Käsi pystyyn

kuka mies on ollu jonkun muun maalaisen kuin Suomalaisen naisen kanssa sängyssä (ja minkämaalaisen)??? Jos ei oo niin kiinnostaisko moinen ihan kokemuksena (jälleen kerran,mitkä kansallisuudet)?? Ollaanks me kaverereiden kanssa taas jotenkin omituisia kun meillä kaikilla on jonkun sortin fetissi päästä kokeilemaan kerran eläissään ainakin aasialaista ja tummaihoista?? Tuossa yks päivä naureskeltiin kun kaveri on hoidellu jonkun aikaa yhtä suomenruotsalaista muijaa ja kerto et muija alkaa aina jossain vaiheessa kesken hommien sopertamaan jtn. 'knylla mig' läppää ja vastaavaa ruotsiksi :-) Mietiskelin itekseni et tuo ois varmaan omituisella tavalla aika kiihottavaa jos muija höpisit jtn. vieraalla kielellä,pääsis edes pikkasen pokeleffa-fiiliksiin :-)

50

4924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • what the hell, dude?

Tarkoitit varmaan "muna pystyyn?"

• käy kunhan vastaa ja kertoo mielenkiintoisia juttuja :-)

• _ o/

Käsi nousi täällä ja kokemus oli varsin erityislaatuinen.

Törmäsin todella tummaihoiseen naiseen kerran iltariennoissa. Meillä ei oikein ollut yhteistä kieltä, suomea hän osasi muutaman sanan, englantia muutaman sanan ja minä en osannut "zulumaan" kieltä. No sen verran siinä komiikkaa syntyi kaikessa huvittuneisuudessa, että aloimme opettelemaan toistemme kieltä elekieltä apuna käyttäen, hän suomea ja minä "zulumaan" kieltä. Elekieli puri hyvin ja muutamia sanjakin tarttui, mutta mikä parasta jatkoimme opettelmista jatkoilla, jossa asia johti toiseen ja viimein opettelimme kehonosien nimiä. Loput voi arvatakin.

Sanat ja ääntelyt oli petissä molemmilla kotimaan kielellä, josta toinen ei ymmärtänyt yåhtään mitään, joten naurua, hauskaa ja huumoria riitti yllin kyllin.

Emme tavanneet koskaan sen illan jälkeen, mutta ei sitä iltaa voi unohtaa ja huvittuneena muistelee kaikkea.

• täällä

kyllä kaikki muut kelpaa. Mutta suomalainen mies jotenkin yököttää.. En tiä miksi. OIsko jotenkin se, että he eivät oikein osaa rakastella.-- touhu muistuttaa lähinnä masturbaatioita..

• vaan

olis itessä vikaa, jos noin menee hommat?????

• Kolli Kellinen

Minulla on ollut pitkä suhde japanilaisen kanssa. En suosittele, ainakaan seksuaalisessa mielessä. Suomalaisia naisia parjataan tässä asiassa ihan turhaan: Estottomampia, kiihkeämpiä ja kokeilunhaluisempia suomalaiset ovat kuin monet muut. Mutta onnea kokeiluillenne kuitenkin!

• enkä mä nyt muutenkaan oikein lämpenis minkään sortin suhteesta muun kuin Suomalaisen naisen kans,ajattelin vaan kertalaakimielessä.Oliks se yhtä kovaääninen ja innokas feikkaamaan kuin leffojen ja videopätkien japskimuijat ?? Naurattaa katella pätkiä joissa muijasta lähtee suunnillen Formula 1:sen ääni ja sillä 'uroksella' joka sitä panee on meikäläisen etusormen kokoinen kulli :-) Ajattele jos olit sen eka länsiuros,sai ekan kerrän eläissään oikeaa munaa :-)

• Kolli Kellinen
        yrmio kirjoitti:

enkä mä nyt muutenkaan oikein lämpenis minkään sortin suhteesta muun kuin Suomalaisen naisen kans,ajattelin vaan kertalaakimielessä.Oliks se yhtä kovaääninen ja innokas feikkaamaan kuin leffojen ja videopätkien japskimuijat ?? Naurattaa katella pätkiä joissa muijasta lähtee suunnillen Formula 1:sen ääni ja sillä 'uroksella' joka sitä panee on meikäläisen etusormen kokoinen kulli :-) Ajattele jos olit sen eka länsiuros,sai ekan kerrän eläissään oikeaa munaa :-)

Hiljaa ja paikallaan makasi kuin männävuotisen hevosen raato. Ehkä toisaalta hyväkin niin. Niiden japsileffojen feikkaus menee jo aivan yli äyräiden.

