Tekotaiteellinen performanssi jolla Teemu Mäki teki itsensä kuuluisaksi ei ole kysymys, ei vastaus.
Sen muka syvällinen pohdinta hukkuu omaan okesennukseensa.
Se on tekijältään vain hepponen 'temppu' jolla pääsee otsikoihin, taiteiljaa se ei Teemu Mäestä tee. Kunniaa ja mainetta Teemu Mäki on saanut hyviltä suklais/ystävä piireiltään, valitettavasti sekään ei todista että Teemu Mäki olisi taiteilija.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ikävä kyllä Teemu Mäkeenkin haaskataan kalliita veroeuroja. Samoilla veroeuroilla voitaisiin järjestää vaikkapa nuorille taideharrastustilaisuuksia ja silloin näistäkin veroeuroista olisi oikeasti jotakin iloa ja HYÖTYÄ.
Teemu Mäki ja
68
2130
Vastaukset
- näin on !
Just näin, Teemu Mäellä ei mitään annettavaa yhtään kenellekään.
- Mäen Anna
Eikä ollut tarkoituskaan rääkätä..
Eikä se kissan hengiltä ottaminen muuten ollut kuin yksi pieni osa ko. "taideteosta".
PS. Itse olen muuten tällä viikolla ollut suoraan edesauttamassa ainakin sian, poron, lehmän ja kanan julmaa teurastusta, jossa niiltä revitään nahat irti, leikataan Jarno Elgmäisesti pieniksi paloiksi ja parhaimmassa tapauksessa vielä puserretaan lihamyllyn lävitse veriseksi mössöksi, jottei itse tarvitsisi niin paljoa pureksia.
PPS. Jos minulle annettaisiin kirves käteen, niin tuskin luonteeni antaisi periksi tappaa yhtäkään "sopivan karvaista" eläintä, mutta en minä silti aio ruveta tekopyhäksikään.
Semmosta, peace!- se nyt
sanoo.Piti Teemun ruveta selittelemään,kun joutui oikeuteen.Kun kerran tiesi kissan eläinsuojeluyhdistyksestä ottaessaan,että tulee sen tappamaan (=petos),niin olis nyt sittn samalla selvittäny miten se tulee tappaa,jos ei muka ollut tarkotus kiduttaa.
- nähnyt
ja silti väität ettei muka rääkännyt?
- Mäen Anna
nähnyt kirjoitti:
ja silti väität ettei muka rääkännyt?
Eikä siinä kovin kauaa kyllä mennyt.
Enkä ainakaan minä havainnut pienintäkään viitettä, että kissaa oltaisiin jotenkin _tarkoituksenomaisesti_ kidutettu tai rääkätty.
Olen 100% varma, että esimerkiksi broilerit kärsivät viimeisinä tehotuotannon vaiheinaan huomattavia määriä enemmän mitä yksi Teemu Mäen kirvestämä kisu.
Kuitenkin vedän tässä tälläkin hetkellä broilerpyörykkää naamariini suu korvissa, joten en todellakaan aioa ruveta tekopyhäilemään ja boikotoimaan Saarioista, kun tässä valtakunnassa on paljon tähdellisempiäkin huolenaiheita.
Mutta niin - onhan ne kisut niin suloisen pörröisiä ja kaikkea. Paljon södempiä kuin esmers. heikko-osaiset ihmiset. - juu nähnyt
Mäen Anna kirjoitti:
Eikä siinä kovin kauaa kyllä mennyt.
Enkä ainakaan minä havainnut pienintäkään viitettä, että kissaa oltaisiin jotenkin _tarkoituksenomaisesti_ kidutettu tai rääkätty.
Olen 100% varma, että esimerkiksi broilerit kärsivät viimeisinä tehotuotannon vaiheinaan huomattavia määriä enemmän mitä yksi Teemu Mäen kirvestämä kisu.
Kuitenkin vedän tässä tälläkin hetkellä broilerpyörykkää naamariini suu korvissa, joten en todellakaan aioa ruveta tekopyhäilemään ja boikotoimaan Saarioista, kun tässä valtakunnassa on paljon tähdellisempiäkin huolenaiheita.
Mutta niin - onhan ne kisut niin suloisen pörröisiä ja kaikkea. Paljon södempiä kuin esmers. heikko-osaiset ihmiset.Kaameampaa en ole nähnyt(ehkä joitain eläintenhakkaamisia ollut samankaltaisia).Miksi Teemu Mäen tekoa puolustavat eivät muista,että hänet on tuomittu eläinrääkkäyksestä ja tuossa nauhalla näkyvä pätkä on vain pieni osa oikeasti tapahtuneesta.Kuvittele itse edessäsi eläin jota olet lyönyt teräaseella kolmesti ja silti se viellä elää ja huutaa.Mikä siten on eläinrääkkäystä,jos ei tuo? "Siinä ei kovin kauan mennyt" - niin siis ei nauhalla näkyvässä leikatussa versiossa !
Voit aivan yhtä hyvin jättää myös broilerit syömättä,tässä oli kyse selkeästä yksittäisestä Teemu Mäen tapauksesta. - Mäen Anna
juu nähnyt kirjoitti:
Kaameampaa en ole nähnyt(ehkä joitain eläintenhakkaamisia ollut samankaltaisia).Miksi Teemu Mäen tekoa puolustavat eivät muista,että hänet on tuomittu eläinrääkkäyksestä ja tuossa nauhalla näkyvä pätkä on vain pieni osa oikeasti tapahtuneesta.Kuvittele itse edessäsi eläin jota olet lyönyt teräaseella kolmesti ja silti se viellä elää ja huutaa.Mikä siten on eläinrääkkäystä,jos ei tuo? "Siinä ei kovin kauan mennyt" - niin siis ei nauhalla näkyvässä leikatussa versiossa !
Voit aivan yhtä hyvin jättää myös broilerit syömättä,tässä oli kyse selkeästä yksittäisestä Teemu Mäen tapauksesta.Missä oikein elät?
Pumpulissa?
Jossain mikämikä -maassa, jossa sähkö tulee töpselistä ja pihvit on kotoisin muovirasiasta?
Minä en puolusta sitä mitä joku päästään vinksahtanut taiteilija on tehnyt luomisen puuskissaan 80 -luvulla, vaan pelkästään ihmettelen sitä miten teitä jaksaa kiinnostaa joku monen monen vuoden takainen yksittäinen kissan tappaminen ja kitiseminen samalla, kun maailmassa olisi hemmetisti tärkeämpääkin kitisemisen aihetta.
Get over it!
En vaan mahda sille mitään, että mielestäni tuo on vähintäinkin tekopyhää!
Boikotoikaa vaikka Mika Murasta, jos on pakko jotain boikotoida.
Tai vaikka niitä teinejä, jotka saivat männäviikolla päähänsä itsearvoisesti kiduttamalla kiduttaa kissanpentuja jonkun naikkosen kesämökissä ihan vaan siksi, kun "oli niin tylsää".. (olisko ollut Iltasanomat mistä luin).
Ja mikä ihmeen "leikelty versio" ?
Väitätkö, että niissä kolmessa lyönnissä kesti "niinku oikeesti" kenties minuutteja? Tunteja? Päiviä? Vai mitä?
"Mikä siten on eläinrääkkäystä,jos ei tuo?"
Jos tuo video todellakin on "kaameinta mitä olet koskaan nähnyt", niin todellakaan viitsi edes kertoa. Eikä ole tarviskaan - tiedät itse aivan hyvin, kun hetken aikaa mietit.
Mitä sinun mielestäsi Teemu Mäelle oikein pitäisi tehdä Anno Domini 2006? Vetää turpaan? Tuomita vähintään murhasta? Viedä elanto ikuisiksi ajoiksi? Mitä tahansa muuta kuin antaa anteeksi? - se yhden
Mäen Anna kirjoitti:
Missä oikein elät?
Pumpulissa?
Jossain mikämikä -maassa, jossa sähkö tulee töpselistä ja pihvit on kotoisin muovirasiasta?
Minä en puolusta sitä mitä joku päästään vinksahtanut taiteilija on tehnyt luomisen puuskissaan 80 -luvulla, vaan pelkästään ihmettelen sitä miten teitä jaksaa kiinnostaa joku monen monen vuoden takainen yksittäinen kissan tappaminen ja kitiseminen samalla, kun maailmassa olisi hemmetisti tärkeämpääkin kitisemisen aihetta.
Get over it!
Tai vaikka niitä teinejä, jotka saivat männäviikolla päähänsä itsearvoisesti kiduttamalla kiduttaa kissanpentuja jonkun naikkosen kesämökissä ihan vaan siksi, kun "oli niin tylsää".. (olisko ollut Iltasanomat mistä luin).
Väitätkö, että niissä kolmessa lyönnissä kesti "niinku oikeesti" kenties minuutteja? Tunteja? Päiviä? Vai mitä?
Jos tuo video todellakin on "kaameinta mitä olet koskaan nähnyt", niin todellakaan viitsi edes kertoa. Eikä ole tarviskaan - tiedät itse aivan hyvin, kun hetken aikaa mietit.
Mitä sinun mielestäsi Teemu Mäelle oikein pitäisi tehdä Anno Domini 2006? Vetää turpaan? Tuomita vähintään murhasta? Viedä elanto ikuisiksi ajoiksi? Mitä tahansa muuta kuin antaa anteeksi?sortin uskonto tuo saarnaaminenkin...Tekopyhyys on suhteellista,siis tietenkin voi olla tekopyhää tuomita Teemu Mäen teko,jos muut omat toimimiset eivät ole samassa "linjassa".Eli tältä osin en osaa sinun puolestasi sanoa onko tekopyhää vai ei,mutta sinä sitten näköjään tunnet minut.En voi sanoa kuin onnea vaan valitsemallasi tiellä.
Ja kaikkien muiden (ihmisten sekä eläinten) kaltoinkohtelu oikeuttaa Teemu Mäen teon?Sillä periaatteella jos elettäisiin,niin eipä tarvitsisi yhtään mistään välittää. - ihmisiä kiinnostaa!
Mäen Anna kirjoitti:
Missä oikein elät?
Pumpulissa?
Get over it!
Mitä sinun mielestäsi Teemu Mäelle oikein pitäisi tehdä Anno Domini 2006? Vetää turpaan? Tuomita vähintään murhasta? Viedä elanto ikuisiksi ajoiksi? Mitä tahansa muuta kuin antaa anteeksi?Tottakai kiinnostaa,jos rahojamme käytetään sellaisen taiteen ostoon,joka on tuomittu esityskieltoon eläinrääkkäyksen takia.
- Esimerkki
Mäen Anna kirjoitti:
Missä oikein elät?
Pumpulissa?
Get over it!
Mitä sinun mielestäsi Teemu Mäelle oikein pitäisi tehdä Anno Domini 2006? Vetää turpaan? Tuomita vähintään murhasta? Viedä elanto ikuisiksi ajoiksi? Mitä tahansa muuta kuin antaa anteeksi?Mika Murasesta ei tietääkseni olla tekemässä tohtoria.
- tuohon
juu nähnyt kirjoitti:
Kaameampaa en ole nähnyt(ehkä joitain eläintenhakkaamisia ollut samankaltaisia).Miksi Teemu Mäen tekoa puolustavat eivät muista,että hänet on tuomittu eläinrääkkäyksestä ja tuossa nauhalla näkyvä pätkä on vain pieni osa oikeasti tapahtuneesta.Kuvittele itse edessäsi eläin jota olet lyönyt teräaseella kolmesti ja silti se viellä elää ja huutaa.Mikä siten on eläinrääkkäystä,jos ei tuo? "Siinä ei kovin kauan mennyt" - niin siis ei nauhalla näkyvässä leikatussa versiossa !
Voit aivan yhtä hyvin jättää myös broilerit syömättä,tässä oli kyse selkeästä yksittäisestä Teemu Mäen tapauksesta.Poliisitutkinnan mukaan vähintään 6 tai7 kertaa lyöty ennen kuin kissa kuoli,ensin lyöty selkään jolloin jäi henkiin ja kaatui kyljelleen.
- höriset?
Kyllä rääkkäsi,siitä on materiaalia vaikka kuinka paljon.Näinkö se uppoaa tuo Teemu Mäen "ystävien" kampanja tietämättömiin ihmisiin?
- uutispimennossa
Mäen Anna kirjoitti:
Missä oikein elät?
Pumpulissa?
Get over it!
Mitä sinun mielestäsi Teemu Mäelle oikein pitäisi tehdä Anno Domini 2006? Vetää turpaan? Tuomita vähintään murhasta? Viedä elanto ikuisiksi ajoiksi? Mitä tahansa muuta kuin antaa anteeksi?olet itse elänyt?Kyllä koko tapahtuma kesti todella kauemmin kuin tuo nauhalla näkyvä osoittaa.Lue nuo täälläkin mainitut kaupungin eläinlääkärin kommentit tapahtumasta.Lisäksi teemu mäki on tehnyt tästä useita eri versioita,jossa ainakin yhdessä tätä kohtausta on n. 1 min.Tässä "lyhyessä" versiossahan ei esimerkiksi näytetä,miten ensimmäinen selkään osunut isku kaatoi kissan tuskissaan kyljelleen.Iskuja oli eläinlääkärin todistuksen mukaan ainakin 6 tai 7,joista kolme viimeistä päähän.
- gazpacho
"Tekotaiteellinen performanssi jolla Teemu Mäki teki itsensä kuuluisaksi ei ole kysymys, ei vastaus.
Sen muka syvällinen pohdinta hukkuu omaan okesennukseensa."
Makuasia - vähän niinkuin ruoka.
"Se on tekijältään vain hepponen 'temppu' jolla pääsee otsikoihin"
Tuskinpa Mäki tuota teosta 18 vuotta sitten tehdessään ajatteli, että vielä vuonna 2006 ainoa asia josta hänet tunnetaan on yksi kissa jonka hän tappoi. Otsikoissa en ole häntä pahemmin nykyaikana enää oikein missään nähnyt. Ainoastaan tällaisilla keskustelupalstoilla hän on esillä ja täälläkin ainoastaan hänen vihaajiensa "ansiosta". Eli kyllä te Mäen haukkujat hänen parhaita promoottoreita olette :D
"Kunniaa ja mainetta Teemu Mäki on saanut hyviltä suklais/ystävä piireiltään, valitettavasti sekään ei todista että Teemu Mäki olisi taiteilija."
Sukulaisista ja ystävistä en tiedä, mutta tuskin sinä yksin voit päättää kuka on taiteilija ja kuka ei. Etkö edes voisi liittää kirjoitukseesi lauseen "minun mielestäni". Silloin ainakin kirjoituksesi voisi lukea jonain muuna kuin taas yhtenä kissanystävän vuodatuksena hirveää taiteilijasetää vastaan.
"Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ikävä kyllä Teemu Mäkeenkin haaskataan kalliita veroeuroja"
Eiköhän siellä ole ihan kunnollisia taiteentuntijoita päättämässä niistä apurahoista. Vai ovatko ne kaikki Mäen sukulaisia?. Pitäisikö Mäkeä taiteilijana hyljeksiä vain siksi, että 18 vuotta sitten hän tappoi kissan. Antakaa jo miehelle anteeksi, vaikka tuskin hän kenenkään anteeksiantoa tarvitsee.
"Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ikävä kyllä Teemu Mäkeenkin haaskataan kalliita veroeuroja. Samoilla veroeuroilla voitaisiin järjestää vaikkapa nuorille taideharrastustilaisuuksia ja silloin näistäkin veroeuroista olisi oikeasti jotakin iloa ja HYÖTYÄ."
Aina niille nuorille pitäisi syytää rahaa kaikenmaailman nuorisokeskuksiin, joissa on kiva lorvia ja jauhaa paskaa kavereiden kanssa. Taide merkitsee suurimmalle osalle nuoria sitäpaitsi sutaistua graffitia jossa lukee f**k tai EVVK, eli hukkaan menisi.
http://www.nic.fi/~rlepisto/seura/teemu/teemu.htmSiellä lienee enemmän jotain muita kuin kunnollisia taiteen-tuntijoita päättämässä apurahoista.
Se on ihan karseeta verorahojen väärin käyttöä toi miten Teemu Mäkeen tuhlataan rahaa.
Kun olisi ihan aikuisten oikeasti niillä järkevääkin käyttöä.
Toi apurahataiteilija systeemi osoittaa että Suomessa ymmärretään huonosti mikä on oikeaa taidetta ja kulttuuria ja mikä ei.
Turha väittää vastaan olen käynyt Wienissä ja Krakovassa.- tuolla
toisella palstalla "surullisenkuuluisista elokuvatarkastamon päätöksistä".Etkös oisi siinä voinut sanoa että "sinun mielestäsi surulllisenkuuluisista"?Kyllä ne sielläkin varmaan sinun logiikalla on niitä alan asiantuntijoita,kuten taide"raadeissakin".
- gazpacho
L.J.H kirjoitti:
Siellä lienee enemmän jotain muita kuin kunnollisia taiteen-tuntijoita päättämässä apurahoista.
Se on ihan karseeta verorahojen väärin käyttöä toi miten Teemu Mäkeen tuhlataan rahaa.
Kun olisi ihan aikuisten oikeasti niillä järkevääkin käyttöä.
Toi apurahataiteilija systeemi osoittaa että Suomessa ymmärretään huonosti mikä on oikeaa taidetta ja kulttuuria ja mikä ei.
Turha väittää vastaan olen käynyt Wienissä ja Krakovassa.kauheasti
"Turha väittää vastaan olen käynyt Wienissä ja Krakovassa."
No jos kerran tuon tason taiteentuntija sanoo niin uskottava se on. :P - gazpacho
tuolla kirjoitti:
toisella palstalla "surullisenkuuluisista elokuvatarkastamon päätöksistä".Etkös oisi siinä voinut sanoa että "sinun mielestäsi surulllisenkuuluisista"?Kyllä ne sielläkin varmaan sinun logiikalla on niitä alan asiantuntijoita,kuten taide"raadeissakin".
tarkoitin elokuvatarkastamon mainetta ajalta ennen lainmuutosta (jolloin Mäenkin teos tarkastettiin) joka vapautti yli 18-vuotiaille tarkoitettujen elokuvien ennakkosensuurin. Vuotta 2001 ennen kiellettiin lukuisien elokuvien esittäminen kokonaan http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/liite3.shtml
Tai sitten elokuvista leikeltiin kohtauksia mielivaltaisesti http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/liite4.shtml
Tuolloin perustettiin jopa yhdistyksiä vastustamaan älytöntä sensuuria. Joten väitän, että kyse on paljon enemmästä kuin minun mielipiteestäni. Ja ei - he ovat/olivat varmasti asiantuntijoita, mutta mitään käsitystä elokuvasta taiteena heillä ei ollut.
http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/index.shtml - niin!
gazpacho kirjoitti:
tarkoitin elokuvatarkastamon mainetta ajalta ennen lainmuutosta (jolloin Mäenkin teos tarkastettiin) joka vapautti yli 18-vuotiaille tarkoitettujen elokuvien ennakkosensuurin. Vuotta 2001 ennen kiellettiin lukuisien elokuvien esittäminen kokonaan http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/liite3.shtml
Tai sitten elokuvista leikeltiin kohtauksia mielivaltaisesti http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/liite4.shtml
Tuolloin perustettiin jopa yhdistyksiä vastustamaan älytöntä sensuuria. Joten väitän, että kyse on paljon enemmästä kuin minun mielipiteestäni. Ja ei - he ovat/olivat varmasti asiantuntijoita, mutta mitään käsitystä elokuvasta taiteena heillä ei ollut.
http://www.dvdhohto.fi/sensuuri/kirja/index.shtmlHyvä,eipä kai elokuvatarkastamon tehtävänä olekaan sen kummemmin ymmärtää elokuvaa taiteena,vaan poistaa materiaaleista lainvastaiset kohdat.Ja ovat he ainakin yhden hyvän päätöksen tehneet,tämän oksettavan teoksen esityskiellon.
- gazpacho
niin! kirjoitti:
Hyvä,eipä kai elokuvatarkastamon tehtävänä olekaan sen kummemmin ymmärtää elokuvaa taiteena,vaan poistaa materiaaleista lainvastaiset kohdat.Ja ovat he ainakin yhden hyvän päätöksen tehneet,tämän oksettavan teoksen esityskiellon.
tuo kohtaus ei ymmärtääkseni ollut, vaan se poistettiin "epäsiveellisenä ja raaistavana". Samoilla perusteilla elokuvatarkastamo on leikellyt moniakin elokuvia.
Eihän Mäkeäkään tuon elokuvan takia tuomittu, vaan sakkoihin eläinrääkkäyksestä. Eläinrääkkäyksen taas tuomioistuin totesi johtuneen taitamattomuudesta ja liian pienestä kirveestä. Eli kärpäsestä tehdään härkästä taas kerran 18-vuoden jälkeen. - =laitonta
gazpacho kirjoitti:
tuo kohtaus ei ymmärtääkseni ollut, vaan se poistettiin "epäsiveellisenä ja raaistavana". Samoilla perusteilla elokuvatarkastamo on leikellyt moniakin elokuvia.
Eihän Mäkeäkään tuon elokuvan takia tuomittu, vaan sakkoihin eläinrääkkäyksestä. Eläinrääkkäyksen taas tuomioistuin totesi johtuneen taitamattomuudesta ja liian pienestä kirveestä. Eli kärpäsestä tehdään härkästä taas kerran 18-vuoden jälkeen.ja juuripa tuon raaistavuuden takia muun muassa.
- näin päin?
gazpacho kirjoitti:
Eihän Mäkeäkään tuon elokuvan takia tuomittu, vaan sakkoihin eläinrääkkäyksestä. Eläinrääkkäyksen taas tuomioistuin totesi johtuneen taitamattomuudesta ja liian pienestä kirveestä. Eli kärpäsestä tehdään härkästä taas kerran 18-vuoden jälkeen.Kun kerran laissa on säädetty eläinrääkkäyksestä selkeä laki,niin miksi sitä esittävää videota pitäisi saada esittää?Siis näyttää kaikille,että eläinrääkkäys sitten onkin sallittua.
- 18 vuoden
gazpacho kirjoitti:
Eihän Mäkeäkään tuon elokuvan takia tuomittu, vaan sakkoihin eläinrääkkäyksestä. Eläinrääkkäyksen taas tuomioistuin totesi johtuneen taitamattomuudesta ja liian pienestä kirveestä. Eli kärpäsestä tehdään härkästä taas kerran 18-vuoden jälkeen.jälkeen,asiat ovat muuttuneet Teemu Mäen koottuja selityksiä myöten.Silloin kun asia oli ajankohtainen ja kipeästi kaikkien pätkän nähneiden mielissä,niin eipä ollut Teemun puolustajia silloin.Asia ei tuolloin todellakaan ollut mikään kärpänen.Teemu Mäkeä pidettiin yleisesti hulluna vankilatuomion ansaitsevana itsensä pönkittäjänä.Eipä pyydellyt silloin anteeksi tekoaan,kuten myöhemmin,vaan päinvastoin uhitteli ja haistatteli arvostelua saatuaan.
- gazpacho
=laitonta kirjoitti:
ja juuripa tuon raaistavuuden takia muun muassa.
raaistaa. Itse en tule sen raaemmaksi vaikka näkisin minkälaisia elokuvia. Myöskään video jossa tapetaan kissa ei saa minua janoamaan kissojen verta.
- gazpacho
näin päin? kirjoitti:
Kun kerran laissa on säädetty eläinrääkkäyksestä selkeä laki,niin miksi sitä esittävää videota pitäisi saada esittää?Siis näyttää kaikille,että eläinrääkkäys sitten onkin sallittua.
että jos elikonrääkkäys on kielletty, niin ei elikonrääkkäystä sisältävää videotakaan silloin saa näyttää. Huom. kuitenkin edelleen, että video ei ollut tarkoitettu kuvaamaan eläinrääkkäystä, vaan kissantappo oli vain pieni osa sitä - osa joka nostettiin otsikoihin.
Mitä haet viimeisessä lauseessa? Ei kai se tee eläinrääkkäyksestä sen sallitumpaa, vaikka sitä sisältävää videota jossain näytettäisiinkin. - tarkotin,
gazpacho kirjoitti:
että jos elikonrääkkäys on kielletty, niin ei elikonrääkkäystä sisältävää videotakaan silloin saa näyttää. Huom. kuitenkin edelleen, että video ei ollut tarkoitettu kuvaamaan eläinrääkkäystä, vaan kissantappo oli vain pieni osa sitä - osa joka nostettiin otsikoihin.
Mitä haet viimeisessä lauseessa? Ei kai se tee eläinrääkkäyksestä sen sallitumpaa, vaikka sitä sisältävää videota jossain näytettäisiinkin.että kyllä se tekee siitä sallitumpaa kun niinkin korkeavaltainen taho kuin Suomen valtio sallii sen esittämisen ja näin toimii moraalisena mielipidevaikuttajana.Tällasissa tapauksissa sitten kohta ollaan tilanteessa,jossa näitä rikkomuksia laajemmaltikin alettaisiin katsoa läpi sormien.Eli olisi tavallaan ennakkotapaus,joiden mukaan ikävä kyllä useimmiten jatkossakin toimitaan.
- gazpacho
18 vuoden kirjoitti:
jälkeen,asiat ovat muuttuneet Teemu Mäen koottuja selityksiä myöten.Silloin kun asia oli ajankohtainen ja kipeästi kaikkien pätkän nähneiden mielissä,niin eipä ollut Teemun puolustajia silloin.Asia ei tuolloin todellakaan ollut mikään kärpänen.Teemu Mäkeä pidettiin yleisesti hulluna vankilatuomion ansaitsevana itsensä pönkittäjänä.Eipä pyydellyt silloin anteeksi tekoaan,kuten myöhemmin,vaan päinvastoin uhitteli ja haistatteli arvostelua saatuaan.
tuosta oliko puolustajia tuolloin vai ei. Minun on kuitenkin vaikea kuvitella, etteikö Mäen puolustajia olisi tuolloin ollut.
"Asia ei tuolloin todellakaan ollut mikään kärpänen"
Ei varmasti ollutkaan, mutta eikö nykyään voitaisi jo puhua muustakin Mäen kohdalla kuin tuosta vanhasta asiasta? Hän on tehnyt paljon taidetta näinä kahdeksantenatoista vuotena.
"Teemu Mäkeä pidettiin yleisesti hulluna vankilatuomion ansaitsevana itsensä pönkittäjänä"
Kyllähän Hannu Salamaakin aikoinaan halveksuttiin. Vankilaan kissantaposta? Raiskaajatkin pääsevät vähemmällä.
"Eipä pyydellyt silloin anteeksi tekoaan,kuten myöhemmin"
Käsittääkseni Mäki ei ole pyydellyt anteeksi mitään missään.
"vaan päinvastoin uhitteli ja haistatteli arvostelua saatuaan."
Sitä nuoruuden uhmaa ja kiihkoa ;D... Kyllä minuakin potuttaisi jos tuolla lailla arvosteltaisiin ja uhkailtaisiin ja saattaisin myös haistatella. - en usko
gazpacho kirjoitti:
tuosta oliko puolustajia tuolloin vai ei. Minun on kuitenkin vaikea kuvitella, etteikö Mäen puolustajia olisi tuolloin ollut.
Ei varmasti ollutkaan, mutta eikö nykyään voitaisi jo puhua muustakin Mäen kohdalla kuin tuosta vanhasta asiasta? Hän on tehnyt paljon taidetta näinä kahdeksantenatoista vuotena.
"Teemu Mäkeä pidettiin yleisesti hulluna vankilatuomion ansaitsevana itsensä pönkittäjänä"
Kyllähän Hannu Salamaakin aikoinaan halveksuttiin. Vankilaan kissantaposta? Raiskaajatkin pääsevät vähemmällä.
Sitä nuoruuden uhmaa ja kiihkoa ;D... Kyllä minuakin potuttaisi jos tuolla lailla arvosteltaisiin ja uhkailtaisiin ja saattaisin myös haistatella.että häntä inhottiinkaan yksinomaan tuon kissakohun takia,vaan törkeän käytöksensä ja kommenttiensa takia.Liittyihän siihen myös eläinsuojeluyhdistyksen (josta oli kissan itselleen huijannut valehtelemalla)ihmisten haukkuminen ja muu asiaton uhittelu ja petosepäilyt ym. ym.Eikä kukaan kai Suomessa kissantaposta vankilassa istu,mutta joskus tuntuu,että olisi syytä ja nuo "sen ajan tunnelmat" nyt vaan olivat sellaiset,että häntä tunnuttiin inhottavan.
- ollut
gazpacho kirjoitti:
Sitä nuoruuden uhmaa ja kiihkoa ;D... Kyllä minuakin potuttaisi jos tuolla lailla arvosteltaisiin ja uhkailtaisiin ja saattaisin myös haistatella.tällaista eläinaktivismia kuin nykyään.Ei Teemu Mäkeä millään lailla silloin uhkailtu kuten nykyään on tapana.
- mielestä
gazpacho kirjoitti:
raaistaa. Itse en tule sen raaemmaksi vaikka näkisin minkälaisia elokuvia. Myöskään video jossa tapetaan kissa ei saa minua janoamaan kissojen verta.
Minun mielestä kaiken tällaisen hyväksyminen loppujen lopuksi raaistaa,pilaa ihmisyyttä.Ei ehkä heti yksilötasolla,mutta samalla tavalla kuin nykyisin puhutaan esim.roskaamisesta.Kun yksi ei väitä niin kohta kukaan ei välitä.Kun yksi tappaa kissan,niin kohta se on aivan tavallista.Näin se jotenkin vaan menee täällä maailmassa.
- gazpacho
mielestä kirjoitti:
Minun mielestä kaiken tällaisen hyväksyminen loppujen lopuksi raaistaa,pilaa ihmisyyttä.Ei ehkä heti yksilötasolla,mutta samalla tavalla kuin nykyisin puhutaan esim.roskaamisesta.Kun yksi ei väitä niin kohta kukaan ei välitä.Kun yksi tappaa kissan,niin kohta se on aivan tavallista.Näin se jotenkin vaan menee täällä maailmassa.
"Kun yksi tappaa kissan,niin kohta se on aivan tavallista"
Tuosta kissantaposta on 18-vuotta. Koskas se kissantappobuumi oikein alkaa? - gazpacho
tarkotin, kirjoitti:
että kyllä se tekee siitä sallitumpaa kun niinkin korkeavaltainen taho kuin Suomen valtio sallii sen esittämisen ja näin toimii moraalisena mielipidevaikuttajana.Tällasissa tapauksissa sitten kohta ollaan tilanteessa,jossa näitä rikkomuksia laajemmaltikin alettaisiin katsoa läpi sormien.Eli olisi tavallaan ennakkotapaus,joiden mukaan ikävä kyllä useimmiten jatkossakin toimitaan.
tai ei, niin ei kai sitä silti kukaan mene tuosta vaan katteja lahtaamaan. Jokaisella on oma moraalinsa, jonka mukaan hän toimii ja suurimmalle osalle kissan tappaminen ei ole nautinto (ei ollut Mäellekään). Tuskinpa esim. tuon videon näyttämisen salliminen aiheuttaisi suurtakaan kissojenmetsästysbuumia suomessa.
Aina on tietysti sairaita yksilöitä, niinkuin nyt pohjoisessa nämä teinipellet jotka tappoivat kissoja. Normaali ihminen tajuaa, että vaikka näkeekin asian televisiossa niin ei sitä tarvitse itse tehdä samoin, eikä ottaa mallia. - Usko Kylmänen
Eiköhän siellä ole ihan kunnollisia taiteentuntijoita päättämässä niistä apurahoista. Vai ovatko ne kaikki Mäen sukulaisia?. Pitäisikö Mäkeä taiteilijana hyljeksiä vain siksi, että 18 vuotta sitten hän tappoi kissan. Antakaa jo miehelle anteeksi, vaikka tuskin hän kenenkään anteeksiantoa tarvitsee.
Kyllähän se on kuules luppakorva nyt sillälailla että näistä rahoista ja siitä kenelle niitä annetaan päättävät ihan muut tahot kuin taiteen tuntijat.
Rahoista päättävät poliittisin perustein toimikuntaan valitut henkilöt. Lobbaus on arkipäivää tässä toiminnassa ja siksi esimerkiksi Teemu Mäki menestyy rahanjaossa koska hänellä on tehokkaimmat lobbarit, ei siksi että hänen taiteensa olisi jotenkin merkittävää. - aivan toinen
gazpacho kirjoitti:
"Kun yksi tappaa kissan,niin kohta se on aivan tavallista"
Tuosta kissantaposta on 18-vuotta. Koskas se kissantappobuumi oikein alkaa?Kirjoituksestasi näkyy asenne,että et edes periaatteessa halua ymmärtää mitä kirjoittaja sanoo.Nythän se "teos" on ollut esityskiellossa,joten mitään kissantappobuumia ei ole voinut sen johdosta alkaa.
- vaan aukene
Tuskin olen väittänyt että voisin yksi päättää kuka on taiteilija kuka ei. Sen asiahan päättää jokainen itse, lähtiessään tavoittelemaan taiteilijan asemaa.
Teemu Mäen tekeleistä ei vain löydy mitään sisältöä. Ne ovat hyvin pinnallisia, omaa napaansa tuijottavia joissa muiden jo käyttämiä ideoita imitoidaan. Valitettavasti niistä puuttuu syvällisyys, omaperäisyys, teokset ovat sekä tylsiä että tyhjiä. - Teemun suusta
gazpacho kirjoitti:
tai ei, niin ei kai sitä silti kukaan mene tuosta vaan katteja lahtaamaan. Jokaisella on oma moraalinsa, jonka mukaan hän toimii ja suurimmalle osalle kissan tappaminen ei ole nautinto (ei ollut Mäellekään). Tuskinpa esim. tuon videon näyttämisen salliminen aiheuttaisi suurtakaan kissojenmetsästysbuumia suomessa.
Aina on tietysti sairaita yksilöitä, niinkuin nyt pohjoisessa nämä teinipellet jotka tappoivat kissoja. Normaali ihminen tajuaa, että vaikka näkeekin asian televisiossa niin ei sitä tarvitse itse tehdä samoin, eikä ottaa mallia.Teemu kyllä menisi,jos se ei olisi rangaistavaa.Ilmoitti koska tahansa tekevänsä teon uudelleen ja että "eläinten pitäminen on typerää ja järjetöntä".
En voi muuta sanoa kuin että "aina on tietysti sairaita yksilöitä. - ilkeily?
gazpacho kirjoitti:
kauheasti
"Turha väittää vastaan olen käynyt Wienissä ja Krakovassa."
No jos kerran tuon tason taiteentuntija sanoo niin uskottava se on. :PKirjoittaja tarkoittaa,että hänellä on vertailukohteita Teemun "taiteelle".Moneen kertaanhan on huomattu ja nimiltäkin mainittu Teemun kopioimat taiteilijat.Niin että tosiaan Teemu Mäellä ei ole mitään omaa annetavaa,muuta kuin hieno teoriansa itsetarkoituksellisesta väkivallasta ja sen tarpeellisuudesta.(joka nyt on heittänyt häränpyllyä,kun "taiteilija" on sen verta yksinkertainen,että toimii omien oppiensa vastaisesti)
- gazpacho
ilkeily? kirjoitti:
Kirjoittaja tarkoittaa,että hänellä on vertailukohteita Teemun "taiteelle".Moneen kertaanhan on huomattu ja nimiltäkin mainittu Teemun kopioimat taiteilijat.Niin että tosiaan Teemu Mäellä ei ole mitään omaa annetavaa,muuta kuin hieno teoriansa itsetarkoituksellisesta väkivallasta ja sen tarpeellisuudesta.(joka nyt on heittänyt häränpyllyä,kun "taiteilija" on sen verta yksinkertainen,että toimii omien oppiensa vastaisesti)
Mielestäni kirjoittaja ei puhu mistään vertailukohdista, vaan sanoessaan "Turha väittää vastaan olen käynyt Wienissä ja Krakovassa." Hän tekee itsestään asiantuntijan jonka käsitys taiteesta on ainoa oikea ja muut ovat väärässä. Aivankuin vierailu noissa paikoissa tekisi ihmisestä automaattisesti taiteentuntijan. Onkohan Teemu Mäki käynyt Wienissä ja Krakovassa?
Kaikki taiteilijat kopioivat toisilta. Nyt vain halutaan haukkua Mäkeä aivankuin hän olisi ainoa joka ottaa ideoita ympäriltään.
Miksi kaikki ilkeilevät Mäelle? - gazpacho
aivan toinen kirjoitti:
Kirjoituksestasi näkyy asenne,että et edes periaatteessa halua ymmärtää mitä kirjoittaja sanoo.Nythän se "teos" on ollut esityskiellossa,joten mitään kissantappobuumia ei ole voinut sen johdosta alkaa.
Kyllä ymmärrän täysin mitä kirjoittaja sanoo. Hän väittää, että jos videon esittäminen sallittaisiin niin ihmiset alkaisivat samantien lahtaamaan joukoittain kissoja. Minä taas väitän, että hän on väärässä. Vaikka suurin osa ihmisistä onkin typerää porukkaa, niin ei nyt sentään noin typerää.
- gazpacho
Teemun suusta kirjoitti:
Teemu kyllä menisi,jos se ei olisi rangaistavaa.Ilmoitti koska tahansa tekevänsä teon uudelleen ja että "eläinten pitäminen on typerää ja järjetöntä".
En voi muuta sanoa kuin että "aina on tietysti sairaita yksilöitä.No voe tokkiisa. Eihän Mäki tarkoittanut, että hän lahtaisi päivittäin kissoja jos se olisi laillista, vaan että hän olisi valmis tekemään tuon kissantappokohtauksen uudelleen vaikka tietäisi siitä seuraavat sanktiot ja kaiken panettelun.
- gazpacho
en usko kirjoitti:
että häntä inhottiinkaan yksinomaan tuon kissakohun takia,vaan törkeän käytöksensä ja kommenttiensa takia.Liittyihän siihen myös eläinsuojeluyhdistyksen (josta oli kissan itselleen huijannut valehtelemalla)ihmisten haukkuminen ja muu asiaton uhittelu ja petosepäilyt ym. ym.Eikä kukaan kai Suomessa kissantaposta vankilassa istu,mutta joskus tuntuu,että olisi syytä ja nuo "sen ajan tunnelmat" nyt vaan olivat sellaiset,että häntä tunnuttiin inhottavan.
Luulenpa, että Mäkeen kohdistuneessa vihassa on kysymys samanlaisesta reaktiosta, kuin esim. Jörn Donner tai Jouko Turkka herättävät ihmisissä. Jokainen näistä kolmesta on "oman tiensä kulkija", sekä suorapuheinen ja lahjakas persoona joka herättää vihaa ja suuttumusta teoillaan ja kommenteillaan. Mäellä tietysti oli jo maine "hulluna kissantappajana" ja kun tähän päälle vielä laitetaan hänen uhittelunsa ja suora puheensa, niin johan ihmiset repivät ihokkaitaan ja tervaavat hirttoköyttään.
- asiaa noin!
gazpacho kirjoitti:
Kyllä ymmärrän täysin mitä kirjoittaja sanoo. Hän väittää, että jos videon esittäminen sallittaisiin niin ihmiset alkaisivat samantien lahtaamaan joukoittain kissoja. Minä taas väitän, että hän on väärässä. Vaikka suurin osa ihmisistä onkin typerää porukkaa, niin ei nyt sentään noin typerää.
En väittänyt että kissoja lahdattaisiin joukoittain,jos teos saisi esitysluvan.Älä pistä sanoja suuhuni!
- samasta asiasta
gazpacho kirjoitti:
Aina on tietysti sairaita yksilöitä, niinkuin nyt pohjoisessa nämä teinipellet jotka tappoivat kissoja. Normaali ihminen tajuaa, että vaikka näkeekin asian televisiossa niin ei sitä tarvitse itse tehdä samoin, eikä ottaa mallia.kyse! Aina näitä pikkupoikien töppäyksiä on ollut,mutta asian tekee kokonaan erilaiseksi,kun sen tekee taiteilijaksi julistautunut julkisuuden ihminen meidän varoillamme ja anelee sille hyväksyntääkin viellä !
- Törppi
gazpacho kirjoitti:
Luulenpa, että Mäkeen kohdistuneessa vihassa on kysymys samanlaisesta reaktiosta, kuin esim. Jörn Donner tai Jouko Turkka herättävät ihmisissä. Jokainen näistä kolmesta on "oman tiensä kulkija", sekä suorapuheinen ja lahjakas persoona joka herättää vihaa ja suuttumusta teoillaan ja kommenteillaan. Mäellä tietysti oli jo maine "hulluna kissantappajana" ja kun tähän päälle vielä laitetaan hänen uhittelunsa ja suora puheensa, niin johan ihmiset repivät ihokkaitaan ja tervaavat hirttoköyttään.
Empä usko että Jörn tai Turkka ovat koskaan herättäneet samanlaisia tunteita kuin Teemu Mäki.Tunne Teemua kohtaan minulla on ainakin halveksunta,vihaa on turha tuollaiseen tuhlata.
- T.Mäki
gazpacho kirjoitti:
Sitä nuoruuden uhmaa ja kiihkoa ;D... Kyllä minuakin potuttaisi jos tuolla lailla arvosteltaisiin ja uhkailtaisiin ja saattaisin myös haistatella.Ainoastaan ja vain Teemu Mäki ITSE jaksaa tuputtaa tuota kissajupakkaa joka ikisessä mahdollisessa käänteessä,jopa väitöstilaisuudessaan.Sillä hän on rahastanut niin paljon kuin mahdollista ja aina vaan jaksaa jatkaa.Ketään muuta koko sonta ei kiinnosta,mutta kun se on ainut asia mikä Teemu Mäen "taiteesta" on jäänyt mieleen,niin sitä hän kyllä tuputtaa aina tilaisuuden tullen.
- pompsas!
gazpacho kirjoitti:
No voe tokkiisa. Eihän Mäki tarkoittanut, että hän lahtaisi päivittäin kissoja jos se olisi laillista, vaan että hän olisi valmis tekemään tuon kissantappokohtauksen uudelleen vaikka tietäisi siitä seuraavat sanktiot ja kaiken panettelun.
Kyllä kuule se panettelu on ihan sieltä Teemun puolelta lähtöisin !
- näköjään
gazpacho kirjoitti:
sitten päässyt sille tasolle missä "tiedät",että
sinuun nämä asiat eivät vaikuta.Kommenteistasi voisi päätellä päinvastaista.Tai ehkäpä olet jo ns. raaistunut kaikesta katsomastasi,kun puolustelet noin moraalitonta tekoa? - tai/ja Jouko Turkka
gazpacho kirjoitti:
ovat henkilöitä joilla on oikeasti jotain sanottavaa ja myös kyky ilmaista se. Heillä on myös kyky ottaa kritiikki vastaan joka tekeekin heistä ihmisiä, siis ei mitään apinoivia pellejä.
- gazpacho
asiaa noin! kirjoitti:
En väittänyt että kissoja lahdattaisiin joukoittain,jos teos saisi esitysluvan.Älä pistä sanoja suuhuni!
tarkoitit sanoessasi: "Nythän se "teos" on ollut esityskiellossa,joten mitään kissantappobuumia ei ole voinut sen johdosta alkaa."
Minä ymmärrän tämän niin, että sinun mielestäsi videon esittämisestä alkaa kissojen holocaust. - gazpacho
tai/ja Jouko Turkka kirjoitti:
ovat henkilöitä joilla on oikeasti jotain sanottavaa ja myös kyky ilmaista se. Heillä on myös kyky ottaa kritiikki vastaan joka tekeekin heistä ihmisiä, siis ei mitään apinoivia pellejä.
ja makuasia taas kerran.
- gazpacho
vaan aukene kirjoitti:
Tuskin olen väittänyt että voisin yksi päättää kuka on taiteilija kuka ei. Sen asiahan päättää jokainen itse, lähtiessään tavoittelemaan taiteilijan asemaa.
Teemu Mäen tekeleistä ei vain löydy mitään sisältöä. Ne ovat hyvin pinnallisia, omaa napaansa tuijottavia joissa muiden jo käyttämiä ideoita imitoidaan. Valitettavasti niistä puuttuu syvällisyys, omaperäisyys, teokset ovat sekä tylsiä että tyhjiä."Teemu Mäen tekeleistä ei vain löydy mitään sisältöä. Ne ovat hyvin pinnallisia, omaa napaansa tuijottavia joissa muiden jo käyttämiä ideoita imitoidaan. Valitettavasti niistä puuttuu syvällisyys, omaperäisyys, teokset ovat sekä tylsiä että tyhjiä."
Siis tuo on sinun mielipiteesi - ei kiveen hakattu totuus. - mielipide-
gazpacho kirjoitti:
ja makuasia taas kerran.
eikä siis todista Teemu Mäestä tai hänen taiteestaan yhtikäs mitään.
- koska
gazpacho kirjoitti:
tarkoitit sanoessasi: "Nythän se "teos" on ollut esityskiellossa,joten mitään kissantappobuumia ei ole voinut sen johdosta alkaa."
Minä ymmärrän tämän niin, että sinun mielestäsi videon esittämisestä alkaa kissojen holocaust.se kissantappobuumi alkaa.
- kiveen hakatusta totuudesta
gazpacho kirjoitti:
"Teemu Mäen tekeleistä ei vain löydy mitään sisältöä. Ne ovat hyvin pinnallisia, omaa napaansa tuijottavia joissa muiden jo käyttämiä ideoita imitoidaan. Valitettavasti niistä puuttuu syvällisyys, omaperäisyys, teokset ovat sekä tylsiä että tyhjiä."
Siis tuo on sinun mielipiteesi - ei kiveen hakattu totuus.vaan taiteen kyvystä antaa katsojalleen jotain, taiteellinen merkitellisyys on olennainen osa taiteellista ilmaisua.
Kivi on kivi, mutta jos joku, jolla on oikeasti jotakin kerrottavaa, liittää sen jotenkin johonkin asiayhteyteen niin kivi voi olla osa taiteellista kokonaisuutta. - gazpacho
Usko Kylmänen kirjoitti:
Kyllähän se on kuules luppakorva nyt sillälailla että näistä rahoista ja siitä kenelle niitä annetaan päättävät ihan muut tahot kuin taiteen tuntijat.
Rahoista päättävät poliittisin perustein toimikuntaan valitut henkilöt. Lobbaus on arkipäivää tässä toiminnassa ja siksi esimerkiksi Teemu Mäki menestyy rahanjaossa koska hänellä on tehokkaimmat lobbarit, ei siksi että hänen taiteensa olisi jotenkin merkittävää.voi teitä.
Olisipa mielenkiintoista sitten siinä tapauksessa tietää ketä Mäkeä lobbaa.
Nopeasti googlattuna löytyi tieto, että valtion taiteilija-apurahat myöntää opetusministeriö taiteen keskustoimikunnan esityksestä
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1989/19891174
Taiteen keskustoimikuntaan kuuluu ainakin tällä hetkellä minun mielestäni taiteilijoita, eikä poliitikkoja. Ellei sitten kirjailija, tai muusikkoole poliitikko.
Vuonna 2003 jolloin Mäki sai valtion viisivuotisen taiteilija-apurahan Taiteen keskustoimikuntaan kuuluivat seuraavat jäsenet - ei poliitikkoja.
http://www.minedu.fi/opm/uutiset/archive/2000/12/07_4.html - gazpacho
koska kirjoitti:
se kissantappobuumi alkaa.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- ihan miten
gazpacho kirjoitti:
voi teitä.
Olisipa mielenkiintoista sitten siinä tapauksessa tietää ketä Mäkeä lobbaa.
Nopeasti googlattuna löytyi tieto, että valtion taiteilija-apurahat myöntää opetusministeriö taiteen keskustoimikunnan esityksestä
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1989/19891174
Taiteen keskustoimikuntaan kuuluu ainakin tällä hetkellä minun mielestäni taiteilijoita, eikä poliitikkoja. Ellei sitten kirjailija, tai muusikkoole poliitikko.
Vuonna 2003 jolloin Mäki sai valtion viisivuotisen taiteilija-apurahan Taiteen keskustoimikuntaan kuuluivat seuraavat jäsenet - ei poliitikkoja.
http://www.minedu.fi/opm/uutiset/archive/2000/12/07_4.htmlvaan haluat asian tulkita.
- gazpacho
ihan miten kirjoitti:
vaan haluat asian tulkita.
epäselväksi?
KUVATAIDETOIMIKUNTA
Puheenjohtaja: museonjohtaja Pirjo Julkunen, Mikkeli, (jäsen 1998-2000)
Jäsenet:
kuvataiteilija Risto Heikinheimo, Helsinki
taidegraafikko Kirsi Neuvonen, Jyväskylä
kuvanveistäjä Matti Peltokangas, Helsinki
taidemaalari Jyrki Puhakka, Joensuu
taidemaalari Seija Toivola-Koski, Helsinki
taidemaalari Veikko Törmänen, Oulu
konstnär Jan Kenneth Weckman, Helsingfors, (jäsen 1998-2000)
graafikko Annu Vertanen, Imatra
taidemaalari Soile Yli-Mäyry, Kuortane
Montako poliitikkoa tuossa on? - epäselväksi
gazpacho kirjoitti:
epäselväksi?
KUVATAIDETOIMIKUNTA
Puheenjohtaja: museonjohtaja Pirjo Julkunen, Mikkeli, (jäsen 1998-2000)
Jäsenet:
kuvataiteilija Risto Heikinheimo, Helsinki
taidegraafikko Kirsi Neuvonen, Jyväskylä
kuvanveistäjä Matti Peltokangas, Helsinki
taidemaalari Jyrki Puhakka, Joensuu
taidemaalari Seija Toivola-Koski, Helsinki
taidemaalari Veikko Törmänen, Oulu
konstnär Jan Kenneth Weckman, Helsingfors, (jäsen 1998-2000)
graafikko Annu Vertanen, Imatra
taidemaalari Soile Yli-Mäyry, Kuortane
Montako poliitikkoa tuossa on?mitään,tiedossa kyllä nämä ennestään.Kaikella kunnioituksella,kun pidät Teemu Mäkeä vastustavia jotakuinkin joinain eläinaktivisti"hörhöinä",niin voisit hieman samalla tarkistaa omaa naiviusastettasi.
- on ikävä
Usko Kylmänen kirjoitti:
Rahoista päättävät poliittisin perustein toimikuntaan valitut henkilöt. Lobbaus on arkipäivää tässä toiminnassa ja siksi esimerkiksi Teemu Mäki menestyy rahanjaossa koska hänellä on tehokkaimmat lobbarit, ei siksi että hänen taiteensa olisi jotenkin merkittävää.ja surkea tosiasia.Näin se menee,Teemu pitää älämölöä itsestään jatkuvasti jopa 11 erilaisen kissavideoversion voimin "ystävä"piireineen.Niin että kuka se olikaan,joka aina! ja viellä 18 vuoden jälkeen jaksaa jauhaa siitä kohutusta "taide"pläjäyksestä"?
Mutta olisi hauska tietää onko teistä oikeasti yksikään keskustellut ko."taiteilijan" kanssa.Siinä selviää paljon. - gazpacho
epäselväksi kirjoitti:
mitään,tiedossa kyllä nämä ennestään.Kaikella kunnioituksella,kun pidät Teemu Mäkeä vastustavia jotakuinkin joinain eläinaktivisti"hörhöinä",niin voisit hieman samalla tarkistaa omaa naiviusastettasi.
Mäkeä vastustavia "eläinaktivisti hörhöinä". En minä usko, että Mäen vastustajat ovat pelkästään aktivisteja tai sen sellaisia. Kyllä siellä varmasti on monenlaisia ihmisiä joukossa. En pidä heitä hörhöinäkään, ja ymmärrän kyllä mitä he ajavat takaa. En minäkään kissan tappamista suosittele kenellekään, enkä itse tunne vetoa moiseen toimintaan. Tuossa kissantappovideon tapauksessa kuitenkin kiinnitetään AINA huomiota pelkästään tuohon kissanlahtaukseen, vaikka videossa siis näytetään muitakin julmuuksia. Sitä en voi käsittää. Tästähän Mäkikin puhuu kissa-esseessään.
Naiviusasteeni on vaihteleva kuin tuuliviiri. - Lue ensin
gazpacho kirjoitti:
Mäkeä vastustavia "eläinaktivisti hörhöinä". En minä usko, että Mäen vastustajat ovat pelkästään aktivisteja tai sen sellaisia. Kyllä siellä varmasti on monenlaisia ihmisiä joukossa. En pidä heitä hörhöinäkään, ja ymmärrän kyllä mitä he ajavat takaa. En minäkään kissan tappamista suosittele kenellekään, enkä itse tunne vetoa moiseen toimintaan. Tuossa kissantappovideon tapauksessa kuitenkin kiinnitetään AINA huomiota pelkästään tuohon kissanlahtaukseen, vaikka videossa siis näytetään muitakin julmuuksia. Sitä en voi käsittää. Tästähän Mäkikin puhuu kissa-esseessään.
Naiviusasteeni on vaihteleva kuin tuuliviiri.mitä Teemu Mäki on aikaisemmin sanonut motiiveistaan ja kissantappamisen syistä.Siitä selviää tarkasti,että nykyinen Teemun sivuilla oleva "kissaessee" on täyttä valetta.Se kuulostaa toki pätevämmältä kuin hänen aikaisemmat julkilausumansa ja siksi juuri näköjään uppoaakin ihmisiin.Mutta ikäväkseni siitäkin paljastuu vain Teemu Mäen röyhkeys keinoja kaihtamatta muuttaa selityksiään omien etujensa mukaisiksi.NYT LOPPU omalta osaltani!Turkauttavaa,oi niin turhauttavaa on tää.
Tutkikaa,tutkikaa ennenkuin hutkitaan..... - gazpacho
Lue ensin kirjoitti:
mitä Teemu Mäki on aikaisemmin sanonut motiiveistaan ja kissantappamisen syistä.Siitä selviää tarkasti,että nykyinen Teemun sivuilla oleva "kissaessee" on täyttä valetta.Se kuulostaa toki pätevämmältä kuin hänen aikaisemmat julkilausumansa ja siksi juuri näköjään uppoaakin ihmisiin.Mutta ikäväkseni siitäkin paljastuu vain Teemu Mäen röyhkeys keinoja kaihtamatta muuttaa selityksiään omien etujensa mukaisiksi.NYT LOPPU omalta osaltani!Turkauttavaa,oi niin turhauttavaa on tää.
Tutkikaa,tutkikaa ennenkuin hutkitaan.....tutkitaan. Sinä näköjään olet tutkinut ja muodostanut käsityksesi lukemasi kautta - samoin olen tehnyt minä, vaikka olenkin omaksunut vastakkaisen kannan.
Hyvä, että sentään olet jopa vaivautunut syventymään asiaan, etkä vain tuomitse suoralta kädeltä pahaa setää.
Taidanpa minäkin lopettaa tästä aiheesta tähän, jotta välillä pääsen uloskin :D
- Lukekaa!
Kaupungin eläinlääkärin kertomus poliisille tapahtuneesta ja päätelkää sen jälkeen onko tuolla 6 sekunnin pätkällä mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
- nykyaika on
ihmeellistä !Täällä väännetään kovasti kättä Teemu Mäestä,mutta jää sellainen maku,että Teemu Mäen puolesta puhujat eivät tiedä asioiden taustoja.Ilmeisesti tietolähteenä on käytetty ainoastaan Teemu Mäen itsensä propagandistisia kotisivuja.En ota sen enempää kantaa,mutta haluaisin vain sanoa,että tutkikaa tarkkaan mitä ja ketä puolustette ja ovatko hänen arvonsa sen väärttejä?
- Oikein täytyi
tarkistaa vanhoja arkistojani,kun olin havaitsevinani jonkinasteista Teemu Mäen puolustelua keskustelussa.Ei hätää, hänen haastattelunsa olivat juuri niin egosentrisiä ja tyhmiä kuin muistelinkin.Taidearvosteluita lukiessani taasen muistui mieleen,että joillekin muillekin (aika monille) hänen "taiteensa" on tyhjyyden ilmentymä.
- syytäminen
Teemu Mäkeen on tarpeetonta.Isojen firmojen sponsseja hän saisi ilman valtion avustusta aivan varmasti oman tuttavapiirinsä avulla.Ei hän itsekään maksanut oikeuden hänelle määräämää sakkorangaistusta eläinsuojelurikoksesta ja kavalluksesta oma-aloitteisesti, vaan pakkokei-
noin jälkikäteen,siis ulosottoteitse.Hän ei omasta mielestään ole yhteiskunnalle mitään velkaa eikä kunnioita sen sääntöjä,miksi siis häntä tulisi yhteiskunnan taholta pönkittää? - 20+20
Runkkaileekohan "taitelija" vieläkin kuolliedne elukoiden päälle? Nythän se on Arhinmäen julisteiden kyhääjä kuulemma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485