AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Otsalamput
11 Vastausta 2 804 Lukukertaa

Otsalamput

Olen kokeillut jos jonkinlaisia mutta tuntuvat kaikki olevan enemmän tai vähemmän huonoja. Katkaisijat ovat ongelma varsinkin Petzlin lampuissa, hinta-laatu-suhde on kerrassaan surkea. Osaisiko joku kertoa mikä olisi asiallisen hintainen TOIMIVA (myös kosteassa) otalamppu? Niitä isoja missä on erillinen akku takaraivolla, niitä en halua.

otsa

itselläni petzl tikka+ toiminut moitteetta.mitä ongelmia katkaisijassa?sehän toimii hyvin.

Sama lamppu meikäläisellä

Omistan parikin kappaletta ko lamppua, kun on lahjana saanut. Molemmissa tuntuu olevan vikana juuri tuo mainittu herkkyys kosteudelle, lisäksi toinen lampuista ei tykkää olla päällä (kosketushäiriö jota ei saa korjattua).

En mene haukkumaan aivan surkeiksi, mutta tietäen lamppujen hinnan, väittäisin että parempaankin voi pystyä. Hommasin Olsonilta sellaisen halpalampun kaveriksi, ja hyvin on toiminut. Ei mainittavaa eroa kalliiseen petzliin verrattuna.

Mutta, hienoin homma on kyllä ledilamppujen pieni virrankulutus.
kyll petzeillä on hienoi noi toiminta.ajat ainaki halvemmilla valoilla. ei sitä tehoa 100 lumenia tarvii jos tarvii niin on tarvetta jatkolleki...on mulla niitäkin ja toimintajat täysillä muutamia tunteja vrt petzelin tai auroran kymmeniin tunteihin

Retki

Katsopas Retken otsalamppuja, itselläni on Xenon+led ja on aivan ehdoton. 3 lediä ja tosi tehokas xenon, ja toimii tavallisilla AA-paristoilla. Vaikka siinä patterit onkin takaraivolla, koko jutun paino on alle 200g pattereineen. Tai onhan Retkellä myös tosi pieni otsa-led, se tais painaa alle 30 g. Katsopas tiedot vaikka http://www.timberplus.fi/tuotteet/46/55/ , eiköhän jompi kumpi sovi. Ainakin mulla on toiminut tosi hienosti ja muutenkin valmistuslaatu on hyvä.

Hinta-laatusuhde

Noissa Retken lampuissa on kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan, huomasin Retken tactical xenonin ja yhden "toisen valmistajan" vastaavan xenonin muistuttavan niin paljon toisiaan, että taitavat olla peräti samasta tehtaasta (ei niitä valmistajia niin paljon ole kuin merkkejä), hintaero oli vain yli puolet (30 vs 70 E) Retken hyväksi. Että sellasta...

Class Ohlson

Enpä tiedä mihin sitä lamppua tarvitset, mutta minulla on toiminut oikein hyvin Class ohlsonilta ostettu otsalamppu. Hinta taisi olla alle viiden euron...

onneks sen ostanu siät muovilelua

esim pikku maglite 2e kallimpi ku honkkarisa
Katsoppas tuolta: http://www.taskulamput.fi/tuotteet/otsalamppu - on paras valikoima ja halvimmat hinnat!
Muutamalla eurolla Maxi Makasiinista
Vaeltaja otsalamppu, minun yhdellä ledillä 1W, oli 3W:nkin lamppuja.
Hyvä, roiskevesitiivis, ei mene repussa itsestään päälle.
Ehkä kannattaisi ostaa otsalamppu ihan retkeilyliikkeesstä.
Hinta on kyllä kova, mutta valoteho ja kestävyys ihan eri luokkaa kuin alle 30 euron laitteissa.
Netistäkin löytyy.

Esim vaikka merkki Fenix... ja muitakin...
Google tietää kun kirjoitat otsalamppu.
Moi

viikonloppu laavulla. honkkarin lanppu 25 erkiä löi yli 200 lumenen lampun

kirkaasti. lupasivat up to 85 lumenia . Se vaikutti muutenkin laadukkaalta ja

oli valokehän säätöineen monipuolinen
 /   /  /  / Otsalamput

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua