Tämä aihe ei suoranaisesti kuulu tälle palstalle, mutta en oikein keksinyt muutakaan paikkaa tälle. Suhde appivanhempiin ja puolison sisaruksiin kuuluu kuitenkin jollain tapaa samaan kategoriaan.
Eli tilanne on seuraavanlainen: Olen ollut yksissä avopuolisoni kanssa kolmisen vuotta. Koko tämän ajan on mieheni sisko perheineen ollut puuttumassa elämäämme tavalla jos toisella. Mieheni sisko jakelee neuvojaan kaiken aikaa siitä, miten minun tulisi kotiamme sisustaa ja puutarhaa hoitaa. Sanomisista huolimatta hän ei voi käsittää, ettei minulla ole tarvetta näyttää ulospäin yhtään sen paremmalta kuin mitä todellisuudessa olen. Mielestäni meillä on siisti ja mukava koti, mutta hänen mielestään koti ei ole koti, ellei sitä ole sisustettu Ikean kalusteilla ja elleivät kaikki ole aina uutta.
Toisekseen he ovat ottaneet tavakseen yrittää sysätä lastensa (heillä 3 lasta) hoitoa meille. Minä opiskelen ja avopuolisoni on vakituisessa päivätyössä. Lasten hoito on siis koskenut viikonloppuja tai minun vapaa-aikaani koulupäivieni jälkeen. Kun asiasta on hienovaraisesti huomautettu minun ja avopuolisoni lukuisien riitojen jälkeen, ovat he ymmärtäneet pysyä lapsineen hetken poissa, kunnes sama ahdistelu on alkanut uudelleen muutaman kuukauden päästä.
Ja vielä, mikä tuntuu minusta kaikkein ahdistavimmalta ja pahimmalta, mieheni sisko on ottanut tavakseen tulla meille viikonloppuyökylään vähintään kerran kuukaudessa, kun hänen miehensä on lähtenyt työmatkoilleen. En ole kertaakaan kieltänyt ketään tulemasta meille kylään tai yökylään, mutta mielestäni jossain täytyy rajan mennä. Eivät aikuiset ihmiset hyppää toistensa luona yökylässä jatkuvasti. Toisekseen hyväksyisin jopa jatkuvat kyläilyt, mikäli hän tulisi meille ns. vieraana kyläpaikkaan. Mutta hänen tyylinsä on tulla meille kuin kotiinsa ja alkaa laittaa ruokaa keittiössämme lapsilleen. Tavaroita hän vetää hyllyistä ja pöydiltä, mutta ei saa näitä juuri koskaan paikoilleen. Lapset juoksevat sisällä kengät jalassa jne. Minun tehtäväni on ollut alistella ja nöyristellä häntä tähän viikonloppuun saakka. Eilen kyllästyin tilanteeseen siinä määrin, että pakkasin laukkuni ja menin omien vanhempieni luokse yöpymään hänen jäädessä lapsineen ja avopuolisoni kanssa meille. Mielenkiinnolla jäänkin nyt odottamaan mitä tapahtuu seuraavaksi, menikö asia jakeluun vai ei.
Avopuolisoni on alusta alkaen antanut minun ymmärtää, että minä valitan turhasta ja minun täytyisi vain sopeutua tilanteeseen, koska hän ei halua rikkoa välejään siskoonsa ja omiin vanhempiinsa (Appivanhempani ovat aina tyttärensä puolella, hänhän on niin sivistynyt ja lukenut ihminen - sairaanhoitaja.:D) Olen tehnyt selväksi hänelle, ettei kyse ole siitä, että hänen pitäisi laittaa välejään poikki kenenkään kanssa. Avopuolisoni suku vain tuntuu olevan niin ylimielistä ja ylpeää porukkaa, ettei heitä ilmeisesti saisi koskaan mistään kieltää, huomauttaa tai moittia.
Onko kenelläkään palstaa lukevalla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Olisi mukavaa lukea myös muiden tarinoita, sillä välillä tunnen olevani hyvin yksin tämän asian kanssa.
Miehen sisko ärsyttää.
28
10444
Vastaukset
- Tee loppu siitä
Sano miehesi siskolle suoraan mitä ajattelet! Eihän tuo ole normaalia että miehesi sisko tulee pesueineen elään veljensä perheeseen tai tuuppaa lapsensa sinne hoitoon. Miehesi ei pysty varmaankaan sisarelleen sanoon mitään joten se "likapyykki" on sinun hoidettava ulos talosta. Älä missään tapauksessa tee sitä virhettä että lähdet itse. Tein aikoinaan itse saman virheen ja ongelmat vaan paheni, kun en heti kehdannut sanoa suoraan. Ihan turhaan riitelin mieheni kanssa, se ei johtanut mihinkään kunnes otin ohjat omiin käsiini ja häädin miehen röyhkeet sukulaiset pois käyttämästä asuntoomme hotellina! Sain pahan maineen mutta se kannatti!!!
- N48
Jospa sanoisit veljesi vaimolle, että tarvitset rauhan viikonloppuna, koska luet. Etkö sinä opiskellut?
Sanot, että lastenhoito ei käy, että sinulla on omia töitä.
Sanot aina jonkin konkreettisen syyn. - mielipide.
Mikahan ihmeen "oidipus-kompleksi" (siis veljeen suuntautuva syndrooma nyt) silla avopuolisosi siskolla oikein on...?
Vai onko han vain
a) dominoiva luonne
b) lahimmaisriippuvainen luonne? (koska ei kesta olla viikonloppuja yksin)
Tjaa-aa...? - nakki_
Isäni kaksoissiskot ovat äärimmäisen dominoivia ja vahvoja persoonia. Kuten myös isäni. Äitini ei ole. Aikanaa toinen siskoista suunnilleen sisusti kotimme, mökkimme, päätti perheemme lasten (minun siskoni) lastenhoidosta, laittoi meillä ruokaa ja niin edelleen. Kun isä ja äiti erosivat, pääsi äiti samalla eroon isän siskosta. Oli siinä muijalla ihmettelemistä, kun enää ei päässytkään huseertaamaan äitini kotiin kuin ennen! Muistan hyvin, miten koville se otti.
Äitini suunnattoman suuresta sydämestä johtuen :) he ovat edelleen... hmm... jos nyt ei ystäviä, niin kavereita. Mutta äidin elämän päätöksiin sillä ihmisellä ei enää ole asiaa. Olen tosi ylpeä äidistäni, kun hän on oppinut pitämään puolensa sitä hirviötä vastaan :) Ja täytyy sanoa, että isän sisko on oppinut nykyään myös kysymään "sopiiko?".- nakki_
Mieheni sisko on hyvin tarkka siitä, miten minä asettelen sanani. Siis etten missään muodossa esim arvostele mieheni tekemää päätöstä; esimerkiksi: mieheni on laittanut vasta pesemäni takin likaisten kenkien päälle. Huomautan asiasta tyyliin "et kai tosiaan laittanut puhdasta takkia tuohon retkottamaan", jolloin mieheni sisko käy barrikadeille puolustamaan veljeään.
Hän kommentoi kärkkäästi myös perheemme sisäistä arkea ja elämää. Kuten keskusteluamme, milloin mieheni pojan olisi mukavinta ja parasta tulla meille. Tällöin pointtina on se, ettei minulla saa ikinä olla sellaista tilannetta, ettei minulle sopisi tai, että joku muu aika olisi parempi - aina pitää käydä loistavasti. Tämä siis, vaikka sisko asuu 600 km:n päässä meistä, eikä ole arkeamme näkemässä, eikä poikaa tapaamassa kun hän tulee.
- Susanna
Ryhdistäydy nyt hyvä ihminen ja pidä puolesi!
Teidän ei todellakaan ole pakko ottaa lapsia hoitoon tai mitään muutakaan. Sinun on asetettava teidän perheen rajat jos miehesi ei siihen pysty. Minäkin rajoitan anopin valtaa vaikka mies siitä harmistuukin. Minä en kestäisi tuollaista ollenkaan!
Miehesi sisko käyttäytyy noin tasan niin kauan kuin suostutte siihen.- En ymmärrä...
Ymmärrän jos sisaruksilla on kummallakin lapsia ja sovitusti puolin ja toisin toimitaan joskus penskan vahtina mutta en ymmärrä tuollaista yksipuolista hyväksikäyttöö jossa miehen sisar tunkeutuu säännöllisesti jopa vielä viikonlopuiksi asumaan lapsineen veljen ja hänen avopuolison asuntoon. Onkohan siinä sisar ahnehtinut liikaa lapsia ja ei jaksa tai haluaisi niitä yksin hoitaa varsinkaan kun mies on työmatkoilla? Pääsee helpolla kun tulee sakkeineen täys hoitoon veljensä huusholliin.
Miehen sisko muka neuvoo ja ohjaa veljensä tyttöystävää piilottaakseen heikkoutensa ja tarkoituksen vaan hyväksikäyttää. Minä potkaisisin tuollaisen PELLEN omaan huusholliinsa hoitaan itse huushollinsa ja mukulansa! Käy vaan kylässä jos siitä on sovittu etukäteen.
- vierailemaan
hyvinkin tiiviisti toistemme luona. Näitä vierailuja olemmekin harrastaneet, jos lähellä toisiamme asumme taajaan. Nyt on muutama vuosi mennyt harvennetulla tahdilla, kun välimatka on muutama sata kilometriä.
Mutta iso mutta, ei toisen kotiin mennä arvostelemaan. Se, että sisko itse laittaa lastensa sapuskat on erittäin hyvä juttu. Hän ei halua näin rasittaa sinua lastensa ruokkimisella.
Jos on tiiviit ja hyvät välit, ihan ok juttu, mutta teillä ei ilmeisesti kemiat ja mielipiteet kohtaa. - kokemusta on!!
kirjotan vaan ihan sun takia, et tiedät ettet oo yksin! en siis oo enää katkera omasta tilanteestani.
eli, mun miehen sisko alotti meillä "asumisen" ku muutettiin yhteen. pesi pyykkinsä meillä, tuli yöks millon huvitti, lainaili autoa ja..oli niinku kotonaan. mulla ei ollu sananvaltaa..tai toisaalta olis voinu olla jos olisin sanonu jotain. mut yritin vaan kestää sillä tiedän et mies ja sen sisko on tosi läheisiä. no, sit meille synty tenava, ja sama meno jatku. mä olin aina vaan kypsempi tilanteeseen ja aloin katkeroitua. sit kerran vahingossa miehen sisko sai tietää mitä mieltä oon. se laitto välit poikki. meni pari kuukautta ja se "tuli takas" niinku ei olis mitään ikinä tapahtunukaa. mistään ei puhuttu ja kaikki vanhat asiat jäi kalvamaan mun mieltä. taas vaan yritin kestää ja olla ajattelematta. mut sit suutuin yhdestä pikku jutusta ja sanoin uudelleen kaikki ne asiat mitkä mua paino. tällä kertaa sanoin ne suoraan miehen siskolle. siitä ei oo kuulunu sen jälkeen mitään. mä oon asian nyt omalta osaltani hoitanu ASIALLISESTI. mulle tuli riitaa mieheni kaa tän asian takia. yritin itkien selittää miltä musta tuntuu ja etten jaksa olla kynnysmattona enää yhtään! ensin se vaan puolusti siskoaan ja syytteli mua..mut loppuviimen se kai vähän tajus muakin. se luuli välillä jotain sellasta et mä odotin sen laittavan välit poikki siskonsa kaa. mut sellanen ei ollu ees käyny mun mielessä. mä vaan halusin selvittää asiat! en tajua miks heti ollaan puhumas välien poikki laittamisesta. mielestäni oon hoitanu asian fiksusti (vaik välillä laitoin molemmille jotain piruiluviestiä ku otti niin päähän) ja odotan et mua kohdellaan niinku ihmistä, jolla on oikeutensa!
OMA TUPA OMA LUPA!!!!!! muista säkin se!!! tsemppiä.. :)- kestänyt
Pyydä miehesi pitään itse yhteyttä sisareensa ja käymään kylässä siskollaan jos haluaa mutta sisko saa pysyä pois teidän yhteisestä asunnosta niin kauan kunnes osaa käyttäytyä vieraan tavoin ja kunnioittaa sinua niin kuin normaalisti kuuluukin.
Miehesi sisko voi omilla vanhemmillaan vierailla kuin kotonaan mutta ei enään suhteessa elävän veljensä koti ole hänen reviiriään. Siskolla on hieman mennyt pasmat sekaisin. Siinä sen näkee että ongelmat vain pahenee jos ei tee siitä alussa loppua. Sano selvät sävelet ja ehdot miehen siskolle mitenkä toimitaan asunnossasi ja ei se tarkoita että haluat sisaruksien välit poikki vaan toimintatapoja on muutettava. Äläkä piittaa siitä jos miehen sisko vihottelee siitä sinulle, anna vihotella vaikka loppu iän jos ei ymmärrä. - sulle!
kestänyt kirjoitti:
Pyydä miehesi pitään itse yhteyttä sisareensa ja käymään kylässä siskollaan jos haluaa mutta sisko saa pysyä pois teidän yhteisestä asunnosta niin kauan kunnes osaa käyttäytyä vieraan tavoin ja kunnioittaa sinua niin kuin normaalisti kuuluukin.
Miehesi sisko voi omilla vanhemmillaan vierailla kuin kotonaan mutta ei enään suhteessa elävän veljensä koti ole hänen reviiriään. Siskolla on hieman mennyt pasmat sekaisin. Siinä sen näkee että ongelmat vain pahenee jos ei tee siitä alussa loppua. Sano selvät sävelet ja ehdot miehen siskolle mitenkä toimitaan asunnossasi ja ei se tarkoita että haluat sisaruksien välit poikki vaan toimintatapoja on muutettava. Äläkä piittaa siitä jos miehen sisko vihottelee siitä sinulle, anna vihotella vaikka loppu iän jos ei ymmärrä.kylläpä tuli hyvä mieli sun teksistä. mä kun oon jossain vaiheessa jo syyttäny itteäni kaikesta..! mut kiitti!! :)
- törppöjä !
sulle! kirjoitti:
kylläpä tuli hyvä mieli sun teksistä. mä kun oon jossain vaiheessa jo syyttäny itteäni kaikesta..! mut kiitti!! :)
Älä aina ensimmäisenä hae itsestäsi vikoja vaan hae vikoja muista ihmisistä! Kysy minulta miten voisit rakastaa itseesi ja et enään anna kenenkään talloo itseesi!
- n20
Jos ei avoke ymmärrä niin ei hän sua ansaitse. Etkä sä voi haluta suostua tohon loppu elämääsi. Kunnioita itseäsi. Sä päätät miten elät elämäsi ja miten sua kohdellaan. Sun kodissa sun säännöt. Älä rupea hotellinpitäjäksi. Voit sanoa suoraan että jos haluaisit jatkuvasti lapsia hoitaa niin sulla olisi jo omia tai :"Hanki lapsenvahti". Et tottele mitään mitä se ämmä sanoo. Sanot kiitos, mutta ei kiitos. Käsket siivoamaan jälkensä, ostamaan omat ruokansa, hoitamaan omat kakaransa. Jos kakarat tulee teille niin sanot säännöt, eli "Ei sisälle kengät jalassa!" etc. Jos ämmä valittaa kodinhoidosta, sano että "Mä viihdyn tällä lailla, oma on kotini ja tapani. En tarvitse neuvoa, kiitos!". Jos ei tajua niin ei tajua. Voit sanoa että et halua häntä yökylään ja jos tulee niin saa opetella käyttäytymään. Tämän opetat avollesi.
- Oma tupa, oma lupa
Sanoisin kohteliaasti että voit neuvoo mitä lystäät mutta teen kuitenkin oman mieleni mukaisesti. Ei mua ainkaan haittaa jos joku antaa neuvojaan mutta suodatan niitä sopivasti. Jakelen itsekkin neuvoja mielelläni joskus kun huomaan jonkun asian ärsyttävän. Epäsiisteys ympäristössä ärsyttää jos se on näköhaitta mutta onneksi toisten koteihin ei näe sisälle. Hotellia en halua pitää täyshoitoon tuleville vieraille sillä en itsekkään kykene meneen täyden palvelun majoitukseen kenellekkään kyläileen sillä olen aina tottunut tekeen kaiken itse ja en osaa olla kenenkään passattavana. Etelänmatkojen hotellielämäkin alkaa heti ahdistaan. Meitä ihmisiä on erilaisia ja toiset eivät ole ympäristöönsä huomioon ottavia. Kyläileen mennessä tietenkin pitää elää isäntäväen ehdoilla ja heidän tapojaan kunnioittaen heidän omassa kodissaa ja reviirillään.
- Tweety
Ihan pahaa tekee, kun luin tarinasi kun niin paljon on yhtäläisyyksiä omaan elämääni. Miehelläni on 4 siskoa ja kuvittelepa kun he kaikki ovat tuollaisia kuin miehesi sisko.... että argh! En ymmärrä tuollaista miksei siskot/sisko/sisarukset ylipäänsä voi antaa oman siskon/veljen/siarusten elää jokainen omaa elämäänsä niinkuin elää ja sellaisen puolison kanssa kuin kukin on valinnut, koska mikä helvetin elämäntehtävä sisaruksilla (tässä tapauksessa mieheni siskoilla)on jatkuvasti narista ja valittaa ja jakaa omia mielipiteitään miten pitäisi minun ja mieheni elämässämme asiat tehdä??!!
Ja auta armias jos erehdyn joskus sanomaan oman mielipiteeni heidän käytöksestään, niin sota on valmis, että mikäs minä olen heille mitään sanomaan... Ja kun he eivät tod. ole millään tavalla minua parempia, aivan tavallisia duunaritallukoita jotka eivät saa omaa elämäänsä aisoihin, niin ehkäpä se onkin niin omaa mieltä lämmittävää kun saa haukkua ja arvostella veljen vaimoa, kun oma elämä ei olekaan niin luksusta. En juurikaan ole heidän kanssaan tekemisissä, mieheni välillä on yhteydessä, mutta heidän ei tarvitse kutsua kylään odotella, eikä sen puoleen en odota kutsua heiltäkään, sillä en menisi... sillä en jaksa sitä porukkaa. Miehen kanssa menee todella hyvin, mennyt jo monta vuotta, mutta tuo hänen lähisuku tuottaa harmaita hiuksia silloin tällöin.
Miehen äitikin on samaa sarjaa siskojen kanssa, paitsi tällä äidillä on tapana "peitellä" siskojen huonoja asioita, ei voi edes kertoa pojalleen, että yksi sisko otti avioeron, ja siskohan itse ei tällaista asiaa kerro. Ja luulis että tuollaisista asioista voi puhua omille sisaruksilleen, mutta ei ilmeisesti. Kun kukaan tässä maailmassa ei ole täydellinen ja kohtaa kaikenlaisia asioita eikä vain ruusunpunaista elämää, ja minulle ei teetä vaikeutta sanoa ääneen, että hei minäkin olen vain ihminen ja minullekin tapahtuu kaikenlaista, paljon sitä huonoakin. Lähinnä mielenköyhyyttä ja yksinkertaisuutta, että ei voi ääneen tuollaisia asioita sanoa, mutta noh, mikäpä siellä suvussa nyt olisikaan ihan normaalia. Mutta onneksi kohtalotovereita löytyy!!!!!!! *huokaus* - Helinä
Yritä keskustella asiasta vielä rauhallisesti miehesi kanssa.
Kenelläkään ei ole oikeutta käyttäytyä loukkaavasti teidän kodissanne eikä sinulla ole mitään velvollisuutta lähteä sieltä pois, jos miehesi sisko tulee visiitille.
Ja yritä myös asettua toisen asemaan voihan olla, että miehesi sisko kokee yksinäisyyttä esim. miehensä työn vuoksi ja tulee sen vuoksi teille yökylään.
Puhu miehesi siskolle suoraan.
Meille ei käy tänään, mutta mitäpä jos mentäisiin ensiviikolla johonkin ? Tai tulette silloin käymään silloin ja silloin tai mennään vaikka teille.Ja hoitovuoroista on hyvä myös sopia etukäteen.
Ja huumorilla selviää myös, meillä on tälläinen sisustus jne.
Aseta rajat kanssakäymisellenne ja ole vahva.
Yritä myös tutustua miehesi siskoon, kyllä asia selviää, kun muistaa olla avoin.
Toista ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumistaan ja käytöstään voi.
Lykkyä tykö - rintaäänellä
Mulla on hyvin samantyyppinen tilanne. Mieheni vanhempi sisko on käytöstavaton torvelo, joka ottaa oikeudekseen laukoa mielipiteitänsä asiaan kuin asiaan. Vaikkei häneltä edes kysytä mitään. Hän on myös pahimman luokan narsisti: esimerkiksi kihloihin ja naimisiin mennessämme hän ei edes vaivautunut onnittelemaan meitä, mutta kovasti häiden jälkeen oli ottamassa kantaa, mitä ostimme häälahjarahoillamme. (Lapset sen sijaan saivat juosta ympäri hääjuhlapaikkaa pilaten meidän ainutkertaiset juhlamme.)
Mieheni sisko ei ota koskaan yhteyttä meihin, paitsi jos hän sattuu armossaan tarvitsemaan jotakin. Olemme siis ilmainen lastenhoito-, kyyti- ja remonttipalvelu. Kaiken kukkuraksi hän kehtaa vielä sanoa, kuinka heidän taas pitäisi muutaman viikon päästä "vähän käyttää meitä hyväksi".
Siivoamme väärin, ostan liian kalliita astioita, emme kierrätä riittävästi, avioliitto on tyhmä ajatus, matkustamme idiootteihin ja tylsiin paikkoihin, katsomme vääriä leffoja ja olemme muuten vaan huonompia yksilöitä. Jos voisin, niin en olisi päivääkään tekemisissä sen narsistisen antikristuksen kanssa.
Puhu suoraan tai jos välinne eivät ole siihen riittävät läheiset, ota etäisyyttä. Älä kerro asioistasi. Älä osoita liikaa huomiota. Älä kutsu omaehtoisesti kylään. Älä anna miehesi olettaa, että sinulla on yhtä syvä kiintymys hänen siskoonsa kuin mitä hänellä on. Miehesi sisaren täytyy opetella, kuinka teitä kohtaan käyttäydytään ja sillä siisti!- Korvesta kotoisin
En ole tullut koskaan toimeen mieheni vanhemman siskon kanssa. Heti ensi kerralla hän sanoi, että mitä helvettiä te täällä teette, kun menimme hänen luokseen kylään. Se oli olevinaan leikkiä, mutta pitemmän päälle totuus paljastui. En ole kuullut häneltä kunnon sanaa koskaan, paitsi kerran, appeni hautajaisissa hän oli mielin kielin.
Joka näkemisellä hänen pitää huomauttaa ettei tekemäni työ ole mistään kotoisin ja minä olen siinä aivan nolla. Tämä ei pidä paikkaansa, koska työpaikkani on palkinnut minut jo kahdesti hyvin tehdystä työstä ja usein saan myönteistä palautetta.
Siskolta tulee vain tulkutuslitania ja kiukkuisia kommentteja. Emme ole tavanneet vuosiin ja minusta näin on parempi, jos aion säilyttää mielenterveyteni. Miehenikin syytti aluksi minua, mutta hänkin on vuosien mittaan tullut toisiin ajatuksiin.
Olen pahoillani, mutta ei ole ollut muuta ratkisua. - poikki
Korvesta kotoisin kirjoitti:
En ole tullut koskaan toimeen mieheni vanhemman siskon kanssa. Heti ensi kerralla hän sanoi, että mitä helvettiä te täällä teette, kun menimme hänen luokseen kylään. Se oli olevinaan leikkiä, mutta pitemmän päälle totuus paljastui. En ole kuullut häneltä kunnon sanaa koskaan, paitsi kerran, appeni hautajaisissa hän oli mielin kielin.
Joka näkemisellä hänen pitää huomauttaa ettei tekemäni työ ole mistään kotoisin ja minä olen siinä aivan nolla. Tämä ei pidä paikkaansa, koska työpaikkani on palkinnut minut jo kahdesti hyvin tehdystä työstä ja usein saan myönteistä palautetta.
Siskolta tulee vain tulkutuslitania ja kiukkuisia kommentteja. Emme ole tavanneet vuosiin ja minusta näin on parempi, jos aion säilyttää mielenterveyteni. Miehenikin syytti aluksi minua, mutta hänkin on vuosien mittaan tullut toisiin ajatuksiin.
Olen pahoillani, mutta ei ole ollut muuta ratkisua.Oikean johtopäätöksen..Minä olen aviossa ja vaimoni kanssa menee hyvin..Vaimoni sisarukset eivät
ns. tykkää minusta, kerran 10v. avion jälkeen soitin vaimoni veljelle asiasta,johon hän tokaisi heti
,että mitäs sinä minulle soitat mulla ei ole asiaa sinulle. Sen jälkeen en ole soittanut hänen sisaruksilleen
enkä halua pitää mitään yhteyttä. Katsoin parhaaksi, itseni terveydelle ,etten pidä yhteyttä heihin.
Mielestäni he leikkivät niin ylimielistä ihmistä,,johon heillä ei ole varaa..
- kettutyttö
itseläni on dominoiva mies. asian on todennut psykologi. hän puhuu voimakkaassti mun päälle, vähättelee mun sanomisiani, alistaa, on aina oikeassa, moittii ruuat jos ne ei ole hänen mieleisiä, hän ei tee kotitöitä, alistaa meidän poikaammmekin, en saa käydä missään ilman häntä, hän ei kuuntelemua mutta mun pitää kuunnella häntä, mitä avuksi vastatkaa
- et silleen
Vaikutat ihan pöhköltä kun kirjoitat toisen aloittamaan ikivanhaan ketjuun ihan erilaista omaa asiaasi.
- pari pappia vailla
Sano hänelle että koti on teidän eikä hänen, ymmärrän tilnteen täysin hyvin ollut itse samankaltaisessa tilnteessa, mutta minun kiusanhenkeni oli ystävätäs. Aina yökylässä kun mies oli poissa muka pelkäsi olla yksin, pennut tekivät kuten tahtoivat ja kukaan ei kieltänyt, samoin kodin esineet saattoivat muuttaa paikkaansa hänen vierailunsa tuloksenä kun hänen mielestään passasi paremmin toisella lailla.
IKEA hune kalut ovat aika kivoja mutta ei välttämättömyys, meillä ei sellaisia ole enkä pahemmasti kaipaakkaan. Ja sitten että joku on sairaan hoitaja, kuule se ei ole sitten yhtään mitään nykyaikana joten sano niille että kaikella työllä on oma merkityksesnsä ja kaikkia tarvitaan, itse olen hoitanut sairaita vuosi tolkulla ja se ei ole yhtään hienoa mielestäni, ihan tavallinen työ vaan
Sinun on paras laittaa rajat hänen käyttäytymiseensä, niin lapsen vahti hommissa kuin muissakin asioissa, ja tämän miehesi täyty joskus ymmärtää että te olette pari eikä hänsisarensa kanssa - selvät sävelet
Sinun täytyy rohkaista itsesi ja opetella sanomaan ei. Sinulla on yhtälailla oikeus ilmaista mielipiteesi tai omat tarpeesi kuin hänelläkin. Kun hän neuvoo sinua, sano rauhallisesti että olet eri mieltä, jos hän pyytää tai käskee jotain, sano tyynesti että et halua. Lastenhoitoon ja yökyläilyyn voit sanoa vain että nyt ei sovi, etkä ole velvollinen edes perustelemaan. Tee itse rajat, kuinka paljon päästät hänet elämäänne ja pidä niistä ystävällisesti kiinni. Jos hän suuttuu, niin menetätkö paljon jos välinne katkeavat?
- ikivanhajuttu
Aloitus tehty 2005 joten eiköhän tuo tilanne ole jotenkin jo muuttunut.
- JK
VAI NIN
- naapurin lapsenvahti
Hei minulla oli aikoinaan naapurit jotka saivat lapsen yli 40 v.
Rouva oli vuorotyössä sairaalassa ja mies entinen vanhapoika. Hän vaan tuli kylään ja jätti lapsensa meille. Kysymättä yhtään mitään Saattoi hakea vasta illalla tai seuraavana aamuna. Alussa olin vähän aimänkäkenä, mutta sitten totuimme siihen ja ajateltiin, että hän ei varmaan osaa hoitaa lastaan.Aina kun vaimo lähti töihin viikonloppuisin niin mies otti lapsen autoon ja etsi sille kyläpaikan. Usein meille. - JK
EI OLE KOKEMUSTA
- ölk
Miehen sisko aina puhuu kuinka hänellä on niin hyvät välit veljensä kanssa ja kuinka he ovat yhdessä kokeneet kaikki ilot ja surut elämässä. Soittaa miehelleni vain silloin kun tarvitsee kyytiä, lapsenvahtia tai rahaa lainaan. Kertaakaan ei ole suhteemme aikana (n.2vuotta) soittanut vain kysyäkseen kuulumisia! Menimme kihloihin, miehen sisko hädin tuskin edes onnitteli. Naimisiin menosta miehen sisko on sitä mieltä että se on turhaa, luultavasti sen takia että hän ei ole itse varmaankaan menemässä ikinä naimisiin koska kukaan ei häntä huoli typerän käytöksensä vuoksi. Lapsi asia olikin sitten hupaisa! Miehen siskon sanoin(hänellä itsellään on yksi lapsi): vauvana lapsi vaan rääkyy ja huutaa, ei saa nukkua eikä edes rauhassa suihkussa käydä, lapsia ei todellakaan kannata tehdä, niihin menee tolkuttomasti rahaa ja ovat "riesana" koko loppu elämän! Mielessäni vain kävi että olisiko hänelle pitänyt sanoa että mites tuo sinun oma lapsesi sitten, muistitko että sinulla edes on lapsi? Onko tämä nyt sitten sitä katkeruutta miehen siskolta minua kohtaan? vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572631Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä842499Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu771999Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291422Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko351420Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?151351