tanjalle tehty abortti?
        Kuka olisi ollut lapsen isä?

• Kana

Tyhjäpäiset toimittajat repii pysyäkseen töissä roskalehdissä. Niiden lukijat pitää yllä näitä shakaaleja.

• Tyyne T
        kuiskaaja kirjoitti:

Oon kuvitellu, että abortti tehdään 6 viikon eikä 6 vuoden kuluttua alkusoitosta. Aina sitä oppii! Mitähän keksit seuraavaksi, kuiskuttelija. Ja minkä lapsen? Jos abortti:

• Boikotti

Kehotan kaikkia osallistumaan iltapäivälehtien (ja muiden 'roska'lehtien) boikottiin. Se on tehokkain tapa vaikuttaa.

• uutisia seurannut
        Tyyne T kirjoitti:

Oon kuvitellu, että abortti tehdään 6 viikon eikä 6 vuoden kuluttua alkusoitosta. Aina sitä oppii! Mitähän keksit seuraavaksi, kuiskuttelija. Ja minkä lapsen? Jos abortti:

Hyvä Tyyne, olet kerrankin kuvitellut lähes oikein.
        Lapsi tosiaankin kaavitaan pois äitinsä kohdusta viikkojen sisällä hedelmöittymisestä.

Ja vielä kerron sinulle hyvä Tyyne, että ei Tanja Karpela ole ollut kuutta vuotta sairaslomalla. hän jäi sairaslomalle vasta äskettäin.
        Kannattaisi sinunkin seurata tarkemmin uutisia, ennen kuin otat kantaa asioihin.

• Seura on paska lehti
        olla kuin kirjoitti:

normeja noudattavia kulisseissa eläviä ihmisiä ympärillä jotka pelkäävät oman kulissin murtuvan...

No niin. Kuinkahan monta ihmistä Seura-lehti on tappanut tässä maassa. Heti tulee mieleen Timo K Mukka ja Matti Nykänen (ei hän ainakaan henkisesti ole ollut elossa pitkään aikaan). Ja nyt Karpela. Ja muita löytyy historian lehdiltä.

Eihän lehtijuttuja tarvitse lukea eikä niistä tarvitse välittää, mutta totuushan on että nk. julkkiksetkin ovat vain ihmisiä ja kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan heikkoja. Ei kukaan jaksa mitä tahansa.

• Järki mies

Tässä on taas kerran vahva rahastuksen maku.matti Nykäsen malliin. Muuten Suomessa ei pajoteta ketään kansanedustajaksi,eikä ministeriksi. Karpale on itse valintansa tehnyt-rahan auhneutaa ja julkisuuden tarvetaan.Rahaa sillä naisella on ja turvattu eläkekin. Muutakoon majaan INTIAAN. siellä saa olla rauhassa.

• ällöttävää
        uutisia seurannut kirjoitti:

Hyvä Tyyne, olet kerrankin kuvitellut lähes oikein.
        Lapsi tosiaankin kaavitaan pois äitinsä kohdusta viikkojen sisällä hedelmöittymisestä.

Ja vielä kerron sinulle hyvä Tyyne, että ei Tanja Karpela ole ollut kuutta vuotta sairaslomalla. hän jäi sairaslomalle vasta äskettäin.
        Kannattaisi sinunkin seurata tarkemmin uutisia, ennen kuin otat kantaa asioihin.

Mikä vahinko, että nykyisin ei ole enää sentraalisantraa, että "uutisia seurannutkin" sais töitä ja sais koko tienoon seurattavakseen. Eikö sinulla todellakaan ole muuta kuin kytätä toisten elämää? Hanki oma elämä tai ainkin siihen sisältöä. Raukkiksia olette kaikki tyyni, kun vainoharhaisesti pengotte toisten asioita. Teidät pitäis kuljettaa keltaisen lehdistön kanssa autiolle saarelle, niin saisitte toisianne kytätä kyttäämästä päästyännekin.

• katsoisit peiliin
        Aatu kirjoitti:

on kestettävä myös julkisuuden paineet. Tai sitten pitää poistua julkisuudesta.

jos joutuis edes pieneksi hetkeksi suurennuslasin alle. Sen vois aloittaa siitä, että joku kyttää, mitä ruokaa ostat, itselle, ystäville vai kuka tulossa kylään.Seuraavaksi kurkistetaan kassiin ja todetaan, että Aatu se pesee kalsareitaan sillä ja tällä pesuaineella ja kas, kassista löyti kukkia ja mehiläisiä. Minnehän hän tänään mene, ketä tapaa. Joku istuis vuorotta putken kanssa kyttäämässä ikkunas ja oves takana ja kuvailis vielä makuusoppeakin jatkuvasti. Tuskin veskiin pääsisit ilman valvontaa. Mitäs tykkäisit? Saman aikaisesti joku suoltais perättömiä juttuja lööppeihin. Kävisitkö kauankin töissä vai menisitkö "maan alle"?
        Arvostele sitten, kun olet ollut päivän ko henkilön saappaissa.

• Seuraton
        Seura on paska lehti kirjoitti:

No niin. Kuinkahan monta ihmistä Seura-lehti on tappanut tässä maassa. Heti tulee mieleen Timo K Mukka ja Matti Nykänen (ei hän ainakaan henkisesti ole ollut elossa pitkään aikaan). Ja nyt Karpela. Ja muita löytyy historian lehdiltä.

Eihän lehtijuttuja tarvitse lukea eikä niistä tarvitse välittää, mutta totuushan on että nk. julkkiksetkin ovat vain ihmisiä ja kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan heikkoja. Ei kukaan jaksa mitä tahansa.

Seura on täydessä vastuussa ministerin tilanteesta.Kirjoittaja ja päätoimittaja ehdottomasti oikeuteen ja henkilökohtaiseen vastuuseen. Tuomiona hankinen väkivalta ja kunnianloukkaus.

• adam

Niin aina,kyllähän Seura on paska lehti yhtälailla kuin kaikki muutkin samanlaisista asioista elävät lehdet.Ja kukapa niitä lehtiä elättää ellei juuri kaltaisesi lehteä lukevat ihmiset.Ja kukapä niiden lehtien ilmaisesta mainosarvosta kaikkein eniten hyötyvät elleivät juuri tuollaiset Karpelan kaltaiset turhimmat julkimot.Ja sitten kun kalahtaa omaan nilkkaan tai ainakin olettaa kalahtavan niin heti alkaa valtava poru ja sympatian kerjuu.Ihan alkaa oksettaa ellei jo tämän missin näkeminen aiemminkin oksettanut.Jos pitää lehtien palstoilla kaikki hotelliyöt,milloin Vanhasen ja milloin jonkin rokkarin kanssa,levitellä niin syytä on varautua myös siihen että rapatessa voi roiskua herkälle hipiälle saakka.Vaikka epäilenpä että Tanja olisi niin herkkä hipiästään, mainostahan tämä vaan on ja vaalitkin taas lähestyvät.

• sininen
        Vihreä kirjoitti:

Irstaus, haureus ja epäkelpo elämäntapa eivät kuulu Suomen virallisen oikeusjärjestön toimivaltaan. Niiden tuomitseminen on kansan epävirallisen oikeuden tehtävä. Se ei voine muodostaa käräjiä, joten sen täytyy toimia avoimesti julkisuudessa. Karpela voisi halutessaan puolustautua ja kumota syytökset jos voisi: hän on julkisuuden henkilö, joten tiedotusvälineet ovat hänelle avoimet. Mutta koska tosiasiat ovat Karpelaa vastaan, ei hänen auta muu kuin kärsiä tekojensa seuraukset. Luuliko hän pääsevänsä kuin lehmä veräjästä?

Karpelan "fiksuudesta" ei ainakaan kansan tietoon ole kantautunut mitään ja "upeuskin" on kulahtanut sitten missivuosien.

taidat olla kade vihreä tai sitten värisokea...

• poweri

Seura on ollut ja tulee olemaan täyspaska. Siinä ei auta edes Karpelan vakava sairaus. Kyllä Seura siitäkin repii jonkun sontastoorin. Kas kun ei väitä , että sai paavilta tartunnan kun kätteli tai että polveen meni paavin edessä pöpö. Onkohan toimittaja ja päätoimittaja jo sairaalan sairaskertomuksen kimpussa. Kyllä sen joku Seuralle vuotaa suurta rahaa vastaan. Saavat koko sairashistorian etukanteensa.

• mimmi.
        Oh hoijaa kirjoitti:

Mihin pohjaa tämä "olemattomilla tiedoilla" väite ja mistä tiedoista nyt mahtaa olla kyse? Amk-sosionomin tietotaito on laaja ja mielestäni erittäin sopiva pohja vaikkapa eduskuntatehtäviin.

Toisekseen, miten Karpela käytti julkisuutta hyväkseen sen enempää kuin muut ko. tehtäviin pyrkivät?

Ja kyllä kai kuka tahansa olisi innokas tarttumaan ministeritason haasteeseen, jos sellainen mahdollisuus eteen tulisi?

Käsittääkseni Karpela ei kansanedustaja-/ministeriuransa aikana ole tehnyt mitään suuren luokan virhettä, päinvastoin hän on luonut uutta, nuorekasta ja empaattista ministerimuotokuvaa - jolle Suomessa todella on käyttöä!

Joten miksi mollaatte ihmistä, joka on osannut ja uskaltanut tarttua haasteisiin, toteuttanut hyviä asioita ja ajanut kansan etua julkisissa tehtävissään?

Kyllähän kansanedustajaksi on pätevä vaikka olisi jäänyt peruskoulukin kesken.

Minulla on kaksikin yliopistotutkintoa, hieman eri aloilta, mutta yhteiskunnallisia. Minä ehkä tiedän sen verran, että tiedän kuinkä VÄHÄN tiedän. Ihmetyttää miten pokkana eduskuntaan pyrkivät kaiken maailman missit ja kantrilaulajat, heillä ei tunnu olevan yhtään hulta tietämättömyydestään.

Väitän ja uskon, että Karpela tietää kulttuurista yhtä vähän kuin sonni uudesta navetan ovesta (vanha sananparsi ; )

Yhtä tolloja ministereitähän on toki ollut muitakin. Nykyajan edustajista esim. Maija Rask, joka on sairaanhoitaja ja oli opetusministerinä. Näillä tyhjäpäillähän on sitten alaisinaan tohtoreita, jotka ne hommat hoitaa. Nänä tynnyrit vain puhuvat (puhekurssit on jotenkuten läpäisty) ja he tekevät työt, jotka ne osaavat.

Kansa maksaa viulut ja virheet.

• Dokumennttien seuraaja

Seuran jutut Karpelasta hakaa kirkaasti Hitlerin ja Göbbellsin perustelut kaasukammioon tuomittavista. Onko todella niin, että Seura vois saada käsiinsä esim Karpelan epikriisin?
        Huh..huh.. Onko Yhtyneet Kuvalehdet todella tämänkaltaisen kusilehden omistaja????

• Tauti taustalla
        kuiskaaja kirjoitti:

Tiedän tapauksen, kun hemoglobiini laski 80 :een ja verenpaine samalla. Taustalta löytyi paksunsuolen syöpä. Tanjallahan on vielä lisätutkimuksia. Toivotaan, että ei paljastu mitään vakavaa.

• Hannes
        olla kuin kirjoitti:

Tällainen juorujen määrä yhdestä henkilöstä kertoo kaiken suomalaisesta mielenlaadusta!

Sanoisin että kusipäät eivät ainakaan heti tästä
        maasta lopu!

• orvokki

Media on unohtanut tarkoituksensa. Poliitikkojen yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja teot eivät tule esille. Heidän mielipiteensä, arvonsa ja todelliset vaikuttamiset eivät toimittajia kiinnosta. Skandaaleja etsitään vaikka kivensilmästä ja unohdetaan että näidän otsikoiden takana on tuntevia ihmisiä joihin nämä jutut voivat vaikuttaa merkittävästi vaikka ne eivät olisi totta. Medialla ei ole mitään vastuuta teoistaan jonka seurauksia tämäkin Karpelan sairastuminen osaltaan voi olla. Toivon sydämestäni hänelle voimia kestää ja selvitä jatkamaan työtään ja että HÄNELLE ANNETAAN RAUHA OMAAN ELÄMÄÄNSÄ myös median puolelta. Median innoittamat haaskalinnut voisivat myös mennä itseensä ja miettiä onko oma elämä niin hurskasta ja hyvää että on varaa toisia raadella?

