laulutunnit Turussa?

turkulainen tyttö

Olen 16-vuotias tyttö Turun seudulta ja tiedustelisin, onko jollain tietoa tällä seudulla majailevista laulunopettajista. Ja jos on, jatkokysymys kuuluu, miten heidän opetettavakseen pääsee? Käydäänkö luikauttamassa joku laulunpätkä, josta opettaja sitten tulkitsee musikaalisuuden asteen ja päättää jaksaako ruveta opettamaan kyseistä henkilöä?

Ääntäni on kehuttu, laulukokeesta olen joskus kympinkin vetäissyt. Ongelma vaan on, että yksin kotona laulaessani ääntä tulee ihan kunnolla eikä korkeakaan laulu kuulosta kimitykseltä, kun on vähän aikaa laulellut niin ääni avautuu jotenkin itsestään. Mutta esim. koulun musiikkitunneilla ääni on hiljainen ja tulee vaikeasti eikä aukea ollenkaan, jännitys kai siihen vaikuttaa. Laulunnumeron antanut opettaja sanoi että laulan puhtaasti mutta minulla on todella hento ääni, tästä en kyllä ole lainkaan samaa mieltä suihku-ulvontaani ajatellen, ja muutenkin minua on sanottu kovaääniseksi :D

Haluaisin siis kehittää ääntäni. Olen musikaalinen ja minulla on hyvä rytmitaju, mutta ääntä en hallitse täydellisesti vaan välillä tulee väkisinkin epäpuhtauksia. Kuulen ne kyllä mutten saa pysymään kokonaan poissa. Myöskin jos laulan paljon, kauan ja ns. huutamalla (esim. karaoke kavereitten kanssa, konsertit) kurkku kipeytyy, eli laulutekniikassa olisi varmaan parannettavaa. Opettajaa siis tarvitsisin.

11

10181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuaaaaa

      www.aaniraatali.info

      • 23

        Uusi osoite on www.aaniraatali.fi


    • lisää apua

      Jos voit matkustaa Turun ulkopuolelle, niin tsekkaa tämäkin:
      www.aaniavain.com

    • fanikas

      Käy Maarjankadulla Lifeline Drummers tai joku sellanen sen nimi, siellä on musakoulu. Opettajia rummusta lauluun ja siltä väliltä kaikkea. Tietääkseni siellä on aika edulliset hinnatkin.Oisko se ollu
      http://www.lifeline.fi

      • opiskelija

        Laulunopettaja Anneliina Koskinen ainakin opettaa Turussa myös yksityisesti, käy laulamassa hänelle, niin hän vähintään kertoo, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.


      • hyvä mesta!
        opiskelija kirjoitti:

        Laulunopettaja Anneliina Koskinen ainakin opettaa Turussa myös yksityisesti, käy laulamassa hänelle, niin hän vähintään kertoo, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.

        http://www.poprockjazz.com/

        on hyvä musakoulu.


    • laulua

      Ääniräätäli lähellä Turun keskustaa antaa laulutunteja.

    • en suosittele

      omasta kokemuksesta en kyllä suosittele tuota poprockjazz oppilaitosta turussa. hämärän oloinen paikka.. kannattaa kokeilla jotain paikkaa missä opettajilla on varmasti pätevyys opettaa ettei mene rahat hukkaan!

    • Tyytyväinen

      Itse olen taasen ollut hyvinkin tyytyväinen Poprockjazzin.

      Olen käynyt suht monella eri tunnilla eri kouluissa ja ykistyisillä maikoilla. PRJ poikkeaa mun muista kokemuksista siinä että ne osaa opettaa just tota kevyttä ja rokkia eikä siis tehdä pelkästään klassisen laulun treenejä.

      Koen että se kun äänitetään vaikka joka tunti tarvittaessa on erityisen hyödyllistä.

      Mutta kaikkia eri tahojahan kannattaa kokeilla. Ennen pitkää löytää jokainen paikan jossa oikeesti huomaa edistyvänsä.

      • Itse en suosittelisi

        ...Lifeline Drummers -koulua, jos se vielä on toiminnassa. Oma kokemus paikasta oli todella kurja ja tyly, opettaja jätti tunteja väliin tai saapui myöhässä, vastaili puhelimeen kesken tunnin tai istui tietokoneella. Muuten tunnit olivat pelkkää huutamista tai haukkumista opettajan puolelta, hyvä että uskalsin mennä edes paikalle parin ensimmäisen kerran jälkeen. Muuten uskon, että opettajalla olisi ollut paljonkin annettavaa, hän tiesi mistä puhui, mutta asenne oli todella epäkunnioittava ja epäreilu.

        Silloisen 15-vuotiaan musiikin innostuksen tämä kokemus tappoi hetkeksi lähes täysin, onneksi nykyään ymmärrän vian olleen opettajassa (ja paikassa), ei minussa.

        Paikkanakin tämä oli vähän hämyinen ja oma opettajani oli kamala ilmesys, mutta muista opettajista en osaa sanoa. Oikealla asenteella varmasti osaavatkin hommansa.


    • lauluoppilas

      Omasta mielestäni paras laulutuntien tarjoaja Turussa on Elizabeth Musiikkikoulu.
      Olen opiskellut siellä laulamista nyt puolisen vuotta ja voin kehua koulua täysin.
      Minullakin oli aiemmin ongelmia siinä, että kurkku käheytyi hyvin äkkiä kun aloin laulaa tai sitten se meni "lukkoon" ja sitten kurkussa alkoi tuntua kipua. Lisäksi minullakin oli vaikeuksia päästä korkeisiin ääniin.

      Opettajan avustuksella olen kuitenkin oppinut oikeaa laulutekniikkaa, ja nyt ääni kulkee ihan erilailla, ei enää käheydy eikä lukkiudu. En tiedä muista kouluista mutta ainakin tällä opettajalla on hyvä ja kärsivällinen opetustekniikka (toisinaan tarpeen minun kanssani ;))

      Mitään pääsykokeita ei ole ja ilmoittautuminen onnistui nettisivujen kautta www.elizabethmusiikkikoulu.fi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe