Joululahja lista

Enkuli83

Mitäs jos laitettais tähän ketjuun lahjaideoita, mitä aiotte ostaa sukulaisille, kavereille, poika/tyttöystäville ym.
Samalla toimisi myös vinkkinä muille, jotka pähkäileevät lahjojen kanssa, mitä ostaa kenellekin.

45

21455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkuli83

      Minäpä voin aloittaa :)

      Poikaystävälle olen jo ostanut:
      * autokalenterin
      * Viivi & Wagner mukin
      * Viivi & Wagner sukat
      * 2 Simpsonien dvd:tä
      * 2 muuta elokuvaa
      * Taulun, jossa juna on tippunut raiteilta

      Vielä aion ostaa:
      * Mozertin kuulia (lempisuklaata)
      * Projektorikellon
      * Irtokarkkia johonkin rasiaan (lempi nameja)
      * Auton korjausoppaan

      Äidille ostan:
      * Pienen cd/radionauhurin mistä on haaveillut pidemmän aikaa
      * CD- levyjä
      * Herkkukori, mutta herkut vielä hakusessa

      Anopille ja appiukolle( nämä ostetaan puokkiin avokin kanssa):
      * Appiukolle konjakkipullo
      * Anopille kans joku puteli
      * Anopille puhelin
      * Anopille teemuki, enkelin eväspussi teetä pieni lautanen
      * Suklaata ja joulukahvia

      Muille sukulaisille:
      * Kukka-asetelmat
      * Itse tekemiä karkkeja

      • anopille

        soppakauhan lepuuttimen


      • tiiuli

        aika kalliiksi tulee...



    • emma

      kavereille ei mitään . en viel tiijä mitä veljelle ja vanhemmille .

    • pelkkää rahan menoa

      Miksi ostaa lahjoja? Kuinka moni oikeasti tarvitsee jotain? Kuinka paljon jouluna ostetaan krääsää ja roinaa ja rompetta nurkkiin mitä ilmankin pärjää. Antakaa ennemmin toisillenne lahjaksi rauhaa, lepoa, hyvää mieltä ja kiireetöntä yhdessä oloa. Lahjoittakaa ne lahjarahat jonnekin hyväntekeväisyyteen, jossa lahjan saa sellainen joka sitä ihan oikeasti tarvitsee. Joulurauhaa kaikille!

      • whitemoon

        *äidille
        avonin kosmetiikka
        jalkarasvan, vartalorasvan, suihkugeelin yms.

        *Siskolle
        avonin meikkejä
        luomivärin, huulipunan ja suihkugeelin

        Avonin jutut johtuu siitä että olen kauneuskonsultti=)


      • Anonyymi

        Minä ja vanhempani emme ole vuosiin ostaneet toisillemme "fyysisiä" joululahjoja, viimeisen kerran silloin kun mummoni oli vielä elossa (vietettiin joulut mummon kanssa ja hänen mielikseen osteltiin, mummo oli aina niin innoissaan päästessään antamaan muille lahjoja ja saadessaan itse jotain).

        Nykyään ollaan hankittu enimmäkseen hierontalahjakortteja; niistä on hyötyä kun koko perheellä on aina lihakset jumissa (isällä mm. hauis kerran irronnut ja kiinnitetty takaisin, joten hartia kipuilee jatkuvasti), eikä sellainen jää turhana lojumaan nurkkiin. Olen myös saanut mm. sarjakortteja uimahalliin ja lahjakortteja kirjakauppoihin (toimii hyvin näin lukutoukkana ja kirjastotyöläisenä; ja sen kirjan luettua sen voi viedä vaikka ota/vie-hyllyyn... kirjastolle lahjoittamista en suosittele ellei ole harvinainen teos, olen töissä nähnyt kuinka lahjoituskirjasta revitään kannet, sivut heitetään paperiroskiin ja kannet sekajätteeseen... kyseistä kirjaa oli kirjastossa jo liian paljon).


    • joulumuori :)

      Poikaystävälle
      *Kaikenlaisia erilaisia työkaluja
      *ostan kauhu dvdeitä
      *karkkia lasipurkkiin
      *ehkä pelin gamecubelle
      *hajuvesi

      Anopille
      *pitkä neuletakki
      *pitää ettiä jostain sanelin,eli semmosen
      *jonki siivoussetin

      Apille
      *Konjakkipullon
      *suklaata ehkä

      Iskälle
      *tuntematon sotilas kirja
      -en oo viel keksiny muuta, mutta jotain vielä

      Isosiskolle
      *KoKo astioita
      *karkkia
      -en oo keksiny enmpää

      Pikkusiskolle
      *Pleikkaripelin
      *vyön
      *Mp3 soittimen
      *karkkia

      Kavereille ja iskän avovaimolle en oo viel keksiny mitään..

      • itse..

        Jos saisin sellaisen lahjaksi - loukkaantuisin..!


    • jorman

      Lahjoita LOTTO-numeroita. Voit antaa kestolottokupingin tai vain viikon kupongin. Ja jos on oikein tiukkaa niin anna vain numerot.
      Sopii myös pikkujoululahjaksi.
      "Puolueettomat" numerot saat kotisivultani: http://gamma.nic.fi/~jolei/
      Tervetuloa!

    • mumes

      Tyttärellemme:

      Fur Real-kissa

      loput lahjat ostetaan myöhemmin

      Miehelleni:

      seuraavat cdt:

      Audioslave
      Wolfmother
      Jethro Tull-joulu cd

      seuraavat kirjat:

      Adrian Goldsworthy; Rooman puolesta
      Raymond Khoury; Viimeinen temppeliherra

      seuraavat dvdt:

      The Thing
      Halloween ensimmäinen osa
      Silent Hill
      The Propositon

    • pari..

      suklaata
      astiasarjoja
      jalkavoidetta ja jalkakylpyä
      suihkugeeliä ja kylpyvaahtoa
      pipoja,lapasia..
      puuhakirja
      julisteita
      Koiramäen joulukirja
      Lahjakortteja(ruokakauppoihin,kylpylöihin,vaatekauppoihin)

    • pampula...

      Isälleni en ole vielä keksinyt mitään, saati9kaan äidille, mutta pikkuveljelleni elokuvalippuja ja rakkaalleni kylpytakin tai villapaidan sekä konvehteja :)

    • kaupallisvastustaja

      Otsikko houkuttelee tänne joululahjaideoita etsiviä, joten tarjoan myös ei-ostettuja lahjoja.

      Itse voi tehdä:

      Lapselle:
      *Kaulaliina (helppo kutoa, lapsen lempiväriä!)
      *Lapaset (pieniä lapasia helppo ja nopea tehdä eikä niitä voi koskana olla liikaa
      *Sukkia
      *Oma (kerho)reppu
      *Oma pieni kauppakassi johon mahtuu pari pientä tuotetta jotta lapsi voi olla avuksi ja tuntee itsensä tarpeelliseksi kun auttaa ostosten kantamisessa
      *Kangaspussi vaikka juhlakengille, yöpuvulle, leluille, harrastuskamoille
      *puusta kuution muotoisia palikoita jotka maalataan iloisin värein, vaikka ABC-palikat
      *puusta leluja: autoa, junaa, tavaravaunua
      *hiusdonitseja
      *vaatteet
      *päiväpeitto vaikka tilkuista tai kankaasta joka on koristeltu
      *ruokalappu
      *leikkimatto/viltti jossa iloisia kuvia
      *askarrellen erilaisia pieniä koristeita lastenhuoneeseen

      Aikuiselle:
      *patalappuja
      *patakintaat
      *teepannun päälle laitettava lämmitin
      *Esiliina
      *tyynynpäälliset (itse koristellaan)
      *kauppakassi
      *lämmin istuinalunen (autoon, pihapenkille)
      *joulukarkkeja, joulukakku,
      *koristeasetelma (jäkälää, sammalta, sekaan pikkutonttuja..)
      *askarrellen ovikoriste
      *askarrellen pienet tarrakyltit koukkujen päälle (kädet, vieras, sauna, wc, astiapyyhe,...)


      Mikäli lahjan saaja on henkilö joka ymmärtää sen päälle että häntä on ajateltu ja nähty vaivaa jotta juuri hän saisi kyseisen lahjan, suosittelen ehdottomasti itse tehtyä.

      • Jemsku

        Jups,ite oon samaa mieltä että itse kannattaa ehdottomasti tehdä lahjat jos vaan osaa :)
        Kiitos vinkeistä :)


    • apina

      Miehelleni aion ostaa taistelutoverit DVD:n ja Viivi&Wagner kirjan. Ja ehkä jotain muuta Wagner kamaa, se on suosikki.

    • personal-person

      Olen suurin piirtein suunnitellut mitä ostan kenellekin. Aika paljon lahjojen ostoa rajoittaa budjetti, kun opiskelijana on alle parisataa euroa käytettävissä elämiseen per kuukausi..

      Iskälle:
      Joni Mitchellin Dreamland cd

      Äiskälle:
      Uunikinnas (edellinen meni rikki, joten tarvetta on) ja jotain makeisia

      Isoveljelle:
      Sikari ja viinilasi

      Isovanhemmille:
      Ehkä pari jääkaappimagneettia, joissa kuvana jokin perheeseemme liittyvä valokuva (netistä saa tilattua)

      Kaverille:
      Kangaskassi jollakin persoonallisella tekstillä tai kuvalla, eli painan sen itse

    • marjanne--

      Kaverille: Nalle ja Filmtownin 10e lahjakortti

      Isälle ja hänen avovaimolleen Hesarin 6kk tilaus

      Äidille: Musta neule

      Äidin avomiehelle: This is the Spinal Tap-dvd jota se on yrittänyt ettiä jos pitkään löytämättä.

      Poikakaverille: Tiikeritossut ja Kalenteri jonka olen teettänyt. Siinä on kivoja kuvia vuosien varrella ja jokaisen kuvan kohdalla itse kirjoittamani runo.

      Vielä pitäisi ostaa mummille ja ukille jotakin, kun mennään pojan kanssa sinne jouluillalliselle.

      Onko kellään hyviä ideoita mitä ostaa 60vuotiaalle pariskunnalle lahjaksi?
      Molemmat aika passiivisia mutta nuorekkaan iloisia :)

      • kennington

        Itse aion isovanhemmille hankkia saunaan liittyviä tuotteita. Vähän hemmottelujuttuja. Saunatuoksuja, saunatonttu, pyyhkeitä, laudeliinat tms. Lahja on käytännöllinen, mutta kuitenkin henkilökohtaiseen hemmotteluun tarkoitettu. Tämä lahja ei tietenkään sitten käy jos ei kovia saunomaan ole.


    • ANN-SINI

      KIRJAT sopivat usein perinteisinä lahjoina. Niistä on hyvä kysyä toivomuksia.
      KÄSINEET,AAMUTOSSUT,KAULAHUIVIT, PÖRRÖSUKAT ym.hyödyllisiä.
      VIINIPULLOT,SUKLAAT ym.herkut sopivat monelle, pitää toki muistaa ruokavaliot ja allergiat.
      Siinä missä KUKAT ilahduttavat usein vanhempia voi LAHJAKORTTI tai "RAHALAHJA" olla nuorelle tosi ihana. Aina ei tarvitse olla niin kallista tosin kuka haluaisi "halpaa jota ei voi käytää tai kehtaa näyttää.

    • kennington

      Siskolle 15vee:
      -teen itse meikkipusseja sekä muita pussukoita, jotka koristelen ja täytän erilaisilla tavaroilla. yhden jo olen saanut tehtyä ja sisälle laitoin erilaisia meikkejä. Koristeeksi tuli pääkalloheijastin, vaaleanpunaisella rusetilla varustettuna. vielä pitäisi kaksi tehdä. toiseen koruja ja toiseen nameja. Uskon että sisko arvostaa koska itse arvostaisin ja hän on hyvin paljon samanlainen kuin minä itse.

      Poikaystävälle (19v):
      -jokin peli
      -viivi ja wagner kirja ja muki
      -ehkä joku tuoksu
      -pitäisi vielä keksiä joku oikein mahtava lahja, mutten ole keksinyt mitään sopivaa
      -herkkuja

      siskolle 19v:
      -keittiötavaraa, koska on juuri muuttanut poikaystävänsä kanssa yhteiseen asuntoon.
      -suklaata tietenkin

      siskolle 17v:
      -sisko pyysi teema-astiastoa, mutta en tiedä mitä astioita muut perheenjäsenet ostavat, niin jätän tämän toiveen huomioimatta
      -ostan jotain kyseisiin astioihin sopivia muita astioita
      -herkkuja

      isälle:
      -on jo valmiina kauluspaita
      -lisäksi sukat
      -nameja
      -elokuva

      appiukolle
      -keisarin salaisuus dvd, en tiedä onko sitä vielä kaupoissa

      anopille
      -en ole vielä keksinyt mitään hyvää lahjaa
      -ehkä lahjakortti kauneushoitolaan?

      Siinäpä niitä. Nuo siis suunnitelmani.

    • Taas joulu...

      Kyllä on tylsiä lahjaideoita,ainut oli vähän hyvä itsetehdyt lahjat.Paras lahja olisi vapaa ja kiireetön joulu ilman lahjoja läheisen kanssa.Joulu ollut viimeksi kokonaan vapaa 5 vuotta sitte,seuraavan kerran luultavasti 20v päästä.Että ei siinä paljon jaksa joulua viettää,joulu on töissä vuoden rankimmat työpäivät,kun on vähemmän porukkaa töissä,kuin muulloin.

    • narina--

      Kerrompa tässä omatkin lahjasuunnitelmat.. :)

      Miehelleni ajattelin painaa kangaskassiin (eväskassi) jonkun hauskan textin, ehdotuksia?

      Sisaruksille ajattelin tehdä 2 leffalipun paketit joissa on sit ne leffanamit mukana, saavat sitten mennä yhdessä tyttö-/poikaystäviensä kanssa :)

    • joulu muori

      Nuorten vaateliikkeestä aivan ihanan gollegehupparin pojalleni mustan jossa oli hopanharmaat liekit hihoissa.

    • Karri9

      Lahjan ei aina tarvitse olla jotain tavaraa. Hyvä idea on antaa lahjaksi elämys. Iso valikoima elämyslahjoja löytyy www.elamyslahjat.fi

    • Hyvä mieli on lahja

      Pahinta tässä lahjarallissa on, ellei edes hieman tiedustella, mitä kukin toivoo lahjaksi.Sitten ostellaan oman mielen mukaan toisten nurkkiin turhaa krääsää.Tälläinen ei ilahduta lahjansaajaa, päinvastoin.
      Ei kaikki iänikuisia joulukukkiakaan halua.Jos useampi tuo joulukkia, ei löydy enää paikkaa mihin niitä tunkea.Alkoholilahjat on taas kuin vihje, alkaa pämppäämään, ottaa jouluilo juopotellen.Ei oikein sovi jouluun.
      Sellainen pakkomielteinen velvollisuuslahjominen jouluna on jotenkin ihan kauheaa.Sellainen, kun jollain on ihan sellainen lahjastressi.
      Ennemmin niilläkin materiaan syydetyillä rahoilla, veisi vaikka lahjansaajaa muutaman kerran vuoden aikana leffaan, konserttiin, teatteriin, tai pizzalle tai ulos syömään tai molempia.Joulu saa ihmiset ihan sekaisin tämän lahjavelvoitesysteemin kanssa.Jotkut meistä aattona odottaa lasten tavoin, että saisimme avata muutaman paketin.Mutta suurin osa aikuisista osaa onneksi ajatella järkevästi.Pääasia, että jouluna on hauskaa ja että on viihtyisää yhdessä oloa, ehkä jotakin herkkujakin.Herkkuja, joita ei ole valmistanut joku yksinään hiki päässä.Jouluna pitäisi olla, rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
      Tietysti näin pitäisi olla aina muulloinkin, kuin vain jouluna.

    • nuori metsäkauris

      Olen lapsi. Mäkin ostan läheisimmille sukulaisille(vaarit ja mummut, äiti, iskä, täti, setä, enot, serkut, kummit) lahjat :-) Tiedän, että äitikin ostaa jtn aina ja tehäänkin myös yhteisiä paketteja koko perheeltä :-) Mut en oo viel keksiny

    • Vinkvink

      Kynttilät toimii aina ;)

    • NAT

      JOULULAHJATOIVEITA:CD DVD,JOKU DVD ELOKUVA,
      SUKLAATA,VAATTEITA,KENGÄT,PYJAMA/YÖPAITA,KIRJOJA,ARPA-LIPPU,
      NISKATYYNY,KALENTERI 2014,PEHMOLELU LAPSELLE TAI ITSELLE KORISTEEKSI,KYNSILAKKAA,KEITTOKIRJA,ELOKUVALIPUT,KIRJALAHJA,

    • 14+2

      Äidille uusi paistinpannu, entinen niin kulunut ja haaveilee uudesta, mutta ei varaa ostaa kunnollista laadukasta.
      Myös jotain laadukkaita ihorasvoja.

    • Päivi

      Minä haen miehelleni muutaman kirjan kirjastosta ja paketoin ne yhteen. Hän saa lukea ne jotka haluaa ja kuukauden päästä palautus kirjastoon. Olen tehnyt näin vuosien ajan.

    • tillikki
    • anopille

      anopille: lähetä halvinkortti jonka kaivat vanhoista korteistasi xD

    • tonttu2

      Miepä aloitan joululahja listan kerronnan = )

      koirille olen ostanut:
      nuorimalle koiralle lelun pari joululuuta
      vanhimmalle koiralle namu joulupussin

      hyvälle ystävälle ja kamulle olen ostanut:
      joulunallukan ;)
      joulumukin :)

      vanhemmille iskälle/äipälle:
      ne on viellä iha hakusessa mutta eiköhä niille tuu hyvät paketit hommattua :) :) :)

    • trixx

      Minä kysyn suoraan, että mitä kukakin haluaa. Silleen tulevat karkitkin mieleisiä muista lahjoista puhumattakaan.

    • namskista

      Joku oli ostanut poikakaverille autokalenterin (varmaan pitää lukea: tyttökalenterin....)

      • oisko 10 yötä

        Minäpä annan miehelleni........joululahjan, se oottaa kovasti jo joulua.
        Muille en tietenkään anna mitään.


    • wagner1

      Mutsille annan oman työpanokseni Joulun järjestämiseen. Ja faijalle saman. Tyttöystävälle annan sydämeni. Siinä ne tärkeimmät sitten onkin.

      • Iloa ja valoa

        Kylläpä lämmitti tuollainen joululahja ulkopuolisenkinj sydäntä. Olet varmaan ihana kumppani tyttöystävällesi. Hyvää joulua ja elämää eteenpäin !


    • Anonyymi

      No minä ajattelin tänä jouluna ostaa perheelleni,(mummolle, ukille, äidille, tädille ym.)
      1. Villasukat
      2. Kynttilä
      3. Pussilakanasetti tai tyynyliina
      4. Suklaata ja karkkia
      5. Pyyhkeitä
      6. Koristeita (esim tonttuja, tekokasveja ym)
      7. Kynsilakkaa ja viila
      8. Sukkia
      9. Saippuaa ja shampoota
      10. Glögiä, teetä, kahvia

      No siinä on ainakin minun ajattelemia ostoksia. Ja tietysti tärkeintähän on se yhdessä olo, kun kaikki ovat koolla.🌲🙂 Joo olen vielä lapsi, mutta silti ostan omilla säästämillä rahoillani joka joulu ja syntymäpäiville lahjoja perheelle.

    • Anonyymi

      https://piirretty.myshopify.com/

      Jos sattuu eläimenystävä olemaan niin kyseiselle palvelulle ehdottoman iso suositus! Itse olen tilannut tuolta ja täytyy kyllä sanoa että yllätyin positiivisesti!

    • Anonyymi

      Tässä muutamia yleisiä ehdotuksia.

      Urheilulliselle ihmiselle: lahjakortti esim. uimahalliin.
      Lukutoukalle: lahjakortti kirjakauppaan. Voi sitten itse päättää hankkiiko fyysisen kirjan hyllyn täytteeksi, vai e-kirjan / äänikirjan joka ei vie tilaa.
      Mukavuudenhaluiselle: lahjakortti hierojalle, spa-hoitoon, tms.
      Ruokaa arvostavalle: lahjakortti ravintolaan tai johonkin erityisruokakauppaan (aasialaisesta tykkäävälle esim. Tokyokaniin, yms.).

    • Anonyymi

      Itse annan pikkusisaruksille (alle 10 vuotiaita) matka tekemistä, rasian johon olen liimannut LEGO alustan ja rasia on täynnä legoja! Kivaa matka tekemistä pitkille matkoille!😉

    • Anonyymi

      Ainoastaan kahdelle lapsenlapselle ostan jotain tarpeellista ja heidän vanhemmat saa "aineettoman" lahjan lapsivapaiden viikonloppujen muodossa pitkin vuotta.
      Sisarusteni ja muiden sukulaisten kanssa ei lahjoja vaihdella .......

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe