Gerbiilini, 2,5v, on aika nopeasti vanhentunut. Minusta tuntuu, että se ei enää oikein kuule, nyt parin päivän ajan se on mennyt muutenkin huonommaksi. Se nukkuu koko ajan ja kopista tullessaankin näyttää siltä, ettei millään saa silmiä auki. Se juo välillä, mutta ei taida oikein syödä mitään. Olen yrittänyt antaa herkkuja, mutta nekään eivät kelpaa.
Nyt mietinkin, että mitä teen, annanko sen olla, kun mitään kummempia kipujakaan ei näyttäisi olevan? Vaikka vaikeahan noista on ottaa selvää. Vai pitäisikö se viedä jo lopetettavaksi?
Mielipiteitä ja asiantuntemusta otetaan kiitollisena vastaan!
Mitä tehdä?
8
1273
Vastaukset
- gerbiileiden omistaja
Minulla on ollut elämäni aikana paljon gerbiileitä ja ne ovat eläneet 3-5 vuotta. Välillä on ollut yksittäistapauksia, jolloin gerbiili on ollut tosi väsynyt ja halunut vain nukkua. Olen antanut gerbiilin olla rauhassa muutaman päivän ja tilanne on mennyt itsestään ohi. Tämän jälkeen gerbiili on saattanut elää vielä vuodenkin.
Jos gerbiilillä ei näytä olevan kipuja, en veisi sitä piikille vaan odottelisin muutaman päivän ja katsoisin, paraneeko olo. - manja**
Tilanne on mennyt huonompaan suuntaan... Tänään pääsee pieni gerbuni pois. Ruoka ei ole edelleenkään kelvannut, minusta tuntuu, ettei se pysty enää itse juomaankaan. Piippaustta ja vinkumista kuuluu nukkuessa ja valvoessa. Kyyhöttää vain kopissaan ja näyttää jo kipeältä.
On tämä kyllä vaikeaa näin pienienkin eläinten kanssa... :( - jepajeajea
Mulla ollu ihan sama juttu mun kummankin gerbiilin kanssa. Vein ne eläinlääkäriin, mutta ei auttanut, ne kuoli seuraavana päivänä. Vanhuus tulee niille todellakin nopeasti. :( mut kannattaa kuitenkin käyttää eläinlääkärissä ja kysyä että kannattaisiko lopettaa vai vielä yrittää. :)
- apua tarvitseva
Yksi gerbiileistäni nukkuu aika paljon. Se syö,juo ja nukkuuu. Mutta aina kun tulen töistä niin se on virkeä ja leikki kaverinsa kanssa. Onko kaikki hyvin vai ei?
Minua pelottaa että se kuolee::( Mutta minua mietityttää aika paljon se että toinen gerbiilini Vili astuu juuri puhumaani Pontsoa. Onko se vain kiimaa? Ostin heidät eläinkaupasta josta olen kuullut että on tullutkin poika ja tyttö. Pontso on pyöristynyt siitä kuin toin heidät uuteen kotiin.
Toivoisin että vastaisitte mahdollisimman pian, kiitos jo etu käteen! - Gerbiili87
Saattaa tietysti olla että ovat tyttö ja poika. Kurkistapas sinne hännän alle ja erottele;) kyllä ne erot on aika selvä jos eivät kovin nuoria ole niin pojilla kivekset ja ne kaksi aukkoa erossa toisistaan, tytöillä ihan kiinni.
Toi nukkuminen on ihan tavallista eli kaikki hyvin.
Mutta jos poikaset tulee niin laitathan eri terroihin koska muuten ei hyvää seuraa(kokemuksella:))- apua tarvitseva
Kiitos paljon:)
- gerbiili123
Jos se on apaattinen sillä voi olla tyzzerintauti.
- gerbiili123
mullakin nukkuu ihan hirveesti enemmän kuin normaalisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1147874Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1496607Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834725Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1002224Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1491855
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa281699Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614