Kummasta tykkäätte enemmän, nahkasatulasta vai synteettisatulasta? :) Kun siis on kyse "tavallisesta" yleis-, este- tai koulusatulasta, ei lännensatulasta (joita tuskin synteettisenä ees tehdään... xD ) Mun mielestä kummassakin on hyvät ja huonot puolensa.
synteettisatula vai nahkasatula?:)
10
3761
Vastaukset
- millainen...
Millainen on se synteettinen satula jossa ei ole runkoa??Hohhoijaa...kyllä synteettisissäkin on oltava runko.
Toisekseen satulaa ei vaihdeta "vaikka kun hevonen kasvaa".Vain täysikasvuisella hevosella saa ratsastaa.Toki hevosen muoto voi muuttua paljonkin jos esim.ruvetaan ravihevosesta tekemään ratsua.Hevosesta tulee ehkä pyöreämpi ja sen lihakset kehittyvät eri kohdista kuin ravihommissa.Silloin sama satula ei välttämättä käy hevoselle kauaa.
Nahkasatula on pitkäikäisempi kuin synteettinen,ainakin jos kyseessä on merkkisatula eikä mikään parin satasen intialainen viritelmä joka leviää tielle muutamassa vuodessa.Pahimmassa tapauksessa huono satula rikkoo myös hevosen selän.Hyväkuntoinen synteettinenkin on ihan ok-vaihtoehto.Tärkeintä on aina satulan istuvuus hevoselle,ei valmistusmateriaali.- mailaif
On siinä runko, mutta se ei tasan ole samanlainen kuin mitä nahkasatuloissa on! :D Tai sitten mulla on jokin ihan kummallinen satula... x) "Hmm" sanoisin minäkin...! :)
Tiedän tietysti että vain täysikasvuisella hevosella saa ratsastaa, en sentään ihan tyhmä ole...! xD Oma hevoseni on 4-vuotias, ratsu ja ravuri samaan aikaan. :) - kukkanen pieni
mailaif kirjoitti:
On siinä runko, mutta se ei tasan ole samanlainen kuin mitä nahkasatuloissa on! :D Tai sitten mulla on jokin ihan kummallinen satula... x) "Hmm" sanoisin minäkin...! :)
Tiedän tietysti että vain täysikasvuisella hevosella saa ratsastaa, en sentään ihan tyhmä ole...! xD Oma hevoseni on 4-vuotias, ratsu ja ravuri samaan aikaan. :)tuli väärä nimimerkki mutta ei se mitään... x) toi "niin :)" oli siis mun kirjottama... :D
- utkala
Samoja intialais viritelmiä ne merkki satulatkin on. Tosin en väitä että kaikki olisi, mutta siinä mielessä, että ei intialaiset tuotteetaina ole halpoja ja huonoja
- kyllä mulla...
utkala kirjoitti:
Samoja intialais viritelmiä ne merkki satulatkin on. Tosin en väitä että kaikki olisi, mutta siinä mielessä, että ei intialaiset tuotteetaina ole halpoja ja huonoja
...ainaki on saksalainen satula...käytä sinä vaan intialaista.
- uttuikala
utkala kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä laadullisesti en niinkään valmistus maallisesti. että niin. Ja niin muuten käytenkin
- Nimetön
itse olen sitä mieltä että kummassakin on paremmat puolensa...synteettinen on kevyempi ja jollain tapaa pehmeämpi...mutta nahkasatula on kanssa hyvä!
- www.arteequestre.it
...voin sanoa, ettà Kieffer on yksi parhaista satulamerkeistà. Multa lòytyy Kiefferiltà sekà koulusatula (Wien) ettà estesatula (Donau). Optimaalisia sekà hevoselle ettà ratsastajalle. Satulat ovat nahkaa.
Olen kasvissyòjà, joten suosin synteettisià varusteita (en halua ostaa nahkaa uutena, satulanikin ostin kàytettyinà jotta en tukisi nahkabisnestà). Olisinkin todella iloinen, jos laadukkaat merkit kuten Kieffer alkaisivat valmistaa runkomallejaan myòs synteettisin pààllimateriaalein varustettuna. Nykyiset synteettiset merkit kun ovat suoraan sanottuna huonoja (sekà hevoselle ettà ratsastajalle) eivàtkà ne kestà kàytòssà - ja siihen nàhden niiden hinta on kovin suolainen. - Ämmä
Itse pidän enemmän nahkasatuloista, mutta hankkisin synteettisatulan, jos se sopisi paremmin hevoselle.
Löytyy muuten aivan rungottomiakin satuloita, esim. free-form. - Synteettinen on hyvä
Heips! Tänä päivänä synteettisiä satuloita löytyy niin koulu-, este kuin lännensatuloina. Hyvänä esimerkkinä antaisin Claridge Housen synteettiset hyvälaatuiset satulat. Itse käytin ko. merkin koulusatulaa 2v omallani, kunnes sitten kasvoi ulos satulasta. Kyseessä siis ex-ravuri jok on uudelleen koulutettu ratsuksi ja lihaksisto muuttui ja satula jäi kapoiseksi.
Nyt mulla on käytössä saman valmistajan yleispenkki, eikä ole mitään moitteen sanaa ollut satulasta. Koulu satulassa ei ollut mitään merkkejä käytöstä ja kaikin puolin se oli uutta vastaava. Edes meidän satula topparilla ei ollut pahaa sanottavaa synteettisestä koulusatulastani.
Oikein huollettuna ja hoidettuna satula kestää ja on hyvä. Samoten Lamicellin lännensatula joka on synteettinen on vertaansa vailla. Yksi parhaimmista satuloista mitä tämä maa päällään kantaa.
Nahkasatulat ovat myös hyviä, mutta vastikään itse ostin ja palautin yhden kun nahka oli kerrassaan huono laatuista, kun 2 käyttökerran jälkeen satula näytti tiikerin raatelemalta. Ja oli olevinaan huippulaatuinen penkki.
Ja siksi toisekseen, suosittelen lämpimästi uudelleen koulutettavalle hevoselle synteettistä satulaa. :)
omalla kohdallani on toiminut ja hyväksi havaittu. Ja hevoselleni sopiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578