Japanilaismiehillä on kyllä varmaan ihan oikeastikin pienet vehkeet. Ostin Japanissa kondomeita ja standardikortsujen koko oli selkeästi pienempi kuin suomalaisten. Sitten menin etsimään isompia varmuusesineitä seksikaupasta ja myyjä tarjosi minulle heti mallia, jonka nimi oli "Bazooka" ja jonka koteloon oli kuvattu Rambon näköinen amerikkalainen sotilas sinko olalla... heh ;)

• Kolli Kellinen kirjoitti:

Hiljaa ja paikallaan makasi kuin männävuotisen hevosen raato. Ehkä toisaalta hyväkin niin. Niiden japsileffojen feikkaus menee jo aivan yli äyräiden.

Japanilaismiehillä on kyllä varmaan ihan oikeastikin pienet vehkeet. Ostin Japanissa kondomeita ja standardikortsujen koko oli selkeästi pienempi kuin suomalaisten. Sitten menin etsimään isompia varmuusesineitä seksikaupasta ja myyjä tarjosi minulle heti mallia, jonka nimi oli "Bazooka" ja jonka koteloon oli kuvattu Rambon näköinen amerikkalainen sotilas sinko olalla... heh ;)

bazooka Joe,Simpsoneiden action-figuuri :-) Japskeissa kuitenki myydään selkeästi eri kokosia spärdäreitä,naureskeltiin tos kavereiden kans et jos Suomessa ois kortsut mallia S,M,L niin keskiverto mies luopuis mielummin pikkurillistään kuin ostais s-kortusuja (vaikka oikeasti tarvis niitä) :-) Oishan se vitun ylevä hetki ihmiskunnalle mennä R-kiskalle otsa hiessä takana 10 metrin jono,edessä kaunis nuori naismyyjä ja sanoa: 'yks kalle,yks jallu,paketti flooraa,muutama always ultra ja paketti mini-mini-me s-koon kortsuja :-)

• Miehekäs mies

ole suomalaisen kanssa ollutkaan. Ei minusta mitenkään kiihottavalta tunnu että muija höpisee eri kielellä. Hm en kyllä suomea puhu nykyään oikeastaan muualla kuin kaupan kassalla niin tiedä sitten tuntuisko suomen kielinen höpinä erilaiselta.

• Asiasta.huvittunut

hommannu postimyyntivaimon? Ne on hassuja, viime kesänä käytiin työn puolesta yhden tällasen parin asunnossa. Vaimo kyseli meiltä, että "You take juice?" ja puhui ukkonsa kanssa samanlaista kapulalontoota (ukko tosin puhui vielä vähän huonompaa takaisin). Meinasi nauru päästä.

• Asiasta.huvittunut

Onko yrmion futon jonkinlainen kansainvälinen alue, kun sinne vaaditaan passintarkastus? :D

Enpä kyllä ikinä huolisi mustaa naista sänkyyni. Nehän näyttääkin kaikki ihan samanlaisilta! (eikä mitenkään kauniilta)... Joku japanilainen tai kiinalainen vois olla ihan kiinnostava kokemus. Tosin nekin näyttää kaikki ihan samanlaisilta, mutta ne onkin nättejä. Mut ei kansallisuus naista yhtään kiinnostavammaksi tee, korkeintaan joissain tapauksissa pistää epäilyttämään.

• ko oiski :-( Mä en vaan mahda sille mtn. et aina kun näen aasialaista syntyperää olevan pienen 'Asian style'- tavalla kauniin naisen mulle tulee todella tuhmat ajatukset mieleen :-) Ne on niin perkeleen pieniä et jo se tekee heistä seksikkäitä.Jos totta puhutaan niin tuo musta nainen ois kyl vähän niin ja näin,ei helvetissä se kyllä ainakaan mikään talon kokoinen jenkki eukko sais olla,eihän sellasen kans uskaltais edes alkaa millekkään.Sitäpaitsi se tuskin edes huomais mikä iski kun meikäläinen kävis 'pyrähtään' reisien välissä :-( Hyi helvetti,bye bye tuo pikku fantasia,onneks on vielä ne kinkit.

• melkein pääsin testaan
        yrmio kirjoitti:

ko oiski :-( Mä en vaan mahda sille mtn. et aina kun näen aasialaista syntyperää olevan pienen 'Asian style'- tavalla kauniin naisen mulle tulee todella tuhmat ajatukset mieleen :-) Ne on niin perkeleen pieniä et jo se tekee heistä seksikkäitä.Jos totta puhutaan niin tuo musta nainen ois kyl vähän niin ja näin,ei helvetissä se kyllä ainakaan mikään talon kokoinen jenkki eukko sais olla,eihän sellasen kans uskaltais edes alkaa millekkään.Sitäpaitsi se tuskin edes huomais mikä iski kun meikäläinen kävis 'pyrähtään' reisien välissä :-( Hyi helvetti,bye bye tuo pikku fantasia,onneks on vielä ne kinkit.

