Olin pirkko jalovaaran parannusillassa
huittisissa ja jotkut parani(kaatui)
mutta minä en miksi?
Ajattelin mennä joku toinen kerta.
Olenko tehnyt jotain väärin?
Tarttisko tehdä jotain esim.rukoilla.
Pirkko jalovaaran rukousilloista
88
5622
Vastaukset
- siisnäin
Siis sinun tulee kaatua! siinä ratkaisu!
- Jeesus suojelee
Lue Matt. 28:1. jakeesta eteenpäin. Ketkä kaatuivat? Ne heikot naiset, jotka etsivät Kristusta eivät kaatuneet, vaan Jumalan vastustajat roomalaiset sotilaat kaatuivat ja menivät ihan toimettomiksi. Katsokaa nykyajan kaatujia, eivätkö he menen juuri samoin avuttomiksi ja toimintakyvyttömiksi?
Kysyn vain, kuka siinä toimenpiteessä oikein vaikuttaa uskovaan (joka uskaltaa mennä "kokeilemaan") Olisiko siinä itse paholainen mestaroimassa? Jumala kaataa vastustajansa, mutta avuttomat seuraajansa hän pitää pysyssä.
Rea Aalto kirjoitti tästä Helluntalaispalstalla joskus vuosia sitten kokemuksensa. Se ei ollut mairitteleva, joten varokaa noita henkiä, jotka sitovat teitä omiin ympyröihinsä. Tahdotte pian mennä kokemaan tuota samaa, ja olette kiikissä. - Saata'nan kaato
Jeesus suojelee kirjoitti:
Lue Matt. 28:1. jakeesta eteenpäin. Ketkä kaatuivat? Ne heikot naiset, jotka etsivät Kristusta eivät kaatuneet, vaan Jumalan vastustajat roomalaiset sotilaat kaatuivat ja menivät ihan toimettomiksi. Katsokaa nykyajan kaatujia, eivätkö he menen juuri samoin avuttomiksi ja toimintakyvyttömiksi?
Kysyn vain, kuka siinä toimenpiteessä oikein vaikuttaa uskovaan (joka uskaltaa mennä "kokeilemaan") Olisiko siinä itse paholainen mestaroimassa? Jumala kaataa vastustajansa, mutta avuttomat seuraajansa hän pitää pysyssä.
Rea Aalto kirjoitti tästä Helluntalaispalstalla joskus vuosia sitten kokemuksensa. Se ei ollut mairitteleva, joten varokaa noita henkiä, jotka sitovat teitä omiin ympyröihinsä. Tahdotte pian mennä kokemaan tuota samaa, ja olette kiikissä.Juuri näin.
Kävin Jalovaaran kokouksissa neljä kertaa ja neljä kertaa se nainen väkisin kaatoi minut. Enpä mene enää, jotain ärsyttävää tässä ihmisessä on, niinkuin sillä olisi päällä joku syyllisyys jonka haluaa saada itseltään anteeksi mutta ei vaan ole saanut. Kasvoilta ja ilmeistä tämän näkee.
Varokaa vääriä profeettoja ja varsinkin jos joku yrittää kaataa sinut, kaada se, sano perään että mitäs tuupit mua! - Skept1kk1
Saata'nan kaato kirjoitti:
Juuri näin.
Kävin Jalovaaran kokouksissa neljä kertaa ja neljä kertaa se nainen väkisin kaatoi minut. Enpä mene enää, jotain ärsyttävää tässä ihmisessä on, niinkuin sillä olisi päällä joku syyllisyys jonka haluaa saada itseltään anteeksi mutta ei vaan ole saanut. Kasvoilta ja ilmeistä tämän näkee.
Varokaa vääriä profeettoja ja varsinkin jos joku yrittää kaataa sinut, kaada se, sano perään että mitäs tuupit mua!En ole, vieläkin skeptikkona, nähnyt mitään epäilyttävää Pirkko Jalovaaran toiminnassa. Kyseessä on täysin pyytentön ihminen. Luuletteko te epäilijät, että hän ajaa omaa taloudellista etuaan kiertämällä ympäri Suomea ristiin rastiiin? Haluaako hän Nobelin rauhanpalkinnon? Itse olen ollut kolme kertaa rukousilloissa ja olen seissyt suorana niinkuin Sarasvuo suorassa TV-lähetyksessä (lukuunottamatta toista kertaa, jolloin kaatuminen saattoi olla itsesuggestiota). Miten ihminen, joka puhuu koko ajan hyvää asiaa (filosofisesti ajateltuna ihmisen ideaalitilanteesta), voitaisiin käsittää näin negatiivisena henkilönä? Pysyn edelleen skeptikkona, mutta totean, että Pirkko Jalovaara ei voi olla muuta kuin hyvä ihminen ja hän on todennäköisesti auttanut minuakin pitkällä juoksulla, vaikka alussa en ole havainnut muutosta.
Vastakohtana olkoon Nokian liikkeen saarnamies, joka oli mielestäni pelkkä pikku-hitler, joka kusi ihmisiä silmään ja loppujen lopuksi sekaantui mieheen.
Ei nyt puhuta oikeista tai vääristä profeetoista, vaan huonoista ja erityisesti silminnäkyvistä hyvistä ihmisistä. Kyynikot menkööt kyräilemään rukousiltoihin ja palaamaan samanlaisina. - hohhohhohhooo.....
Skept1kk1 kirjoitti:
En ole, vieläkin skeptikkona, nähnyt mitään epäilyttävää Pirkko Jalovaaran toiminnassa. Kyseessä on täysin pyytentön ihminen. Luuletteko te epäilijät, että hän ajaa omaa taloudellista etuaan kiertämällä ympäri Suomea ristiin rastiiin? Haluaako hän Nobelin rauhanpalkinnon? Itse olen ollut kolme kertaa rukousilloissa ja olen seissyt suorana niinkuin Sarasvuo suorassa TV-lähetyksessä (lukuunottamatta toista kertaa, jolloin kaatuminen saattoi olla itsesuggestiota). Miten ihminen, joka puhuu koko ajan hyvää asiaa (filosofisesti ajateltuna ihmisen ideaalitilanteesta), voitaisiin käsittää näin negatiivisena henkilönä? Pysyn edelleen skeptikkona, mutta totean, että Pirkko Jalovaara ei voi olla muuta kuin hyvä ihminen ja hän on todennäköisesti auttanut minuakin pitkällä juoksulla, vaikka alussa en ole havainnut muutosta.
Vastakohtana olkoon Nokian liikkeen saarnamies, joka oli mielestäni pelkkä pikku-hitler, joka kusi ihmisiä silmään ja loppujen lopuksi sekaantui mieheen.
Ei nyt puhuta oikeista tai vääristä profeetoista, vaan huonoista ja erityisesti silminnäkyvistä hyvistä ihmisistä. Kyynikot menkööt kyräilemään rukousiltoihin ja palaamaan samanlaisina.Vai skeptikko? Antoiko Jalovaara pesää sinulle vai minkä vuoksi nuo ylisanat?
- Jossu7
Skept1kk1 kirjoitti:
En ole, vieläkin skeptikkona, nähnyt mitään epäilyttävää Pirkko Jalovaaran toiminnassa. Kyseessä on täysin pyytentön ihminen. Luuletteko te epäilijät, että hän ajaa omaa taloudellista etuaan kiertämällä ympäri Suomea ristiin rastiiin? Haluaako hän Nobelin rauhanpalkinnon? Itse olen ollut kolme kertaa rukousilloissa ja olen seissyt suorana niinkuin Sarasvuo suorassa TV-lähetyksessä (lukuunottamatta toista kertaa, jolloin kaatuminen saattoi olla itsesuggestiota). Miten ihminen, joka puhuu koko ajan hyvää asiaa (filosofisesti ajateltuna ihmisen ideaalitilanteesta), voitaisiin käsittää näin negatiivisena henkilönä? Pysyn edelleen skeptikkona, mutta totean, että Pirkko Jalovaara ei voi olla muuta kuin hyvä ihminen ja hän on todennäköisesti auttanut minuakin pitkällä juoksulla, vaikka alussa en ole havainnut muutosta.
Ei nyt puhuta oikeista tai vääristä profeetoista, vaan huonoista ja erityisesti silminnäkyvistä hyvistä ihmisistä. Kyynikot menkööt kyräilemään rukousiltoihin ja palaamaan samanlaisina.Olen käynyt muutaman kerran Jalovaaran rukousillassa, kyytimässä muita rukousiltaan. Pirkko vaikuttaa uskovalta ihmiseltä ja hän puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta. Itse menin kerran rukouiltavaksi enkä kaatunut. En oikein ymmärrä sitä kaatumista. Mutta Jumala tietää mitä tämä kaatuminen oikein on ja miksi niin moni kaatuu. Olen pohtinut että kaatuessaan ihmisen kaikki oma voima ja oma yrittäminen karsitaan pois ja jäljelle jää vain Jumalan antama rakkaus ja armo. Ehkä Jumala vaikuttaa joihinkin ihmisiin tällä tavoin.
- Jossu7
Jossu7 kirjoitti:
Olen käynyt muutaman kerran Jalovaaran rukousillassa, kyytimässä muita rukousiltaan. Pirkko vaikuttaa uskovalta ihmiseltä ja hän puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta. Itse menin kerran rukouiltavaksi enkä kaatunut. En oikein ymmärrä sitä kaatumista. Mutta Jumala tietää mitä tämä kaatuminen oikein on ja miksi niin moni kaatuu. Olen pohtinut että kaatuessaan ihmisen kaikki oma voima ja oma yrittäminen karsitaan pois ja jäljelle jää vain Jumalan antama rakkaus ja armo. Ehkä Jumala vaikuttaa joihinkin ihmisiin tällä tavoin.
Ja kerran olin muussa hengellisessä tilaisuudessa (ei jalovaaran kokous) jossa yllättäen eräs ihminen kaatui henkilökohtaisen rukouksen aikana. Ja tunnen rukoiltavan ja rukoilijan ja he molemmat ovat Jeesukseen Kristukseen uskovia ihmisiä!
- Homppeli pomppas
hohhohhohhooo..... kirjoitti:
Vai skeptikko? Antoiko Jalovaara pesää sinulle vai minkä vuoksi nuo ylisanat?
Oletko itse katkera siksi, että olet ilmiselvä hohotteleva kaappihomp*eli?
- ole kaatunut
Ehkä sinun pitäsi ensin esittää kysymys itsellesi,mikä on sinun suhde JEESUKSEEN.
onko hän vapahtajasi ,onko hän ainoa toivosi pelastua synneistäsi,mitä ajattelet synneistäsi? ovatko ne kuolemaksi sinulle.
ajattele sitä! JUMALA käski Moosesta ottaman sandalit jalastaan,paikka jossa hän seisoi oli pyhä!
JUMALAN pyhys on nykypäivän ihmiselle saman arvoista kun honkongista tuotu lelupyssy,emme arvosta JUMALAA emmekä anna hänelle kunnia ja niinpä emme tule osaliseksi siunauksista.
Ei kaatuminen ole tärkeää ,van se että JEESUS on saanut pelastaa sinut,sitten tulee muut asiat! emme ehkä kaikkea haluamme saa tässä elämässä ,mutta jos nöyrymme HERRA antaa kaiken tarpelisen elämään,annan sinulle hyvän linkin lukea niin ymmärrät mitä tarkoitan,rukoile että pyhä henki avaa sinulle sen.
http://www.kirjasilta.net/kaikki/teksti.html- mika33v
Ehkä sinun pitäsi ensin esittää kysymys itsellesi,mikä on sinun suhde JEESUKSEEN.
Mitä tarkoitat?
onko hän vapahtajasi ,onko hän ainoa toivosi pelastua synneistäsi,mitä ajattelet synneistäsi? ovatko ne kuolemaksi sinulle.
en tiedä. - mitä tarkoittaa
mika33v kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
en tiedä.olla Jeesuksen oma, käy tässä osoitteessa:
http://www.greatcom.org/laws/finnish/
Sieltä löydät "polun pään". On raitista ja raamatullista opetusta. - että tästä löytää
mitä tarkoittaa kirjoitti:
olla Jeesuksen oma, käy tässä osoitteessa:
Sieltä löydät "polun pään". On raitista ja raamatullista opetusta.Kun klikkaa tästä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com - Neljä tosiasiaa
että tästä löytää kirjoitti:
Kun klikkaa tästä:
http://www.Jeesus-on-Herra.comSeuraa ohjeita, niin löydät.
http://www.greatcom.org/laws/finnish/ - höpsistä vaan
mitä tarkoittaa kirjoitti:
olla Jeesuksen oma, käy tässä osoitteessa:
Sieltä löydät "polun pään". On raitista ja raamatullista opetusta.Olipa raitista opetusta, siellä sanottiin www-sivua ei löydy. Kiitos, tämäpä auttoi kummasti.
- ehdoton ei
Uusi Testamentti ei tunnusta naiselle opettajan asemaa seurakunnassa. Myöskin profeetan asema on sopimaton. 1.Kor.14:26-40, 1.Tim.2:12. Naisilla on oikeus toimia naisten keskuudessa, mutta ei miesten.
- Jumalan ihminen
Eikös se ole hyvä, että ihmiset saavat avun!
Tuli se sitten miehen tai naisen kautta! On Jumalan asia,keitä hän käyttää.
Pitää olla varovainen, ettei asetu Jumalan työn
esteeksi. Siunataan niitä naisia, joita Jumala
käyttää!
Paavali sanoo kirjeessään, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista.
Siunausta kaikille, jotka lukevat tämän. - Valen
"Tervehdys Andronikukselle ja JUNIAALLE, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo APOSTOLIEN joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa."
(Room. 16:7, 1933/38 käännös)
Tässä sanotaan, että Junias, joka oli NAINEN, oli myös arvostettu APOSTOLI. Joten eikö siis hänellä ollut myös oikeus opettaa?
Voisiko tuo Paavalin maininta että nainen ei saisi opettaa seurakunnassa, olla vain kulttuuriin sidonnainen asia. Eikä siis Jumalan sana? Vain Paavalin ja juutalaisen kulttuurin sääntö? Nimittän Uusi testamentti sanoo todellakin myös, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista ja että jokainen uskova itseasiassa on Kristuksen pappi.
Siunausta!
Valen - Epätietoinen Hämeest
Ainakin Vanhassa Testamentissa kerrotaan viidestä naisprofeetasta, miksikä Uuden Testamentin puolella tuo naisten profeetan virka olisi lopetettu?
Naisprofeetat Vanhassa testamentissa
Kirjoittanut Mailis Janatuinen
Luento Priscillan opintopiirissä 2.10.06
VT:stä löytyy viisi naista, joita nimitetään profeetoiksi (tai "profetissaksi", kuten Jesajan vaimoa). Lisäksi Hanna, Samuelin äiti, voidaan laskea tähän ryhmään kuuluvaksi, koska hän toimi Jumalan sanan välittäjänä.
Naisprofeettoja ei siis ollut Vanhan testamentin aikaan läheskään yhtä paljon kuin miesprofeettoja, mutta näyttää siltä kuin Herra olisi kutsunut naisen sanansaattajakseen pelastushistorian taitekohdissa.
Ennen helluntaita ei Pyhää Henkeä annettu koko seurakunnalle, vaan vain virkaan voidelluille henkilöille ja Jumalan nimittämille profeetoille.
Profeetta-nimitystä käytetään itse asiassa ensimmäistä kertaa Raamatussa naisesta: Mooseksen sisaresta Mirjamista. Profeettoja oli kahta lajia (puhun nyt miehistä ja naisista):
1.
Kirjaprofeettoja, jotka saivat suoraan Jumalalta sanoman, joka päätyi Raamatun lehdille. Tämä sanoma on 100 % Jumalan sanaa. Tähän ryhmään kuuluu neljä VT:n naisprofeettaa: Mirjam, Debora, Hanna ja Hulda.
2.
Julistavia profeettoja, joiden sanomaa ei merkitty muistiin. Heidän julistuksensa oli Jumalan sanaa vain sikäli kuin se täsmäsi kirjaprofeettojen sanan kanssa. Tähän ryhmään kuului myös useita vääriä profeettoja. Jesajan vaimo oli oikea, Noadja väärä naisprofeetta. - The body of Christ
Jeesuksessa EI ole miestä eikä naista, sanoo Raamattu, vaan kaikki yhtä ovat Kristuksessa.
- ainoite
Älä mene Jalovaaran rukousiltoihin ollenkaan. Ei kaatuminen tarkoita mitään hyvää, ei varsinkaan paranemista, päinvastoin! Ei niissä illoissa parane sairauksista vaan voi saada pahempaa tilalle. Pahoja henkiä. En olis itse uskonut ellen olisi ollut paikalla, en ollut siellä enää kovin mielelläni vaan töissä kun olin luvannut auttaa tietämättä missä.
- cc222
En olis itse uskonut ellen olisi ollut paikalla
Mitä tapahtui?
Valehteletko?
En ole ennen kuullut tälläistä pirkon
illoista puhuttavan.
en ollut siellä enää kovin mielelläni vaan töissä kun olin luvannut auttaa tietämättä missä.
Entäs ne paranemiskertomukset pirkon
sivuilla? - ainoite
cc222 kirjoitti:
En olis itse uskonut ellen olisi ollut paikalla
Mitä tapahtui?
Valehteletko?
En ole ennen kuullut tälläistä pirkon
illoista puhuttavan.
en ollut siellä enää kovin mielelläni vaan töissä kun olin luvannut auttaa tietämättä missä.
Entäs ne paranemiskertomukset pirkon
sivuilla?Olen entinen "Pirkko-fani". Vuosien varrella aloin epäillä. Luin Pirkon kirjoja ja kävin joissakin hänen kokouksissaan. Vilpittömästi ihailin hänen auttamistaan ja jaksamistaan ja lämmintä suhtautumistaan ihmisiin. Vain ensi kerralla menin Pirkon eteen ja kaaduinkin. Se oli minusta itsestäni, minua ei kaatanut kukaan muu kuin minä itse koska menin sitä hakemaan. Kun nyt jouduin yllättäen auttamaan Pirkon illassa, olin vielä epävarma. Halusin uskoa hänestä vain hyvää. Mutta en löytänyt sitä todistusta Jeesuksesta jota neuvottiin etsimään. Ristin evankeliumia Jeesuksesta, henkilökohtaista uskoa syntien anteeksisaamisesta. Ja paljon oli muuttunut Pirkon ja Sepon ensimmäisistä illoista vuosia sitten. Nyt tilaisuus oli villiintynyt. Musiikkikin soi kovaäänisistä aivan kuin nuorisokonsertissa. Pirkko käski meitä auttamaan kaatuvia. Joku pyysi esirukousta, toinen öljyllä voitelua. Ihmettelimme erään kaatuneen outoa kouristelua. Yhdeltä meni jalat alta, hän ei kyennyt kävelemään enää penkkiin omin avuin. Eräs nainen kaatui ja menin auttamaan. Hän alkoi nauraa. Se nauru oli ilkeää ja pilkallista eikä kuullostanut häneltä itseltään. Sitten hän alkoi äkkiä puhua kielillä. Se oli ihan oikeaa kieltä, arabiaa, jota en heti tunnistanut enkä ymmärrä. Lauseet olivat sujuvia ja kokonaisia, ei mitään epämääräisiä tavuja, eikä ääntelyjä. Oikeaa puhetta. Sävy oli hyvin ilkeä. Tuo henki pilkkasi ja solvasi joko minua tai meitä kaikkia. Kuulin myös toisten kaatuvien naurua, se oli erilaista ja kuulosti vain heiltä itseltään vaikka kylläkin aika holtittomalta ja aiheettomalta.
Kuuntelin järkyttyneenä tuota naista. Tunne että nainen oli kuin astia ja jokin toinen oli hänessä, vain vahvistui. Sitten nainen vaikeni, nousi äkkiä ja lähti sanaa sanomatta. Kerroin kaiken srk:ssa ja myös ystävilleni erikseen. Moni oli kiusaantunut ja välttelevä, eräs syytti että arvostelin Pirkkoa, ystävän mielestä olin lukenut liikaa aiheesta ja näin piruja seinilläkin, olin tasapainoton. Ymmärsin heitä, niin olisin ajatellut itsekin.
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta". - uskovainen454
ainoite kirjoitti:
Olen entinen "Pirkko-fani". Vuosien varrella aloin epäillä. Luin Pirkon kirjoja ja kävin joissakin hänen kokouksissaan. Vilpittömästi ihailin hänen auttamistaan ja jaksamistaan ja lämmintä suhtautumistaan ihmisiin. Vain ensi kerralla menin Pirkon eteen ja kaaduinkin. Se oli minusta itsestäni, minua ei kaatanut kukaan muu kuin minä itse koska menin sitä hakemaan. Kun nyt jouduin yllättäen auttamaan Pirkon illassa, olin vielä epävarma. Halusin uskoa hänestä vain hyvää. Mutta en löytänyt sitä todistusta Jeesuksesta jota neuvottiin etsimään. Ristin evankeliumia Jeesuksesta, henkilökohtaista uskoa syntien anteeksisaamisesta. Ja paljon oli muuttunut Pirkon ja Sepon ensimmäisistä illoista vuosia sitten. Nyt tilaisuus oli villiintynyt. Musiikkikin soi kovaäänisistä aivan kuin nuorisokonsertissa. Pirkko käski meitä auttamaan kaatuvia. Joku pyysi esirukousta, toinen öljyllä voitelua. Ihmettelimme erään kaatuneen outoa kouristelua. Yhdeltä meni jalat alta, hän ei kyennyt kävelemään enää penkkiin omin avuin. Eräs nainen kaatui ja menin auttamaan. Hän alkoi nauraa. Se nauru oli ilkeää ja pilkallista eikä kuullostanut häneltä itseltään. Sitten hän alkoi äkkiä puhua kielillä. Se oli ihan oikeaa kieltä, arabiaa, jota en heti tunnistanut enkä ymmärrä. Lauseet olivat sujuvia ja kokonaisia, ei mitään epämääräisiä tavuja, eikä ääntelyjä. Oikeaa puhetta. Sävy oli hyvin ilkeä. Tuo henki pilkkasi ja solvasi joko minua tai meitä kaikkia. Kuulin myös toisten kaatuvien naurua, se oli erilaista ja kuulosti vain heiltä itseltään vaikka kylläkin aika holtittomalta ja aiheettomalta.
Kuuntelin järkyttyneenä tuota naista. Tunne että nainen oli kuin astia ja jokin toinen oli hänessä, vain vahvistui. Sitten nainen vaikeni, nousi äkkiä ja lähti sanaa sanomatta. Kerroin kaiken srk:ssa ja myös ystävilleni erikseen. Moni oli kiusaantunut ja välttelevä, eräs syytti että arvostelin Pirkkoa, ystävän mielestä olin lukenut liikaa aiheesta ja näin piruja seinilläkin, olin tasapainoton. Ymmärsin heitä, niin olisin ajatellut itsekin.
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta".Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän.
miten päästä tästä eroon?
hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa
miten?
Entäs ne paranemistarinat pirkon sivuilla?
Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta".
miten - rukoilija vaan
ainoite kirjoitti:
Olen entinen "Pirkko-fani". Vuosien varrella aloin epäillä. Luin Pirkon kirjoja ja kävin joissakin hänen kokouksissaan. Vilpittömästi ihailin hänen auttamistaan ja jaksamistaan ja lämmintä suhtautumistaan ihmisiin. Vain ensi kerralla menin Pirkon eteen ja kaaduinkin. Se oli minusta itsestäni, minua ei kaatanut kukaan muu kuin minä itse koska menin sitä hakemaan. Kun nyt jouduin yllättäen auttamaan Pirkon illassa, olin vielä epävarma. Halusin uskoa hänestä vain hyvää. Mutta en löytänyt sitä todistusta Jeesuksesta jota neuvottiin etsimään. Ristin evankeliumia Jeesuksesta, henkilökohtaista uskoa syntien anteeksisaamisesta. Ja paljon oli muuttunut Pirkon ja Sepon ensimmäisistä illoista vuosia sitten. Nyt tilaisuus oli villiintynyt. Musiikkikin soi kovaäänisistä aivan kuin nuorisokonsertissa. Pirkko käski meitä auttamaan kaatuvia. Joku pyysi esirukousta, toinen öljyllä voitelua. Ihmettelimme erään kaatuneen outoa kouristelua. Yhdeltä meni jalat alta, hän ei kyennyt kävelemään enää penkkiin omin avuin. Eräs nainen kaatui ja menin auttamaan. Hän alkoi nauraa. Se nauru oli ilkeää ja pilkallista eikä kuullostanut häneltä itseltään. Sitten hän alkoi äkkiä puhua kielillä. Se oli ihan oikeaa kieltä, arabiaa, jota en heti tunnistanut enkä ymmärrä. Lauseet olivat sujuvia ja kokonaisia, ei mitään epämääräisiä tavuja, eikä ääntelyjä. Oikeaa puhetta. Sävy oli hyvin ilkeä. Tuo henki pilkkasi ja solvasi joko minua tai meitä kaikkia. Kuulin myös toisten kaatuvien naurua, se oli erilaista ja kuulosti vain heiltä itseltään vaikka kylläkin aika holtittomalta ja aiheettomalta.
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta".hei, anteksi että kiilan tähän väliin mutta en malta olla kyselemättä eräitä asioita.
Olen myös käynyt näissä tilausuuksissa ,en tosin ole koskan kaatunut ,enkä kylläkään ole mielestäni parantunut mitenkään.
Muistan ensimäisen kerran kun olin tilauuudessa olin pelosta kankeana,kun eräs tuttavani varoitti menemästä ,koska oli koetellut henget erässä tilusuudessa ja oli tullu täysi kaaos koska pirkko kieltätyi rukoilemasta niinkun hän olisi tahtonut,niinpä oli alkanut itkemään ja sai ystäväni noloon tilanteseen.
En kumminkaan luottanut ystävääni van tahdoin itse saada tietää totuuden ,ja sitä totuuta ei ole tullu vieläkään,koska aina on jokin asia joka estää totuuden tulemisen ihan selvään päivän valoon, uskon tämän johtuvan raamatussa olevassa kirjoituksessa ,,luopumuksen on tultava,,(vapasti lainattuna), on JUMALAN tahto että tämä kaikki tapahtuu,tai ainakin hän sallii sen,jotta jyvät erottuisi lusteesta.
Olen myös lukenut pirkon kirjoja ja myös lukenut john wimberin elämäkerta teoksen yli seitsemänsataa sivuinenkirja ,kun nämä kaikki ynnää yhteen olen tullut seuravaan asiaan HE KAIKKI TEKEVÄT\TEKIVÄT TÄTÄ SYDÄMESTÄÄN,MUTTA OLIVAT JOTENKIN SOKEITA SILLE ASIALLE MIKÄ ON JUMALAN TAHTO ,HE MIELESTÄNI RUNNOVAT SEN YLI ANELULLAAN JOLLAKIN LAILLA.
kun katsoo mitä ISÄ MEIDÄN rukous pitää sisällään niin sen punainen lanka on että annamme oman tahtomme JUMALAN päätettäväksi,EN OLE KOSKAAN KUULLUT ISÄ MEIDÄN RUKOUSTA NÄISSÄ TILAUSUUKSISSA MISSÄ MINÄ OLEN OLLUT.
KYSYMYS: kun olit näissä tilausuuksissa koitko tai kuulitko että rukous päätettiin ,taphtukon sinun tahtosi HERRA. - ainoite
uskovainen454 kirjoitti:
Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän.
miten päästä tästä eroon?
hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa
miten?
Entäs ne paranemistarinat pirkon sivuilla?
Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta".
mitenJos olet todella uskovainen sinun pitäisi kyllä tietää itsekin vastaus viimeiseen kysymykseesi! Toiseen kysymykseesi vastaus:
Pirkon tarina on Olli Valtosen kirjassa Seppo Juntusesta "Parantajan palveluksessa".
Pirkko kärsi selkäkivusta ja kertoo kokemuksensa Wimberin kokouksesta Englannissa 1986: "Vapisin VOIMAN kosketuksesta. Kuuma voimavirta kävi lävitseni päästä jalkoihin. Luulin halkeavani. Koin kirjaimellisesti pullistuvani suuren voiman täyttäessä jokaisen soluni" sivu 119.
Aina kun Pirkko hiljentyi rukoukseen, sama kokemus VOIMASTA palasi". Voima paransi Pirkon selän. Sepolla on tämä sama VOIMA.
Raamattu kehottaa koettelemaan henget. Pirkko ja Seppo eivät koetelleet voimaa jonka saivat. He eivät kyselleet mikä VOIMA on. Se oli voimakas ja kuuma ja kaatoi ihmiset lattialle, vei jalat alta. Se oli joitakin sairauksia ja kipuja parantava. Sen perusteella he uskoivat sen olevan Jumalasta. Mutta Raamattu sanoo että evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, hänen ristin sovitustyönsä on Jumalan voima. Raamattu käskee koetella henget.
Mitähän Pirkko lähti etsimään Englannista? Sielläkö Jumala oli silloin? Vai lähtikö hän etsimään sairauksia parantavaa voimaa omaankin käyttöönsä? Vai uutta kokemusta, ihmeitä? Sitähän monet ihmiset nykyisin etsivät karismaattisista kokouksista. Tai sairaat paranemista. Mutta kukaan ei välitä tietää mikä VOIMA vaikuttaa, kunhan vain on hyvä olo, ja sairaus paranee. Mikä on tuo Pirkon ja Sepon VOIMA? Heillekään Sana rististä, Jeesuksesta joka nöyrtyi ihmiseksi, ihmisen kuolemaan asti pelastaakseen ihmiset synnin ja kuoleman orjuudesta, ei enää riitä eikä kelpaa. Miksi ei? Sehän on todistus Hänen rakkaudestaan meihin.
Kysyit myös miten päästä eroon pahasta hengestä ja saatanan vallasta? Minulla on kirja "Vapaaksi paholaisen vallasta" Tormod Engelsviken. Suosittelen. Mutta jokaista tapausta erikseen pitää kysyä asiantuntijoilta, ihmisiltä jotka ovat maltillisia, Raamatun hyvin tuntevia, kristittyjä uskovia ja kokeneita tällaisissa asioissa. Monet lähetyskentillä itämailla olleet ovat.
Jeesus ajoi niitä ulos käskysanalla, ja hän antoi saman vallan opetuslapsilleen, mutta minä en takuulla alkaisi itse kokeilemaan samaa! Minä en ole mikään asiantuntija, enkä minä halua enää ikinä törmätä mihinkään sellaiseen henkiolentoon. Siinä tarvitaan paljon rukousta, rukousapua toisilta uskovilta, taitoa ja malttia ja tervettä järkeä, uskon kilpeä ja Hengen miekkaa, Jumalan sanaa.
Enpä osaa sanoa mitään paranemistarinoihin Pirkon sivulla. Totta lienevät kun ovat siellä! Olen iloinen niiden ihmisten puolesta jos ovat aidosti parantuneet ja toivon ettei mikään pahan valta ole päässyt heihin vaikuttamaan. Mutta heidän pitäisi tehdä kuten se nainen joka sairasti verenvuototautia ja salaa kosketti Jeesuksen vaatteita. Jeesus vaati häntä esiin, luokseen henkilökohtaisesti, koska Hänellä oli naiselle sanottavaa. Eikä hän torunut naista, päinvastoin. Ja se yksi pitalinen kymmenestä palasi kiittämään parantajaa. Henkilökohtainen suhde Jeesukseen on tärkeä! Varmasti se suojelee ja varjelee kaikelta pahan vallalta. - ainoite
rukoilija vaan kirjoitti:
hei, anteksi että kiilan tähän väliin mutta en malta olla kyselemättä eräitä asioita.
Olen myös käynyt näissä tilausuuksissa ,en tosin ole koskan kaatunut ,enkä kylläkään ole mielestäni parantunut mitenkään.
Muistan ensimäisen kerran kun olin tilauuudessa olin pelosta kankeana,kun eräs tuttavani varoitti menemästä ,koska oli koetellut henget erässä tilusuudessa ja oli tullu täysi kaaos koska pirkko kieltätyi rukoilemasta niinkun hän olisi tahtonut,niinpä oli alkanut itkemään ja sai ystäväni noloon tilanteseen.
En kumminkaan luottanut ystävääni van tahdoin itse saada tietää totuuden ,ja sitä totuuta ei ole tullu vieläkään,koska aina on jokin asia joka estää totuuden tulemisen ihan selvään päivän valoon, uskon tämän johtuvan raamatussa olevassa kirjoituksessa ,,luopumuksen on tultava,,(vapasti lainattuna), on JUMALAN tahto että tämä kaikki tapahtuu,tai ainakin hän sallii sen,jotta jyvät erottuisi lusteesta.
Olen myös lukenut pirkon kirjoja ja myös lukenut john wimberin elämäkerta teoksen yli seitsemänsataa sivuinenkirja ,kun nämä kaikki ynnää yhteen olen tullut seuravaan asiaan HE KAIKKI TEKEVÄT\TEKIVÄT TÄTÄ SYDÄMESTÄÄN,MUTTA OLIVAT JOTENKIN SOKEITA SILLE ASIALLE MIKÄ ON JUMALAN TAHTO ,HE MIELESTÄNI RUNNOVAT SEN YLI ANELULLAAN JOLLAKIN LAILLA.
kun katsoo mitä ISÄ MEIDÄN rukous pitää sisällään niin sen punainen lanka on että annamme oman tahtomme JUMALAN päätettäväksi,EN OLE KOSKAAN KUULLUT ISÄ MEIDÄN RUKOUSTA NÄISSÄ TILAUSUUKSISSA MISSÄ MINÄ OLEN OLLUT.
KYSYMYS: kun olit näissä tilausuuksissa koitko tai kuulitko että rukous päätettiin ,taphtukon sinun tahtosi HERRA.Olet ihan oikeassa! Juuri tuollaista minäkin olen oppinut huomaamaan.
En ole koskaan kuullut noissa tilaisuuksissa sellaista rukousta. Joku muu on opettanutkin että tämä rukous: tapahtukoon Jumalan tahto, merkitsisi mukamas epäuskoa! Jumalaa siis vaaditaan toteuttamaan pyyntö, muuten Jumalan kunnia kärsii.
No näin en ole kuullut Pirkon puhuvan! Mutta tässä viimeiseksi jääneessä tilaisuudessa vertasin Pirkon puhetta toisten puhujien puheisiin ja olin pettynyt. Hän ei todistanut Jeesuksesta samalla tavalla. Ei korottanut tai tuonut esiin Jeesusta itseään kuten toiset. Jeesus on Pirkolle etäinen esimerkki, kunnioitettu opettaja josta puhutaan kauniisti, mutta ei läheisesti eikä kovin hyvin tunneta. Pirkko puhui ihmisten puolesta, heidän suruistaan sairauksistaan. Hän puhuu ihmisistä ihmisille ja rukouksen voimasta. Hellästi ja kauniisti. Siinä kaikki. - tähänkin asiaan
ainoite kirjoitti:
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta".että saatana ei ole koskaan parantanut ketään sairasta! Jos se niin olisi tehnyt, siitä olisi tulllut "hyvä saatana". Saatana on sairauksien aikaansaaja, ei niitten parantaja. Jeesuskin sanoi,että "jos talo riitautuu itsensä kanssa, se ei voi pysyä pystyssä"
Jos saatana on sairauksia ryhtynyt parantamaan,niin sen loppu on tullut!
Jeesuus puhui tuon asian silloin, kun Häntä syytettiin beelsebulin, riivaajien päämiehen voimalla ajavan riivaajia ulos.
Matt. 12:24. Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla."
25. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
26. Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
Tuossa mainitsemassasi tapauksessa paha henki olisi pitänyt Pirkon ajaa siitä naisesta ulos, vai eikö hän ymmäärrä pahojen henkien ulosajamisesta mitään?
Olen joltain toiseltakin kuullut tuon, että Pirkko J ei puhu Jeesuksesta ja syntien sovituksesta oikeastaan mitään? Huono asia!
Onkohan hän muuttunut jotenkin?
pek - kannattasi lukea rukoillen
tähänkin asiaan kirjoitti:
että saatana ei ole koskaan parantanut ketään sairasta! Jos se niin olisi tehnyt, siitä olisi tulllut "hyvä saatana". Saatana on sairauksien aikaansaaja, ei niitten parantaja. Jeesuskin sanoi,että "jos talo riitautuu itsensä kanssa, se ei voi pysyä pystyssä"
Jos saatana on sairauksia ryhtynyt parantamaan,niin sen loppu on tullut!
Jeesuus puhui tuon asian silloin, kun Häntä syytettiin beelsebulin, riivaajien päämiehen voimalla ajavan riivaajia ulos.
Matt. 12:24. Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla."
25. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
26. Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
Tuossa mainitsemassasi tapauksessa paha henki olisi pitänyt Pirkon ajaa siitä naisesta ulos, vai eikö hän ymmäärrä pahojen henkien ulosajamisesta mitään?
Olen joltain toiseltakin kuullut tuon, että Pirkko J ei puhu Jeesuksesta ja syntien sovituksesta oikeastaan mitään? Huono asia!
Onkohan hän muuttunut jotenkin?
pek21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
HEI! jos lähdet miettimään mitä nuo,,HERRA,HERRA!sinun nimessäsi,,,, tarkoittaa,niin varmaan olet siitä yhtä mieltä että siinä joku tekee jotakin JEESUKSEN nimessä ,ja niinkun huomamme hän tekee erilaisia voima tekoja ,jotka EI KUMMIKNAAN OLE JUMALAN MIELEEN,KOSKA HÄNEN TAHTOAN ,,,EI,,,OLE KYSYTTY!
SIIS PARANTAA VOI JOPA JEESUKSEN NIMESSÄ,MUTTA EI VÄLTÄMÄTTÄ ,JUMALAN TAHDON MUKAISESTI! - on hyvä antaa
ainoite kirjoitti:
Olet ihan oikeassa! Juuri tuollaista minäkin olen oppinut huomaamaan.
En ole koskaan kuullut noissa tilaisuuksissa sellaista rukousta. Joku muu on opettanutkin että tämä rukous: tapahtukoon Jumalan tahto, merkitsisi mukamas epäuskoa! Jumalaa siis vaaditaan toteuttamaan pyyntö, muuten Jumalan kunnia kärsii.
No näin en ole kuullut Pirkon puhuvan! Mutta tässä viimeiseksi jääneessä tilaisuudessa vertasin Pirkon puhetta toisten puhujien puheisiin ja olin pettynyt. Hän ei todistanut Jeesuksesta samalla tavalla. Ei korottanut tai tuonut esiin Jeesusta itseään kuten toiset. Jeesus on Pirkolle etäinen esimerkki, kunnioitettu opettaja josta puhutaan kauniisti, mutta ei läheisesti eikä kovin hyvin tunneta. Pirkko puhui ihmisten puolesta, heidän suruistaan sairauksistaan. Hän puhuu ihmisistä ihmisille ja rukouksen voimasta. Hellästi ja kauniisti. Siinä kaikki.HERRAN päätettäväksi sitten loput!toivon JUMALAN siunausta sinun elämääsi,ja myöskin pirkolle! johdattakoon JUMALA meidät kaikki totuuteen.
- mikko32v
rukoilija vaan kirjoitti:
hei, anteksi että kiilan tähän väliin mutta en malta olla kyselemättä eräitä asioita.
KYSYMYS: kun olit näissä tilausuuksissa koitko tai kuulitko että rukous päätettiin ,taphtukon sinun tahtosi HERRA.Koska oli koetellut henget erässä tilusuudessa?
Eli miten tämä tapahtuu?
En kumminkaan luottanut ystävääni van tahdoin itse saada tietää totuuden ,ja sitä totuuta ei ole tullu vieläkään
Miten olisi jos joku kysyisi jumalalta
mitä hän sanoisi henkeen tästä asiasta? - tunnen nuo
kannattasi lukea rukoillen kirjoitti:
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
HEI! jos lähdet miettimään mitä nuo,,HERRA,HERRA!sinun nimessäsi,,,, tarkoittaa,niin varmaan olet siitä yhtä mieltä että siinä joku tekee jotakin JEESUKSEN nimessä ,ja niinkun huomamme hän tekee erilaisia voima tekoja ,jotka EI KUMMIKNAAN OLE JUMALAN MIELEEN,KOSKA HÄNEN TAHTOAN ,,,EI,,,OLE KYSYTTY!
SIIS PARANTAA VOI JOPA JEESUKSEN NIMESSÄ,MUTTA EI VÄLTÄMÄTTÄ ,JUMALAN TAHDON MUKAISESTI!raamatunpaikat 25 vuoden kokemuksella. Ja rukoilllen täytyy Raamattu lukea, oikein!
Otapa huomioon, että Jeesus ei koskaan kieltätynyt parantamasta ja sanoi aina tekevansä Jumalan tahdon. Siis Jumalan tahto on parantaa.
Tosiasia on kuitenkin se, että kaiki eivät parane, tosiasia on se, että Jumala haluaa kaikki pelastaa, mutta kaikki eivät pelastu.
Jeesuksen parantamistoiminta oli Hänessä asuvan Jumaluuden spontaania toimintaa, rakkaus ja sääli oli suuri sairaita kohtaa. Jeesushan ilmoitti toiminnallaan Jumalantahdon meille! Ja sanoillaan! Jotka olivat sopusoinnussa keskenään!
Mistähän kohtaa Raamatusta olet tuon vimeisimmän ajatuksen saanut??????
Oletko ehkä Paavalin pistimen harhassa, että pistin olisi sairaus?
pek - ReaAalto
ainoite kirjoitti:
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta"."Oliko henki tullut Pirkon kautta? "
Aivan oikein, henki joka Pirkko Jalovaaran kautta toimii, vaikutti tuohon naiseen.
Itsekin olen joskus vuosia sitten ollut hänen käsiensä alla, täällä Göteborgissa, mihin hänet oli kutsuttu puhujaksi.
En tiennyt hänestä mitään ennestään ja minulla ei siis ollut mitään ennakkoluuloja. - niin eikö
tunnen nuo kirjoitti:
raamatunpaikat 25 vuoden kokemuksella. Ja rukoilllen täytyy Raamattu lukea, oikein!
Otapa huomioon, että Jeesus ei koskaan kieltätynyt parantamasta ja sanoi aina tekevansä Jumalan tahdon. Siis Jumalan tahto on parantaa.
Tosiasia on kuitenkin se, että kaiki eivät parane, tosiasia on se, että Jumala haluaa kaikki pelastaa, mutta kaikki eivät pelastu.
Jeesuksen parantamistoiminta oli Hänessä asuvan Jumaluuden spontaania toimintaa, rakkaus ja sääli oli suuri sairaita kohtaa. Jeesushan ilmoitti toiminnallaan Jumalantahdon meille! Ja sanoillaan! Jotka olivat sopusoinnussa keskenään!
Mistähän kohtaa Raamatusta olet tuon vimeisimmän ajatuksen saanut??????
Oletko ehkä Paavalin pistimen harhassa, että pistin olisi sairaus?
peksilloin olisi otettava ne varoituksena!!,siitä että JEESUKSEN nimeä myös käytetään väärin,sillä eihän sitä tosiasiaa voi kieltää mitä kirjoitettu on .
matteus 7:21-23
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
eihän tässä kielletä sitä tosi asiaa että JUMALA parantaa ja rakastaa meitä,van tässä kerrotaan että on ihmisiä jotka omassa tahdossaan on tehnyt asioita JEESUKSEN nimessä ,ja joutuvat taivan ulkopuolelle sinä päivänä kun JEESUS kutsuu meidät luoksensa tai aja pois. - tosi tuo
niin eikö kirjoitti:
silloin olisi otettava ne varoituksena!!,siitä että JEESUKSEN nimeä myös käytetään väärin,sillä eihän sitä tosiasiaa voi kieltää mitä kirjoitettu on .
matteus 7:21-23
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
eihän tässä kielletä sitä tosi asiaa että JUMALA parantaa ja rakastaa meitä,van tässä kerrotaan että on ihmisiä jotka omassa tahdossaan on tehnyt asioita JEESUKSEN nimessä ,ja joutuvat taivan ulkopuolelle sinä päivänä kun JEESUS kutsuu meidät luoksensa tai aja pois.on. Siunausta:pek
- Katras
ainoite kirjoitti:
No näin en ole kuullut Pirkon puhuvan! Mutta tässä viimeiseksi jääneessä tilaisuudessa vertasin Pirkon puhetta toisten puhujien puheisiin ja olin pettynyt. Hän ei todistanut Jeesuksesta samalla tavalla. Ei korottanut tai tuonut esiin Jeesusta itseään kuten toiset. Jeesus on Pirkolle etäinen esimerkki, kunnioitettu opettaja josta puhutaan kauniisti, mutta ei läheisesti eikä kovin hyvin tunneta. Pirkko puhui ihmisten puolesta, heidän suruistaan sairauksistaan. Hän puhuu ihmisistä ihmisille ja rukouksen voimasta. Hellästi ja kauniisti. Siinä kaikki.Olet oikeassa. Jeesus ,Jumala ja pyhähenki ovat ydin kun on kysymyksessä parantuminen. Tarvitsee vain lukea Evankeliumit niin sieltä selviää kuka parantaa, ketä parantaa, milloin parantaa. Sekin selviää että Jeesus sanoi fariseuksille: en tunne teitä sillä teidän sydämenne on kaukana minusta. Hän sanoi että monet tekevät ihmeitä minun nimessäni mutta että Jeesus ei tunne heitä koska heidän sydämensä on kaukana Hänestä. Sekin selviää evankeliumeista mikä on tämä olla lähellä Herraa.
- anna väärää todistusta!
ainoite kirjoitti:
No näin en ole kuullut Pirkon puhuvan! Mutta tässä viimeiseksi jääneessä tilaisuudessa vertasin Pirkon puhetta toisten puhujien puheisiin ja olin pettynyt. Hän ei todistanut Jeesuksesta samalla tavalla. Ei korottanut tai tuonut esiin Jeesusta itseään kuten toiset. Jeesus on Pirkolle etäinen esimerkki, kunnioitettu opettaja josta puhutaan kauniisti, mutta ei läheisesti eikä kovin hyvin tunneta. Pirkko puhui ihmisten puolesta, heidän suruistaan sairauksistaan. Hän puhuu ihmisistä ihmisille ja rukouksen voimasta. Hellästi ja kauniisti. Siinä kaikki.Onko sinulla todella Henkien erottamisen armolahja? Puhutko itse kielillä, profetoitko? Voitatko sieluja Jeesukselle? Ajatko itse ulos riivaajia? Millä vallalla kritisoit Jumalan palvelijaa?
Koetelkaa henget (Joh. 4)...tästä tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta ei ole Jumalasta".
Pirkko Jalovaarasssa oleva Jumalan Pyhä Henki tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, joten ole hyvä ihminen varovainen, kun tule tälle aluelle.
Ihminen ollessan pahan hengen vaikutuksen alla, hänen kielensä ei yksinkertaisesti taivu tunnustamaan Jeesuksen Herruutta. - jo nimi kertoo
anna väärää todistusta! kirjoitti:
Onko sinulla todella Henkien erottamisen armolahja? Puhutko itse kielillä, profetoitko? Voitatko sieluja Jeesukselle? Ajatko itse ulos riivaajia? Millä vallalla kritisoit Jumalan palvelijaa?
Koetelkaa henget (Joh. 4)...tästä tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta ei ole Jumalasta".
Pirkko Jalovaarasssa oleva Jumalan Pyhä Henki tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, joten ole hyvä ihminen varovainen, kun tule tälle aluelle.
Ihminen ollessan pahan hengen vaikutuksen alla, hänen kielensä ei yksinkertaisesti taivu tunnustamaan Jeesuksen Herruutta.nomen est omen "jalovaara" kannattaa varoa
- mihinkään
jo nimi kertoo kirjoitti:
nomen est omen "jalovaara" kannattaa varoa
enteisiin enkä ennustuksiin, jotka tulevat vihollisen leiristä!
- bliki taa!
!!!
- Valen
ainoite kirjoitti:
Oliko henki tullut Pirkon kautta? Vai oliko nainen saanut sen aiemmin ja se tuli esiin koska ihmiset olivat manipuloituneet avoimiksi ja nuo henget tahtovat eksyttää niitä jotka etsivät Jumalaa. Olen yhä varma että Pirkko itse tahtoo vilpittömästi vain auttaa ihmisiä. Mutta nyt olen varmistettu siitä että hänet on eksytetty. Siis jo alussa siellä John Wimberin tilaisuudessa. Paranemisista en osaa sanoa, tuossa tilaisuudessa en ole kuullut kenenkään parantuneen ja haluan varoittaa ihmisiä. Jos paholainen parantaa sairauden, se samalla valtaa ihmisessä jonkin toisen alueen, vähitellen koko elämän. En älynnyt varoittaa tuota naista ja jäi paha olo hänen takiaan. Henkiolento hänessä vaikuttaa pilkallisuutta ja hänen on yhä vaikeampi tulla uskoon, mutta ei toki mahdotonta. Kaikki vallat ja voimat Jeesus on voittanut ristinkuolemallaan ja ylösnousemisella kuolleista ja voi hänet vapauttaa tuosta "arabialaisesta"."Hän joka on meissä, on suurempi kuin hän joka on tässä maailmassa"
Siis jos uskova menee rukoiltavaksi paikkaan missä pahat henget voisivat tulla, niin en usko että paha henki voisi tulla USKOVAN ihmisen sisälle ja ottaa hänestä valtaa, koska Pyhä Henki asuu jo USKOVAN ihmisen sydämessä. Ja Pyhä Henki on äärettömästi suurempi kuin mikään muu henki.
Valen - Luopumus on tullut
jo nimi kertoo
24.3.2007 18:50
"ymmärrätkö latinaa?
nomen est omen "jalovaara" kannattaa varoa"
Totta, jo Raamatun lehdillä ihmisen oma nimi tarkoitti juuri sitä, minkälaisesta ihmisestä on kyse. Nimi on siis usein enne.
Muuten, Pirkko Jalovaara on Leo Mellerin hyvä ystävä, on ihan viime aikoina sanonut ja oikein allaviivannut sanoin; "Hyvä ystäväväni Pirkko Jalovaara"..
Vetäkää siitä omat johtopäätöksenne. - 777 ***
Ainoite, sinulla on nyt VELVOLLISUUS kertoa, mitä näit siellä Jalovaaran kokouksessa, koska TIEDÄT.
Muuten takiasi menee ihmsiä JaloVAARAN kokouksiin ja saa itseensä riivaajia ja menevät sen tähden helvettiin!!!
- sinulle veli
Hei Mika!
Olet oikealla tiellä, kun pyydät apua Herralta.
Kysymyksiisi vastaaminen edellyttäisi kyllä pitkiä kasvotusten keskusteluja, mutta koitan vastata parilla sanalla.
Pirkko Jalovaara on Jumalan asialla, ole luottavaisin mielin. Monista suunnista tunnetaan kateutta Jalovaaraa kohtaan, ja niinpä hänen työtään yritetään vuosi toisensa jälkeen sabotoida. Jalovaaralla on Herran työntekijänä keskeinen vaikutus siihen, että itse tein aikoinaan oman uskonratkaisuni ja vastaanotin Jeesuksen Kristuksen, joten voiko hän olla suoraan perkeleestä? Ei. Perkele ei tunnusta Jeesusta Kristusta. Jeesus Kristus Nasaretilainen, Juutalaisten Kuningas, tekee työtään tämän palvelualttiin sisaren, Pirkko Jalovaaran kautta.
Kaatuminen ei ole itseisarvo. Minä olen yhteiskristillisten hengellisten tilaisuuksien suurkuluttaja, ja rukouspalvelussa toisinaan kaadun, toisinaan en. Se ei vaikuta lopputulokseen.
Miksi et parantunut? Siihen voi olla monta syytä. Miksi toiset paranevat sairauksistaan tässä ajassa ja toiset eivät, se on Jumalan suuri salaisuus, jota me ihmiset emme saa tietää, ennenkuin Jeesus Kristus saapuu.
Itse olen parantunut joistain sairauksistani yhden ainoan rukouksen jälkeen, ja toiset sairauteni kiusaavat minua vuodesta toiseen. En ole jäänyt miettimään, miksi paranen tai en parane. Pääasia on, ettei katkeroidu, vaan yrittää elää raamatun oppien mukaan, täydellisesti Herraa palvellen ja syntiä välttäen. Syntisiähän me kaikki joka tapauksessa olemme, Jeesus Kristus on ainoa synnitön. Voisit kokeilla paastoa.
Vieraillessani Afrikassa eräässä seurakunnassa sain kehotuksen paastoon, profeetta sanoi, että minussa asustellut sairaus oli sitä laatua, joka lähtee ainoastaan paastolla. Niinpä paastosin säännöllisesti vuoden ajan, ja toden totta, eräs vaikea sairaus väistyi, kiitos Herralle.
Saat varmasti tällä palstalla vastauksia pilvin pimein kysymyksiisi, mutta ennen kaikkea luota siihen, mitä oma sydämesi sanoo. Rukoile Jeesuksen Kristuksen nimessä, pyydä Herralta johdatusta, ja Hän itse vastaa sinulle. Meistä ihmisistä kukaan ei osaa antaa sinulle kaikenkattavaa ja täydellistä vastausta. Olkoon Herran armo kanssasi, rukoilen puolestasi, luota rukouksen voimaan!
Ps. En käy täällä keskustelupalstalla usein, ts. juuri koskaan. Tänään Herra toi tälle palstalle. Elikkä en lue omaan viestiini tulevia vastauksia, niihin ei kannata kuluttaa aikaa. Käyttäkää aikanne mieluummin suoraan Mika-veljen sielunhoitoon. Olen erittäin tietoinen siitä, että vastaukseni on vajavainen, ja monet ovat täysin eri mieltä kanssani. - ReaAalto
En kehoita sinua menemään enää hänen eksytystään kuulemaan.
Pirkko Jalovaara on nykyaikainen noita, eksytyksen hengen vallassa oleva julistaja, joita nykyaikana vilisee vähän siellä sun täällä.
Olen itse ollut häntä yhden ainoan kerran kuulemassa ja siinä silmäni avautuivat kun kaaduin lattiaan ja liimauduin.
Yritin päästä ylös mutta henki joka vaikutti hänen käsiensä alla, oli aggressiivinen.
Hän ei puhunut evankeliumia, vaan ihmeparantumista, kuten itsekin tunnusti olevansa rukoilija.
Raamattu ei tunne tällaista armolahjaa.
Raamatun mukaan evankeliumin julistusta seuraa (voi seurata) ihmeitä ja merkkejä, mutta ei niin että etukäteen ilmoitetaan ihmeparantumiskokous.
Tällaiset julistajat kulkevat omalla asiallaan, eikä heistä nöyryyttä löydy.- sick8347
Yritin päästä ylös mutta henki joka vaikutti hänen käsiensä alla, oli aggressiivinen.
Onko ollut jotain jälkiseuraamuksia. - ReaAalto
sick8347 kirjoitti:
Onko ollut jotain jälkiseuraamuksia.Jälkiseuraamuksia:
Aloin yhä syvemmin tutkia Raamattua, sillä ymmärsin, ettei Jumalan Pyhä Henki ole väkivaltainen.
Aloin tutkia Pyhän Hengen asemaa Raamatussa.
Jumalan Pyhä Henki ei ole okkulttinen voimavaikutus.
Tutkin kaikki kaatumista koskevat Raamatun paikat.
Totesin, että olin tyhmyydessäni hairahtunut syntiin, epäjumalan palvelijan käsien alle.
Tein synnistäni parannuksen ja sain uuden alun uskonelämääni, josta saan olla ikuisesti kiitollinen Jeesukselle Kristukselle, jota ainoaa tulee Jumalana palvoa. - mikko32v
ReaAalto kirjoitti:
Jälkiseuraamuksia:
Aloin yhä syvemmin tutkia Raamattua, sillä ymmärsin, ettei Jumalan Pyhä Henki ole väkivaltainen.
Totesin, että olin tyhmyydessäni hairahtunut syntiin, epäjumalan palvelijan käsien alle.
Tein synnistäni parannuksen ja sain uuden alun uskonelämääni, josta saan olla ikuisesti kiitollinen Jeesukselle Kristukselle, jota ainoaa tulee Jumalana palvoa.OLin jalovaaran rukoiltavana
joten miten pitäisi toimia - ReaAalto
mikko32v kirjoitti:
OLin jalovaaran rukoiltavana
joten miten pitäisi toimiaJeesuksen opetuslapsi, sanoudu irti eksytyksen hengestä.
Tunnusta se synniksi jonka ymmärtämättömänä teit, kuten minäkin aikoinaan kun hänen kokoukseensa ja käsiensä alle menin.
Toivon sinun parhaaksesi, ettet koskaan enää mene hänen väärennettyä evankeliumiansa kuulemaan. - mikko32v
ReaAalto kirjoitti:
Jeesuksen opetuslapsi, sanoudu irti eksytyksen hengestä.
Tunnusta se synniksi jonka ymmärtämättömänä teit, kuten minäkin aikoinaan kun hänen kokoukseensa ja käsiensä alle menin.
Toivon sinun parhaaksesi, ettet koskaan enää mene hänen väärennettyä evankeliumiansa kuulemaan.Eli millä sanoilla.
Ja tartteeko mun pelätä jotain esim.kirousta
kun olin hänen rukoiltavana. - Totta.
mikko32v kirjoitti:
Eli millä sanoilla.
Ja tartteeko mun pelätä jotain esim.kirousta
kun olin hänen rukoiltavana.Hänen jutuistaann ei kannata välittää. Hänessä on demoneja, siksi hän reagoi sillä oudolla tavalla Pyhän Hengen läsnäoloon. Elävässä uskossa oleva on vapaa Pyhän Hengen läsnäolossa, joka Pirkko Jalovaaran tilaisuuksissa on. Demonit asuvat ihmisissä ja tekevät outoja temppuja ja valehtelevat, kun Pyhä Henki tulee lähelle, näin Reallekin on käynyt, hän ei vaan halua tehdä parannusta ja vapautua pahuudestaan, vaan valehtelee täällä Jumalan palvelijoista.
- kokemuksesi
ReaAalto kirjoitti:
Jälkiseuraamuksia:
Tein synnistäni parannuksen ja sain uuden alun uskonelämääni, josta saan olla ikuisesti kiitollinen Jeesukselle Kristukselle, jota ainoaa tulee Jumalana palvoa.Toivottavasti mahdollisimman moni ottaisi tosissaan tuon varoituksesi nykyajan okkultististen voimien käyttäjistä.
Vastaheränneet kuvittelevat, että kun he juoksevat noiden "ihmeparantajien" perässä pitkin maata kokouksissa kaatumassa, että se heidän perässäjuoksu olisi sitä oikeata Jeesuksen seuraamista, kun he lähtevät noiden kuviteltujen "ihmeiden" perään. He ajattelevat, että ihmeet tulevat aina Jumalasta.
Toki entinen taivaan ylienkeli apureineen osaa "ihmeitä" järjestää ja tehdä. - markku32v
kokemuksesi kirjoitti:
Toivottavasti mahdollisimman moni ottaisi tosissaan tuon varoituksesi nykyajan okkultististen voimien käyttäjistä.
Vastaheränneet kuvittelevat, että kun he juoksevat noiden "ihmeparantajien" perässä pitkin maata kokouksissa kaatumassa, että se heidän perässäjuoksu olisi sitä oikeata Jeesuksen seuraamista, kun he lähtevät noiden kuviteltujen "ihmeiden" perään. He ajattelevat, että ihmeet tulevat aina Jumalasta.
Toki entinen taivaan ylienkeli apureineen osaa "ihmeitä" järjestää ja tehdä.Meinaatko että jalovaara on joku okkultismin
harrastaja? - viisas varoo
markku32v kirjoitti:
Meinaatko että jalovaara on joku okkultismin
harrastaja?paras pysytellä loitolla kaatajista
- rau-ha
Totta. kirjoitti:
Hänen jutuistaann ei kannata välittää. Hänessä on demoneja, siksi hän reagoi sillä oudolla tavalla Pyhän Hengen läsnäoloon. Elävässä uskossa oleva on vapaa Pyhän Hengen läsnäolossa, joka Pirkko Jalovaaran tilaisuuksissa on. Demonit asuvat ihmisissä ja tekevät outoja temppuja ja valehtelevat, kun Pyhä Henki tulee lähelle, näin Reallekin on käynyt, hän ei vaan halua tehdä parannusta ja vapautua pahuudestaan, vaan valehtelee täällä Jumalan palvelijoista.
Harvinaisen raitishenkinen ja asioista perillä oleva tämä Rea Aalto on. Sitten on katkeria luopioita jokainen, jotka kyseenalaistavat näitä nykynoitien touhuja. Se mitä sinä sanot Pyhäksi Hengeksi, on sitä sinun omaa loukattua luuloasi. Perehdy Raamatun Sanaan,ja tule sitten uudelleen kehiin.
- ällikällä lyöty
Olen lähes 100% varma, että näin noin 20 vuotta sitten Jalovaaran Joensuun rautatie asemalla. Meidän katseemme kohtasivat ja minusta tuntui, kuin hänen silmät olisi porautuneet pääni sisään ja kuin joku aalto olisi mennyt lävitseni. Sen verran voimakas nainen oli kyseessä,että naama painui syvästi mieleeni.
Kun nyt hiljattain katsoin televisiota ja siellä oli Pirkon ohjelma menossa, aloin kuumeisesti miettiä, et miten tuo naama on niin tuttu.
En kyllä yhtään ihmettele, jos sen kokouksissa kaatuu porukkaa, niin voimakkaan vaikutuksen hän minuun teki. - Kulje avoimin silmin
Totta. kirjoitti:
Hänen jutuistaann ei kannata välittää. Hänessä on demoneja, siksi hän reagoi sillä oudolla tavalla Pyhän Hengen läsnäoloon. Elävässä uskossa oleva on vapaa Pyhän Hengen läsnäolossa, joka Pirkko Jalovaaran tilaisuuksissa on. Demonit asuvat ihmisissä ja tekevät outoja temppuja ja valehtelevat, kun Pyhä Henki tulee lähelle, näin Reallekin on käynyt, hän ei vaan halua tehdä parannusta ja vapautua pahuudestaan, vaan valehtelee täällä Jumalan palvelijoista.
Minä uskon Rea Aaltoa, koska olen kokenut saman hengen toiminnan joissakin kokouksissa. Jumalan Henki ei ole tuollaisessa rähinässä ja sekaannuksessa, vaan se on Babylonin henki eli paholaisen henki.
Varokaa sitä, ja menkää vaikka kotonanne yksinkertaisesti Jumalan eteen nöyrinä ja puutteellisine rukouksinenne. Jumala vastaa rukouksiinne omalla ajallaan. Ei siinä tarvita ketään muuta kuin sinä yksin, ja Jeesus tulee olemaan siellä Henkensä kautta.
Kannattaa lukea Kirjatoimen kirja Roger Morneau: Yliluonnollisen lumoissa ja silmät aukenee. Meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja ja voimia taivaan avaruuksissa. Varokaa niitä, ne eksyttävät vaikkapa valitutkin. - Eemeli Zatopek
Kulje avoimin silmin kirjoitti:
Minä uskon Rea Aaltoa, koska olen kokenut saman hengen toiminnan joissakin kokouksissa. Jumalan Henki ei ole tuollaisessa rähinässä ja sekaannuksessa, vaan se on Babylonin henki eli paholaisen henki.
Varokaa sitä, ja menkää vaikka kotonanne yksinkertaisesti Jumalan eteen nöyrinä ja puutteellisine rukouksinenne. Jumala vastaa rukouksiinne omalla ajallaan. Ei siinä tarvita ketään muuta kuin sinä yksin, ja Jeesus tulee olemaan siellä Henkensä kautta.
Kannattaa lukea Kirjatoimen kirja Roger Morneau: Yliluonnollisen lumoissa ja silmät aukenee. Meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja ja voimia taivaan avaruuksissa. Varokaa niitä, ne eksyttävät vaikkapa valitutkin.No jos uskoo adventistien harhaoppeihin niin sitten voikin ymmärtää tätä Jalovaaran morkkausta, jota täällä ilmeisesti muut lahkolaiset omasta mielestään kristityt käyvät harrastamassa.
- eka ja vika kerta
kokemuksesi kirjoitti:
Toivottavasti mahdollisimman moni ottaisi tosissaan tuon varoituksesi nykyajan okkultististen voimien käyttäjistä.
Toki entinen taivaan ylienkeli apureineen osaa "ihmeitä" järjestää ja tehdä.Turha vastaherääneitä on syyttää minkään perässä juoksemisesta. Meidänhän pitäisi auttaa ja tukea toisiamme kilvoituksessamme.
Myönnän, että olen itsekin käynyt Jalovaaran pakeilla kerran ja se käynti jää ainoaksi enkä ollut vastaherännyt.Sairaana sitä on perso hakemaan apua asioista, joita ei ehkä ymmärrä arvioida riittävästi.
Kokouksesta jäi mieleen levottomuus. Ihmiset olivat hermostuineita, Jalovaara kiukkuinen. Yleisössä innokkaimmat kuitenkin jaksoivat kädet pystyssä laulaa ja "kompata" Jalovaaran ja kumppaneiden esitystä.
Sen jälkeen tulin allergiseksi kaikelle kädet pystyssä 2ylistämiselle" ja hoilaamiselle. Rukousjonossa, jossa odotettiin Jalovaaran tuloa rukoilemaan omalle kohdalle, minua jännitti kuten aikoinani koulun rokotusjonossa.. - caligula3
Pitäisikö sanoa polttakaa noidat, minusta hurmahenget elävät yhtä kauan kuin uskonnot hallitsevat niin kurjalistoa kuin juurettomia äkkirikkaitakin.
- mikki 35
sama oli minullakin. en kaatunut,kuten muut. täyttä huijausta! miettikää vähän.
- tie totuus ja elämä
Raamattu sanoo, että Jeesus pani kätensä sairasten päälle ja ne tulivat terveiksi. Tähän rinnalle voidaan ottaa toinen kohta, joka sanoo, että Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Se tarkoittaa, että Jeesus tekee tänäänkin samanlaisia tekoja kuin 2000v sitten vaeltaessaan itse maan päällä. Jeesus ei pitänyt rukouspalvelua, jonne ei-sairaat tulivat saamaan "salaman taivaasta" vaan ainoastaan sairaat tulivat rukoiltaviksi ja ne paranivat. Pyhän hengen voima ei myöskään pistä ihmisiä kouristelemaan tahdottomasti, vaan Jeesus päinvastoin vapauttaa tämänkaltaisista asioista. (Esim. Raamatussa poika, joka pahan hengen vaikutuksesta kaatui milloin tuleen milloin veteen ja Jeesus vapautti hänet). Monissa tilaisuuksissa on tätä voimatonta kaatumisjuttua, joka ei muuta kenenkään elämää yhtään miksikään. Jumala ei anna fyysisiä nautinnontunteita kätten päälle panemisen kautta vaan hän kutsuu ristintielle, taivastielle, joka on usein aika ohdakkeinen. Voi myös kysyä itseltään kun on näissä tilaisuuksissa, että saarnataanko täällä evankeliumia Jeesuksesta, tuleeko täällä synnintunto, kutsutaanko ihmisiä todelliseen parannukseen? Jeesuksen nimessä voi tehdä monia juttuja, mutta Jeesus ei ole kaiken sen takana, mitä hänen nimissään tehdään!
- toimii tänäkin
päivänä. Jumalan parannusvoimaa ihminen ei voi sitoa omilla päätöksillään. Jeesus hoitaa jokaisen meistä omalla tavallaan ja sen tavan Hän valitsee meitä paremmin.
Kun Jeesus kaatoi Getsemannin puistossa häntä pidättämään tulleet sotilaat, ei Hän kysellyt ympäriltään, olisiko se tilanteeseen sopiva tapa. Pietari katsoi paremmaksi miekkailla, mutta sai Jeesukselta tylyn arvion: joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.
Kun me nyt arvioimme Jeesuksen tänä päivänä käyttämiä parannuskeinoja, varovaisuus ei ole pahaksi, mutta jotta meille ei kävisi kuten Pietarille, miekan olisi syytä pysyä tupessaan, kun Herra toimii. - tilanne.
toimii tänäkin kirjoitti:
päivänä. Jumalan parannusvoimaa ihminen ei voi sitoa omilla päätöksillään. Jeesus hoitaa jokaisen meistä omalla tavallaan ja sen tavan Hän valitsee meitä paremmin.
Kun Jeesus kaatoi Getsemannin puistossa häntä pidättämään tulleet sotilaat, ei Hän kysellyt ympäriltään, olisiko se tilanteeseen sopiva tapa. Pietari katsoi paremmaksi miekkailla, mutta sai Jeesukselta tylyn arvion: joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.
Kun me nyt arvioimme Jeesuksen tänä päivänä käyttämiä parannuskeinoja, varovaisuus ei ole pahaksi, mutta jotta meille ei kävisi kuten Pietarille, miekan olisi syytä pysyä tupessaan, kun Herra toimii.Huomaa kuitenkin, että sotilaat olivat vihamielisissä aikeissa ja siksi heidät kaadettiin.
Kaataminen ei todellakaan liity Raamatussa koskaan siunaukseen tai paranemiseen.
Jeesuksen ystävät eli naiset haudalla eivät kaatuneet, apostolit suljettujen ovien sisällä eivät kaatuneet, edes helluntaina ei kenenkään kerrota kaatuneen vaan he "istuivat" paikallaan. - Valen
tilanne. kirjoitti:
Huomaa kuitenkin, että sotilaat olivat vihamielisissä aikeissa ja siksi heidät kaadettiin.
Kaataminen ei todellakaan liity Raamatussa koskaan siunaukseen tai paranemiseen.
Jeesuksen ystävät eli naiset haudalla eivät kaatuneet, apostolit suljettujen ovien sisällä eivät kaatuneet, edes helluntaina ei kenenkään kerrota kaatuneen vaan he "istuivat" paikallaan.Raamatussa ei missään kielletä etteikö Pyhä Henki voisi kaataa ihmisiä koskettaessaan. Ei sitä tiedä vaikka Paavalin ja apostolien tilaisuuksissa kun toisten puolesta rukoiltiin, niin ihmiset olisivat kaatuneet jne. Se vaan oli mahdollisesti niin luonnollista ettei siitä kirjeissä puhuttu erikseen ollenkaan. En tiedä. Mutta minusta kyse on vähän samasta asiasta jos sanoisi, että Raamatussa ei ole mainintaan Suomen valtiosta, joten Suomi on saatanasta.
Valen - kaatohommiin
Valen kirjoitti:
Raamatussa ei missään kielletä etteikö Pyhä Henki voisi kaataa ihmisiä koskettaessaan. Ei sitä tiedä vaikka Paavalin ja apostolien tilaisuuksissa kun toisten puolesta rukoiltiin, niin ihmiset olisivat kaatuneet jne. Se vaan oli mahdollisesti niin luonnollista ettei siitä kirjeissä puhuttu erikseen ollenkaan. En tiedä. Mutta minusta kyse on vähän samasta asiasta jos sanoisi, että Raamatussa ei ole mainintaan Suomen valtiosta, joten Suomi on saatanasta.
Valeneihän siellä Raamatussa kielletä sitäkään, että lehmät voisi lentää, jos niillä olisi siivet?
- kun tuot
Valen kirjoitti:
Raamatussa ei missään kielletä etteikö Pyhä Henki voisi kaataa ihmisiä koskettaessaan. Ei sitä tiedä vaikka Paavalin ja apostolien tilaisuuksissa kun toisten puolesta rukoiltiin, niin ihmiset olisivat kaatuneet jne. Se vaan oli mahdollisesti niin luonnollista ettei siitä kirjeissä puhuttu erikseen ollenkaan. En tiedä. Mutta minusta kyse on vähän samasta asiasta jos sanoisi, että Raamatussa ei ole mainintaan Suomen valtiosta, joten Suomi on saatanasta.
Valenrohkeasti esille Jumalan sanaa ja Hänen voimaansa. Meillä on tosiaan Kaikkivaltias Jumala ja Jeesus Kristus. Halleluja. Hän voi pelastaa vielä ei-uskoisia ja parantaa sairauksien kautta käyttämällä omiaan armolahjojen kautta.
- UnaFortuna
Armolahjan. Monet hyvät hypnoosin taitajat tekevät hyviä ansioita Hypnoosi transsilla.
Amerikassahan on paljon näitä Hypnoosi saarnaajia. Hypnoosin väärällä käytöllä monet
rikastuvat! Näin ei saisi tehdä. 1700 luvulla
poltettiin näitä Mesmerismi saarnaajia noitina. - rau-ha
Mistäs kohtaa Raamattua olet saanut sellaisen tiedon, että kaatamista ja parantamista jaetaan miten papittaret tai papit hyväksi näkevät?
Sitä ei näet Raamatusta löydy. Mutta Jeesuksen varoitus vääristä kristuksista jotka eksyttävät, se löytyy.Matteus 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin; PirkkoJ on yksi eksyttäjä. Älä eksy,lue Raamattua.- Kuka on tuomari?
Oletko itse ollut Pirkko Jalovaaran rukousillassa vai mistä tiedät,että hän on eksyttäjä? Minä ajattelen,ettei kukaan jaksaisi tehdä sitä työtä,mitä hän tekee,ellei Jumala antaisi hänelle voimaa siihen.Olin hiljattain hänen tilaisuudessaan ja voin kertoa,että siellä kirkon penkissä istuessani Pyhä Henki kosketti ja hoiti minua,vaikka en ollut lähelläkään Pirkkoa.Meidän kaikkien pitäisi olla varovaisia puhuessamme ja kirjoittaessamme ihmisistä,jotka ovat Jumalan asialla,(vaikka emme olisi siitä ihan varmojakaan)ettemme pilkkaisi Pyhää Henkeä.Jeesuksen sanojen mukaan Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi.
- rau-ha
Kuka on tuomari? kirjoitti:
Oletko itse ollut Pirkko Jalovaaran rukousillassa vai mistä tiedät,että hän on eksyttäjä? Minä ajattelen,ettei kukaan jaksaisi tehdä sitä työtä,mitä hän tekee,ellei Jumala antaisi hänelle voimaa siihen.Olin hiljattain hänen tilaisuudessaan ja voin kertoa,että siellä kirkon penkissä istuessani Pyhä Henki kosketti ja hoiti minua,vaikka en ollut lähelläkään Pirkkoa.Meidän kaikkien pitäisi olla varovaisia puhuessamme ja kirjoittaessamme ihmisistä,jotka ovat Jumalan asialla,(vaikka emme olisi siitä ihan varmojakaan)ettemme pilkkaisi Pyhää Henkeä.Jeesuksen sanojen mukaan Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi.
Tuo oli kyllä jo aika moka, vai on
se Pyhän Hengen pilkkaamista,
kun toimii Raamatun mukaisesti
ja koettelee kaikki, ettei mene eksyksiin!
.Tessalonikalaiskirje:
5:21.
Sinä siis kiellät Raamatun Sanan?
Olen ollut Pirkko j:n kokouksessa,
ja Raamatun kokonaisvaltaisen
ilmoituksen pohjalta Pirkko on noita.
Pirkko J, on hakenut sitä VOITELUANSA
harhaoppisen ja noidan luota Nigeriasta
pastori Joshuan srk:sta (church of all nations)= katso
Mies Synagogassaan
Nigerian ihmeidentekijä T.B.Joshua toivoo Nigeriasta uutta Jerusalemia.
Katolinen Rooma on julistanut olevansa
”uusi Jerusalem”. ...
http://www.kristitynfoorumi.fi/tbjoshua.htm
Tämän nigerialaisen sivustot ovat vieläkin
Pirkon suosittelemat
http://www.rukousystavat.fi/linkkeja.html /Nigerian ihmeet - Vain Jeesus pelastaa
Kuka on tuomari? kirjoitti:
AINOA Pyhän Hengen pilkka on se, ettei ota Jeesusta vastaan elämäänsä, sillä Pyhä Henki on Jeesuksen Henki. Ja siksi Raamattu sanoo, että joka tekee Pyhän Hengen pilkan, ei pelastu, silllä se on ainoa synti jota ei anneta anteeksi.
missä kohtaa Raamattua kerrotaan ihmisten kaatamisesta? Kuulostaa joltain saatanan metkuilta
- Laakson lilja
Ei Raamattu todellakaan missään kerro, että opetuslasten pitäisi kaataa ihmisiä, ei Jeesus itsekään kaatanut ketään koskaan.
Hän vaan rukoili muutamilla sanoilla ja ihmiset parantuivat.
Jalovaaran kokouksissa soi raju nuorison rock-musiikki, sellaisessa EI voi koskaan olla Jumalan Henkeä, se nähtiin jo rokkaavassa Nokia Missiossa, jossa ilmeni pääpastorin Koiviston, homoseksuaalisuus ja pedofiilius.
Raamatussa sanotaan, ettei Jumala ilmesty rajumyrskyssä ja metelissä, vaan lempeässä tuulessa hän ilmestyy. Tämä kuvaa myös musiikin henkeä Pyhässä Hengessä.
- ihmettelyä
Tarkoititko että Jalovaaran tilaisuuksissa esim. kirkoissa vain rokataan ?eikö enää veisata?
- Kaikki on muuttunut
Ei enää veisata. Ei veisattu enää vuonna 2007:kään.
ainoite
11.3.2007 23:07
LAINAUS TÄMÄN LINKIN ALUSTA:
Olen entinen "Pirkko-fani". Vuosien varrella aloin epäillä. Luin Pirkon kirjoja ja kävin joissakin hänen kokouksissaan. Vilpittömästi ihailin hänen auttamistaan ja jaksamistaan ja lämmintä suhtautumistaan ihmisiin. Vain ensi kerralla menin Pirkon eteen ja kaaduinkin. Se oli minusta itsestäni, minua ei kaatanut kukaan muu kuin minä itse koska menin sitä hakemaan. Kun nyt jouduin yllättäen auttamaan Pirkon illassa, olin vielä epävarma. Halusin uskoa hänestä vain hyvää. Mutta en löytänyt sitä todistusta Jeesuksesta jota neuvottiin etsimään. Ristin evankeliumia Jeesuksesta, henkilökohtaista uskoa syntien anteeksisaamisesta.
Ja paljon oli muuttunut Pirkon ja Sepon ensimmäisistä illoista vuosia sitten. Nyt tilaisuus oli villiintynyt.
Musiikkikin soi kovaäänisistä aivan kuin nuorisokonsertissa"! kaikki karismaattiset herätyspuhujat taitavat olla vääriä profeettoja, kiertävät maata kuin rokkitähdet, kerran näin nokia mission mainoksen lehdessä, tuli mieleen joku rokkiyhtye - nyt kiertueella -
- Lumpeenkukka 2
Juu, totta onkin, olin vielä itsekin silloin vielä mukana siellä joku vuosi sitten, mutta Herra avasi armossaan silmäni ja näin sen kaiken kammottavan paholaisen valhekulissit, jotka se oli Nokia Missioon rakentanut..
Mutta Nokia Missio on mennyttä, enkä usko sen paluuseen enää, sillä paholaisen juonet ovat paljastuneet kaikille Nokia Mission entisen pääpapin, Koiviston homouden ja pedofilian myötä.
Mutta olipas Tampereen Aleksanderin kirkossakin pari kesää sitten aivan kammottava HEAVY-konsertti, jonka mainoksessa oli itse satana suurine pukin sarvineen, pukinpartoineen.
En meinannut itsekään silmiäni uskoa, mutta silmät eivät valehdelleet - siinä se karmiva peto irvisteli Aleksanterin kirkon mainoksessa! - Ei Pirkko J.
Ei ole Jumalan asialla, vaan on samaa luokkaa horrossaaarnaaja Helena Konttisen kanssa. Eksyttää ihmisiä kirkon ja sen oppien yhteyteen. Kieltää raamatullisen kasteelle menemisen tärkeyden. Yms.....
- yx
Markku Koivistoa ei ole koskaan syytetty tai todettu pedofiiliksi. Ehkä tällä palstalla ei tiedetä mitä se sana tarkoittaa...
- Cirie
http://www.rukousystavat.fi/RukPyynto.html
Mihin se noita nimiä kerää? Tuleeko lasku postissa? :)
No mutta oikeasti puhuen, Koivistoa ei tosiaan erotettu pedofilian takia. Hänellä on hyvin rankkaa tällä hetkellä, mikäli blogiaan on uskominen.
Mitä Pirkko Jalovaaraan tulee, älkää menkö sinne. Älkää menkö sen naisen käsien alle, älkää kenenkään tuntemattoman parantajan jos ette tiedä henkilöstä tarpeeksi. Jumala suojaa ja auttaa kyllä jos tulee esim. yhteinen rukoustilanne eteen (absurdi ajatus ainakin omalla kohdalla, että Pirkon kanssa tulisin rukoilleeksi yhdessä), mutta ehdoin tahdoin noihin tilanteisiin ei kannata mennä.
Ihmisestä kertoo paljon myös se, millaisia ystäviä hänellä on. Mitä enemmän huuhaaparantajia pyörii ympärillä, sen todennäköisemmin itse liittyy heihin. Sama pätee pilkkaajien ja uskovien suhteen. Jos näette Pirkon tai vastaavan kaatajan ystävyyden piirissä huuhaamiehiä ja -naisia, kannattaa pysähtyä miettimään, onko opetus ja toiminta rakennukseksi vai saako se aikaan pahaa.- Alle lujaa
Ei kannata mennä kenenkään papin, saarnaajan tai vastaavan tilaisuuteen, koska aina löytyy jotain höyrypäitä, joiden mielestä kyseinen opettaja on Saatanan vallassa tai vähintäänkin harhaoppinen. Kovimmat Jalovaaran kriitikot todennäköisesti haluavat ihmisten sen sijaan tulevan adventistien, helluntailaisten tai muiden lahkolaisten tilaisuuksiin.
Hei !
En ainakaan minä kehoita ketään menemään toisten käsien alle enää.
En minkään suunnan julistajan, ja varsinkaan jos ei todella tunne ja ole henk koht selvillä kyseisen henkilön taustoista.
Itse myös "erehdyin" kerran Jalovaaran siunattavaksi, mutta ihan lavalle mennessä
nousi rukous, että haluan Herralta sen mitä Hän haluaa antaa, mutta en halua mitään muuta.
Jalovaara tuli kohdalle ja tunsin voiman, joka ikäänkuin kolahti takaisin Pirkon käsiin, siis kuin olisi lapiolla luullut kaivavansa hiekkaa ja sitten iskenytkin kiveen.
Pirkko selvästi tunsi itsekin sen kuinka se iski häneen takaisin, kuin kivestä,
sen jälkeen minut saateltiin ihan erityiselle "sielunhoitajalla" mutta kävikin niin että minä jouduin kannattelemaan sitä hoitajaa, eli hänellä ei eväät riittäneet käsittelemään asioita joita jaoin hänelle, sillä todella kaipasin Herran apua siinä kohtaa.
No, tuo opetti minua ja siksi kirjoitin erehdyin lainausmerkeillä, sillä se oli minun
opettamistani, eli käsittääkseni henkien erottamisen lahjan käyttöä varten.
Mutta tuo oli kokemukseni niistä Pirkon siunauksista, ja niitä en ainakaan minä kaipaa ja olen siis nyt todella varovainen, että en saisi mitään ylimääräisiä siunauksia tai henkiä:
2. Kor. 11:4
Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
2. Tessalonikalaiskirje 2
11 Ja sentähden JUMALA lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Siis on hyvä huomata, että JUMALA on lähettänyt eksytyksen hengen, ja sen tarkoitus on seuloa seurakuntaa, ja paljastaa siihen kuulumattomat !
Ja jos on erehtynyt jotenkin vastaanottamaan väärä, on todellakin hyvä irtisanoutua siitä ja anoa Herralta vapautusta kaikesta väärästä, sillä uskon
että moni joutuu kokemaan senkin asian, jotta siten voi muita auttaa !- PirkkoOnHarhassa
Amen! Amen! Vahva todistus John Wimberin perustamaa Viinitarhaliikettä ja samalla sen synnyttämää Torontolaisuutta vastaan. Wimberin kautta Pirkko sai voimansa, vaikka on välillä käynyt hakemassa voitelua Nigeriasta asti (vrt. T.B. Joshua; Kristityn Foorumi; "Mies Synagogassaan") ja ties mistä!
- ....,.,,.,..,,..,.,
Vastaus Mikalle: Kaatuminen ei tarkoita parantumista eikä uskoon tuloa, eikä muutakaan uskoon liittyvää. Kaatuminen on sielunvihollisen voimien esittelyä liimauttamista lattiaan ja. Tärisyttämistä ja nauramista ,siinä pilkataan Jeesusta.Pyhähenki ei koskaan mene edelle Jeesuksesta vaan kirkastaa särkyneelle sydämelle Jeesuksen uhri kuolemaa syntiemme sovitukseksi. Kaikki muu touhuilu ja profetiat jotka ei perustu sanaan ovat ihmisen sielullisesta minästä lähtöisin. Siellä sanotaan "etsi ensin Jumalan valtakuntaa" Herra näkee ja voi parantaa jos tahtoo. Siellä tiedetään onko ihmisen parempi olla vaivoinensa Herran oma, kuin lähteä terveenä maailmaan.
- Kerberossi
Vetä h*mo vit*u syvemmälle päähäsi puhuessasi täyttä pask*a.
- DoctorT
Katsokaa tarkasti ja vielä kerran, kenen käsien alle menette!!!
Jalovaara, Vesavaara, Piipponen ja Hartikainen, Paavo Järvinen ja kaikki muut, HEITÄ VAROKAA JA KARTTAKAA! SELKOMAASTA puhumattakaan!!!!!!!!!!!!! - takapenkinistuja
Veijo Piipposen ja Aulikki Hartikaisen kohdalla osaan sanoa että jättäkää siunauskohtaamiset väliin heidän kohdallaan. Heillä ei ole puhtaita jauhoja pussissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 26119601
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?462084- 1951523
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1371430- 281209
- 122968
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30922Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex82799Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t82756- 75678