KYLMENEE KEVÄTTÄ KOHDEN
Jeesus ei voi mitään tehdä keskuudessamme. Miksei?
Aabrahamin ja muiden uskonsankarien työ valuu hukkaan - meidän tähtemme? Miksi?
Jeremia: 14:9
Minkätähden sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin sinä olet meidän keskellämme, Herra, ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä jätä.
Me aloitamme ja aloitamme...Vastauksemme on jo valmiina odottamassa sopivaa kysymystä tai pahimmassa tapauksessa - sopivaa kysyjää.
Kuuntelemme vain itseämme. Kuka voi auttaa, eihän itseään voi kohottaa maasta, vaikka ottaisi niskastaan kiinni ja nostaisi.
"JOS sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Emmekö salli hänen elää kauttamme? Onko ihka oman mielipiteen esittäminen tärkeämpää kuin sen lukija?
Rakkaudettomuus on sellaista laittomuutta, minkä takia Jeesus ei voi mitään. Syntikysymys sitävastoin on Herrallemme helppo hoitaa.
Aabrahamin sydän särkyi synnin tähden, mutta hänestä ei tullut rakkaudeton tai toivoton. Hän vaati Herraa pelastamaan Sodoman. Rakkaus vaatii laupeutta, mutta laki vaatii tuomiota.
Jumalalla on valittuna meitä varten parempaa, mutta liekö se rakkaudettomuus, mikä estää vastaan ottamisen.
Hebrealaiskirje:
11:39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
11:40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.
Onko A.Kantolan rakkaudessa
Rakastatko adventismia mutta kuitenkin pelkäät liittyväsi adventtikirkon jäseneksi?Näin metsässä tänään käärmeen ja sillä oli kaksihaarainen kieli ja sinä Antti ilmestyit paikalle ja vahvistit fakta "näkyni".
Hylkäämistä pelkään
Onko A.Kantolan rakkaudessaKirjoittanut: pelkoa? 28.3.2007 klo 22.42
Rakastatko adventismia mutta kuitenkin pelkäät liittyväsi adventtikirkon jäseneksi?
Näin metsässä tänään käärmeen ja sillä oli kaksihaarainen kieli ja sinä Antti ilmestyit paikalle ja vahvistit fakta "näkyni".
Tiedä sitten, oliko ylläoleva herjaa vaiko asiaa, mutta otan asiakseni vastata, koska se oli henkilökohtaista. Ihan kuin olisin nähnyt foorumilla tänään kyykäärmeen.
Enhän ole väittäny rakastavani adventismia, vaan adventisteja. Mitään ismiä en rakasta erityisemmin. Opit eivät viehätä, mutta ihmiset ovat mielenkiintoisia.
Jos vaikka rakastaisinkin, olisi mieletöntä kuulua useaan kirkkoon. Mikäli syystä tai toisesta jään kirkkoa vaille, pitänee harkita adventismia.
Silloin minua ainakin puolustettaisiin tuollaisia loan heittäjiä vastaan.
"PELKOA RAKKAUDESSA?"
En ainakaan pelkää nimettömiä kirjoittajia. Kun Jaakob sanoo, ettei rakkaudessa ole pelkoa, niin se tarkoittaa sitä, että lain tuomiota ei ole tarpeen pelätä. Kuitenkin tunnen vähän sen sukuista pelkoa. Sekään minua ei pelota, että keskustelufoorumilla jäisin sanattomaksi - ei sillä merkitystä.
Mutta että jäisin SANATTOMAKSI VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA, se joskus saa hiljaisesti miettimään - ja pelkäämään. Onko rakkaus ollut vuorovaikutuksen ja tekemisten motiivi vai ei?
Kun Herrani sanoo: "Minä olin alaston,...", niin sanooko hän sitten minulle: "Ja sinä vaatetit minut" vai sanooko: "et antanut minulle vaatteita pukeutuakseni". Tässä on heikko kohtani. Mieluummin jäisin siinä siinä sanattomaksi, kuin että puolustelisin: "Milloin muka ...en antanut?"
Valvon itseäni, että pysyisin lahjavanhurskauden vaatteeseen puettuna, mutta välillä pelottaa ajatus, että olenko luisumassa lainomaisuuteen - suorittamiseen. Silloin voisin jäädä sanattomaksi pyrkiessäni Kristuksen hääaterialle. Ei siinä enää selitykset auta, turha inttää: "Mutta minulle opetettiin...".
Matteuksen evankeliumi:
22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
TAHDON PUKEUTUA RAKKAUTEEN JA ANTAA MUILLEKIN, ETTÄ VOISIVAT PUKEUTUA RAKKAUTEEN.
_AnttiVKantola_
jep
Terve"Rakkaudettomuus on sellaista laittomuutta, minkä takia Jeesus ei voi mitään. Syntikysymys sitävastoin on Herrallemme helppo hoitaa."
Mutta hyvä veli, ymmärsinkö väärin, vai yritätkö sanoa, että meidän pitäisi alkaa rakastamaan? Ei meissä syntisissä ihmisissä ole rakkautta. Rakkaus on Isän ominaisuus, joka saadaan uudestisyntymässä ja sitä pitää yllä Pyhä Henki. Meidän tehtävämme on pysyä Jeesuksessa niin Hän on luvannut pysyä meissä.
1. Joh. 2
3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
Rakastaa, ei rakasta...
RAKKAUS ON TEHTÄVÄMME - EI ENEMPÄÄ EIKÄ VÄHEMPÄÄJOS olemme saaneet maistaa Jumalan rakkautta, rakastaminen on nyt tehtävämme.
ROOM 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, MUUTA kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Roomalaiskirje:
1:14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
1.Korinttolaiskirje:
13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Harva tappaa, harva huoraa. 10 lakia on äkkiä pidetty, noin suurin piirtein. Mutta rakkaus annetaan ylhäältä, liha ei voi rakastaa.
Jos joku esimerkiksi
ja minä sanon, ei se tee mitään.Onko se rakkautta vai onko se valehtelemista?
Molempiahan se ei voi olla.
Kiusaajalle
"Jos joku esimerkiksi varastaa ...!ja minä sanon, ei se tee mitään.
Onko se rakkautta vai onko se valehtelemista?
Molempiahan se ei voi olla."
Tuntemattomat voivat noin ajatellakin, mutta ne, jotka Jumala tuntee ja he Jumalan, ajattelevat sillä lailla, miten Ylhäälläkin ajatellaan. Näin Jeesus Sinulle tuohon vastaa:
Matteuksen evankeliumi:
4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
Mitenkä ne
nyt sitten ajattelevat? ja miksi kutsuit reilua kysymystä kiusaajan tekemäksi?Kysymys oli:
"Jos joku esimerkiksi varastaa ...!
ja minä sanon, ei se tee mitään.
Onko se rakkautta vai onko se valehtelemista?
Molempiahan se ei voi olla."
Joka hyväksyy varastamisen olan kohautuksella tekee väärin ja siten se ei ole rakkautta vaan valehtelemista. Voi vain todeta, että kysymys oli liian vaikea sinulle.
Lopeta varastaminen
Epävarmalle vastaisin, että älä ihmeessä jatka varastamista. Lopeta rakkauden tähden, jollet parempaa syytä keksi. Sillä vaikka niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ei mitään kadotustuomiota olekaan - kun ovat irti laista - niin omatunto toki ilmoittaa, että se on väärin.Uskovainen: kiusaat Jumalaa, jos varastat!
Ilman lakiakin, maailman alusta asti, on omatunto ilmaissut oikeasta ja väärästä. Varkaus on väärin, vaikkei laki sitä sanoisi.OMATUNTO PUHUU.
Etenkin uskovien on syytä olla esikuvia varkaudesta kieltäytymisessä. E se asiaa miksikään muuta, jos joku ystäväsi antaa Sinulle luvan. Eikä vapautta Kristuksessa kannata käyttää väärin, sillä se kostautuu tavalla jos toisella ja monellakin tavalla.
Juu
kysymys Jumalan tahdosta? ja sehän on ollut sama aina. Tai oikeastaan se että varastaminen on väärin on osa Jumalan täydellistä olemusta.Ilm. 22:
10 Sitten minulle sanottiin: "Älä sulje sinetillä tämän kirjan ennussanoja, sillä hetki on lähellä.
11 Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.
15 Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.
18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian."
Aamen.
Tule, Herra Jeesus!
Koirat ja valheessa elävät
Niin, koirat sekä VALHEESSA ELÄVÄT jäävät Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Siis ovat jo. Heillä on ehkä se nimi, että elävät, mutta ovat kuolleita.Se valhe on: omahyväinen omavanhurskaus
Sellainen, jota Jeesus kuvaa Luukkaassa
sellainen itseään ylistävä asenne - LUUK 18:9-14
Kiitos, etten ole niinkuin tuo tuossa
vaan olen tällainen parempi
mutta syntinen lähti vanhurskaampana