Kyllä yrmiö sanoisin että musta tyttö olisi aika kova juttu. Itse pääsin sellaista melkein testaamaan ihan täällä kotosuomessa, kun treffailin sitä pari kertaa. Ei ollut kuitenkaan niitä tyttöjä, jotka antavat ekoilla treffeillä. Mutta jos oisin sinne reisien väliin päässyt vieraileen ni mikään jenkki valas olis kyl ollu harvinaisen kaukana siitä, se oli sellanen gasellimainen tyttö, pitkä jäntevä ja terhakkaat tissit. ..mm joo, oikeastaan vaikea sanoa kumpi harmittaa enemmän, se ettei meidän tapailu jatkunut vai se, etten päässyt sänkyyn sen kanssa.

• Toldersson

Olen ollut mm. thaimaalaisen, venäläisen, virolaisen...

Ja tämä ei ole vitsi

• Orange

Kysymys oli osoitettu miehille mutta otan riskin ja vastaan...

1. Useampi jenkki (töissä siellä pari vuotta)
      2. Aito britti, 2 kpl
      3. Ranskalainen
      4. Belgialainen
      5. Espanjalainen (tavattiin työmatkalla)
      6. Hollantilainen
      7. Kenialainen (asuu Lontoossa jossa olin työmatkalla)
      8. Ruotsalainen (häpeän)

Kenian tyyppi ei ollut tumma kuten varmaan voisi luulla. Pitkät hiukset olivat tummat mutta iho oli tosi vaalea. Muuten hän oli häpeämättömän kaunis ja kohtelias. Hyvät muistot jäi kaikista...Suosittelen kaikille.

Oh well, oli se villiä aikaa :)

• ...

Miksi toit itsesi loppujen lopuksi suomalaisen miehen vaivoiksi? Vai onko niin, että nuo ulkkismiehet jotka mielellään sinussa kikkeliä kastoivat, eivät sittenkään haluaisi viettää loppuelämäänsä joka pojan playstationin kanssa?

• :-) Näen jo sieluni silmin kuinka joku äijä puree kielensä poikki tuota listaa lukiessaan :-) Oliks kukaan erikoisen hyvä sängyssä tai oliks kenessäkään mitään muuta mielenkiintoista kerrotaavaa??

• Orange
        ... kirjoitti:

Miksi toit itsesi loppujen lopuksi suomalaisen miehen vaivoiksi? Vai onko niin, että nuo ulkkismiehet jotka mielellään sinussa kikkeliä kastoivat, eivät sittenkään haluaisi viettää loppuelämäänsä joka pojan playstationin kanssa?

Noinko koville se ottaa että joku uskaltaa, rohkenee naida muutakin kuin suomipoikaa? Ihan vaan tiedoksi, pidän edelleen yhteyttä osaan näistä herrasmiehistä, ystäviksi ovat jääneet.

Hyvä ihminen. Get a life. Matkustele, katsele ympärillesi. Voit nähdä, kokeakin jotain kunhan ensin riisut tuon vastenmielisen asenteesi.

Kiitos että muistutit millaisten suomipoikien vuoksi aikanaan suosin muun maalaisia...

• marie
        ... kirjoitti:

että nainen joka on ollut ulkomaalaisten kanssa, ja harrastanut, luultavastikin omasta vapaasta tahdostaan, seksiä heidän kanssaan on alempaa kastia, huono nainen, tavallinen suomalainen lutkahuora. Suomalaiset miehet repii alushousunsa tuon listan takia vielä moneen kertaan.

Mutta sitten kun puhutaan siitä kuka haluaisi kokeilla mustaa tyttöä, tai japskityttöä, tai latinotyttöä, niin yhtäkkiä ei kukaan repeäkään. sitten ihmisistä puhuminen "kokeiluvälineinä" onkin ok?:)

No, laitetaan sitten että kyllä minäkin joskus haluaisin kokeilla vaikka ranskalaista miestä.

Vaikka niinhän ei saisi sanoa, se on tuomittavaa jos nainen osoittaa mitään kiinnostusta muihin kuin suomalaisiin. Joissa ei muuten oman kokemukseni mukaan mitään vikaa ole ollutkaan.

• Orange
        yrmio kirjoitti:

:-) Näen jo sieluni silmin kuinka joku äijä puree kielensä poikki tuota listaa lukiessaan :-) Oliks kukaan erikoisen hyvä sängyssä tai oliks kenessäkään mitään muuta mielenkiintoista kerrotaavaa??

Ihan ensiksi mitä erityistä tuossa on? Opiskelin ja tein töitä ulkomailla. Totta hitossa tutustuin myös kollegoihin yms, yms. Ja harrastin seksiä kuten kuka tahansa normaali nainen, argh.

No olis noista pari mehukasta juttua kerrottavana mutta jos kerron, kerron ne vaan sulle Yrmio. Painokelvotonta tekstiä tänne... Vähemmästäkin näköjään pojut pillastuu (ja taas en ymmärrä miksi). Laitan sulle tässä kun ehdin ne mehukkaimmat yksityiskohdat...
        (Sen voin kertoa että ruotsalaiset on... no, surkeita kai on oikea sana...).

• sinulla
        Orange kirjoitti:

Ihan ensiksi mitä erityistä tuossa on? Opiskelin ja tein töitä ulkomailla. Totta hitossa tutustuin myös kollegoihin yms, yms. Ja harrastin seksiä kuten kuka tahansa normaali nainen, argh.

No olis noista pari mehukasta juttua kerrottavana mutta jos kerron, kerron ne vaan sulle Yrmio. Painokelvotonta tekstiä tänne... Vähemmästäkin näköjään pojut pillastuu (ja taas en ymmärrä miksi). Laitan sulle tässä kun ehdin ne mehukkaimmat yksityiskohdat...
        (Sen voin kertoa että ruotsalaiset on... no, surkeita kai on oikea sana...).

ollut vain yksi ruotsalainen?

Senkö perusteella arvostelet kaikki ruotsalaiset!

• Orange
        sinulla kirjoitti:

ollut vain yksi ruotsalainen?

Senkö perusteella arvostelet kaikki ruotsalaiset!

Lähinnä puhuin kansallisuudesta: ruotsalainen, en määrästä.
        Enkä yleistä ketään enkä missään - puhun vain ja ainostaan omasta kokemuksesta.

On se nyt saakeli! Eikö tässä maassa ole muita jotka ovat opiskelleet, tehneet töitä ulkomailla ja eläneet normaalia elämää siinä ohessa...?
        P*keleen jääräpäät. Yhteenkään viestiin en vaivaudu enää vastaamaan!

• Lizzie
        Orange kirjoitti:

Lähinnä puhuin kansallisuudesta: ruotsalainen, en määrästä.
        Enkä yleistä ketään enkä missään - puhun vain ja ainostaan omasta kokemuksesta.

On se nyt saakeli! Eikö tässä maassa ole muita jotka ovat opiskelleet, tehneet töitä ulkomailla ja eläneet normaalia elämää siinä ohessa...?
        P*keleen jääräpäät. Yhteenkään viestiin en vaivaudu enää vastaamaan!

Olen opiskellut ja tehnyt töitä parissakin maassa, mutta silti minulla on kokemuksia vain kolmesta ulkomaalaisesta miehestä. Kolmas ja viimeinen on myös se, jonka kanssa tällä hetkellä asun. Taitaa totuus sinun kohdallasi sittenkin olla vähän siihen suuntaan kuin tuolla ylhäällä veikattiin...

• Orange
        Lizzie kirjoitti:

Olen opiskellut ja tehnyt töitä parissakin maassa, mutta silti minulla on kokemuksia vain kolmesta ulkomaalaisesta miehestä. Kolmas ja viimeinen on myös se, jonka kanssa tällä hetkellä asun. Taitaa totuus sinun kohdallasi sittenkin olla vähän siihen suuntaan kuin tuolla ylhäällä veikattiin...

Vedän sanani takaisin. Vastaan sittenkin.

Sinäkö olet se oikea mittari jonka mukaan määritellään myös muiden käytös? Oli se sitten seksuaalista tai mitä muuta tahansa? Sinäkö sanelet oikean määrän - tunnet taustat, tiedät ihmiset ja abt kaikesta kaiken ja olet oikea ihminen tuomaroimaan?

Mulla on ollut x-määrä kumppaneita. So? Jos itse olet tyytynyt kolmeen, fine, mutta maailmaan nähneenä voisi kuvitella sullakin käytössä olevan vähän... laajempi perspektiivi. Mutta sama se; ole ja elä vaikka nunna. Ihan se ja sama. Kukin tyylillään.

• Orange
        Lizzie kirjoitti:

Minun 200 miestäni ei pitäisi kuulua kenellekään. Suojaa on käytetty aina kun on muistettu siinä hetken huumassa. Maksua en ole ottanut, joten enhän ole silloin huora?

• Orange
        Orange kirjoitti:

Minun 200 miestäni ei pitäisi kuulua kenellekään. Suojaa on käytetty aina kun on muistettu siinä hetken huumassa. Maksua en ole ottanut, joten enhän ole silloin huora?

Ilmeisesti olet rakastunut nimimerkkiini kun sitä ihan omin päin käytät?

Ja tiedoksi; ei niitä ole kuin 100...

Terv. The one and only, O.
        PSt.Kerran otin muuten maksunkin kun sitä väen väkisin tarjottiin ;)

• Orange

Ei jumaleisson.Ei voi olla näin vaikea pala että suomityttö, elovena, menee ja makaa parikymppisenä muitten kuin suomipoikien kanssa? Ja naiset sama juttu; onko tuo kateutta vai mitä helvettiä?

Tsiisus. Olkaa onnellisia jos olette löytäneet sen oman kullan kotinurkilta. Mulla meni vähän pitempi aika ja matka ennenkuin tajusin missä se onni luuraa - mutta mitä helvettiä se teitä noin kovasti pännii? Keneltä se on pois...?

Tämä olkoon tasan vihonviimeinen viesti. Jos Orange vielä vastaa, se en ole minä.

Hauskat illatsut ja muistakaa käyttää kondomia.
        *tyrsk*

• marie
        Orange kirjoitti:

Ei jumaleisson.Ei voi olla näin vaikea pala että suomityttö, elovena, menee ja makaa parikymppisenä muitten kuin suomipoikien kanssa? Ja naiset sama juttu; onko tuo kateutta vai mitä helvettiä?

Tsiisus. Olkaa onnellisia jos olette löytäneet sen oman kullan kotinurkilta. Mulla meni vähän pitempi aika ja matka ennenkuin tajusin missä se onni luuraa - mutta mitä helvettiä se teitä noin kovasti pännii? Keneltä se on pois...?

Tämä olkoon tasan vihonviimeinen viesti. Jos Orange vielä vastaa, se en ole minä.

Hauskat illatsut ja muistakaa käyttää kondomia.
        *tyrsk*

ihan samaa mieltä. Keltä hemmetiltä se muka on pois? Aina ollaan sutena moralisoimassa jos muut ihmiset ei elä niinkuin itse elää. Pahinta jos se ihminen vielä sattuu olemaan nainen. Silloin löytyy aina tekosyy haukkua huoraksi, kaikki naisethan on huoria sama mitä tekee. Jos annat, olet huora. Jos et anna, on sekin syy haukkua huoraksi.

Se mitä tulee siihen että nainen harrastaa seksiä useamman kumppanin kanssa, niin eiköhän sen pitäisi olla kyseisen ihmisen ihan oma asia. Saattaahan se joskus jollain tapaa esim. kumppania loukata, mutta ei sen muille pitäisi kuulua. Menneisyys kaikilla kun kuitenkin on, ja mitä sinumpi itse sen kanssa on, sen parempi.

Mikään mitä nainen tekee seksuaalisuutensa suhteen ei tunnu olevan oikein. Aina löytyy niitä joille ei kelpaa, ja he kyllä tuntevat sen aina velvollisuudekseen kertoakin.

• pahkura
        marie kirjoitti:

ihan samaa mieltä. Keltä hemmetiltä se muka on pois? Aina ollaan sutena moralisoimassa jos muut ihmiset ei elä niinkuin itse elää. Pahinta jos se ihminen vielä sattuu olemaan nainen. Silloin löytyy aina tekosyy haukkua huoraksi, kaikki naisethan on huoria sama mitä tekee. Jos annat, olet huora. Jos et anna, on sekin syy haukkua huoraksi.

Se mitä tulee siihen että nainen harrastaa seksiä useamman kumppanin kanssa, niin eiköhän sen pitäisi olla kyseisen ihmisen ihan oma asia. Saattaahan se joskus jollain tapaa esim. kumppania loukata, mutta ei sen muille pitäisi kuulua. Menneisyys kaikilla kun kuitenkin on, ja mitä sinumpi itse sen kanssa on, sen parempi.

Mikään mitä nainen tekee seksuaalisuutensa suhteen ei tunnu olevan oikein. Aina löytyy niitä joille ei kelpaa, ja he kyllä tuntevat sen aina velvollisuudekseen kertoakin.

että nainen joka on nähnyt elämää..sen hyvät ja huonot puolet..ja on yleensäkin kokenut elämää,johonka liittyy seksi sun muut kokemukset.Ni pirulainen,mutta siinä on Nainen isolla N:llä.
        Nainen joka ei enää hötkyile joka suuntaan,vaan on todellakin sinut ittensä kanssa.. nostaa hattua :)

menneisyyden tonkijoille, ei yleensä kelpaa yhtikäs mikään.On se nyt tavallisen hölmöä muodostaa kuva ihmeisestä hänen menneisyytensä perusteella..pööööh!

yrmiölle ei valitettavasti oo tarjota kokemuksia.. saattaa olla että pahkura ois joskus laivalla ollut aikas lähellä ruotsalaista tyytteliä.mutta alkohoolilla oli liikaa osuutta asiaan...ei tarkkaan muista,että oliko ruotsalainen,vai mistä maasta lie peräisin =D

• Orange
        pahkura kirjoitti:

että nainen joka on nähnyt elämää..sen hyvät ja huonot puolet..ja on yleensäkin kokenut elämää,johonka liittyy seksi sun muut kokemukset.Ni pirulainen,mutta siinä on Nainen isolla N:llä.
        Nainen joka ei enää hötkyile joka suuntaan,vaan on todellakin sinut ittensä kanssa.. nostaa hattua :)

menneisyyden tonkijoille, ei yleensä kelpaa yhtikäs mikään.On se nyt tavallisen hölmöä muodostaa kuva ihmeisestä hänen menneisyytensä perusteella..pööööh!

yrmiölle ei valitettavasti oo tarjota kokemuksia.. saattaa olla että pahkura ois joskus laivalla ollut aikas lähellä ruotsalaista tyytteliä.mutta alkohoolilla oli liikaa osuutta asiaan...ei tarkkaan muista,että oliko ruotsalainen,vai mistä maasta lie peräisin =D

Ups, taas lipsahdin lupauksestani, mutta eihän tähän voi olla vastaamatta...

Vain aikuinen, henkisesti kypsä voi asennoitua tyynesti siihen että naisella/miehellä tosiaan on voi olla menneisyys. Aika villikin. Mutta kuten sanottu, menneisyys on juuri sitä, elettyä elämää, sitä joka muokkaa ja kasvattaa. Pahkura, kaikista miehistä joita tunnen olet ajattelutavaltasi - ehkä jopa tietämättäsi - poikkeuksellisen liberaali ja humaani. Myös täällä nousee hattu(=ponnari). Aikuiseksi ei tee ketään pelkät numerot. Siihen tarvitaan myös hiukan substanssia korvien väliin.

Kiitos Pahkura hienosta kommentista.

• välikommentoija
        Orange kirjoitti:

Vain aikuinen, henkisesti kypsä voi asennoitua tyynesti siihen että naisella/miehellä tosiaan on voi olla menneisyys. Aika villikin. Mutta kuten sanottu, menneisyys on juuri sitä, elettyä elämää, sitä joka muokkaa ja kasvattaa. Pahkura, kaikista miehistä joita tunnen olet ajattelutavaltasi - ehkä jopa tietämättäsi - poikkeuksellisen liberaali ja humaani. Myös täällä nousee hattu(=ponnari). Aikuiseksi ei tee ketään pelkät numerot. Siihen tarvitaan myös hiukan substanssia korvien väliin.

Nää jutut on aika suhteellisia. Jos ei pysty hyväksymään sitä, että toisella on muutamia ihmisiä historiassa, sanoisin että on aika lapsellinen. Toisaalta, jos ilman pienintäkään mietintätaukoa/ välikysymystä hyväksyy kumppanin kymmenien ellei satojen kumppanien historian, niin on kyllä taas omalla tavallaan lapsellinen.

• välikommentoija
        välikommentoija kirjoitti:

Nää jutut on aika suhteellisia. Jos ei pysty hyväksymään sitä, että toisella on muutamia ihmisiä historiassa, sanoisin että on aika lapsellinen. Toisaalta, jos ilman pienintäkään mietintätaukoa/ välikysymystä hyväksyy kumppanin kymmenien ellei satojen kumppanien historian, niin on kyllä taas omalla tavallaan lapsellinen.

Tarkoitan sitä, että aikuisuus käsitetään usein mm. todellisuudentajuksi. Todellisuudentajuinen ymmärtää, että ihmisillä on historiansa ja että jonkinlainen historia täytyy hyväksyä jokaiselta ihmiseltä. Toisaalta todellisuudentajuinen myös ymmärtää, että joskus historia luo uhan ellei suorastaan esteen normaalin parisuhteen toteuttamiselle.

• Orange

Tarkoitan sitä, että aikuisuus käsitetään usein mm. todellisuudentajuksi. Todellisuudentajuinen ymmärtää, että ihmisillä on historiansa ja että jonkinlainen historia täytyy hyväksyä jokaiselta ihmiseltä. Toisaalta todellisuudentajuinen myös ymmärtää, että joskus historia luo uhan ellei suorastaan esteen normaalin parisuhteen toteuttamiselle.

Miten eletty, suht´ normaali menneisyys voisi asettaa esteen uuden parisuhteen luomiseen? En keksi yhtään syytä - ainoastaan sen että toinen osapuoli olisi henkisesti kypsymätön / sairaalloisen mustasukkainen?

Sitäkö tarkoitat?

• pahkura

kaikki on suhteellista,paitti pahkura..pahkuralla ei oo suhdetta :)

jos linjavetona vastais,että kunhan se nykyisyys on tärkeämpi kuin menneisyys,ni ois aikas hyvä!
        Oon vaan laittanut merkille,että melkein järjestäen,kun tulee vastaan tasapainoinen ja elämänviisauksilla täytetty ihmeinen.Ni harvoin sillä on "normaali" menneisyys,tokihan on "sekopäitäkin" joilla ei myöskään oo normaalimenneisyyttä ja taas päinvastoin.

Mutta ohan se hölmöä,jos tutustut ihmeiseen joka kolahtaa luonteellaan ja olemuksellaan,ni tumppaisit sen mäkeen pelkästään sen vuoksi,että millainen hän joskus on ollut..

