päivänä mahdollista että nuori nainen vois selvinpäin arkitilanteessa kysyä miestä treffeille / puh.numeroa,onko kenellekkään miehelle oikeasti koskaan käynyt niin onnellisesti??? Siis tää kaupan kassan kans pelleily alkaa meneen jo sietämättömiin mittapuihin,ekan kerran kun menin uudestaan samalle kassalla jota vähän huppelissa kerran vikittelin hän moikkas mua jo sieltä parin asiakkaan takaa (tosin sanoi moi äänettömästi) mut sit kun tuli mun vuoro maksaa niin perus hymyilyä yms settiä eikä muuta.Tokalla kerralla olin yksin kassalla,se kerta meni niin kuin kymmenet kerrat aikaisemminkin:hymyilyä ja silmiin toljottamista mut hän ei voinut sanoa mitään ylimmääräistä.Nyt tänään sit päätin et en helvetti mee enää samalla kassalle punastelemaan ja yritin oikein varmistella et hän ei oo duunissa mut auta armias kun meen ottaan röökiä tyhjän kassan röökiautomaatista,eiköhän muija pompsahda kuin tyjästä tuomaan tyhjiä koreja just sillä siunatulla hetkellä siihen kassalle.No ei kait siinä,paniikin omainen moikkaus ja mulla meni pasmat niin sekasin et meinasin alkaa lappaan tavaroita siihen suljetun kassan linjalle,onneks tajusin sen ajoissa ja yritin sopertaa jtn. et ei taida kannattaa mennä tähän kassalle johon hän et hän vois aukaista tohon vähän matkan päähän uuden kassan (Suomen suurimpia prismoja).Mä sit siinä et mitä vittua,meenks mä nyt hänen perässä sinne uudelle kassalle vai jätänkö kamat tähän ja juoksen karkuun.No pakkohan se oli mennä perässä sinne uudelle kassalle ja voi poijaat että oli kertakaikkisen kiusallisen paha tilanne kun ei tiedä mitä tehdä.Mä jo hetken luulin et multa pääs hätäpierukin kesken kaiken kun jotenkin siinä alko haiseen suoraan sanottuna paskakin kesken kaiken mut sit tajusin et se oli varmaan se takana ollu pikkuvauva jolla tais olla löysät pöksyissä.No siinä sit yrität leikkiä coolia naama punaisena:noin kiusallinen tilanne se että toinen toljottaa sua silmiin ja hymyilee oma paniikki=ei kertakaikkisesti pokka pidä,mä en oikeasti meinannu pystyä pitelemään naurua siinä tilanteessa.Sit tottakai jostain käsittämättömästä syystä pankkikorttikaan ei ollu päällimmäisenä lompakossa kuten normaalisti vaan sitäkin piti tonkia 20 kortin välistä ikuisuudelta kestäneet muutama minuuttia.Mä olin oikeesti vielä vielä 20 min myöhemmin himassakin edelleen punainen kuin paloauto.
Tilitystä,tilitystä,anyway mulla on tunne et muijaa vois kyl pikkasen kiinnostaa mut miks hän ei voi ite sanoa tai tehdä mitään kun näkee kuinka helvetin paniikissa mä aina oon hänet nähdessään.Varsinkin kun mä oon sanonut et en mä vahingossa eksy aina sun kassalle ja kyselly siviilisäädyt yms.Mä en oikeasti saa selvinpäin mitään aikaseksi ja veikkaan et kännissä pilaisin ne viimeisetkin saumat.Mitähän vittua tässä sit pitäis tehdä kun periksikiään ei voi antaa,pakko saada tietää millä fiiliksillä muija on.
Onko kuuna kullan kauniina
29
2054
Vastaukset
- ....................
..otat itseäsi niskasta kiinni ja kysyt rohkeasti voisitko tarjota joskus kahvit tms. Se ei niin vaarallinen kysymys kuitenkaa ole vaikka pakit saisitki. Ainakin saisit asian pois mielestäs ja muista, että jos saat tollasee kysymyksee pakit hymyhuulilta, voit kysyä samaa vielä kerran uudestaa menettämättä kasvojas. Sun pitää vaa opetella tulkitsemaa meitä naisia:)
Tytöt tykkää rohkeista miehistä ja varsinki siitä että huomaa kuinka siltä rohkealtaki kaverilta pyörähtää sukat jalassa siinä tytön edessä.
Ei se ota jos ei annakkaa.- mee...
mitään kysymään..se seukkaa kuiteskin.Kun sä oot ihastunut siihen,ni sit susta vaan tuntuu et se on jokapaikassa.Niin ja palvelualalla hei ollaan kohteliaita,hymyillään yms...Niin että hänvarmaan tekee niin kaikille..Älä nyt mee itseäsi nolaa..joudut vielä vaihtaa kauppaa.
- juuri on
mee... kirjoitti:
mitään kysymään..se seukkaa kuiteskin.Kun sä oot ihastunut siihen,ni sit susta vaan tuntuu et se on jokapaikassa.Niin ja palvelualalla hei ollaan kohteliaita,hymyillään yms...Niin että hänvarmaan tekee niin kaikille..Älä nyt mee itseäsi nolaa..joudut vielä vaihtaa kauppaa.
Unohda tuo tapaus, opettele tekemään aloite. Itse en vieläkään osaa, kun se vaatii sitä että jollain tavalla varautuu niihin pakkeihin joita kuitenkin tulee, ja vaikkei pakkeja tulisikaan niin sitten voidaan ruveta epäilemään jtn, mikäli hätäpäissään sanoo jotain hassusti.
mee... kirjoitti:
et mahdatkohan olla vapaa vai varattu ja hän sano et vapaa.Eikä siinä mitään jos en ois menny möläyttään koskaan mitään mut nyt mulla kokoajan sellanen tunne hän odottaa mun tekevän jtn. ja siitä seuraa tosi kiusallisia tilanteita.
yrmio kirjoitti:
et mahdatkohan olla vapaa vai varattu ja hän sano et vapaa.Eikä siinä mitään jos en ois menny möläyttään koskaan mitään mut nyt mulla kokoajan sellanen tunne hän odottaa mun tekevän jtn. ja siitä seuraa tosi kiusallisia tilanteita.
Tee nyt jotain mies!!! Jos sulla on sellainen tunne, että eukko odottaa sun tekevän jotain, niin tee jotain. Kohtahan se luulee, ettei sua kiinnostakaan ja lakkaa hymyilemästä, sanoo vaan "kiitos hei" kuten muillekin asiakkaille. Ainakin se on susta kiinnostunut, koska olet itse osoittanut kiinnostusta pariin otteeseen, tottakai sellainen saa kiinnostumaan.
jos hän lähtis kahville,mä oisin aivan helvetin hermona koko ajan enkä tod.näköisesti sais sanaa suustani.Voiko naista pyytää 'treffeille' dokaamaan,esim. silleen et jos hän lähtis ottaan pohjia mun ja kavereiden kanssa,se ois paljon parempi vaihtoehto mun kannalta.
yrmio kirjoitti:
jos hän lähtis kahville,mä oisin aivan helvetin hermona koko ajan enkä tod.näköisesti sais sanaa suustani.Voiko naista pyytää 'treffeille' dokaamaan,esim. silleen et jos hän lähtis ottaan pohjia mun ja kavereiden kanssa,se ois paljon parempi vaihtoehto mun kannalta.
Älä pyydä ryyppäämään kavereittesi kanssa. Ehkä sitten joskus myöhemmin, kun olette jo tutustuneet. Tutustukaa selvinpäin. Ei se haittaa, vaikka olisit hermostunut ja punastelisit, kyllä nainen sen kestää. Todennäköisesti vaan pilaat koko jutun alkuunsa, jos jotain kännisekoiluja kehittelet.
Onnea matkaan! :)- harkinnut
yrmio kirjoitti:
pientä katkoa Yrmiö?Naiset kiinnostuu enemmän selvistä miehistä ja hyvälle tuoksuvista.
koditonhoure kirjoitti:
Älä pyydä ryyppäämään kavereittesi kanssa. Ehkä sitten joskus myöhemmin, kun olette jo tutustuneet. Tutustukaa selvinpäin. Ei se haittaa, vaikka olisit hermostunut ja punastelisit, kyllä nainen sen kestää. Todennäköisesti vaan pilaat koko jutun alkuunsa, jos jotain kännisekoiluja kehittelet.
Onnea matkaan! :)kysyn että missähän baarissa häneen vois törmätä ja milloin,huomattavan paljon helpompaa ja kivuttomampaa.Toimisko tollanen??
yrmio kirjoitti:
kysyn että missähän baarissa häneen vois törmätä ja milloin,huomattavan paljon helpompaa ja kivuttomampaa.Toimisko tollanen??
Kyllä sä nyt yrität vängätä. Usko huviksesi, muijat lämpenee paremmin selville miehille.
- jo että
yrmio kirjoitti:
kysyn että missähän baarissa häneen vois törmätä ja milloin,huomattavan paljon helpompaa ja kivuttomampaa.Toimisko tollanen??
selvinpäin oleva hiljainen ujo mies on naisten silmissä roskaa, jonka ainoa käyttötarkoitus on olla korvikkeena arvokkaammalle suhteelle. Kiroillaan baarissa sitten kimpassa. Selvennyksesi sanon että tämä oli provo.
- Heidi
yrmio kirjoitti:
Et sä nyt sitä mihinkään dokaamaan pyydä, etenkään sun ja kavereides kanssa!! Kyllä mä sanoisin et se kahville pyytäminen sopis vähän paremmin... tapaaminen kahden kesken eikä porukalla.
Jos joku mies mua pyytäis "ekoille treffeille" dokaamaan kavereidensa kanssa niin sanoisin et en todellakaan tule. Tulis vaan sellanen fiilis, et kylläpä tämä mies arvostaa mua ja haluaa tutustua kun oikein kaveritkin kutsu paikalle... äly hoi! - Heidi
yrmio kirjoitti:
Edelleen kyllä ehdottaisin et selvinpäin jossain vähä rauhallisemmassa paikassa... vie se vaik kävelylle johonkin puistoon ja sit kahville kahvilaan, sun luo tai sen luo, ihan miten vaan.
- nyt vaan
harkinnut kirjoitti:
pientä katkoa Yrmiö?Naiset kiinnostuu enemmän selvistä miehistä ja hyvälle tuoksuvista.
yrmio tältä kassatytöltä haluta sellasta ilorasiaa..eiks juu..Mieletöntä säätämistä.
- ............
yrmio kirjoitti:
kyseessä on teiniprinsesa mutta jos sä haluat olla Mies isolla M:llä ja tehdä sen vaikutuksen niin kyllä mä nyt lämpimästi kuitenki suosittelen että ihan selvinpäin ekana ja sinne kahville tms. Sitte voitte sopia yhteisestä ravintola reissusta vaikka jo samaiselle illalle, mut ehdottomasti ensin sinne kahville tai limulle:)
Äläk taas ämieti mitää että hermoilet tai mokaat ittes tms, sillä ku ei nyt sinänsä ole niin hirveesti väliä jos kyseessä on vaan kahvittelu. Se on korrekti tapa tunnustella maata ja jättää tyylikkään perääntymisvaran jos siltä tuntuu. Pohjienoton yhteydessä heti suoralta kädeltä sanoisin että se ei kyllä onnistu ainakaa tyylillä ja tahdikkaasti.
Siis tää nyt deittailua kokeneen naisen neuvona, ja vaikka kyseessä olisikin teini, niin kyllähän se Miehekäs aloite tekis ehkä tyttöönki lähtemättömän vaikutuksen sen rinnalla,jos on vielä niin nuori ja aiemmat kiinnostuksen kohteet oliskin toiminu tollee"lähetkö vetää yhes pohjat"tyylii. Kokeile, ei se ota jos ei annakkaa!
Ai niin, siitä odotuksen tunnusta. Todennäköisesti olet oikeassa, ehkä sulta odotetaa seuraavaa siirtoa. En tosin tiedä nykypäivän teineistä mutta ainakin mun sukupolvi(sun ikänen siis)tuntuu olevan ja itsekkin olen sitä mieltä että miehen kuuluu tehdä se ratkaiseva aloite. Ei siis yleistäen mutta ainakin omassa tuttava piirissäni. - Yksin!
yrmio kirjoitti:
Moi!
Voisit pyytää silleen, että menette yhille/kahille johonki, mutta kavereita ei voi ottaa mukaan kyllä!
Se on hyvin outo tilanne jos sulla on kaverit mukana (vaikka jonku kotonaki olisitte) ja tyttö tulee sinne yksin. Tää ehkä menis kork. niin että tyttö ottas kavereitaan mukaan, mutta tääki on vähä kumma, jos teil ei oo mitää yhteisii tuttuja. Tai sitte kyseessä pitäisi olla jo aika koko luokan pippalot :)
Eli jos päiväsaikaan kahvittelu ei luonnistu yhtää, niin suosittelisin jotain alottelupaikkaa alkuillasta missä voi ottaa yhet/kahet ja sinne menet yksin vaikka mikä ois :) Ja jos ilta jatkuu jossain baarissa, niin mikäs siinä..
Tää olis kompromissi, mitä sanot? Yksin! kirjoitti:
Moi!
Voisit pyytää silleen, että menette yhille/kahille johonki, mutta kavereita ei voi ottaa mukaan kyllä!
Se on hyvin outo tilanne jos sulla on kaverit mukana (vaikka jonku kotonaki olisitte) ja tyttö tulee sinne yksin. Tää ehkä menis kork. niin että tyttö ottas kavereitaan mukaan, mutta tääki on vähä kumma, jos teil ei oo mitää yhteisii tuttuja. Tai sitte kyseessä pitäisi olla jo aika koko luokan pippalot :)
Eli jos päiväsaikaan kahvittelu ei luonnistu yhtää, niin suosittelisin jotain alottelupaikkaa alkuillasta missä voi ottaa yhet/kahet ja sinne menet yksin vaikka mikä ois :) Ja jos ilta jatkuu jossain baarissa, niin mikäs siinä..
Tää olis kompromissi, mitä sanot?tää kuullostaa ihan ok idealta (olettaen että saan joskus tehtyä asialle jtn.).Himassa voi vetää parit bisset 'pohjiksi' ja sit siellä parilla pari ja sen jälkeenhän siinä alkaa olemaankin jo sopivassa seurustelupöhnässä.Ilta ei todellakaan jatku ainakaan samassa baarissa mikäli me joskus päästään sinne parille,vittu mä en aio mokata itseäni totaalisesti eka treffeillä (mikäli niitä koskaan tulee).
- ...........................
yrmio kirjoitti:
tää kuullostaa ihan ok idealta (olettaen että saan joskus tehtyä asialle jtn.).Himassa voi vetää parit bisset 'pohjiksi' ja sit siellä parilla pari ja sen jälkeenhän siinä alkaa olemaankin jo sopivassa seurustelupöhnässä.Ilta ei todellakaan jatku ainakaan samassa baarissa mikäli me joskus päästään sinne parille,vittu mä en aio mokata itseäni totaalisesti eka treffeillä (mikäli niitä koskaan tulee).
itse kun olin treffeillä, siis mentiin oluselle, niin mies oli juonut kotona pari paukkua.. ei siinä periaatteessa mitään mut tuli heti sellainen olo et eikse nyt uskalla olla oma ittes ja tavata ilman rohkaisuryyppyä. kaiken lisäksi se haisi viinalle, joillakin tämä haju tarttuu heti vaikka jois vaan yhen.. sitten sainkin nähdä vähän esimakua siitä millaista sen alkoholinkäyttö oli.. koko aika ois pitäny hakea lisää, ihan ku ilman kaljalasia ei voisi kommunikoida.. joillain naisilla (esim minä) lienee kummallinen mieltymys ujoihin miehiin, minusta se on vain söpöä jos toinen on vähän hermona siinä. kyllä se tunnelma siitä vapautuu, usko pois.
- Yksin!
yrmio kirjoitti:
tää kuullostaa ihan ok idealta (olettaen että saan joskus tehtyä asialle jtn.).Himassa voi vetää parit bisset 'pohjiksi' ja sit siellä parilla pari ja sen jälkeenhän siinä alkaa olemaankin jo sopivassa seurustelupöhnässä.Ilta ei todellakaan jatku ainakaan samassa baarissa mikäli me joskus päästään sinne parille,vittu mä en aio mokata itseäni totaalisesti eka treffeillä (mikäli niitä koskaan tulee).
Juu, suosittelen kyllä ne kotona otetut pohjat jättämään väliin, jos mitenkää mahdollista..:) Jos tytsä huomaa, että oot naukkaillu jotai, voi tulla semmonen baaripokausfiilis, vaikka sellaista tässä kai koitetaan ainaki jossain määrin "välttää"..?
Eli meet vaan sinne terassille ja alat juoda ja jutella siellä sopivassa suhteessa, niin kyl se siitä! En tarkottanu, että pitäs tosiaankaa mihinkään baariin pyytää jatkamaan, mutta jos sattumalta niin kävis, nii ei kai se ny mitään haittaa. Itelle ainaki käy usein niin, että lähtee yhille ja päätyy baariin..:/
- PahaSuvi
Muutama hyvä helppi tällaisiin tilanteisiin:
1) kis = keep it simple, tarkoittaen että älä ylianalysoi äläkä vatvo ja vanuuta etukäteen että mitä tehdä siinä kanssalla. Ole luonteva, hymyile ja jos tilasuus menee ekaksi ohi niin tulee niitä muitakin. Sitkeesti vaan samaan kassajonoon uudestaan joku toinen päivä ja uutta hönkää putkeen. Kärsivällisyys palkitaan eikä kaiken aina tarvi tapahtua just tänään... ja jotain muuta... kornia...
2) jos et pysyt saamaan suustasi ulos mitään järkevää-> kirjoita se. Vaikka pienelle lappuselle numero ja nimi ja annat sen kassaneidille siinä ostoksia maksaessasi ja sanot että "voisitko vaikka rimpauttaa mulle joku päivä kun sulla on hetki aikaa? olisi kiva jutella tai kävästä kahvilla" Ei tartte selitellä sen enempää eikä kertoa mitään elämänstooreja, se tärppää jos tärppää. Eli yksinkertaisuus on valttia tässäkin.
3) ja jos se ei tärppää eikä neiti sulle soitakkaan, niin voit käydä samalla kassalla edelleen. Ei tartte heittäytyä hankalaksi vaan käyttäydy ihan normaalisti. Kokeilit onneasi ja kävi miten kävi. Elämä on... *tosi kornia*
Ei se pelaa joka pelkää :-) - minä täällä taas
heips, nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja pyydät sitä tyttöä vaikka elokuviin. Elokuvissa on se hyvä puoli, että voitte mennä sinne juuri ennen elokuvan alkua, (hankit tietenkin liput etukäteen), ja sitten voi rauhassa olla hiljaa, kun katsoo leffaa. Elokuvista poistuessa on se hyvä puoli, että voi vielä mennä kahville jonnekin ja jos ei muuta puhumista keksi, niin aina voi keskustella siitä elokuvasta. Ja yleisesti ottaen ihmiset pitävät siitä, kun HEISTÄ ollaan kiinnostuneita, eli esität vaan kysymyksiä sille tytölle, niin tyttö puhuu ja sinä voit vaan esittää hyvää kuuntelijaa.
Sitten voit vaan vedota aikaisiin töihin, ja saatat tytön kotiin, jos mahdollista tai bussiasemalle tms.
Ja pyydät uudestaan ulos, that's it.
ps. muista laittaa vielä tekstarilla viesti kotiin päästyäsi, jossa kiität mukavista treffeistä. Toimi omalla kohdalla, olen nyt kyseisen miehen kanssa naimisissa.happend.Jos se parille drinkille jonnekkin kuppilaan ei toimi niin sit ei mahda mitään,mä en aio alkaa pelleilemään edes tämän muijan suhteen.
- tuuli-juulia
Punasteluillas ja pankkikortin etsiskelyillä yms. oot jo tehnyt tyttöön lähtemättömän vaikutuksen, uskotko.(Siis ainakin mun mielestä on söpöä jos toinen menee vähän hämilleen, varsinkin jos on ite kiinnostunut.)
Pyydä vaan kahville tai jotain vastaavaa, ja yritä mennä selvin päin, tyttö arvostaa varmasti sitä enemmän kuin jotain kaveriporukassa pohjien ottamista. Jännitys haihtuu yllättävän pian, eikä niitä alun punasteluja ja vaivautuneita hiljaisuuksia jälkeenpäin muistele kumpikaan. Mutta toisaalta, jos tyttö on kiinnostunut, ja näkee että sua jännittää, se varmaan ymmärtäis senkin ettet kehtaa heti tavata selvin päin. Mutta toisella kertaa jo melki pakko olla selvänä!kahville aio lähteä pikku hiprakassa,mä oon jo päättänyt että jos saan jtn aikaseksi niin kysyn häntä pe tai la muutamalle siukalle jonnekkin kuppilaan tai terassille.That's it,jos ei kelpaa tai neiti on jonku sortin absolutisti niin sit hän ei oo todellakaan tarkoitettu mulle.
- tsemppiä yrmiö
yrmio kirjoitti:
kahville aio lähteä pikku hiprakassa,mä oon jo päättänyt että jos saan jtn aikaseksi niin kysyn häntä pe tai la muutamalle siukalle jonnekkin kuppilaan tai terassille.That's it,jos ei kelpaa tai neiti on jonku sortin absolutisti niin sit hän ei oo todellakaan tarkoitettu mulle.
kerro sitten meille miten kävi :)
tsemppiä yrmiö kirjoitti:
kerro sitten meille miten kävi :)
ehkä tää ei oo ihan terveen merkki tilitää henk.kohtasia asioitaan netissä näin avoimesti.
- tuuli-juulia
yrmio kirjoitti:
kahville aio lähteä pikku hiprakassa,mä oon jo päättänyt että jos saan jtn aikaseksi niin kysyn häntä pe tai la muutamalle siukalle jonnekkin kuppilaan tai terassille.That's it,jos ei kelpaa tai neiti on jonku sortin absolutisti niin sit hän ei oo todellakaan tarkoitettu mulle.
En mäkään aatellu, että kahville menisit pikku hiprakassa, se vois olla aika hassua :)
Varmaan juuri noin onnistuu sellanen sopivan rento tapaaminen, ja saat heti tietää sen, millanen "suhde" tytöllä on alkoholiin, ettei tuu pettymystä sitten myöhemmin jos huomaakin toisen olevan esim. absolutisti.
Onnea yritykselle!!
- ....
toivottavasti se neitonen ei lue tätä palstaa..tunnistais sut varmaan.
ehkä tässä pitäis alkaa vähän rajottaan tätä tilittämistä,vittuko mulla vaan on luontainen tarve jauhaa paskaa ja viikolla ei tuu paljon kavereita tapailtua.On se synkkää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta972717Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622144- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604