Kertokaa paras täyte kermakakun väliin!!!!

supasta

eli suunnitelmissa olisi kermakakku, mitä laitan väliin? Kermaa tulee kuitenkin paljon kakun päälle, niin en haluaisi laittaa sitä enää enempää kakun väliin. Eli voiko jotain rahkaa sekoittaa kerman sekaan? Ohjeita please :) ja mitä hedelmiä/marjoja/hilloa/marmeladia kannattaa käyttää?
Kiitos!

39

82189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k kos

      marjoissa riittää valinnanvaraa, erikoisemmasta päästä olisivat varmasti tyrni ja hilla. Myös hedelmät ovat oivallisia täytteessä, kuten raikas appelsiini tai makeutettu sitruuna. myös muita aineksia kuten kinuski, suklaa ja kookos kannattaa käyttää. Vinkkinä kasviksista: saat loistavan täytteen hyytelöimällä hieman appelsiini-porkkana mehua.

    • kotikokki

      kakun väliin voi laittaa periaatteessa ihan mitä vaan! Rahka sopii kerman kanssa tosi hyvin ja sen seoksen kanssa sopii esim.
      -vadelmat
      -lakat
      -säilykehedelmät: persikka, aprikoosi, ananas

      Hillot ovat tosi makeita, itse mielummin käytän jotain muuta, vain hätätapauksessa niitä!

      • Wilhelmiina

        Itse laitoin vimeksi rahka-vadelma-banaani seoksen väliin ja vieraat tykkäsi:)Sekoitin kaikki keskenään ja sit vaan kakun väliin.Vadelma on ihanan raikkaan makuista siellä välis:)


      • leipurijonkinlainen
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Itse laitoin vimeksi rahka-vadelma-banaani seoksen väliin ja vieraat tykkäsi:)Sekoitin kaikki keskenään ja sit vaan kakun väliin.Vadelma on ihanan raikkaan makuista siellä välis:)

        Minusta "perinteinen" kermakakku on liian raskas, eikä usein edes kovin hyvänmakuinen. Mitähän jos kokeilisit väliin vaikkapa vaahtoutuvaa vaniljakastiketta (Flora Vanilla, noin esimerkkinä) tai sitten jotakin moussea? Blå Bandilta löytyy vadelmamousse, tiramisumousse, ym. ym. jotka sopivat myös kakun väliin oivallisesti.

        Lasten hedelmäsoseet ovat myös oiva valinta. Säästät soseuttamisen vaivan, sopivan tasaista, hyvänmakuista tavaraa. Tsekkaapa siis Bona- ja Pilttihyllyt lähikaupassasi! :)

        Minä en ole niin innostunut tuosta kerma-rahkaseoksesta. Parempi vaihtoehto omasta mielestäni on se, että väliin ei tule kermaa, vaan juuri jotain Flora Vanillaa ja/tai esim. lasten hedelmäsosetta/moussea. Vinkki: kakun voi päällystää myös kerman ja sitruunatuorejuuston seoksella.. Creme Bounjour ainakin valmistaa tällaista makeisiin leivonnaisiin sopivaa.. Sitruunan maku on raikas, eikä tule sellaista ällöttävää "rasvakelmua" suuhun, niin kuin joskus käy kermaisen kermakakun kanssa.

        Ja ei kun kokeilemaan. ;)


      • Turunleipuri

        Eli,minun suosikki kakun täyte on MansikkaBanaani sekoitus. Jos teet kerroskakun niin laita joka toiseen kermavaahtoa ja jokatoiseen mansikkabanaani mössöä. KANNATTAA KOKEILLA! Ps: Bebet ovat oiva ohessa oleva herkku kakun kanssa :)


      • ei rahkaa
        Wilhelmiina kirjoitti:

        Itse laitoin vimeksi rahka-vadelma-banaani seoksen väliin ja vieraat tykkäsi:)Sekoitin kaikki keskenään ja sit vaan kakun väliin.Vadelma on ihanan raikkaan makuista siellä välis:)

        No kyllä syömättä jäisi...


    • Vaikka

      Vadelmahilloa, banaaninsiivuja ja kostuta appelsiinituoremehulla

    • menthu

      Meillä kotona persikkabanaanimössö on lempitäyte täytekakussa. Raikasta, herkullista, kesäistä!

    • sommeri

      minä laitan kakun väliin kerman sijasta vaahdotettua flora vispiä (en pidä flora vanillasta..), johon sekaan tomusokeria sekä vanilliinikreemiä. nam:P

    • Leipurilta=)

      Kostutus SPRITELLÄ, sit Mango-sosetta (piltti/Bona), toiseen väliin esim mansikka-sosetta toiseen(piltti/bona), Rahkaseos:Vaniljacreme(vaahdota) pakastevadelmia rahkaa sokeria.
      Ja rahkaseosta tulis joka väliin soseen päälle.
      Hyvä vinkki viel: täytä kakku edellisenä päivänä ja kermavaahdot ja koristeet juhlapäivänä, näin kakku on ehtinyt maustua.On hyvää!!!

    • kokki

      Kakun väliin voi laittaa melkein mitä vaan, mutta en suosittele kokeilemaan valkosipulia mikä ei kuulemma ainakaan sovi pullan kanssa. Mitä itse suosittelisin että hommaatte kunnon sauvasekoittimen (Bamix) ensin, jolla helposti ja vaivattomasti soseita mistä hedelmistä ja marjoista tahansa, ja sitten vain kokeilemaan kaikkea kivaa, hyvää ja vaikka kevyttäkin. Todettu hyvä kakun välys on raparperia ja vaikka vaniljakreemiä tai vaikka mascarpone ja raparperi, kun muistaa ettei laita turhan paljoa raparperiä. Kakun kostukkeena olen tottunut käyttämään vettä ja vähän hilloa(mitä tahansa). Ei muuta kuin kokeilemaan. Kakun välys yleensä riippuu tarjoilu tilanteesta. Kokeilkaa myös väri aineita ja syötäviä kukkia(kannattaa kysyä vaikka kauppiaalta mitkä ovat syötäviä kukkia).

    • ämhyt

      ihan tyhmää

    • siime

      Tietääkö kukaan miten flora vanilla ja kuohukerma vatkaantuis yhdessä? Vai kannaisko vatkata erikseen ja sitten sekoittaa?

    • äiti leipoo

      Erikseen flora vanilla on pidempi vatkausaika,
      kuohukermasta tulee "voita" pitkällä vatkausajalla.

    • kakkuliinu

      Ei kannata kokeilla vatkata yhtä aikaa :) ja vanilla creme on liian löysää ainakin pursotettavaksi kakulle...hyvän makuista kyllä.

    • M'

      Minulla on kokeilussa kookoskiisselitäyte. Tein jo kääretortun johon laitoin kookosmaidosta tehtyä kiisseliä ja itsetehtyä vadelmamarmeladia. Seuraavaksi laitan täytekakkuun kookoskiisseliä. Oli muuten ihan pehmeän makuista kääretortussakin tuo kookoskiisseli. Googlettamalla löytyy ohjeita. Kiwimarmeladia on tarkoitus tehdä seuraavaksi ja laittaa sitä kookoskiisselin kanssa kakun väliin. Maizenalla suurustan tuon kiisselin.

    • tule hyvä kakku...

      Kaikille jotka tässä vastasivat banaani sitä banaani tätä- sekoitusta: muistakaa varoittaa ennen kun vieras maistaa kakkua.
      Olen itse sen verran allerginen banaanille että hyvässä lykyssä pääsee harjottelemaan elvytystä ja testaamaan 112 lähtönopeuden.
      Kurkku turpoaa umpeen, vie puhekyvyn ja lopulta tajun.

      Onneksi itse tunnistan sen jo tuoksusta, paitsi jos siihen on sekoitettu jotain muuta voimakkaamman tuoksuista ainetta.

      Tosi kermaiseen kakkuun laittaisin mielellään herukkahyytelöä tai kunigatarhyytelöä (siis mustikka-vadelma) väliin; kostutus spritellä. Ei tule sitten liian imelää, vaan enempi raikas kakku.

      Minttu sopii myös kermaiselle kakulle, jos koristelet sen tuoreilla marjoilla niin mintunlehtiä myös.

      • Banaanitäyte tylsää

        " muistakaa varoittaa ennen kun vieras maistaa kakkua."

        - jos noin vakava allergia on niin eiköhän mahdollinen syöjä itsesuojeluvaistossaan osaa kysyä tai vanhempi, jos kyseessä on lapsi.


      • tule hyvä kakku...
        Banaanitäyte tylsää kirjoitti:

        " muistakaa varoittaa ennen kun vieras maistaa kakkua."

        - jos noin vakava allergia on niin eiköhän mahdollinen syöjä itsesuojeluvaistossaan osaa kysyä tai vanhempi, jos kyseessä on lapsi.

        No tottakai, ei nyt kukaan niin pönttö ole ettei kysyis.
        Ja toisekseen on kohteliasta kertoa mitä siinä on.
        On sitä muitakin pahoja allegikkoja- kuten kiiwi tai pähkinä.

        Joskus näissä bileissä ollut valmiskakkua josta ei tiedä niin että syömättä jää varmuuden vuoksi .


    • lumme

      mä käytän kakun välissä vanilijarahka-vadelmaseosta,ei siis kermaa!!! tulee hyvä ja raikas mutta ei liian makea. ja vielä kun kakun täyttää edellisenä iltana niin ehtii maut hieman tasottua ja kakku kostua.

    • Kokkioppilas

      Perus: ananasta ja mansikkaa tai mansikkaa ja banaania. Sopii kyllä yhteen. Myös joku marjarahka tai vaikka vadelma-rahka-kermavaahto tai kinuskikissan ohjeilla teet ensin kinuskikastiketta, samanlai ku kinuskikuorrutet, mut ei niin kauan keitetä, ja se vatkataan ku on jäähtyny ja tulee kinuskivaahtoa :) Sit siihen masikoita.. namm

    • sdf

      mulla ongelma.. meille vieraita tulossa ja allergioita riittää. toinen on sitrustuotteille, yks mansikoille ja katkaravuille, yks sitten kiiville.. yms.. eli jää aika pieneen noi vaihtoehdot jos meinaa kakkuun jotain saada laitettua.
      oma tyttö on porkkanalle, mie tomaatille, jos piirakan meinaa väsätä niin.. apua.
      kaikissa melkein jotain sitruunaa tai jotain sen johdannaista.

      • keltaisia hedelmiä

        Persikkaa kuutioina tai soseena väliin, päälle vadelmia, ja niille kiille hyytelösokerilla. Aprikoosisose kävisi myös ja miksei mango, hiukan happamampi, mutta varmasti raikas lopputulos.

        Kostuttaminen maidolla, voi laittaa vähän vaniljasokeria, jos tuntuu että tarvii makea kostutus (itse en viimeksi laittanut, kun tein prinsessakakkua).


      • ceikki
        keltaisia hedelmiä kirjoitti:

        Persikkaa kuutioina tai soseena väliin, päälle vadelmia, ja niille kiille hyytelösokerilla. Aprikoosisose kävisi myös ja miksei mango, hiukan happamampi, mutta varmasti raikas lopputulos.

        Kostuttaminen maidolla, voi laittaa vähän vaniljasokeria, jos tuntuu että tarvii makea kostutus (itse en viimeksi laittanut, kun tein prinsessakakkua).

        Niin tai sitten se säilykepurkki (läpinäkyvä) missä on ananas-persikka- papaya ja mitäpä lienee. Sauvasekottimella sörsseliksi ja rahka-kemavaahto hyydykkeen sekaan. Saa jäädä sattumia.


    • Mipas

      Maustettuja rahkoja löytyy kaupasta monenlaisia ja sekaan maun
      mukaan marjoja tai hedelmiä tai molempia.

    • esim.

      Erittäin hyvän kakun saa, kun muistaa tehdä pohjan tarkasti ja hyvin. Ei liikaa jauhoja! Sitten väliin esimerkiksi: lakkoja ja lakkahilloa - ei sokeria tarvi/saa lisätä, jos haluaa hyvän (liika sokeri pilaa kakun maun) kermaa, kostukkeena maito vaniljasokeria (2dl/1tl)
      tai
      vadelmia tai mansikoita (ja jotain hilloa esim mansikkahilloa) tai vadelmat soseutettuna sokerin kans, kostukkeena sama maito-vaniljasokerilinja pehmikkeenä käy hyvin kerma välissä.

    • KÄÄRETORTU

      levyjä latoo päällekkäin ja väliin laittaa piltin hedelmäsoseita helppo, hyvää ja hapa osaa tehdä ammatti taidotonkin.

    • njamm

      Puristaa appelsiinit ja tekee siitä paksun kiisselin ja sekoittaa sen kermavaahtoon. Tulee herkullinen ja raikas seos täytekakun väliin.

    • ssssss55

      hyi yök jos laittaa pilttiä ja lasten soseita kakun väliin-tullee mauton kakku!!

    • NamNamNami

      Tässäpä erittäin hyvä täyte kakun väliin!

      -Maitosuklaalevite tai maapähkinälevitettä
      - Banaanisiivuja
      -Mangososetta
      - Vaniljavispiä

      kostuta kakkupojat spritellä, levitä maitosuklaa tai maapähkinälevitettä reilusti, lado päälle ohuita banaanisiivuja, banaanien päälle mangososetta ja sitten vaniljavispiä. Ai että on herkkua! :P

      • Anonyymi

        Tuossa on aika hyvä, mutta pitää jättää maapähkinä ja mango pois kun on allergiaa. Voisiko suklaan tehdä tummasta kaakaosta tai sitten raastaa sen, kun sitä tulee syötyä muutenkin. Mutta syntymäpäivä kakuksi saan tästä varmaan hyvän täytteen, kun vaan kakku onnistuu .


    • vinks vinks

      Itse olen aina vatkannut kerman siihen rahkaa ja marjoja. ja vanilja sokeria ja sokeria tietenkin. Taatusti onnistuva lopputulos.

    • B4nsku

      Omasta mielestäni tulee todella hyvä täytekakku jos laittaa väliin Lemon Curd-tahnaa ja kermaa johon on sekoitettu maustamatonta tuorejuustoa ja sokeria. Lisäksi kerma-tuorejuustovaahtoon voi lisätä hieman sulatettua ja jäähtynyttä suklaata tai marjoja niin lisää makua :)

    • ååldyeh
    • Annabella--

      Ehdottomasti suosituin täytteeni on ollut vadelma-valkosuklaamousse. Ihan super helppo tehdä itse eikä ole liivatteita yms. Suosittelen! Tässä ohje siihen. http://ruokasurffausta.blogspot.fi/2014/06/vadelma-valkosuklaamousse-taytekakku-90.html

    • leibojaa

      Minä teen monesti kakun, jossa on mariannerouhetta sekoitetun kermarahkan seassa ja toiseen väliin jotain herkullista pilttiä, esim mango, kuningatar jne. Vieraat ja oma perhe ollut oikein tyytyväisiä herkulliseen tulokseen! :)

    • Muumu

      Aloita kakun teko kuohkeasta pohjasta joka syntyy kun korvaat peruna-ja vehnäjauhot gluteenittomalla jauholla, vaikka en sitä muuten käytä. Väliin ohuesti molemmat puolet kermavaahbolla ja välii lakkahilloa kostuke sitruunavettä tai likööriä, päälystä kermarahka vaahdolla. Tässä käytetty sokeria vain pohjassa. Koristelin tämän kihlakakun pussillisella hopeakuulia ja kelpas nirsolle vävyllekin kun melkein puolet söi

      • eikuulia

        Lakkahillosta ja kermarahkasta olen samaa mieltä mutta hopeakuulia ei edes pahimmalle vihamiehelle. Hampaat lohkeaa takuu varmasti .
        Ennemmin vaikka marsipaaniruusuja tai muita siitä tehtyjä koristeita.


    • Anonyymi

      Sipulipakkomielteisille voisi tehdä sipulikakun. Sisälle karamellisoitua ja hillosipulia, kostutus valkosipulimehulla. Päälle punasipuliruusukkeita ja lehtisipulin varsia koristeeksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe