Aurinkoa kaikille - syysmyrskyn jälkeen :)
Tänään sain tietää, että tällainen palsta on tänne avattu. Kiva asia, että avattu on!
Olen luterilainen pieni homotiainen, mutta välitänpä nyt irrallisia pieniä otteita rukouksesta ja ajatuksista, joita Äiti Teresa kirjoitti. Niissä ilmaistaan myös minun
ajatuksiani, toiveitani ja kaipauksiani paremmin kuin itse osaisin kirjoittaa.
Ne ovat seuranneet mukanani pitkään, aina antaen minulle.
Ehkä niiden lukeminen voisi antaa myös joillekin, jotka tällä palstalla kirjoittelevat?
Ehkä niitä ajatuksia voisi toisinaan joskus jopa miettiä ennen kuin kirjoittaa palstalle näkemyksiään?
Terveisin,
alati suloinen Homotiainen :)
Hiljaisuuden hedelmä on rukous.
Rukouksen hedelmä on usko.
Uskon hedelmä on rakkaus.
Rakkauden hedelmä on palveleminen.
Palvelemisen hedelmä on rauha.
Olkoon jokainen tekoni
jotakin kaunista Jumalalle.
Anna minulle kätesi palvelemaan
ja sydämesi rakastamaan.
Jeesuksen itsensä on sanottava sinulle: "Minä janoan." …
"Minä janoan" on jotakin paljon syvällisempää kuin se,
että Jeesus sanoisi vain: "Minä rakastan sinua."
Ennen kuin puhut, on tärkeää, että ensin kuuntelet. Sillä Jumala puhuu sydämen hiljaisuudessa.
Puhu sydämellisesti ihmisille. Olkoon hyvyys kasvoillasi, silmissäsi, hymyssäsi,
lämpöä tervehdyksessäsi. Olkoon kiitollisuus aina hymyssäsi. -Älä ainoastaan välitä ihmisistä, vaan anna heille myös sydämesi.
Rukoilen, että ymmärtäisit Jeesuksen sanat: "Rakastakaa toisianne kuten minä olen teitä rakastanut".
Kysy itseltäsi: "Miten Jeesus on minua rakastanut? Rakastanko minä toisia ihmisiä
todella samalla tavalla?"
Niin kauan, kun Jeesuksen rakkaus ei ole keskuudessamme, me voimme tappaa itsemme
työnteolla (hyvillä töillä) ja se on ainoastaan työntekoa, eikä rakkautta.
Työ ilman rakkautta on orjuutta.
Pienet asiat ovat itseasiassa pieniä, mutta uskollisuus pienissä asioissa on suuri asia.
There is only one God and He is God to all; therefore it is important that everyone is seen as equal before God.
I’ve always said we should help a Hindu become a better Hindu, a Muslim become a better Muslim,
a Catholic become a better Catholic. We believe our work should be our example to people.
We have among us 475 souls - 30 families are Catholics and the rest are all Hindus, Muslims, Sikhs—all different religions.
But they all come to our prayers.
There are so many religions and each one has its different ways of following God. I follow Christ:
Jesus is my God,
Jesus is my Spouse,
Jesus is my Life,
Jesus is my only Love,
Jesus is my All in All;
Jesus is my Everything.
-Äiti Teresa-
Pieniä eläviä sanoja
Homonen
1
410
Vastaukset
- matilda
Todella kaunis ja ajatuksia herättävää tekstiä, KIITOS tuosta ja siunausta elämääsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084