migreeniä. se alkaa usein "paineella" päässä ja päivän mittaan kehittyy pikkuhiljaa vasemman silmän ympärille säryksi. loppujen lopuksi se menee siihen vaiheeseen että tasapaino alkaa heittämään rajusti eikä siis pysy pystyssä. särky on viimeisessä vaiheessa niin kovaa että oksennus lentää. ohimolla suonet pullistuu ja sen säryn siis myös näkee ulkoisesti. silmät on arat kirkkaille valoille eikä niitä pysty juurikaan käänteleen ilman ettei niihin sattuisi. olo on niin paskamainen että krapula on pientä tähän verrattuna.
migreenilääkkeet eivät ole auttaneet. migreeni lähtee vain kun nukkuu yön yli sikälimikäli saa unen päästä kiinni.
onkos kellään vastaavaa...
12
1661
Vastaukset
- sami
Mulla on ollut samanlaisia ongelmia,mutta olen päässyt siitä eroon.Käy semmoisessa osoitteessa kuin www.kolumbus.fi/huaiyuan.Kyseinen herra sai minulta kovan päänsäryn pois ja huimaus kohtauksen,jonka aiheutti huono verenkierto päässä.Jos asut hesassa niin suosittelen lämpimästi.
- Mig Reeni
Aika pahankuuloinen on sun migreenis. Mulla pentuna oli todella usein, mutta yleensä jäi näköhäiriöön ja käden puutumiseen. Mutta kipu oli sitten samaa luokkaa.
Kuulostaa migreenioireilta, mutta voi toki olla muutakin.. on se kaali sen verran mutkikas paikka. Migreenioireet aiheutuvat lievästä keskushermoston tulehtumistilasta... ja sulla näemmä ne osuvat sinne missä on liikekeskukset ym.. tai jotain.
Mun edellinen migreeni n. 10 vuoden tauon jälkeen oli inha kun en pystynyt puhumaan... jännä fiilis kun tiesi kyllä mitä puhe on, mutta tuntui että se oli kadonnut omasta kaalista kokonaan... mutta sillä kertaa.. outoa kyllä.. ei minkäänlaista pääkipua.
Pahimmat migreenit ovat olleet sellaisia missä koko kroppa on "halvaantunut"... ei siis mulla vaan luettua tietoa.
Ja uusinta tietoa on se että migreeni pitäisi aina hoitaa... eli ei riitä, että hoitona on "nukutaan yön yli" -hoito. Eli kyseinen tulehdustila pitäisi hoitaa mahd. pian pois.
Täältätähän.- make
Moi,
Mulla migreeni alkaa näkökentän "sumenemisella", sitä on aika vaikea selittää mut ei näe kaikkea mitä pitäisi...
Sit lähtee tunto eli pieni halvaantuminen melkein koko korppaan, kädet, sormet, jalat ja suu ei toimi kunnolla, siis puhe mongertaa...
Lopulta tulee hirveä päänsärky toispuoleisena..
Toiv se sit on migreeniä eikä mitään pahempaa..tiiä häntä...
- Nimetön (kai)
Täsmälleen samat oireet... Lääkkeet ei auta kovin paljoa ja valot tuottaa tuskaa. Yleensä mahassa alkaa kiertää ja lämmin ruoka kuvottaa. Pahimillaan myös oksennus tulee!!
- migreenistä kärsinyt
olen kärsinyt vastaavasta migreenistä ja yhden mielipuolisen kohtauksen jälkeen päätin hakeutua neurologin vastaanotolle ja häneltä sain migreenin estolääkityksen ja nyt olen pärjännyt ihan muutamilla kohtauksilla ja niihinkin sain hyvät täsmälääkkeet. Kannattaa käydä neuvottelemassa lääkärin kanssa koska avun saa jos osaa pyytää. Ise kärsin 17 vuotta ennen kuin uskoin, että apua ja lääkitystä saa.
- Hannu
auttako täsmälääkkeet vai pitäiskö hommata täsmäpommi ja räjäyttää pää irti palasiksi pitkin seiniä. silloin ainakin loppuis tää ainainen kidutus.
- migreenistä kärsinyt
Hannu kirjoitti:
auttako täsmälääkkeet vai pitäiskö hommata täsmäpommi ja räjäyttää pää irti palasiksi pitkin seiniä. silloin ainakin loppuis tää ainainen kidutus.
maxalt rapid( tai jotenkin näin kirjoitetaan)imeskeltävä täsmälääke auttaa ainakin mulle.ovat kyllä kalliita mutta maksan mielelläni kun tiedän,että ne helpottaa suht nopeasti oloani. älä kärsi sillä tiedän miltä tuntuu rajun kohtauksen tultua. itse olen syönyt estolääkitystä muutaman vuoden ja silti joskus paukahtaa migreeni.joku älykääpiö on joskus sanonut, että migreeni on viisasten ja tunnollisten ihmisten sairaus, mutta ei se lohduta kun tuntuu siltä että pää halkeaa just.
rentouttavaa kesää ja toivottavasti migreenitöntä
jatkoa. - Mirja
Hannu kirjoitti:
Jospa kokeilisit noni mehua ennenkuin räjäytät päätäsi. On migreenit talttuneet, kun on alettu ottaa noni mehua. Se ei ole lääke vaan hedelmä mehu.
- voiei
Mirja kirjoitti:
Jospa kokeilisit noni mehua ennenkuin räjäytät päätäsi. On migreenit talttuneet, kun on alettu ottaa noni mehua. Se ei ole lääke vaan hedelmä mehu.
Nämä nonihuijarit jaksavat työntyä joka foorumille. Kyseisen litkun markkinoinnin on Elintarvikevirasto kieltänyt jo aikoja sitten, mutta internetin keskustelupalstoilla näitä rikollisia vielä sitkeästi on yrittämässä.
Sitäpaitsi törkeää valhetta on se, että epähygieenisesti pakattu hedelmämehu auttaisi migreeniin. - risto
voiei kirjoitti:
Nämä nonihuijarit jaksavat työntyä joka foorumille. Kyseisen litkun markkinoinnin on Elintarvikevirasto kieltänyt jo aikoja sitten, mutta internetin keskustelupalstoilla näitä rikollisia vielä sitkeästi on yrittämässä.
Sitäpaitsi törkeää valhetta on se, että epähygieenisesti pakattu hedelmämehu auttaisi migreeniin.tuttu vaiva,jota lääkärit ei yleensä tunne.
se on horttonin päänsärky.etupäässä miesten
vaiva.kutsutaan myös itsemurhapäänsäryksi.
tyypillistä toispuolinen silmässä älytön
särky - Kati
risto kirjoitti:
tuttu vaiva,jota lääkärit ei yleensä tunne.
se on horttonin päänsärky.etupäässä miesten
vaiva.kutsutaan myös itsemurhapäänsäryksi.
tyypillistä toispuolinen silmässä älytön
särkysiihen mitään erikoista lääkettä vai käykö migreenilääkkeet?
- risto
katso googlen hausta hortonin päänsärky
sieltä löytyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912671On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522618Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712577Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792478Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu761996Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl471987Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291412Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko311395Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181296