Onko joku käynyt/käy Kotimäen talleilla Littoisissa?
Itse olen kiinnostunut paikasta mutta tietäisikö joku kertoa millainen henki siellä on (itseäni kiusattiin tallilla jolla ennen kävin joten lopetin käymisen, ei kai siellä sellaista esiinny?) ja millaisia ovat hevoset/ponit ja tuntien kulku yleensäkin?
Kiitos! :)
Kotimäen tallit??!
23
6364
Vastaukset
- ._____.
Minusta kotimäen talli on aivan ihana paikka!
En itse ratsasta siellä vakituisesti, mutta muutaman kerran olen käynyt tunneilla ja vuokraillut muutamia hevosia.Tunnit ovat kivoja ja maastossakin aina välillä käydään. =) - tiitu
oon käynyt kotimäentallilla littoisissa jo 4vuotta. Siellä on ihania hevosia, ja rauhallisia. Kaikki ihmiset ovat kivoja, ja hauskoja, ja tunnen kaikki lauantain ratsastajat (sillä käyn la ratssastamassa) olen 12v. Lempiheppani on pvtamma ronja! sitä hoidan la!
- selma<3
mäkin käyn kotimäessä lauantaisin. Mulla on tunti 12-13.00... Että nii... ja tänälauantaina meen varmaa fridalla.
selma on mun lemppari
- tiitu
käyn kotimäen talleilla joka lauantai. olen ratsastanut siellä jo 4vuotta. Lempihevoseni on ronja ja festi. ronja on hoitoheppani :D musta talli on MAAILMAN PARAS! siellä on iloinen ja mukava ilmapiiri ja kentällä varsinkin on ihana ratsastaa. useinkin saa halutessa mennä ilman jalustimia tai jopa ilman satulaa ;P esteitäkin mennään! talvella maneesissa on joskus aika pelottavaa kumminkin, kun lunta tippuu katolta.. mutta se ei kauheasti haittaa :D
- nainen38v
Kävin talvella siellä 2 kertaa: kerran katselemassa, tarvikeostoksilla ja tuntia varaamassa, toisen kerran tunnilla. Kauan sain yksin palloilla ja ihmetellä ennen kuin kukaan tuli vastaan jolta kysyä paikasta ja tunneista. Kukaan vastaantulija ei edes katso päin saati tervehdi. Tuli sellainen olo ettei uusi ole tervetullut. Hyvä harrastepaikka on sellainen jossa toivotetaan tervetulleeksi, olenhan maksava asiakas. Ratsastustalleilla olisi PALJON opittavaa esim. kuntosaleista ym. liikuntapaikoista. Missä viihtyisät suihkut ja pukeutumistilat saunoineen? Missä lukolliset kaapit lompakoille, kännyköille ja vaihtovaatteille? Liikuntaa se on ratsastuskin, tehokasta sellaista, mutta puitteet surkeat verrattuna vaikkapa kuntien ylläpitämiin liikuntahalleihin.
Hepoillakin oli yhteiskäytössä olevat harjat ja hoitotarvikkeet, eikö pitäisi olla jokaisella omansa?
- Ramirobaras<3
heippa! mä käyn kotimäellä joka lauantai. olen ratsastanut siellä jo 5vuotta. Kotimäellä on hyvä yhteishenki, mäkin tunnen melkein kaikki ihmiset sieltä, sillä käyn hoitamassa hoitoheppaani melkeinmpä joka päivä :) hevoset ovat ihania
- hepat ja ponit rules
unohdit fridan
- veerauz
Itse olen pari kertaa käynyt kotimäessä enkä pidä tallista yhtään hevoset ovat kyllästyneitä kehän kiertäjiä ja ilmapiiri ei ole kehuttava, myös ryhmäkoot ovat valtavat 12 hevosta tunnilla turha väittää vastaan kävin katsomassa sellaista tuntia. Itse suosittelen Kurkkolan ratsutilaa aivan ihana paikka tunneilla max.7 ratsukkoa ja ilmapiiri on mukava. Hevoset ovat hyviä, mutta jokainen on erilainen. Nuoria hevosia tallilla on pari ja sitten niitä "pommin varmoja". Myös osa yksityisistä on tunti käytössä. Talli sijaitsee piikiössä joten ehkä tarvitset kyydin.. Suosittelen!
- ,,
olen käynyt tosiiiiii monta krt kotimäen tallil, koska kaverini harrasti siell. niin siel on ihania hevosia. mutta muutaman on kyllä vaikee hevosii :DDD mut ei kaikki. siel on ihan mukavia ihmisii. mut jos osaat ratsastaa todell hyvin, nii voit ratsastaa kyl noi vaikee hevosen seläs. :) siel opetat kyl paljon :P mutta artukaisten ratsastus koulu on myös hyvä. :)) siel on kilttejä hevoisii. ootko käyny joskus artukaisen tallil?
- myymälävieras
Olen kotimäellä käyny siellä myymälässä ostelemassa heppakamoja, en oo tunneilla käynyt kun meiltä on kuitenkin sinne matkaa. Mutta luulisin että ihan kiva paikka. :)
- kotimäessä kävijä.
tässä on näistä kotimäen ihanista hevosista lista:
nimi. rotu. luonne.
nekku. shetlanninponi. kiltti, kuuntelee. Ei tunnu hirveästi shettikseltä. rauhallinen. säikkyy kylläkin aika pienistä. Uus, ei oo ees viel nettisivuilla.
frida. shetlanninponi. Tulinen pukkiponi. Oon tippunu ;DD
Celma. Gotlanninrussi. kiltti aloittelijoiden poni.
ramiro. emt rotuu. Myyty, koska ei totellut ja karkaili yms. yms. Ei sopinut talliin.
Poju. saksanratsuponi. Poju on kiltti, mutta säikkyy helpolla. Ei saa mennä peppuun! vihaa Celmaa!
Belvis. saksanratsuponi? Belvis on kai reipas, vähän kokeneempien poni.
Domino. Saksanratsuponi. Domino on rauhallinen, mutta välillä todella laiska, ja välillä reipas. Säikkyy aika helpolla ;o (meinasin tippuu Dominolta tänää)
Mustikka. Puoliverinen. Musti on kiltti, lähinnä isokokoisten aloittelijoiden suosikki.
Jykä.Suomenhevonen. Jykä on lähinnä kokeneempien tunnilla, en tiedä enempää.
Greta. ?puoliverinen? Greta on kiltti ja hyvä hyppääjä.
Samu. ?puoliverinen? Samu on nöyrä aikuisratsastajien suosikki
Viivi. Puoliverinen. Laiska. Täplikäs ;D
Markku. Saksalainen ratsuponi. Laiska, mutta rauhallinen.
salsa. emt. En tiiä, vissii aika kiltti ;o
Ossi. suomenhevonen. Kiltti, sopii myös aloittelijoille.
Jätti. Puoliverinen. Kiltti, rauhallinen. Isokokoinen kiltti heppa ;DD
Winnie. Uusi, ei oo viel ees nettisivuil.
Voi olla et jtn jäi. mut käykää www.kotimaentallit.fi ja sielt ratsastuskoulu ja tuntihevoset ja -ponit tai joku sellanen
että niin ;DD- se sama ku äskönen
Rasta. Sanotaan rast. Emt rotuu, luonne on aikas sellanen.. öö.. no öö... No siis orimainen. Elikkä heittää päätään kokoajan, ei oikeen välillä suostu liikkumaan, ja sit ku lyö raipalla, ni pukittaa yms.yms.
- Ramirofani
Ramiro karkaa vain karsusta, jos oven jättää auki!!!!!! Ja se on kiltti ja tottelee, koska oon ratsinu sil. Ramiro oli mun suosikki. Ramiro kyl pyörii karsussa vähän. Tietääks kukaan minne Ramiro myytiin meinaan haluisin tietää.
- kotimäellä ridaaja
se sama ku äskönen kirjoitti:
Rasta. Sanotaan rast. Emt rotuu, luonne on aikas sellanen.. öö.. no öö... No siis orimainen. Elikkä heittää päätään kokoajan, ei oikeen välillä suostu liikkumaan, ja sit ku lyö raipalla, ni pukittaa yms.yms.
joo oon toi kotimäessä käviä, ketä listas noit. Joo mun kamu on tippunu rasselt. Ja mä oon menny ilman HANSKOJA! En tajuu mitä järkee oli, ku poni heittää päätä ja vetää alas..
- auttaja
Hei! Kotimäentallilla on todella hyvä henki. Kukaan ei kiusaa ketään ja hevoset ja ponit ovat todella kilttejä.
Viime vuoden Helmikuussa on tullut tällainen: irtotunti 25 e vakiotunti 20 e puoltuntia 15 e ja kymmenenkerrankortti 190 e. Ole hyvä - Minä vaan.
Moi!!
Mun mielestä surkee paikka. kävin siellä muutamt ekat kerrat eikä minulle kerrottu mitä minun pitää tehdä, laitettiin heti ratsastamaan yksin. Surkee paikka mun mielest.- Radss
Osaisko joku kertoa tosta yksityispuolesta jotain? Mielellään vähän asiallisemmin kun "se on ihan perseestä" tv ( :
- Osssiiiiii <3<3<333
Radss kirjoitti:
Osaisko joku kertoa tosta yksityispuolesta jotain? Mielellään vähän asiallisemmin kun "se on ihan perseestä" tv ( :
Käyn kotimäel mut toiminta loppuu! ;(( :< Sinne jää kaikki isot ja tulee jottai pien tunteni30e tunti. YHYY
mut mun suosikki on Ossi - Marskih<3
Osssiiiiii <3<3<333 kirjoitti:
Käyn kotimäel mut toiminta loppuu! ;(( :< Sinne jää kaikki isot ja tulee jottai pien tunteni30e tunti. YHYY
mut mun suosikki on OssiDomino oli lempparini
- Alvan puolustaja <3
Marskih<3 kirjoitti:
Domino oli lempparini
Alvan ope on kyllä ihan okei.Eihä siitä opi mitää jos ei huuda.Alvalla on ihania hevosia lemppari Sami.
- mettiksessä kävijä
Suosittelen Metsäkylän ratsastuskeskusta. Metsäkylässä on hevosia shetuista isoihin hevosiin. Sekä kilttejä & vähän haastavampia.
Nimi.Rotu.Luonne
Prinssi.Shetlanninponi.Karsussa kiltti. Ratsastaessa on kiltti, kunhan laittaa liikkeelle :) säkä n.100cm
waltsu. Shetlanninponi. Karsinassa kiltti, saattaa karata jos ovi jää auki. Ratsastaessa laiska ja muutenkin pässi. Säkä n.103cm
Romeo. Shetlanninponi. Yksityinen, mutta tuntikäytössä. Reipas mutta kiltti poni. Säkä ?, prinssin & waltsun välillä :)
Teemu. Russ. Reipas, herkkä sekä nuori poni. Karsussa kiltti, ei sovi aloittelijoille. säkä n.130 cm
Laku. Eestinponi. Karsussa vähän äksy, mutta kiltti jos ei anna ponin pomottaa (: Ratsastaessa kiltti. Säkä n.135cm
Julita. Norjanvuonoheppa. Karsussa tosi kiltti. Ratsastaessa jumittaa, mutta toimii kun ratsastaja on päättäväinen :) Perus kiltti poni. Säkä n.138cm
Monster. Eestinponi. Karsussa kiltti. Ratsastaessa tallin kiltein poni. Todella luotettava :) Säkä n.140cm
Rölli. Vuonis. Hoitaessa joskus saattaa vähän äksyillä. Kiltti muuten. Ratsastaessa reipas & luotettava, tosi kiva poni (: Säkä n. 142cm
Vili.New forest. Hoitaessa kiva. Ratsastaessa joskus laiskahko, mutta kiltti.
Orpo. Suomenhevonen. Hoitaessa kiltti. Ratsastaessa kiltti. Perus mukava suokkitamma (: Säkä n.150cm
Viki. Suokki.Kiltti kaikissa tilanteissa. Ratsastaessa hitaat liikkeet. Säkä n.160cm
Asta. Puoliverinen.Kiltti hoitaessa, Reipas ratsastaessa. Säkä n.165cm
Tibet. Puoliverinen.Kiltti hoitaessa, ja ratsastaessa. Säkä n.165cm
Irma. Suomenhevonen.Kiltti hoitaessa, Ratsastaessa reipas. Säkä n.150cm
sessa, mut se ei käy selän takii enää tunneil.
Lady Diana. Kiltti =) VARSA MASUSSA! - timpu
ite kävin kotimäellä 8vuotta, mutta nyt lopetti siis toimintansa ajat sitten.
Jäi ikävä kaikkein eniten Ronjaa(pv), mut Jykä, Salsa, Festi, Jätti oli kans ihanii - Cacru
Aivan järkyttävän sotkuista, ilmapiiri on aika Kröhöm... Tipuin tuhansia ja taas tuhansia kertoja kun 12 hevosen tunnilla maneesin katolta tippuu lunta :D Tipsun melkeen joka tunti ja pelkäsin aina että tipun. Kerran Ramiro pääsi karkuun käytävälle mut sain sen kiinni. Joskus Poju heitti mut selästä aitaa päin ku se pelästy jtn. Kävin kotimäellä ehkä 4 vuotta. Ekan tunnin ponina mul oli Celicka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1047838Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466582Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834715Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh892198Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121886- 1481832
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614