AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Mistä halvin taulutv?
11 Vastausta 9 876 Lukukertaa

Mistä halvin taulutv?

Moi!

Kaipailisin neuvoja taulutv:n ostoon, n. 32 / 37 ".

Mitä ominaisuuksia tulee ottaa huomioon sitä hankkiessa ja mistä sen havimmalla saisi..tilaamalla jostain?

Vinkkejä odotellen :)
k

No....

tuolta. Vertaa mitä ne on euroopassa ettet maksa toosasta ainakaan yli keskimääräistä hintaa.

http://www.idealo.de

Ei halvinta?

Tee niinkuin minäkin,mene liikkeeseen esim.gigantti,missä on n.70kpl littuja auki,ja katso onko kuvissa eroja.Itse en nähnyt,paitsi yhteen toosaan tuli tietsikalta hyvää "olisko ollu"hdtv kuvaa,erottu selkeesti muista,varsinkin suoraa lähetystä näyttävistä.Myyjä kertoi antennisignaalin olevan erilainen,eri vehkeissä.No,ihmettelen miksi pitää olla eri signaali ,miksei kaikissa sama jos ostaja haluaa vertailla?Osaan tuli antennista,osaan digiboksista,osaan sat. digiboksista ja yhteen DVD levyltä.Ota siinä sitten selvää mikä kuva on kussakin vehkeessä.

Ei vaan taida

liikkeessä aina olla ne töllöt säädetty kunnolla ja eikä ohjelmalähteetkään ole aina vertailukelpoisia. Valaistukin on myös liian kirkas katseluun. Kauppiashan voi vaikka tarkoituksella säätää jonkun kuvan paremmaksi menekin edistämiseksi. Siksi kannattaisi suhtautua näkemäänsä aina varauksella. Ainakin kannattaisi käydä mahdollisimman monessa liikkeessä tekemässä vertailuja.

Jotakin

*Myyjä kertoi antennisignaalin olevan erilainen,eri vehkeissä.No,ihmettelen miksi pitää olla eri signaali ,miksei kaikissa sama jos ostaja haluaa vertailla?*

Ajatteleppas asiaa hieman, n.70kpl littuja auki, tämä merkitsisi, että pitäisi olla hirvittävä kasa digibokseja ja jokaiseen scart tveeseen ja tämä ei ole mahollista ihan tilankin takia.

Joten halppis mallit yleensä joutuvat tyytymään antenni signaaliin, ja se osaltaan lisää kalliimpien menekiä.

Useissa paikoissa myyjä laittaa halutut laitteet vertailuun (jos asiakas on tosissaan ostoaikeissa) joten kuvanlaadun vertailu onnistuu.

Ja kaupoissahan ei sitten ole hyvät katselu olot, kirkkaat valot katossa jne... joten todellista käsitystä kuvanlaadusta on vaikea saada.

LCD/Plasma

Ainakin kun itse olen yrittänyt vertailla töllöjä, niin totesin, et plasmanäyttöisissä on paljon laadukkaampi kuva normaali tv-lähetyksiä katsottaessa kuin lcd-näytöissä.

Päätelmäni siis on, et jos siis katselee normaali tv-lähetyksiä kuten minä, ostan ehdottomasti /todennäköisesti plasmanäytön. Jos taas pääsääntöisesti katselee DVD-leffoja niin varmaan ihan se ja sama kumman valkkaa.
Plasma kuluttaa kyllä aika paljon enemmän sähköä.

Teräväpiirtolähetysten yleistymiseen ainakin mennee kuitenkin varmaan useampi vuosi vielä ja sillä välin nykytekniikka on jo jäänyt historiaan.
joo kaupas on tilaa joku osti 40 tumma ja kotona aika rakeinen
hd kannataa olla eikä pelkkä valmius laittet maksaa ja kanavalta osetettu singnaali...elikkä kaikki herkut ja lehttiä lukekee tm
samsungi voitti.moitittiin vaan kuvakulmaa sonykin hävisi oli ääntä heikkoo yms.kun kaikk vaan jauhaa sony on paras
kallis ja mainostettu tuote......samsung voitti!!!!!!!!!!!!!lg ei ehtiny testiin ja joku muu ne oli 32 tuuman
eli sotakaa samsung ja ne teki ekna plasman tosi littee taulu.............

Itse ostin

tässä taannoin "SAGA"-merkkisen 32" littutv:n hintaan 289€.
Siinähän ei ole minkäänlaista digiviritintä mutta kun nurkkiin on kertynyt
digiboxi poikineen niin näin kuitenkin tein.
Porukat vähän varoitteli että halpa ja huono.
Mutta kun nyt olen pari kuukautta sitä katellut ja saanut säädöt kohdalleen
(olivat tehdasasetuksilla ihan karmeat) niin olen siihen erittäin tyytyväinen.
Ei se mikään teräväHD-tv ole, mutta hinta/laatusuhde on erittäin hyvä ja jäi rahaa
muuhunkin tarpeelliseen.

Antenniverkon viritin?

Haluaisin ostaa n. 20-tuumaisen taulu-tv:n kaapeliverkkoon. Olen teknisissä asioissa aika vasara, joten kysyisin sellaista asiaa, että toimisiko antenniverkon digivirittimellä varustettu taulutelevisio kaapeliverkon digiboksin kanssa? Vai pitääkö television olla myös kaapeliverkkoon?
kanattaa mennä kattoo kaupasta
kirpputorilta
 /   /  /  / Mistä halvin taulutv?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua