Ystävänpäiväkortti

Anu.

Hei kädentaitajat!

Olisiko jollakin vinkkiä Ystävänpäiväkortista ,jonka voisi toteuttaa lapsiryhmän kanssa ,ikähaitari 3-6 vuotta eli ei mikään hirmu vaikea vaan joku simppeli kiva malli.

Kiitos etukäteen.T.Anu

8

13969

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxpph

hei! teimme lasten kanssa ystävänpäiväkortteja seuraavasti:leikkasimme 1 litran rasvattoman maidon tölkistä kuvan jossa lehmä ampuu nuolta, liimasimme vaal.pun korttipohjalle ja teimme kuvio reijittäjällä kirkaanpun. sydämmiä, joita lapset itse saivat sommitella "lähtemään nuolesta". huh, olipa vaikeasti selitetty, mut kortit oli helppo ja kiva tehdä ja tuli samalla hiukan kierrätystäkin... lapset tykkäsivät itse kovasti, jotenkin nuo maitotölkki lehmät lapsille mieleisiä!

• elliotv

leikata vain sopivan kokoinen sydän korttipohjalle ja kirjoittaa siihen vaikka ystävälle tai päivämäärän tms. ja voihan siihen liimailla pieniä sydämmiä ympärille ja lapset voisivat vaikka piirtää toiselle puolelle.

• kahden äippä

Me teimme lasten kanssa ystävänpäiväkortit viime vuonna seuraavasti:Sydämen muotoisen piparkakkumuotin avulla piirsimme punaiselle kartongille sydämiä,jotka lapset sitten itse saivat leikata viivoja pitkin irti.Leikatut sydämet sitten liimasimme erivärisille korttipohjille.Lapseni olivat tuolloin 3 ja 5 joten luulisin että sujuu myös teillä.

• Nimetön

Osta värikartonkia (~3 eri väriä)ja pieni "sydänleikkuri" tiimarista sekä geelikynäpakkaus. Leikkaa kartongista pieniä taitettuja kortteja (7,5 X 15 cm) Erivärisistä kartongeista leikataan leikkurilla sydämiä ja liimataan puikkoliimalla etukanteen koristellen geelikynillä. Kortin sisään voi kirjoittaa pienen runon. Itse olin valmiiksi tehnyt (tulostanut) pieniä runolappusia jotka sai liimata kortin sisäsvulle. Kivoja tulee ja helpolla. Siunausta!

• ellandroad

kysele...? Enpä ole uusavuttomuuden olevan näinkin laajalle levinnyttä.

• artmama

tämä on aika kiva..

tarvitset:
      -mustaa tai valkoista kartonkia
      -erivärisiä silkkipapereita
      -valokuva/piirros kortin antajasta
      -liimaa
      -sakset
      kyniä/liituja

leikkaa mustasta/valkoisesta kartongista kaksiosainen korttipohja.
      Leikkaa valokuvan/piirroksen kasvojen kokoinen aukko kanteen.

liimaa kasvokuva/piirros sisäpuolelle niin että se näkyy kortin aukosta kun kortti suljettuna.(huom.vain naama liimataan!)

leikkaa/revi ja liimaa silkkipapereista etusivulle aukon umpärille terälehtiä jotta muodostuu kukka(hyvä olla useita lomittain)(nyt kukan keskellä näkyy naama..)

piirrä sisäpuolelle päälle itse vartalo ja kirjoita ylä/alapuolelle "iloista ystävänpäivää!"

toiv.kirjoitin tarp.selkeästi ja jos tästä apua on niin mukava juttu.
      p.s. Itsekin olen työskennellyt pienten lasten parissa ja nyt omien ja naapurin lasten kanssa tulee askarreltua ja väkerrettyä kaikenlaista.. =)

• pezku1

piirtäkää ihmisiä eläimiä ja kaikkia otuksia leikatkaa ne ääriviivoja pitkin.Seuraavaksi piirtäkää toiselle paperille tausta missä hahmot voisivat olla esimerkiksi:avaruus,tivoli,hevosaita ja vaikka satumaa.Seuraavaksi liimaatte hahmot tausta paperiin ja kirjotatte tietysti ystävänpäivä terveiset kortin taakse.Kiva jos oli paremmin en osaa keksiä. t.petra10V P.S.JOS ET OSAA PIIRTÄÄ HAHMOJA NIIN VOITTE TULOSTAA TIETOKONEELLA JA TEHDÄ TAUSTAN YHDESSÄ

• :)

Okei, tässä nyt tämmöinen perus ohje.

Tee ensin kaava (sydän), tai leikkaa valmiiksi aika isoja sydämiä. Sitten lapset saavat koristella itse. Esim. Silkkipaperi tupsuja (Rypistä tolloja silkkipaperista) ja kimalletta, sydänleikkuri... Lapset saavat käyttää vapaasti mielikuvitusta. Toiselle puolelle voi sittn kirjoittaa jonkun runon tai jotain sellaista. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      48
      2982
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2626
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      107
      2175
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      143
      1900
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1852
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      23
      1737
    Aihe