Kaipaisin "vertaistukea" toisesta äidistä joka on yhdessä miehen kanssa joka on leski,
ja leskimiehellä lapsi tai lapsia...
Meillä näin.. ja mietin vain pääseekö näistä joistain asioista koskaan eroon, tai helpottavatko ne edes...
Onko ero ainoa vaihotehto.........
Onko kukaan lesken kanssa?
12
1239
Vastaukset
- cat70
itse en ole sinänsä lesken kanssa, sillä he ehtivät erota vuotta aiemmin. Muutoin tilanne on sama. Toisaalta itse tunnen mustasukkaisuutta kuollutta kohtaan, mikä ei tunnu hyvältä, saatika järkevältäkään. Lapsiakin on meillä molemmilla.
Millaisia ongelmia teillä on? Olisi helpompi vastata kun tietäisi mihin vastaa.- kauankojaksaa
Moni asia on ollut vaikeaa..
Luulin aluksi että tämähän lähtee hienosti käyntiin, kun toinen on leski, joten ei ole exää kuvioissa miehen puolelta, eikä minunkaan, kun lapseni isä ei pidä mitään yhteyttä lapseensa. ELi olisimme sitten vain me.
Mieheni lapsen äiti kuoli kun lapsi oli alle 6kk, joten ei muista mitään äidistään.
Ongelmia tuottaa lähinnä se että mieheni äiti on hoitanut lasta kuin omaansa, mutta ei niin kuin olisi pitänyt (eli lähinnä toisena vanhempana), vaan tyyliin mummuna=lastenlasta lellitään, ja erityis lellinnät koska raukan äiti on kuollut..
Meillä on nyt yhteisiä lapsiakin kaksi, ja aina tämä mieheni ensimmäinen lapsi on etusijalla, koska raukan äiti on kuollut...
Sitä minä en pysty vaan hyväksymään, että yksi neljästä lapsesta saa erityioikeuksia, erityislellimisiä ym ym. vain siksi koska äitinsä on kuollut.
Ymmärtäisin että ehkä erityishuomiota tulisi antaa jos tämä äidin kuolema olisi tapahtunut lähiaikoina ja lapsi olisi siitä ymmärtänyt jotain... mutta kun ei ole koskaan oikeastaan elänyt äitinsä kanssa... niin..
Vaikea selittää...
JA osin taitaa olla juuri myös jotain mustasukkaisuutta tätä miehen exää kohtaan... vaikkakin päätti elämänsä oman käden kautta..
Varsinkin kun mieheni on sanonut että kyllä se ensimäisen lapsen syntymä "sävähdytti" eniten... ai niinkö... hienoa sanoa puolisolleen niin... että exän kanssa tehty lapsi on tuntunut hienoimmalta...
Miehen mielestä minun pitäsi kohdella hänen lastaan kuin omaani, mutta eihän se onnistu, jos en voi sanoa mistään "negatiiviseti"...
Tulee sellainen olo että juu sinä saat huutaa mun lapselle, mut mä en sun... onko tasa-arvoista..
Monet kerrat olen yrittänyt asioista puhua, mutta ei ole auttanut yhtään asiaa.
Sanoinpa kerran suutuspäissäni niinkin, että pitääkö minunkin tappaa itseni että muut nousevat samalle pallille kuin tämä yksi...
ei ehkä kovin aikuismaista, mutta kun tarpeeksi ärsyttää.... Sillä kertaa mieskin meni hieman vakavaksi, ei edes suuttunut sanomisistani...pisti kai vähän miettimään..
Tässä on nyt sekin huono puoli, kun asiat ovat miten ovat, että minun suhtautumiseni tähän miehen lapseen alkaa muuttua negatiivisemmaksi päivä päivältä... juuri tämä eriarvoisuuden takia...
Mutta mitäpä minä itselleni voin, tiedän että lapsi on syytön, mutta väkisinkin alkaa ärsyttää, kun oppiihan lapsikin että hänellä on erityisoikeuksia...
no, mutta siinä nyt jotain... - cat70
kauankojaksaa kirjoitti:
Moni asia on ollut vaikeaa..
Luulin aluksi että tämähän lähtee hienosti käyntiin, kun toinen on leski, joten ei ole exää kuvioissa miehen puolelta, eikä minunkaan, kun lapseni isä ei pidä mitään yhteyttä lapseensa. ELi olisimme sitten vain me.
Mieheni lapsen äiti kuoli kun lapsi oli alle 6kk, joten ei muista mitään äidistään.
Ongelmia tuottaa lähinnä se että mieheni äiti on hoitanut lasta kuin omaansa, mutta ei niin kuin olisi pitänyt (eli lähinnä toisena vanhempana), vaan tyyliin mummuna=lastenlasta lellitään, ja erityis lellinnät koska raukan äiti on kuollut..
Meillä on nyt yhteisiä lapsiakin kaksi, ja aina tämä mieheni ensimmäinen lapsi on etusijalla, koska raukan äiti on kuollut...
Sitä minä en pysty vaan hyväksymään, että yksi neljästä lapsesta saa erityioikeuksia, erityislellimisiä ym ym. vain siksi koska äitinsä on kuollut.
Ymmärtäisin että ehkä erityishuomiota tulisi antaa jos tämä äidin kuolema olisi tapahtunut lähiaikoina ja lapsi olisi siitä ymmärtänyt jotain... mutta kun ei ole koskaan oikeastaan elänyt äitinsä kanssa... niin..
Vaikea selittää...
JA osin taitaa olla juuri myös jotain mustasukkaisuutta tätä miehen exää kohtaan... vaikkakin päätti elämänsä oman käden kautta..
Varsinkin kun mieheni on sanonut että kyllä se ensimäisen lapsen syntymä "sävähdytti" eniten... ai niinkö... hienoa sanoa puolisolleen niin... että exän kanssa tehty lapsi on tuntunut hienoimmalta...
Miehen mielestä minun pitäsi kohdella hänen lastaan kuin omaani, mutta eihän se onnistu, jos en voi sanoa mistään "negatiiviseti"...
Tulee sellainen olo että juu sinä saat huutaa mun lapselle, mut mä en sun... onko tasa-arvoista..
Monet kerrat olen yrittänyt asioista puhua, mutta ei ole auttanut yhtään asiaa.
Sanoinpa kerran suutuspäissäni niinkin, että pitääkö minunkin tappaa itseni että muut nousevat samalle pallille kuin tämä yksi...
ei ehkä kovin aikuismaista, mutta kun tarpeeksi ärsyttää.... Sillä kertaa mieskin meni hieman vakavaksi, ei edes suuttunut sanomisistani...pisti kai vähän miettimään..
Tässä on nyt sekin huono puoli, kun asiat ovat miten ovat, että minun suhtautumiseni tähän miehen lapseen alkaa muuttua negatiivisemmaksi päivä päivältä... juuri tämä eriarvoisuuden takia...
Mutta mitäpä minä itselleni voin, tiedän että lapsi on syytön, mutta väkisinkin alkaa ärsyttää, kun oppiihan lapsikin että hänellä on erityisoikeuksia...
no, mutta siinä nyt jotain...meillä opettaja teki tuota ja nyt hän kärsii siitä :) Eli kun lapset tulivat kouluun kesken kauden, opettaja antoi pojalle periksi aika monessa asiassa "koska äiti on kuollut". Ja nyt poika ihmettelee miksi hän ei enää saa erityiskohtelua kuten alussa.
Hyvin monilla ihmisillä on se tapa, että kun äiti on kuollut niin lasta täytyy erityiskohdella, toisinaan tuntuu että he pitävät kiinni siitä ettei lapsi pääsisi surun ylitse. Kysyin kerran meidän lapsilta mitä mieltä he itse ovat, kuka heistä (tarkoitin heitä itseään ja mummoa) on selvinnyt äidin kuolemasta parhaiten. Lapset vastasivat että he itse, sillä heillä on muutakin tekemistä, esim. leikkiminen, kuin vain olla ja surra.
Jos haluat enemmän keskustella aiheesta, laita viestiä [email protected] Tunteesi kuvastavat hyvin omia tunnelmiani välillä.
- Miisa
www.stresscode.fi/forums/supli
Tuolta löytyy lesken vampanneita useampikin. - Raskasta välillä..
Olen itse seurustellut muutaman kuukauden miehen kanssa, jolla kolme lasta ja jäänyt leskeksi 2 v sitten. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan, sähköposti olisi hyvä..
- samaa kokeva
Hei!
Laitappa mailia minulle [email protected]
Meillä on hyvinnsamanlainen tilanne ja exä on myöskin oman käden kautta lähtenyt...
Keskustelu kumppania kaivattaisiin. - Onni
Takana 8kk seurustelua leskimiehen kanssa,jolla 13v ja 11v tytöt,äidin kuolemasta aikaa viisi vuotta. Itselläni on pari poikaa,joten tämä "tyttöjen maailma" on vähintäänkin mielenkiintoinen ;-) !Koen naisen mallina olemisen haasteellisena, mielenkiintoisena. Sopeutumista varmaan helpottaa se,että itse olisin halunnut tyttölapsen,joka jäi tekemäättä,joten kiva olla edes tässä roolissa.Tulevaisuus näyttää,miten käy....
- 10+9
Tervehdys!
Olisko kenelläkään samanlaista tilannetta tällä hetkellä eli olisi uusperhe muodostunut/muodostumassa leskimiehen kanssa.
Eniten itseäni kiinnostaisi keskustella tilanteesta, jossa perheessä olisi myöskin murrosikäisiä lapsia. Joko molemmilla vanhemmilla tai vain leski-isällä.
Itse olen aikuiseksi jo lapseni kasvattanut keksi-ikäinen nainen, joka on yllättäen 'joutunut' suurperheen naispuoliseksi aikuiseksi. Eli kai siis äitipuoleksi ;)
Tuntoja, tunnelmia, erimielisyyksiä ja sovintoja... Kaikesta olisi kivaa keskustella ja jakaa omia ajatuksia. Perhekuvio kun ei ole niinkään yleinen :) - jk
ei ole
- jk
ei ole
- `???????????????????
Kyllä vaan ongelmia riittää..jos ei ole exää,ketä haukkua, niin syytä täytyy vaan kaivella syvempää..pääasia että voi valittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912660On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522607Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732569Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792468Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl421976Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu681954Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291402Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko301361Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?191248