Martinniemi pysyköön ennallaan!

marttilainen

Ihmettelin tämän päiväisiä kirjoituksia kalevassa.Kurtinhaudan rakentamista puolsivat mielipide kirjoituksissaan sekä kunnanjohtaja että eräs martinniemen asukas.

Miksi pitäisi yrittää vängällä kehittää kylää,tämä on juuri nyt näin hyvä,eikä tänne tarvi ahdata liikaa porukkaa.Palveluita on myös tarpeeksi.Ei tänne tarvi enää mitään,kun kaikki on jo nyt hyvin.Rikkaille löytyy varmasti tontteja vaikka Virpi niemestä.

Ihmeellistä porukkaa,kun kuntalaisten mielipidettä ei kuunnella.

32

2104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös marttilainen.

      Olipa suoraselkäinen ja rehellinen kirjoitus Kalevassa Karilta,siitä kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
      Jos me kaikki ajateltaisiin kuin sinä "Martinniemi pysyköön ennallaan"
      Ajattelelisit vähän niitä jotka tätä joskus tulevat asuttamaa,kun meitä vanhoja jääriä ei enään ole .Kyllä marttia pitää kehittää ja kasvattaa ei se Kurtinhauta mikään erikoistapaus ole,vaikka te niin väitätte.Sinä vielä kehtaat väittää ,että palveluita on tarpeeksi minä sanon ei ole,ei ne pari kauppaa riitä kattamaan ihmisten kaikkia perustarpeita.
      nythän sä tietenkin tyrkytät linjaautoa,tai taksia kirkonkyläkyytiin.
      Minä vastaan: liian kallista jos joutuu usein käymään.

      • eiiiiiiii

        kukaan viisas yrittäjä pistä firmaa tänä päivänä minkäänlaista sivukylille. Ajan henki on ja pitkään ollut, että realistiset ja taloudelliset syyt painavat kupissa missä palvelut sijaitsevat. Niin se vain on. Rannan rakentamisella ei tule ainuttakaan firmaa taikka putiikkia Martinniemeen. Koko rakentamishanke on täysi fiasko, vahingoittanut päättäjien ja kunnan mainetta.


      • Ajatelkaa aivoilla

        Sekö on kehittämistä, että kaunis ja ainutlaatuinen luonto tuhotaan?? Taloja talojen viereen! Eihän sellainen ole kehitystä!!

        Saako Martinniemi uuden neuvolan, paremman tien, uusia liikkeitä, oman hammashoitolan takaisin??EI saa.
        Saako Martinniemi laajennetun ala-asteen, oman ylä-asteen, isomman päiväkodin (ovat jo liian ahtaita) EI saa!!

        No, mitä Martinniemi saa, että voidaan kutsua rakentamista kehitykseksi?
        Uusia asukkaita, ehkä lisää työttömiä, vanhuksia, lapsia, joille ei ole tarjota tälläkään hetkellä juuri mitään!

        Joten EI luonnon tuhoaminen ole kehitystä! Tyhmä niin väittää.
        Martinniemi on ihana syrjäkylä, Putaan kupeessa ja pysyköön syrjäkylänä, sillä kulkeehan meillä bussit ja pyörätie on olemassa, vaikkakin huonossa kunnossa.


      • ihmeessä
        Ajatelkaa aivoilla kirjoitti:

        Sekö on kehittämistä, että kaunis ja ainutlaatuinen luonto tuhotaan?? Taloja talojen viereen! Eihän sellainen ole kehitystä!!

        Saako Martinniemi uuden neuvolan, paremman tien, uusia liikkeitä, oman hammashoitolan takaisin??EI saa.
        Saako Martinniemi laajennetun ala-asteen, oman ylä-asteen, isomman päiväkodin (ovat jo liian ahtaita) EI saa!!

        No, mitä Martinniemi saa, että voidaan kutsua rakentamista kehitykseksi?
        Uusia asukkaita, ehkä lisää työttömiä, vanhuksia, lapsia, joille ei ole tarjota tälläkään hetkellä juuri mitään!

        Joten EI luonnon tuhoaminen ole kehitystä! Tyhmä niin väittää.
        Martinniemi on ihana syrjäkylä, Putaan kupeessa ja pysyköön syrjäkylänä, sillä kulkeehan meillä bussit ja pyörätie on olemassa, vaikkakin huonossa kunnossa.

        "Putaan kupeessa", sehän on osa Haukiputaan kuntaa, ja kunnan tekemät päätökset tehdään koko kunnan edun nimissä, ei jonkun "peräkylän" vaatimusten ja ehtojen mukaan. Ne huonotkin tiet ja pyörätiet eivät ole itsekseen syntyneitä, vaan kunnan rakentamia. Mihin taloja rakennetaan, jos ei "luontoon", eiköhän sinunkin talo ole "luontoon" tehty, vai asutko teltassa siellä Kurtinhaudan pusikossa?


      • tuokaa ja pian
        ihmeessä kirjoitti:

        "Putaan kupeessa", sehän on osa Haukiputaan kuntaa, ja kunnan tekemät päätökset tehdään koko kunnan edun nimissä, ei jonkun "peräkylän" vaatimusten ja ehtojen mukaan. Ne huonotkin tiet ja pyörätiet eivät ole itsekseen syntyneitä, vaan kunnan rakentamia. Mihin taloja rakennetaan, jos ei "luontoon", eiköhän sinunkin talo ole "luontoon" tehty, vai asutko teltassa siellä Kurtinhaudan pusikossa?

        Ei voi muuta sanoa???
        Tarkoitin ja tiedän, että Haukipudas on yksi "iso ja viisas" kunta ja hänella on "kuin pieniä lapsosia" ympärillä. Niitä lapsosia ei niin ihan pakko ja väenväkisten ole kehitettävä jos niistä ei ole siihen. Miten Martinniemestä ei ole sitten siihen? Koska kaikki kehittämisen edellytys on viety jo pois. Sanoin jo "vääntää taas sitä rautalankaa" ettei luonnon tuhoaminen ja taloja talojen viereen rakentaminen ole kehitystä, koska se ei tuo mitään palveluja tänne lisää, päinvastoin kuluja vaan enemmän.
        Kehitetään ennemmin ylvästä kirkonkylää, siellähän me kaikki haluamme asioida, eikös vaan!

        Tiedän, että kunta niitä teitä tekee, hehheh...mutta perhana pitäis niistä edes parempaa huolta!

        Taidan käväistä välillä ostamassa lisää rautalankaa, jotta voin taas vääntää siittä sinulle palasia.


      • toinen?????
        tuokaa ja pian kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa???
        Tarkoitin ja tiedän, että Haukipudas on yksi "iso ja viisas" kunta ja hänella on "kuin pieniä lapsosia" ympärillä. Niitä lapsosia ei niin ihan pakko ja väenväkisten ole kehitettävä jos niistä ei ole siihen. Miten Martinniemestä ei ole sitten siihen? Koska kaikki kehittämisen edellytys on viety jo pois. Sanoin jo "vääntää taas sitä rautalankaa" ettei luonnon tuhoaminen ja taloja talojen viereen rakentaminen ole kehitystä, koska se ei tuo mitään palveluja tänne lisää, päinvastoin kuluja vaan enemmän.
        Kehitetään ennemmin ylvästä kirkonkylää, siellähän me kaikki haluamme asioida, eikös vaan!

        Tiedän, että kunta niitä teitä tekee, hehheh...mutta perhana pitäis niistä edes parempaa huolta!

        Taidan käväistä välillä ostamassa lisää rautalankaa, jotta voin taas vääntää siittä sinulle palasia.

        en ymmärrä kirjoittamaasi:Martinniemi on ihana syrjäkylä,putaan kupeessa ja pysyköön sellaisena.
        minä olin kuvitellyt olevani vanha ja kaavoihini kangistunut,muuta voin sinulle ilmeisesti nuori kertoa laulua sanoin:Vuodet vierii armahani elon ilta luokses saa,meinaatkos vielä sillon istuskella kurtissa makkaranpaistossa,vai oletko jo sillon joutunut muuttaman kirkolle palvelutaloon?siitä kurtihaudan "ainutlaatuisuudesta olen ihan eri mieltä".Se ei ole sen kummenpi rakennuspaikka,kuin mikään muukaan ja asun sentään melko lähellä kyseistä paikkaa.
        teillä nuorillahan olis nyt näytön paikka lähteä kehittämään marttia kehitys kulkekoon eteenpäin.


      • Marttilainen
        toinen????? kirjoitti:

        en ymmärrä kirjoittamaasi:Martinniemi on ihana syrjäkylä,putaan kupeessa ja pysyköön sellaisena.
        minä olin kuvitellyt olevani vanha ja kaavoihini kangistunut,muuta voin sinulle ilmeisesti nuori kertoa laulua sanoin:Vuodet vierii armahani elon ilta luokses saa,meinaatkos vielä sillon istuskella kurtissa makkaranpaistossa,vai oletko jo sillon joutunut muuttaman kirkolle palvelutaloon?siitä kurtihaudan "ainutlaatuisuudesta olen ihan eri mieltä".Se ei ole sen kummenpi rakennuspaikka,kuin mikään muukaan ja asun sentään melko lähellä kyseistä paikkaa.
        teillä nuorillahan olis nyt näytön paikka lähteä kehittämään marttia kehitys kulkekoon eteenpäin.

        Kurtinhaudan metsä on parasta Martinniemeä. Sellaista paikkaa ei ole koko kylällä toista. Jos se muutetaan kalliiden tonttien alueeksi niin kuin kunnanjohtaja Vallivaara nyt lehdessä ilmoitti niin se on sitten sillä saletti. Sen jälkeen sinne ei ole kalliiden tonttien pihoille asiaa marjastaan eikä koiria ulkoiluttamaan. Ja ranta menee niiden kalliiden tonttien takapihaksi. Onko se sitä hyvää kehitystä jolla kylä elpyy? Saapiko kysyä?


      • hyvä ihminen
        toinen????? kirjoitti:

        en ymmärrä kirjoittamaasi:Martinniemi on ihana syrjäkylä,putaan kupeessa ja pysyköön sellaisena.
        minä olin kuvitellyt olevani vanha ja kaavoihini kangistunut,muuta voin sinulle ilmeisesti nuori kertoa laulua sanoin:Vuodet vierii armahani elon ilta luokses saa,meinaatkos vielä sillon istuskella kurtissa makkaranpaistossa,vai oletko jo sillon joutunut muuttaman kirkolle palvelutaloon?siitä kurtihaudan "ainutlaatuisuudesta olen ihan eri mieltä".Se ei ole sen kummenpi rakennuspaikka,kuin mikään muukaan ja asun sentään melko lähellä kyseistä paikkaa.
        teillä nuorillahan olis nyt näytön paikka lähteä kehittämään marttia kehitys kulkekoon eteenpäin.

        Ajattele, ellos pelkää luontoa ja sen rauhaa. Samoile Kurtinhaudan ihanassa metsässä, kävele, lenkkeile, juokse tai hiihdä. Ui puhtaassa vedessä, kuuntele luontoa, niin huomaat mitä metsä antaa kun sinne huudetaan.
        PYSYT virkeänä ja terveenä, ei näin ollen tarvitse muuttaa palvelutaloon, vaan saat asua omassa majassa matalassa. Kunnalla säästyy rahaa ja kodinhoitajat auttavat sinua pikku askareissa. Näin se kehitys menee!!! Nauti kultaseni, nauti luonnosta ja lähimmäisistäsi. Älä anna saasteiden saastuttaa mieltäsi, luonnon rauhaa sinullekkin:)


      • Mesiviini
        Marttilainen kirjoitti:

        Kurtinhaudan metsä on parasta Martinniemeä. Sellaista paikkaa ei ole koko kylällä toista. Jos se muutetaan kalliiden tonttien alueeksi niin kuin kunnanjohtaja Vallivaara nyt lehdessä ilmoitti niin se on sitten sillä saletti. Sen jälkeen sinne ei ole kalliiden tonttien pihoille asiaa marjastaan eikä koiria ulkoiluttamaan. Ja ranta menee niiden kalliiden tonttien takapihaksi. Onko se sitä hyvää kehitystä jolla kylä elpyy? Saapiko kysyä?

        ...tuo jankutus rikkaista "rannan viejistä". Kaikki jotka asian tuntevat ja haluavat nähdä asian todellisen laidan, tietävät myös sen, että rantaa jää kyllä meille muillekin. Tuohon jauhantaan alkaa kyllästymään jo nekin, jotka ovat olleet kahden vaiheilla rakentamisen suhteen. Kiitos Merenluodolle todella hyvästä ja rakentavasta kirjoituksesta eilisessä Kalevassa.


