Kuuntelin justiinsa pari Hamasakin kappaletta ja innostuin japanilaisesta popista. Mä pitäisin tosi enemmän vielä dancesta, joten voisiko joku suositella jotain artistia, levyä ym. japanilaisesta dancesta? Kiitos jo etukäteen :)
j-poppia etsimässä....
12
618
Vastaukset
- roxi
Psycho le Cému - soittavat sellaista aika pirteetä ja menevää musiikkia, jossa minun mielestä ainakin on jotain tecnomaista, muttei kitaraakaan ole unohdettu^^
Schwarz Stein - tecnoa kyllä, muttei niinkään "iloisen" kuullosta... kuitenkin minä ainakin tykkään tykkään
Antic Café - enemmänkin rokkia tai oikeastaan visual keitä, mutta kannattaa kokeilla kuitenkin^^ nämä pojat osaa hurmata^^ (oletan että olet tyttö^^')
gackt - varma valinta. kyseisen herran musiikki on erittäin monipuolista! aina popista raskaampaankin rokkiin
Miyavi - myös tunnettu pop artisti japanissa. itse en nyt hänestä niin kamalasti tykkää, (olen kuitenkin vähän enemmän rock/metalli ihmisiä, kuin pop^^') mutta kaikilta jotka popista pitävät olen kuullut vain hyvää palautetta
tetsu69 - hänen musiikkinsa on myös enemmänkin visual kein mukaista, mutta kannattaa tsekata^^ muutaman kappaleen perusteella mitä minä olen kuullut niin ihan hyvältähän tämänkin herrasen musiikki kuullostaa
Luna Sea - kun kerran ayumista tykkäät niin koita ihmeessä tätäkin^^
utada hikaru - myös hyvä nais artisti
nojoo eiköhän näillä nyt alkuun pääse^^ psychoa ja Schwarzia saattaa olla ehkäpä himpun verran vaikeampi löytää, kun noita muita, mutta yrittänyttä ei laiteta^^ kannattaa etsiä^^- mayura
The GazettE on varma valinta, se on mun lemppari :DD Hyvää rock- musiikkia, ja mahtavat rytmit! Pirteetä musaa^^
- roxi
mayura kirjoitti:
The GazettE on varma valinta, se on mun lemppari :DD Hyvää rock- musiikkia, ja mahtavat rytmit! Pirteetä musaa^^
olen samaa mieltä kanssasi^^ ajattelin vain gazetten jättää pois kun oli kyse enemmänkin tanssi musasta^^ mutta joo^^ nyt sitten itsekkin lisään jos tuo gazette iskee niin varma valinta on myös UVERworld
ja jos tuo j-rock rupeaa tuntumaan hyvältä niin lisäähän ihmeessä musa kokoelmiisi
nightmare - suhteellisesti saman laista the gazetten kanssa
12012 - nämä pojat soittelee vähän raskaampaa rockia
dir en grey - tuttu ja turvalinen lähes kaikkien tuntema j-rock yhtye diru^^ jolta musiikkia löytyy myös laajalti poprockista black metalliin
Maximum The Hormone - en ole itse montaakaan kappaletta kuullut, mutta niiden perusteella mitä olen on tämäkin yhtye raskaampaa rockia
sex machineguns - aivan ihana jo edes mennyt metalli yhtye (itken heitä edelleen T-T) musiikki on aika pirteää ja menevää^^ suosittelen lämpimästi^^
d'espairs'ray - tämä yhtye on yksi suurimmista suosikeistani^^ he soittavat suurimmaksi osaksi raskaamman puoleista ja todella tumman sävyistä gothick rockia
malice mizer - minun kuulemieni laulujen mukaan suurimmaksi osaksi rauhallista musiikkia joka on saanut vaikutteita todella laajasti
x japan - perus rockia^^ minä tykkään kun on paljon kitaraa^^
moi dix moi - myös raskaamman ja synkemmän sävyistä musiikkia... tosin ei nyt ihan niin raskasta kuin suurin osa despan musiikista
nyt ei taidakkaan enää löytyä minun musiikki varastostani yhtyeitä joita itse kuuntelisin^^' ainakaan ei nyt heti mieleen muistu o.o niitä muutamia randomeita lukuun ottamatta joilta minulla on suunnileen 2 biisiä^^'''
kertokaahan ihmiset lisää yhtyeitä^^ olen itsekkin kiinnostunut saamaan lisää hyvää musiikkia valikoimiini^^
ai niin joo mucc nimisen yhtyeen aion tsekata myös, kun sain siitä kehuja^^ pitääpä ruveta saman tien etsimään miltä nämä herrat kuullostaa^^ *lähtee surffailemaan musiikin maailmaan* - fanfanfan
Kiitos TOSI paljon kaikille! Tällä pääsee jo pitkälle =) *kuuntelee Hamasakia*
- torttukalvo
totuus on niin kivuliasta
- roxi
mielipeiteitä saa olla eroaviakin, mutta tahtoisin kysyä perusteluita... miksi se on paskaa?? siksikö ettet ymmärrä siitä mitään vai eikö peräti genre miellytä?? noo onhan niitä genrejä useampiakin kun poppi...
rockia, punkia, räppiä, goottia, hevyä, blacmetallia myöten näiden edellämainittujen alalajit... tietysti onhan sitä japanilaista iskelmääkin yms. olemassa jos nyt tällainen vanhempaan sukupolveen yhdistetty musiikki kiinnostaa...
minusta ainakaan japanilainen ja eurooppalainen musiikki ei niin hirmuisasti eroa toisistaan paitsi kielellisesti... onhan japanilaisilla artiseilla tietysti aluksi näin suomalaisen silmään katsottuna hieman erikoinen muoti suuntaus, mutta kyllähän on europpalaisiakin bändejä joissa pojat meikkaa, pitää tiukkoja vaatteita ellei peräti hameita... ei se nyt mitenkään ihmeellistä ole...
nojoo tässä oli minun mielipiteeni perusteineen... kerrohan sinä nyt omasi?? ^^
Voisin suositella vielä noiden jo mainittujen lisäksi näitä:
Morning Musume
Kotoko
Savage Genius- hitomi-
Täytyypä sanoa, että suurin osa noista yllä mainituista on kylläkin rockia, vaikka tässä haettiin poppia... Mutta mutta,asiaan. Tuli heti ensimmäisenä mieleen T.M Revolution, josta varmasti tykkäisit; poppia dance-ja teknovaikutteilla. Sitten Aural Vampire, teknoa, kai tän "gottimusaksikin" vois luokitella. Hmm, ja NewS! En tajua miten se on unohdettu tästä listasta.. Ihan älyttömän hyvää poikapoppia. Ja jos NewSin tapaisesta tykkää, niin KAT-TUN, w-inds. (jota saa myös Suomesta), Tackey & Tsubasa ja Arashi myös kuuntelemisen arvoisia. Ja tuosta rockista:
Dir en grey - mahtava, paras.^^ vaikka metallin puolelle enemmän meneekin, (vanhempaa tuotantoa lukuunottamatta) kannattaa tutustua!
MUCC - toisiks paras bändi Japanista ikinä. :DD mutta sanotaanko, jonkin sortin sekoitus rockia, punkia ja metalliakin.
X Japan - legendabändi ^^. speed metallia soittivat.
L'Arc~en~Ciel - tällasta helppoa perusrockia, you know. tuo tetsu69, minkä roxi mainitsi, on tän bändin kitaristi.
Joop. Ja vielä roxille:
Merry - itsellenikin vielä varsin tuntematon bändi, mutta hyvältä vaikuttaa. varsinaista genreä aika vaikee sanoa, mutta rockia, ja vaikutteita otettu mm. jazzista ja bluesista.
HYDE - tää on tällänen varma valinta, pakko tykätä. L'Arc~en~Cielin laulaja, muuten. ^__^
Plus vielä tuo MUCC, joka on ehdottomasti tutustumisen arvoinen.Mmm, onhan noita hyviä japanilaisia bändejä vaikka millä mitalla.Jep.- Sony-Chan
Tämä kotani kinya on toosi hyvä laulaja ja sitten cool joke ja asian kun fu generation ja ennemmin mainittu l'arc en ciel :)
- Sweet Sweet Samba
Sony-Chan kirjoitti:
Tämä kotani kinya on toosi hyvä laulaja ja sitten cool joke ja asian kun fu generation ja ennemmin mainittu l'arc en ciel :)
Yes! Vihdoinki joku joka tykkää Kinyasta! Se on ehdottomasti yks parhaista artisteista mitä on!
- tomoe
tuossa olisi yksi taiwanilainen tyttöyhdye. heidän kappaleensa kuulostavat ihan kivan kuuloisilta.
- Anyo
Morningn musume on paras jos j-poppia etit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442931Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1032147Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl512031Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611772Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?201648