Olen 19 vuotias tyttö. Olen jo pitkään kärsinyt päänsäryistä, mutta jokin aikaa sitten päänsärky on muuttunut hieman erilaiseksi. Usein särky ei mene yhdellä särkylääkkeellä ohi. Särky esiintyy toisella puolella päätä ja se saattaa häipyä ja tulla taas takaisin. Joskus kovat äänet ja jopa normaalit huonevalot tekevät pahaa ja lisäävät särkyä. Kävin oireiden takia yksityisellä lääkärillä. Tohtori-setä sanoi että vaikka selvä kohtauksittaisuus näkyy ei kyseessä ole migreeni. Hän määräsi minulle särkylääkkeitä, jotka hieman myöhemmin poistettiin myynnistä, sen aiheutettua vahinkoa maksalle. Tuliko hän tähän johtopäätökseen koska minulla ei näy silmissä sahalaitakuvioita tai koska en ole oksentanut päänsäryn takia? Joskus silmissäni on tavallaan kuin kalvo joka samentaa näkymän. Oksentanut en tosiaan ole, vaikka todella kovassa päänsäryssä tuleeki paha olo. Äitini kärsii silloin tällöin migreenistä, joten saattaisihan se olla periytynyt minullekin? Käytän myös e-pillereitä, mutta olen kärsinyt päänsärystä jo kauan ennen pillereiden aloittamistakin. Mitä mieltä olet, onko minulla sittenkin migreeni? Kiitos että jaksoit lukea viestin loppuun :)
oliko lääkäri väärässä?
1
396
Vastaukset
- marie
Älä sitä lääkäriä usko, ei ne välttämättä mitään tiedä eikä sillä itsellään varmaankaan oo ollu migreeniä! Ei migreenissä välttämättä tuu niitä sahalaitakuvioita (mulle ei tuu). Itse sitä parhaiten oman päänsärkynsä tai migreeninsä tuntee. Eikä sillä diagnoosilla välttämättä niin väliä ole kunhan vaan itse tiedät mikä kohtauksiin auttaa ja miten ehkä voisit ehkäistä kohtauksia.
Mä sanon vaan että älkää välittäkö sellasista ihmisistä jotka vähättelee migreeniä!!! Mun isoveli sanoi joskus että se ei edes usko että sellasta kuin päänsärky on olemassa kun sillä itsellään ei ole koskaan ollut. No sitten kun se valitti sängynpohjalla ensimmäistä krapulaansa vähän sen jälkeen niin olis pitänyt sanoo että nytpäs näät mutta enhän mä oo niin ilkee ;)
Mulla migreenikohtaukset on pahimmillaan sellasii että hourailen sängynpohjalla pimennetyssä huoneessa, oksennan, joka paikka särkee, toivoisin olevani kuollut enkä pysty itse edes hakemaan särkylääkettä jos nyt ylipäätään tajuun enää MITÄÄN tästä maailmasta. ONNEKSI mulla auttaa tavalliset särkylääkkeet kuten burana ja avomies hoitaa ja tuo lääkettä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1428164Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1587354Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1855015Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2523378Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1042842Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82659Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1532515- 1812382
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121959Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181955