    • hyvä näin ja sillä sipuli

      Martti on hyvä just nyt ja sillä sipuli.Nytkin tänne on tullut rauhattomuutta,kun uusia taloja on rakennettu.Tänne ei mitään rettelöitijöitä kaivata pilaamaan rauhaa ja ainut laatuista luontoa.Kurtinhaudan tontit eivät todellakaan toisi rahaa.Mitäpäs,jos jokaiselle alkuperäiselle Kurtinhautalaiselle annettaisiin tuolta ranta-alueelta oma mökki tontti korvaukseksi luonnon menettämisestä.Eivät taitaisi rikkaat sellaiseen suostua.

      • joo,oo

        että tervetuloa vaan marttiin.
        Olipa taas kerran kunnon mainospuhe,näin me täällä.
        toivottavasti et ole moista ajattelutapaa jälkikasvullesi opettanut.


      • kjhlkjh

        Luuleeko joku tosissaan että Kurtinhaudan metsään kun ökyt rakentaa taloja niin siitä marttilaisten elämä paranee ja kylälle saahaan palveluja ja kauppoja.Höh-höh.
        Ja kyllä sinne tulee korkeat aidat ja ranta menee takapihaksi.
        Kyllähän metsän rakentaminen on takaperoista kehitystä jos aiotaan kylää vilkastuttaa.Pitää olla mnuut konstit.


      • käynyt
        kjhlkjh kirjoitti:

        Luuleeko joku tosissaan että Kurtinhaudan metsään kun ökyt rakentaa taloja niin siitä marttilaisten elämä paranee ja kylälle saahaan palveluja ja kauppoja.Höh-höh.
        Ja kyllä sinne tulee korkeat aidat ja ranta menee takapihaksi.
        Kyllähän metsän rakentaminen on takaperoista kehitystä jos aiotaan kylää vilkastuttaa.Pitää olla mnuut konstit.

        tuo mielessä kun oman talosi sinne pykäsit, olis sekin pala luontoa säästynyt jälkipolville ...


      • minä minä

        minä minä minä, menkää kaikki muut pois, minä minä minulle kaikki, minä minä ...


      • kirkonkyläläinen
        minä minä kirjoitti:

        minä minä minä, menkää kaikki muut pois, minä minä minulle kaikki, minä minä ...

        En halúa, että kaikki syrjäkyläläiset pörrää täällä kirkolla missä minä asun. Ruuhkaa tuppaa joka risteykseen. Minä haluan asua rauhassa kylällä ja asioida lähikaupassa ilman, että tarttee jonottaa, ku nuo Marttilaiset tossa eessä pörrää.
        Istuskelkaa siellä rannalla.


      • ajan lujaa ja
        kirkonkyläläinen kirjoitti:

        En halúa, että kaikki syrjäkyläläiset pörrää täällä kirkolla missä minä asun. Ruuhkaa tuppaa joka risteykseen. Minä haluan asua rauhassa kylällä ja asioida lähikaupassa ilman, että tarttee jonottaa, ku nuo Marttilaiset tossa eessä pörrää.
        Istuskelkaa siellä rannalla.

        osaan ajaa myös liikenneympyrässä. TE ette osaa, edes siinä ajaa oikein. Mistä sen tietää kuka on mistäkin paikkakunnalta?? Lukeeko autonrekkarissa, että Kurtti 850???
        Voi, pahvi teitä töppänöitä!!!


      • Mutta nyt sen tiedän
        minä minä kirjoitti:

        minä minä minä, menkää kaikki muut pois, minä minä minulle kaikki, minä minä ...

        Että kirkonkyläläiset ovat tyhmiä ja kateellisia!
        Ei ihme, että menee noin huonosti!!!
        Sinä..sinä..sinä..sinä, sinä, juuri sinä!!!


      • Mesiviini

        ...eihän sinne saa rakentaa. Vai onko oikeus rakentamiseen vain Kurtinhautalaisilla?


    • totuus sattuu

      Kirkonkyläläiset tuntuvat olevan kateellisia kurttilaisille,kun he saavat asua hienossa luonnon ympäristössä ja alueella, jossa on kaunis metsä.Kateuden nimissä kaikki pitää sitten tuhota.Kyllä säälittää.

      • kirkonkyläläisiä

        Kirkonkyläläiset eivät ole kiinnostuneita Kurtinhaudan asioista eikä kellolaisetkaan. Kurtinhautaa yrittää muuttaa kalliilla myytäväksi yksityisalueeksi yksi ihminen jolle siitä on tullut pakkomielle.Arvaa kuka?


      • ei kirkkolainen
        kirkonkyläläisiä kirjoitti:

        Kirkonkyläläiset eivät ole kiinnostuneita Kurtinhaudan asioista eikä kellolaisetkaan. Kurtinhautaa yrittää muuttaa kalliilla myytäväksi yksityisalueeksi yksi ihminen jolle siitä on tullut pakkomielle.Arvaa kuka?

        Kukapas siellä ei kateelliseksi tulisi,kun asuu melussa ja pölyssä.Toista se on kurttilaisten täällä rauhassa,mutta sitäkin yritetään pilata.


      • riesa

        Tätä Kurtinhauta vääntöä kun seuraa, herää ainoastaan yksi kysymys: Kuka sitten ei ole kade?
        Kurtinhautaa puolustaville tuntuu olevan tärkeintä, ettei RIKKAAT pääse rakentamaan metsään kesämökkejään. Sitten taas samat sanovat kirkonkylällä asuvia kateellisiksi, koska eivät voi nauttia samalla tavalla luonnosta. Eipä tiedä pieni kumpaan suuntaan kallistuisi... Toisaalta, tässä tapauksessa ei taida olla sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella nyt sattuu asumaan.

        Entäpäs sitten tämä luonto asia: Kirkonkyläläisillä on luontonsa josta nauttia, Martinniemeen toki jää luontoa mistä nauttia. Yhteiskunta taas toimii sillä, että jokainen saa jotain, mutta samalla mitalla otetaan vielä kerran pois. Sama se on täällä, ei jatkuvasti voi vaatia, että sitä ja tätä ei saa missään tapauksessa viedä ja viekää maanne toisaalta. Tietenkin on selvää, ettei päätökset koskaan miellytä kaikkia.

        Kertokaahan muuten, moniko palstalaisista aikoinaan vastusti, ja vastustaa, Virpiniemen golfkenttää? Erittäin hienoahan se on, että kalliin green cardin maksaneet ihmiset saavat pelata yhtenä vuoden aikana, sen ainoinan kauniin päivinä. Loistavaa myös kunnan kannalta, kenttä työllistää ruohonleikkaajia ja muuta henkilökuntaa ainakin kesän ja alkusyksyn, sekä tuo mm. green cardien takia rahaa kunnalle, eli kaikki voittavat! Vai voittavatko? Kun pelataan alueella, joka on dyynialuetta, erittäin eroosio herkkää. Aluetta aikansa sitoi kangasmetsä honkineen ja jäkälineen, mutta nyt on ruoho, sen alla hieman multaa, ja tämähän ei tunnetusti ole aineena paras sitomaan allaan olevaa hiekkaa(!) Eli ensimmäinen voitettu lienee löytynyt...

        Entäs tämä "rakas Kurtinhautamme" sitten, jos nyt nopeasti ajattelee, niin suo lienee suojeluarvoltaan se tärkein asia, ja muistaakseni se on kirjattu säilyväksi. Metsä ei ole dyynialuetta, kuten golf kentän alus, joten se ei ole niin nuuka eroosion suhteen. Entäs hyödykkeet, joita ihmiset saa: Muutamat mustikat, pari sienet ja päivittäinen juoksulenkki. Kesällä ehkä uimaan, kun vesi lämpenee. Hmmm... minulta jos kysyttä, niin eipä todellakaan mene ainoaksi alueeksi tämä metsäpahanen, jossa näitä jokamiesten iloja saa harrastaa. Kenties ne kuuluisat, ja jopa luvattomat, verkkokopperot tietenkin olisi joltain pois, mutta en lähde niistä puhumaan kun jättää niin paljon kysymysmerkkejä. Joten ihminen ei siinä juuri menettäisi, kerta saa korvaavat hyödyt muualta, tämä pistää toisaalta miettimään, että koiratko kirjoittavat
        "ainoasta" urheilupaikastaan, kun noin pahasti ovat jo siihen ehdollistuneet, etteivät muista tiedä. Okei, mitä kunta näistä hyötyy: Hieman rahaa, uusia veronmaksajia. Voittoa alkaa tulemaan, mutta viiveellä. Eli tässä tilanteessa ei taida olla kuin häviäjiä. Toisaalta sitten taas pitäisi tietää mitä loppujen lopuksi on alueesta päätetty muuta kuin se, että sinne rakennetaan.

        Kurtinhaudan mukana tosin menisi meidän aktiivisten nuorten rakkain harrastus, jota uimarannassa voi harrastaa, ei suinkaan uinti saati juominen, vaan vessan kaataminen...


      • luontoa.........
        riesa kirjoitti:

        Tätä Kurtinhauta vääntöä kun seuraa, herää ainoastaan yksi kysymys: Kuka sitten ei ole kade?
        Kurtinhautaa puolustaville tuntuu olevan tärkeintä, ettei RIKKAAT pääse rakentamaan metsään kesämökkejään. Sitten taas samat sanovat kirkonkylällä asuvia kateellisiksi, koska eivät voi nauttia samalla tavalla luonnosta. Eipä tiedä pieni kumpaan suuntaan kallistuisi... Toisaalta, tässä tapauksessa ei taida olla sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella nyt sattuu asumaan.

        Entäpäs sitten tämä luonto asia: Kirkonkyläläisillä on luontonsa josta nauttia, Martinniemeen toki jää luontoa mistä nauttia. Yhteiskunta taas toimii sillä, että jokainen saa jotain, mutta samalla mitalla otetaan vielä kerran pois. Sama se on täällä, ei jatkuvasti voi vaatia, että sitä ja tätä ei saa missään tapauksessa viedä ja viekää maanne toisaalta. Tietenkin on selvää, ettei päätökset koskaan miellytä kaikkia.

        Kertokaahan muuten, moniko palstalaisista aikoinaan vastusti, ja vastustaa, Virpiniemen golfkenttää? Erittäin hienoahan se on, että kalliin green cardin maksaneet ihmiset saavat pelata yhtenä vuoden aikana, sen ainoinan kauniin päivinä. Loistavaa myös kunnan kannalta, kenttä työllistää ruohonleikkaajia ja muuta henkilökuntaa ainakin kesän ja alkusyksyn, sekä tuo mm. green cardien takia rahaa kunnalle, eli kaikki voittavat! Vai voittavatko? Kun pelataan alueella, joka on dyynialuetta, erittäin eroosio herkkää. Aluetta aikansa sitoi kangasmetsä honkineen ja jäkälineen, mutta nyt on ruoho, sen alla hieman multaa, ja tämähän ei tunnetusti ole aineena paras sitomaan allaan olevaa hiekkaa(!) Eli ensimmäinen voitettu lienee löytynyt...

        Entäs tämä "rakas Kurtinhautamme" sitten, jos nyt nopeasti ajattelee, niin suo lienee suojeluarvoltaan se tärkein asia, ja muistaakseni se on kirjattu säilyväksi. Metsä ei ole dyynialuetta, kuten golf kentän alus, joten se ei ole niin nuuka eroosion suhteen. Entäs hyödykkeet, joita ihmiset saa: Muutamat mustikat, pari sienet ja päivittäinen juoksulenkki. Kesällä ehkä uimaan, kun vesi lämpenee. Hmmm... minulta jos kysyttä, niin eipä todellakaan mene ainoaksi alueeksi tämä metsäpahanen, jossa näitä jokamiesten iloja saa harrastaa. Kenties ne kuuluisat, ja jopa luvattomat, verkkokopperot tietenkin olisi joltain pois, mutta en lähde niistä puhumaan kun jättää niin paljon kysymysmerkkejä. Joten ihminen ei siinä juuri menettäisi, kerta saa korvaavat hyödyt muualta, tämä pistää toisaalta miettimään, että koiratko kirjoittavat
        "ainoasta" urheilupaikastaan, kun noin pahasti ovat jo siihen ehdollistuneet, etteivät muista tiedä. Okei, mitä kunta näistä hyötyy: Hieman rahaa, uusia veronmaksajia. Voittoa alkaa tulemaan, mutta viiveellä. Eli tässä tilanteessa ei taida olla kuin häviäjiä. Toisaalta sitten taas pitäisi tietää mitä loppujen lopuksi on alueesta päätetty muuta kuin se, että sinne rakennetaan.

        Kurtinhaudan mukana tosin menisi meidän aktiivisten nuorten rakkain harrastus, jota uimarannassa voi harrastaa, ei suinkaan uinti saati juominen, vaan vessan kaataminen...

        tullunna harrastettua.Sienestän,marjastan kalastan,mutta ikuna en ole sitä kurtinhaualla tehny ja matkaakin olis sinne vain reilu kilometri.En ymmärrä tätä kurtti maniaa.Kyllä nyt jo tuntuu että vastustetaan vastustamisen tuomasta ilosta.


    • häy

      häyrsenniemen rantatien varressa on jo metsäkin kaadettu valmiiksi,meri ja kalasatamakin on.onkohan vastustajia.käykääpä katsomassa,samalta se näyttää kurtinhautakin kun metsä kaadetaan.ei oo kamalasta kaukana

      • vastaa kun

        sinne huudetaan. Marttilaiset ei halua Kurtinhaudalle ketään... so what..en määkään haluu tänne ketään.


      • siinä se
        vastaa kun kirjoitti:

        sinne huudetaan. Marttilaiset ei halua Kurtinhaudalle ketään... so what..en määkään haluu tänne ketään.

        testattiin syrijäkyläläisten huumorintaju.


      • lapintyttö
        siinä se kirjoitti:

        testattiin syrijäkyläläisten huumorintaju.

        Hauskat ovat jutut täällä Haukiputaan palstalla.Näin ulkopaikkakuntalaisena en edes tiedä mistä keskustelette,mutta naurattaa....Kritiikkiä täytyy antaa,ei asiat muuten parane.Täytyypä poiketa täällä useammin.


    • olla

      aika nuori marttilainen kun et tiedä palveluista mitään ennen oli lääkäri apteekki posti kaks pankkia toistakymmentä kauppaa matkustajaliikenne junalla iso tehdas joka työllisti yli tuhat henkeä laivanlastaus klome satamaa missä lastattiin laivoja oli poliisiasema ravintola taksiasema jääkiekkoseura puusepänpaja kivilouhimo miksi kaikki on viety ajattele sitä kirjoituksen aloittaja kyllä tänne pitäs rikkaita saada lisää ei yksi riitä jos kesämökiltä helikopterilla töissä käy pitäs olla lisää semmoisia vaikka kurtinhaudanrantaan jos ei muualle mahdu

      • Q10

        Kukahan neuvoisi milloin Kurtin tontit tulevat myyntiin. Tämä on oiva tapa markkinoida jo noin etukäteen tontteja kauniilla paikalla.


    • Jupperinna

      Se oli tosi hyvä kirjoitus Kalevassa eilen. Siinä oli sitä järkeä mitä ei kaikille martinniemeläisille ole annettu.

      Hommahan taitaa olla siinä, että martinniemeläiset ovat suureltaosin Repolan vanhojen työläisten perillisiä. Eli puoluekannassa mennään aika kauas vasemmalle. Ja mitä enemmän mennään vasemmalle sitä pysähtyneempää on kehitys. Ei minkäänlaista uudistuhalukkuutta. Kaikkea uutta ollaan vastaan... aina. Miten tämä maailma kehittyisi jos kaikilla olisi sama asenne kuin martinniemeläisillä. Ei mitenkään.

      Ulkopuolisena voin sanoa mikä kuva Martinniemestä noin niinku yleisesti vallitsee. Siellä asuu pääasiassa elämäänsä kyllästyneitä, pessimistisiä ja itsekkäitä ihmisiä.Elmämänhaluhan siinä menee kun kaikesta kehityksestä ajatellaan pessimistisesti.

      Kurtinhaudan kaavoitus on esimmäinen ja hyvä askel Martinniemen kehittymiseen ja imagon nostoon. Siitä lähtee ylämäki kauan jatkuneen alamäen jälkeen. Tonttien arvo nousee, kiinteistöjen arvo nousee eli toisinsanoen kaikkien Marttilaisten lompakko paksunee ja elämä paranee.

      • tunnettu riitapukari

        Harvinaisen tökerö kirjoitus inarilaiselta konekaivurilta joka on tärvellyt ylälapin luontoa ja käynyt käräjiä vähän kaikkien kanssa.Riidankylväjä ja vastarannan kiiski joka asiassa.Lieneekö koskaan käynyt Kurtinhaudalla.


      • tämä on
        tunnettu riitapukari kirjoitti:

        Harvinaisen tökerö kirjoitus inarilaiselta konekaivurilta joka on tärvellyt ylälapin luontoa ja käynyt käräjiä vähän kaikkien kanssa.Riidankylväjä ja vastarannan kiiski joka asiassa.Lieneekö koskaan käynyt Kurtinhaudalla.

        sitä solidaarista kommunisti jäärää,niin ihteään että.
        Pölijähän sinä oot jos luulet,että Kari ei kurtinhautaa tunne.
        Kaivaa siellä lapissa moni muukin,että vain tiedoksi sulle ootkos kateellinen kun joku pärjää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe