Öljyä kuluu 156 2.0 jts

jacko2

ostin Alfan marraskuussa.Silloin ajettu 63800km.Öljyä kuluu n.1l/2000 km.Onko tuttua?Vaihdoin öljyt suositeltuun Castrol TWS 10W-60 ei vaikuttanut vähentävästi.Jos tuo 1l per 2000 on normaalia niin jo 70 luvulla Vauxhal Vivani kulutti vähemmän öljyä.Muuten auto on makee.

57

10164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AR158..

      Jotkut ovat täälläkin sanoneet, että voi mennä noinkin paljon ja silti ok.

      JTS Alfaa minulla ei ole ollut, mutta muita malleja sitäkin enemmän ja mikään niistä ei ole syönyt noin paljoa öljyä. Litra on voinut kulua 5000-7000 km:lla.

    • frage

      yksi stefa pitäis vaihtaa,,se tiputtaa öljyy ajon aikana

    • Kyllä ne Alfat ovat melkoisia öljynlutkuttajia. Joillakuilla on päinvastaisiakin koke,uksia, mutta kaikki viisi Alfaani ovat vieneet öljyä tuota luokkaa. Kyseessä lienee ihan suunniteltu ominaisuus. Olen antanut itselleni kertoa, että koneista ei tehdä liian tiiviitä, jotta lämpölaajeneminen ei kilauttaisi niitä kiinni. Mene ja tiedä, mutta totta se on sitä litkua kuluu. Käyttöohjekirjankin mukaan tuo on vielä hyväksytyissä rajoissa. Mutta onpa aina tuoreet öljyt sisällä.

      Huonoin puoli pienen kustannuslisän ohella tuossa asiassa on se, että jos öljyä ei muista tarpeeksi usein tarkistaa...

      • makkeri

        "Kyllä ne Alfat ovat melkoisia öljynlutkuttajia. Joillakuilla on päinvastaisiakin koke,uksia, mutta kaikki viisi Alfaani ovat vieneet öljyä tuota luokkaa."

        minulla on kyllä päinvastaisia kokemuksia 4 eri Alfaa 3 erilaista moottoria kaikissa kulutus alle 1 litra per kymppitonni.


      • Taliaano

        olihan tuossakin teoria öljynkulutuksen ja heikon laadun puollustukseksi, koneet on jo uutena niin väljiä että öljyä menee niinkuin 200tkm ajetussa Pösö 405:ssa.
        Hienoa! Ihan kuin Delta-auton huollosta olisi asiaa tiedustellut.


      • Kone..

        kone on väljä joko sisältä eli öljyä pääsee palotilaan tai sitten se vuotaa pellolle.. ohjaamon merkkivalo kyllä huomauttaa kun öljyä pitää lisätä. Kyseessä on valmistusvirhe tehtaalla ja ei todellakaan kaikki alfat syö öljyä. Nappiyksilöt ovat tiiviitä pelejä.


    • silversuper

      lukemat, 1l / 2000km. "Oikein viisailta" kun kysyin, sanoivat, että pitää aivan normaalina kulutuksena 75g / 100km = n.0,75l / 1000km.
      Se, mikä öljy sitten "kelpaa" parhaiten tessulle ja J-tessulle, onkin jo toinen juttu.
      Joku sanoo, että 0-öljyä ei koskaan Alfaan. Ainakin Mobilin 0W40 kelpaa hyvin....., ehkä paras vaihtoehto olisi kesällä 10W40-50 ja talvella 5W40 ja merkki Teboil tai Castrol.
      Noo, tiedä häntä.

      • jokumuu

        Ei 75g / 100km ole normaalia, Alfassakaan. Raja on tehtaan tapa pestä kätensä tapauksissa, joissa kulutus on reippaanlaista mutta kone ei kuitenkaan ole vielä selvästi rikki.

        Mikään omistamistani Alfoista ei ole vienyt noin paljoa, ajossa on ollut seitsemän eri yksilöä ja suurin osa erilaisilla moottoreilla, joskaan JTS:ää ei ole joukkoon mahtunut. Lähimmäksi pääsi vanha 3.0 12v, kulutus oli noin puoli litraa tuhannella, mutta olihan siinä öljytilavuuskin seitsemän litraa.


      • Alfailija

        Taatusti Alfaan voi laittaa mitä öljyä hyvänsä ja hyvin pelaa, mutta älä hyvä ihminen laita tessukkaan niitä "nollaöljyjä"!!!!

        Miksikö? No, jonkin aikaa saattaa mennä hyvin, mutta kun kone ja öljypumppu ikääntyvät, ei se jaksa nostaa nollalitkua kunnolla kanteen asti. Nokkakepit yms. kuluvat varsin nopeasti kuivina pyöriessään ja edessä on kallis remontti.

        Ja taas täällä haukutaan ,että paska kone.....

        Entä ajattele, mitä etua nollaviskon öljyillä saavutat, paitsi että maksat siitä ylimääräistä hintaa muka "paremman" öljyn luulossa? Niin tiukkaa pakkasta ei olekkaan, ettei Alfa käynnistyisi 5W-50 tai 5W-40 öljyillä ja laatukin on taatusti kunnossa, kun pitäydyt valtamerkeissä ja kesäkuumalla taas ratkaisevat yläpään paineensietokyky ja pumpattavuus.

        Em. asioista olen kuullut T.Muukkosen verstaalla, joilla on vuosikymmenien kokemus Alfojen merkkikorjaamona.


    • makkeri

      jos ostit liikkeestä vie auto takaisin siinä on vikaa jos noin paljon kuluttaa.

    • öljylinko

      VW-konsernilla "normaali" öljynkulutus on 1 l/5000 km joten longlife vaihtovälillä lisätään vain 5 litraa kallista öljyä, niin ominaisuudet säilyvät hyvinä.
      Onneksi on tojo, mihin ei 15.000 km:n vaihtovälillä tarvitse lisätä yhtään öljyä eikä pinta ole vajonnut kuin nimeksi. Öljynä on Castrol SLX. Joten tojolla säästää aina 7 litraa öljyä per vaihtoväli.
      Eihän sillä tosin ole niin mukava ajaa kun alfalla, mutta entäs sitten.

      • Kaikkien Alojen Erityisasia...

        Öljynkulutus saataisiin kyllä Alfoissa kuriin puristuksia ja kierroslukua rajoittamalla. Onneksi ei kuitenkaan ole tälle linjalle lähdetty, kuten joissakin toisissa automerkeissä.


      • Samallahan tuota öljyä lisäilee kuin rengaspaineita vahtaa, lamppuja pesee tai pissapoikaa täyttää... Ei kai tuo mikään vaiva ole. Maksaahan se jotain... Elämä on.


    • Veneziano

      Meikäläisten 156 2.0 TS vie 10 000 km:n vaihtovälillä, oliko tuo nyt Nesteen 5 - 40:stä n. 1 litran jota pidän Alfan kyseessä ollen melko pienenä, mutta kyllä tuo kertomasi kuullostaa aika kovalta menekiltä. Oletko tarkastanut, onko koneessa ulkoisia öljyvuotoja?

    • Pena ..

      Mun 156 2.0 TS kulutti alussa noin 2L/1000km ja nyt kun olen ajanut 50000km niin öljynkulutus tippunut noin 1L/1000km mikä on jo aika kohtuullista.

      • ekipeki

        Alfan kuuluu "viedä "öljyä. Kone on suunniteltu sellaiseksi. Castrolin TWS toimii hyvin. Mittatikkua on syytä tarkkailla aina 1000km:n välein vähintään. Onneksi mittaustulos on kiitos pitkän tikun ym. erittäin tarkka. Varo vähääkään laittamasta LIIKAA öljyä (ks. käyttöohjekirjasta)
        Alfa 156-05 16900km.


      • Casa di Matti
        ekipeki kirjoitti:

        Alfan kuuluu "viedä "öljyä. Kone on suunniteltu sellaiseksi. Castrolin TWS toimii hyvin. Mittatikkua on syytä tarkkailla aina 1000km:n välein vähintään. Onneksi mittaustulos on kiitos pitkän tikun ym. erittäin tarkka. Varo vähääkään laittamasta LIIKAA öljyä (ks. käyttöohjekirjasta)
        Alfa 156-05 16900km.

        ... mun Alfoissa sitten on jotain vikaa...


      • eki-peki
        Casa di Matti kirjoitti:

        ... mun Alfoissa sitten on jotain vikaa...

        Oletko käyttänyt 10w-60 Edge-ölyä? Jo olet ja autollasi on jo hieman ajettu, niin kandee siirtyä TWX 10W-60 (huippihieno kilpaöljy, juuri Alfoille passeli, lämpötila, ventiilirakenne ja se ettei kone liian KIREÄ=kuuluukin viedä ölyä). Mulle Delta-Konalan mekaanikko Vähävirta (nimi siis on oikei!, kiva kaveri, suosittelen) neuvoi juuri TWX:n. Silloinen 1,8TS öljynkulutus pieneni kolmannekseen Edgeen verrattuna. Kallistahan se on, mutta silti. Nyt alle 20tkm ajettuun 2.0JTS:ääni vaihdetaan myös TWX-öljy. Se sopii Edgeä paremmin Alfaan.


      • Casa di Matti
        eki-peki kirjoitti:

        Oletko käyttänyt 10w-60 Edge-ölyä? Jo olet ja autollasi on jo hieman ajettu, niin kandee siirtyä TWX 10W-60 (huippihieno kilpaöljy, juuri Alfoille passeli, lämpötila, ventiilirakenne ja se ettei kone liian KIREÄ=kuuluukin viedä ölyä). Mulle Delta-Konalan mekaanikko Vähävirta (nimi siis on oikei!, kiva kaveri, suosittelen) neuvoi juuri TWX:n. Silloinen 1,8TS öljynkulutus pieneni kolmannekseen Edgeen verrattuna. Kallistahan se on, mutta silti. Nyt alle 20tkm ajettuun 2.0JTS:ääni vaihdetaan myös TWX-öljy. Se sopii Edgeä paremmin Alfaan.

        ... mullahan sitä öljyä ei kulu. Käytän Mobil 0-40:stä ja hyvin menee ainakin sen suhteen.


      • 166 3.0 V6
        eki-peki kirjoitti:

        Oletko käyttänyt 10w-60 Edge-ölyä? Jo olet ja autollasi on jo hieman ajettu, niin kandee siirtyä TWX 10W-60 (huippihieno kilpaöljy, juuri Alfoille passeli, lämpötila, ventiilirakenne ja se ettei kone liian KIREÄ=kuuluukin viedä ölyä). Mulle Delta-Konalan mekaanikko Vähävirta (nimi siis on oikei!, kiva kaveri, suosittelen) neuvoi juuri TWX:n. Silloinen 1,8TS öljynkulutus pieneni kolmannekseen Edgeen verrattuna. Kallistahan se on, mutta silti. Nyt alle 20tkm ajettuun 2.0JTS:ääni vaihdetaan myös TWX-öljy. Se sopii Edgeä paremmin Alfaan.

        mikäs ihmeen öljy se moinen Castrolin TWX on?
        tarkoitat warmaankin Castrol TWS-motorsporttia

        ja miksi pitäisi noin kalliita öljyjä käyttää kun toimivat halvemmillakin, itsellä omassa alfassa Mobil 5W-40 synt S:t ja pari kolme milliä vajenee ylämerkistä vaihtovälillä joten varsinaisesta öljynkulutuksesta ei voida puhua..


        taidat itse luottaa liikaa niinsanottuihin korjaamoiden suosituksiin ;)


      • ekipeki
        166 3.0 V6 kirjoitti:

        mikäs ihmeen öljy se moinen Castrolin TWX on?
        tarkoitat warmaankin Castrol TWS-motorsporttia

        ja miksi pitäisi noin kalliita öljyjä käyttää kun toimivat halvemmillakin, itsellä omassa alfassa Mobil 5W-40 synt S:t ja pari kolme milliä vajenee ylämerkistä vaihtovälillä joten varsinaisesta öljynkulutuksesta ei voida puhua..


        taidat itse luottaa liikaa niinsanottuihin korjaamoiden suosituksiin ;)

        Tuli väärä kirjain ölyyn. Mikä öljy sitten on paras? Mielipiteissä näköjään piisaa. kallis-halpa, öljyn suhteen ei kannata kuitenkaan kitsastella, mikäli niillä sitten on eroja ja autoaan aikoo pitää hyvin. Varmasti Mobilin öljyt ovat huippua. Castrol on vain sitten uskonasia, kuten niin moni muukin.


      • 166 3.0 V6
        ekipeki kirjoitti:

        Tuli väärä kirjain ölyyn. Mikä öljy sitten on paras? Mielipiteissä näköjään piisaa. kallis-halpa, öljyn suhteen ei kannata kuitenkaan kitsastella, mikäli niillä sitten on eroja ja autoaan aikoo pitää hyvin. Varmasti Mobilin öljyt ovat huippua. Castrol on vain sitten uskonasia, kuten niin moni muukin.

        ymmärrän toki jos autoa pitää pitkään että ylläpitoon satsaa mutta itsellä käyttöpeli vaihtuu kahden - kolmen vuoden välein joten omalla kohdalla rahat menisivät hieman turhuuteen, siispä käyttökulkineessa voi käyttää mielestäni ihan huoletta hieman halvempia mutta silti laadukkaita öljyjä kuten esim (täys)synteettiset Mobil 5W-40, Teboil 5W-40 ja Castrol 5W-40 tai vastaavat.
        itsellä on harrasteautona vanha 75:n 3L koneella jossa on tullut käytettyä esim mainitsemiasi Castrolin 10W-60 motorsportteja tai Valvolinen 10W-60 racing öljyjä,paksut öljyt ihan siksi että vanhoissa koneissa toleranssit isot ja sylinterinkannetkin varmaan ainakin omassa hieman harvat, paksummat pelaavat siis hieman paremmin.


      • Ahvenlampi
        eki-peki kirjoitti:

        Oletko käyttänyt 10w-60 Edge-ölyä? Jo olet ja autollasi on jo hieman ajettu, niin kandee siirtyä TWX 10W-60 (huippihieno kilpaöljy, juuri Alfoille passeli, lämpötila, ventiilirakenne ja se ettei kone liian KIREÄ=kuuluukin viedä ölyä). Mulle Delta-Konalan mekaanikko Vähävirta (nimi siis on oikei!, kiva kaveri, suosittelen) neuvoi juuri TWX:n. Silloinen 1,8TS öljynkulutus pieneni kolmannekseen Edgeen verrattuna. Kallistahan se on, mutta silti. Nyt alle 20tkm ajettuun 2.0JTS:ääni vaihdetaan myös TWX-öljy. Se sopii Edgeä paremmin Alfaan.

        Väljään koneeseen paksumpaa öljyä.

        Itse olen käyttänyt Alfoissani vaihteistoöljyä moottorissa ja hyvin toimii.


      • hypoiti
        Ahvenlampi kirjoitti:

        Väljään koneeseen paksumpaa öljyä.

        Itse olen käyttänyt Alfoissani vaihteistoöljyä moottorissa ja hyvin toimii.

        mutta kuinkas esim. tänäaamuna pyörähti käyntiin, jos moottorissa on vaikkapa hypoid 80/90 mällit.....hehheh ?


    • Casa di Matti

      Kaksi kappaletta 2.0 T.S. -mmootorisia autoja omista, toisella on ajettu 113 000 km ja toisella 20 000. Jostain syystä kumpikaan moottori ei kuluta öljyä juuri ollenkaan - ihan toisin kuin olen kuullut. Kahta desilitraa enempää en ole kumpaakaan moottoriin 10 000 km:n aikana lisännyt. Ennakkotietona mulla oli, että Alfat ovat varsinaisia öljysyöppöjä. Öljynä käytän Mobil 0-40:ä.

      • ARomeo

        Ei minunkaan 2.0 156 tessu syö yhtään öljyä eli en täysin allekirjoita sitä että alfojen kuuluu viedä öljyä.


      • öötikku
        ARomeo kirjoitti:

        Ei minunkaan 2.0 156 tessu syö yhtään öljyä eli en täysin allekirjoita sitä että alfojen kuuluu viedä öljyä.

        öljyä kuluta, kun ei tarkasta oljyjä lainkaan, ajaa vaan, ei se vaihtovälillä kuivaksi mene, ellei ole vuotoja.....
        uskaltaisin veikata, että puolet porukoista viis veisaa tai ei sitten edes tiedä, että öljyt tulisi tarkistaa säännöllisin väliajoin, esim. 1000 km:n välein.


      • Casa di Matti
        öötikku kirjoitti:

        öljyä kuluta, kun ei tarkasta oljyjä lainkaan, ajaa vaan, ei se vaihtovälillä kuivaksi mene, ellei ole vuotoja.....
        uskaltaisin veikata, että puolet porukoista viis veisaa tai ei sitten edes tiedä, että öljyt tulisi tarkistaa säännöllisin väliajoin, esim. 1000 km:n välein.

        ... ja siitä huolimatta ei öljyä kulu. Tuhannen kilometrin välein nestetarkistusta ja muuta...


      • öötikku
        Casa di Matti kirjoitti:

        ... ja siitä huolimatta ei öljyä kulu. Tuhannen kilometrin välein nestetarkistusta ja muuta...

        joukosta ihan jämpti Alfamies.....HYVÄ


      • ARomeo
        öötikku kirjoitti:

        joukosta ihan jämpti Alfamies.....HYVÄ

        Tulee tarkastettua n. kuukauden välein ja samassa pysyy. Ja itse vaihdan öljyt joten kyllä tiedän sen kulumisen tarkasti.


    • ....................

      täälä ei asialliset kirjoitajat juhli. kannattaa mennä alfabbs.fi

    • jacko2

      Hyvä-sain fiiliksen,että' jossain vaihessa kulutus voisi jopa vähetä ,mutta tuolla on elettävä nyt.Ainakin tulen vaihtamaan ölymerkin halvempaan,mutta tunnettuun merkkiin,jos syönti jatkuu.
      Autoa en vaihda ,sillä alan uskoa ettei se ole viallinen.
      Toinen kysymys. Onko joku laitattanut jälkiasennuksena vakionopeussäätimen ja mitä kustansi?(Kaikki muut herkut on ,muttei sitä-helpottaisi tuota sakkovaaraa).Kaverit kyllä sanoi,että vakionopussäädin ei kuulu Alfaan vaan ominaisuuksista pitää nauttia.Tulee vaan liian kalliiksi minun ajotyylillä.

      • SuomiTessu

        Öljyrengas vikoja löytyy niin tessuista kuin jtsstä eli kone auki ja renkaat vaihtoon niin kulutus pienee oleellisesti.


      • Casa di Matti

        Valitettavasti en tiedä jälkiasennuksen hinnoista mitään, mutta nykyisessä mallistossa ko. säädin on vakiona, joten terveisiä vaan kaverille. Myös Delta-auto myi 156:a vuosituhannen vaihteessä ns. business-pakettia, jossa oli "vakiona" ilmeisesti täällä Suomessa asennettu vakionopeudensäädin.


      • Edelliseen 99-malliseen laitatin Helsingissä, Alppilan autohuollossa säätimen, joka oli kyllä kiva käyttää, mutta toimi huonosti. Nopeus vaihteli liikaa ja vaihtelu tuppas ilisääntymään muutamassa kuukaudessa. Sitten taas laite huoltoon, se toimi hetken ja sitten taas alkoi itsesäätely. Hintaa aparaatilla taisi olla jotain 2500 mk.


      • jokumuu

      • jokumuu kirjoitti:

        JTS:ään saa cruisen vaihtamalla viiksikytkimen versioon, joka sisältää vakkarin käyttökytkimet. Itse asentaen kustannus on reilut sata euroa. Lisää esimerkiksi tuolta:

        http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=605&highlight=cruise

        Maksoin muistaakseni vakionopeussäätimestä 500 euroa lisävarusteena v. 2003. No, eivätpä ne rahat enää olisi säästössä.


      • jokumuu
        Jönsson kirjoitti:

        Maksoin muistaakseni vakionopeussäätimestä 500 euroa lisävarusteena v. 2003. No, eivätpä ne rahat enää olisi säästössä.

        Tuo alkaa olla nykyään aika tavallinen käytäntö, että moottorinohjaukseen ohjelmoidaan cruisen äly valmiiksi ja asiakas saa lisävarusteeseen sijoittamallaan hinnalla itse asiassa vain käyttönappulat. Se kun on halvempaa valmistaa vain yhdenlaista moottorinohjauspurkkia.

        Taloustiedon opettaja joskus aikoinaan kertoi olleensa ostamassa pesukonetta. Tyrkyllä oli kaksi mallia, joista kalliimmassa oli bonuksena hieno tikitaalinäyttö toimintojen ällistelyä varten. Mies katsoi elämän voivan jatkua ilman näyttöäkin ja osti halvemman mallin, ja jossain vaiheessa kotona hämärässä kodinhoitohuoneessa alkoi ihmetellä pesukoneesta lähtevää valonkajastusta. Tarkemmalla tutkimisella koneesta löytyi sama näyttö kuin siitä kalliimmastakin mallista, olipahan vaan tehtaalla lätkäisty tarra sen näytön päälle.


      • V

        Oulun Delta-autolla taisi olla 700€ jälkiasennettuna(AR156/2.0JTS). En ole vielä laitattanut.


    • solex

      ennen remonttia kannattaa kokeilla runsaan kympin maksavaa resurs-merkkistä moottorin pinnoitusainetta, jolla ainakin volkkarien ja muiden vastaavien öljynkulutuksia on saatu kuriin.
      Toiminta perustuu alle mikronin kokoisiin metallihiukkasiin, jotka pinnoittavat kulutukselle alttiita kohtia moottorissa, vaihteistossa ja vetopyörästössä.

    • kommentti

      Olen myös kuullut, että JTS vie öljyä. Itsellä ei omakohtaisia kokemuksia mutta eräs alfaharrastaja näin osasi kertoa. Eräällä tuttavalla oli 156 JTS liisari autona eikä juuri katosnut öljytikkua. Seurauksena oli että kone leikkasi kiinni. Deltassa vaihtoivat lähes kaikki mitä koneeseen voidaan vaihtaa eikä silti enää toiminut kunnolla. Tässä tapauksessa käyttäjä ei joutunut maksamaan tapauksesta mitään. Sittemmin vaihtoivat merkkiä ja auto meni jollekin onnelliselle "vähänajettuna" leasingvaihdokkina..

    • moottorin

      Kuluttaa noin paljon öljyä missään autossa tuohon kilometri määrään mennessä. Eli toisin sanoen koneessa on varmasti jotakin vikaa jos 1L/2000km kuluu niin jotakin häikkää silloin moottorissa on jos noin paljon menee alle 100tkm ajetulla autolla. Eri asia olisi tuo kulutus 1L/2000km jos autolla olisi ajettu 500 000km tai enemmän

      • marsu

        Mulla on viides italialainen auto, joista yksi ollut Alfa. Neljä niistä on kuluttanut öljyä 1L/5000-6500km ja yhteen ei tarvinnut lisätä öljyä vaihtovälin aikana(ihmettelen vieläkin, miksei?) Se ei ollut Alfa.


    • öljyä

      itselläni alfa 156 2,0 jts-04 öljyä vie 1litra 2000km.öljynä 5w40 seuraavaksi koitan shellin 10w60 jos auttaisi

      • gsdgs

        sulla on ainakin väärät öljyt koneessa...


      • On maininta

        Käytä öljynä selenia 10w-60.
        Itsellä ei ongelmaa selenian kanssa.
        Älä käytä mobilia tai muuta lisäaineistettua, se ei alfaan sovi.
        Talveksi jos haluaaa niin silloin selenia 20K, tai jos ei -36 riitä jotain muuta.
        http://www.heikka.fi/Selenia%20Moottori%F6ljyt.pdf
        Öljyjen paremmuudesta en tässä enempää halua täristä.


    • kokeilla ajella

      kierroksilla jos ed. omistaja ei ole ajanut sisäänajoa kunnolla on voinut ns. sisuskalut kiillottua.... Liian isoilla vaihteilla ja ei kierroksia koneessa... Omassa on n.0,5l 20tkm välillä on annettu kaasua reilusti...

    • V

      Mulla imasi 2.0JTS Nesteen City Proot 5000km kuiviin. Vaihdatin Shell Helix Ultra 5W-40. Parilitraa lisänny 4500km. Öljytikun pyyhkäsee rättiin niin karstan huomaa helposti irroneen tikusta. Kehuvat puhdistavaksi. Moottori ei siltikään tunnu huohottavan.

      • heryher

        käytät vääriä öljyjä, jos ohjekirja sanoo muuta..


      • V
        heryher kirjoitti:

        käytät vääriä öljyjä, jos ohjekirja sanoo muuta..

        Ohjekirjassa kyl annetaan laatu ja määrät. Pellin alta vielä pari laatua lisää. Varmasti öljyn useimmilla tuottajilla vielä omat suositukset. Katoin vain API SM:ät ja uudet sisään. Sitten Redline 10W-40 MotorOil vai onkse vain saman värinen.


    • kun vielä

      pelkällä öljynlisäyksellä selviät.Kohta menee susimoottori vaihtoon.

      • Sormet ei riitä

        Alfojen alupadat on suuniteltu siihen malliin että öljyä pitää kuluu.
        Jos kulutus alkaa menemään alle ohjearvojen niin alkais pikkuhiljaa huolestumaan. Jollei sitten tiputtele alleen.

        Kokemusta yli kymmenestä alfasta.
        Vanhemissa alupadoissa tuli avarrettua muutamia öljykanavia kierron lisäämiseksi jos sattui kansi olemaan irti.
        Kansia oli irti kun välillä haettiin hiukan lisäpotkua.

        Tuli nähtyä noita alukoneita sisältä "Joo ei syö öljyä. Timmissä kunnossa kone on" missä ei öljyt kiertäneet. Hoonammalla sai välillä sylinterit pelastettua toisinaan joutu koko sylinteriputket vaihtamaan.


      • il duce
        Sormet ei riitä kirjoitti:

        Alfojen alupadat on suuniteltu siihen malliin että öljyä pitää kuluu.
        Jos kulutus alkaa menemään alle ohjearvojen niin alkais pikkuhiljaa huolestumaan. Jollei sitten tiputtele alleen.

        Kokemusta yli kymmenestä alfasta.
        Vanhemissa alupadoissa tuli avarrettua muutamia öljykanavia kierron lisäämiseksi jos sattui kansi olemaan irti.
        Kansia oli irti kun välillä haettiin hiukan lisäpotkua.

        Tuli nähtyä noita alukoneita sisältä "Joo ei syö öljyä. Timmissä kunnossa kone on" missä ei öljyt kiertäneet. Hoonammalla sai välillä sylinterit pelastettua toisinaan joutu koko sylinteriputket vaihtamaan.

        Meilläkin alfa 156 jts -03 söi poskettomasti 5w-50 mobilia kunnes vaihdettiin seleniat 10w-60. Syö jonkin verran muttei mielestäni kohtuuttomasti. Oliskohan toi suoraruisku (JTS) syynä kulutukseen? Autolla mittarissa 75 tkm ja muuten älypeli, ollaan tyytyväisiä.


    • makaronipastaa

      Lainaus:
      "Olen myös kuullut, että JTS vie öljyä. Itsellä ei omakohtaisia kokemuksia mutta eräs alfaharrastaja näin osasi kertoa. Eräällä tuttavalla oli 156 JTS liisari autona eikä juuri katosnut öljytikkua. Seurauksena oli että kone leikkasi kiinni. Deltassa vaihtoivat lähes kaikki mitä koneeseen voidaan vaihtaa eikä silti enää toiminut kunnolla. Tässä tapauksessa käyttäjä ei joutunut maksamaan tapauksesta mitään. Sittemmin vaihtoivat merkkiä ja auto meni jollekin onnelliselle "vähänajettuna" leasingvaihdokkina.. "

      Hahaa! Oliskohan tuttu auto, jonka ostin tuossa 2010 syksyllä? Ensimmäinen omistaja on ollut Herz-leasing ja autolla rullattu päälle 200 000km. Vuonna 2009 auto myyty yksityiselle ja vuonna 2010 moottori kilkannut ja omistaja kysynyt hinta-arviota korjauksesta, Delta-auton arvio 8000e. Niin kallis ettei kannata enää korjata, joten asiakas myynyt auton hinausfirmalle pilkkahintaan, josta minä ostin auton pilkkahintaan. Nyt uusi käytetty kone nokalla ja auto jokapäiväisessä ajossa... ;) niin ihana ajaa ;)

    • Oliko kyseinen menopeli minkävärinen ja mikä rekkari? nimin; kyseisen pelin nykyinen omistaja?

    • 0,2 l / 1000 km

      Kylla kuluu mutta se riippuu ajotavasta, vuodenajasta, öljyntyypista ja autosta!
      Minulla on nyt talven aikana kulunut öljya 0,2 l / 1000 km.

      Auto vm. 2003
      Mittarissa 109 000 km
      Öljyna Valvoline VR1 10W-60

      • Alfa service manager

        Kansi ja öljypohja irti, männät ylös, sylintereiden hoonaus, uudet männänrenkaat, rojut kiinni ja menoksi. Öljyn kulutus loppuu. Syy on sylintereiden kiillottuminen, alkujaankin tehtaan hoonaus on epäonnistunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe