mielestäni voisi näin sanoa, meistä läheisriippuvista.
Kuulumme myös tälle keskustelu Hyvinvointi palstalle, Alkoholi
.
Kertokaa ja vaihtakaa ajatuksianne omasta elämästänne.
Miten alkoholistin, tai juomaongelman omaavan läheisen elämä vaikuttaa sinuun.
Itselläni on suvussa ja läheisiä jotka ovat alkoholisteja tai sitten ovat jo siinä tilassa että juomisesta on tullut heille ongelma.
Monet sukulaiset/läheiset eivät kykene tai uskalla katsoa totuutta silmiin ja että se on asia josta pitäisi kyetä keskustelemaan.
Onhan se jokaisen tiedossa että Kaisa, Aatu, Liisa jne. juovat.
Minä olen oppinut elämään itseni kanssa ja voin paremmin nyt kun olen saanut/voinut puhua avoimesti läheisriippuvuus ongelmasta .
Me emme saa alistua tai lannistua alkoholistin manipuloiviin toimintoihin ja tulla vaijennetuksi.
Me jos ketkä tarvitsemme toistemme läheistä tuttua tunne kieltä siinä tuskassamme jota koemme epätoivoisina. Usein ei ole mitään loppua näkyvissä eli se epätietoisuus, mitä tuleman pitää.
Olemme niin yksinäisiä ja pettyneitä.
Ole itsellesi rehellinen.
Alkoholistin orjat
4
448
Vastaukset
- vesmies
Hei!Oletko miettinyt,kuinka paljon heitä on ja moniko juo toisen avustuksella,tuella ja rahalla.Kehä on loputon,kun aina joku ystävä jeesaa rahaa tai kaljaa,kertoo hyviä selityksiä pomolle jne.Kukaan ei voi toista raitistaa,mutta voit kääntyä esim. Al-ANON järjestön puoleen.Siellä voit kertoa ja kuulla kuinka niin monet muut kokevat asian.Siellä voit nimettömyyden suojassa kertoa sinua painavista asioista.Jo puhuminen auttaa monesti alkuun.Pelkkä asioiden miettiminen ei yksinään monestikaan johda mihinkään konkreettiseen tulokseen.Tämä on vain yksi vaihtoehto.Voit kirjoitella takaisin,jos haluat keskustella asiasta.Terveisin:raitistunut holisti vm-56
- Läheisriippuva
odotin hiukan enempi keskustelua tunteesta olla alistettu ja orja läheisriippuvuudessa.
Itse käännyin AL-ANON järjestön puoleen, sieltä sain kuin uuden elämän.
Olen nykyään vahva, mutta tarvitsen silti jatkuvasti kuin tankkausta tunteiden hullun myllyyn. Vaikka tiedostan paljon asioita miten pitää suhtautua niihin mutta silti on saatava kuin kannustusta ja tilaisuus purkautua saman ongelman omaavien seurassa.
Se on aivan äärettömän hyvä tunne. Emme halveksi ketään ihmistä, otamme asian ongelmana johon on saatava parannusta.
Kuten nyt on ongelma sellainen että nainen odotti lasta miehelle joka on myös alkoholisti ja istuu tällähetkellä pitkäaikaista vankeustuomiota.
Tämä nainen joi koko odotusajan välillä aivan tolkuttomasti.
Nyt lapsi on syntynyt ja otettu huostaan välittömästi. Eikä ongelma lopu tähän vaan se jatkuu niin miten jatkuu?
Tämä koskettaa suurta määrää läheisiä ja kanssa ihmisiä. Puhumattakaan mitä se tulee maksamaan yhteiskunnalle.
Hän kuulemani mukaan taistelee että saa lapsen itselleen. Mutta ei ole lopettanut juomista koska onhan syytä juhlia pojan syntymää ryyppy iloon ja sitten sen menetystä siis ryyppy suruun. Hänen kaksi muuta lasta (tyttöjä)on myös huostaanotettuja.(jokaisella lapsella eri isä)
Tämä on vain nyt tuorein vaikea tilanne, sitten on viisi muuta erilaista tapausta jotka myllertää suvun mielialoja todella vakavasti.
Ymmärrän sinua raitistunut holisti vm-56 Annan todella suuren kunnioitukse kaikille raitistuneille holisteille. Pidä elämästsi kiinni. - Anne
...miten pääsit irti alkoholista? Miksi sinä joit? Miksi ihminen jatkaa juomistaan, vaikka näkee mitä ongelmia se aiheuttaa niin itselle kuin läheisille? Voiko olla hauskaa nuokkua puolikuolleessa tilassa tai hillua hulluna miten sattuu? Olisin todella kiinnostunut tietämään.
- Läheisriippuva
Anne kirjoitti:
...miten pääsit irti alkoholista? Miksi sinä joit? Miksi ihminen jatkaa juomistaan, vaikka näkee mitä ongelmia se aiheuttaa niin itselle kuin läheisille? Voiko olla hauskaa nuokkua puolikuolleessa tilassa tai hillua hulluna miten sattuu? Olisin todella kiinnostunut tietämään.
Jos minulle, niin en se ole minä jka juo vaan minun läheinen/läheiset. Ja siksi olen läheisriippuva se on hytä helvettiä aivan kait samaa luokkaa kuin olla alkoholisti. Ei heidänkään elämä ole mielestäni mitään helppoa.
Nyt on kesä parhaimmillaan ja se viinanhimo näyttää vaan lisääntyvän kuin hyttyset kesässä.en halua enkä jaksa kuunnella valheita ja yrittää olla kuin se olisi totta mitä puhuvat. Vältän sillä riitaa.
Olen poissa kotoa kun olen lomalla, on heille viestini. Minä annan ihmisarvon myös alkoholistille, kunhan he tekisivät sen saman meitä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578