hermosärkyyn apua?

Nimetön

Onko vinkkejä mikä esim. luontaistuote voisi tepsiä polttelevaan ja kuumottelevaan hermosärkyyn? Särkyä on milloin missäkin, käsivarsissa eniten.

18

7039

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gregor51

      Hei!

      Toivottavasti jotkut, joilla on asiasta parempaa tietoa, vastaavat viestiisi. Itse olen kärsinyt purennankorjausleikkauksessa monta vuotta sitten aiheutuneen hermovaurion aiheuttamasta hermokivusta ja muista oudoista tuntemuksista alahuulessani aina leikkauksesta saakka. Apua olen yrittänyt saada hyvin monesta eri lääkkeestä - huonolla menestyksellä. Parhaillaan kokeilen uutta Lyrica-nimistä, hyvin kallista lääkettä. Käytän myös Rivatril-nimistä bentsodiatsepiiniä alahuulen tahattomiin nykäyksiin ja kouristuksiin.

      Tiedosta kiitollinen
      Gregor

      • syön

        myös Lyrica 150mg hermosärkyyn (selästä johtuvaa)
        ja minulla on myös Triptyl50mg,oxycontin20mg, ja oxynorm10mg niin ja vielä meloxicam

        tämä coktail pitää minut jotenkin pystyssä


      • Takku
        syön kirjoitti:

        myös Lyrica 150mg hermosärkyyn (selästä johtuvaa)
        ja minulla on myös Triptyl50mg,oxycontin20mg, ja oxynorm10mg niin ja vielä meloxicam

        tämä coktail pitää minut jotenkin pystyssä

        Minä taas syön hampunsiemenöljyä,sen mitätön THC-pitoisuus 0,18% riittää hermo säryn poistoon,koska kyseesä on oikea aine.Hermosärkyni syy on MS-tauti jonka kivut ovat vallan helvetilliset,nyt on kivut olleet siedettäviä 2,5 vuoden ajan suosittelen.


      • Milla**
        Takku kirjoitti:

        Minä taas syön hampunsiemenöljyä,sen mitätön THC-pitoisuus 0,18% riittää hermo säryn poistoon,koska kyseesä on oikea aine.Hermosärkyni syy on MS-tauti jonka kivut ovat vallan helvetilliset,nyt on kivut olleet siedettäviä 2,5 vuoden ajan suosittelen.

        että se vaikuttaa säännöllisesti käytettynä aivoihisi?

        http://www.uta.fi/hyper/projektit/paataitse/thc.htm


      • Takku
        Milla** kirjoitti:

        että se vaikuttaa säännöllisesti käytettynä aivoihisi?

        http://www.uta.fi/hyper/projektit/paataitse/thc.htm

        Ei ole mitään syytä pelätä,thc on puhdas luonnontuote joka laittaa muut kannabinoidit tomimaan ja poistaa hermosäryt tehokkaasti.Ihminen on koko evoluutionsa ajan käyttänyt hamppua lääkkeenä moninaisiin vaivohin,vai minkä takia hermoissa on kannabisreseptorit?eiköhän ne ole just sen takia että niiden kautta hamppu pääsee leivittämään näitä vaivoja.Huumevalistus kyseisen aineen suhteen on silkkaa BS.


      • lyrica 25mg

        onko kellään kokemusta lyrica 25mg lääkkeestä.onko tullut jotain sivuvaikutuksia.Lääkäri määräs kielen hermokipuun.Pitäisi tänään aloittaa,mutta en tiedä uskallanko kun on lukenut täällä mahdollisista lääkkeen sivuvaikutuksista.Muutenkin jo kovat säryt,saatikka sitten vielä kärsiä sivuvaikutus oireet.Kertokaa jos jollain kokemuksia.


      • kantaa
        Milla** kirjoitti:

        että se vaikuttaa säännöllisesti käytettynä aivoihisi?

        http://www.uta.fi/hyper/projektit/paataitse/thc.htm

        mutta eipä tuo tulehduskipulääkkeidenkään jatkuva
        syönti kovin terveellistä ole.Jossakin vaiheessa
        munuaiset ja maksa ovat sökönä.


      • rääpäle81
        Takku kirjoitti:

        Minä taas syön hampunsiemenöljyä,sen mitätön THC-pitoisuus 0,18% riittää hermo säryn poistoon,koska kyseesä on oikea aine.Hermosärkyni syy on MS-tauti jonka kivut ovat vallan helvetilliset,nyt on kivut olleet siedettäviä 2,5 vuoden ajan suosittelen.

        on ollut erinomainen lääke selkääni. minulla on synnynnäinen luustoonhauraus (osteogenesis imperfecta) ja siitä johtuva 200 asteen skolioosi selässä, mistä kipuni johtuvat. olen käyttänyt kannabista lääkkenä jo kymmenen vuotta, se on hillinnyt kipuni täysin, olen kertonut tästä lääkäreilleni ja he ovat olleet erittäin hyväksyviä, ei poikkeuksia. jopa hammaslääkärini tietää asiasta. mutta koska sen käyttö lääkkeksi on laitonta, saatavuus ja laatu vaihtelevat. tietenkin olen itsekkin kasvatellut ja saanut erittäin hyviä tuloksia, mutta kiinijäämisen riski suuri, etenkin kerrostalossa asuttaessa ja olenkin joutunut pitämään pitkiä taukoja. EN SUOSITTELE TÄTÄ KENELLEKKÄÄN, mutta minulle ei sopivampaa lääkettä ei ole löytynyt, olen opiaattiyliherkkä ja muut lääkkeet ovat aivan liian kalliita, tai eivät auta. mun ei tarvitse olla pilvessä koko ajan(onneksi), vaikutus kestää laadusta ja polttotavasta riippuen 12-48h. itse suosin isoa vesipiippua, siihen kannabis indica naaraan kukkaa. tämä ei ollut kehoitus rikkoa lakia, halusin vain kertoa asiasta, josta ollaan suomessa vaiettu, niin olen vaiennut kyllä minäkin. toivon että asia menisi myös poliittiseen keskusteluun mukaan. lääkekäyttö on saatava lailliseksi!!! mutta, kun lakia rikon, niin nytkin jännään et mitäköhän tästäkin seuraa. toivon että hyvää, avointa keskustelua.


      • Gregor51
        lyrica 25mg kirjoitti:

        onko kellään kokemusta lyrica 25mg lääkkeestä.onko tullut jotain sivuvaikutuksia.Lääkäri määräs kielen hermokipuun.Pitäisi tänään aloittaa,mutta en tiedä uskallanko kun on lukenut täällä mahdollisista lääkkeen sivuvaikutuksista.Muutenkin jo kovat säryt,saatikka sitten vielä kärsiä sivuvaikutus oireet.Kertokaa jos jollain kokemuksia.

        Hei!

        Sinulle määrätty Lyrica-lääkemäärä kuulostaa kyllä todella pieneltä. Itse käytän Lyricaa hermokipuihin noin 450-600 mg/vuorokausi. Sivuvaikutuksia kyllä on, mutta toistaiseksi olen pitänyt niitä siedettävinä. Joskus vähän horjahtaa, voi olla vähän niin kuin "juopunut" olo. Olen toisinaa tavalliasta kömpelömpi jne.

        Terveisin
        Gregor


    • Gregor51

      Hei!

      Itse kärsin hermokivuista alahuulessani monta vuotta sitten Kirurgisen sairaalan suorittaman leukaleikkauksen jälkeen. Olen kokeillut lukuisia reseptilääkkeitä. Onko jollakin antaa vinkki jostakin lääkkeestä, joka TODELLA puree hermokipuihin?

      Terveisin
      Gregor

      • syönyt

        Hei, minulla on hermosärky selässä joka säteilee jalkoihin. Iskias leikkauksesta jäi krooninen särky.

        Minulla on käytössä tälläinen lääke coktail.

        Lyrica 150mg*2
        Triptyl 50mg*3 iltaisin
        oxycontin 20mg*2
        Meloxicam ivax*2 ja
        oxynorm 10mg*2 tarvittaessa

        tuota Triptyliä en ota kuin kaksi illalla koska kolmesta en selviä oikein ylös aamuisin, väsymys jää päälle.

        oxynormia ei tartte edes joka päivä ottaa vaan otan sen kipuhuippuihin jos vaikka tulee liikuttua enempi päivällä niin sen sitten yöllä tunttee kipuna.

        Nämä auttavat minuna nyt parhaiten mutta sitä en tiedä kuinka kauan koska toleranssihan nousee pitempään käytettäessä.

        Onko sinua koskaan puudutettu? sekin vaihtoehto kannattaisi kysyä lääkäriltä.

        tsemppiä, hermosärky on kyllä raastavaa kipua


      • Gregor51
        syönyt kirjoitti:

        Hei, minulla on hermosärky selässä joka säteilee jalkoihin. Iskias leikkauksesta jäi krooninen särky.

        Minulla on käytössä tälläinen lääke coktail.

        Lyrica 150mg*2
        Triptyl 50mg*3 iltaisin
        oxycontin 20mg*2
        Meloxicam ivax*2 ja
        oxynorm 10mg*2 tarvittaessa

        tuota Triptyliä en ota kuin kaksi illalla koska kolmesta en selviä oikein ylös aamuisin, väsymys jää päälle.

        oxynormia ei tartte edes joka päivä ottaa vaan otan sen kipuhuippuihin jos vaikka tulee liikuttua enempi päivällä niin sen sitten yöllä tunttee kipuna.

        Nämä auttavat minuna nyt parhaiten mutta sitä en tiedä kuinka kauan koska toleranssihan nousee pitempään käytettäessä.

        Onko sinua koskaan puudutettu? sekin vaihtoehto kannattaisi kysyä lääkäriltä.

        tsemppiä, hermosärky on kyllä raastavaa kipua

        Hei!

        Mikäli ymmärrän oikein, niin sinulla on tosi vahvat lääkkeet. Ovatko osa niistä morfiinipohjaisia?

        Itse en ollenkaan pysty käyttämään triptyyliä, kun se väsyttää minua niin hirmuisesti.

        Olen pyytänyt lääkäriltäni Cymbalta, joka kai on uudempi lääke ja joka toivottavasti ei väsytä niin mahdottomasti. Nyt käyttämäni lääkkeet ovat samoja, joita käytetään epilepsiaan.

        Terveisin ja toivottasti iskiassärkysy vielä hellittää!

        Gregor


      • ovat
        Gregor51 kirjoitti:

        Hei!

        Mikäli ymmärrän oikein, niin sinulla on tosi vahvat lääkkeet. Ovatko osa niistä morfiinipohjaisia?

        Itse en ollenkaan pysty käyttämään triptyyliä, kun se väsyttää minua niin hirmuisesti.

        Olen pyytänyt lääkäriltäni Cymbalta, joka kai on uudempi lääke ja joka toivottavasti ei väsytä niin mahdottomasti. Nyt käyttämäni lääkkeet ovat samoja, joita käytetään epilepsiaan.

        Terveisin ja toivottasti iskiassärkysy vielä hellittää!

        Gregor

        mutta tuo oxycontin ei hiota niin paljon kun esim. tramali tekee

        oxynormia otan suunnilleen kolme neljä kertaa viikossa, kipu on kovempi mitä enempi liikun.

        ensiviikon alussa pääsen taas puudutukseen kipupolille, se vähän helpottaa oloa.

        tuskin koskaan pääsen kivuista kokonaan eroon, mutta kunhan pääsen liikkumaan niin se on jo hyvä asia.

        oikein hyvää juhannusta sinulle:)


    • Mikaelas

      Moi!

      Mulla on koko hermokudos solmussa ja ainoa helpottava lääke on ollut Topimax, joka on epilepsialääke..sitä käytetään pahojen migreenien estolääkityksenä, mutta mulla se on auttanut tähän koko kropan kipuun tosi hyvin. Aika nihkeesti vaan annetaan käyttöön: ei voi ajaa autoa, juoda alkoholia, paino laskee, ajatus ei toimi jne. eli vaikuttaa työkykyyn tosi paljon. Tosin migreeniin määrätty. Se salpaa kipua kolmella eri tavalla, joista yksi on kuin Lyrican mekanismi. Suosittelen. Samaa hintaluokkaa kuin Lyrica. Lääkkeen nostovaiheen olin suosiolla sairaslomalla ja nukuin kuin vauva.

      • Gregor51

        Hei!

        Olisi mielenkiintoista saada tietää enemmän tuosta Topimax-lääkkeestä. En tarkoita virallista lääkeinfoa vaan ensikädentietoa sellaiselta ihmiseltä, joka on lääkettä itse käyttänyt.

        Mitä tarkoitat sillä, kun kirjoitat "minulla on koko hermokudos solmussa?

        Terveisin
        Gregor


      • Gregor51

        Hei!

        Printtasin nyt internetistä tietoja tuosta Topimax-lääkkeestä. Hain tietoja ruotsalaisilta sivuilta

        http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp?UserTypeID=0

        joilla on aika perusteelliset kuvaukset eri lääkkeistä ja joilla voi hakea myös lääkkeen vaikuttavalla aineella (koska saman lääkken kauppanimet ovat usein erilaiset Ruotsissa kuin Suomessa.

        Palaan asiaan, kun olen lukenut tekstin ajan kanssa aivan rauhassa ja ajatuksella.

        Itselläni on nyt sellainen lääkitys, että syön vuorokaudessa 450 tai 600 mg Lyricaa 4 x 0,5 mg Rivatrilia 60 mg masennuskipulääkettä Cymbaltaa. (Cymbaltan syönnin aloitin vasta eilen, joten tuloksia saadaan vielä odottaa.

        Palataan asiaan!
        Gregor


      • Mikaelas
        Gregor51 kirjoitti:

        Hei!

        Printtasin nyt internetistä tietoja tuosta Topimax-lääkkeestä. Hain tietoja ruotsalaisilta sivuilta

        http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp?UserTypeID=0

        joilla on aika perusteelliset kuvaukset eri lääkkeistä ja joilla voi hakea myös lääkkeen vaikuttavalla aineella (koska saman lääkken kauppanimet ovat usein erilaiset Ruotsissa kuin Suomessa.

        Palaan asiaan, kun olen lukenut tekstin ajan kanssa aivan rauhassa ja ajatuksella.

        Itselläni on nyt sellainen lääkitys, että syön vuorokaudessa 450 tai 600 mg Lyricaa 4 x 0,5 mg Rivatrilia 60 mg masennuskipulääkettä Cymbaltaa. (Cymbaltan syönnin aloitin vasta eilen, joten tuloksia saadaan vielä odottaa.

        Palataan asiaan!
        Gregor

        Kysy lääkkeestä neurologiltasi. Itselleni ei kirjoitettu enää relaksantteja sekä morfiinijohdannaisia Topimaxin aloittamisen jälkeen..sain tänään juuri tiedot syntymästäni, alkaa näyttää silt, että hermokudokseni on "solmussa" syntymäni takia..lopun diagnosoinnin hoitakoon neurologini. Ilman Topimaxia en pystyisi istumaan, juuri kävelemäänkään. Topimax vaikuttaa Itselläni menee todella pieni annos, iltaisin 50mg, aloitin eka viikko 15 mg, toinen 25 mg ja nostin kesän tultua 50 mg ja nostovaraa on vielä. Pahasta harvinaisesta päänsärystä kärsivät (Hortonin neuralgia, Jumala kanssanne!) käyttävät käsittääkseni paljon suurempia annoksia. Topimaxin käytöstä keskustellaan migreeni ja lääke otsakkeiden alla. Topimax vaikuttaa minulla kivun säätelyyn, ei hermokireyksiin, eikä spastisuuteen. En tiedä todellakaan, vaikuttako mikään muu epilepsialääke tyyppinen lääke kolmella eri kipua salpaavalla mekanismilla, ne olivat muistaakseni: gabapentiini, natrium..ja kalsium vai kalium (synapseihin liittyy kummin..luulisin). Hyötyisit lääkäritutusta tai opiskelijasta..=)


      • Mikaelas
        Gregor51 kirjoitti:

        Hei!

        Printtasin nyt internetistä tietoja tuosta Topimax-lääkkeestä. Hain tietoja ruotsalaisilta sivuilta

        http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp?UserTypeID=0

        joilla on aika perusteelliset kuvaukset eri lääkkeistä ja joilla voi hakea myös lääkkeen vaikuttavalla aineella (koska saman lääkken kauppanimet ovat usein erilaiset Ruotsissa kuin Suomessa.

        Palaan asiaan, kun olen lukenut tekstin ajan kanssa aivan rauhassa ja ajatuksella.

        Itselläni on nyt sellainen lääkitys, että syön vuorokaudessa 450 tai 600 mg Lyricaa 4 x 0,5 mg Rivatrilia 60 mg masennuskipulääkettä Cymbaltaa. (Cymbaltan syönnin aloitin vasta eilen, joten tuloksia saadaan vielä odottaa.

        Palataan asiaan!
        Gregor

        Joskus lihaskramppeihin, dystoniaan ym. voidaan käyttää botoxia..tuttuni saa sitä hoitona kasvojenhermoihinsa. Auttaa "hermon vetämiseen".


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe