KEMINMAAN KH:N PJ HARJOITTELIJA

PÄÄTÖKSET LAILLISESTI

Näyttää siltä, että Keminmaa on saanut harjoittelijan kh:n puheenjohtajaksi kun ei ole päätöksenteon käytännöt hallinnassa. Henkilövalinnoissa ei äänestetä jaa tai ei menetelmällä kuten alla olevasta uutisvinkistä käy ilmi.

Keskustelun aikana Hannu Roivainen esitti koulutuslautakuntaan Hannele Kurkelaa ja Raimo Arponen esitti Teemu Alataloa.

Kun oli tehty kaksi esitystä koulutuslautakuntaan kunnanhallituksen edustajista, puheenjohtaja esitti suoritettavaksi äänestyksen. Äänestystavaksi puheenjohtaja esitti, että ne, jotka kannattavat Hannele Kurkelaa koulutuslautakuntaan kunnanhallituksen edustajaksi, äänestävät ”JAA” ja ne, jotka kannattavat Teemu Alataloa koulutuslautakuntaan kunnanhallituksen edustajäksi, äänestävät ”EI”. Äänestystapa hyväksyttiin yksimielisesti.

Äänestyksessä annettiin ääniä seuraavasti:

”JAA”
5
Anttila, Koskela, Tasala, Tikkala, Roivainen

”EI”
4
Arponen, Kähkönen, Alatalo, Vittaniemi

Tyhjää

67

3514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkailijatar2007

että toinen ehdokas on JAA eli myönteinen ja toinen EI eli valmiiksi kielteinen. Mutta tää näyttää nyt olevan tätä.

Kaiken huipuksi apuhoitaja peittoaa AMK - insinöörin koulutuslautakunnan ollessa kyseessä. Mutta näissä ei olekaan substanssista kysymys vaan vallanhalusta ja politikoinnista. Edelliskerralla samainen apuhoitaja kepitti lukion opettajan. M.O.T. Huh huh!

• Tarkkaavaisempi

Tosiasiahan oli, että valittiin kunnanhallituksen edustajia eri lautakuntiin, joten ei siinä mitään erikoista , eikä syrjintää ole tapahtunut, sillä koululautakuntaan valittu apuhoitaja on kunnanhallituksen varsinainen jäsen ja tämä mainitsemasi AMK-insinööri on vain varajäsen, joten valinta oli aivan oikea, tosin keskustan ryhmässä on valittu yksi varajäsen aikaisemminkin
        kunnanhallituksen edustajakis silloin tekniseen lautakuntaan ja nyt ympäristölautakuntaan.Tarkoitus kuitenkin on , että nämä jäsenet ovat kunnanhallituksen varsinaisia jäseniä, joiden tarkoitus lienee olla jonkinlaisena linkkinä lautakuntien ja kunnanhallituksen välillä.keskustan ryhmässä tästä linjasta on kuitenkin haluttu poiketa tämän yhden kohdalla ja nyt he olisivat halunneet laajentaa aloittamaansa poikkeavaa menettelyä. Suurinpana syynä lienee koululautakunnan kohdalla keskustapuolueen omasta ryhmästä syrjäytetyn edustajan näpäyttäminen ottamalla hänen paikkansa. Yritys kuitenkin torbedoitiin ja näin oikeus tapahtui.

• tiirikainen
        Tarkkaavaisempi kirjoitti:

Tosiasiahan oli, että valittiin kunnanhallituksen edustajia eri lautakuntiin, joten ei siinä mitään erikoista , eikä syrjintää ole tapahtunut, sillä koululautakuntaan valittu apuhoitaja on kunnanhallituksen varsinainen jäsen ja tämä mainitsemasi AMK-insinööri on vain varajäsen, joten valinta oli aivan oikea, tosin keskustan ryhmässä on valittu yksi varajäsen aikaisemminkin
        kunnanhallituksen edustajakis silloin tekniseen lautakuntaan ja nyt ympäristölautakuntaan.Tarkoitus kuitenkin on , että nämä jäsenet ovat kunnanhallituksen varsinaisia jäseniä, joiden tarkoitus lienee olla jonkinlaisena linkkinä lautakuntien ja kunnanhallituksen välillä.keskustan ryhmässä tästä linjasta on kuitenkin haluttu poiketa tämän yhden kohdalla ja nyt he olisivat halunneet laajentaa aloittamaansa poikkeavaa menettelyä. Suurinpana syynä lienee koululautakunnan kohdalla keskustapuolueen omasta ryhmästä syrjäytetyn edustajan näpäyttäminen ottamalla hänen paikkansa. Yritys kuitenkin torbedoitiin ja näin oikeus tapahtui.

Mutta voisihan ne asiat viedä mihin tahansa lopputulokseen asianmukaisella tavalla.

Keskustalla on niin pätevää sakkia, että asiantuntijoita löytyy paikalle kuin paikalle muitakin kuin asentajia, autonkuljettajia ja siivoojia. Ne ammatit tuntuvat Keminmaassa pätevöittävän parhaiten tehtävään kuin tehtävään.

• pilkunviilaajatar

Ihan vaan kovalla peellä. Ei tarvi hienostella.

• vieläkin tarkkaavaisempi

Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että tälläkin pienellä menettelyllä pyrittiin vain ja ainoastaan tekemään kiusaa "apuhoitajalle".

Korjauksena kuitenkin äskeiseen... kunnanhallituksen edustajan ei tarvitse olla varsinainen jäsen, myös varajäsen voidaan valita tehtävään. Mutta tottahan on että tehtävän tarkoitus voi täyttyä paremmin valitsemalla kunnanhallituksen varsinainen jäsen eli henkilö joka todennäköisemmin istuu myös hallituksen kokouksessa.

• vas liitto

Tähän saavat nyt kuntalaiset tottua, kun ensin panimme terveyskeskuksen polvilleen eikä uusia lääkäreitäkään tunnu olevan halukkaina kuntaamme.

Annamme teille rutisijoille oikein Isä Aurinkoisen kädestä.

• voe voe teitä hyväksikäyttäjiä
        vieläkin tarkkaavaisempi kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että tälläkin pienellä menettelyllä pyrittiin vain ja ainoastaan tekemään kiusaa "apuhoitajalle".

Korjauksena kuitenkin äskeiseen... kunnanhallituksen edustajan ei tarvitse olla varsinainen jäsen, myös varajäsen voidaan valita tehtävään. Mutta tottahan on että tehtävän tarkoitus voi täyttyä paremmin valitsemalla kunnanhallituksen varsinainen jäsen eli henkilö joka todennäköisemmin istuu myös hallituksen kokouksessa.

tehnyt koskaan mitään kiusaa entiselle ryhmälleen ja puolueelleen? Ei tietenkään heidän mielestään, jotka reppanaa hyväkseen käyttävät.

• vieläkin tarkkaavaisempi
        voe voe teitä hyväksikäyttäjiä kirjoitti:

tehnyt koskaan mitään kiusaa entiselle ryhmälleen ja puolueelleen? Ei tietenkään heidän mielestään, jotka reppanaa hyväkseen käyttävät.

Ei minua tarvitse teititellä. Olen ihan tavallinen kuntalainen, en esim. kenenkään hyväksikäyttäjä. Seurailen vain mielenkiinnolla tätä kunnan nykytilannetta ja sen kehittymistä. Tavallisella kuntalaisellakin kai on oikeus mielipiteeseen.

Vielä ajattelin tässä todeta kun jossain tämän viestiketjun kirjoituksessa puhuttiin vallanhalusta... kunnanhallituksen edustajalla ei tietääkseni ole lautakunnissa kuin paikallaolo- ja puheoikeus. Tietysti puheoikeudellakin voi lautakunnan jäsenten mielipiteeseen vaikuttaa...mutta varsinaista valtaa tämä tehtävä ei tuo.

• sinä reppanampi
        voe voe teitä hyväksikäyttäjiä kirjoitti:

Voe, voe sinua reppana, raukka ressukka ruppanaa, kun ottaaniin pirusti sulla pääkoppaan tuon apuhoitajan pärjääminen luottamustehtävissä , vaikka oma ryhmä hänet ulkoistikin, kun eivät saaneet ryhmäjyrän alle. Hattua minä nostan kuntalaisena ja äänestäjänä hänelle ja korkealle ja toivotan jaksamista jatkossakin, sillä siinä vasta kunnon keskustapuolueen jäsen , joka on kunniaksi aatteelleen, eli hänessä jos kenessä on sitä jotakin. Tosi rautainen nainen.
        Ei hyväksi käyttäjä , eikä käytetty.

• ei-vassari
        sinä reppanampi kirjoitti:

Voe, voe sinua reppana, raukka ressukka ruppanaa, kun ottaaniin pirusti sulla pääkoppaan tuon apuhoitajan pärjääminen luottamustehtävissä , vaikka oma ryhmä hänet ulkoistikin, kun eivät saaneet ryhmäjyrän alle. Hattua minä nostan kuntalaisena ja äänestäjänä hänelle ja korkealle ja toivotan jaksamista jatkossakin, sillä siinä vasta kunnon keskustapuolueen jäsen , joka on kunniaksi aatteelleen, eli hänessä jos kenessä on sitä jotakin. Tosi rautainen nainen.

sinä paskiainen et tiedä keskustalaisuudesta enempää kuin oravanpoika jäätyneestä kävystä!

• jäätynyt käpy

saa olla ihan rauhassa alimmaisena!

• aiheet on

liittyy tuohon alkuperäiseen aiheeseen?

• tsykiatri
        vieläkin tarkkaavaisempi kirjoitti:

Ei minua tarvitse teititellä. Olen ihan tavallinen kuntalainen, en esim. kenenkään hyväksikäyttäjä. Seurailen vain mielenkiinnolla tätä kunnan nykytilannetta ja sen kehittymistä. Tavallisella kuntalaisellakin kai on oikeus mielipiteeseen.

Vielä ajattelin tässä todeta kun jossain tämän viestiketjun kirjoituksessa puhuttiin vallanhalusta... kunnanhallituksen edustajalla ei tietääkseni ole lautakunnissa kuin paikallaolo- ja puheoikeus. Tietysti puheoikeudellakin voi lautakunnan jäsenten mielipiteeseen vaikuttaa...mutta varsinaista valtaa tämä tehtävä ei tuo.

hekolle ihmiselle kovastikin valtaa. voi ukolle keittiössä näyttää jääkaapin paikan!

• kjhvjvj

lisoillenne ens vaaleissa

• Sultako jäätyi
        jäätynyt käpy kirjoitti:

saa olla ihan rauhassa alimmaisena!

Voe, voe sinua resukka, kun sulla on tainnu se jäätynytkin käpy jo tulla jyrsittyä, kun täytyy noin jyrsiä täällä muita, vai joko laarin pohja tyhjänä pilkottaa?

• Minä mikään vassari ole
        ei-vassari kirjoitti:

sinä paskiainen et tiedä keskustalaisuudesta enempää kuin oravanpoika jäätyneestä kävystä!

Älä kuule ammu täällä umpimähkään kaikkea mikä liikkuu, äläkä hyvä ihminen varsinkaan oravanpoikasia. Keskustan ryhmää ei kestä arvostella edes oman puolueen ihmisten, kuten sinun tekstistäsi voi lukea. Minä en ole mikään vassaritekstin tekijä, vaan ihan puhdas keskustalainen, sillä olen aina äänestänyt kaikissa vaaleissa keskustan ehdokasta, myös eduskunta-ja eurovaaleissa, mutta minä olenkin sellainen vanhanajan ihminen , että erotan oikean väärästä, enkä hyväksy sitä, että yhtä keskustapuolueen jäsentä jatkuvasti haukutaan ja morkataan ja vielä omien puolueihmisten taholta.
        Enkä minä ole mikään paskiainen , vaan ihan tavallinen työtätekevä ja asiansa hoitava kuntalainen, joka odottaa oman puolueensa ihmisiltä edes jonkinlaisia käytöstapoja ja jos ei niitä kerran ole, niin kannattaisi olla nolaamatta koko keskustanryhmää täällä omalla sivistymät-tömyydellään.Onhan meillä kai asiallistakin sanottavaa, ja jos ei ole , niin se on todella valitettavaa.

• apuvälienoppia
        kjhvjvj kirjoitti:

lisoillenne ens vaaleissa

Tuu hyvänen aika siekii ja tuo kaveriskii, niin saatta ajatelloo omil aivoillanne ja tehä niinko ite tunnetta parrain olevan. Meil kun ei oo sitä ryhmäkurrii, ett´jouvuttais siut erottaan ryhmäst,
        jos sie et käyttävy meiän muien mieliks´. Kato ko me tiiettään, et sie oot oma ittes ja siulki on annettu omat ajatteluvälineet jo syntyessäis.
        Parempi siul on meiän mukana ollakii, tuu tokkisa, jos mieles tekkee noin kauhiast.

• mitä eroa?
        apuvälienoppia kirjoitti:

Tuu hyvänen aika siekii ja tuo kaveriskii, niin saatta ajatelloo omil aivoillanne ja tehä niinko ite tunnetta parrain olevan. Meil kun ei oo sitä ryhmäkurrii, ett´jouvuttais siut erottaan ryhmäst,
        jos sie et käyttävy meiän muien mieliks´. Kato ko me tiiettään, et sie oot oma ittes ja siulki on annettu omat ajatteluvälineet jo syntyessäis.
        Parempi siul on meiän mukana ollakii, tuu tokkisa, jos mieles tekkee noin kauhiast.

Hullut voi parantua!

• Yläkoululainen
        apuvälienoppia kirjoitti:

Tuossahan se nyt todistettiin!

• leastd.isäntämies
        Minä mikään vassari ole kirjoitti:

Älä kuule ammu täällä umpimähkään kaikkea mikä liikkuu, äläkä hyvä ihminen varsinkaan oravanpoikasia. Keskustan ryhmää ei kestä arvostella edes oman puolueen ihmisten, kuten sinun tekstistäsi voi lukea. Minä en ole mikään vassaritekstin tekijä, vaan ihan puhdas keskustalainen, sillä olen aina äänestänyt kaikissa vaaleissa keskustan ehdokasta, myös eduskunta-ja eurovaaleissa, mutta minä olenkin sellainen vanhanajan ihminen , että erotan oikean väärästä, enkä hyväksy sitä, että yhtä keskustapuolueen jäsentä jatkuvasti haukutaan ja morkataan ja vielä omien puolueihmisten taholta.
        Enkä minä ole mikään paskiainen , vaan ihan tavallinen työtätekevä ja asiansa hoitava kuntalainen, joka odottaa oman puolueensa ihmisiltä edes jonkinlaisia käytöstapoja ja jos ei niitä kerran ole, niin kannattaisi olla nolaamatta koko keskustanryhmää täällä omalla sivistymät-tömyydellään.Onhan meillä kai asiallistakin sanottavaa, ja jos ei ole , niin se on todella valitettavaa.

kerroppa miten toimitaan sääntöjen mukaan puolueessa kuin puolueessa, kun henkilö toimii vastoin oman kunnallisjärjestönsä ja valtuustoryhmänsä demokraattisia (tosin äänestyssellaisia) päätöksiä? Ole hyvä ja valaise minua!

Eiköhän käy niin, että porukka kuin porukka laittaa tuollaisen niskuroijan jäähylle? Ja jos siellä jäähyllä ollaan kiltisti, sieltä on mahdollisuus palata takaisin. Ellei meno muutu, Siperia jatkuu.

Kun rehellisyys ja esivallan kunnioitus puuttuu, alkavat jutut lipsua pieniin valheisiin, siitä suurempiin jne jne. Edessä on loputon suo. Ja siitä ei selviä edes isolla rahalla. Voi olla jopa puolison seurapuhetilaisuuksien väheneminen seurauksena...

• muuallakin järkeä kuin kesk...
        Minä mikään vassari ole kirjoitti:

Penään vain oikeudenmukaisuusperiaatteita.

Eiköhän se ryhmä itse pidä puoliaan. Hyvinpä tuo on asiansa hoitanut näin vierestä katsottuna. Tuskin tarvii sen enempää sinua kuin minuakaan puhumaan puolestaan.

• järjenjuoksu kondiksessa
        Yläkoululainen kirjoitti:

Tuossahan se nyt todistettiin!

Vaan etpä sinäkään ole mikään järjen jättiläinen, vaikka jo yläkoululaista esität. Tosin onhan se koulu käytävä sinunkin loppuun saakka, vaikka menis sitten useampikin vuosi sitä taapertaessasi.
        Toivotan kuitenkin menestystä ja ahkeraa tarkkaavaisuutta tunneilla, ettet koko ikääsi joudu kuluttamaan tossa peruskoulussa.Nolo homma , kun nuoremmat ajaa sinusta jo ohi.Lapsiraukka.

• ruokatunteilija

Tässä sitä nyt tulee. Hanurista.