• ihmettelee
        Tyyne T kirjoitti:

Ettei vaan olis jokin muu juttu, vaikka raskauden keskeytys ku politiikassa kaikki on mahdollista!

• Nimetön
        Dokumennttien seuraaja kirjoitti:

Seuran jutut Karpelasta hakaa kirkaasti Hitlerin ja Göbbellsin perustelut kaasukammioon tuomittavista. Onko todella niin, että Seura vois saada käsiinsä esim Karpelan epikriisin?
        Huh..huh.. Onko Yhtyneet Kuvalehdet todella tämänkaltaisen kusilehden omistaja????

Koittakaas nyt kepulaiset rauhoittua ja menkää itseenne.Katsokaa puolueettomasti Karpelan aikaansaannoksia ministerinä (huomaatte varmasti niiden olemattomuuden) ja ymmärrätte miksi Tanja aluperin alkoi käyttämään näitä juorulehtiä maineensa levittäjinä.Ja kuinkas ollakaan,lehdet eivät suostuneetkaan kirjoittamaan vaan sitä mitä Tanja tahtoi vaan alkoivat kaivella asioita ominkin päin.Hyi niitä lehtiä,hyi,hyi.

• jaf
        poweri kirjoitti:

Seura on ollut ja tulee olemaan täyspaska. Siinä ei auta edes Karpelan vakava sairaus. Kyllä Seura siitäkin repii jonkun sontastoorin. Kas kun ei väitä , että sai paavilta tartunnan kun kätteli tai että polveen meni paavin edessä pöpö. Onkohan toimittaja ja päätoimittaja jo sairaalan sairaskertomuksen kimpussa. Kyllä sen joku Seuralle vuotaa suurta rahaa vastaan. Saavat koko sairashistorian etukanteensa.

Jos Tanja harrasti Paavin kanssa suu sexiä?Polvistuessaan,onko syy siinä?

• Peter.pan

On merkki laiskuudesta ja olemattomasta työmoraalista hankkiutua sairauslomalle jonkin julkisuuskuvan profilointiin liittyvän asian takia.

Ehkä tässä nyt kannattaisi pohtia, tarvitseeko Suomen kulttuuri ja opiskelijayhteisö tollaista blondia edunvalvojakseen.

Tokkopa, joten muillekin ulkonäöllä 'eestä ja takaa' hankkineet siipeilijät suosittelisin vetäytymistä vastuullisten yhteiskunnallisten asioiden hoidosta, sillä ei teistä ole kuin harmia.

Jonkun tarttis myös toimia, eikä vain lupailla, tai käy kuin entiselle likalle joka antoi ymmärtää, muttei ymmärtänyt antaa... Vaikka Tanjuskahan nyt on tainnut kierroksen jo käydä.
        Silti, kyseessä on politiikka, ei seurahuvitus.

Amatöörimäistä

• Tapsan.tsto

toimistomme ehti ensiksi kertomaan uutisen. Miksi se ei seriffille riittänyt.

Arja (kesk)

• Ekki

7 päivää ja kaikki iltalehdet saisi haastaa kaikki oikeuteen ja polttaa! - toivotaan, että Karpelalla ei leukemia!

• --Boikotoija--

vaan te tyhmät ihmiset jotka kyseisiä paskalehtiä ostatte ja tilaatte!Teidät pitäisi haastaa oikeuteen!
        Tässä pitäisi olla sama logiikka kuin prostituutiossa: tarjota kyllä saa mutta vain ostaminen on rikos!!!

• Sivustalukija
        --Boikotoija-- kirjoitti:

vaan te tyhmät ihmiset jotka kyseisiä paskalehtiä ostatte ja tilaatte!Teidät pitäisi haastaa oikeuteen!
        Tässä pitäisi olla sama logiikka kuin prostituutiossa: tarjota kyllä saa mutta vain ostaminen on rikos!!!

Ihminen, joka käyttäytyy siten, että joutuu iltapäivälehdistön toimialueelle, on itse syypää siitä koituviin kohuihin ja julkisuuteen. Kenenkään ei ole pakko tai välttämätöntä sellaiseen ryhtyä, vaan se on henkilökohtainen valinta. Ihminen kantaa valinnoistaan vastuun, ei mistään muusta.

Tässä pätee sama kuin prostituutiossa: tarjonnan aloittaja kantaa tuotantonsa ja tuotteensa vastuun. Ostajan tehtävä on maksaa sovitusti ja nauttia.

• boikotoi, mitä boikotoit
        --Boikotoija-- kirjoitti:

Vastuu lööpeistä jää varmasti lehdelle. Mainostusta tahallaan väärinkäsityksiä aiheuttavilla otsakkeilla on väärin, vaikka siitä ei suomessa rangaistakaan. Ihminen se Karpelakin on.
        ENTÄ "Tyhmät", eikö saa ostaa lehteä, joka myynnissä. Saako "tyhmiä" ihmisiä kohdella jotenkin edesvatuuttomammin kuin muita. Entä jos "tyhmät" ovat vielä älykkäitä ihmisiä johdateltavampiakin ja herkkäuskoisempia. Poistetaan kaikki heikot yksilöt, niin kestät kirjoittavat sitten mitä kirjoittavat.
        Jospa kirjoitettaisiin tekstillä jota ei voi lukea ja laitettaisiin kuvia joita kukaan ei voi katsoa, niin siinä tapauksessa voisivat myydä lehtään vapaasti. :)

• äly hoi
        Sivustalukija kirjoitti:

Ihminen, joka käyttäytyy siten, että joutuu iltapäivälehdistön toimialueelle, on itse syypää siitä koituviin kohuihin ja julkisuuteen. Kenenkään ei ole pakko tai välttämätöntä sellaiseen ryhtyä, vaan se on henkilökohtainen valinta. Ihminen kantaa valinnoistaan vastuun, ei mistään muusta.

Tässä pätee sama kuin prostituutiossa: tarjonnan aloittaja kantaa tuotantonsa ja tuotteensa vastuun. Ostajan tehtävä on maksaa sovitusti ja nauttia.

Aika kummallinen ilmaus: joutuu iltapäivälehtien toimialueelle. Ymmärrän, että osa sinne aivan pyrkii, mutta poliitikot ovat kyllä iltapäivälehtien jutuissa usein vastoin tahtoaan. Tunnen poliitikkoja, jotka eivät anna haastatteluja iltasanomille tai iltalehdelle tai seiskalle. Heitä sitten pidetään värittöminä ja harmaina, kun ei kansa pääse hekumoimaan heidän yksityiselämänsä huhuilla.

• otappa rennosti
        boikotoi, mitä boikotoit kirjoitti:

Vastuu lööpeistä jää varmasti lehdelle. Mainostusta tahallaan väärinkäsityksiä aiheuttavilla otsakkeilla on väärin, vaikka siitä ei suomessa rangaistakaan. Ihminen se Karpelakin on.
        ENTÄ "Tyhmät", eikö saa ostaa lehteä, joka myynnissä. Saako "tyhmiä" ihmisiä kohdella jotenkin edesvatuuttomammin kuin muita. Entä jos "tyhmät" ovat vielä älykkäitä ihmisiä johdateltavampiakin ja herkkäuskoisempia. Poistetaan kaikki heikot yksilöt, niin kestät kirjoittavat sitten mitä kirjoittavat.
        Jospa kirjoitettaisiin tekstillä jota ei voi lukea ja laitettaisiin kuvia joita kukaan ei voi katsoa, niin siinä tapauksessa voisivat myydä lehtään vapaasti. :)

voi,voi kylläpä sinä nyt paasaat oikeata malliasi
        että ihan pyörryttää!
        Miettisit omia akgressioidesi taustaa niin silloinhan ymmärtäisit paremmin mitä suollat toisillle! Kertoile ihan vapaasti omista ahdistuksistasi,mutta älä sysää niitä muiden niskaan!

• immo
        boikotoi, mitä boikotoit kirjoitti:

voi,voi kylläpä sinä nyt paasaat oikeata malliasi
        että ihan pyörryttää!
        Miettisit omia akgressioidesi taustaa niin silloinhan ymmärtäisit paremmin mitä suollat toisillle! Kertoile ihan vapaasti omista ahdistuksistasi,mutta älä sysää niitä muiden niskaan!

• voi aikoja

Haastaa oikeuteen? Senkö takia että ne kirjoittavat juttuja? hah..luuletko tosiaan että jutut on keksittyjä,tuskin,jos ovatkin niin ehkä hieman liioiteltuja,eihän lehti muuten myy.Työtä se on toimittajankin työ. Senkä takia vihaat lehtiä kun Karpela on nyt sairastunut,tuskin on kyse siitä että Karpela on sairatunut pelkästään median pyörityksen takia,itsellään on oma osansa asioissa ja niin kun muistaa pitää,aina tarvitaan kaksi,ei yhtä voi yksistään syyttää. Media on säälimätön. Ei kukaan kuitenkaan käske lehtiä ostamaaan eikä niitä lukemaan,mutta on sinuakin näemmä lentien lueskelu kiinnostanut kun olet Karpelan tilanteesta selvillä. Kyllä minusta tuossa Karpelan tilanteessa syyt ovat paljon syvemmällä kuin mediassa tuon sairastumisen jälkeen.Todellakin.

• Jussi*

Tälläiseksi on maailma mennyt, kun minkäälaisista
      eettisistä säännöistä ei enää mediassa piitata. Tärkeintä on vain myydä paljon, vaikka sitten pienten lasten hädän ja huolen kustannuksella. Tanja on hoitanut postinsa kiitettävästi, ja on
      upea käyntikortti suomen muuten niin harmaassa poliittisessa kentässä!

Hävetkää lehdistön hyeenat paparazzit...
      Nahkurin orsilla tavataan!!!

Tanjalle jaksamista ja voimia. Tule entistä vahvempana takaisin!

T. Jussi

• guntter

..äläkä palaa näyttämölle.kiitos

• eräs ihminen Suomesta

Olen kyllä kanssasi samaa miltä. Kateutta tämä vain on - kaikki tämä ruljanssi Tanjan ympärillä.
        Kaunis, menestyvä, karismaattinen, äiti, politiikko ja muutenkin silmä lepää nainen...
        Kaikki tässä synneistä kirjoittavat pikkusielut, ette taida tiedä, että suurin synneistä on anteeksiantamus ylipäätänsä. Mitä hittoa te tiedätte siitä naisesta, että niin jyrkästi "henkisesti hänet tapatatte"? Ette tiedä hänestä mitään...
        Tanjalle voimia parantuakseen ja tietoa siitä, että vaikka koirat haukkuvat, karavaani menee kuitenkin eteenpäin. Monet ihmiset ovat kanssasi tukemassa sinua.
        Ihailen sinun rohkeuttasi! Voimia ja rakkautta sinulle ja perheellesi.
        Ja tiedoksi sormella osoittaville - kolme niistä osoittavat teihin takaisin. Ei kateudella pitkälle pääse.

• Ögy
        eräs ihminen Suomesta kirjoitti:

Olen kyllä kanssasi samaa miltä. Kateutta tämä vain on - kaikki tämä ruljanssi Tanjan ympärillä.
        Kaunis, menestyvä, karismaattinen, äiti, politiikko ja muutenkin silmä lepää nainen...
        Kaikki tässä synneistä kirjoittavat pikkusielut, ette taida tiedä, että suurin synneistä on anteeksiantamus ylipäätänsä. Mitä hittoa te tiedätte siitä naisesta, että niin jyrkästi "henkisesti hänet tapatatte"? Ette tiedä hänestä mitään...
        Tanjalle voimia parantuakseen ja tietoa siitä, että vaikka koirat haukkuvat, karavaani menee kuitenkin eteenpäin. Monet ihmiset ovat kanssasi tukemassa sinua.
        Ihailen sinun rohkeuttasi! Voimia ja rakkautta sinulle ja perheellesi.
        Ja tiedoksi sormella osoittaville - kolme niistä osoittavat teihin takaisin. Ei kateudella pitkälle pääse.

Se tiedetään millaisen kuvan on itsestään antanut Karpela ja sen perusteella hänestä puhutaan. Jos on parempi kuin mitä on anatanut olettaa niin olisi pitänyt sitten aikoja sitten antaa se ns "oikea kuva" turha sitä on enään jälkikäteen yrittää muuttaa,se mitä ihmiset hänestä tietävät jo sen perusteella hänestä myös puhutaan. Itsepähän on kuvansa julkisuudessa tehnyt. Se ei ole kateellisuutta. Kyllä ministerissä pitää olla muutakin kuin kauneus jne..mitä luettelit. Muisteleppa miten on Karpelakin perunut menojaan.

• Oulu
        Ögy kirjoitti:

Se tiedetään millaisen kuvan on itsestään antanut Karpela ja sen perusteella hänestä puhutaan. Jos on parempi kuin mitä on anatanut olettaa niin olisi pitänyt sitten aikoja sitten antaa se ns "oikea kuva" turha sitä on enään jälkikäteen yrittää muuttaa,se mitä ihmiset hänestä tietävät jo sen perusteella hänestä myös puhutaan. Itsepähän on kuvansa julkisuudessa tehnyt. Se ei ole kateellisuutta. Kyllä ministerissä pitää olla muutakin kuin kauneus jne..mitä luettelit. Muisteleppa miten on Karpelakin perunut menojaan.

Kyllä kultturiministeriltä vaaditaan muutakin kuin näköä .Sokia ei kansa ole!Ja mitä päätöksiin niin ehkä vois taikka niinkin ! Yhtäjaarittelua koko jutska.

• Lööppidiggari

Nyt on aika keitellä kalutuista luista soppaa,eli herkutella Karpelan terveydentilalla.Lukijoitahan tällainen kiinnostaa,sen ymmärrän, mutta näiden jutun kirjoittajien pääkoppaan olisi kiva kurkistaa.Ehkä heitä ei turhaan verrata raadonsyöjiin?

• vessapaperiksi

Puhut asiaa.Ei siellä pääkopassa ole kuin euron kiiltoa ja suurensuuri tyhjyys. Ns.toimittajat ansaitsisivat itse tulla revityiksi kappaleiksi lööpeissä. Ainoa hyvä näissä jutuissa on,että kasvava polvi ei enää otakaan tosissaan roskalehtien juttuja,niin että on toivoa lehtien sukupuuttoon kuolemisesta näkyvissä.

• joojoo

nyt ku ilmat lämpenee nii kansanedustajat sairastuu yhä useammin ja lomat vaa pitenee! ei pidä ryhtyy tollaseen työhön jos sitä ei kestä! ku niitte palkkakii on niin huono!

• Manna

Niinpä niin tässä on vain yksi surullinen esimerkki taas siitä, että miten lehdet kirjoittavat kaikenlaisia juoruja ja asiattomuuksia, sekä ruotivat ihmisten yksityisasioita kovalla kädellä. Niin moni julkisuuden henkilö on saanut kokea varmasti paljon surua ilkeiden lehtijuttujen takia. Lehdet myyvät taas kerran jonkun ihmisen terveyden kustannuksella....Minusta Tanja on aina esiintynyt julkisuudessa asiallisena ihmisenä.
        Se varmaan koskee henkilöitä itseään kaikista eniten, silloin kun kirjoitetaan asioita
        vielä valheelliselta pohjalta. Onhan niitä monia
        esimerkkiä jo nähty ennen tätä Tanjan juttuakin.
        Ei meistä ihmisistä kukaan kestä loputtomiin
        kohtuuttomia paineita, vaan ennemmin tai myöhemmin terveys pettää.
        Tosi hienoa taas kerran " juoru toimittajat / lehdet, kukahan tästäkin sitten ottaa
        vastuun, toisen ihmisen edesauttamiseen terveyden
        romahtamisessa. Anteeksi saisivat pyytää
        ne ihmiset, jotka ovat olleet näiden Tanjan juttujen takana edesauttamassa tätäkin juttua...
        Missä menee se kohtuuden raja, mitä julkisuudessa
        saa ihmisistä kirjoittaa, ei varmaan missään....
        Jokainen ihminen tekee omat virheensä ja ei
        kukaan ole meistä täydellinen, mutta toisten
        ihmisten asiat ne otetaan oikein julkisen rääpimisen kohteeksi ja se todella sääli, ja
        siinäkin taustalla puhuu rahastaminen, ja mielipahaa aiheuttaen kyseiselle ihmiselle ja
        hänen läheisilleen myös.

JAKSAMISTA JA VOIMIA SINULLE TANJA SEKÄ PIKAISTA
        TOIPUMISTA MYÖS!! T: Manna

• Sivustalukija
        Manna kirjoitti:

Niinpä niin tässä on vain yksi surullinen esimerkki taas siitä, että miten lehdet kirjoittavat kaikenlaisia juoruja ja asiattomuuksia, sekä ruotivat ihmisten yksityisasioita kovalla kädellä. Niin moni julkisuuden henkilö on saanut kokea varmasti paljon surua ilkeiden lehtijuttujen takia. Lehdet myyvät taas kerran jonkun ihmisen terveyden kustannuksella....Minusta Tanja on aina esiintynyt julkisuudessa asiallisena ihmisenä.
        Se varmaan koskee henkilöitä itseään kaikista eniten, silloin kun kirjoitetaan asioita
        Tosi hienoa taas kerran " juoru toimittajat / lehdet, kukahan tästäkin sitten ottaa
        ne ihmiset, jotka ovat olleet näiden Tanjan juttujen takana edesauttamassa tätäkin juttua...
        ihmisten asiat ne otetaan oikein julkisen rääpimisen kohteeksi ja se todella sääli, ja
        siinäkin taustalla puhuu rahastaminen, ja mielipahaa aiheuttaen kyseiselle ihmiselle ja
        hänen läheisilleen myös.

Jos ihminen on virheensä tehnyt, on hänen myös tehtävä johtopäätöksensä, ja vietävä ne julkisuuteen arvostelun uhalla. Julkisuudessa on myös paljon moitteettomia ihmisiä, mikä kertoo siitä, että lehdistö ei keksi jokaisesta virheitä, sillä niitä jo löytyy riittävästi muutenkin muutamista mustista lampaista.

Lainsäädännön mukaan ministerin pitää olla kunniallista elämää viettävä nuhteeton kansalainen. On lehdistön velvollisuus tuoda kansan tietoon poikkeukset edellisestä, jotta kansa osaisi olla äänestämättä samoja törkimyksiä vuosi toisensa jälkeen. Tämä ei Suomessa ole toistaiseksi onnistunut, koska (monien muiden joukossa) Arja Alhokin on taas joidenkin dementikkojen toimesta eduskuntaan äänestetty.

• Oh hoijaa
        Sivustalukija kirjoitti:

Jos ihminen on virheensä tehnyt, on hänen myös tehtävä johtopäätöksensä, ja vietävä ne julkisuuteen arvostelun uhalla. Julkisuudessa on myös paljon moitteettomia ihmisiä, mikä kertoo siitä, että lehdistö ei keksi jokaisesta virheitä, sillä niitä jo löytyy riittävästi muutenkin muutamista mustista lampaista.

Lainsäädännön mukaan ministerin pitää olla kunniallista elämää viettävä nuhteeton kansalainen. On lehdistön velvollisuus tuoda kansan tietoon poikkeukset edellisestä, jotta kansa osaisi olla äänestämättä samoja törkimyksiä vuosi toisensa jälkeen. Tämä ei Suomessa ole toistaiseksi onnistunut, koska (monien muiden joukossa) Arja Alhokin on taas joidenkin dementikkojen toimesta eduskuntaan äänestetty.

Mitä "kunniatonta" ministeri Karpela on tehnyt?

Jos törkimyksistä puhutaan, pitäisi kai katsella muualle edustajajoukkoon... huume-, väkivalta-, vilppi-, rattijuopumus- ym. syytöksiä ja tuomioita. Luulisi niiden ahdistavan PIKKUISEN enemmän.

• maija
        Manna kirjoitti:

hänen läheisilleen myös.

olisi kepun puoluetoimistossa kirjoitettu,sääliä tihkuva ja myötätuntoa kerjäävä kannanotto.Lapsellista,todella lapsellista,olisikohan syytä miettiä miten Tanja on edesauttanut "kovaa kohtaloaan".Naiiveja te olette suomalaiset,todella naiiveja mikäli tuollaiseen lankeatte.

• lööppi
        maija kirjoitti:

olisi kepun puoluetoimistossa kirjoitettu,sääliä tihkuva ja myötätuntoa kerjäävä kannanotto.Lapsellista,todella lapsellista,olisikohan syytä miettiä miten Tanja on edesauttanut "kovaa kohtaloaan".Naiiveja te olette suomalaiset,todella naiiveja mikäli tuollaiseen lankeatte.

Halpamaista Maija! Toinen on vakavasti sairas ja sinä vaan heität syyllistävää kevyttä läppää. Sinun kantasi ei kyllä ole lapsellista eikä naiivia vaan sairasta.

• Nimetön
        lööppi kirjoitti:

Halpamaista Maija! Toinen on vakavasti sairas ja sinä vaan heität syyllistävää kevyttä läppää. Sinun kantasi ei kyllä ole lapsellista eikä naiivia vaan sairasta.

Ei tekstini sairasta ole,sarkastista kylläkin ja aiheesta.Minä en sorru tuollaiseen pelleilyyn ja mikäli välttämättä haluat tietää syyn niin kerrottakoon.Ystäväni veriarvot tippuivat jopa alle Tanjan arvojen mutta tehtiinkö hänelle verensiirto?Ei todellakaan.Jäikö hän sairaslomalle?Ei sitäkään vaan jatkoi työssään joka fyysisesti paljon raskaampaa mitä Tanjalla.Saiko hän sinunkaltaisten tyhjäpäiden sympatiaa tai sääliä?Ei koska hän on tavallinen ihminen eikä turhanpäinen julkkismissi.
        Mitä tästä opimme?Emme yhtään mitään niin kauan kuin kaltaisiasi ihmisiä,julkkisten uskollisia nuolijoita riittää tässä maassa.Valitettavasti teitä tulee riittämään ja koska en usko minkäänlaiseen taivaalliseen johdatukseen niin en usko edes minkäänlaiseen rangaistukseen joka tuollaista teennäisyyttä voisi seurata.Tosin tuskinpa Tanjakaan sellaiseen uskoo,oli meinaan sen verran läpinäkyvää se käyttäytyminen siellä paavin edessä kontatessa.Eli sairas en ole minä vaan kaltaistesi ihmisten aikaansaama yhteiskunta joka näyttäytyy parhaiten noiden lehtien lööppien ja tyhjien kirjoitusten kautta.Olisiko peilillä jotakin käyttöä???

• gggggggggggggg

...samassa päässä on kuin punainen vaate pahantahtoisille keskinkertaisuuksille.

• sami

Kun keskinkertaisuudesta tulee keskusta ministeri, niin palaa näemmä loppuun. Taitaa olla työ liian haastavaa.

• rambe

sillä on tekemistä Tanjan kanssa?Vai väitätkö vakavalla naamalla Tanjan omaavan molemmat?Menes peilin eteen ja katso pystytkö sanomaan tuon ääneen hymyilemättä.

• Vihreä

Karpelassa - tai kenessäkään muussa ministerinaisessa - ei kyllä älyä ole esiintynyt, tai ainakaan sitä ei ole tuotu julkisuuteen. Heidät on otettu hallitukseen pelkästään sukupuolensa, ei taitojensa tai ansioidensa vuoksi.

Hyväuskoisuus ja hölmöys ovat punainen vaate järkimiehille.

• Marttyyri

Kyseessä on vanha markkinointikikka! Ihmisten hampaisiin joutuessaan uhriksi tekeytyminen on paras tapa selvitä kuiville. Ihmisten mieli muuttuu ja myötätunto herää.

• suzy

Varmasti rankkaa sekä Karpelalle että Vanhaselle, tästä heidän väitetystä "hotellitapaamisesta" kun lehtien mukaan oli jo kuusi vuotta niin miksi nyt yhtäkkiä se piti laittaa otsikoihin? jos nyt oli tottakaan koko juttu..

• Janne

Mediamässäily suomessa on saamassa piirteitä jotka todella huolestuttavat.enää mikään ei ole "salaista" julkisuuden henkilöillä.Pääasia että lehti myy ja rahaa tulee!Lehdet pitäisi voida haastaa oikeuteen perättömistä jutuista ja panna päätoimittajat vastuuseen!

• sitä

mieltä, että Karpela ja muut politikot voisivat käyttää mediaa vain heille mieluisien asioiden julkituomiseen, silloinkin kun se on Karpelan edun mukaista? Näinhän hän on toiminut, poserannut viimeaikoina tukka hulmuten naisten lehdissä, kun on esim. haukkunut Niinistöä ja hänen arvojaan. Ei, ei se niin onnistu, on ne kääntöpuoletkin katsottavan eikä vaan oma etu, valitettavasti.

• ForGoodJournalism

Ajattelin vaan yleisesti muistuttaa et jokainenhan päättää itse mitä lukee. Jos kukaan ei tiettyjä juttuja lue, ei niitä myös kirjoiteta. Omilla toimillaan voi "äänestää"!

• rauhaa

Miten roskalehdet saadaan kuriin? Niillä ei ole jäljellä enää moraalin häivääkään.Laittavat liikkeelle huhuja,kiduttavat uhriaan lööpeissään ja päälle päätteeksi vielä kirjoittavat,että asianomaisten lapsethan tässä eniten kärsivät.Sadismia se on.

• Ihailija

Nyt tämä politiikan pyrkyri on on joutunut sairaalaan. Todennäköisesti saamme kuulla parin viikon sisällä hänen kihlautumisestaan jonkun ylilääkärin kanssa. Onko ollut aikaa jolloin hän ei olisi pyrkinyt miesystäviään hyödyntäen etenemään urallaan. Hän on kirjaimellisesti päässyt Urallaan pitkälle.

• Antakaa rauha!!

Kyllä Suomen kansalaiset ovat niin KATEELLISIA ja TYHMIÄ, jos hän on kaunis ja älykäs ja vieläpä entinen missi niin, se tuntuu olevan kyllä liikaa, näille tavallisille kaljan ja rasvaisen makkaran ystäville, joilla aivot ei toimi!!

• Herra K

.. sitä penikkatautia, anoreksiaa? En ihmettelisi, koska hän on välillä porukoinut joittenkin kiiltäväkoipisten kanssa.

• paavi
        Herra K kirjoitti:

.. sitä penikkatautia, anoreksiaa? En ihmettelisi, koska hän on välillä porukoinut joittenkin kiiltäväkoipisten kanssa.

olisiko peräti pieniin päin. kun kuvissa kuitenkin tanja oli valmiina polvillaan ja paavilla kova sauva jo kädessä

• Vihreä
        Antakaa rauha!! kirjoitti:

Kyllä Suomen kansalaiset ovat niin KATEELLISIA ja TYHMIÄ, jos hän on kaunis ja älykäs ja vieläpä entinen missi niin, se tuntuu olevan kyllä liikaa, näille tavallisille kaljan ja rasvaisen makkaran ystäville, joilla aivot ei toimi!!

Kaunis oli kyllä, mutta äly on hänestä kaukana.

• tosi on
        Vihreä kirjoitti:

Kaunis oli kyllä, mutta äly on hänestä kaukana.

Karpela on kiva, kaunis ja niin fiksu, että siitä on tullut ministeri. Ja niin fiksu, että se on vielä sairaslomansa jälkeenkin ministeri.
        On hienoo, että Suomessa on tällaisia naisia. Mikähän se on kun monen meistä miehistä kantti ei kestä nähdä naisen olevan näin pätevä. Itse olen johtavassa asemassa ja mies, ja kestän naisen fiksuuden kyllä.

• kuju

kumma kun suomessa pääsee edeskuntaan lepäilemään,kun lehdissä aluksi esittelee alusvaatteita,täysin turha pyrkyri

• Tohtor ite

Olisiko syynä bulimia tai anoreksia? Vai olisiko niin, että pienellä ministerin palkalla ei yksinhuoltajalla ole varaa syödä ja kiirekin kun vielä pukkaa päälle; on kuljettava ympäri maailmaa polvistumassa ja halailemassa. Eipä siinä paljon ehdi ruokaa miettiä.
      Nyt voitaisiin kerätä pieni kolehti ja lähettää rautatabletteja ministerille!

• tohtori juna

AIDS tai ebola???

• virhe40

pyrkiä eduskuntaan! Sinne vain "lepäilemään", olemaan haukuttuna pitkän nenän tai väärien säärien vuoksi!
        Että kehtaammekin olla näin ilkeän kadetta kansaa. Lapsemme taas kuulevat haukkumisemme ja ottavat opit talteen.
        Kenenkään ei tarvitse pakolla ostella iltapäivälehtiä! Tehdään OSTOLAKKO, kuten naiset tekevät SYNNYTYSLAKON! Ollaan asioista eri mieltä, mutta kunniakkaasti. Ne, joiden elämään ei mahdu enempää kuin juorut, pitäkööt omanaan.

Tanjalle voimia.

toivottelee ystäväsi.

• Selipaatti

Eduskunta HIV testiin.

• ent.hoivatyöntekijä

joopa jookaikenlaista kritiikkiä.Itse olen ollut pois työelämästä kohta 2v.Erittäin vakavan työuupumuksen takia,paluuta ei vieläkään näy.työuupumushan iskee salakavalasti elämääsi.Itse kävin erilaisissa tutkimuksissa veriarvojen alenemisen takia,vaikka syöt rautapiilereitä ei arvot välttämättä nouse.Elimistö kun hirttää kiinni siitä on leikki kaukana.kun siellä netissä surffaatte käykää katsomassa uupumuksen biokemia,en muista kuka on kirjoittanut.Täyttä asiaa.

• punalippu

olisikohan aiheellista heittää koko touhu kesken kun ei myllytystä kestä.ansioittensa mukaan jokaiselle annetaan se on fakta,oikein karpelalle avioliiton rikkojalle.

• Pirjo-Pekka

Jos politiikkaan lähtemisen syynä on ollut vääränlainen vallanhimo ja koska Karpelan taustat eivät ihan olisi riittäneet uskottavaan esitykseen , oli hänen pakko hankkia mahtavia tukijoita itselleen.Minä uskon kaikki kirjoitukset ja ne taitavat olla vielä aika kesyjä ja kilttejä.Maailma kyllä tasii.

• kyynikko

Toivotan pikaista paranemista, samalla toivoisin, että tämä herättäisi ajattelemaan tehtyjä valintoja omaa kapasiteettia. Voi olla niinkin, että tehtävä on suurempi kuin tekijä. Yleensähän haastaviin tehtäviin pidetään hyvää koulutusta ja tieteellistä pätevyyttä tärkeänä, Tarjalla on muistaakseni taustalla kesken jääneet sosiaalialan opistotason opinnot. Ei kovin vahva näyttö pitkäjänteisyydestä.

Ilkeä voisi ottaa tässä esille kaksi tilanteeseen sopivaa lausahdusta:
        - keho ja mieli pyrkivät kohti keskinäistä tasapainotilaa.
        - terve sielu terveessä ruumiissa (ja e contrario)

• juuso

Pitääkää hyväähuolta valtakunnan prinsessasta.
      Tanja ansoitsee hyväähoitoa.

• sentään

no johan on, kun ei julkisuuden henkilö osaa letkauttaa korviaan huhumyllyille. Kai se kohta tarvii oman PR-henkilön Räikkösen malliin.

• Maden

että itse Tanja on eniten syyllinen lehtikirjoitteluun. Positiiviset kirjoittelut hyväksytään, mutta heti sairastutaan kun arvostellaan. En tiedä pitääkö "huhut" paikkaansa, mutta jos niissä ei ole mitään perää niin ei kai niistä sairastua kannata.
      On totta, että keltaiset lehdet kirjoittelevat välillä olemattomista asioista, ja siksi ne jutut kannattais jättää omaan arvoonsa.
      Parane Tanja pian.

• Kyseisessä uutisessahan mainittiin että lähipiiri on huomannut yhteyden sairastumisen ja lehtikirjoittelun välillä, mutta ei kai sekään takaa sitä että se on totta! Kyllä kai meistä jokainen voi sairastua tautiin kuin tautiin vaikka kuinka hyvin pyyhkis elämässä! Ehkä vaan sattu huono mäihä tai jotain...
        no joo, viikko tai kaks niin jo meillä on uus skandaali reposteltavissa täällä!

• Poliitikkojen paskan heitto...

Koko juttu on sepitetty kokoomuksen puoluetoimistossa Sauli Niinistön kampanjan tueksi. Paskaista markkinointia. Sieltä pantiin liikkeelle täysin perätön huhu, että Tanjalla ja Matilla olisi suhde. Syötettiin paskapuhe sitten Seura-lehdelle, joka hölmö lähti peliin mukaan, liekö vielä maksettukin, että kulkaisee.
      Kautta aikojen poliittiset puolueet ovat pistäneet vastapuolueen edustajista mitä inhottavampia juoruja liikkeelle. Niitä syötetään tarkoituksella vaimojen, sukulaisten, kampaajien ym. kautta liikenteeseen. Ja mitäänhän ei kansa rakasta enempää kuin "luotettavalta taholta" kuultua juorua julkisuuden henkilöstä. Jokaisen on aika tajuta tämän systeemin kulku. Paskanheiton seurauksia kohteelleen ei heittäjät ymmärrä, saati lehdistö, täysin tunteettomia ovat. Eivät tajua, että se voi pahimmallaan tappaa.
      Älä anna periksi Tanja. Sinua on kohdeltu törkeästi ja epäoikeudenmukaisesti. Kyllä lopulta oikeus voittaa. Lepää, että saat voimat takaisin ja sitten vaan pää pystyyn ja liikenteeseen. Muista, että sinulla on myös tukijoita ja niitä tulee lisää kun yksi ja toinen alkaa tajuta tämän paskanheittopelin juonen.

• Minna-mamma

Toppuutellaanpa vähän tätä paheksuvaa keskustelua. Työuupumus on yksi ajan ongelma, joka kyllä suodaan tavalliselle matti-meikäläiselle; miksi ei sitten ministerille/yksinhuoltajalle? Ja toisekseen, meillä matala hemoglobiini 2-v. lapsella oli oire leukemiasta, eli ei tosiaan ole syytä ilkkua!
      Kaikkea hyvää kultturiministerille, ja meille muille hiukan enemmän hyväntahtoisuutta, toivoo minna-mamma

• Ei voi auttaa

Se on sellasta , kun lähtee julkiseen riepotukseen. Entinen miss suomi ja sitten ensin kansan edustaja ja peräÄn ministeri. Sitä pitäisi pikkasen fundeerata mihin mennä ennen kuin menee ja perään ihmettelee.Mutta kun se valta perskuttarallaa on niin seksikästä ja rahakin sokaisee kuin aurinko kirkkaana päivänä.
        Olen sen verran paljon maailmaa nähnyt , jotta on aivan turha tulla selittää etteikö Suomen kokoisessa maassa missä kasvot kulu nopeaan jos on ollut esi. tässä tapauksessa julkisessa ryöpytksessä (pääministerin kanssa pikku tunneilla hotelli huoneessa)-jaa henkeviä keskusteluja kylläpä oli hyvän ajankohta valittu.
        Pienet on piirit ja pienistä asioista tehdään suuria asioita,jotta lehdet menisivÄt kaupaksi. Sääliksi käy Karpelan lapsia, muttei(!) itse Karpelaa itsepähän on osansa valinnut, ei voi auttaa...

• Nimetön

Pää pystyyn Tanja sitten kun uupumus hellittää,itse olen kulkenut matkaa monta kertaa pää painuksissa mutta aina kun siitä nousee huomaa että sen tukevammin katse on kohti taivasta,selkärankakin on suoristunut ja näkee kauniit pilvet,sinisen taivaan ja sen mistä todella saa voimaa jaksaa.Sinä olet hyvä äiti ja hyvä ihminen ja hyvemmäksi vain tulet,katsele tulevaisuuteen valoisin mielin sitten kun olo helpottaa.Sinä joudut vain kohtuuttoman koville lastesi kanssa koska olet julkisuuden henkilö mutta toisaalta siitä on etuakin,oivoisin että puhut avoimesti niinkuin olet tehnytkin niin uskon siinä olevan lääkettä kaikille.Vanha viisaus:mikä ei tapa se vahvistaa.Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille

• tamagotchi

ketä kiinnostaa ?

• jami1

mutta muita kylläkin saattaa kiinnostaa mitä politiikassa tapahtuu.

kysyisin samaan hengenvetoon että mikä tanjalla sitten on ?

• tarkkailija_

..piiloutua tehtävistään, mitä hän ei osaa hoitaa. Hänhän on jo kaikille näyttänyt kyvyttömyyden hoitaa virkaansa. Sairasloma on vain veruke. Tämähän oli odotettavissa eikä yllätä ketään.

• Osaahan

Perustelepa väitteesi, ettei Tanja muka osaa hoitaa tehtäväänsä. Mihin tehtävään et ole ollut tyytyväinen.

• unknown
        Osaahan kirjoitti:

Perustelepa väitteesi, ettei Tanja muka osaa hoitaa tehtäväänsä. Mihin tehtävään et ole ollut tyytyväinen.

Tuota minäkin aina ihmettelen, kun jotkut rääväsuut täällä hokevat ettei Tanja osaa hoitaa tehtäväänsä. Kuitenkin kun katsoo esim kulttuuribudjettia ja kulttuurin eri osa-alueille annettuja määrärahoja niin ero edellisiin kulttuuriministereihin on huomattava. Karpela on pystynyt huonossakin taloudellisessa tilanteessa kasvattamaan kulttuuribudjettia viime vaalikaudesta.

• Kovia "Jätkiä"
        Osaahan kirjoitti:

jotka hoitivat tehtävänsä ilman turhia rutinoita.

• Sivustalukija
        unknown kirjoitti:

Tuota minäkin aina ihmettelen, kun jotkut rääväsuut täällä hokevat ettei Tanja osaa hoitaa tehtäväänsä. Kuitenkin kun katsoo esim kulttuuribudjettia ja kulttuurin eri osa-alueille annettuja määrärahoja niin ero edellisiin kulttuuriministereihin on huomattava. Karpela on pystynyt huonossakin taloudellisessa tilanteessa kasvattamaan kulttuuribudjettia viime vaalikaudesta.

Terveydenhuollon, koulutuksen ja sosiaalitoimen toimiessa vajaavaisesti riittämättömillä määrärahoilla tarpeettomaan, hyödyttömään ja useimpia vain ärsyttävään kulttuuriin on syydetty rahaa, jolla olisi voitu poistaa köyhyyttä Suomesta. Nyt sillä järjestetään julkisia ilveilyjä ja pelleilyjä.

Kulttuuriministerin tehtävä on pitää kulttuurin puolestapuhujat aisoissa ja kulttuurimäärärahat mahdollisimman pieninä. Karpela on siis epäonnistunut tehtävässään vieläkin enemmän kuin edeltäjänsä.

Karpela on siis taipunut torvensoittajien, marinettien ja savensotkijoiden edessä ja luultavasti reittä pitkin pannut rahat tulemaan tyydytettyään ensin muiden ministeriöiden johtajille siitä syntyneen puutteen.

• ent.hoitaja

työ ja sairaushan on ihan eri juttu.kyllä se ainakin meilläpäin lääkäri on joka sairasloman määrää,ei sitä ole turhanpäiten kinuamassa käydä.krapulapäiviä sunmuitakaan luppopäiviä ei ole tarvinnu pois olla työstä.

• heh hehe hehe
        Sivustalukija kirjoitti:

Terveydenhuollon, koulutuksen ja sosiaalitoimen toimiessa vajaavaisesti riittämättömillä määrärahoilla tarpeettomaan, hyödyttömään ja useimpia vain ärsyttävään kulttuuriin on syydetty rahaa, jolla olisi voitu poistaa köyhyyttä Suomesta. Nyt sillä järjestetään julkisia ilveilyjä ja pelleilyjä.

Kulttuuriministerin tehtävä on pitää kulttuurin puolestapuhujat aisoissa ja kulttuurimäärärahat mahdollisimman pieninä. Karpela on siis epäonnistunut tehtävässään vieläkin enemmän kuin edeltäjänsä.

Karpela on siis taipunut torvensoittajien, marinettien ja savensotkijoiden edessä ja luultavasti reittä pitkin pannut rahat tulemaan tyydytettyään ensin muiden ministeriöiden johtajille siitä syntyneen puutteen.

Karpelan syy on kun ei ole poistanut suomesta köyhyyttä??? !!!!! Herää sivustalukija ja lue ihan oikein mitä ite kirjoitat. Oliko se pahantahtoisen ja ilkeän ihmisen kirjoitus, vastaa ite.

• herää hyvä ihminen
        Sivustalukija kirjoitti:

Näin ala-arvoiseen viesttin ei pitäisi edes vastata.
        Kulttuuri on yhtä tärkeätä kuin ruoka.
        Harrastaisit nyt itsekin edes jotain kulttuuria, niin tämän tajuaisit. Rahaa vaan pitäisi saada lisää sossun luukulta kulutukseen ja kaljaan.
        Kun sosiaalitoimi ja koulutus kurjistuvat, oisokohan vika ko. alojen ministereissä eikä Tanjassa!

• Sivustalukija
        heh hehe hehe kirjoitti:

Karpelan syy on kun ei ole poistanut suomesta köyhyyttä??? !!!!! Herää sivustalukija ja lue ihan oikein mitä ite kirjoitat. Oliko se pahantahtoisen ja ilkeän ihmisen kirjoitus, vastaa ite.

En kirjoittanut, että kulttuuriministerin tehtäviin yksin kuuluisi köyhyyden poistaminen, sen pitäisi olla koko valtioneuvoston tehtävä, mikäli he ajavat yhteistä hyvää ja kansan parasta.
        Kulttuuriministerillä on siinä kylläkin kortensa kekoon kannettavana. Jokainen euro, jota ei ole käytetty tarpeettomien tekeleiden, näytelmien tai kakofonioiden rahoittamiseen, olisi vaihtoehtoisesti käytettävissä yrittäjyyden - ja sitä kautta työllisyyden - edistämiseen, terveydenhuollon jonojen purkamiseen ja perusopetusluokkakokojen pienentämiseen yms. Vaikka vain puolet nykyisistä kulttuurimäärärahoistakin olisi tuntuva avustus edellisiin tavoitteisiin, lisää saataisiin vaikka ulkomaiden kehitysavun puolittamisesta tai poistamisesta (Suomella ei ole sitäkään elatusvelvollisuutta kolmannen maailman kansoille, mitä ehkä entisillä siirtomaaisännillä saattaa olla) tai 8 %-yksikön ALV-luokan siirtämisestä 17%-yksikön ALV:n piiriin.

Teatterilla ei sairaita paranneta. Karpela on osasyyllinen Suomen köyhyyteen salliessaan tarpeettoman suuria rahamääriä toimintaan, jonka tuottaminen on pois suomalaisten välttämättömistä perustarpeista.

Kirjoitukseni oli yhteisen hyvän tahtoisen kirjoitus.

• toinen hoitsu
        ent.hoitaja kirjoitti:

työ ja sairaushan on ihan eri juttu.kyllä se ainakin meilläpäin lääkäri on joka sairasloman määrää,ei sitä ole turhanpäiten kinuamassa käydä.krapulapäiviä sunmuitakaan luppopäiviä ei ole tarvinnu pois olla työstä.

kyllä sairaslomia haetaan ihan muustakin syystä kuin sairauden vuoksi. Uskallan väittää, että sairaslomaa haetaan ihan senkin vuoksi, jotta voisi olla töistä pois. Monelle työ rasittaa omaa vapaa-aikaa, jolloin tulee vapaa-ajan puute, jolloin se pitää jostain saada takaisin ja vastaus on työ.

• Vieläkin kiltti
        toinen hoitsu kirjoitti:

kyllä sairaslomia haetaan ihan muustakin syystä kuin sairauden vuoksi. Uskallan väittää, että sairaslomaa haetaan ihan senkin vuoksi, jotta voisi olla töistä pois. Monelle työ rasittaa omaa vapaa-aikaa, jolloin tulee vapaa-ajan puute, jolloin se pitää jostain saada takaisin ja vastaus on työ.

Koulussa jo opettiin ettei saa lintsata!

• työläinen
        Sivustalukija kirjoitti:

En kirjoittanut, että kulttuuriministerin tehtäviin yksin kuuluisi köyhyyden poistaminen, sen pitäisi olla koko valtioneuvoston tehtävä, mikäli he ajavat yhteistä hyvää ja kansan parasta.
        Kulttuuriministerillä on siinä kylläkin kortensa kekoon kannettavana. Jokainen euro, jota ei ole käytetty tarpeettomien tekeleiden, näytelmien tai kakofonioiden rahoittamiseen, olisi vaihtoehtoisesti käytettävissä yrittäjyyden - ja sitä kautta työllisyyden - edistämiseen, terveydenhuollon jonojen purkamiseen ja perusopetusluokkakokojen pienentämiseen yms. Vaikka vain puolet nykyisistä kulttuurimäärärahoistakin olisi tuntuva avustus edellisiin tavoitteisiin, lisää saataisiin vaikka ulkomaiden kehitysavun puolittamisesta tai poistamisesta (Suomella ei ole sitäkään elatusvelvollisuutta kolmannen maailman kansoille, mitä ehkä entisillä siirtomaaisännillä saattaa olla) tai 8 %-yksikön ALV-luokan siirtämisestä 17%-yksikön ALV:n piiriin.

Teatterilla ei sairaita paranneta. Karpela on osasyyllinen Suomen köyhyyteen salliessaan tarpeettoman suuria rahamääriä toimintaan, jonka tuottaminen on pois suomalaisten välttämättömistä perustarpeista.

Kirjoitukseni oli yhteisen hyvän tahtoisen kirjoitus.

Sivustalukijalle tiedoksi, että kulttuurialan tuotantojen kuten musiikin, elokuvan ja muiden taidemuotojen vienti on tällä haavaa nopeimmin kasvavia vientialoja maassamme. Valtion ja kuntien tuki lasten ja nuorten kulttuuriharrastuksissa ja taidelaitoksissa on rakentanut pohjan tälle tilanteelle.

Likkunnan, taiteen ja kulttuurin parista vain enemmän harrastusmahdollisuuksia, niin takuuvarmasti vähenee sosiaalitapaukset ja mielenhäiriöt.

• TIEDÄN
        Sivustalukija kirjoitti:

Monet ministerit varmaan sekaantuneet samaan Karpelaan.Kellehän toi sitten oli toi Abortti?

• Tiedän kyllä

Naisen herkkä mieli ei kestä vastuullista asemaa. Karpela voitaisiin korvata satunnalaisella suomalaisella työttömällä, joka toivottavasti tajuaisi siirtää kulttuurin poltetut rahat sosiaalitoimeen ja sairaanhuoltoon.

• kokoomuslainen.

se kertoo kaiken.

• olla

sovinisti

• NAINEN
        kokoomuslainen. kirjoitti:

se kertoo kaiken.

Joillekkin onkin siunaantunut pikkuisen muutakin kun oletettua älliä..

• Viisatunut

... sitä saa mitä tilaa ... turha itkeä jälkeenpäin - kannattas miettiä etukäteen mitä seuraa, niin joutuvat muutkin tekemään.

• Nimetön

Miten niin sitä saa mitä tilaa,ei tanja ole varmaan tilannut näitä älypää juttuja eikä varsinkaan lehtiä ym penkomaan ja jopa keksittyjäkin juttuja kirjoittelemaan saati levittelemään,eikä varmasti lapsilleen sitä tekis,usko ny sinäkin että sitä saa mitä tilaa ei päde Tanjaan,mutta sinuun se jo saattaa päteä kun ilmi selvästi nautit Tanjan tämän hetkisestä tilasta.toivon totisesti että selviä maallisen vaellukses niin ettei heikkoa hetkeä,romahdusta tai ms tulisi sillä minä kyllä olen silloin puolustamassa sinua,ei lyötyä saa lyödä

• Viisaaksi varttunut
        Nimetön kirjoitti:

Miten niin sitä saa mitä tilaa,ei tanja ole varmaan tilannut näitä älypää juttuja eikä varsinkaan lehtiä ym penkomaan ja jopa keksittyjäkin juttuja kirjoittelemaan saati levittelemään,eikä varmasti lapsilleen sitä tekis,usko ny sinäkin että sitä saa mitä tilaa ei päde Tanjaan,mutta sinuun se jo saattaa päteä kun ilmi selvästi nautit Tanjan tämän hetkisestä tilasta.toivon totisesti että selviä maallisen vaellukses niin ettei heikkoa hetkeä,romahdusta tai ms tulisi sillä minä kyllä olen silloin puolustamassa sinua,ei lyötyä saa lyödä

Jos rikkoo yhteiskunnan normeja ja on julkisuuden henkilö, on itsestäänkin selvää, että rikkomukset tulevat julkisuuteen ja kansa ne oikeutetusti tuomitsee.

Tanja Karpela ansaitsee sairautensa rangaistuksena, sillä Suomen naisia hemmotteleva oikeusjärjestelmä ei todennäköisesti olisi tuominnut hänelle riittävää rangaistusta.

Vääryydellä hankitusta tyydytyksestä seuraa aina oikeutettu kärsimys.

• Minna

Jo on kummaa jollei Karpela voi sairastua siinä missä muutkin. Tuo yhteys huhuihin nyt on vaan Iltalehden spekulointia että pysyy jutun juuressa.
      Mitä Karpelaan noin muuten tulee, täytyy mimmille hattua nostaa kun on tuohon asemaan päässyt. Olipa keinot ja kyvyt mitkä hyvänsä.Hommansa on hoitanut ( ts. antanut virkamiesten hoitaa) ihan niinkuin edeltäjänsäkin. Ja ajatelkaas minkä määrän iloa hän on kauniina ja viehättäväkäytöksisenä antanut työympäristölleen!
      Positiivisin mielin eteenpäin Tanja ja koko Suomi!

• En minäkään

En minäkään mene naimisissa olevien työtovereiden huoneisiin aamuyöstä maailmaa parantamaan työmatkoilla vaan painun nukkumaan omaan huoneeseen silloin kun näen tilanteen sopivaksi poistua takavasemmalle.

Itse aiheuttettua. Maailmaa olisi voinut parantaa automatkalla kotiin !!!

• Gorbela-Bela (Mauretanian p...

Etkö menisi jos pääsisit ministeriksi.

• kenen syy

Kohumedia, joihin suomi24 innokkaasti profiloituu, on syyllinen elävien, tuntevien ihmisten yksityisyyden repimiseen julkisesti.

• Oikeuden mies

Karpela on aikansa huorannut ja retostellut, nyt on vuorostaan aika nöyryytetyn kansan saada oikeutensa. Koska Suomen oikeusjärjestelmä on yhtä pehmeä kuin humanistien päät, olisi oikein lähettää Karpela pakkotyöhön Siperian sinkkikaivoksiin. Eiköhän siellä saatu liikunta tervehdytäkin pikkuhoron pikapuoliin.

• Pystytkö

Todistapa horoväitteesi.
        Jos noin painavan syytteen toisesta ihmisestä julkisuudessa esittää, pitää pystyä se myös todistamaan. Lehtijuoru ei siihen riitä.
        Niin vaatisit jos sinua itseäsi huoraajaksi kutsuttaisiin.

• jartsa

taidat olla tosi tyhmä kun tuommosta kirjoitat. oikeeta runkun puhetta taidat olla bemari mies.

• --- § ----

Iltapäivölehdet lausuvat ja epäilevät että sairastuminen johtuisi näistä syistä HUOM ! EPÄILEVÄT....mitä jos Tanja Karpela on sairastunut kuten me tavalliset ihmiset koittakaa nyt hiukan kunniottaa ihmisyyttä ja ajatelkaa sitä kun itse sairastutte...toivottavasti teidänkin asiat sitten kiirivät ympäriinsä...

• dr. love

hyvät ihmiset,

jollette nopeasti tee asialle jotakin, tuo valtava pahan olon ja negatiivisuuden möykky, joka sieluanne selvästi kalvaa, tulee TAPPAMAAN teidät ennen 50-60 ikävuotta.

kun löytää positiivisuuden ja ilon itsestään, maailma näyttää paljon kauniimmalta.

• Sivustalukija

Morfiini, barbituraatit tai muut mömmöt ovat saanet sinut jo kirjoittamaan täysin hourupäisiä.

Moraalinen suoraselkäisyys ja eettinen ankaruus pitää miehen pystyssä vielä kahdeksankymppisenäkin.

• ent.hoitaja

voisivat ihmiset hankkia itselleen elämän.

• vittuuntunut

Sellanen lehti joka kyttäis ja kuvais kaikkien juoppojen toimittajen ja päätoimittajien jokaisen känni-illan ja syrjähypyn.

Sit vois ihmetellä että mitäs hiton pellejä ne on kun eivät kestä yksityisyytensä julkista arvostelua ja seurantaa.

• Tyhmiä riittää

Uskomatonta joukkoa täällä kirjoittelee.
      Suurin osa varsinkin miehistä olisi varmaan onnellisia, jos pääsisivät naisia kivittämään johonkin islamiporukkaan.
      Tanjan sairaus ei ole mikään flunssa, vaan vähän vakavampi juttu.
      Toivottavasti hän ja lapsensa pärjää

Kyllä näkee, että tämä kansa on seiskansa ansainnut

• kysynpä vaan

yep, asiaa. todelliset pohjolan bin ladenit täällä vaan jatkaa muna pystyssä kivittämistään.

HAH HAH, EI TODELLAKAAN OLE IHME, ETTÄ TÄMÄ KATKERA, KESKINKERTAINEN JA ALEMMUUDENTUNTOINEN KANSA HÄVIÄÄ JOKA KERTA LÄTKÄSSÄ RUOTSILLE.

ei tuolla tikkuisella uho-meiningillä nimittäin tässä maailmassa pitkälle pötkitä.

t: mies

• Tosikkoko

Hän on nuoruudestaan saakka, missivuosistaan saakka kärsinyt anorexia nervosasta, jonka sanotaan olevan kunnianhimoisten, lahjakkaiden ja älykkäiden tyttöjen sairaus. Eittämättä Karpela on osoittanut, että äly ja kauneus viihtyvät samassa päässä. Mutta millä mitata todellista älykkyyttä. Myös tunneäly lasketaan niihin ja sitä kenties Karpelalta puuttuu. Heittäytyminen intohimoisiin ja entukäteen epäonnistuneeksi tuomittuihin romansseihin ja narsisitinen suhtautuminen omaan kehoonsa kaikkien ministerikiireiden rinnalla. Kenen fyysinen - saati sitten psyykkinen terveys sellaista kestää.

• Höh

Älykäs ihminen ei sairastu vaan osaa toimia järkevästi ja rationaalisesti. Eiköhän anorexiat sun muut oo heikkojen sairauksia, ainakaan heitä ei pitäisi valita vastuullisiin tehtäviin koska voivat noin vähästä tippua.

• Jere.,.,

On se ihme ettei julkisuuden henkilöt muka tajua että heidän jokaista liikettä vahditaan. On nää kotimaiset julkut niin hiton amatöörejä!

• sopuli

Tanja sai mitä on tilannut.Hän on luullut että saa heilastella toisten miesten kanssa niinkuin haluaa hyvä että kävi näin niin saa rauhassa miettiä tekojaan.Toivon että häntä ei ottaisi kukaan mies kerta tuntuu olevan tapahtumia aika paljon!!Miehet pitäkää näppinne erossa tanjasta!!!!!

• ei koskaan iltapäivälehtiä

Mitäs sillä on väliä ja ketä kiinnostaa?
      Jokasella on lähellä ihmisiä jotka sairastuu syöpään ym... ketä kiinnostaa joku Karpela?voi teitä ihmispoloisia, jotka ootte tollasista lööppiin sankareista vaan kiinnostuneita.Paree kun ei kukaan ostais enää iltapäivälehtiä sais elää rauhassa omaa elämää eikä muiden.Iltapäivä lehdet pannaan ja kieltoon.Paskaa on muutenkin täys maailma...

• Pipe

Mikä ihme se nyt on sairastuuhan sitä tavallinekin ihminen eikä siitä lehdissä kirjoiteta. On tainnut syyllisyys painaa ministeriä ja ruokahaluttomuus iskenyt.

Olisiko huono omatunto. Koska onhan se selvä että Sauli piti säädyllisen ajan puitteissa lempata jotta voisi alkaa heilastelemaan Matin kanssa. Säälittävää vaan että eikö muita naisia ole nämäkään miehet löytäneet vaan iskeneet silmänsä entiseen missiin. Mikä on vikana keskustan naisissa aina esillä sekä Anneli että Tanja?! Huomiotako haetaan.....

• vosukka

hyvähän se oli äijille sai ilmeisesti pussit tyhjäks laatua en tiedä ilmeisesti horo mut aikamoinen kiertopalkinto sus siunatkoon.

• voimia!!!

Onpa ymmärrettävää, että julkisuus voi väsyttää ja ajaa loppuun. Tanja on hoitanut hienosti tehtävänsä, hän on kasvanut upeasti ministerin työssään! Julkisuuden henkilö, nuori, kaunis, ryvettymätön, paljon uteliaita (ja kateellisiakin)...sitten vielä likamyllyihin sekoittamista...siinäpä onkin jo listaa tarpeeksi kenelle vaan! Tanja on osoittanut inhimillisyyttä ja viisautta monissa kannanotoissaan, mm. perhearvoja korostamalla. Valitettavan usein tässä elämänmenossa joutuu kasvattamaan nahkaansa paksummaksi! Toivottavasti Tanja jaksaa säilyttää lämpimän inhimillisyytensä, aitoutensa! Hänessä on ainesta vielä vaikka mihin!!!

• onnea sulle

tää oli koko ketjun paras provo, ei voi kuin ihaillla.

erityisesti nämä osoittavat verbaalisen lahjakkuutesi:
        "ryvettymätön.."
        "viisautta monissa kannanotoissaan"
        "perhearvoja korostamalla"
        "lämpimän inhimillisyytensä, aitoutensa"

erittäin hyvää työtä, todella.

Loppuun kevennys: Tanjan näkemys perhearvoista taisi olla, että Saulin perheen arvo oli vähäisempi kuin Matin, joten kannattaa jatkaa saalistusta ja uida Matin liiveihin.

Taisi Tanja vaan laskea vähän väärin, sillä enemmän oli arvoja Saulin pankkitilillä kuin Matilla. Voi harmi, laskit Tanja perhearvot väärin, sillä lain mukaan puolisoiden välillä suoritetaan ositus, ja siinä Matin perhearvot todennäköisesti puolittuvat.

• provosi
        onnea sulle kirjoitti:

tää oli koko ketjun paras provo, ei voi kuin ihaillla.

erityisesti nämä osoittavat verbaalisen lahjakkuutesi:
        "ryvettymätön.."
        "viisautta monissa kannanotoissaan"
        "perhearvoja korostamalla"
        "lämpimän inhimillisyytensä, aitoutensa"

erittäin hyvää työtä, todella.

Loppuun kevennys: Tanjan näkemys perhearvoista taisi olla, että Saulin perheen arvo oli vähäisempi kuin Matin, joten kannattaa jatkaa saalistusta ja uida Matin liiveihin.

Taisi Tanja vaan laskea vähän väärin, sillä enemmän oli arvoja Saulin pankkitilillä kuin Matilla. Voi harmi, laskit Tanja perhearvot väärin, sillä lain mukaan puolisoiden välillä suoritetaan ositus, ja siinä Matin perhearvot todennäköisesti puolittuvat.

aivot ovat ajattelua varten!

• Nimetön

Jokaisella ihmisellä on oikeus elää omaa elämäänsä miten parhaaksi katsoo ja tuollaiset keksityt jutut loukkaavat aina! Miettisi se mediakin vähän ettei ihan mitä vaan perättömiä huhuja kirjoittele!

• lakinainen

Ei se media mieti ennen kuin pistetään miettimään! Ja se aika tulee vielä.

• Sananvapaus!
        lakinainen kirjoitti:

Ei se media mieti ennen kuin pistetään miettimään! Ja se aika tulee vielä.

Media ei ole mihinkään syypää vaan yksin Tanja. Kyllä naisenkin kuuluu kantaa vastuu tekemisistään. Tanja on niin heikko ettei hänestä ole politiikan kovaan maailmaan. Mallit on malleja, pysykööt lestissään.

Vai mediaa kahlitsemaan, taidat olla oikea pesunkestävä stalinisti?

• Nimetön
        Sananvapaus! kirjoitti:

Media ei ole mihinkään syypää vaan yksin Tanja. Kyllä naisenkin kuuluu kantaa vastuu tekemisistään. Tanja on niin heikko ettei hänestä ole politiikan kovaan maailmaan. Mallit on malleja, pysykööt lestissään.

Vai mediaa kahlitsemaan, taidat olla oikea pesunkestävä stalinisti?

En ole kommunisti.

• Olet!
        Nimetön kirjoitti:

En ole kommunisti.

Olisiko hienoa olla sensuuriministeri?
        Miksi vihaat avointa keskustelua ja sananvapautta?

• terv. Josef
        Olet! kirjoitti:

Olisiko hienoa olla sensuuriministeri?
        Miksi vihaat avointa keskustelua ja sananvapautta?

Lakkaa inisemästä oikeaa puhetta vastaan! kyllä naisilla on Suomen Maassa aina oleva Vapaus esittää mielipiteensä. Meidän miesten osa on kuunnella...kauniimpaa (ja usein meitä viisaampaa) sukupuolta. Jos et tätä vielä ole, VELISENI, oppinut, on sinulle taatusti tuleva kuumat paikat tai osanasi on elellä naisettomana, poloisena jörrikkänä! Kuuntele ja ota siis opiksesi AJOISSA, jos olet vähänkään kaukaa viisas! Naiset ovat vielä siitä pahoja, että niillä on niin pirun hyvä muisti!

• kumileimasin

Voi nunnunnuu kun nyt pyörryttää ministeri karpelaa. Voisi kyseinen turhake luopua politiikasta kokonaan, jos lapset näin paljon huolettaa.

Karpela on tyypillinen wanna-be-kukkahattutäti, joka syyhkyttää ex-miestään joka jo muutekin rypee rahahuolissaan. Miettikää, millainen nainen ajaa lastensa isää vielä syvemmälle suohon, jos samalla on kuitenkin varaa ostaa miljoonakämppiä ja liidellä eliitin virrassa. Miettikää.

Miettikää myös, millaisia todellisia johtamistaitoja voi löytyä ex-missiltä mallinurineen. Yhteiskuntatieteet on näistä haasteista kaukana.

Ei ole kumma, miksi tällä maalla menee niin huonosti. Ei kumma miksi suomi hukkuu pitkäaikaistyöttömiin ja sairaisiin.

Tämän herätyksen teille tarjosi kumileimasin

• viisauksista

Ei pieneen ja kutistuneen kalloosi mahdu, että joku muu kuin sinä kääpiöäivo voi opiskella ja oppia. Tunnut olevan sitä viime vuosituhannen alkupuolen yksisilmäistä sakkia, joka näki vain omiin kengän kärkiinsä ja luulotteli loput. Siitä niitä noitavainojakin on tullut kun tyyppisesi pääsee palstoille.
        Jestas, että olet vihreenä kateudesta! Kokeile, josko sinusta tulis kukkkulan kuningas?

• pohjoisen nainen

Jos jättää syömättä, on vikaa päässä ja pahasti. Ei taida viikon sairasloma riittää. Mikä siinä on, että ministeriksi tuntuu kelpaavan kuka vaan. Missiyshän ei sinänsä haittaa mitään (sehän olisi vain "kiva", että olisi kauniskin), mutta yliopistoja ohjailemaan pitäisi olla hieman parempi koulutus kuin amk-sosionomi. Työelämän vahva kokemus voisi jonkin alan ministereiden koulutusta osin korvata, mutta Karpelalla ei ole sitäkään. Vastuu on heillä, jotka ovat tämän Karpelan ministeriksi valinneet. Voihan sitä kuka höntyrä tahansa sanoa, että haluan ministeriksi, vaikka ei rahkeita olisikaan.

• Tanjaa....

Hänen ammattitaidottomuus tressaa häntä, hän joutuu kokoajan turvautumaan muiden apuun...onhan se kuluttavaa. Siksi hän rupsahtaakin ihan silmissä, stressi vanhentaa ja hän on jo nyt huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen, että kyllä hällä stressi on kova.

Hänen pitäisi mennä koulutustaan vastaavaan työhön tai taitojaan, kioskimyyjä tai näin kesän korvalla jäätelömyyjä parkkipaikalle. Ehkä se ei rassaisi hänen aivojaan liikaa, eikä hänen miesten nielemissiään käsiteltäisi lehdissä.

Noilla hermoilla ei ole ministeriksi.

• miumau
        Tanjaa.... kirjoitti:

Hänen ammattitaidottomuus tressaa häntä, hän joutuu kokoajan turvautumaan muiden apuun...onhan se kuluttavaa. Siksi hän rupsahtaakin ihan silmissä, stressi vanhentaa ja hän on jo nyt huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen, että kyllä hällä stressi on kova.

Hänen pitäisi mennä koulutustaan vastaavaan työhön tai taitojaan, kioskimyyjä tai näin kesän korvalla jäätelömyyjä parkkipaikalle. Ehkä se ei rassaisi hänen aivojaan liikaa, eikä hänen miesten nielemissiään käsiteltäisi lehdissä.

Minusta Karpela on hoitanut pestinsä hyvin. Vaativa työ ja lapset yhdistelmänä on aika vaikea ja päälle vielä tämä mediavaino.
        Sydämestäni toivon hänelle voimiaja aikaa toipumiselle ilman lehdistön retostelua. Anemia voi johtua monesta syystä ja syy on tärkeä selvittää. Olkaa inhimillisiä toisillenne.

• Lenni
        Tanjaa.... kirjoitti:

Tämä pelkillä missiansioillaan ääniä kalastellut
        höynäytti yksinkertaiset ihmiset äänestämään pelkkää pärstäkuvaa.Puolue sai ääniä ja yhden
        lisäpaikan.Palkkioksi ministerisalkku.Näin voi tapahtua vain Suomessa.Kevyet eväät-ei pelkillä
        naistenlehtien hömppäjutuilla vallan kahvassa roikuta.Aika tehdä omat johtopäätökset
        tunnustaen täydellinen kykenemättömyytensä ja
        puhkaista kupla.Pellet pois politiikasta.

• Asiantuntijaa kaivataan
        miumau kirjoitti:

Minusta Karpela on hoitanut pestinsä hyvin. Vaativa työ ja lapset yhdistelmänä on aika vaikea ja päälle vielä tämä mediavaino.
        Sydämestäni toivon hänelle voimiaja aikaa toipumiselle ilman lehdistön retostelua. Anemia voi johtua monesta syystä ja syy on tärkeä selvittää. Olkaa inhimillisiä toisillenne.

Onnettomalla koulutuksella ja maineella yritetään hoitaa Suomen asioita = 0.
        Mitä sitä puolustelemaan epäonnistujaa. Parempi olisi hänelle keskittyä lasten hoitoon ja jättää politiikka niille, jotka sen osaa.
        Ei Karpela omilla avuillaan ministeriksi päässyt. Hän pääsi sinne kepun sopimuksella ja "kauniilla" naamallaan. Ei taidoillaan.

Pehmot ei politiikassa pärjää!

• Kiusattu

Sympatiani Karpelalle...tiedän kyllä tunteen ja se kummittelee edelleen.

• oma valinta

Niin..ikävää tuo kieltämättä on,mutta toisaalta se kuka leikkiin lähtee,se leikin kestäköön,eli toisin sanoen ihminen joka julkisuuteen lähtee,tiedostaa varmasti sen,että joka askelta seurataan ja tekemiset ovat seurattuja ja kaikkien luettavissa lehdistä jos tätä ei kestä niin kannattaako julkisuuteen yleensä lähteäkään?
      Ja mitä tekeekin (Vanhanen ja Karpela) niin tekee sen sitten niin että ei tarvitse stressata sitä jälkeenpäin. Media on ikävä kyllä säälimätön ja kovakourainenkin,mutta jokaisen oma valinta tämäkin elämä ja sen kulkeminen.

• ukkoja

ettis sekin enemmän ukkoja itelleen.naisi kaikkia yrittäs vielä presidentiltä viedä miestä.

• Ellu

Ja tähän on syypäänä suomi24:n ja iltalehden räävitön kirjoittelu. Hajotkaa!

• Nene.,.

Eivät ne jutut tyhjästä synny!
        Tanja voisi alkaa käyttäytymään poliitikolle sopivalla tavalla ja lakata heilumasta Intialaisten hihhuleiden kanssa tai makaamalla ukkomiehiä.

Hyvinhän ton Vanhasen hermot on kestäneet. Siinä se miehen ja naisen ero.

• häpeämättömyys

Eikö Eniro ole muualta rahaa tulossa kuin saada sitä näiden sivustojen kautta mainostajiltaan. Minä naisena häpeän Eniron ja suomi24.fi:n henkilöstöä, nytkin tämän sivuston avasivat.

Mitä pahaa Karpela on tehnyt, että möhömahamiehet irstaillen kuolaten yrittävät halveksia naisia?

Karpela on rakastunut lastensa isään, jolla oli alkoholin kanssa ongelmia. Jos hän sai paniikkiin vievän kohtauksen ja karkasi auton avulla ihmisten ilmoille, miksi häntä nimittelette vuodesta toiseen rattijuopoksi.Lapsellisia olette.

Mitä pahaa siinä on, jos hän sinkkunaisena rakastui Sauli Niinistöön ja varmasti toisinkin päin. Jos he huomasivat, että tämä ei käy, tekeekö se Karpelasta huoraa. Olette sairaan lapsellista ja surkeaa rupusakkia näin nimitellessänne.

Mitä pahaa Karpela on tehnyt, jos hän yksinhuoltajana hakee henkistä kotia. Maamme kirkkolaitos ei sitä todellakaan anna. Vaikka hän ministeriytensä kautta hoitaa kirkonkin asioita, ei se tarkoita, että hänen täytyy tuntea henkilökohtaisessa elämässään sympatiaa kirkon mädännäisyyttä kohtaan. Hienoa, hän uskalsi ja löysi apua korkeammista henkisistä piireistä. Niin minäkin olen tehnyt. Ja minä olen rakustunut elämässäni kahteen kertaan ja molemmista eronnut. Olenko minä myös huora?

Hävetköön suomi24.fi, tämmöisen sivuston taas avasitte.

• puhut!!!
        häpeämättömyys kirjoitti:

Eikö Eniro ole muualta rahaa tulossa kuin saada sitä näiden sivustojen kautta mainostajiltaan. Minä naisena häpeän Eniron ja suomi24.fi:n henkilöstöä, nytkin tämän sivuston avasivat.

Mitä pahaa Karpela on tehnyt, että möhömahamiehet irstaillen kuolaten yrittävät halveksia naisia?

Karpela on rakastunut lastensa isään, jolla oli alkoholin kanssa ongelmia. Jos hän sai paniikkiin vievän kohtauksen ja karkasi auton avulla ihmisten ilmoille, miksi häntä nimittelette vuodesta toiseen rattijuopoksi.Lapsellisia olette.

Mitä pahaa siinä on, jos hän sinkkunaisena rakastui Sauli Niinistöön ja varmasti toisinkin päin. Jos he huomasivat, että tämä ei käy, tekeekö se Karpelasta huoraa. Olette sairaan lapsellista ja surkeaa rupusakkia näin nimitellessänne.

Mitä pahaa Karpela on tehnyt, jos hän yksinhuoltajana hakee henkistä kotia. Maamme kirkkolaitos ei sitä todellakaan anna. Vaikka hän ministeriytensä kautta hoitaa kirkonkin asioita, ei se tarkoita, että hänen täytyy tuntea henkilökohtaisessa elämässään sympatiaa kirkon mädännäisyyttä kohtaan. Hienoa, hän uskalsi ja löysi apua korkeammista henkisistä piireistä. Niin minäkin olen tehnyt. Ja minä olen rakustunut elämässäni kahteen kertaan ja molemmista eronnut. Olenko minä myös huora?

Hienoa! Juuri samaa ajattelen myös!!!

• Miksi?
        häpeämättömyys kirjoitti:

aika stalinistista ajattelua että jostain asioista saa puhua ja joistain ei. Itkisitkö jos tässä nyt pohdottais Halmeen tekemisiä?

Juuri noinhan diktatuureissa toimitaan, vaietaan asioista. Etkö ole historiasta nähnyt mitä tapahtuu kun salailu ja sensuuri alkaa.

Voi teitä naisia jotka ette osaa arvostaa kalleinta, sananvapautta!

Kuka käski alkamaan ministeriksi, varsinkin poliitikkojen asioista pitää saada puhua vapaassa maassa. Ei kiitos poliisivaltiolle!!!

• potaskan puhumista?
        Miksi? kirjoitti:

aika stalinistista ajattelua että jostain asioista saa puhua ja joistain ei. Itkisitkö jos tässä nyt pohdottais Halmeen tekemisiä?

Juuri noinhan diktatuureissa toimitaan, vaietaan asioista. Etkö ole historiasta nähnyt mitä tapahtuu kun salailu ja sensuuri alkaa.

Voi teitä naisia jotka ette osaa arvostaa kalleinta, sananvapautta!

Kuka käski alkamaan ministeriksi, varsinkin poliitikkojen asioista pitää saada puhua vapaassa maassa. Ei kiitos poliisivaltiolle!!!

sitten samaa kuin puhua p---aa??? Jos puhuu, parempi puhua varman tiedon puolesta! Luulo ei nääs ole tiedon väärtti!

• Haaste oikeuteen
        potaskan puhumista? kirjoitti:

sitten samaa kuin puhua p---aa??? Jos puhuu, parempi puhua varman tiedon puolesta! Luulo ei nääs ole tiedon väärtti!

Jokaisella on oikeus sanoa mitä haluaa. Ja karpelalla on oikeus hakea tarvittaessa oikeuteen kunnianloukkauksesta jos niin haluaa. Julkisuuden henkilön kyllä oletetaan kestävän jossain määrin asiatontakin arvostelua.

On parempi, että voi jälkikäteen haastaa oikeuteen kuin lähteä etukäteen rajoittamaan ihmisten ilamisuoikeutta!

• Missisyndrooma

Tanja Karpelan ei ole mikään median uhri ! Hän itse auliisti jakelee lausuntojaan medialle erilaisista asioista. Jos lehdistöllä on jo tarkasti tiedossaan hänen veriarvonsakin, niin mistä muualta ne ovat tulleet kuin häneltä itseltään. Lääkäreitä ja hoitohenkilöitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja potilaan tietoturva kieltää luovuttamasta tällaisia tietoja ulkopuolisille.

Tanjan omasta elämästä on jo pidemmän aikaa puuttunut täysin sisältö ja elämä ilman läheistä henkilöä saattaa johtaa siihen, että he alkavat rakentaa tarinoita, unelmia ja pilvilinnoja ympärilleen.

Kun se menee riittävän pahaksi, niin sellaista omaa mielikuvaa ja tarinaa aletaan välittämään omaan ympäristöön ja tässä tapauksessa mediallekin. Tässä nyt sitten lopputulos. Ihminen saattaa romahtaa täysin.

• Täällä!

Noinhan se on

• Strait

"that is correct" näin eklannin kielellä..

• epäilijä11111
        Täällä! kirjoitti:

Noinhan se on

tottakin... mutta mitä tulee lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan vaitiolovelvolisuuteen, niin on todettava että, se on vain lainkirjain ei totuus.

Kun asuu pienellä paikkakunnalla niin tietää että jokaisen tk:ssa työskentelvän henkilön siippa, tietää mitä nappeja syön ja miten voin.

Vaikka en ole edes paikkakuntani kuuluisuus.

Isolla paikkakunnalla ja julkkiksen ollessa kyseessä kaikki tieto on oikeasti saatavilla.

No toivottavasti tässä tapauksessa tiedot on vuotanu Karpela itse !!

• Ei Herra...

- No näin se käy,ku herrojen kanssa lähtee marjaan....

- Karpela vois alkaa esitellä verkkosukkia, pysyis aina aiheessa...

- Vaihtakaa ministeriä,ei me tarvita tällaista haihatteliaa...

- Tuiottaa omaan napaansa koko ajan...

• epäilijä 11111

ministeri joka kultaisen 60-luvun jälkeen ei katso ensin omaa tai puolueen napaa.

• Old roller

Politikoilta vaaditaan informaatioyhteiskunnassa joka tapauksessa kovaa kansalaiskuntoa, olipa asiat ja tapahtumat totta tai ei...Sekä fyysinen että henkinen kantti täytyy olla huippuvedossa ja -vireessä koko ajan, eikä mediamyllytystä vastaan kuin aivan poikkeustapauksessa kannata ryhtyä taistelemaan, sillä iskuja tulee niin perinteisestä että uudesta mediasta ja mitä erilaisemmalla tavalla ja tyylillä mitä erilaisimmilta kanavilta...

• nimu

Näitä juttuja kirjoitellaan, koska me tyhmät ostamme noita lehtiä. Sehän oli 6 v vanha tapaus! Mitä sillä oli muka tekemistä Vanhasten eron kanssa. Juorulehden säälimätön myyntikikka. Ajatelka näiden ihmisten lapsiakin. Laskekaa, mitä säästätte 10 vssa, jos ette haaskaa rahojanne tuohon törkyyn. Niihin ei tehoo muu kuin raha. Mitähän toimittajat itse on puuhanneet viimeisten 6 vn aikana. Entä me lukijat? Hävetään kaikki! Erityisesti me lehtien ostajat.

• ei-hajuherne

ei enää iltalehtiä ikuna!!!

• Heh heh

Heh heh. Heh heh

• karpela2

KARPELA ITSE ENSIN JAKAA HUOLIMATTOMASTI TORTTUANSA JA SITTEN ROMAHTAA SIITÄ SATTUNEISTA SEURAAMUKSISTA...HOH! kannattaisiko Karpelan alkaa elämään sillee iisisti ja ihan yksin vaan jotta olisi helpompi kestää tämä elämän kulku?

• tortuton?

kun noin tortuttaa???

• Kestäköön

Jos ei Karpela kestä sekoiluistaan aiheutuvia otsikoita, niin kannattaisiko sitten olla sekoilematta? Siis oikeasti, kuinka vaikeaa voi olla elää yksi ministerikausi ilman henkilökohtaisia tötöilyjä?

• Ei varsinainen fani, mut ko...

Minkähänlaisia henkilökohtaisia tötöilyjä nyt mahdat tän ministerikauden aikana tarkoittaa? Naurettava Vanhanen-kohu sattui 6 vuotta sitten ja on mitättomyydessään siihen uhrattuja palstamilleja ajatellen entistä naurettavampi tapaus. Muita tapahtumia ei liene sitten sattunutkaan. Yksi seurusteluhuhu on luonnollisesti ollut, mutta siinä ei liene mitään pahaa, kun kuitenkin sinkku-naisesta on kyse.

• viirus12

Kun ei vain olisi saanut siltä uudelta paavilta jotain tarttuvaa viirusta...niin lähellä kun vielä kävi??

• pöpötti

Kun ei vain olisi siitä uudesta paavista tarttunut jotain...kun niin lähellä kontillaan kävi..

• kansa-lainen

Tanja on itse valinnut tiensä politiikkaan, tehnyt itse omat ratkaisunsa oman elämänsä suhteen. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, ja kuka sen vielä tänään tietää onko kyseessä jokin somaattinen sairaus ja kukaan ei voi arvoida median osuutta sen syntyyn, ei parhainkaan tiede!

• epäilijä 11111

Mutta mediasta voi sanoa että se ei kohtele politiikassa menestyviä naisia ihan samalla tapaa kuin miehiä.

Muistaako kukaan enää Lankian "äpärää" Lipponenkin taisi jättää vaimonsa... Niinistö aikoinaan Kanervan kanssa kaaato naisia kuin kepulaiset kauraa... sitten kun tää Niinistön vaimo traakisesti kuoli liikenneonnettomuudessa niin samalla lehdistö pesi säälistä Niinistön. Media on hirveän raaka je poliitinen koneisto.

• intiasta ?

Onko aids?

• ettei mennä yli

http://www.heikniemi.net/rikoslaki/rl24.h

8 § (9.6.2000/531) Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Joka oikeudettomasti

1. joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
      2. muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.

9 § (9.6.2000/531) Kunnianloukkaus. Joka

1. esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
      2. muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

10 § (9.6.2000/531) Törkeä kunnianloukkaus. Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1. rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
      2. aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa

ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

• Nimetön

lehdistö ei tee murhia, ei myöskään oikeusmurhia.
      Kultturi ei tunne oikeutta, vai? Turha Tanjan on lapsia surra, Matin lapsilla on äiti, hänen lapsillaan on molemmilla isät, otaksuisin. Ehkä hivenen myöhässä muistuvat lapsukaiset mieleen.

• Miksi lehdistö hiljenee?

tanja levittänyt monta .... tartuntaa

• CITY-Kustaa

Minusta tuntuu, että Tanja Karpelan "sairastuminen" on tälläkin kertaa vain yksi uusi episodi lähinnä vain alusvaatemallina kunnostautuneen ministerin julkisuuskampanjassa.

Karpela hakee sääliä kun on käynyt ilmi hänen seksiskandaalinsa pääministeri Matti Vanhasen kanssa.

Tanja Karpela on poikkeuksellisen laskelmoiva tyyppi, joka on täysin väärällä paikalla hallituksen ministerinä. On mielenkiintoinen juttu, että Tanja Karpela on useaan otteeseen laiminlyönyt virkavelvollisuuksiaan. Sen sijaan hänellä tuntuu aina olevan aikaa äiti Amman kaltaisille hindujumalille.

Ei ainuttakaan säälipistettä Tanja Karpelalle. Toivottavasti hän jättää hallituksen mahdollisimman pian.

• karapää

Olen samaa mieltä kanssasi

• Oldie

Mistä olette saaneet varmuuden, että Vanhasella ja Karpelalla on ollut seksisuhde(6 vuotta sitten btw)? Seura-lehdestäkö? Jos se on haukkujien "Raamattu", niin otan osaa. Kasvakaa aikuisiksi.

• palattu

Olette varmaan innoissanne siellä toimituksessa, kun onnistuitte manipuloimaan sairaan rottalauman liikkeelle. Sehän syö vaikka elävän ihmisen, tässä tapauksessa ministerintehtävänsä hyvin hoitaneen Karpelan, silmät tämän päästä.

• Eduskunta kiusattu

...iltapäivälehtiä!
      "Journalistien" mielipiteet toinen toistaan pahempia ja rumempia muutamia tahdikkaita poikkeuksia lukuunottamatta.

;-D

• jaf

Ei kai mikään ihme,että miesten nielijä ja naisten lehdissä hengailija uupuu.Kaksi turha julkista naista Jasmin Mäntylän kanssa.Turha nyt sitten parkua.Syyt ja seurakset kaikki aikanaan.

• ((@L@))

...mitä sankareita täällä "kiviä viskookaan"!
        Kaikkitietäviä, kaikkiviisaita, nuhteettomia ja virheettömiä... KUNNON ihmisiä!

• Sitä joutuu kuulemaan
        ((@L@)) kirjoitti:

...mitä sankareita täällä "kiviä viskookaan"!
        Kaikkitietäviä, kaikkiviisaita, nuhteettomia ja virheettömiä... KUNNON ihmisiä!

Anemia ei synny julkisuuskohun seurauksena, herranpieksut sentään!. Paljon kohistu "verensiirto" tarkoittaa käytännössä 1-2 plasmapussia, normaalisti moisesta operaatiosta ei saa edes sairaslomaa!

• höpsis
        Sitä joutuu kuulemaan kirjoitti:

Anemia ei synny julkisuuskohun seurauksena, herranpieksut sentään!. Paljon kohistu "verensiirto" tarkoittaa käytännössä 1-2 plasmapussia, normaalisti moisesta operaatiosta ei saa edes sairaslomaa!

Ei ehkä ANEMIA synnykään, mut voi syntyä jokin stressiperäinen sairaus, joka aiheuttaa anemiaa - mm. krooniset ruuansulatuskanavan sairaudet, jotka varsin usein puhkeavat stressin ja kovan elämäntilanteen seurauksena. Ei verensiirto ehkä operaationa kauhean kova juttu ole, mutta ne syyt, miksi se tehdään, on tutkimisen arvoisia.

Ja nyt menköön itteensä se, joka on antanu lehdille niitä lööppivinkkejä, joista huhumylly lähti liikkeelle.

• sivaltaja

Karpela on julkinen eläin, jota saa sivaltaa sanan säilällä sumeilematta. Julkisuus on hänen oma valintansa ollut aikoinaan, turha uikuttaa nyt.

• Sivusta seurannut

Toivottavasti Tanjan sairaus ei ole mitään vakavaa. Tanja on hoitanut ministerinpestinsä ihan hyvin ja tehnyt paljon työtä. Tanjaa mollaaville kysymys: perustelkaa, miksi Tanja ei mielestänne osaa hoitaa virkaansa? Miten hyvin ovat virkansa hoitaneet Ulla-Maj Wideroos, Hannes Manninen, Kari Rajamäki, Liisa Hyssälä? Miksette hauku heitä? Mielestäni kukaan heistä ei ole saanut aikaan edes sitä mitä Tanja Karpela.

• vittulainen

vittu

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4919
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      54
      3935
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3513
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2858
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2658
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      136
      2397
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      57
      2289
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2084
    Aihe