mitä mieltä olette nimistä kia amanda ja nea emilia? siis jos olisivat sisarukset? sopiiks noi yhtee? kiitti jos jaksatte vastata...:)
mitä mieltä....?
7
379
Vastaukset
- Tanja
Ihan nättejä ja sopii mielestäni hyvin yhteen
- Eikka
Minulla on kaksi tyttöä ja molemmille annomme tarkoituksella erinlaiset nimet, jotta pienempää ei kokoajan verrattaisi vanhempaan, vaan saisi olla oma itsensä...
- Nimen Omaan
Kia ja Nea sopivat varmasti nykytytön nimiksi,vaikkeivät omia ehdottomia suosikkejani olekaan.Minä tekisin Nea Emiliasta Linnea Emilian - miltä kuulostaisi?Voisihan tytön lempinimi silti olla Nea.
Olen samaa mieltä kuin joku aiempikin kirjoittaja:mielestäni sisarusten nimien ei tarvitse sen kummemmin rimmata toistensa kanssa.Liika samanlaisuus luo sekaannuksia eikä ehkä tuo yksilöllisyyttä tarpeeksi esiin - etenkin jos kyseessä ovat kaksoset! Sointua nimet tietysti hyvinkin voivat,esimerkiksi niin että nimissä on suurin piirtein yhtä monta tavua eivätkä ne ole tyylillisesti kokonaan erilaiset (Christine ja Hilma-tyyliä).
Kukin kuitenkin tyylillään! - Pia
Nimet ovat mielestäni oikein kivat, vaikken itse Amandasta niin pidäkään.
Yksi asia on kuitenkin aiheuttanut ainakin minulle monta sekaannusta. Nimeni kun on Pia eikä Piia, niinkuin kaikki sen tuntuvan haluavan kirjoittaa. Sama siis pätee nimiin Kia ja Nea, koska jos ne lausutaan suomalaisittain, ihmiset helposti kirjoittavat Kiia ja Neea. Eli aina kun ei kysytä yksi vai kaksi i:tä voi olla melko varma että kaksi löytyy. Tottakai tutut yms oppii muistamaan, mutta oudoille ihmisille saa aina olla selittämässä ja korjaamassa.- Miia
Suomea kirjoitetaan samalla tavalla kuin lausutaan, jolloin lyhyet vokaalit tulisi lausua lyhyinä ja pitkät pitkinä. Nimesi oikea lausumisasu olisi siis Pia, ei Piia. Kumma kyllä vaan munkin nimeni kirjoitetaan usein väärin yhdellä i:llä, kun kaikenmaailman piat, kiat, neat jne lausutaan suomen kieliopin vastaisesti ja siitä sitten ihmiset päättelevät, että munkin nimeni pitäisi kirjoittaa yhdellä I:llä. En suosittele -ia ja -ea -loppuisia nimiä kenellekään, ellei niitä halua olla tavaamassa koko ajan.
- Jani
Toi on mun mielestä sellasta tupu-hupu-lupu -osastoa, Eli nimikikkailua. Eihän siinä tietysti mitään vikaa ole jos haluaa kikkailla, itse voisin jotkut hamsterisisarukset vaikka nimetä tuolla tavalla. Ja sen lisäksi ääntäessä ei käy kirjoitusasu ilmi, epäkäytännöllistä.
- Anu
Järjettömän ihmeelliset! Mihin indokiinaan olet penskojas viemässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920