Kristillisperäisten oppien syntysijana näyttelee suurinta osaa lännessä oleva babylonia. Lahkoja syntyy siellä päivittäin lisää. Adventismistakin on erkaantunut suoranaista lahkolaisuutta moneen lähtöön jopa joukkoitsemurhan toteuttava aseellinen siipi. Miksi?
Kumpiko lahko on lähempänä 7. päivän adventistien oppia opillisesti ja historiallisesti tarkasteltuna, jehovan todistajat vai mormoonit?
Turhaa olisi väittää historiaa ja oppien tarkastelua vastaan, että ei olisi mitään yhteyttä.
Eipäs asdventisteja näytä kiinnostavan jostain kummasta syystä käännyttää j-todistajia ja mormooneja seurakuntaansa jäseniksi.
Tietynlainen voimakas sukulaisrakkaus näkyy adventistien kirjoituksissa jehovien ja mormoonien palstoilla.
Lahkolaisten sukulaisrakkaus
32
621
Vastaukset
- almighty
dollar, amen.
- Anders Lillqvist
j-todistajilta ja mormoneilta. Ovatko luterilaiset katolisten jälkeläisiä? Mitä he ovat katolisilta perineet? Sama juttu sekin.
- lut. mies
Uskossani ei ole mitään luterilaisuuden oppien perintöä.
Sinä pyrit hämärtämään kirkollisen puolen ja hengellisen ysityisen ihmisen uskon sisällön.
teet tuon siksi, että pyrit täten saamaan aikaan vaikutelman adventismin yhteisyydestä meidän muiden uskomaan Evankeliumin sanomaan.
Kuitenkin sinulla pitaisi akateemisen urasikin vuoksi olla tiedossa, että ammattiuskonnon harjoittamisella on varsin vähän tekemistä Raamatullisen ja apostolien uskon kanssa(V.Riekkinen & kumpp.)
Heität tuota uskonnon muotoa hiekaksi rattaisiin sopivan liukkaissa kohdissa.
Luikuri mielessäsi siis! - Anders Lillqvist
lut. mies kirjoitti:
Uskossani ei ole mitään luterilaisuuden oppien perintöä.
Sinä pyrit hämärtämään kirkollisen puolen ja hengellisen ysityisen ihmisen uskon sisällön.
teet tuon siksi, että pyrit täten saamaan aikaan vaikutelman adventismin yhteisyydestä meidän muiden uskomaan Evankeliumin sanomaan.
Kuitenkin sinulla pitaisi akateemisen urasikin vuoksi olla tiedossa, että ammattiuskonnon harjoittamisella on varsin vähän tekemistä Raamatullisen ja apostolien uskon kanssa(V.Riekkinen & kumpp.)
Heität tuota uskonnon muotoa hiekaksi rattaisiin sopivan liukkaissa kohdissa.
Luikuri mielessäsi siis!Jos jokin uskontokunta on irronnut toisesta ja näillä kahdella nähdään yhtäläisyyttä eli ns. sukulaisuutta, niin miksi ei luterilaisilla ja katolisilla voisi olettaa olevan sukulaisuutta saman periaatteen mukaan? Olihan Martti Luther entinen katolinen munkki eli luterilaisuuden perustajan tausta on katolisessa kirkossa. Vaikka nyt näin onkin, niin mitä ihmettä tätä tarvitsee tuoda esille? Tässähän muuan henkilö halusi nähdä sukulaisuutta adventistien ja j-todistajien välillä! Jos sitä halutaan nähdä ja katsotaan oikeaksi voida nähdä, niin silloin ihan yhtä hyvällä syyllä tulee voida nähdä luterilaisuuden juuret katolisessa kirkossa, koska sen perustaja oli entinen katolinen munkki. Jos tämä ärsyttää, niin lopettakaa sitten tuo sukulaisuuksien etsiminen adventistien ja j-todistajien välillä.
- ----------------------
Anders Lillqvist kirjoitti:
Jos jokin uskontokunta on irronnut toisesta ja näillä kahdella nähdään yhtäläisyyttä eli ns. sukulaisuutta, niin miksi ei luterilaisilla ja katolisilla voisi olettaa olevan sukulaisuutta saman periaatteen mukaan? Olihan Martti Luther entinen katolinen munkki eli luterilaisuuden perustajan tausta on katolisessa kirkossa. Vaikka nyt näin onkin, niin mitä ihmettä tätä tarvitsee tuoda esille? Tässähän muuan henkilö halusi nähdä sukulaisuutta adventistien ja j-todistajien välillä! Jos sitä halutaan nähdä ja katsotaan oikeaksi voida nähdä, niin silloin ihan yhtä hyvällä syyllä tulee voida nähdä luterilaisuuden juuret katolisessa kirkossa, koska sen perustaja oli entinen katolinen munkki. Jos tämä ärsyttää, niin lopettakaa sitten tuo sukulaisuuksien etsiminen adventistien ja j-todistajien välillä.
Sinulla siitä on kysymys, ei minulla.
Mikä on oikea USKONTO?
Eiköhän tämä jo riitä. Ylensyönti on epäterveellistä! - Anders Lillqvist
---------------------- kirjoitti:
Sinulla siitä on kysymys, ei minulla.
Mikä on oikea USKONTO?
Eiköhän tämä jo riitä. Ylensyönti on epäterveellistä!sovelletaaan luterilaisiin. Sovellutus on täysin vastaava. Hyvä kun alat nähdä asian oikealla tavalla eli rinnastaminen alkaa tympäistä. Minä koin sen heti luettuani samasta rinnastuksesta. Olemme asiasta samaa mieltä.
- haluat olla eksytysten fari...
sovelletaaan luterilaisiin. Sovellutus on täysin vastaava. Hyvä kun alat nähdä asian oikealla tavalla eli rinnastaminen alkaa tympäistä. Minä koin sen heti luettuani samasta rinnastuksesta. Olemme asiasta samaa mieltä.
Sinä se osaat eksyttää aiheen ulkopuolelle, vänkäät että nyt pitäisi ruveta keskustelemaan luterilaisuudesta.
Kun et muuta viisaudessasi keksi eksytät toiseen aiheeseen.
Luterilaisuudesta on oma palsta. - voisi
haluat olla eksytysten fari... kirjoitti:
Sinä se osaat eksyttää aiheen ulkopuolelle, vänkäät että nyt pitäisi ruveta keskustelemaan luterilaisuudesta.
Luterilaisuudesta on oma palsta.tunnustaa yhtäläisyydet Jehovantodistajien kanssa aivan hyvin.
Yksi ystäväni joka on toiminut molemmissa piireissa sanoi taannoin että: Jehovantodistajat toteuttavat sitä mitä Adventistit opettavat.
Esim: yleinen pappeus jos JT:lla todellisuutta. - tulin justiinsa reissusta
sovelletaaan luterilaisiin. Sovellutus on täysin vastaava. Hyvä kun alat nähdä asian oikealla tavalla eli rinnastaminen alkaa tympäistä. Minä koin sen heti luettuani samasta rinnastuksesta. Olemme asiasta samaa mieltä.
Ja mitä näinkään.
Jo heti joku luulee, että olen adventistin kanssa samaa mieltä.
Pakko on sanoa että nyt meni vikaan.
Sinulla on silmälasit: okei. niin on muuten minullakin.
Mutta silmälaseista tuli mieleen, että sinä kuvittellet kirkon opilla olevan luterilaiselle maallikolle yhtäläisen merkityksen kuin itselläsi on.
Ja sitä sovelsit nyt tuolla huolimattomalla rinnastukselasi.
Mutta et ota huomioon mitä tuo erilainen suhde kirkkoon merkitsee.Sitä, että olemme asiasta jokseenkin eri mieltä ja mieltä kirkosta eri syistä. - Anders Lillqvist
haluat olla eksytysten fari... kirjoitti:
Luterilaisuudesta on oma palsta.Ajattelutapasi mukaan sitten j-todistajiinkaan ei tarvitse tällä palstalla viitata sen paremmin kuin mmormoneihinkaan. Jätetään kaikkien suhteet käsittelemättä. Ollaan todella johdonmukaisia.
Luuletko sinä, että minä en olisi oikea tohtori, kun huulia heittelet? Asian voit tarkistaa, koska lähde on Suomen teologit 1999. Tuohon ruotsinkieliseen nimeen liittyy jokin tietty merkitys, jota ei tässä tarvitse paljastaa. Kummankaan ei tarvitse olla vähättelevän herjan aiheita. - Anders Lillqvist
tulin justiinsa reissusta kirjoitti:
Ja mitä näinkään.
Jo heti joku luulee, että olen adventistin kanssa samaa mieltä.
Pakko on sanoa että nyt meni vikaan.
Sinulla on silmälasit: okei. niin on muuten minullakin.
Mutta silmälaseista tuli mieleen, että sinä kuvittellet kirkon opilla olevan luterilaiselle maallikolle yhtäläisen merkityksen kuin itselläsi on.
Ja sitä sovelsit nyt tuolla huolimattomalla rinnastukselasi.
Mutta et ota huomioon mitä tuo erilainen suhde kirkkoon merkitsee.Sitä, että olemme asiasta jokseenkin eri mieltä ja mieltä kirkosta eri syistä.niin sitten lakkaa tökkimästä. Mutta mistä sinä tuota voidetta saisit? Mitä sinun pitäisi tehdä, jotta tökkiminen lakkaisi? Lopeta toisten arvostelu. Se olisi hyvä pohjavoide. Arvosta jokaista, jonka puolesta Kristus on kuollut. Se on hyvä luistovoide. Katso omaan sisimpääsi Jumalasi edessä. Siinä on hyvä pitovoide. Asetu kodiksi ihan rauhassa ja hyvällä mielellä. Siunausta sinulle.
- lipilipilaarum
niin sitten lakkaa tökkimästä. Mutta mistä sinä tuota voidetta saisit? Mitä sinun pitäisi tehdä, jotta tökkiminen lakkaisi? Lopeta toisten arvostelu. Se olisi hyvä pohjavoide. Arvosta jokaista, jonka puolesta Kristus on kuollut. Se on hyvä luistovoide. Katso omaan sisimpääsi Jumalasi edessä. Siinä on hyvä pitovoide. Asetu kodiksi ihan rauhassa ja hyvällä mielellä. Siunausta sinulle.
Täällä adventistien kanssa olen havainnut sen seikan, että adventistit kuvittelevat yleesä olevansa parempia tietämään toisten ajatukset kuin henkilö itse.
Olenko tehnyt oikean suuntaisen havainnon? - Anders Lillqvist
lipilipilaarum kirjoitti:
Täällä adventistien kanssa olen havainnut sen seikan, että adventistit kuvittelevat yleesä olevansa parempia tietämään toisten ajatukset kuin henkilö itse.
Olenko tehnyt oikean suuntaisen havainnon?Jos et viihdy palstalla, niin voit aina vaihtaa Herätysliikkeiden palstalle. Jos tämä seura kelpaa ja riittää, niin olet tervetullut keskustelemaan, mutta jätä tarpeeton arvosteleminen pois. Sitten sinuun suhtaudutaan asiallisesti. Metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan!
- lupsakkaa menoa
Jos et viihdy palstalla, niin voit aina vaihtaa Herätysliikkeiden palstalle. Jos tämä seura kelpaa ja riittää, niin olet tervetullut keskustelemaan, mutta jätä tarpeeton arvosteleminen pois. Sitten sinuun suhtaudutaan asiallisesti. Metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan!
Kiitos vaan huolenpidosta.
Juuri tulen tuolta hellareiden kanssa porisemasta kasteasioista.
Jo ollessani pieni poika, isäni valisti, että ei ole niin typerää ihmistä, ettei hänestä voisi jotain oppia.
Tämän olen pitänyt mielessäni koko ikäni. Hyvällä menestyksellä.
Olen oppinut adventistien kanssa keskustellessa enemmän kuin monen muun suunnan ihmisten kanssa.
On hyödyllistä pitää isän neuvo mielessä.
Sen olen täällä ollut havaitsevinani, että suurimmalla osalla adventistien isiä ei ole ollut tuota neuvoa tarjoiluna.
Näyttää nimittäin siltä, että he eivät usko, että muilta voi saada jotain viisasta opittavaa. - Anders Lillqvist
voisi kirjoitti:
tunnustaa yhtäläisyydet Jehovantodistajien kanssa aivan hyvin.
Yksi ystäväni joka on toiminut molemmissa piireissa sanoi taannoin että: Jehovantodistajat toteuttavat sitä mitä Adventistit opettavat.
Esim: yleinen pappeus jos JT:lla todellisuutta.yleistä pappeutta! Toteuttavatko luterilaiset Lutherin oppia? Taitavat j-todistajat toteuttaa Lutherinkin opetusta.
- Anders Lillqvist
lupsakkaa menoa kirjoitti:
Kiitos vaan huolenpidosta.
Juuri tulen tuolta hellareiden kanssa porisemasta kasteasioista.
Jo ollessani pieni poika, isäni valisti, että ei ole niin typerää ihmistä, ettei hänestä voisi jotain oppia.
Tämän olen pitänyt mielessäni koko ikäni. Hyvällä menestyksellä.
Olen oppinut adventistien kanssa keskustellessa enemmän kuin monen muun suunnan ihmisten kanssa.
On hyödyllistä pitää isän neuvo mielessä.
Sen olen täällä ollut havaitsevinani, että suurimmalla osalla adventistien isiä ei ole ollut tuota neuvoa tarjoiluna.
Näyttää nimittäin siltä, että he eivät usko, että muilta voi saada jotain viisasta opittavaa.Hän on helluntailainen. Soittelemme toisillemme. Olimme työtovereita. Hän kutsui minut pitämään ehtoollissaarnan Suolahden Helluntaiseurakunnassa. Hänen kanssaan ei ole ollut mitään kitkaa, koska arvostamme toisiamme veljinä Kristuksessa. Suolahden seurakunnan ovella jumalanpalveluksen loputtua oli suuri joukko sydämellisiä sisaria ja veljiä minua hyvästelemässä. Olipa hyvä kun kerroit hiukan itsestäsi.
- sekokieltä
yleistä pappeutta! Toteuttavatko luterilaiset Lutherin oppia? Taitavat j-todistajat toteuttaa Lutherinkin opetusta.
Adventismi mieltää yleisen pappeuden tarkoittavan eri asiaa kuin se Jeesuksella on tarkoitettuna.
Lestadiolaisilla on taas omia lisiään tuohonkin. - Anders Lillqvist
sekokieltä kirjoitti:
Adventismi mieltää yleisen pappeuden tarkoittavan eri asiaa kuin se Jeesuksella on tarkoitettuna.
Lestadiolaisilla on taas omia lisiään tuohonkin.Kristuksen pelastusteosta omassa elämässään. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa" (1. Piet. 2:9). Jokainen Kristuksen lunastama sisar ja veli saa toimia Kristuksen todistajana em. tekstin mukaisesti. Mitä sinun kirkkosi opettaa? Te olette ilmeisesti eri linjalla?
- vain sana on ohjeenain mulla
Kristuksen pelastusteosta omassa elämässään. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa" (1. Piet. 2:9). Jokainen Kristuksen lunastama sisar ja veli saa toimia Kristuksen todistajana em. tekstin mukaisesti. Mitä sinun kirkkosi opettaa? Te olette ilmeisesti eri linjalla?
Miksi kirkko?
Miksi ei Raamattu? Miksi joku muu kuin Pyhä Henki?
Kristus opettaa ihmisten(kin) välityksellä, mutta ei minkään organisoidun kirkon.
Kirkko on vain ulkoisia puitteita.Kirkkoon kuuluminen on yhteisöllisyyttä ilman rajoja ja ne suunnat jotka tuosta yhteisöstä eroavat, tekevät sen erotakseen myös niiden yhteisön jäsenistä.
He tekevät tietoisen valinnan olla eriseuraa.
Ymmärrät ajatuskulkuani hiukan syvemmin jos vertaat Jeesuksen ja opetuslasten kuulumisen sekä juutalaiseen yhteisöönsä että jäseninä synagoogaan. Tuo yhteyden säilyttäminen oli Jeesuksella avain ihmisten opettajuuteen oman kansansa keskuudessa.
Samaa laajemminkin olla ihmiseksi syntyneenä ainoa synnitön. Jeesus ei siis synnittömyyttään pitänyt perusteena irtisanoutua niistä huonoista ,joita Hän armossaan ja rakkaudessaan piti veljinään.
Miksi itse tekisimme toisin? - Anders Lillqvist
vain sana on ohjeenain mulla kirjoitti:
Miksi kirkko?
Miksi ei Raamattu? Miksi joku muu kuin Pyhä Henki?
Kristus opettaa ihmisten(kin) välityksellä, mutta ei minkään organisoidun kirkon.
Kirkko on vain ulkoisia puitteita.Kirkkoon kuuluminen on yhteisöllisyyttä ilman rajoja ja ne suunnat jotka tuosta yhteisöstä eroavat, tekevät sen erotakseen myös niiden yhteisön jäsenistä.
He tekevät tietoisen valinnan olla eriseuraa.
Ymmärrät ajatuskulkuani hiukan syvemmin jos vertaat Jeesuksen ja opetuslasten kuulumisen sekä juutalaiseen yhteisöönsä että jäseninä synagoogaan. Tuo yhteyden säilyttäminen oli Jeesuksella avain ihmisten opettajuuteen oman kansansa keskuudessa.
Samaa laajemminkin olla ihmiseksi syntyneenä ainoa synnitön. Jeesus ei siis synnittömyyttään pitänyt perusteena irtisanoutua niistä huonoista ,joita Hän armossaan ja rakkaudessaan piti veljinään.
Miksi itse tekisimme toisin?Viittaukseni Pietarin kirjeen tekstiin osoitti sen, että Kristuksen armon kokenut ja Jumalan lapseuteen päässyt on Kristuksen todistaja eli kuninkaalliseen papistoon kuuluva. Tämä on uutta Uudessa testamentissa. Jos nyt ymmärrät, mitä tarkoitan. Siinä ei kirkon lupaa tai valtuuksia kysystä. Näin sinulle esitin, mutta kuvittelin sinun olevan lujasti kiinni jonkin kirkon opetuksessa ja viroissa.
- siksi juuri
Viittaukseni Pietarin kirjeen tekstiin osoitti sen, että Kristuksen armon kokenut ja Jumalan lapseuteen päässyt on Kristuksen todistaja eli kuninkaalliseen papistoon kuuluva. Tämä on uutta Uudessa testamentissa. Jos nyt ymmärrät, mitä tarkoitan. Siinä ei kirkon lupaa tai valtuuksia kysystä. Näin sinulle esitin, mutta kuvittelin sinun olevan lujasti kiinni jonkin kirkon opetuksessa ja viroissa.
En aja minkään kirkkokunnan intressejä. Siksi pidän henkilöllisyytenikin AINA salassa kun on kyse Raamattuun liittyvistä asioista.
En puhu missään ääneen, jos nimi on esitettävänä. - Anders Lillqvist
siksi juuri kirjoitti:
En aja minkään kirkkokunnan intressejä. Siksi pidän henkilöllisyytenikin AINA salassa kun on kyse Raamattuun liittyvistä asioista.
En puhu missään ääneen, jos nimi on esitettävänä.Minäkin olen yrittänyt esiintyä yksityishenkilönä, mutta jotakin kautta informaatiota on vuotanut listalle ja minut usein yhdistetään tiettyyn kirkkokuntaan ja aina määritellään sosiaalisen identiteetin mukaisesti, riippumatta siitä, mitä asioista ajattelen. Sinun suhtautumisesi on arvostettava.
- lipitälaaruamisi
Olenko tehnyt oikean suuntaisen havainnon?vai kuis on?
- Lipitälaaruamiasi
sekokieltä kirjoitti:
Lestadiolaisilla on taas omia lisiään tuohonkin.Vai kuis on?
- kirjoittaja
Olenko tehnyt oikean suuntaisen havainnon?YES(us)!
- Voi voi
lipitälaaruamisi kirjoitti:
vai kuis on?
Miksi loukkaat? Hänhän vain kysyi!
Eikö teillä saa kysymyksiäkään esittää ?
Ei todellakaan ole mitään yhteistä.
Toki kaikkien kädesdsä Raamattu on, ja kirjoitukset siekllä.
Seurakuntien synnyllä, tms ei ole mitään yhteyttä.
En usko että meikäläisillä on mitään intressejä käännyttää ketään uskovaista.
Seurakunnasta riippumatta.
Siunausta
jari laurila- jokalohko
Kaikki lahkot adventtikirkko mukaanlukien ,ovat riitelyjen lehtolapsia.
LAHKOT. MITÄ TARKOITTAA "LAHKOLAISUUS"?
Kristittyjä pidettiin lahkona, koska he poikkesivat juutalaisuudesta, ja vallalla olevasta sen ajan uskonnollisten johtajien opetuksesta. (Apt 24:5) Kristityjenkin keskuuteen kuitenkin syntyi lahkoja kuten "judaismi, gnostilaisuus ja nikolaiittain" oppi.
Apostoli Paavalia nimitettiin lahkolaiseksi. Hän puolustautui kertomalla että hän palvelee Jumalaa, ja uskoo mitä laissa ja profeetoissa on sanottu. (Apt 24:14-16) Elävän Jumalan seurakunta on tietysti totuuden pylväs ja perustus. (1 Tim 3:5, Ef 2:20) Totuutta noudattavana se kasvaa rakkaudessa kiinni Kristukseen joka on seurakunnan perusta. (Ef 4:15-16, 1:22, 4:15, 1 Kor 3:11) Seurakunta on "yksi ruumis" Kristuksessa ja (1 Kor 10:17, Gal 3:28) kristilliseen seurakuntaan kuuluvat eivät ole erilaisten opintuulten heiteltävänä, vaan yhdessä uskossa. (Ef 4:13-16)
Kuitenkin kristillisen seurakunnan sisälläkin saattoi ilmetä lahkolaisuuden syntiä, kun seurakuntalaiset jakaantuivat eri mielipiteiden taakse, vaikkakin kyseessä olisivat olleet arvostetutkin eri mielipiteiden esittäjät ja puhujat. (1 Kor 1:11-13) Paavali sanoi tällaisen olevan osoitus lihallisesta mielestä ja kypsymättömyydestä. (3:1-3)Lahkolaisuuden synnissä on siis kysymys seurakunnan sisäisistä mieliä jakavista riidoista. Joissakin seurakunnissa on nykyisin tapahtunut jakaantumista, seurakunta on saattanut jakaantua kahtia, tai useampiin eri protestiliikkeisiin, joita joskus myös herätysliikkeiksi kutsutaan. Kuitenkin näissä liikkeissä on usein varsin hyviä pyrkimyksiä, ja ne ovat tahtoneet palvella innokkaampaa hengellistä toimintaa, ja puhtaampaa Raamatun opetustakin usein.
Protestanttisia kirkkoja kutsutaan usein lahkoiksi. Mikään seurakunta ei kuitenkaan suoraan seuraa alkuseurakuntaa. Alkuseurakunnasta jäi vain rippeet jäljelle kun se lankesi pois totuudesta tekemällä sovitteluja maallisen vallan kanssa. (2 Tess 2:3-4) Alkuseurakunnan jäännöksen historiaa tunnemme huonosti, eikä yksikään seurakunta voi väittää olevansa suoraan alkuseurakunnan seuraaja. Jumalan sana kuitenkin säilyi pienten pienten ryhmien keskuudessa (mm. valdolaiset) keskiajan kristittyjen vainoista huolimatta joita katolinen maailma harjoitti. Näin ajatellen olisimme kaikki lahkojen jäseniä? Uskonpuhdistuksen myötä syntyivät protestanttiset kirkot. Jumala on siunannut näitä seurakuntia, koska ne tahtoivat pois keskiajan katolisesta pimeydestä puhtaampaan Raamatun oppiin. Uskonpuhdistajia oli monia, ja heidän ympärilleen syntyi aina uusi kristillinen yhdyskunta, kun he löysivät Raamatusta uutta valoa. Sekä Luterilainen kirkko että Adventtikirkko mm. ovat näitä uskonpuhdistusliikkeitä alunperin. Adventtikirkon rooli ja merkitys uskonpuhdistajana säilyy aikamme loppuun asti. (Ilm 14:12, 12:17, 19:10)
Poikkeaminen oikean seurakunnan opista on "lihan teko" jossa ihmisen oma tahto vetää halunsa mukaiseen oppiin. (Gal 5:19-20, Room 8:4-8) Lihan tahto ei alistu Jumalan lakiin. (7) (Luuk 16:17, Matt 5:17-18, Jaak 2:10-12, 1 Joh 2:3-5, 3:4, 5:3)
Kristityllä tänään on turvanaan Raamatun kirjoitettu sana, sekä Jumalan Pyhä Henki. (Apt 9:31, 2 Piet 1:21, 2 Tim 3:16, Hebr 8:10, 1 Kor 12) Oikea kristillisyys rakastaa, ja on kiinnostunut mitä kirjoitettu on. (Matt 4:10, Luuk 4:8, Room 1:17, Ilm 1:3) Oikea kristillisyys ei pyri määräämään omantunnon asioita, vaan kysyy vapaaehtoisuutta kuten Jumalakin pyytää ihmisen vapaaehtoista rakkautta itseään kohtaan. Niinpä oikea kristittykin rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäisiään kuten itseään. (Matt 22:36-40) Kysymys oikeasta opista ei ole kirkkojen välinen kamppailu, vaan Henkien taistelu sieluista. (1 Piet 5:8) Kristitty taistelee Raamatun Jeesuksen uskonnon puolesta rakkauden keinoin pyrkien voittamaan sieluja elämän Herralle pelastukseen totuudessa.
Jumalan kansa onkin tänään (v.2005) vielä jakaantunut eri kristillisiin piireihin yksilöinä. Näiden yksilöiden tuntomerkkinä on että he ovat vilpittömiä sille valolle minkä ovat saaneet. (Luuk 12:47-48)
Jumala kuitenkin kutsuu kansaansa pois totuudesta luopuneista uskonnollisista yhdyskunnista sinne missä ilmenevät lopun ajan seurakunnan tuntomerkit. Ilm 14:12, opettaa ketkä lopun aikana ovat pyhiä ihmisiä. "He noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." Heidän keskuudessaan toimii profetian Hengen lahja, (Ilm 19:10, 12:17) ja tämä seurakunta tekee lähetystyötä tietysti koko maailmassa! (Matt 28:18-20, Mark 16:15-16) He palvelevat yhdessä Herraa lähimmäistensä hyväksi, ja välttyvät lahkolaisuuden synniltä pysymällä yhdessä. (Room 12:5, 1 Kor 12:12, Ef 4:16)
Siunausta
jari laurila- ...
missään seurakunnassa ei koskaan tulla olemaan yhtä mieltä asioista.
... kirjoitti:
missään seurakunnassa ei koskaan tulla olemaan yhtä mieltä asioista.
Jokainen saa olla omaa mieltään.
Yksimielisyys Raamatussakaan ei tarkoita että kaikki olisivat samaa mieltä aina, vaan yhteyttä Herrassa Jeesuksessa. >Rakkautta.
Siunausta
jari laurila
- Joseph Smith
auttaisko seuraava linkki asian selventämisessä?
http://www.atoday.com/magazine/archive/1996/mayjun1996/news/Parallels.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912671On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522618Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712577Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792478Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu761996Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl471987Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291412Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko311395Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181296