Ostin tässä uuden auton ja kyselisin vähän autovakuutuksista.
Omistan tällähetkellä vanhan auton, jossa on vaan pakollinen liikennevakuutus josta on jo korvattu kaksi kolaritapauhumaa. Auto on ensimmäiseni ja ollut minulla 3 vuotta. Miinusbonuksia on tainnut kertyä jo jonkin verran.
Nyt siis kun hankin uuden auton ja otan siihen kaskon, niin siirtyykö edellisen auton bonushistoria uuteen? Tällöin joudun odottamaan vuosia että bonukseni nousee taas plussan puolelle. Onko mahdollista saada bonustiedot nollaantumaan, niin että ne alkaa taas nousemaan nollasta eikä ole miinuksella? Mahdollisesti vakuutusyhtiötä vaihtamalla?
Bonusten siirtyminen?
8
2917
Vastaukset
- ptdq
Toivottavasti ei ole mahdollista. Itse maksan vakuutusmaksuja Bemaristani tonnin vuodessa. Kuulemma nuoren ikäni vuoksi maksut ovat korotettuja. Ainuttakaan kolaria en ole eläessäni ajanut. Ei hirveesti innosta ajatus siitä, että pääsisit eroon "miinusboonuksistasi".
- qwertyuiopåäsdfghjklöäzxcvbnm
Jos ei, niin sitten ei mitään ongelmaa, koska ei ole bonuksia mitä siirtää.
Jos menee, niin sanot vain kauppiaalle, että ei ole mitään mistä siirtää --> joten saat uuden vakuutuksetn nolla bonuksin. Nykyää uudessa vakuutuksessa ei ole miinubonuksi.
Sitten Bemarikuskeihin:
Se on hyvä, että nuorilla Bemarikuskeilla on kovat vakuutusmaksut, koska osumisprosentti on melko kovat.- ptdq
Sinun mielestäsi on siis oikein, että nuorella Bemarikuskilla on kovat vakuutusmaksut. Olen tietoinen siitä, että Bemareilla osutaan aika paljon, ja siksi maksut ovat kovat. Tiesin sen kyllä automerkin valitessani. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi minua rangaistaan vielä erikseen iästäni. Onhan maksuni automaattisesti kovat, koska bonukset ovat alussa nolla.
Sinusta on siis myöskin oikein, että ketjun aloittaja saisi paremmat bonusedut, mihin hän kolarihistoriansa perusteella olisi oikeutettu? Ja tätä etua maksaa minun kaltaiset ei-kolaroineet kuljettajat, vaikka BMW:llä ajaisimmekin. Onkohan nyt jotain hampaankolossa Bemareita kohtaan? - ilmeisesti
ptdq kirjoitti:
Sinun mielestäsi on siis oikein, että nuorella Bemarikuskilla on kovat vakuutusmaksut. Olen tietoinen siitä, että Bemareilla osutaan aika paljon, ja siksi maksut ovat kovat. Tiesin sen kyllä automerkin valitessani. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi minua rangaistaan vielä erikseen iästäni. Onhan maksuni automaattisesti kovat, koska bonukset ovat alussa nolla.
Sinusta on siis myöskin oikein, että ketjun aloittaja saisi paremmat bonusedut, mihin hän kolarihistoriansa perusteella olisi oikeutettu? Ja tätä etua maksaa minun kaltaiset ei-kolaroineet kuljettajat, vaikka BMW:llä ajaisimmekin. Onkohan nyt jotain hampaankolossa Bemareita kohtaan?myös tietoinen siitä, että vakuutusmaksut perustuvat tarkkaan tilastolliseen tutkimukseen. Sen lisäksi, että Bemareilla osutaan aika paljon, myös nuorella iällä osutaan aika paljon ja siksi maksut ovat kovat. Vaikka itse et riskikuski olisikaan, joudut kuitenkin maksamaan siitä, että moni kaltaisesi on.
- yyteri1979
ptdq kirjoitti:
Sinusta on siis myöskin oikein, että ketjun aloittaja saisi paremmat bonusedut, mihin hän kolarihistoriansa perusteella olisi oikeutettu? Ja tätä etua maksaa minun kaltaiset ei-kolaroineet kuljettajat, vaikka BMW:llä ajaisimmekin. Onkohan nyt jotain hampaankolossa Bemareita kohtaan?Kyllähän ne mullekkin laitto sukupuolen ja iän perusteella kovemmat maksut 18 kesäsenä...
Vein sen käräjille...ja voitin enkä edes omistanut Bmw:tä vaan Fiatin.
Tarpeeksi hyvä pykälän viilaaja saa kyllä kaivettua ja käytettyä hyväkseen
perustuslain kohdat mitkä kieltävät eriarvoistamisen niin iän kuin sukupuolenkin perusteella.
Vakuutusyhtiö kyllä heitti vastineeksi matemaattisen puolen eli tilastomatiikan joka
kyllä oli vahvasti maustettu ja argumentoitu...Mutta...jostain syystä perustuslaki meni edelle
varsinkin tuo syrjintä kohta =D
- ...
... ei välttämättä auta, onneksi. Jos olet kämmminyt jo pariin otteeseen, niin minkä ihmeen takia sinun vahinkosi pitäisi pyyhkiä pois?
Jos törppöilee, niin törppöilee. Bonukset on tarkoitettu kannustimeksi kuskeille, jotka eivät aiheuta kolareita.
Opettele ajamaan ja odottele sillä välin, että bonukset nousevat.- voi lukea vakuutusyhtiön ko...
Tietääkseni kunkin henkilön vahinkohistoria seuraa henkilötunnuksen perusteella, ei sitä voi nollata. Vakuutusyhtiöiden ohjeissa, joita on hyvin netissä, on mustaa valkoisella. Toki auton haltijaksi voi laittaa sellaisen henkilön, jolla ei ole vahinkohistoriaa. Itsesi toiseksi haltiajaksi ja omistajaksi. Itse ajan pappan bonuksilla, jotka leskellä on oikeus käyttää eli mummuni on auton 1. haltija ja minulla 70 % bonukset.
- negfppoaeågrvönoqi
Jos ostaisin uuden auton ja siirtäisin vanhasta bonukset (vanhassa vain liikennevakuutus) niin säilyykö vanhassa kuitenkin liikennevakuutus nollabonuksilla vai pitääkö minun vakuuttaa vanha auto uudestaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235025Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733603Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl692136Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272107- 1351644
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505