• välikommentoija
        Orange kirjoitti:

Miten eletty, suht´ normaali menneisyys voisi asettaa esteen uuden parisuhteen luomiseen? En keksi yhtään syytä - ainoastaan sen että toinen osapuoli olisi henkisesti kypsymätön / sairaalloisen mustasukkainen?

Sitäkö tarkoitat?

Asiaa täytyy tarkastella siltä kantilta, että ihminen on oppivainen olento. Kykenee oppimaan vielä kohtuullisen vanhanakin, sisäistämään uusia asioita. Mutta mikä on paljon vaikeampaa, on poisoppiminen. Repsahtaminen takaisin... Siihen on moni ihminen hukkunut. Ei kyse ole huumeiden kohdallakaan enää aineen vieroitusoireista, kun ex-narkkari hairahtuu amfetamiiniviivaan vuosien jälkeen. Ja siitä samasta repsahduksesta voi lähteä uusi vuosien narkkailuputki käyntiin. Vuosia kestäneen tauon jälkeen hairahtumisella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä amfetamiiniriippuvuuden kanssa. Vaan sen kanssa, että ei ole pystynyt oppimaan pois vanhoista tavoistaan.

Samalla tavalla: valitettavasti ihminen, joka on oppinut ihmissuhdekuvioihinsa sekoilumallin, tuskin pystyy ikinä siitä oppimaan pois. Tällainen ihminen voi oppia uuden, parisuhdekeskeisemmän mallin tuon sekoilumallin päälle. Mutta kun vaikeudet tulevat, pilkistää sekoilumalli alta.

• pahkura
        Orange kirjoitti:

unohdin nuo numerot :)
        onhan niitä nuorempiakin,jotka on löytäneet ittensä..
        Mutta yleensä nainen isolla N:llä on kylläkis vanhempaa sorttia... ja tietty varattuja,ärkeles!! =D ...vihtu sentään,ku liberaali ja humaani pahkurakin on lähellä polttaa näppinsä :):)

Et muutes häippää mihinkäs täältä palstalta,täähän kuivuu kohta aivan kasaan koko paska!! ..laitat vaan ponnarin tiukemmalle ja alat naputtaa tekstiä :)

• Orange

Asiaa täytyy tarkastella siltä kantilta, että ihminen on oppivainen olento. Kykenee oppimaan vielä kohtuullisen vanhanakin, sisäistämään uusia asioita. Mutta mikä on paljon vaikeampaa, on poisoppiminen. Repsahtaminen takaisin... Siihen on moni ihminen hukkunut. Ei kyse ole huumeiden kohdallakaan enää aineen vieroitusoireista, kun ex-narkkari hairahtuu amfetamiiniviivaan vuosien jälkeen. Ja siitä samasta repsahduksesta voi lähteä uusi vuosien narkkailuputki käyntiin. Vuosia kestäneen tauon jälkeen hairahtumisella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä amfetamiiniriippuvuuden kanssa. Vaan sen kanssa, että ei ole pystynyt oppimaan pois vanhoista tavoistaan.

Samalla tavalla: valitettavasti ihminen, joka on oppinut ihmissuhdekuvioihinsa sekoilumallin, tuskin pystyy ikinä siitä oppimaan pois. Tällainen ihminen voi oppia uuden, parisuhdekeskeisemmän mallin tuon sekoilumallin päälle. Mutta kun vaikeudet tulevat, pilkistää sekoilumalli alta.

Nyt, hyvä välikommetoija, puhut väärälle ihmiselle. Yhtään "sekoilusuhdetta" ei ole ollut (ok, ehkä 16-vuotiaana hurahdin kerran, pari) - kaikki miehet olen tuntenut pidemmän ajan, ei siis mitään yhden yön tuttavuuksia. En koe olevani nainen josta sellaista ylipäätään haettaisikaan. Ainakaan ulkoinen habitukseni ei anna siihen vähäisintäkään aihetta.

Ymmärrän viittauksesi päihdeongelmaisten käyttäytymismallehin, mutta esimerkki oli kenties kaukaa haettu, ainakin omalla kohdallani.
        Mistään "sekoilusta" ei ole ollut kyse, päinvastoin. Eikä tule koskaan olemaankaan, se on aivan varma.

• välikommentoija
        Orange kirjoitti:

Nyt, hyvä välikommetoija, puhut väärälle ihmiselle. Yhtään "sekoilusuhdetta" ei ole ollut (ok, ehkä 16-vuotiaana hurahdin kerran, pari) - kaikki miehet olen tuntenut pidemmän ajan, ei siis mitään yhden yön tuttavuuksia. En koe olevani nainen josta sellaista ylipäätään haettaisikaan. Ainakaan ulkoinen habitukseni ei anna siihen vähäisintäkään aihetta.

Ymmärrän viittauksesi päihdeongelmaisten käyttäytymismallehin, mutta esimerkki oli kenties kaukaa haettu, ainakin omalla kohdallani.
        Mistään "sekoilusta" ei ole ollut kyse, päinvastoin. Eikä tule koskaan olemaankaan, se on aivan varma.

no jos niin sanot. Ei tämä oikeastaan sinua henkilökohtaisesti käsitellytkään. Halusin vain kommentoida sitä aikuisuusjuttua.

• mörkö

Itselläni on kokemusta Kuwaitilaisesta ja Irakilaisesta miehestä,ja molemmat olivat todella hienotunteisia ja helliä sängyssä mitä piirrettä en ole löytänyt monestakaan suomalaisesta miehestä. Molempien kanssa oli pidempi suhde. Ei siis mikään kokeilu.

• is your

BEST friend, yea bebe haha

• Immortal!

Voisitko sä antaa mulle sun osoitteesi? Nyt on sellainen fiilis että tekisi mieli vetää jotakuta oikein kunnolla turpaan, ja susta en ole koskaan pitänyt, mitä sun kirjoituksia on tullut luettua. Voin kyllä heittää sut sitten ensiapuun, enkä jätä vuotamaan kuviin jonnekin kadulle. Sen verran inhimillinen olen.

• Toopelius

Mitäs jos sä ilmoittaisit osoitteesi, niin kaikki vapaaehtoiset voisivat tulla sinne "turpaa vedettäviksi". Samalla selviäisi oletko nimimerkkisi veroinen. :)

Mikäs sua Yrmion jutuissa risoo?

• kahta ruotsalaista

Joskus nuorena(19v) tutustuin ruotsinlaivalla kahteen samanikäiseen ruotsalaistyttöön ja juttu luisti mukavasti. Myöhemmin siirryimme jatkamaan juttua kolmistaan neitosten hyttiin. Siinä toinen alkoi ottaa puseroa päältään ja totesi että ruvetaanpa hommiin. No, eikun jyystämään ekaa sillä välillä kun toinen veti röökiä vieressä. Eka neito meni suihkuun ja jatkoin tokan kanssa jyystämistä. Molemmat vielä kiittelivät että kyyti oli hyvää. Jutut menivät på svenska, tietysti. Nämä on niitä juttuja joita muistellaan vanhana keinutuolissa, katsotaan hetki kaukaisuuteen, hymyillään ja jatketaan keinumista.

• masa-79

naista. Ollu jo pitkään haaveena päästä kokeilee mustan eukon kanssa kunhan vaan on suht normaalipainonen ja näkönen. Jos ei muuten onnaa niin käydään vaikka huoralla kokeilee. Toki muutkin kansallisuudet kelpaavat. Kauniit japanilaiset ja ranskattaret kiinnostas erityisesti.

• vilperi

suomalaisten lisäksi....lista olis tämänlainen. pari espanjalaist, yksi svedu, yx meksikolainen. budjailin
      thaikuissa vuoden, mut en jaksa laskea niitä ansioluetteloon, koska siellä voi kadulla kompastua jaa saada samalla parilta muijalta pesää. afrikkalaiset ei vois vähempää kiinnostaa, brassimimmit olis aika saavutus.

• ......

nainen vastaa taas :)

Ensin ajattelin, ettei minulla ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa, mutta olenpas minäkin ollut parin miehen kanssa, jotka eivät ole suomalaista syntyperää. Jotenkin sitä vaan ei osaa enää tehdä eroa ihmisten välillä sen mukaan, mitä syntyperää sattuvat olemaan. Tuttavapiiriin kuuluu niin monenlaista..

Eli zairelainen ja jenkkiläinen löytyy "kokoelmasta", molemmat erittäin hyviä kokemuksia. Toisella heistä vaan kestävyys maratoonaritasoa, että tältä tytöltä loppui kunto ensin :D

• silverback

Pari vuotta sitten risteilyllä sain ruotsalaiselta teinitytöltä "pesää". Se oli kylläkin kännissä ja aikamoista sähellystähän se oli, mut toi "knylla mig"-lausahdus tuli mullekin tutuksi. :) Sen lisäksi sain espanjalaiselta opiskelijatytöltä, jonka kanssa seurustelinkin jonkin aikaa. Siinäpä ne kokemukset olivatkin.

Ja mitä mustiin naisiin tulee, niin en pidä heitä mitenkään erityisen viehättävinä, mut jos vastaan kävelis Beyonce Knowlesin kaksoisolento, niin ehkä sitten sortuisin. :) Thaimaalaista naista en jostain syystä haluaisi, mut ehkä japanilaista geishaa vois kokeilla... ;)

• MMies

NIIIIN!

• olet ja minkämaalainen

on vaimosi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7560
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4427
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3044
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1908
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1541
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1524
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      772
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      703
    Aihe