TUOMIO ON RIEMUVOITTO SEURAAVANLAISILLE
JAAK 2:13-14
12 VAPAUDEN LAIN mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta RIEMUVOITON. [Matt. 5:7+]
Matt. 25:36
MINÄ olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
JAAK 1:26-27
Oikea jumalanpalvelus
1:26 Jos joku luulee olevansa Jumalan palvelija mutta ei pysty hillitsemään kieltään, hän pettää itsensä ja hänen JUMALANPALVELUKSENSA on turha. [Ps. 39:2; 1. Piet. 3:10]
1:27 Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä TAHRATONTA palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. [Matt. 25:35,36; Joh. 17:15; Room. 12:2]
1 MOOS 18:32
Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen HÄVITTÄMÄTTÄ." [Jer. 5:1]
2 MOOS 32:32
Anna anteeksi heidän syntinsä. Mutta jos et anna, niin pyyhi MINUN nimeni kirjastasi." [Ps. 69:29; Jes. 4:3; Dan. 12:1; Ilm. 21:27]
MATT 6:14
Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne MYÖS antaa teille anteeksi.
MATT 6:17-18
17 Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. [2. Sam. 12:20]
18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, PALKITSEE sinut.
MATT 6:6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, PALKITSEE sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11].
RAKKAUS JOKA PALKITAAN
MATT 5:44-48
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, [2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9]
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1]
46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]
47 Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. [3. Moos. 11:44; Jaak. 1:4].
MATT 7:12
12 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]
ROOM 9:3
3 Toivoisin suorastaan, että itse olisin kirottu ja erotettu Kristuksen yhteydestä, jos se vain auttaisi veljiäni, oman kansani jäseniä. [2. Moos. 32:32; Room. 10:1]
_AnttiVKantola_
A Kantola
esille noilla irrallisilla Raamatun lauseilla.Minä luin ne mutta en saanut mitään kokonais kuvaa niistä, sinun pitäisi selittää ne myös mitä sinä haluat tuoda julki niillä, kun käsittelet niin monta aihetta kerralla ettei tiedä mitä tarkoittaa.
Sinulla on paha
Et näköjään ymmärrä Raamatun tekstiä. Ymmärrätkö ainoastaan sapattiläksyvihon avulla Raamatun selitykset?Oletko huomannut, että tällä palstalla on kaksi ryhmää. Toiset uskovat Raamatun Sanaan eli Jeesukseen ja toiset uskovat Raamatun selityksiin ja Ellenin kirjoihin eli ihmisiin.
Vain ehdoton rakkaus palkitaan
A KantolaKirjoittanut: mitä sinä tuot 9.4.2007 klo 06.29
esille noilla irrallisilla Raamatun lauseilla.
Minä luin ne mutta en saanut mitään kokonais kuvaa niistä, sinun pitäisi selittää ne myös mitä sinä haluat tuoda julki niillä, kun käsittelet niin monta aihetta kerralla ettei tiedä mitä tarkoittaa.
===================== P y y d e t t y v a s t a u s :
PELASTUS ON ARMOLAHJA - USKO NÄKYY RAKKAUDEN TÖISSÄ JA SE PALKITAAN
Foorumilla en mielelläni kirjoita pitkästi, mutta toki pyydettäessä vastaan pitemminkin.
Tarkoitin sitä, että Uuden Liiton tuomio on laista riippumaton. Lakihan ei perustu uskoon, kuten Sana sanoo. Jotenka uskon teoista meidät punnitaan. Pelastuksemme on toivon varassa, uskossa Kristukseen. Mutta uskon teoista (ne saavat olla vaikka vain pieniäkin Jumalan Pojan uskoon perustuvia) punnitsee Isä meille aikanaan palkan, lopussa ja jo tässä ajassa.
ENSINNÄKIN: Laupiaalle tuomio on laupias; siksi Jaakob puhuu tuomion riemuvoitosta, Jaak 1:25, Matt 5:7+, Jaak 2:12-13.
JAAK 2:12-13 :
12 VAPAUDEN LAIN mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta RIEMUVOITON.
TOISEKSEEN: Jumalallisesta rakakudesta meissä uskovissa todistavat ne teot, joita lähimmäisen hyväksi toteutamme. Matt 25:34-36. SE - läimmäisen huomioiminen - on oikeaa jumalanpalvelusta, Jaak 1:26-27. ("Antakaa lahjaksi se, mitä maljassa sisällä on; silloin kaikki on teille puhdasta.", Luuk 11:41).
Matt 25:34-36 :
Matt 25:34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4].
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14].
36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
KOLMANNEKSI: Jo Isä meidän -rukouksessa sitoudumme maailman puolesta eikä vastaan,
ROOM 9:3
9:3 Toivoisin suorastaan, että itse olisin kirottu ja erotettu Kristuksen yhteydestä, jos se vain auttaisi veljiäni, oman kansani jäseniä. [2. Moos. 32:32; Room. 10:1]
Matt 6:, 12, 14, Matt 5:44,
1.Ms.18:32, Jer 5:1, 2.Ms.32:32, Ps 69:29, Jes 4:3, Dan 12:1, Ilm 21:27.
NELJÄNNEKSI:
PELASTUS ON LAHJA ARMOSTA, USKON KAUTTA. LISÄKSI ON PALKKA LUVASSA - ei lain noudattamisesta, VAAN LAUPEUDEN OSOITTAMISESTA - sillä vain rakkaus palkitaan.
12 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat. [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]
Matt 5:44-48, Matt 6:6, 17-18, 2.Sam.12:20, Dan 6:11, 2.Kun.4:33, Ef 5:1, 2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9.
_AnttiVKantola_
Siis
MATT 7:1212 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.
Voiko soveltaa tätä, että jos joku toivoisi itselleen kuolemaa? Niin tää toivoja tappaakin lähimmäisensä.
Ainakin itsemurhat vähenisi näin.
Saat sen mistä luovut
SiisKirjoittanut: näinkö? 9.4.2007 klo 17.42
12 "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.
Voiko soveltaa tätä, että jos joku toivoisi itselleen kuolemaa? Niin tää toivoja tappaakin lähimmäisensä.
Ainakin itsemurhat vähenisi näin.
Luepa huolella - tätä jaetta, Matt 7:12 - voi soveltaa vain itseensä. Ei voi spekuloida, mitä se jonkun toisen kannalta olisi. Sitäpaitsi, jos kuolemaa itselleen toivoo, niin eihän sen toteuttamiseen toista ihmistä tarvita.
Mutta Jeesus on viisas mies; hän tarkoitti sitä, että turha on toivoa muilta hyvää kohtelua, ellei itse kohtele hyvin muita. Ja että hyvä mittari on se, mitä itselleen haluaisi tehtävän.
Jos toivot osaksesi armollista kohtelua - ole laupias vihamiehillesi.
Jos tahdot tulla terveeksi, paranna muita.
Jos kaipaat rakkautta - rakasta.
Jos tahdot kunnioitusta- kunnioita. Jos tahdot tulla hyvin passatuksi, palvele muita.
Jos tahdot menestyä, lakkaa kadehtimasta muita ja auta heitä menestymään.
Jos et halua olla syyttelyn kohde, ala puolustaa niitä, jota osoitetaan sormella.
Iloitse lähimmäisesi onnesta, niin sinäkin tulet onnelliseksi.
Auta hädässä olevaa, niin itsekin saat avun pahana päivänä.
Jos luovut jostain lähimmäisesi hyväksi, saat sen takaisin vielä siunatumpana.