• hoh hoijaa

Kerrotko miten tässä olisi pitänyt menetellä että se olisi sinun mielestä oikein? Mielestäni tässä ei ole tapahtunut virhettä eli laillinen menettely.

• opaskoira

Yhdistystoiminnan opas

Äänestys ja vaali

Keskustelussa voi tulla useampi kuin yksi ratkaisuehdotus asiaan. Jos yksimielisyyttä ei ole, päätös tehdään äänestämällä. Äänestyksellä voidaan päättää jostain asiasta tai

valita henkilöitä tehtäviin, esimerkiksi hallitukseen. Henkilöiden valintaa koskevaa äänestystä sanotaan henkilövaaliksi.

Periaatteena on, että jokainen 15 vuotta täyttänyt yhdistyksen jäsen saa äänestää. Jokaisella on käytössään yksi ääni. Yhdistyksen säännöissä voi olla tarkempia äänestystä koskevia määräyksiä.

Kokouksen puheenjohtaja huolehtii siitä, että äänestykset ja vaalit suoritetaan oikein.

Puheenjohtaja ehdottaa äänestystä. Hän kertaa vaihtoehtoiset ratkaisut, joita keskustelussa on asiaan ehdotettu.
        Äänestykseen ehdotus otetaan mukaan vain, jos sitä on kannatettu. Se tarkoittaa, että asiasta on ollut samaa mieltä myös joku muu kuin ehdotuksen tekijä. Kannatus pitää sanoa ääneen puheenvuorossa.

Henkilöiden valinta eli henkilövaali on erilainen. Siinä jokainen ehdotettu henkilö on mukana äänestyksessä, vaikka kukaan ei olisi kannattanut. !!!!

Avoin äänestys

Puheenjohtaja ehdottaa myös äänestystapaa. Tavallisesti käytössä on avoin äänestys. Puheenjohtaja pyytää, että ehdotuksen kannattajat nostavat kätensä. Ääntenlaskijat laskevat, kuinka monta kättä on pystyssä eri ehdotusten kohdalla. Yli puolet äänistä saanut ehdotus voittaa. Jos kaksi ehdotusta saa saman verran ääniä, puheenjohtajan ääni ratkaisee, kumpi voittaa.
        Sääntöjen muuttaminen ja yhdistyksen lopettaminen vaativat kuitenkin kolme neljäsosaa äänistä, elleivät yhdistyksen omat säännöt muuta määrää.

Suljettu lippuäänestys

Suljettu lippuäänestys on melko harvoin käytetty, mutta

henkilövaalissa se on yleinen äänestystapa. !!!!

Kun esimerkiksi yhdistyksen hallitukseen on useampi ehdokas kuin siihen valitaan, heistä äänestetään.
        Kokouksen osanottajille, joilla on äänioikeus, annetaan jokaiselle äänestyslippu. Puheenjohtaja lukee ehdokkaiden nimet ja sanoo vielä, kuinka monta ehdokasta enintään saa äänestää. Henkilövaalissa siis saa äänestää useampaa kuin yhtä henkilöä, mutta määrän voi itse valita.
        Jokainen osanottaja kirjoittaa lippuun kannattamansa yhden tai useamman ehdokkaan nimet. Eniten ääniä saaneet valitaan.

Jos tulee tasapeli, voittaja ratkaistaan arvalla.

• jälleen kerran
        opaskoira kirjoitti:

Yhdistystoiminnan opas

Äänestys ja vaali

Keskustelussa voi tulla useampi kuin yksi ratkaisuehdotus asiaan. Jos yksimielisyyttä ei ole, päätös tehdään äänestämällä. Äänestyksellä voidaan päättää jostain asiasta tai

valita henkilöitä tehtäviin, esimerkiksi hallitukseen. Henkilöiden valintaa koskevaa äänestystä sanotaan henkilövaaliksi.

Periaatteena on, että jokainen 15 vuotta täyttänyt yhdistyksen jäsen saa äänestää. Jokaisella on käytössään yksi ääni. Yhdistyksen säännöissä voi olla tarkempia äänestystä koskevia määräyksiä.

Kokouksen puheenjohtaja huolehtii siitä, että äänestykset ja vaalit suoritetaan oikein.

Puheenjohtaja ehdottaa äänestystä. Hän kertaa vaihtoehtoiset ratkaisut, joita keskustelussa on asiaan ehdotettu.
        Äänestykseen ehdotus otetaan mukaan vain, jos sitä on kannatettu. Se tarkoittaa, että asiasta on ollut samaa mieltä myös joku muu kuin ehdotuksen tekijä. Kannatus pitää sanoa ääneen puheenvuorossa.

Henkilöiden valinta eli henkilövaali on erilainen. Siinä jokainen ehdotettu henkilö on mukana äänestyksessä, vaikka kukaan ei olisi kannattanut. !!!!

Avoin äänestys

Puheenjohtaja ehdottaa myös äänestystapaa. Tavallisesti käytössä on avoin äänestys. Puheenjohtaja pyytää, että ehdotuksen kannattajat nostavat kätensä. Ääntenlaskijat laskevat, kuinka monta kättä on pystyssä eri ehdotusten kohdalla. Yli puolet äänistä saanut ehdotus voittaa. Jos kaksi ehdotusta saa saman verran ääniä, puheenjohtajan ääni ratkaisee, kumpi voittaa.
        Sääntöjen muuttaminen ja yhdistyksen lopettaminen vaativat kuitenkin kolme neljäsosaa äänistä, elleivät yhdistyksen omat säännöt muuta määrää.

Suljettu lippuäänestys

Kun esimerkiksi yhdistyksen hallitukseen on useampi ehdokas kuin siihen valitaan, heistä äänestetään.
        Kokouksen osanottajille, joilla on äänioikeus, annetaan jokaiselle äänestyslippu. Puheenjohtaja lukee ehdokkaiden nimet ja sanoo vielä, kuinka monta ehdokasta enintään saa äänestää. Henkilövaalissa siis saa äänestää useampaa kuin yhtä henkilöä, mutta määrän voi itse valita.
        Jokainen osanottaja kirjoittaa lippuun kannattamansa yhden tai useamman ehdokkaan nimet. Eniten ääniä saaneet valitaan.

Eikös asia ole näin että puheenjohtaja ehdottaa äänestystapaa. Jos tämä ei muille käy tai joku kokouksessa pyytää esim. suljettua lippuäänestystä niin näin myös menetellään. Jos puheenjohtajan ehdotus äänestystavasta sopii kaikille niin se on sitten siinä...

Ei tällä äänestystavalla varmaan lopputulokseen ollut merkitystä. Turhaa rutinaa vain...

Tuntuu että tässä taas pilkkua viilataan ja turhasta huomautellaan.

• diagnostikko
        jälleen kerran kirjoitti:

Eikös asia ole näin että puheenjohtaja ehdottaa äänestystapaa. Jos tämä ei muille käy tai joku kokouksessa pyytää esim. suljettua lippuäänestystä niin näin myös menetellään. Jos puheenjohtajan ehdotus äänestystavasta sopii kaikille niin se on sitten siinä...

Ei tällä äänestystavalla varmaan lopputulokseen ollut merkitystä. Turhaa rutinaa vain...

Tuntuu että tässä taas pilkkua viilataan ja turhasta huomautellaan.

Mikä sinä olet ihmisten rutinoista arvioimaan, mikä on turhaa ja mikä ei? Kai jokainen saa rutista ihan siitä mistä haluaa, vai?

• ei jaksas
        opaskoira kirjoitti:

Yhdistystoiminnan opas

Äänestys ja vaali

Avoin äänestys

Suljettu lippuäänestys

ajattelua ja lukutaitoa.

• vallesmanninlakitupa

Turhaanpa sinä täällä yrität mollata oikein isoilla puukstaaveilla kunnahallituksen puheenjohtajaa harjoittelijaksi.Sitähän ei kuule usko Erkkikään, eikä Erkin veli Vertti, eikä Vertin sisko Sirkka-Orvokki.Nykyinen puheenjohtaja kyllä osaa hommansa, joten turhaan sinä siellä jälkiviisana luulit keksineesi hyvän aiheen kyseenalaistaa puheenjohtajan tominnan.Hah,hah haa. Mene kuule kursseille ,kokoustekniikan sellaiselle ja tule sitten näsäviisaana uudelleen esittämään väittämääsi. Olitko kenties kokouksessa mukana ja puit taskussasi nyrkkiä, etkä uskaltanut ottaa väittämääsi esille, vaan päätit tuoda "neroutesi" esille täällä suuremmille joukoille? Vahinko vain, kun asiasi menikin ns. persiilleen ja sinä kun olit olevinasi viisas, niin viisas, mutta oppia ikä kaikki.

• Pohjan Akka
    • Joutavanpäivästä

Ei se näköjään tarvitse olla iso asia josta saadaan nahina aikaiseksi siellä Keminmaassa.Tämä nyt on jo pikkuisen naurettavaa.Yksi hölmö aloittaa spekuloinnin jostakin mitättömästä asiasta ja siitäkös sota syttyy.Taitaa olla aika köyhää elämä teillä siellä.Ettekö saa mitään rakentavaa keskustelua aikaiseksi?Yrittäkääpäs, niin seuraamme mielenkiinnolla miten se onnistuu.Ja voitais tietenkin panna pystyyn oikein vedonlyönti asiasta se kun on niin muotia nykypäivänä.No niin, jäämme mielenkiinnolla odottamaan mikä on teidän käsityksenne rakentavasta keskustelusta.Ett silleen.

• Keskustalainen2007

Eikö ole kumma!

• toinen keskustalainen

sana hölmö. Kuinka pätevä olet tekemään diagnoosia toisen ihmisen hölmöydestä? Oletko varma, ettei joku ajattele sinun ajatuksistasi ja kommenteisasti samalla tavalla ja voi olla yhtä oikeassa?

Toinen sana on sota. Ei kai nyt vähäinen anonyymi sanailu ole sotaa? Eihän? Jos ihmiset nyt täällä paineitaan purkavat, eikö se ole parempi keino kuin hakata muija ja lapset tai särkeä katulamput?

Odotat rakentavaa keskustelua, mutta jäimme odottamaan, mikä sinun kommentissasi oli sitä rakentavaa? En huomannut sellaista. Odotamme siis sinun käsitystäsi rakentavasta keskustelusta sekä aiheita siihen suuntaan. Mistä me voisimme sinun mielestäsi keskustella täällä?

Elämämme ei ole yhtään köyhää. Päinvastoin. Hetkellisesti kuntamme on vähän heikoilla, mutta täältä noustaan vielä. Väliaikaista kaikki on vaan!

• Pohjan Akka
    • Haukotus

Ihan olkaa rauhallisin mielin keminmaalaiset. KHpj on niin kokenut että ihan sama millä keinoin äänestetään. Lopputulos on sama. Valtaa pitävät ovat kunniallisia, jos jotain on pielessä se on sitä vain siksi, että edelliset valtaa pitävät olivat niinniintyhmiä ja ahneita (ja reppanoita) että aikaa nyt vaan kuluu asioita korjatessa, hiukan meinasi kiirekin tulla tässä hätäjarruja päälle kiskoessa. Pahoillaan toki ovat kun terveyspuoli meni nurin vähän vahingossa, ei ollut tarkoitus ihan näin, kerrankos sitä sattuu. Mutta ei se oikeasti ollut päättäjien syy, lääkärithän ne lähti, ei päättäjät. Maine sitäpaitsi vain kasvoi. Lisää päätöksiä on tulossa, kyllä he meidän parasta ajattelevat ja varmasti kaikki menee taas ihan oikein ja lainmukaan niin kuin tähänkin asti. Kaikki on hyvin ja yhä paranee. Tuleva kunnajohtaja on ihan loistava ja paras, yrityksillä alkaa mennä oikein hyvin, ja työläisillä ja lapsilla ja vanhuksilla ja meillä kaikilla. Luottakaa luottakaa. Päättäjät nukkuvat yönsä hyvin, ajatelkaa, ei yhtään huonoa päätöstä kuuteen vuoteen. He eivät erehdy koskaan. Nukkukaa hyvin, ei tarvitse herättää.

• anal yytikko

Yritin tunnistaa oikean "sävellajin" kommentistasi. En saanut selvää. Ehkä kuitenkin sen verran, että luulen käpysi olevan jäässä. Vituttaako?

• Haukotus
        anal yytikko kirjoitti:

Yritin tunnistaa oikean "sävellajin" kommentistasi. En saanut selvää. Ehkä kuitenkin sen verran, että luulen käpysi olevan jäässä. Vituttaako?

Mikä sävellaji? Käpy? Pakkasta pitelee täälläkin. Ei tarvitse analysoida. Ei tässä kukaan kenenkään puolella ole, oman napani ympärillä minäkin pyörin niin kuin sinäkin. Ollaan kavereita ja anna minun nyt nukkua rauhassa.

• joutavanpäiväistä
        anal yytikko kirjoitti:

Tässä se tuli heti todistettua se Keminmaalaisten fiksuus;saivarteluaja vi....a, senhän te kyllä osaatte, mutta se rakentava akeskustelua, sitä ette.Nyt kyllä säälittää......Mitähän asialle voitaisiin alkaa tekemään?Miettikääpäs oikein yhdessä siellä.Se, että täällä puretaan paineita on aivan oikein, mutta en olisi uskonut, että teillä niitä paineita syntyy jatkuvasti ja te olette näköjään hyviä niitä itse luomaankin.Jopa kärpäsestä siellä tehdään härkänen.Mutta olisikohan teillä vielä toivoa, miltä teistä itsestänne tuntuu?Vai onko kaikki voimanne ja puhtinne mennyt siihen, että toisillenne saivartelette?Alkakaa nyt jo puhaltamaan yhteiseen hiileen, ennen kuin tulee paha susihukka ja puhaltaa koko majanne nurin.

• saivare
        joutavanpäiväistä kirjoitti:

Tässä se tuli heti todistettua se Keminmaalaisten fiksuus;saivarteluaja vi....a, senhän te kyllä osaatte, mutta se rakentava akeskustelua, sitä ette.Nyt kyllä säälittää......Mitähän asialle voitaisiin alkaa tekemään?Miettikääpäs oikein yhdessä siellä.Se, että täällä puretaan paineita on aivan oikein, mutta en olisi uskonut, että teillä niitä paineita syntyy jatkuvasti ja te olette näköjään hyviä niitä itse luomaankin.Jopa kärpäsestä siellä tehdään härkänen.Mutta olisikohan teillä vielä toivoa, miltä teistä itsestänne tuntuu?Vai onko kaikki voimanne ja puhtinne mennyt siihen, että toisillenne saivartelette?Alkakaa nyt jo puhaltamaan yhteiseen hiileen, ennen kuin tulee paha susihukka ja puhaltaa koko majanne nurin.

Kuule ja rauhoitu, elä nyt juutu ja jää saivartelemaan tähän Keminmaapalstaan, siellä on suomi24:ssä paaaaljon muitakin aiheita, ootkos huomannut että ei tarvi klikata kaikkia juttuja auki, teippaa vaikka sormi nenään kiinni.

• joutavanpäiväistä
        saivare kirjoitti:

Kuule ja rauhoitu, elä nyt juutu ja jää saivartelemaan tähän Keminmaapalstaan, siellä on suomi24:ssä paaaaljon muitakin aiheita, ootkos huomannut että ei tarvi klikata kaikkia juttuja auki, teippaa vaikka sormi nenään kiinni.

sinulle, että sinun ei kannata osallistua vedonlyöntiin, sillä et taida olla niitä fiksuimpia, sillä metsään meni arvauksesi.Sori

• joutavanpäivaistä
        saivare kirjoitti:

sinulle, että älä osallistu vedonlyöntiin yms .sillä veikkauksesi meni päin honkia.Sori

• joutavanpäisäistä
        saivare kirjoitti:

Sinun ei kannata osallistua vedonlyöntiin eikä muuhunkaan veikkaamiseen, sillä metsään meni, että kolina kävi.Sori, tällä arvalla ei voittoa

• Käpyjä näkyvissä
        anal yytikko kirjoitti:

Sinä se olet vissiin se metsänhoitaja, kun olet niin kovasti huolissasi, milloin käpyjen jäätymisestä, milloin oravanpoikasista. Kummasta sulla lienee suurempi huoli siitäkö, että sinun käpysi jäätyy, vai syövätkö pikkuoravat sinun puustasi niitä käpyjä? Luulet olevasi kovastikin fiksu ihminen, mutta eipä sinun sanavarastoosi paljon sanoja kuulu, kun aina on tuo käpy mielessä ja kielessä.

• oravanmetsästäjä
        Käpyjä näkyvissä kirjoitti:

Sinä se olet vissiin se metsänhoitaja, kun olet niin kovasti huolissasi, milloin käpyjen jäätymisestä, milloin oravanpoikasista. Kummasta sulla lienee suurempi huoli siitäkö, että sinun käpysi jäätyy, vai syövätkö pikkuoravat sinun puustasi niitä käpyjä? Luulet olevasi kovastikin fiksu ihminen, mutta eipä sinun sanavarastoosi paljon sanoja kuulu, kun aina on tuo käpy mielessä ja kielessä.

oravaa, jolla on käpy jäässä! Buhahahahahahaaa!

• vassaripentu
        oravanmetsästäjä kirjoitti:

oravaa, jolla on käpy jäässä! Buhahahahahahaaa!

JEPJEP!

• pettikö ehkäsy
        vassaripentu kirjoitti:

JEPJEP!

täh?

• Laitetaanko lähete
        pettikö ehkäsy kirjoitti:

täh?

Nyt sinä reppana olet kyllä eksynyt pahemman kerran surffaillessasi näillä sivuilla, sillä
        olikohan sulla tarkoitus päästä gynegologille ,
        kun tuollaisia kyselet? Etkö tiedä sitä, että jos olet lasketellut laulellen vesiä ilman ehkäisyä, niin todennäköisellä varmuudella on ehkäisysi pettänyt, tai kaveri on vetänyt sinua retkuun ja uskotellut hoitaneensa ehkäisyn. Ei kannattaisi ruveta intiimimpään suhteeseen, kun ette tuon vertaa tiedä omien vehkeittenne hallinnasta.
        Suosittelen nyt pikaisesti käymään raskaustestissä ja varmistamaan asian, ettei mahdollinen synnytys tule teille molemmille yhtä yllätyksenä.Ja tiedoksi teille vielä se, että Suomessa toimii sellainenkin palvelu, kuin ehkäisyneuvola, joten sieltä jatkossa sitten neuvoja kysymään, ettei tarvitse täällä 24-keskustelupalstoilla mokomaa asiaa kysellä. Muuten olisi mielenkiintoista tietää minkä ikäinen olet, kun olet vähän niin kuin sievästi sanottuna ulkona tässä asiassa?
        Toivotaan , että asianne selkiytyvät ja teistä tulee hyvät vanhemmat tulevalle lapsellenne.

• vassari

Vituttaako? Siitäs saitte!

• keputti

Tuskin saat aikaa terveyskeskuksesta?

• pillit pussiin ja
        keputti kirjoitti:

Tuskin saat aikaa terveyskeskuksesta?

vihelletä peli poikki ja laiteta koko virallisesti Keminmaa ja Kemi yhteen. Miksi pitää olla kaksi Kemiä vierekkäin, tapellaan joen keskellä olevasta saaresta ja molemmat on vararikon partaalla. Yhdessä kemissä on ihan riittämiin ja kun punaista ja vihreää yhdistää tulee punamultaa:D

• tommosia niistä tullee

valta kihahtanu huiviin!

• Simmonen

Paimenna sinä keputti vain rauhassa niitä omia porsaitas ja koita saada ne pysymään omassa aitauksessa, ettei vain käy kuule kuin teillä tuossa kuntapolitiikassa, että edustajat lipsuvat valtanne ulottumattomiin ja löytävät paremmat oltavat naapurin karsinasta.

• kahvassa

Voi että ko kepulaisilla vituttaa, ihan ääneen.
      Koittakaa kestää.

• keputti

saappa kommari nähä!

• Pohjan Akka

• Pohjan Akka
        Pohjan Akka kirjoitti:

http://www.niinisto.net/

http://www.suomentoivo.fi/main.site?action=siteupdate/view&id=43

http://www.ullakarvo.fi/

• Etelän Akka
        Pohjan Akka kirjoitti:

http://www.ullakarvo.fi/

Sinä näyt olevan suorastaan hullaantunut tuohon ns. kykypuolueeseen, kun lukee näitä palstoja.
        Etköhän nyt kuitenkin ole pikkuisen eksynyt raiteiltasi, vai oletko jonkin suurituloisen ökyrikkaan kotirouva,joka ei tiedä todellisesta elämästä niin hölkäsen pölähtämää, mutta on niin kokoomuksen lumoissa että oksat pois.

• Pohjan Akka
        Etelän Akka kirjoitti:

Sinä näyt olevan suorastaan hullaantunut tuohon ns. kykypuolueeseen, kun lukee näitä palstoja.
        Etköhän nyt kuitenkin ole pikkuisen eksynyt raiteiltasi, vai oletko jonkin suurituloisen ökyrikkaan kotirouva,joka ei tiedä todellisesta elämästä niin hölkäsen pölähtämää, mutta on niin kokoomuksen lumoissa että oksat pois.

"ökyrikkaan kotirouva"...MISTÄ arvasit? Mie olen just semmonen. Mikähän sinä olet, kun taidat olla "Suomen Kaikkien Aikojen Paras köyhyyspaketti" -Heinäluomaan kallellaan. Ethän sinä tosin sitä(kään) kerro. Jotenkin vain voi päätellä salamyhkäisestä tyylistäsi.

nyt on vaalit tulossa. Yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat minua, nekin. Mielelläni juttelen ihan asiallisista ASIOISTAKIN näine kykyineni, mitä nyt tällainen "ökyrikkaan kotirouva" pystyy.

mistähän sinulle löytäisin musiikkipläjäyksen, mikä olisi sopiva näin "ökyrikkaan kotirouva"n suositella...ootas ko haen:

http://www.youtube.com/watch?v=IRQJxTg6i_A

• Pohjan Akka
        Pohjan Akka kirjoitti:

"ökyrikkaan kotirouva"...MISTÄ arvasit? Mie olen just semmonen. Mikähän sinä olet, kun taidat olla "Suomen Kaikkien Aikojen Paras köyhyyspaketti" -Heinäluomaan kallellaan. Ethän sinä tosin sitä(kään) kerro. Jotenkin vain voi päätellä salamyhkäisestä tyylistäsi.

nyt on vaalit tulossa. Yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat minua, nekin. Mielelläni juttelen ihan asiallisista ASIOISTAKIN näine kykyineni, mitä nyt tällainen "ökyrikkaan kotirouva" pystyy.

mistähän sinulle löytäisin musiikkipläjäyksen, mikä olisi sopiva näin "ökyrikkaan kotirouva"n suositella...ootas ko haen:

http://www.youtube.com/watch?v=IRQJxTg6i_A

http://www.youtube.com/watch?v=5SLTWns5WFw&mode=related&search=

• hallintosääntö

Jos mennään vielä itse asiaan, niin tuommoinen päätös kyllä kaatuu menettelyvirheeseen, jos joku valittaa hallinto-oikeuteen.

• lakkimies

Näin on!

• Ei kaadu!

Älä nyt hullujas höpötä. Puhhenjohtaja on kysynyt kokoukseen osallituvilta, että sopiiko tällainen äänestysmenettely ja se on kaikille passannut, eikä kukaan ole muuta mallia ehdottanut , joten se siitä. Älä sinä kuule kuvittele meidän puheenjohtajaa miksikään vasta-alkajaksi. Hän tietää miten menetellään, sillä on kuule kokemusta suuremmistakin kuvioista ja kaikenlaisista äänestyksistä, joten turhaa täällä on esittää epätotuuksia ja jos se sinua noin harmittaa, niin vie hyvä ihminen oikaisuvaatimuksesi heti postiin ja valita niin korkealle, sillä tässä on kuule sulla vain taivas rajana.

• hallintolaki kunniaan
        Ei kaadu! kirjoitti:

Älä nyt hullujas höpötä. Puhhenjohtaja on kysynyt kokoukseen osallituvilta, että sopiiko tällainen äänestysmenettely ja se on kaikille passannut, eikä kukaan ole muuta mallia ehdottanut , joten se siitä. Älä sinä kuule kuvittele meidän puheenjohtajaa miksikään vasta-alkajaksi. Hän tietää miten menetellään, sillä on kuule kokemusta suuremmistakin kuvioista ja kaikenlaisista äänestyksistä, joten turhaa täällä on esittää epätotuuksia ja jos se sinua noin harmittaa, niin vie hyvä ihminen oikaisuvaatimuksesi heti postiin ja valita niin korkealle, sillä tässä on kuule sulla vain taivas rajana.

löysit? Buhahahahaaaa!

• Buhah...ööö
        hallintolaki kunniaan kirjoitti:

löysit? Buhahahahaaaa!

"Siivousoppaasta", buhahhaha...vai miten se meni. Elä sie meitin isä aurinkoista moiti, jo ihanaiselta 80-l on hän tietämme valaissut ja äänestyskäyttäytymistä ohjannut. Ja nyt hetelmät ovat käsissämme, vähän paleltunena kuin Siberian nauris mutta vatsa täyttyy. Homma on hyvässä hallinnassa, miekii vain peittoa korville veän ja tirsat otan. Anna sie keputin peputti olla kun met ja isä annamma oikein käestä. Varo tauteja ja vaivoja ja syö naurista kun tarjotaan! Nii ja reppanoita oletta kaikki. Vassarit voittoon vaaleissakin uskon mie. Olen sen Aurinkoisen Isämme naamasta nähny. Ei siihen ommaa päätä tarvi!

• miten ihanaa on olla keputti
        Buhah...ööö kirjoitti:

"Siivousoppaasta", buhahhaha...vai miten se meni. Elä sie meitin isä aurinkoista moiti, jo ihanaiselta 80-l on hän tietämme valaissut ja äänestyskäyttäytymistä ohjannut. Ja nyt hetelmät ovat käsissämme, vähän paleltunena kuin Siberian nauris mutta vatsa täyttyy. Homma on hyvässä hallinnassa, miekii vain peittoa korville veän ja tirsat otan. Anna sie keputin peputti olla kun met ja isä annamma oikein käestä. Varo tauteja ja vaivoja ja syö naurista kun tarjotaan! Nii ja reppanoita oletta kaikki. Vassarit voittoon vaaleissakin uskon mie. Olen sen Aurinkoisen Isämme naamasta nähny. Ei siihen ommaa päätä tarvi!

Kun jos ei ole keputti, niin sitten sie olet kommari.Kommarilla on kammari ja keputilla grammari ja se soittaa samaa säveltä, siitä itkuvirren vierestä.Kun valta on luisumut käsistä, niin ei voi muuta kuin kränistä.Ja iskeä täällä juttuja ja mollata politiikan tuttuja.
        Runo tää ei ole nyt Keminmaan juttu,
        vaan kirjasi teille sen naapurin tuttu. Buhah...ööö Njet, njet.Trastuit.

• kyllä kaatuu
        Ei kaadu! kirjoitti:

Päätös on hallintosäännön vastainen ja on itsestäänselvää, että se kaatuu mikäli joku valittaa. Selkeä puheenjohtajan virhe, kokemattomus / ymmärtämättömyys / tahallisuus???? Lopputulos kuitenkin sama vakavuusaste riippuu päätöksen tietoisuudesta.

• eikä kompastu
        kyllä kaatuu kirjoitti:

Päätös on hallintosäännön vastainen ja on itsestäänselvää, että se kaatuu mikäli joku valittaa. Selkeä puheenjohtajan virhe, kokemattomus / ymmärtämättömyys / tahallisuus???? Lopputulos kuitenkin sama vakavuusaste riippuu päätöksen tietoisuudesta.

eikä muutenkhan mene nurin. Turha yrittää täälä jekutella ja keputella mokomala konstila, ko aasianosaset on menettelyn hyäksynheet. Förstoorate tollukka!!!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      21
      5003
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4026
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      73
      3593
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2123
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2087
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      130
      1604
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe