Uteliaana kysyn, kun olen niin monasti palstan tekstejä lukiessani törmännyt outoihin käsitteisiin, mitä tarkoittaa THETA? Kuvailun perusteella olen ymmärtänyt, että THETAlla scientologit tarkoittavat jonkinlaista Sielua tai Tietoisuutta. Kristilliset uskovat puhuvat sielusta, lääke- ja käyttäytmistieteet tietoisuudesta. Miten THETA eroaa juuri sielusta tai tietoisuudesta?
Ja pliis! Lukisin mielelläni omia mielipiteitänne enkä linkityksiä joihinkin krijaesittelyihin.
Keskustelua scientologiasta
81
4426
Vastaukset
- scientologeilla
ole mielipiteitä. Kaikki sanellaan ylhäältä. Eivätkä itse sitä edes tajua.
Tulet sen huomaamaan, jahka tällä palstalla roikut. - ACD or reboot, take your ch...
θ on kreikkalaisten aakkosten kahdeksas kirjain. Kreikaksi se merkitsee ajatusta, elämää tai henkeä.
Elämälle ominaista energiaa, joka vaikuttaa fyysisen maailmankaikkeuden aineeseen ja elävöittää sitä, saa sen liikkumaan ja muuttaa sitä; olennon luontaista luovaa energiaa, jota hän voi vapaasti suunnata elossapysymisen myötäisiä päämääriä kohti.
thetan: henkilö itse - ei hänen kehonsa, hänen nimensä, aineellinen maailmankaikkeus, hänen mielensä tai mikään sellainen. Thetan on se, joka tiedostaa olevansa tietoinen; se identiteetti, joka on yksilö. Sana thetan keksittiin, jotta vältyttiin mahdollisilta sekaannuksilta vanhempien, virheellisten käsitteiden kanssa.
Lähde: Scientologian sanasto
http://www.scientology.org/gloss.htm- Nasi Goreng
Kyse oli siis "thetanista". En tosin edelleenkään täysin ymmärrä, millä tavoin tuo "thetan" sitten eroaa "sielun" tai "tietoisuuden" käsitteistä.
Millä tavoin ja mitkä sitten ovat näitä aikaisempia virheellisiä käsityksiä? - reboot yourself!
Nasi Goreng kirjoitti:
Kyse oli siis "thetanista". En tosin edelleenkään täysin ymmärrä, millä tavoin tuo "thetan" sitten eroaa "sielun" tai "tietoisuuden" käsitteistä.
Millä tavoin ja mitkä sitten ovat näitä aikaisempia virheellisiä käsityksiä?Sana thetan keksittiin, jotta vältyttiin mahdollisilta sekaannuksilta vanhempien, virheellisten käsitteiden kanssa. Esim. kuolemassa ihmisen "sielu" menee jonnekin = ihmisen "minä" erkanee kehostaan. "Maasta sinä olet tullut......" = keho on maan tuote, ei henkilön minä eli thetan. Psykiatrian "sielu on sama kuin aivot" jne ja jne.
- Nasi Goreng
reboot yourself! kirjoitti:
Sana thetan keksittiin, jotta vältyttiin mahdollisilta sekaannuksilta vanhempien, virheellisten käsitteiden kanssa. Esim. kuolemassa ihmisen "sielu" menee jonnekin = ihmisen "minä" erkanee kehostaan. "Maasta sinä olet tullut......" = keho on maan tuote, ei henkilön minä eli thetan. Psykiatrian "sielu on sama kuin aivot" jne ja jne.
Olen ymmärtänyt että uskotte thetanissa jonkinlaiseen kuolemattomaan sieluun kuten hindulaisuudessa. Miten thetan sitten eroaa tästä? Uskotteko "sielunvaellukseen" eli fyysisestä ruumiista erilliseen thetaniin, vai onko thetan sidottu ruumiiseen, ja vain yhteen ruumiiseen?
Käsittääkseni psykiatria ei käsitä sielua aivoina, vaan esimerkiksi psykologiaa kutsuttiin vielä takavuosina "sielutieteeksi".
Tietoisuudesta taas on viime aikaisten tutkimusten perusteella tehty löydöksiä, joiden mukaan tietoisuus ei välttämättä olisikaan niin sidoksissa aivojen sähkökemiallisiin prosesseihin kuin perinteinen luonnontieteellinen käsitys on antanut ymmärtää.
Miten thetan siis eroaa tietoisuudesta? Ja millä lailla tietoisuuden käsite sitten olisi virheellinen? - Alt
Nasi Goreng kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että uskotte thetanissa jonkinlaiseen kuolemattomaan sieluun kuten hindulaisuudessa. Miten thetan sitten eroaa tästä? Uskotteko "sielunvaellukseen" eli fyysisestä ruumiista erilliseen thetaniin, vai onko thetan sidottu ruumiiseen, ja vain yhteen ruumiiseen?
Käsittääkseni psykiatria ei käsitä sielua aivoina, vaan esimerkiksi psykologiaa kutsuttiin vielä takavuosina "sielutieteeksi".
Tietoisuudesta taas on viime aikaisten tutkimusten perusteella tehty löydöksiä, joiden mukaan tietoisuus ei välttämättä olisikaan niin sidoksissa aivojen sähkökemiallisiin prosesseihin kuin perinteinen luonnontieteellinen käsitys on antanut ymmärtää.
Miten thetan siis eroaa tietoisuudesta? Ja millä lailla tietoisuuden käsite sitten olisi virheellinen?uskomme kuolemattomaan sieluun. Scientologian ensimmäisen aksiomi on "life is basically a static". Staattinen olento ei voi kuolla, koska se ei elä ajassa, vaan luo ajan. Staattisuus jäljittelee kuolemaa unohtamalla. Miten sitten staattinen olento voi vaeltaa, muuten kuin omien konsideraatioiden siivittämänä.
http://www.whatisscientology.org/html/part14/Chp41/
Thetan on aineellisesta maailmankaikkeudesta erillinen juttu, mutta thetan on omilla konsideraatioillaan luonut energian ja kiinteytykset.
Nimesä mukaan psykiatrian pitäisi olla "sielun parantamista", mutta sitä psykiatria ei tee.
Thetan on tietoisuus.
Pyydän sinua opiskelemaan nuo Scientologian aksiomit, jotta saat täyden käsityksen asiasta. - Nasi Goreng
Alt kirjoitti:
uskomme kuolemattomaan sieluun. Scientologian ensimmäisen aksiomi on "life is basically a static". Staattinen olento ei voi kuolla, koska se ei elä ajassa, vaan luo ajan. Staattisuus jäljittelee kuolemaa unohtamalla. Miten sitten staattinen olento voi vaeltaa, muuten kuin omien konsideraatioiden siivittämänä.
Thetan on aineellisesta maailmankaikkeudesta erillinen juttu, mutta thetan on omilla konsideraatioillaan luonut energian ja kiinteytykset.
Nimesä mukaan psykiatrian pitäisi olla "sielun parantamista", mutta sitä psykiatria ei tee.
Thetan on tietoisuus.
Pyydän sinua opiskelemaan nuo Scientologian aksiomit, jotta saat täyden käsityksen asiasta.Kiitosta taas. Jatkan kuitenkin kysymyksiäni. Toivottavasti jaksat vielä hiukan. :)
-----uskomme kuolemattomaan sieluun. Scientologian ensimmäisen aksiomi on "life is basically a static". Staattinen olento ei voi kuolla, koska se ei elä ajassa, vaan luo ajan.---
Niin. Tuo myötäilee energian häviämättömyyden lakia, eikä siinä sinänsä ajatuksellisesti ole mitään uutta. En kuitenkaan ymmärrä, mitä tarkoitat että thetan "luo ajan"? Selittäisitkö?
----Staattisuus jäljittelee kuolemaa unohtamalla. Miten sitten staattinen olento voi vaeltaa, muuten kuin omien konsideraatioiden siivittämänä.----
Konsideraatio = "tahdikkuus, hienovaraisuus, huomioon ottaminen". Mitä tarkoitat tällä? Vai onko teidän sanastossanne sillä eri merkitys?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, auditoinnissa parannatte myös entisten elämien jättämiä jälkiä. Siis tätä en ihan ymmärrä: mikäli thetan on fyysisestä kehosta riippumaton, niin miksi entisissä ruumiissa toteutetut pahat teot kostautuvat uudessa kehossa? Tarrautuvatko ne jotenkin thetaniin, ja miten ja miksi?
----Thetan on aineellisesta maailmankaikkeudesta erillinen juttu, mutta thetan on omilla konsideraatioillaan luonut energian ja kiinteytykset.-----
Miten thetan sen energian "luo"? Olen tähän saakka ymmärtänyt, että energia on häviämätöntä ja me tässä maailmankaikkeudessa hyödynnämme sitä tavalla jos toisella pysyäksemme hengissä. Miten siis energiaa luodaan?
Voisitko kertoa myös lyhyesti, mitä tarkoitat "kiinteytyksillä"? Ymmärrän kyllä, että tällaisiin kyselyihin on raskasta vastata, mutta kuulisin näitä juttuja nimenomaan ihmisiltä jotka ovat sisäistäneet nämä asiat.
-----Nimesä mukaan psykiatrian pitäisi olla "sielun parantamista", mutta sitä psykiatria ei tee.----
Miksi se ei sitä tee? Mikä motivoi ihmisiä, jotka ovat vuosia opiskelleet parantaakseen ihmisiä toimimaan vastoin omaa kutsumustaan?
----Thetan on tietoisuus.----
Kiitos. Tuota juuri hain. Mielestäni jutussanne on jujua, mutta en täysin ymmärrä tarvetta mystifioida tietoisuuden olemusta ja antaa sille ominaisuuksia, joita sillä ei ole. Siis viittaan nyt lähinnä mainitsemiisi kiinteytyksiin ja ajan ja energian luomisiin.
-----Pyydän sinua opiskelemaan nuo Scientologian aksiomit, jotta saat täyden käsityksen asiasta.----
Olen ymmärtänyt, etten saa välttämättä täyttä käsitystä asiasta käymättä läpi useita eri tasojanne. Kerroithan itsekin toisaalla, ettet tiedä täysin scientologian perusteita, vaan ne tulevat eteesi vasta kun opiskelet OT-3 -tasoa.
Olisin tietenkin erittäin kiinnostunut opiskelemaan niin että saisin täyden ymmärryksen siitä, mistä scientologiassa on kyse. Toisaalla olen kuullut, että se on myös tavattoman kallista. Jos oletettaisiin, että omaksuisin helposti opettamianne asioita, niin voisitko antaa arvion, kuinka paljon opiskeluni tulisi maksamaan että saavuttaisin esimerkiksi juuri tuon OT-kolmannen tason?
Kiitos vielä kerran asiallisista vastauksistasi. - ACD or reboot, take your ch...
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitosta taas. Jatkan kuitenkin kysymyksiäni. Toivottavasti jaksat vielä hiukan. :)
-----uskomme kuolemattomaan sieluun. Scientologian ensimmäisen aksiomi on "life is basically a static". Staattinen olento ei voi kuolla, koska se ei elä ajassa, vaan luo ajan.---
Niin. Tuo myötäilee energian häviämättömyyden lakia, eikä siinä sinänsä ajatuksellisesti ole mitään uutta. En kuitenkaan ymmärrä, mitä tarkoitat että thetan "luo ajan"? Selittäisitkö?
----Staattisuus jäljittelee kuolemaa unohtamalla. Miten sitten staattinen olento voi vaeltaa, muuten kuin omien konsideraatioiden siivittämänä.----
Konsideraatio = "tahdikkuus, hienovaraisuus, huomioon ottaminen". Mitä tarkoitat tällä? Vai onko teidän sanastossanne sillä eri merkitys?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, auditoinnissa parannatte myös entisten elämien jättämiä jälkiä. Siis tätä en ihan ymmärrä: mikäli thetan on fyysisestä kehosta riippumaton, niin miksi entisissä ruumiissa toteutetut pahat teot kostautuvat uudessa kehossa? Tarrautuvatko ne jotenkin thetaniin, ja miten ja miksi?
----Thetan on aineellisesta maailmankaikkeudesta erillinen juttu, mutta thetan on omilla konsideraatioillaan luonut energian ja kiinteytykset.-----
Miten thetan sen energian "luo"? Olen tähän saakka ymmärtänyt, että energia on häviämätöntä ja me tässä maailmankaikkeudessa hyödynnämme sitä tavalla jos toisella pysyäksemme hengissä. Miten siis energiaa luodaan?
Voisitko kertoa myös lyhyesti, mitä tarkoitat "kiinteytyksillä"? Ymmärrän kyllä, että tällaisiin kyselyihin on raskasta vastata, mutta kuulisin näitä juttuja nimenomaan ihmisiltä jotka ovat sisäistäneet nämä asiat.
-----Nimesä mukaan psykiatrian pitäisi olla "sielun parantamista", mutta sitä psykiatria ei tee.----
Miksi se ei sitä tee? Mikä motivoi ihmisiä, jotka ovat vuosia opiskelleet parantaakseen ihmisiä toimimaan vastoin omaa kutsumustaan?
----Thetan on tietoisuus.----
Kiitos. Tuota juuri hain. Mielestäni jutussanne on jujua, mutta en täysin ymmärrä tarvetta mystifioida tietoisuuden olemusta ja antaa sille ominaisuuksia, joita sillä ei ole. Siis viittaan nyt lähinnä mainitsemiisi kiinteytyksiin ja ajan ja energian luomisiin.
-----Pyydän sinua opiskelemaan nuo Scientologian aksiomit, jotta saat täyden käsityksen asiasta.----
Olen ymmärtänyt, etten saa välttämättä täyttä käsitystä asiasta käymättä läpi useita eri tasojanne. Kerroithan itsekin toisaalla, ettet tiedä täysin scientologian perusteita, vaan ne tulevat eteesi vasta kun opiskelet OT-3 -tasoa.
Olisin tietenkin erittäin kiinnostunut opiskelemaan niin että saisin täyden ymmärryksen siitä, mistä scientologiassa on kyse. Toisaalla olen kuullut, että se on myös tavattoman kallista. Jos oletettaisiin, että omaksuisin helposti opettamianne asioita, niin voisitko antaa arvion, kuinka paljon opiskeluni tulisi maksamaan että saavuttaisin esimerkiksi juuri tuon OT-kolmannen tason?
Kiitos vielä kerran asiallisista vastauksistasi.näihin kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaukset noista aksiomeista ja tekijöista (factors). Voit opiskella niitä ihan ilmaiseksi tästä:
Sanasto löytyy tästä:
http://www.scientology.org/gloss.htm
consideration: thinking, believing, supposing, postulating. Consideration is the highest capability of life, taking rank over the mechanics of space, energy and time.
OT-III ei ole Scientologian perusteita! Perusteita ovat nuo aikaiset löydöt, jotka ovatkaikkien saatavilla. OT-III löydettiin joskus vuonna 1967 ja Scientologian periaatteet kehitettiin joskus 50-luvulla. OT-III on eräänlainen tapahtuma, jonka kautta jokainen tämän planeetan asukki on tänne tullut. Se on hyvin varautunut tapahtuma, joka on kaikenlaisten järjettömyksien lähde, jopa sotien. OT-III -tason tehneet saavat täyden itsemääräävyytensä takasin.
Lue joitakin perusteoksia aiheesta.
Terv. Alt - Nasi Goreng
ACD or reboot, take your ch... kirjoitti:
näihin kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaukset noista aksiomeista ja tekijöista (factors). Voit opiskella niitä ihan ilmaiseksi tästä:
Sanasto löytyy tästä:
http://www.scientology.org/gloss.htm
consideration: thinking, believing, supposing, postulating. Consideration is the highest capability of life, taking rank over the mechanics of space, energy and time.
OT-III ei ole Scientologian perusteita! Perusteita ovat nuo aikaiset löydöt, jotka ovatkaikkien saatavilla. OT-III löydettiin joskus vuonna 1967 ja Scientologian periaatteet kehitettiin joskus 50-luvulla. OT-III on eräänlainen tapahtuma, jonka kautta jokainen tämän planeetan asukki on tänne tullut. Se on hyvin varautunut tapahtuma, joka on kaikenlaisten järjettömyksien lähde, jopa sotien. OT-III -tason tehneet saavat täyden itsemääräävyytensä takasin.
Lue joitakin perusteoksia aiheesta.
Terv. AltKiitoksia vinkeistäsi! :)
Kävin läpi nuo aksiomit jo aiemmin antamasi linkin perusteella, mutta en edelleenkään löytänyt sieltä vastauksia itseäni askarruttaviin kysymyksiin, joten voisitko ystävällisesti valottaa hieman? Kuten jo aloituksessani totesin, olisin kiinnostunut kuulemaan näistä asioista jonkun henkilökohtaisina kokemuksina enkä pääosin linkki-vinkkeinä. Hyviä tosin nekin ovat.
Olen ymmärtänyt että OT-kolmosessa vasta kerrotaan mihin scientologia perustuu, joten siksi pidin sitä perusteina. Anteeksi väärinkäsitys.
Edelleenkin olisin kiinnostunut opiskelemaan lisää näitä asioita, mutta minun olisi todellakin tehtävä asian suhteen jonkinlainen budjetti, että tietäisin onko minulla tällaiseen opiskeluun edes varaa. :) On kai turhaa aloittaa mitään tällaista pitkäjännitteistä toimintaa jos joutuu lopettaaan sen kesken kaiken. En löytänyt kurssitarjonnastanne mitään hinnastoja, joten voisitko ystävällisesti kertoa minkälaisissa hintaluokissa liikutaan? Ymmärrän kyllä, että jokainen etenee opiskeluissa omaan tahtiinsa (Näin olen ainakin ymmärtänyt) mutta sinulla on varmasti jonkinlainen käsitys kustannuksista, kun olet jo pidempään näitä asioita tutkinut. :)
Ilmeisesti teidän opiskelussanne joillakin sanoilla on eri merkitys kuin mitä sivistyssanastossa. Yritin toimia kuten opetatte, ja tarkistin sanan merkityksen sanakirjasta, mutta sanakirjassa monilla sanoilla olikin eri merkitys kuin scientologian sanastossa. Minua tällainen hieman hämää. Miksi näin? - AltCtrlDel for stupidity
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistäsi! :)
Kävin läpi nuo aksiomit jo aiemmin antamasi linkin perusteella, mutta en edelleenkään löytänyt sieltä vastauksia itseäni askarruttaviin kysymyksiin, joten voisitko ystävällisesti valottaa hieman? Kuten jo aloituksessani totesin, olisin kiinnostunut kuulemaan näistä asioista jonkun henkilökohtaisina kokemuksina enkä pääosin linkki-vinkkeinä. Hyviä tosin nekin ovat.
Olen ymmärtänyt että OT-kolmosessa vasta kerrotaan mihin scientologia perustuu, joten siksi pidin sitä perusteina. Anteeksi väärinkäsitys.
Edelleenkin olisin kiinnostunut opiskelemaan lisää näitä asioita, mutta minun olisi todellakin tehtävä asian suhteen jonkinlainen budjetti, että tietäisin onko minulla tällaiseen opiskeluun edes varaa. :) On kai turhaa aloittaa mitään tällaista pitkäjännitteistä toimintaa jos joutuu lopettaaan sen kesken kaiken. En löytänyt kurssitarjonnastanne mitään hinnastoja, joten voisitko ystävällisesti kertoa minkälaisissa hintaluokissa liikutaan? Ymmärrän kyllä, että jokainen etenee opiskeluissa omaan tahtiinsa (Näin olen ainakin ymmärtänyt) mutta sinulla on varmasti jonkinlainen käsitys kustannuksista, kun olet jo pidempään näitä asioita tutkinut. :)
Ilmeisesti teidän opiskelussanne joillakin sanoilla on eri merkitys kuin mitä sivistyssanastossa. Yritin toimia kuten opetatte, ja tarkistin sanan merkityksen sanakirjasta, mutta sanakirjassa monilla sanoilla olikin eri merkitys kuin scientologian sanastossa. Minua tällainen hieman hämää. Miksi näin?alkajaisiksi Dianetiikka-kirja. Kirjassa on paljon tutkimuksia ja löytöjä. Kirja on useimmissa kirjastoissa tai voit hankkia sen Dianetiikka-keskuksesta hintaan 5-12 euroa riippuen painoksesta. Kurssit maksavat joitakin kymppejä. Opiskele vaikka Vapaaehtoisen auttajan kurssi (Volunteer Minister Course), joka sisältää kaikki perusteet. Muista, Scientologia on tekemistä (uusien asioiden oppimista ja niiden soveltamista käytänätöön), ei haaveilua paremmasta maailmasta.
http://www.scientologyhandbook.org/sh3.htm
Kaikille sanoille ei ole ollut tarpeeksi täsmällistä määritelmää, joten niitä on jouduttu vähän täsmentämään. Joillekin ilmiöille LRH kehitti oman sanan. Onneksi niitä sanoja ei ole kovin monta ja ne voidaan määritellä.
Terv Alt - Nasi Goreng
AltCtrlDel for stupidity kirjoitti:
alkajaisiksi Dianetiikka-kirja. Kirjassa on paljon tutkimuksia ja löytöjä. Kirja on useimmissa kirjastoissa tai voit hankkia sen Dianetiikka-keskuksesta hintaan 5-12 euroa riippuen painoksesta. Kurssit maksavat joitakin kymppejä. Opiskele vaikka Vapaaehtoisen auttajan kurssi (Volunteer Minister Course), joka sisältää kaikki perusteet. Muista, Scientologia on tekemistä (uusien asioiden oppimista ja niiden soveltamista käytänätöön), ei haaveilua paremmasta maailmasta.
http://www.scientologyhandbook.org/sh3.htm
Kaikille sanoille ei ole ollut tarpeeksi täsmällistä määritelmää, joten niitä on jouduttu vähän täsmentämään. Joillekin ilmiöille LRH kehitti oman sanan. Onneksi niitä sanoja ei ole kovin monta ja ne voidaan määritellä.
Terv AltKiitoksia tästä.
Jotkut asiat kuitenkin askarruttavat mieltäni edelleen. Ellet pane pahaksesi, niin kyselen niistä vielä.
Aikaisemmin lyhyesti kritisoit psykiatrisen työn tekijöitä. Olen ymmärtänyt että kritiikki koetaan kuitenkin scientologian piirissä negatiivisena asiana. Mielestäni tässä on lievä ristiriita. Miten voi kritisoida olematta kriittinen?
Olisin myöskin halunnut kuulla mielipiteesi, miksi psykiatrit toimivat kuten toimivat. Jotkut lukion aikaisista luokkakavereistani halusivat opiskelemaan psykologiaa, koska halusivat pyyteettömästi auttaa lähimmäisiään. Nyt olen kuitenkin puheistanne ymmärtänyt, että nämä entiset luokkakaverini olisivat muuttuneet lähes hirviöiksi. Minun on hieman vaikeata hyväksyä tuollaista väitettä. Tapasin juuri yhden Esan, joka meni opiskelemaan psykologiaa, ja minusta hän vaikutti ihan samanlaiselta mukavalta kaverilta kuin silloin jokunen vuosi sitten. Tätä asiaa en nyt ymmärrä!?
Tarkoitatko todellakin että voin opiskella scientologian alkeet 5 eurolla? Käsittääkseni edetäkseni scientologina, minun olisi kuitenkin käytävä joitain analysointi- ja parannustoimia, auditointeja. Kuinka paljon tuollainen auditointi maksaisi? Entä mitä sellainen maksaisi, jos haluaisin itse opiskella tuollaiseksi auditoijaksi? Sillähän voisin ilmeisesti jopa elättää itseni! Voisiko sellaista tehdä ammatikseen? :)
En tosin vieläkään ymmärtänyt täysin tuota sanojen tarkennusta omassa sanastossanne. Ainakin sanojen konsideraatio, kritiikki (=arviointi, tarkastelu, moite), antisosiaalisuus (=yhteiskunnanvastaisuus) ja supressiivisuus (=alistava) merkitykset teillä tuntuivat eroavan siinä määrin, että väärinkäsitykset teidän ja maallikoiden välillä saattavat olla mahdollisia. En esimerkiksi ymmärrä, miten koette kritiikin (merkityksessä arviointi, tarkastelu) niin pahana asiana, vaikka mielestäni itse juuri kehotatte ihmisiä arvioimaan itse asioita. Siis kehotatte kritiikkiin, mutta samalla tuomitsette sen. Eikö tässä ole ristiriita?
Kiitosta taas asiallisista vastauksistasi. :) - AltCtrlDel for stupidity
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitoksia tästä.
Jotkut asiat kuitenkin askarruttavat mieltäni edelleen. Ellet pane pahaksesi, niin kyselen niistä vielä.
Aikaisemmin lyhyesti kritisoit psykiatrisen työn tekijöitä. Olen ymmärtänyt että kritiikki koetaan kuitenkin scientologian piirissä negatiivisena asiana. Mielestäni tässä on lievä ristiriita. Miten voi kritisoida olematta kriittinen?
Olisin myöskin halunnut kuulla mielipiteesi, miksi psykiatrit toimivat kuten toimivat. Jotkut lukion aikaisista luokkakavereistani halusivat opiskelemaan psykologiaa, koska halusivat pyyteettömästi auttaa lähimmäisiään. Nyt olen kuitenkin puheistanne ymmärtänyt, että nämä entiset luokkakaverini olisivat muuttuneet lähes hirviöiksi. Minun on hieman vaikeata hyväksyä tuollaista väitettä. Tapasin juuri yhden Esan, joka meni opiskelemaan psykologiaa, ja minusta hän vaikutti ihan samanlaiselta mukavalta kaverilta kuin silloin jokunen vuosi sitten. Tätä asiaa en nyt ymmärrä!?
Tarkoitatko todellakin että voin opiskella scientologian alkeet 5 eurolla? Käsittääkseni edetäkseni scientologina, minun olisi kuitenkin käytävä joitain analysointi- ja parannustoimia, auditointeja. Kuinka paljon tuollainen auditointi maksaisi? Entä mitä sellainen maksaisi, jos haluaisin itse opiskella tuollaiseksi auditoijaksi? Sillähän voisin ilmeisesti jopa elättää itseni! Voisiko sellaista tehdä ammatikseen? :)
En tosin vieläkään ymmärtänyt täysin tuota sanojen tarkennusta omassa sanastossanne. Ainakin sanojen konsideraatio, kritiikki (=arviointi, tarkastelu, moite), antisosiaalisuus (=yhteiskunnanvastaisuus) ja supressiivisuus (=alistava) merkitykset teillä tuntuivat eroavan siinä määrin, että väärinkäsitykset teidän ja maallikoiden välillä saattavat olla mahdollisia. En esimerkiksi ymmärrä, miten koette kritiikin (merkityksessä arviointi, tarkastelu) niin pahana asiana, vaikka mielestäni itse juuri kehotatte ihmisiä arvioimaan itse asioita. Siis kehotatte kritiikkiin, mutta samalla tuomitsette sen. Eikö tässä ole ristiriita?
Kiitosta taas asiallisista vastauksistasi. :)perustuu täsmälliseen arvioon asiasta. Kritisointi perustuu johonkin asenteeseen, toisen käden tietoon ilman mitään omaa havaintoa. Kriittisyys on ilmentymä väärinymmärryksistä. Jos kritisoin psykiatrista työtä, se perustuu dokumentoituun tietoon ja omiin havaintoihin henkilöistä, jotka ovat saaneet psykiatrista hoitoa. Vähän aikaa sitten APA:n (American Psychiatrists Association) johtaja sanoi, että psykiatrialla ei ole mitään tutkimustodisteita aivojen kemiallisesta epätasapainosta. Kuitenkin tuohon teoriaan vedoten miljoonia on lääkitty huumaavilla lääkkeillä! Asiallinen kritiikki = täsmällinen arviointi tilanteesta on paikallaan. Täsmällistä arviointia tarvitset elämäsi jokaisena päivnä. Eräänä päivänä sinulla on ehkä kourassasi purkki, jossa on punainen kolmio. Miksi siinä on punainen kolmio? Se vaatii nopeaa analysointia asiasta etenkin kun se valkotakkinen siinä inttää että purkissa oleva mömmö on sinulle hyödyksi.
Esa on varmaan ihan mukava kaveri. Voi olla, että jossain vaiheessa hän menettää varmuutensa (psykologiassa mitään ei ole tidetty varmasti) ja hän alkaa tekemään hassuja asioita. Voi olla että hän muuttuu tehottomaksi tai pahimmillaan hirviöksi. Voit aina kysyä, mihin tuo ja tuo teoria perustuu ja mitä mitattavia tuloksia sillä on saatu aikaan.
Mikä on aikaisempi opiskelutustsi? Mikä koulutus sinulla on? Pyydän sinua luettelemaan, mitä kouluja olet käynyt.
Terv. Alt - Andronikos
perustuu täsmälliseen arvioon asiasta. Kritisointi perustuu johonkin asenteeseen, toisen käden tietoon ilman mitään omaa havaintoa. Kriittisyys on ilmentymä väärinymmärryksistä. Jos kritisoin psykiatrista työtä, se perustuu dokumentoituun tietoon ja omiin havaintoihin henkilöistä, jotka ovat saaneet psykiatrista hoitoa. Vähän aikaa sitten APA:n (American Psychiatrists Association) johtaja sanoi, että psykiatrialla ei ole mitään tutkimustodisteita aivojen kemiallisesta epätasapainosta. Kuitenkin tuohon teoriaan vedoten miljoonia on lääkitty huumaavilla lääkkeillä! Asiallinen kritiikki = täsmällinen arviointi tilanteesta on paikallaan. Täsmällistä arviointia tarvitset elämäsi jokaisena päivnä. Eräänä päivänä sinulla on ehkä kourassasi purkki, jossa on punainen kolmio. Miksi siinä on punainen kolmio? Se vaatii nopeaa analysointia asiasta etenkin kun se valkotakkinen siinä inttää että purkissa oleva mömmö on sinulle hyödyksi.
Esa on varmaan ihan mukava kaveri. Voi olla, että jossain vaiheessa hän menettää varmuutensa (psykologiassa mitään ei ole tidetty varmasti) ja hän alkaa tekemään hassuja asioita. Voi olla että hän muuttuu tehottomaksi tai pahimmillaan hirviöksi. Voit aina kysyä, mihin tuo ja tuo teoria perustuu ja mitä mitattavia tuloksia sillä on saatu aikaan.
Mikä on aikaisempi opiskelutustsi? Mikä koulutus sinulla on? Pyydän sinua luettelemaan, mitä kouluja olet käynyt.
Terv. AltTerve ACD! Muistatkos käymämme keskustelun aiheesta lääkityksen tarve ja psykosomaattiset sairaudet? Et tehnyt vaikutusta ainakaan lääketieteellisellä osaamisellasi. Tuo ketju taisi jäädä osaltasi hieman kesken ja minua jäi tämä yksi kysymys askarruttamaan. Voisitko kertoa ovatko esimerkiksi AIDS, leukemia tai vaikkapa keuhkosyöpä psykosomaattisia sairauksia? Jos eivät ole niin mitkä sairaudet kuuluvat tuohon mainitsemaasi 70% joukkoon psykosomaattisia sairauksia?
- Nasi Goreng
perustuu täsmälliseen arvioon asiasta. Kritisointi perustuu johonkin asenteeseen, toisen käden tietoon ilman mitään omaa havaintoa. Kriittisyys on ilmentymä väärinymmärryksistä. Jos kritisoin psykiatrista työtä, se perustuu dokumentoituun tietoon ja omiin havaintoihin henkilöistä, jotka ovat saaneet psykiatrista hoitoa. Vähän aikaa sitten APA:n (American Psychiatrists Association) johtaja sanoi, että psykiatrialla ei ole mitään tutkimustodisteita aivojen kemiallisesta epätasapainosta. Kuitenkin tuohon teoriaan vedoten miljoonia on lääkitty huumaavilla lääkkeillä! Asiallinen kritiikki = täsmällinen arviointi tilanteesta on paikallaan. Täsmällistä arviointia tarvitset elämäsi jokaisena päivnä. Eräänä päivänä sinulla on ehkä kourassasi purkki, jossa on punainen kolmio. Miksi siinä on punainen kolmio? Se vaatii nopeaa analysointia asiasta etenkin kun se valkotakkinen siinä inttää että purkissa oleva mömmö on sinulle hyödyksi.
Terv. AltKiitos perusteellisesta vastauksestasi liittyen kriittisyyteen. On siis olemassa hyvää kriittisyyttä ja huonoa kriittisyyttä? Liittyykö tähän myös kritiikin kohde? Onko pahempi asia kritisoida hyväksi koettavia asioita kuin huonoksi koettavia asioita?
Palaisin kuitenkin vielä näihin kurssien hintoihin, joihin en vielä saanut selvyyttä. Paljonko tuollainen auditointi maksaisi, jossa minusta puhdistettaisiin tai parannettaisiin sellaiset negatiiviset pahat asiat. Onko sillä joku tuntihinta vai miten se määräytyy? Ja paljonko sellainen sitten maksaa?
----Mikä on aikaisempi opiskelutustsi? Mikä koulutus sinulla on? Pyydän sinua luettelemaan, mitä kouluja olet käynyt.---
Ikävä kyllä seuraan Suomi24:n keskustelu ohjeistussa, jossa kielletään kertomasta itsestä asioita, joista saattaisi selvitä henkilöllisyys. Luotan kyllä sinuun, mutta kuten näet, tätäkin keskustelua seuraavat tavattoman monet ihmiset. Voisiko tuota kysymystä muotoilla jotenkin toisin, kun en tarkalleen tiedä mitä tahdot tietää?
Miksi muuten kysyt koulutustani? Auttaisiko se mahdollisesti pääsemään minua esimerkiksi ammattiauditoijaksi? Tai helpottaisiko se opiskeluani dianetiikassa tai alentaisi sen opiskelukustannuksia? En ole terveydenhoitoalalla, joten en usko, että nykyinen koulutukseni auttaisi minua juurikaan eteenpäin pyrkiessäni ammattiauditoijaksi. Siinähän on kyse ihmisten parantamisesta?
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - ACD
Andronikos kirjoitti:
Terve ACD! Muistatkos käymämme keskustelun aiheesta lääkityksen tarve ja psykosomaattiset sairaudet? Et tehnyt vaikutusta ainakaan lääketieteellisellä osaamisellasi. Tuo ketju taisi jäädä osaltasi hieman kesken ja minua jäi tämä yksi kysymys askarruttamaan. Voisitko kertoa ovatko esimerkiksi AIDS, leukemia tai vaikkapa keuhkosyöpä psykosomaattisia sairauksia? Jos eivät ole niin mitkä sairaudet kuuluvat tuohon mainitsemaasi 70% joukkoon psykosomaattisia sairauksia?
tee mitään lääketieteellistä vaikutusta. Juuri Yhdysvalloissa APA:n suurin pomo Steven Sharfstein myönsi, ettei aivojen kemiallisesta epätasapainon tutkimiseksi ole mitään testiä. Silti aivojen kemiallinen epätasapaino on ollut pääasiallinen syy aloittaa mieltä muuttavien lääkkeiden popsiminen. Miljonille on syötetty näitä myrkkyjä, jopa pienille lapsille.
http://www.usanews.net/_archive2006a/00000075.htm
Psykosomaattisista sairauksista: varmaankin prosenttiosuus tulee nousemaan. AIDS on lääketieteellinen epäonnistuminen (virus karkasi läätieteellisen kokeen aikana Afrikassa). Leukemia (tai yleisemmin kaikki syöpäsairaudet) ovat monen tekijän summa, mutta psykologinen vaikutus on niissä hyvin suuri. Tupakan tiedetään aiheuttavan syöpää, mutta kaikki polttajat eivät välttämättä sairastu siihen. Taas toisaalta hyvin terveydestään huolehtiva voi sairastua syöpään. Tästä voidaan päätellä että ko. sairauteen altisumisessa on paljon lääketieteelle tuntemattomia tekijöitä - tai ne tekijät tunnetaan, mutta niistä on vaiettu. Syövän markkinointi on ollut hyvää propagandaa. Jokin kuolettava tai vaikeasti parannettavissa oleva sairaus on hyvä kansalaisiin kohdistuva pelote, joka levitetään median välityksellä. Päättäjät auliisti myöntävät rahoja sellaisten sairauksien tutkimiseen. Kuten olen aikaisemmin maininnut, kenlläkään ei ole mitään syytä sairastua yhtään mihinkään. Lääketiede keksii sairauksia, media merkkinoi niitä ja tavalliset pulliaiset "ostavat" niitä. Tämän vuoksi ei koskaan pitäisi myöntää rahoitusta sellaiseen asiaan, joka on huonosti. Nillä rahoilla tilanne varmasti huononee. Poliisille ei pitäisi myöntää lisärahoitusta sen vuoksi että rikollisuus on lisääntynyt, vaan sitten vasta kun rikollisuus vähenee. Tämä nostaisi välttämättömyyttä kouluttaa kansalaisista rehellisiä. Kiinalaisessa lääketieteessä lääkäri saa palkkaa tietyn ihmisryhmän terveenäpitämisestä, näin olen kuullut.
Siis kaikki sairaudet - vasaralla sormeen lyömisestä syöpään - ovat luonteeltaan psykosomaattisia. Tätä mieltä olen.
Jos syydät rahaa alempien tilojen käsittelemiseen, saat alempia tiloja. "Niin metsä vastaa...."
Kts:
http://www.scientologyhandbook.org/sh10_2.htm - Nasi Goreng
Terv. AltHuomaan että olet vastannut tänä aikana moneen muuhun viestiin, mutta et mieltäni askarruttaviin kysymyksiin. Ymmärrän kyllä, että sinulla on varmaankin tarve ojentaa palstalla roikkuvia riidankylväjiä, mutta tein oman aloitukseni pitäytyäkseni nimenomaan palstan aihepiirissä.
Tuossa ylempänä tein joitain kysymyksiä rakentavan keskustelumme jatkoksi. Olisin iloinen jos voisit vastata niihin.
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - aurinko
ACD kirjoitti:
tee mitään lääketieteellistä vaikutusta. Juuri Yhdysvalloissa APA:n suurin pomo Steven Sharfstein myönsi, ettei aivojen kemiallisesta epätasapainon tutkimiseksi ole mitään testiä. Silti aivojen kemiallinen epätasapaino on ollut pääasiallinen syy aloittaa mieltä muuttavien lääkkeiden popsiminen. Miljonille on syötetty näitä myrkkyjä, jopa pienille lapsille.
Psykosomaattisista sairauksista: varmaankin prosenttiosuus tulee nousemaan. AIDS on lääketieteellinen epäonnistuminen (virus karkasi läätieteellisen kokeen aikana Afrikassa). Leukemia (tai yleisemmin kaikki syöpäsairaudet) ovat monen tekijän summa, mutta psykologinen vaikutus on niissä hyvin suuri. Tupakan tiedetään aiheuttavan syöpää, mutta kaikki polttajat eivät välttämättä sairastu siihen. Taas toisaalta hyvin terveydestään huolehtiva voi sairastua syöpään. Tästä voidaan päätellä että ko. sairauteen altisumisessa on paljon lääketieteelle tuntemattomia tekijöitä - tai ne tekijät tunnetaan, mutta niistä on vaiettu. Syövän markkinointi on ollut hyvää propagandaa. Jokin kuolettava tai vaikeasti parannettavissa oleva sairaus on hyvä kansalaisiin kohdistuva pelote, joka levitetään median välityksellä. Päättäjät auliisti myöntävät rahoja sellaisten sairauksien tutkimiseen. Kuten olen aikaisemmin maininnut, kenlläkään ei ole mitään syytä sairastua yhtään mihinkään. Lääketiede keksii sairauksia, media merkkinoi niitä ja tavalliset pulliaiset "ostavat" niitä. Tämän vuoksi ei koskaan pitäisi myöntää rahoitusta sellaiseen asiaan, joka on huonosti. Nillä rahoilla tilanne varmasti huononee. Poliisille ei pitäisi myöntää lisärahoitusta sen vuoksi että rikollisuus on lisääntynyt, vaan sitten vasta kun rikollisuus vähenee. Tämä nostaisi välttämättömyyttä kouluttaa kansalaisista rehellisiä. Kiinalaisessa lääketieteessä lääkäri saa palkkaa tietyn ihmisryhmän terveenäpitämisestä, näin olen kuullut.
Siis kaikki sairaudet - vasaralla sormeen lyömisestä syöpään - ovat luonteeltaan psykosomaattisia. Tätä mieltä olen.
Jos syydät rahaa alempien tilojen käsittelemiseen, saat alempia tiloja. "Niin metsä vastaa...."
Kts:
http://www.scientologyhandbook.org/sh10_2.htmTarvitsisin taas hieman täsmennystä/selitystä :). Lyhyesti ja ytimekkäästi meneekö asia suurinpiirtein näin: Sairauksia keksitään/tehdään ja niitä markkinoidaan kansalle lääkeyhtiöiden, lääketieteen, median jne. toimesta. Ihmiset "ostavat" nämä sairaudet uskoessaan, että ne ovatkin oikeasti olemassa (?) ja näin ollen sairastuvat (tämän päättelin dianetiikkakirjan pätkästä jonka luin täältä http://www.uut.fi/sciento.html#dia)? Auditoinnissa auditoidaan aikaisempien elämien sekä nykyisen elämän kaikkia tällaisia engrammeja pois niin kauan kunnes niitä ei ole enää jäljellä --> clear. Sen jälkeen OT-tasoilla sinusta auditoidaan ulos/pois klusteroituneet bodythetanit sinusta itsestäsi(=sinä itse=thetan?) kunnes olet vain itse jäljellä. Ja noita tauteja sekä muita engrammeja poistetaan vain auditoimalla, eikä lääkkeillä mitä lääkärit määräisivät. Mikäli homma on suurinpiirtein pähkinänkuoressa tämä (niin mielenkiintoiselta ja ovelalta kuin se kuulostaakin), niin mihin tämä kaikki perustuu? Enkä edelleenkään pysty saamaan käsiini mitään kirjojanne, joten voisitko kertoa vaikka lyhyesti mistä tämä systeemi/homma/whateva on keksitty???
Kiitoksia.
ps. muistakaa käyttää heijastinta, scientot myös. auditointi tuskin auttaa jos jalka lähtee irti kun jää auton alle :) - ACD or....
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos perusteellisesta vastauksestasi liittyen kriittisyyteen. On siis olemassa hyvää kriittisyyttä ja huonoa kriittisyyttä? Liittyykö tähän myös kritiikin kohde? Onko pahempi asia kritisoida hyväksi koettavia asioita kuin huonoksi koettavia asioita?
Palaisin kuitenkin vielä näihin kurssien hintoihin, joihin en vielä saanut selvyyttä. Paljonko tuollainen auditointi maksaisi, jossa minusta puhdistettaisiin tai parannettaisiin sellaiset negatiiviset pahat asiat. Onko sillä joku tuntihinta vai miten se määräytyy? Ja paljonko sellainen sitten maksaa?
----Mikä on aikaisempi opiskelutustsi? Mikä koulutus sinulla on? Pyydän sinua luettelemaan, mitä kouluja olet käynyt.---
Ikävä kyllä seuraan Suomi24:n keskustelu ohjeistussa, jossa kielletään kertomasta itsestä asioita, joista saattaisi selvitä henkilöllisyys. Luotan kyllä sinuun, mutta kuten näet, tätäkin keskustelua seuraavat tavattoman monet ihmiset. Voisiko tuota kysymystä muotoilla jotenkin toisin, kun en tarkalleen tiedä mitä tahdot tietää?
Miksi muuten kysyt koulutustani? Auttaisiko se mahdollisesti pääsemään minua esimerkiksi ammattiauditoijaksi? Tai helpottaisiko se opiskeluani dianetiikassa tai alentaisi sen opiskelukustannuksia? En ole terveydenhoitoalalla, joten en usko, että nykyinen koulutukseni auttaisi minua juurikaan eteenpäin pyrkiessäni ammattiauditoijaksi. Siinähän on kyse ihmisten parantamisesta?
Ystävällisesti,
Nasi Gorengon olemassa oikeutettua ja perusteltua kritiikkia ja sitten on jäkätystä ilman mitään todellista arviointia asiasta. Ihminen kritisoi hyviä asioita jonkin muun vuoksi kuin oman täsmällisen arvoinnin. "Lehdessä luki niin jne". Psykiatri, joka käristää potilaansa aivoja sähköllä tai syöttää haitallisia pillereitä, ei tee mitään omia tosi arviointeja asiasta. Hän vain tekee niin kuin hänet on koulutettu tekemään. Jos hän tekisi omia arviointeja, hän järkyttyisi, pudottaisi instrumenttinsa ja juoksisi kotiinsa piiloon (tai tekisi "jojot"). Eli niiltä, jotka avoimesti sättivät jotain henkistä parantamista tai koulutusta, puuttuu täsmällinen arviointikyky omien toimiensa suhteen. He ovat jonkinlaisia robotteja.
Kurssitoiminta ja auditointi on kaksi eri asiaa. Kurssit tapahtuvat kurssihuoneessa, jossa on koulutettu valvoja. Auditointi tapahtuu omassahuonessa auditoijan kanssa.
Ei sinusta voida mitään puhdistaa - sorry, sinulla on vähän potilasnäkökulma. Auditoija pyytää sinua katsomaan asioita. "Laittakaa mut kuntoon" niin kuin ompelukoneen, ei toimi Scientologiassa.
Muutamilla kympeillä pääset alkuun. Kuten sanoin, lue jokin peruskirja.
Ajattelin kysyä koulutuksestasi ihan sinun itsesi vuoksi. Skanaa mielessäsi eri kouluaiheet ja päättele mikä aihe on/oli kaikkein epämiellyttävin. Milloin sinulla meni hyvin sen aiheen kanssa?
Ammattiauditoijiksi kouluttautuvat ne fiksut ihmiset, jotka todella haluavat auttaa toisia. Kysymys on henkisestä parantamisesta, ei lääketieteellisestä hoidosta. - ACD or..
aurinko kirjoitti:
Tarvitsisin taas hieman täsmennystä/selitystä :). Lyhyesti ja ytimekkäästi meneekö asia suurinpiirtein näin: Sairauksia keksitään/tehdään ja niitä markkinoidaan kansalle lääkeyhtiöiden, lääketieteen, median jne. toimesta. Ihmiset "ostavat" nämä sairaudet uskoessaan, että ne ovatkin oikeasti olemassa (?) ja näin ollen sairastuvat (tämän päättelin dianetiikkakirjan pätkästä jonka luin täältä http://www.uut.fi/sciento.html#dia)? Auditoinnissa auditoidaan aikaisempien elämien sekä nykyisen elämän kaikkia tällaisia engrammeja pois niin kauan kunnes niitä ei ole enää jäljellä --> clear. Sen jälkeen OT-tasoilla sinusta auditoidaan ulos/pois klusteroituneet bodythetanit sinusta itsestäsi(=sinä itse=thetan?) kunnes olet vain itse jäljellä. Ja noita tauteja sekä muita engrammeja poistetaan vain auditoimalla, eikä lääkkeillä mitä lääkärit määräisivät. Mikäli homma on suurinpiirtein pähkinänkuoressa tämä (niin mielenkiintoiselta ja ovelalta kuin se kuulostaakin), niin mihin tämä kaikki perustuu? Enkä edelleenkään pysty saamaan käsiini mitään kirjojanne, joten voisitko kertoa vaikka lyhyesti mistä tämä systeemi/homma/whateva on keksitty???
Kiitoksia.
ps. muistakaa käyttää heijastinta, scientot myös. auditointi tuskin auttaa jos jalka lähtee irti kun jää auton alle :)se menee. Scientologia ei kuitenkaan ole lääketietteellistä hoitoa millekään fyysiselle tilalle. Auditointi kohdistuu henkiseen olentoon.
Kaikki perustuu siihen, mitä LRH löysi ihmisestä autoidessaan satoja ja satoja tapauksia. Hanki Dianetiikka-kirja ja lue se ajatuksella, ei selaten. Kirjan hinta on 5-12 eur painoksesta riippuen.
Kiitos vinkistä. Auditoinnilla ei voi liittää irronneita jäseniä tai herättää kuolleita. Auditoinnilla voidaan käsitellä menetyksen aiheuttamaa surua ja tietyillä "assisteilla" voidaan herättää koomatapauksia elämään.
Jo aikaisessa vaiheessa scientologi tekee sellaisia harjoituksia kuin "objektiivit". Näiden harjoituksien tarkoitus on tuoda henkilö nykyheteen; henkilö aistii ja havaitsee nykyhetkessä, eikä jostain meneisyydestä. Tämän seurauksena scientologeille tapahtuu hyvin, hyvin vähän onnettomuuksia. On myös muita tekijöitä, jotka vaikuttavat tähän. - Nasi Goreng
ACD or.... kirjoitti:
on olemassa oikeutettua ja perusteltua kritiikkia ja sitten on jäkätystä ilman mitään todellista arviointia asiasta. Ihminen kritisoi hyviä asioita jonkin muun vuoksi kuin oman täsmällisen arvoinnin. "Lehdessä luki niin jne". Psykiatri, joka käristää potilaansa aivoja sähköllä tai syöttää haitallisia pillereitä, ei tee mitään omia tosi arviointeja asiasta. Hän vain tekee niin kuin hänet on koulutettu tekemään. Jos hän tekisi omia arviointeja, hän järkyttyisi, pudottaisi instrumenttinsa ja juoksisi kotiinsa piiloon (tai tekisi "jojot"). Eli niiltä, jotka avoimesti sättivät jotain henkistä parantamista tai koulutusta, puuttuu täsmällinen arviointikyky omien toimiensa suhteen. He ovat jonkinlaisia robotteja.
Kurssitoiminta ja auditointi on kaksi eri asiaa. Kurssit tapahtuvat kurssihuoneessa, jossa on koulutettu valvoja. Auditointi tapahtuu omassahuonessa auditoijan kanssa.
Ei sinusta voida mitään puhdistaa - sorry, sinulla on vähän potilasnäkökulma. Auditoija pyytää sinua katsomaan asioita. "Laittakaa mut kuntoon" niin kuin ompelukoneen, ei toimi Scientologiassa.
Ajattelin kysyä koulutuksestasi ihan sinun itsesi vuoksi. Skanaa mielessäsi eri kouluaiheet ja päättele mikä aihe on/oli kaikkein epämiellyttävin. Milloin sinulla meni hyvin sen aiheen kanssa?
Ammattiauditoijiksi kouluttautuvat ne fiksut ihmiset, jotka todella haluavat auttaa toisia. Kysymys on henkisestä parantamisesta, ei lääketieteellisestä hoidosta.----on olemassa oikeutettua ja perusteltua kritiikkia ja sitten on jäkätystä ilman mitään todellista arviointia asiasta.----
Mistä erotat nuo kaksi? Olen tähän mennessä käsittänyt, että kriittinen ihminen olisi teidän mielestänne aina huono asia. Eikö siis olekaan näin?
----Kurssitoiminta ja auditointi on kaksi eri asiaa. Kurssit tapahtuvat kurssihuoneessa, jossa on koulutettu valvoja. Auditointi tapahtuu omassahuonessa auditoijan kanssa.---
Ymmärsin kyllä, mutta eikö useissa tapauksissa kuitenkin kursseilla eteneminen edellytä auditointia? Kerroit että muutamilla kympeillä pääsee alkuun. En ole kuitenkaan kiinnostunut pelkästään alkuun pääsemisestä, vaan haluaisin tietää, millaiseen budjettiin minun olisi varauduttava mikäli haluaisin opiskella esimerkiksi ammattiauditoijaksi?
Paljonko auditointi maksaa ja mihin sen hinta perustuu? Varmaankin auditoijan työhön ja käytettyihin tunteihin, otaksun? Voisitko kertoa tämän?
----Ei sinusta voida mitään puhdistaa - sorry, sinulla on vähän potilasnäkökulma. Auditoija pyytää sinua katsomaan asioita.----
Niin tai näin, mitä siinä käytännössä tehdään, kauanko sellainen yleensä kestää ja paljonko maksaa?
-----Ajattelin kysyä koulutuksestasi ihan sinun itsesi vuoksi. Skanaa mielessäsi eri kouluaiheet ja päättele mikä aihe on/oli kaikkein epämiellyttävin. Milloin sinulla meni hyvin sen aiheen kanssa?-----
Ei mielestäni koulussa ollut mitään varsinaisesti epämiellyttäviä aineita. Tykkäsin koulunkäynnistä, ja ne aineet jotka mahdollisesti menivät peruskoulussa huonosti, menivät huomattavasti paremmin lukiossa ja aineet joissa olin heikoimmillani lukiossa menivät huomattavasti paremmin myöhemmissä oppilaitoksissa. Käsittääkseni kyse oli myös aikuistumisprosessista, jolloin eri ikäisenä tietty kiinnostaa hieman eri asiat. Luonnollista. - Nasi Goreng
ACD or.. kirjoitti:
se menee. Scientologia ei kuitenkaan ole lääketietteellistä hoitoa millekään fyysiselle tilalle. Auditointi kohdistuu henkiseen olentoon.
Kaikki perustuu siihen, mitä LRH löysi ihmisestä autoidessaan satoja ja satoja tapauksia. Hanki Dianetiikka-kirja ja lue se ajatuksella, ei selaten. Kirjan hinta on 5-12 eur painoksesta riippuen.
Kiitos vinkistä. Auditoinnilla ei voi liittää irronneita jäseniä tai herättää kuolleita. Auditoinnilla voidaan käsitellä menetyksen aiheuttamaa surua ja tietyillä "assisteilla" voidaan herättää koomatapauksia elämään.
Jo aikaisessa vaiheessa scientologi tekee sellaisia harjoituksia kuin "objektiivit". Näiden harjoituksien tarkoitus on tuoda henkilö nykyheteen; henkilö aistii ja havaitsee nykyhetkessä, eikä jostain meneisyydestä. Tämän seurauksena scientologeille tapahtuu hyvin, hyvin vähän onnettomuuksia. On myös muita tekijöitä, jotka vaikuttavat tähän.----Scientologia ei kuitenkaan ole lääketietteellistä hoitoa millekään fyysiselle tilalle. Auditointi kohdistuu henkiseen olentoon.----
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että suhtaudutte kovin kriittisesti vallitsevaan terveydenhoitojärjestelmään ja monessa tapauksessa olette mm. lääkitystä vastaan. Ellei scientologia kuitenkaan tarjoa hoitoa, niin miksi kehotatte ihmisiä lopettamaan lääkityksen? Silloinhan he eivät saa apua mistään.
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - ilmeisesti
ACD or.... kirjoitti:
on olemassa oikeutettua ja perusteltua kritiikkia ja sitten on jäkätystä ilman mitään todellista arviointia asiasta. Ihminen kritisoi hyviä asioita jonkin muun vuoksi kuin oman täsmällisen arvoinnin. "Lehdessä luki niin jne". Psykiatri, joka käristää potilaansa aivoja sähköllä tai syöttää haitallisia pillereitä, ei tee mitään omia tosi arviointeja asiasta. Hän vain tekee niin kuin hänet on koulutettu tekemään. Jos hän tekisi omia arviointeja, hän järkyttyisi, pudottaisi instrumenttinsa ja juoksisi kotiinsa piiloon (tai tekisi "jojot"). Eli niiltä, jotka avoimesti sättivät jotain henkistä parantamista tai koulutusta, puuttuu täsmällinen arviointikyky omien toimiensa suhteen. He ovat jonkinlaisia robotteja.
Ammattiauditoijiksi kouluttautuvat ne fiksut ihmiset, jotka todella haluavat auttaa toisia. Kysymys on henkisestä parantamisesta, ei lääketieteellisestä hoidosta.ollut läsnä kun psykiatri "käristää aivoja"? Sinunhan pitää havaita itse asiat, et voi niitä lukea lehdestä?
- AltCtrlDel for barriers
Nasi Goreng kirjoitti:
----Scientologia ei kuitenkaan ole lääketietteellistä hoitoa millekään fyysiselle tilalle. Auditointi kohdistuu henkiseen olentoon.----
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että suhtaudutte kovin kriittisesti vallitsevaan terveydenhoitojärjestelmään ja monessa tapauksessa olette mm. lääkitystä vastaan. Ellei scientologia kuitenkaan tarjoa hoitoa, niin miksi kehotatte ihmisiä lopettamaan lääkityksen? Silloinhan he eivät saa apua mistään.
Ystävällisesti,
Nasi GorengOn olemassa myös lääkkeettömiä lähestymistapoja ja myöhemmin kun lääketiede on reformoitu (lääketehtaiden vaikutus lääkäreihin on lakannut), voidaan scintologian peruslöytöjä hyödyntää myös lääketieteellisessä tutkimuksessa. Pääpaino tulee sairauksien ennaltaehkäisyyn ja tervellisiin elämäntapohin. Oikeastaan sairaat ihmiset ovat tavalla tai toisella "etiikka-tapauksia". He tekivät jotain, mikä avasi oven sairaudelle.
http://www.scientologyhandbook.org/sh11.htm - AltCtrlDel for Psychiatry
ilmeisesti kirjoitti:
ollut läsnä kun psykiatri "käristää aivoja"? Sinunhan pitää havaita itse asiat, et voi niitä lukea lehdestä?
monia sille alalle joutuneita reppanoita ja lukenut monia dokumentoituja raportteja.
Jos kantti ja kielitaito riittää, Sinä voit myös lukea tämän:
http://www.cchr.org/publications/pdf/english/ect_EN.pdf - Nasi Goreng
AltCtrlDel for barriers kirjoitti:
On olemassa myös lääkkeettömiä lähestymistapoja ja myöhemmin kun lääketiede on reformoitu (lääketehtaiden vaikutus lääkäreihin on lakannut), voidaan scintologian peruslöytöjä hyödyntää myös lääketieteellisessä tutkimuksessa. Pääpaino tulee sairauksien ennaltaehkäisyyn ja tervellisiin elämäntapohin. Oikeastaan sairaat ihmiset ovat tavalla tai toisella "etiikka-tapauksia". He tekivät jotain, mikä avasi oven sairaudelle.
http://www.scientologyhandbook.org/sh11.htmOnko teillä scientologian puitteissa ammattitaitoa analysoida sairausten syitä ja sitä myöten syy kehottaa jättämään lääkkeet? Mikäli potilas valittaa päänsärkyä ja niskajäykkyyttä, miten tiedätte, onko kyseessä supressiivisen ihmisen aiheuttama paha olo, jännityspäänsärky, aivokasvain vai aivoinfarktin ensioireet?
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - Nasi Goreng
AltCtrlDel for Psychiatry kirjoitti:
monia sille alalle joutuneita reppanoita ja lukenut monia dokumentoituja raportteja.
Jos kantti ja kielitaito riittää, Sinä voit myös lukea tämän:
http://www.cchr.org/publications/pdf/english/ect_EN.pdfAnteeksi taas väliintuloni, mutta aihe alkoi kiinnostaa minua.
Olin nimittäin juuri kuuntelemassa kuuluisan lastenpsykiatrin luentoa lapsen itsetunnon vahvistamisesta, ja ainakin minun omaan, suoraan kokemukseeni perustuen, tuo psykiatri puhui mielestäni erittäin fiksuja asioita. Hän kertoi suoraan, miten selvitä positiivisesti monista vaikeistakin tilanteista lapsen itsetuntoa tukien.
Tähän omaan kokemukseeni perustuen kannatan ainakin tämän psykiatrin neuvoja. Sen sijaan antamasi linkki on "monen käden tietoa", joista jokainen saattaa muuttaa totuutta omaan suuntaansa. Olet sinä, on nettisivu, on kirja, on kirjailija, on tapauksen uutisointi, on uutisoija, on kertoja ja lopulta se alkuperäinen tapaus. Kumpaan sinun mielestäni pitäisi tässä tapauksessa luottaa, mikäli kehotat tekemään omia arvioita?
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - Alt Ctrl Del for Psychs!
Nasi Goreng kirjoitti:
Anteeksi taas väliintuloni, mutta aihe alkoi kiinnostaa minua.
Olin nimittäin juuri kuuntelemassa kuuluisan lastenpsykiatrin luentoa lapsen itsetunnon vahvistamisesta, ja ainakin minun omaan, suoraan kokemukseeni perustuen, tuo psykiatri puhui mielestäni erittäin fiksuja asioita. Hän kertoi suoraan, miten selvitä positiivisesti monista vaikeistakin tilanteista lapsen itsetuntoa tukien.
Tähän omaan kokemukseeni perustuen kannatan ainakin tämän psykiatrin neuvoja. Sen sijaan antamasi linkki on "monen käden tietoa", joista jokainen saattaa muuttaa totuutta omaan suuntaansa. Olet sinä, on nettisivu, on kirja, on kirjailija, on tapauksen uutisointi, on uutisoija, on kertoja ja lopulta se alkuperäinen tapaus. Kumpaan sinun mielestäni pitäisi tässä tapauksessa luottaa, mikäli kehotat tekemään omia arvioita?
Ystävällisesti,
Nasi GorengVoihan jollakin olla hyviä ajatuksiakin (luentosalissa). Muuten, kohta EU:n alueella myytävissä lapsille tarkoitetuissa psyykenlääkepurkeissa tulee olla varoitus: Voi aiheuttaa itsemurhan tai väkivaltaista käytöstä. Revi siitä. Scientologian ylimpiä tasoja ei julkisteta ennen kuin psykiatria on hävitetty.
Tee omat päätelmäsi ja toimi sen mukaan. - wilhelm
Nasi Goreng kirjoitti:
Huomaan että olet vastannut tänä aikana moneen muuhun viestiin, mutta et mieltäni askarruttaviin kysymyksiin. Ymmärrän kyllä, että sinulla on varmaankin tarve ojentaa palstalla roikkuvia riidankylväjiä, mutta tein oman aloitukseni pitäytyäkseni nimenomaan palstan aihepiirissä.
Tuossa ylempänä tein joitain kysymyksiä rakentavan keskustelumme jatkoksi. Olisin iloinen jos voisit vastata niihin.
Ystävällisesti,
Nasi Gorengjuuri törmännyt scientologiaan. MIHINKÄÄN asialliseen kysymykseen et saa vastausta, MIHINKÄÄN scientologian hyväksyntää vaillaolevaan ajatukseen ei oteta kantaa. ACD:n ajatukset, mieli, maailmakuva ja kokemuspiiri on TÄYDELLISESTI muokattu myötäämään kultin tarkoitusperiä. Kritiikistä on täysin turha kysellä, scientologeille ei ole kritiikin pohjaksi olemassa muuta kuin scientologien itse tuottama materiaali, kaikki muu on väärää ja tuomittavaa. Joten scientologien kanssa on täysin turha keskustella sillä normaalien ihmisten tasolla, jossa kritiikin pohjaksi esitetään tosiasioita, tutkittua tietoa ja omakohtaisia kokemuksia. Eikä se siitä muuksi muutu. Katsos, scientologia on uskon mukana tuleva asia, ei järkeen perustuva havainto.
- Nasi Goreng
Alt Ctrl Del for Psychs! kirjoitti:
Voihan jollakin olla hyviä ajatuksiakin (luentosalissa). Muuten, kohta EU:n alueella myytävissä lapsille tarkoitetuissa psyykenlääkepurkeissa tulee olla varoitus: Voi aiheuttaa itsemurhan tai väkivaltaista käytöstä. Revi siitä. Scientologian ylimpiä tasoja ei julkisteta ennen kuin psykiatria on hävitetty.
Tee omat päätelmäsi ja toimi sen mukaan.Kiitos vastauksestasi,
Odotan edelleen vastauksiasi liittyen scientologian kurssien ja auditoinnin hinnoitteluun. Miksi et voi vastata niihin? Onko sinua oikeasti kielletty tekemästä niin?
Ikäväkseni huomaan sinun yleistävän asioita juuri sellaisella väärällä kriittisellä kannalla, josta itse maallikoita varoittelet. Kukaan ei varmaankaan kiellä, etteikö joillakin psykiatrisille hoitokeinoilla olisi myös negatiivisia vaikutuksia suhteessa saavutettuun hyötyyn. Asioita täytyisi mielestäni arvioida tapauskohtaisesti eikä yleistäen.
Myöskin psykiatrien ammattitaito vaihtelee ja käytettyjä hoitokeinoja niitäkin sovelletaan aina tapauskohtaisesti. Eilinen lastenpsykiatri kyllä omalla esiintymisellään vakuutti minut siitä, että ainakin ennalta ehkäisevässä mielenterveystyössä ollaan todellakin jalat maassa ja ennaltaehkäisevät toimet ovat järkeviä. Tätä suoraa mielikuvaani on sangen vaikea vakuuttaa jollain kyseenalaisella internet-sivulla, jossa puhutaan jostain maapallon toisella puolella tapahtuneesta yksittäistapauksesta.
Lapsille tarkoitettuja psyykelääkkeitä on varmaankin useita ja eri ongelmiin tarkoitettuja. Näin Teemalta YHTÄ psyykelääkettä kritisoivan ohjelman, jossa todellakin keskusteltiin siitä, miten tämän YHDEN tuotemerkin yhteyteen olisi sijoitettava varoitus lisääntyvästä itsemurhariskistä vakavan masennuksen hoidossa. Kyseistä tuotetta ei myydä Suomessa.
Teen päätelmäni omien kokemuksieni ja havaintojeni pohjalta, ja kallistun sille kannalle että käytän sellaisia keinoja ongelmien ratkaisuihin, joista on olemassa tarpeeksi saatavilla julkistettua tietoa. Sellaista tietoa, josta voin ITSE tehdä päätelmäni, ovatko ne järkeviä vaiko eivät. Esimerkiksi jos haluaisin opiskella jotain, haluan tietää kurssin sisällöt etukäteen, kuten myös sen, paljonko tulen kurssiin käyttämään aikaani ja paljonko sellainen opiskelu tulisi minulle maksamaan.
Ystävällisesti,
Voihan jollakin olla hyviä ajatuksiakin (luentosalissa). Muuten, kohta EU:n alueella myytävissä lapsille tarkoitetuissa psyykenlääkepurkeissa tulee olla varoitus: Voi aiheuttaa itsemurhan tai väkivaltaista käytöstä. Revi siitä. Scientologian ylimpiä tasoja ei julkisteta ennen kuin psykiatria on hävitetty.
Tee omat päätelmäsi ja toimi sen mukaan.Parahin ACD,
Myönnän etten ole vielä kovin pitkälle edennyt scientologiassa, mutta pyrin kuitenkin rakentavaan kommunikaatioon kanssasi. Mieltäni painavat monet kysymykset, joihin haluaisin nimenomaan sinunlaisesi kokeneen scientologin henkilökohtaisia mielipiteitä. Virallisia totuuksia me voimme toki lukea mistä ja milloin vain. :)
Huomaan että olet tälläkin kertaa ryhtynyt oikomaan antisosiaalisena pitämiesi ihmisten mielipiteitä, mitä tosin hieman ihmettelen. Sen sijaan et ikävä kyllä edelleenkään ole vastannut minulle mieltäni eniten askarruttaneisiin kysymyksiin, jotka olen esittänyt mm. tuossa yllä olevassa kommentissani. Miksi et?
Ystävällisesti,
wilhelm kirjoitti:
juuri törmännyt scientologiaan. MIHINKÄÄN asialliseen kysymykseen et saa vastausta, MIHINKÄÄN scientologian hyväksyntää vaillaolevaan ajatukseen ei oteta kantaa. ACD:n ajatukset, mieli, maailmakuva ja kokemuspiiri on TÄYDELLISESTI muokattu myötäämään kultin tarkoitusperiä. Kritiikistä on täysin turha kysellä, scientologeille ei ole kritiikin pohjaksi olemassa muuta kuin scientologien itse tuottama materiaali, kaikki muu on väärää ja tuomittavaa. Joten scientologien kanssa on täysin turha keskustella sillä normaalien ihmisten tasolla, jossa kritiikin pohjaksi esitetään tosiasioita, tutkittua tietoa ja omakohtaisia kokemuksia. Eikä se siitä muuksi muutu. Katsos, scientologia on uskon mukana tuleva asia, ei järkeen perustuva havainto.
Kiitos kannanotostasi,
---Katsos, scientologia on uskon mukana tuleva asia, ei järkeen perustuva havainto.---
Tämä on nyt ristiriitaista tietoa, jota minun täytyy selvitellä omiin havaintoihini perustuen. Scientologithan nimenomaan alleviivaavat oman havainnon merkitystä.
Sen mitä olen huomaavinani, en tosin tiedä miksi, on se etten saa vastauksia mielestäni yksinkertaisina ja selvinä pitämiini kysymyksiin. :(
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - Andronikos
ACD kirjoitti:
Kts:
http://www.scientologyhandbook.org/sh10_2.htm"Siis kaikki sairaudet - vasaralla sormeen lyömisestä syöpään - ovat luonteeltaan psykosomaattisia. Tätä mieltä olen."
Juu juu, no minkähän takia skeidologiakirkko ei ole kanssasi samaa mieltä? Eivätkös he lähettäneet jäykkäkouristusROKOTTEITA norleansin tulva-alueille? Tosissaan, jos Hubbardin alamaiset osoittavat enemmän tervettä järkeä kuin sinä, olisi aika varmaan miettiä omia mielipiteitään hieman uusiksi.
Sovellettu uskonnollinen filosofia, my ass. Teillä on nähtävästi tarkoituksena palauttaa lääketiede takaisin pimeälle keskiajalle. - wilhelm
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos kannanotostasi,
---Katsos, scientologia on uskon mukana tuleva asia, ei järkeen perustuva havainto.---
Tämä on nyt ristiriitaista tietoa, jota minun täytyy selvitellä omiin havaintoihini perustuen. Scientologithan nimenomaan alleviivaavat oman havainnon merkitystä.
Sen mitä olen huomaavinani, en tosin tiedä miksi, on se etten saa vastauksia mielestäni yksinkertaisina ja selvinä pitämiini kysymyksiin. :(
Ystävällisesti,
Nasi Goreng--Scientologithan nimenomaan alleviivaavat oman havainnon merkitystä--
Tämä on niitä kaikista hauskimpia scientologiaan ja yleensä kultteihin liittyviä ristiriitaisuuksia. Painotetaan omien havaintojen merkitystä, mutta samalla pestään seuraajien mieli niin perusteellisesti, että yksilön omat ajatukset ja johtopäätösten teko korvautuu kultin ajatuksilla ja johtopäätöksillä. Jos et ajattele niinkuin kultin johto sanelee, olet epäkelpo ja "kriittinen" joka tarvitsee uudelleen koulutusta, siis ajatusten muokkausta tukemaan kultin tahtoa. Ja tosiasiat, joiden perusteella sinun pitäisi tehdä päätöksiä ja perustaa kritiikkisi, annetaan ainoasta hyväksytystä lähteestä kultin sisältä. - tasot ovat
Tee omat päätelmäsi ja toimi sen mukaan.jo kyllä ihan julkisesti tiedossa. Internet on ihmeellinen juttu :) OT-8 sitten paljastaa Hubbardin olevan jumala.
- AltCtrlDel for stupidity
Andronikos kirjoitti:
"Siis kaikki sairaudet - vasaralla sormeen lyömisestä syöpään - ovat luonteeltaan psykosomaattisia. Tätä mieltä olen."
Juu juu, no minkähän takia skeidologiakirkko ei ole kanssasi samaa mieltä? Eivätkös he lähettäneet jäykkäkouristusROKOTTEITA norleansin tulva-alueille? Tosissaan, jos Hubbardin alamaiset osoittavat enemmän tervettä järkeä kuin sinä, olisi aika varmaan miettiä omia mielipiteitään hieman uusiksi.
Sovellettu uskonnollinen filosofia, my ass. Teillä on nähtävästi tarkoituksena palauttaa lääketiede takaisin pimeälle keskiajalle.jämähti pimeälle keskiajalle ja yrittää "auttaa" ihmistä sieltä käsin. Scientologiassa on prosesseja joidenka avulla ihminen tuodaan tähän nykyhetkeen.
- Andronikos
jämähti pimeälle keskiajalle ja yrittää "auttaa" ihmistä sieltä käsin. Scientologiassa on prosesseja joidenka avulla ihminen tuodaan tähän nykyhetkeen.
"Scientologiassa on prosesseja joidenka avulla ihminen tuodaan tähän nykyhetkeen."
Olipas hieno ja konkreettinen vastaus, tai hetkinen eipäs ollutkaan. Tuohan vaikuttaa epäilyttävästi paskalta. - AltCtrlDel for stupidity
Andronikos kirjoitti:
"Scientologiassa on prosesseja joidenka avulla ihminen tuodaan tähän nykyhetkeen."
Olipas hieno ja konkreettinen vastaus, tai hetkinen eipäs ollutkaan. Tuohan vaikuttaa epäilyttävästi paskalta.lääkkeineen ja hoitoineen psykiatria sinkoaa henkilön menneisyyteen ja jättää hänet sinne. Aika paska temppu! Psykoottiset elävät menneisyydessä. Psykiatria siis luo psykoottisia, yksinkertaista, mutta totta.
Scientologian psyko-fyysisten harjoitusten avulla henkilö tulee takaisin nykyhetkeen. Ainoastaan nykyhetkessä olevilta henkilöiltä voidaan odottaa eettistä käyttäytymistä ja hyviä tapoja. Hyvät tavat kunniaan, terve tuloa nykyhetkeen Andro! - vain senkun
lääkkeineen ja hoitoineen psykiatria sinkoaa henkilön menneisyyteen ja jättää hänet sinne. Aika paska temppu! Psykoottiset elävät menneisyydessä. Psykiatria siis luo psykoottisia, yksinkertaista, mutta totta.
Scientologian psyko-fyysisten harjoitusten avulla henkilö tulee takaisin nykyhetkeen. Ainoastaan nykyhetkessä olevilta henkilöiltä voidaan odottaa eettistä käyttäytymistä ja hyviä tapoja. Hyvät tavat kunniaan, terve tuloa nykyhetkeen Andro!kasvaa.
- Andronikos
lääkkeineen ja hoitoineen psykiatria sinkoaa henkilön menneisyyteen ja jättää hänet sinne. Aika paska temppu! Psykoottiset elävät menneisyydessä. Psykiatria siis luo psykoottisia, yksinkertaista, mutta totta.
Scientologian psyko-fyysisten harjoitusten avulla henkilö tulee takaisin nykyhetkeen. Ainoastaan nykyhetkessä olevilta henkilöiltä voidaan odottaa eettistä käyttäytymistä ja hyviä tapoja. Hyvät tavat kunniaan, terve tuloa nykyhetkeen Andro!"Scientologian psyko-fyysisten harjoitusten avulla henkilö tulee takaisin nykyhetkeen."
Sinun päähäsi ei mahdu siis millään, että tuossa sinun kommentissasi on jotain muutakin vikana kuin sanojen järjestys?
- viestiketju
Nasi Goreng - ACD 6-0. Oli kyllä odotettavissakin.
- ORIGINALTutkija
..tuo ACD voisi saada "kuparistaan rikki", kun ei tiedä mistä puhuu.
Aivopesun uhri, voi reppanaa! - AltCtrlDel for stupidity
jaetaan siitä, kuinka paljon voit auttaa toisia ihmisiä. Se, mistä kunnosta löydät itsesi, määrittää pistesaldosi. Hyvää pelipäivää!
- tää on tätä
jaetaan siitä, kuinka paljon voit auttaa toisia ihmisiä. Se, mistä kunnosta löydät itsesi, määrittää pistesaldosi. Hyvää pelipäivää!
7-0
- Lindows
Miksi sinä kysyt mielipiteitä? Mielipiteethän ovat vain jonkun mielipiteitä.
Eikös sinun kannattaisi lukea aiheen virallista kirjallisuutta, eikä takertua ihmisten mielipiteisiin.
Jos esim. haluat tietää/osata Linux käyttöjärjestelmää on paras keino hommata siitä kirjallisuutta ja selvittää sitä kautta kyseistä käyttöjärjestelmästä. Kysyppäs Microsoftin vannoutuneelta (tai samanlailla Linuxin) fanilta jotain Linuxista, niin todennäköisesti tiedät jo vastauksen etukäteen.- Nasi Goreng
Kiitos kysymyksistäsi arvoisa Lindows,
----Miksi sinä kysyt mielipiteitä? Mielipiteethän ovat vain jonkun mielipiteitä.-----
Ensinnäkin, koska tämä on keskustelupalsta ja käsittääkseni tarkoitettu juuri mielipiteiden vaihtoon. Toiseksi: olin viime kesänä ostamassa perämoottoria. Tässä hankinnassa - ja oman mielipiteeni muodostumisessa - auttoivat monet eri asiat, joista juuri käyttäjien perustellut mielipiteet olivat yksi olennainen osa. En TIETENKÄÄN luota edes perämoottorin (jonka hinta ja tarkat tekniset tiedot ovat muuten etukäteen tiedossani ennen hankintapäätöstä) hankinnassa luota pelkästään MAINOSMATERIAALIIN. Kuuntelen myös mitä myyjällä on sanottavanaan, samoin tyytyväisiä käyttäjiä, kuten myös niitä joilla on ilmennyt ongelmia ko. merkin kanssa. Mielestäni tuollainen on fiksu tapa harkita perämoottorin hankintaa.
Scientologia sen sijaan... Näitä tietoja kysellessäni en ole saanut kiinnostavasta tuotteesta selville edes hintaa, enkä sisältöjä ja kuitenkin minullle vakuutetaan että minun kannattaisi tuollaiseen sijoitukseen satsata! Siis hei ja haloo! Paljonko aikaa, paljonko rahaa ja mitä vastineeksi!? Mihinkään näihin en edelleenkään ole saanut vastausta.
----Eikös sinun kannattaisi lukea aiheen virallista kirjallisuutta, eikä takertua ihmisten mielipiteisiin.-----
Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: auditointi ja kurssitarjonta. Olisitko niin hyvä ja kertoisit, paljonko minun tulisi varata näihin aikaani ja kuinka paljon minun tulisi budjetoida opiskellakseni auditointia? Miksi en löydä mistään kurssien sisältöjä, enkä saa käsiini auditointien ja kurssien hintoja. Vai onko tämä toiminta mahdollisesti ilmaista? - ORIGINALTutkija
Nasi Goreng kirjoitti:
----Miksi sinä kysyt mielipiteitä? Mielipiteethän ovat vain jonkun mielipiteitä.-----
Ensinnäkin, koska tämä on keskustelupalsta ja käsittääkseni tarkoitettu juuri mielipiteiden vaihtoon. Toiseksi: olin viime kesänä ostamassa perämoottoria. Tässä hankinnassa - ja oman mielipiteeni muodostumisessa - auttoivat monet eri asiat, joista juuri käyttäjien perustellut mielipiteet olivat yksi olennainen osa. En TIETENKÄÄN luota edes perämoottorin (jonka hinta ja tarkat tekniset tiedot ovat muuten etukäteen tiedossani ennen hankintapäätöstä) hankinnassa luota pelkästään MAINOSMATERIAALIIN. Kuuntelen myös mitä myyjällä on sanottavanaan, samoin tyytyväisiä käyttäjiä, kuten myös niitä joilla on ilmennyt ongelmia ko. merkin kanssa. Mielestäni tuollainen on fiksu tapa harkita perämoottorin hankintaa.
Scientologia sen sijaan... Näitä tietoja kysellessäni en ole saanut kiinnostavasta tuotteesta selville edes hintaa, enkä sisältöjä ja kuitenkin minullle vakuutetaan että minun kannattaisi tuollaiseen sijoitukseen satsata! Siis hei ja haloo! Paljonko aikaa, paljonko rahaa ja mitä vastineeksi!? Mihinkään näihin en edelleenkään ole saanut vastausta.
----Eikös sinun kannattaisi lukea aiheen virallista kirjallisuutta, eikä takertua ihmisten mielipiteisiin.-----
Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: auditointi ja kurssitarjonta. Olisitko niin hyvä ja kertoisit, paljonko minun tulisi varata näihin aikaani ja kuinka paljon minun tulisi budjetoida opiskellakseni auditointia? Miksi en löydä mistään kurssien sisältöjä, enkä saa käsiini auditointien ja kurssien hintoja. Vai onko tämä toiminta mahdollisesti ilmaista?...annetaan namia ja sitten paljastuu totuus!
Niin se käy!
Miksi he paljastaisivat hinnaston???
Tiedät syyn aivan varmasti! - AltCtrlDel for stupidity
Nasi Goreng kirjoitti:
Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: auditointi ja kurssitarjonta. Olisitko niin hyvä ja kertoisit, paljonko minun tulisi varata näihin aikaani ja kuinka paljon minun tulisi budjetoida opiskellakseni auditointia? Miksi en löydä mistään kurssien sisältöjä, enkä saa käsiini auditointien ja kurssien hintoja. Vai onko tämä toiminta mahdollisesti ilmaista?-- Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: --
Mitä kirjoja olet lukenut? Scientologiassa luettua sovelletaan käytäntöön. Jos olet lukenut kirjan/kirjoja, mikset käytä kirjan tietoja? Pyydin sinua aikaisemmin lukemaan jonkin perusteoksen esim Dianetiikka: Nykyajan tiede mielenterveydestä. Se kirja on hyvä lähtökohta; jokainen ammatikseen auditoiva on lukenut kirjan tosi huolellisesti. Oletan sinun tekevän samoin. Kirja maksaa 5-12 eur painoksesta riippuen ja siinä on pehmeät kannet ja kansien välissä yli 400 sivua.
Muuten hankin itse tuotteita samalla tavalla kuin sinä hankit perämoottorin. Alkuaikoina sain Scientologista parhaiten selville lukemalla L. Ron Hubbardin kirjoittamia kirjoja, ehkä voisit tehdä samoin??
"Jo etukäteen joku kyselee avaruuskukkulan hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä, vaikka ei ole vielä valmis operoimaan kolmipyörää." - noin...
-- Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: --
Mitä kirjoja olet lukenut? Scientologiassa luettua sovelletaan käytäntöön. Jos olet lukenut kirjan/kirjoja, mikset käytä kirjan tietoja? Pyydin sinua aikaisemmin lukemaan jonkin perusteoksen esim Dianetiikka: Nykyajan tiede mielenterveydestä. Se kirja on hyvä lähtökohta; jokainen ammatikseen auditoiva on lukenut kirjan tosi huolellisesti. Oletan sinun tekevän samoin. Kirja maksaa 5-12 eur painoksesta riippuen ja siinä on pehmeät kannet ja kansien välissä yli 400 sivua.
Muuten hankin itse tuotteita samalla tavalla kuin sinä hankit perämoottorin. Alkuaikoina sain Scientologista parhaiten selville lukemalla L. Ron Hubbardin kirjoittamia kirjoja, ehkä voisit tehdä samoin??
"Jo etukäteen joku kyselee avaruuskukkulan hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä, vaikka ei ole vielä valmis operoimaan kolmipyörää."Avaruuskukkulaa ei oikein voi verrata scientologiaan... Jos Hubbard olisi suunnitellut avaruuskukkulan, se ei toimisi, sekoittaisi astronauttien päät... Ja sekin vain parhaassa mahd. tapauksessa. Huonolla tuurilla menee henki. Ja rahat.
- Alt Ctrl Del for Psychs!
noin... kirjoitti:
Avaruuskukkulaa ei oikein voi verrata scientologiaan... Jos Hubbard olisi suunnitellut avaruuskukkulan, se ei toimisi, sekoittaisi astronauttien päät... Ja sekin vain parhaassa mahd. tapauksessa. Huonolla tuurilla menee henki. Ja rahat.
psykiatriasta!... Jos psykiatrit olisivat suunnitellut avaruuskukkulan, se ei toimisi, sekoittaisi astronauttien päät... Ja sekin vain parhaassa mahd. tapauksessa. Huonolla tuurilla menee henki (sähkösokkien ja lääkkeiden vuoksi). Ja rahat (yheiskunta mättää psykiatriaan miljoonia).
Ha haa, tiedän mistä puhut! - puhuu
psykiatriasta!... Jos psykiatrit olisivat suunnitellut avaruuskukkulan, se ei toimisi, sekoittaisi astronauttien päät... Ja sekin vain parhaassa mahd. tapauksessa. Huonolla tuurilla menee henki (sähkösokkien ja lääkkeiden vuoksi). Ja rahat (yheiskunta mättää psykiatriaan miljoonia).
Ha haa, tiedän mistä puhut!omasta tapauksestaan... Jne.
- Nasi Goreng
-- Olen lukenut jo, ja minua kiinnostaa erityisesti käytäntö: --
"Jo etukäteen joku kyselee avaruuskukkulan hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä, vaikka ei ole vielä valmis operoimaan kolmipyörää."Tervehdys ja kiitos kommentistasi,
Paljonko minun siis tulisi budjetoida rahaa opiskellakseni auditoijaksi? Voisitko kertoa, paljonko kurssit maksavat ja paljonko taas joudun maksamaan auditoinnista? Se lienee tuntihinta vai kuinka?
En ymmärrä miksi panttaat tietojasi, mikäli toiminta on avointa? Varmaankin olet itsekin käynyt kursseja ja auditointeja ja maksanut niistä jotain?
Opiskelin juuri erään tietokoneohjelman käyttöä ja maksoin kurssista 240 euroa ALV. Kurssien sisällöt ja oppitavoitteet sain etukäteen, jolloin voin ITSE tehdä arvioni, kannattaako minun osallistua koko kurssille ja onko kurssi minulle hintansa arvoinen. Tämä kurssi todella kannatti. Olin siis arvioinut aivan oikein! :)
On tietenkin täysin hölmöä lähteä tavoitteellisesti opiskelemaan jotain, mikäli ei voi olla varma, että varat milloinkaan riittävät tavoitteen saavuttamiseksi!
----"Jo etukäteen joku kyselee avaruuskukkulan hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä, vaikka ei ole vielä valmis operoimaan kolmipyörää."-----
Oletko sinä kykenevä arvioimaan mitä itsekukin on valmis operoimaan? Mikäli katsoisin, ettei minulla olisi mitään valmiuksia operoida avaruussukkulaa, en ryhtyisi koko hankkeeseen.
Ehkäpä sinä antaisit nyt minun ihan itse arvioida oman osaamistasoni ja sinä kertoisit ne hinnat. Vai mitä? Onko sinulla panttaamiseesi jokin este? Onko totta, kuten olen kuullut, että scientologiassa ihmisiä kielletään puhumasta asioista vapaasti? Näin ovat jotkut antaneet ymmärtää. Olen pitänyt niitä pahoina puheina, mutta kieltämättä omatkin epäilykseni alkavat herätä. Korjannet asian ja vastaat kysymyksiini.
Ystävällisesti,
Nasi Goreng - ORIGINALTutkija
Nasi Goreng kirjoitti:
Tervehdys ja kiitos kommentistasi,
Paljonko minun siis tulisi budjetoida rahaa opiskellakseni auditoijaksi? Voisitko kertoa, paljonko kurssit maksavat ja paljonko taas joudun maksamaan auditoinnista? Se lienee tuntihinta vai kuinka?
En ymmärrä miksi panttaat tietojasi, mikäli toiminta on avointa? Varmaankin olet itsekin käynyt kursseja ja auditointeja ja maksanut niistä jotain?
Opiskelin juuri erään tietokoneohjelman käyttöä ja maksoin kurssista 240 euroa ALV. Kurssien sisällöt ja oppitavoitteet sain etukäteen, jolloin voin ITSE tehdä arvioni, kannattaako minun osallistua koko kurssille ja onko kurssi minulle hintansa arvoinen. Tämä kurssi todella kannatti. Olin siis arvioinut aivan oikein! :)
On tietenkin täysin hölmöä lähteä tavoitteellisesti opiskelemaan jotain, mikäli ei voi olla varma, että varat milloinkaan riittävät tavoitteen saavuttamiseksi!
----"Jo etukäteen joku kyselee avaruuskukkulan hintaa, teknisiä ominaisuuksia ja sisältöä, vaikka ei ole vielä valmis operoimaan kolmipyörää."-----
Oletko sinä kykenevä arvioimaan mitä itsekukin on valmis operoimaan? Mikäli katsoisin, ettei minulla olisi mitään valmiuksia operoida avaruussukkulaa, en ryhtyisi koko hankkeeseen.
Ehkäpä sinä antaisit nyt minun ihan itse arvioida oman osaamistasoni ja sinä kertoisit ne hinnat. Vai mitä? Onko sinulla panttaamiseesi jokin este? Onko totta, kuten olen kuullut, että scientologiassa ihmisiä kielletään puhumasta asioista vapaasti? Näin ovat jotkut antaneet ymmärtää. Olen pitänyt niitä pahoina puheina, mutta kieltämättä omatkin epäilykseni alkavat herätä. Korjannet asian ja vastaat kysymyksiini.
Ystävällisesti,
Nasi Goreng>Onko totta, kuten olen kuullut, että scientologiassa ihmisiä kielletään puhumasta asioista vapaasti? Näin ovat jotkut antaneet ymmärtää. Olen pitänyt niitä pahoina puheina, mutta kieltämättä omatkin epäilykseni alkavat herätä.>
Niinpä! Näin vähällä vaivalla pääsit perille!
Varo tuota porukkaa, ne vie talot, tavarat, läheiset ja kaikki mikä sinulle on rakasta ja korvaamatonta. Eikä tässä vielä kaikki: ilman omatunnon tuskia! - AltCtrlDel for stupidity
Nasi Goreng kirjoitti:
Tervehdys ja kiitos kommentistasi,
Ystävällisesti,
Nasi Gorengmillä motivaatiolla kyselet ja toiseksi en näin kotoa käsin voi mitään hintoja sinulle antaa. Muutamalla kymmenellä eurolla voi tehdä jonkin kurssin. Ammattiaudtoijaksi opiskeleminen kustantaa tätä huomattavasti enemmän (tai ei mitään, sillä monet ovat tehneet koulutuksensa täysin ilmaiseksi sitoutessaan auditoimaan 5 vuotta organisaatiossa. Opiskelu ottaa helposti pari vuotta ja siinä täytyy olla paikan päällä paljon osaavaa henkilökuntaa.
Sanoit opisleellesi L.Ron Hubbardin kirjoja, mutta tuntuu ettet ole tajunnut hölökäsen pöläystä koko asiasta, sano ihmeessä jos olen väärässä. Kuitenkin suurin osa meistä scientologeista ovat alun alkaen lukeneet jonkin LRH:n kirjan. Kirjat ovat portti ymmärtämykselle.
Oletko muuten esiintynyt tällä scn-palstalla aikaisemmin jollakin toisella nimellä? Tyylisi pohjalta veikkaisin sua Andronikokseksi.
No, reitti on kuitenkin olemassa. - kyselemisen
millä motivaatiolla kyselet ja toiseksi en näin kotoa käsin voi mitään hintoja sinulle antaa. Muutamalla kymmenellä eurolla voi tehdä jonkin kurssin. Ammattiaudtoijaksi opiskeleminen kustantaa tätä huomattavasti enemmän (tai ei mitään, sillä monet ovat tehneet koulutuksensa täysin ilmaiseksi sitoutessaan auditoimaan 5 vuotta organisaatiossa. Opiskelu ottaa helposti pari vuotta ja siinä täytyy olla paikan päällä paljon osaavaa henkilökuntaa.
Sanoit opisleellesi L.Ron Hubbardin kirjoja, mutta tuntuu ettet ole tajunnut hölökäsen pöläystä koko asiasta, sano ihmeessä jos olen väärässä. Kuitenkin suurin osa meistä scientologeista ovat alun alkaen lukeneet jonkin LRH:n kirjan. Kirjat ovat portti ymmärtämykselle.
Oletko muuten esiintynyt tällä scn-palstalla aikaisemmin jollakin toisella nimellä? Tyylisi pohjalta veikkaisin sua Andronikokseksi.
No, reitti on kuitenkin olemassa.motivaatio ole sivuseikka? Suora kysymys, mitä sillä motivaatiolla on väliä? Tässähän sinulla on jälleen kerran oiva tilaisuus antaa sitä "oikeata" tietoa, et vain taaskaan sitä käytä. Tuo kiemurtelu vain saa sinut näyttämään juuri siltä, mikä jo oli tiedossakin, eli et vain yksinkertaisesti saa puhua tietyistä asioista. Tai et kehtaa. Tai molempia.
- Nasi Goreng
millä motivaatiolla kyselet ja toiseksi en näin kotoa käsin voi mitään hintoja sinulle antaa. Muutamalla kymmenellä eurolla voi tehdä jonkin kurssin. Ammattiaudtoijaksi opiskeleminen kustantaa tätä huomattavasti enemmän (tai ei mitään, sillä monet ovat tehneet koulutuksensa täysin ilmaiseksi sitoutessaan auditoimaan 5 vuotta organisaatiossa. Opiskelu ottaa helposti pari vuotta ja siinä täytyy olla paikan päällä paljon osaavaa henkilökuntaa.
No, reitti on kuitenkin olemassa.Kiitos vastauksestasi,
-----millä motivaatiolla kyselet ja toiseksi en näin kotoa käsin voi mitään hintoja sinulle antaa.----
En tarkoita mitään tarkkoja hinnastoja, vaan suurinpiirtein. Tulisiko minun säästää satoja, tuhansia, kymmeniä tuhansia vaiko jopa satoja tuhansia tätä opiskeluani varten? Olen mielestäni kertonut syyni, mutta antanet anteeksi mikäli en ole ollut ymmärrettävä. Olen kiinnostunut scientologiasta ja sen vakavasta opiskelusta, mutta opiskellakseni jotain tavoitteellisesti, minun tulisi voida budjetoida opiskeluni. Muussa tapauksessa joudun lopettamaan kesken tai joudun vararikkoon. Sehän ei toki ole tarkoitus, eihän?
----Muutamalla kymmenellä eurolla voi tehdä jonkin kurssin.----
Millaisia kursseja ne ovat ja pääseekö niillä pitkällekin? Et satu muistamaan tarkempia hintoja?
-----Ammattiaudtoijaksi opiskeleminen kustantaa tätä huomattavasti enemmän (tai ei mitään, sillä monet ovat tehneet koulutuksensa täysin ilmaiseksi sitoutessaan auditoimaan 5 vuotta organisaatiossa.-----
Mikäli auditoijaksi opiskelu maksaa viiden vuoden työrupeaman, olisi se nykyisellä palkkatasollani sellaiset 200 000 euroa.
Miten muuten sitoudutte? Entäpä, jos sairastut etkä voi pitää omalta osaltasi enää tuosta viiden vuoden sopimuksesta kiinni? Mitä sitten tapahtuu? Oletko ajatellut sitä?
----Sanoit opisleellesi L.Ron Hubbardin kirjoja, mutta tuntuu ettet ole tajunnut hölökäsen pöläystä koko asiasta, sano ihmeessä jos olen väärässä.----
Olet suhteellisen väärässä sikäli, että olen OT-tasoissa huomattavasti sinua pidemmällä. Siis huomattavasti.
----Oletko muuten esiintynyt tällä scn-palstalla aikaisemmin jollakin toisella nimellä? Tyylisi pohjalta veikkaisin sua Andronikokseksi.----
En ole mikään Andron. - Nasi Goreng
No, reitti on kuitenkin olemassa.Kiitos,
Oli mielenkiintoista keskustella kanssasi. Ymmärtänet että keskustelun tuloksena monet lukijat tajuavat, mistä scientologiassa on todellisuudessa kyse?
Ystävällisesti,
Nasi Goreng ;-D - ORIGINALTutkija
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos,
Oli mielenkiintoista keskustella kanssasi. Ymmärtänet että keskustelun tuloksena monet lukijat tajuavat, mistä scientologiassa on todellisuudessa kyse?
Ystävällisesti,
Nasi Goreng ;-DOlisivat säälittävää porukkaa, jos eivät olisi vaarallisia. Toisaalta siis jos tätillä olis se niin täti olis setä!
- aurinko
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos,
Ystävällisesti,
Nasi Goreng ;-DTämän viestin myötä päässäni rupesi pyörimään kaikennäkösiä ajatuksia, sillä ounastelinkin jotain tällaista... Toivottavasti arvasin oikein ;).
:):):):):):):):):):):):):):):):):) - parka...
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos,
Ystävällisesti,
Nasi Goreng ;-DJos et olisi scientologi, voisin jopa sääliä sinua luettuani tämän viestiketjun.
- Andronikos
No, reitti on kuitenkin olemassa."Tyylisi pohjalta veikkaisin sua Andronikokseksi."
Kenties jos saat samalaisia kysymyksiä aina esittäessäsi vastauksia, sinun vastauksissasi on jotain vikaa, eikä kysyjässä? - AltCtrlDel for compelxity
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi,
-----millä motivaatiolla kyselet ja toiseksi en näin kotoa käsin voi mitään hintoja sinulle antaa.----
En tarkoita mitään tarkkoja hinnastoja, vaan suurinpiirtein. Tulisiko minun säästää satoja, tuhansia, kymmeniä tuhansia vaiko jopa satoja tuhansia tätä opiskeluani varten? Olen mielestäni kertonut syyni, mutta antanet anteeksi mikäli en ole ollut ymmärrettävä. Olen kiinnostunut scientologiasta ja sen vakavasta opiskelusta, mutta opiskellakseni jotain tavoitteellisesti, minun tulisi voida budjetoida opiskeluni. Muussa tapauksessa joudun lopettamaan kesken tai joudun vararikkoon. Sehän ei toki ole tarkoitus, eihän?
----Muutamalla kymmenellä eurolla voi tehdä jonkin kurssin.----
Millaisia kursseja ne ovat ja pääseekö niillä pitkällekin? Et satu muistamaan tarkempia hintoja?
-----Ammattiaudtoijaksi opiskeleminen kustantaa tätä huomattavasti enemmän (tai ei mitään, sillä monet ovat tehneet koulutuksensa täysin ilmaiseksi sitoutessaan auditoimaan 5 vuotta organisaatiossa.-----
Mikäli auditoijaksi opiskelu maksaa viiden vuoden työrupeaman, olisi se nykyisellä palkkatasollani sellaiset 200 000 euroa.
Miten muuten sitoudutte? Entäpä, jos sairastut etkä voi pitää omalta osaltasi enää tuosta viiden vuoden sopimuksesta kiinni? Mitä sitten tapahtuu? Oletko ajatellut sitä?
----Sanoit opisleellesi L.Ron Hubbardin kirjoja, mutta tuntuu ettet ole tajunnut hölökäsen pöläystä koko asiasta, sano ihmeessä jos olen väärässä.----
Olet suhteellisen väärässä sikäli, että olen OT-tasoissa huomattavasti sinua pidemmällä. Siis huomattavasti.
----Oletko muuten esiintynyt tällä scn-palstalla aikaisemmin jollakin toisella nimellä? Tyylisi pohjalta veikkaisin sua Andronikokseksi.----
En ole mikään Andron.Nasi Goreng -nimistä tyyppiä tuskin ilmaantuu Scientologia-kirkon respaan, eikä siellä ole vastaan ottamassa ketään AltCtrlDel:iä. Eli se siitä.
Jos sairastut, sitten laitat itsesi kuntoon.
OT-tasojen suorittaneet ovat koulutettuja auditoijia, et tiennyt tuotakaan.
En välitä kuka olet. Todellinen Scientologia tapahtuu elävässä maailmassa, eikä tämän virtuaalitodellisuuden verhojen takana. - Alt.....
Nasi Goreng kirjoitti:
Kiitos,
Ystävällisesti,
Nasi Goreng ;-D-- Ymmärtänet että keskustelun tuloksena monet lukijat tajuavat, mistä scientologiassa on todellisuudessa kyse?--
Sinulle, kriittiseksi itsensä kouluttanut ihminen, tämä olikin jo selvillä ennen kuin lähdit tähän ketjuun, olethan notkunut tällä palstalla jo useamman kuukausien ajan eri nimillä. Scientologiassa on kyse siitä, mitä L. Ron Hubbardin kirjoittamissa kirjoissa lukee. Vaikka väitit lukeneesi LRH:n kirjoja et kyselyistäni huolimatta kyennyt nimeämään yhtään. Siis valehtelit. Kirjat ovat portti Scientologiaan, ei tämä palsta. - Vitun feikki!
AltCtrlDel for compelxity kirjoitti:
Nasi Goreng -nimistä tyyppiä tuskin ilmaantuu Scientologia-kirkon respaan, eikä siellä ole vastaan ottamassa ketään AltCtrlDel:iä. Eli se siitä.
Jos sairastut, sitten laitat itsesi kuntoon.
OT-tasojen suorittaneet ovat koulutettuja auditoijia, et tiennyt tuotakaan.
En välitä kuka olet. Todellinen Scientologia tapahtuu elävässä maailmassa, eikä tämän virtuaalitodellisuuden verhojen takana....vastausta vailla.
Tartuit taas tyyppiin ja veit keskustelun sivuraiteille, muttet vastannut kysymykseen. PALJONKO MAKSAA?
On se nyt ihme ja kumma, ettet kykene noin yksinkertaiseen kysymykseen vastaamaan!!?? Kaikkia tämä kiinnostaa. Ei kai kukaan nyt perkele niin pölvästi oo, että lähtisi johonkin mukaan, josta ei ees tiedä onko siihen varaa! Ellet ite tiedä hintoja, niin oot ainaki ite maksanu jotain. Paljoko? Hä?
Joku saatanan komhoijaus tuos on selvästi kyseessä, ku suoraa kysymystä vittu kierrellään ja kaarrellaan ku kissa kuumaa puuroo, muttei millään voida vastata.
Syytät jotai nasikorenggia valehtelijaks, ku samaan aikaa vittu ite jauhat paskaa ja kieltäydyt vastaamasta asiaan, johon varmasti tiedät vastaukset. Mikä vittu siinä on muka niin vaikeeta? Hä?! - pahaa peläten
Alt..... kirjoitti:
-- Ymmärtänet että keskustelun tuloksena monet lukijat tajuavat, mistä scientologiassa on todellisuudessa kyse?--
Sinulle, kriittiseksi itsensä kouluttanut ihminen, tämä olikin jo selvillä ennen kuin lähdit tähän ketjuun, olethan notkunut tällä palstalla jo useamman kuukausien ajan eri nimillä. Scientologiassa on kyse siitä, mitä L. Ron Hubbardin kirjoittamissa kirjoissa lukee. Vaikka väitit lukeneesi LRH:n kirjoja et kyselyistäni huolimatta kyennyt nimeämään yhtään. Siis valehtelit. Kirjat ovat portti Scientologiaan, ei tämä palsta.Ensi keväänä tulee 20 vuotta L.Ronin kuolemasta. Hänenhän pitäisi silloin palata.
Tarkoittaako tämä scientologien joukkoitsemurhaa? - AltCtrlDel for stupidity
Vitun feikki! kirjoitti:
...vastausta vailla.
Tartuit taas tyyppiin ja veit keskustelun sivuraiteille, muttet vastannut kysymykseen. PALJONKO MAKSAA?
On se nyt ihme ja kumma, ettet kykene noin yksinkertaiseen kysymykseen vastaamaan!!?? Kaikkia tämä kiinnostaa. Ei kai kukaan nyt perkele niin pölvästi oo, että lähtisi johonkin mukaan, josta ei ees tiedä onko siihen varaa! Ellet ite tiedä hintoja, niin oot ainaki ite maksanu jotain. Paljoko? Hä?
Joku saatanan komhoijaus tuos on selvästi kyseessä, ku suoraa kysymystä vittu kierrellään ja kaarrellaan ku kissa kuumaa puuroo, muttei millään voida vastata.
Syytät jotai nasikorenggia valehtelijaks, ku samaan aikaa vittu ite jauhat paskaa ja kieltäydyt vastaamasta asiaan, johon varmasti tiedät vastaukset. Mikä vittu siinä on muka niin vaikeeta? Hä?!loistoauton hintaa, kun ette vielä ole oppineet kävelemään. 8:lla eurolla saa peruskirjan. Jos ette siitä kirjasta saa mitään irti, on loppukin turhaa. Siis lukemaan peruskirjoja!
pahaa peläten kirjoitti:
Ensi keväänä tulee 20 vuotta L.Ronin kuolemasta. Hänenhän pitäisi silloin palata.
Tarkoittaako tämä scientologien joukkoitsemurhaa?psykiatria lähtee. :D
- tumpelo
loistoauton hintaa, kun ette vielä ole oppineet kävelemään. 8:lla eurolla saa peruskirjan. Jos ette siitä kirjasta saa mitään irti, on loppukin turhaa. Siis lukemaan peruskirjoja!
... ne peruskirjas saatana hanuriis ja lopeta toi urputtamises.
Tosiasia on että vittu huijaatte ihmisten rahat ja venkoilette ihmiset noilla saatana "peruskirjoillanne" juttuun jossa vaan maksetaan maksamasta päästyä ja tulokset on sitte oman mielikuvituksen varassa.
On se jumalauta kumma, että säkin paskanakki oot vedättäny ihmisiä tälläki palstalla päivästä toiseen, muttet muka tiedä mitä koko homma ees maksaa. Mitä helevetin tolkkua siinä on opiskella yhtään mitään, kun tiedossa on täyttä paskaa, jota sitte maksat viiden vuoden orjatyösopimuksella.
Et sit saatanan vedättäjä kehtaa sanoo mitä koko hoito maksaa! Tuo kyl kertoo kaiken! - nonniih
psykiatria lähtee. :D
Toivottavasti Suopo on selvillä suunnitelmistanne.
- Gado-Gado
loistoauton hintaa, kun ette vielä ole oppineet kävelemään. 8:lla eurolla saa peruskirjan. Jos ette siitä kirjasta saa mitään irti, on loppukin turhaa. Siis lukemaan peruskirjoja!
Et voi vastata kysymykseen, koska sinua on kielletty. Scientologia on alistava hierarkinen järjestelmä, jossa jäsenen on pakko taipua järjestelmän ohjeistukseen.
Todistat omalla toiminnallasi scientologian luonteen. - kommenttia pukkaa
Gado-Gado kirjoitti:
Et voi vastata kysymykseen, koska sinua on kielletty. Scientologia on alistava hierarkinen järjestelmä, jossa jäsenen on pakko taipua järjestelmän ohjeistukseen.
Todistat omalla toiminnallasi scientologian luonteen.ACD:lla on vielä toivoa. Voi olla että syynä on kirkon toimintaohjeistus, mutta syynä voi olla myös häpeä. Jossain tajuntansa syövereissä ACD vielä käsittää, että hinta jonka hän maksaa ei ole missään suhteessa mahdolliseen saavutettuun hyötyyn.
Toivottavasti ACD ymmärtää myös sen, ettei hänen mainitsemansa kaltainen orjatyösopimus ole edes lainvoimainen. Tuollaisessa tapauksessa järjestön vaateet eivät menisi missään oikeusistuimessa läpi. Mikään kuluttajansuoja ei tunne kuviteltuja hyötyjä. - AltCtrlDel for false data
kommenttia pukkaa kirjoitti:
ACD:lla on vielä toivoa. Voi olla että syynä on kirkon toimintaohjeistus, mutta syynä voi olla myös häpeä. Jossain tajuntansa syövereissä ACD vielä käsittää, että hinta jonka hän maksaa ei ole missään suhteessa mahdolliseen saavutettuun hyötyyn.
Toivottavasti ACD ymmärtää myös sen, ettei hänen mainitsemansa kaltainen orjatyösopimus ole edes lainvoimainen. Tuollaisessa tapauksessa järjestön vaateet eivät menisi missään oikeusistuimessa läpi. Mikään kuluttajansuoja ei tunne kuviteltuja hyötyjä.on sama käytäntö: Saat koulutuksen ja sitoudut toimimaan yrityksessä/yhdistyksessä tietyn ajan. Jos rikot sopimuksen, maksat koulutuksen. Reilua eix niin?
- ...toisilla ei
kommenttia pukkaa kirjoitti:
ACD:lla on vielä toivoa. Voi olla että syynä on kirkon toimintaohjeistus, mutta syynä voi olla myös häpeä. Jossain tajuntansa syövereissä ACD vielä käsittää, että hinta jonka hän maksaa ei ole missään suhteessa mahdolliseen saavutettuun hyötyyn.
Toivottavasti ACD ymmärtää myös sen, ettei hänen mainitsemansa kaltainen orjatyösopimus ole edes lainvoimainen. Tuollaisessa tapauksessa järjestön vaateet eivät menisi missään oikeusistuimessa läpi. Mikään kuluttajansuoja ei tunne kuviteltuja hyötyjä."Mikään kuluttajansuoja ei tunne kuviteltuja hyötyjä."
Jos olet käynyt psykoanalyysissä yksityisellä psykiatrilla 4 vuotta ja olet maksanut siitä about 40000-50000e. Kun sitten valitat kuluttajansuoja-asiamiehelle ettet ole saanut rahoillesi vastinetta ja haluat rahasi takaisin, millaisen vastauksen luulisit saavasi?
Tuletko koskaan saamaan rahojasi takaisin vai keksitäänkö sinulle vielä mahdollisesti parantumattoman mielisairauden nimike johon väitetään terapian auttaneen, vaikka itse olisit toista mieltä.
Mistä muuten tiedät ACD:n tekstin perusteella mitä se sisältää eli millainen se 5 vuoden sopimus on? Onko kokopäiväistä, saako palkkaa? - Kysyn vaan
AltCtrlDel for false data kirjoitti:
on sama käytäntö: Saat koulutuksen ja sitoudut toimimaan yrityksessä/yhdistyksessä tietyn ajan. Jos rikot sopimuksen, maksat koulutuksen. Reilua eix niin?
>>on sama käytäntö: Saat koulutuksen ja sitoudut toimimaan yrityksessä/yhdistyksessä tietyn ajan. Jos rikot sopimuksen, maksat koulutuksen. Reilua eix niin?
- AltCtrlDel for antisosiaalinen
Kysyn vaan kirjoitti:
>>on sama käytäntö: Saat koulutuksen ja sitoudut toimimaan yrityksessä/yhdistyksessä tietyn ajan. Jos rikot sopimuksen, maksat koulutuksen. Reilua eix niin?
erikoisaloja, joissa sopimuksen rikkojat joutuvat maksamaan.
Huom. Jokainen auditoijaksi kouluttautuva tietää mihin he ovat ryhtymässä, mitä siinä vaaditaan jne. Kuten aikaisemmin olen niin monta kertaa maininnut, peruskirjat - tiettyjen perusperiaatteiden hallitseminen - ovat portti Scientologiaan.
Muista Scientologia on uskonnollinen järjestö ja kaikki toimivat siinä vapaaehtoisella periaatteella. Scientologiassa ovi on saranoitu molempiin suuntiin; ne jotka haluavat lähteä, saavat lähteä.
Orjuus ei ole reilua, eikä myös sota, rikollisuus ja mielisairaudet, johin Scientologiassa on vastaukset.
Ja sitä paitsi, eihän sulla ole mitään tekemistä Scn kanssa, kun et ole mitään peruskirjaakaan lukenut. Et sillee... - Orjasopimus
AltCtrlDel for antisosiaalinen kirjoitti:
erikoisaloja, joissa sopimuksen rikkojat joutuvat maksamaan.
Huom. Jokainen auditoijaksi kouluttautuva tietää mihin he ovat ryhtymässä, mitä siinä vaaditaan jne. Kuten aikaisemmin olen niin monta kertaa maininnut, peruskirjat - tiettyjen perusperiaatteiden hallitseminen - ovat portti Scientologiaan.
Muista Scientologia on uskonnollinen järjestö ja kaikki toimivat siinä vapaaehtoisella periaatteella. Scientologiassa ovi on saranoitu molempiin suuntiin; ne jotka haluavat lähteä, saavat lähteä.
Orjuus ei ole reilua, eikä myös sota, rikollisuus ja mielisairaudet, johin Scientologiassa on vastaukset.
Ja sitä paitsi, eihän sulla ole mitään tekemistä Scn kanssa, kun et ole mitään peruskirjaakaan lukenut. Et sillee...>>Muista Scientologia on uskonnollinen järjestö ja kaikki toimivat siinä vapaaehtoisella periaatteella. Scientologiassa ovi on saranoitu molempiin suuntiin; ne jotka haluavat lähteä, saavat lähteä.
Orjasopimus kirjoitti:
>>Muista Scientologia on uskonnollinen järjestö ja kaikki toimivat siinä vapaaehtoisella periaatteella. Scientologiassa ovi on saranoitu molempiin suuntiin; ne jotka haluavat lähteä, saavat lähteä.
teknisiin asioihin ennen kuin olet oppinut mitään perusteita. Avaruussukkulan lentäminen tai lentämättömyys kiinnostaa mutta ei kolmipyörällä ajaminen, mikä olisi sinulle sopiva lähtökohta.
- ole itsekään
teknisiin asioihin ennen kuin olet oppinut mitään perusteita. Avaruussukkulan lentäminen tai lentämättömyys kiinnostaa mutta ei kolmipyörällä ajaminen, mikä olisi sinulle sopiva lähtökohta.
ymmärtääkseni sitä kolmipyöräistä pidemmällä? Käsittääkseni et ole edes hikinen clear vielä? Kovasti vain annat ymmärtää olevasi perillä asioista... Etkä ole alkua pidemmällä :)
- ollaan
nonniih kirjoitti:
Toivottavasti Suopo on selvillä suunnitelmistanne.
siellä selvillä, löytyyhän Suomen sciedologeista pari kyseisen laitoksen poispotkittua jäsentä.
- sitä ihteensä
>>Avaruussukkulan lentäminen tai lentämättömyys kiinnostaa mutta ei kolmipyörällä ajaminen, mikä olisi sinulle sopiva lähtökohta.
- Andronikos
...toisilla ei kirjoitti:
"Mikään kuluttajansuoja ei tunne kuviteltuja hyötyjä."
Jos olet käynyt psykoanalyysissä yksityisellä psykiatrilla 4 vuotta ja olet maksanut siitä about 40000-50000e. Kun sitten valitat kuluttajansuoja-asiamiehelle ettet ole saanut rahoillesi vastinetta ja haluat rahasi takaisin, millaisen vastauksen luulisit saavasi?
Tuletko koskaan saamaan rahojasi takaisin vai keksitäänkö sinulle vielä mahdollisesti parantumattoman mielisairauden nimike johon väitetään terapian auttaneen, vaikka itse olisit toista mieltä.
Mistä muuten tiedät ACD:n tekstin perusteella mitä se sisältää eli millainen se 5 vuoden sopimus on? Onko kokopäiväistä, saako palkkaa?"Mistä muuten tiedät ACD:n tekstin perusteella mitä se sisältää eli millainen se 5 vuoden sopimus on? Onko kokopäiväistä, saako palkkaa?"
Tosimiehet tekeekin miljardin vuoden työsopimuksen jossa ei palkasta puhuta mitään! (Tosiasiallinen palkka Seaorgin työntekijöillä on 70$/kuukausi sisältäen asunnon ja ruoan ja ilmaista auditointia mahan täydeltä)
http://www.clambake.org/archive/so/contract.gif
- mutta täällä...
...on vielä ilma raikas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912671On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522618Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712577Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792478Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu761996Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl471987Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291412Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko311395Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181296