Mitä mieltä olette alaikäisten juomisesta?
Alaikäisten ryyppääminen
16
5415
Vastaukset
- minä
Mitä nuorempi henkilö on kyseessä, sitä typerämmän näköiseltä hän näyttää... Mutta kaikkihan me ollaan joskus oltu alaikäisiä, ja kaikkea pitää kokeilla! Vanhempien esimerkki vaikuttaa kaikista eniten nuorten juomiseen. Jos kotona on normaalia olla kaikki viikonloput kännissä, niin lapsi tuntee itsensä aikuiseksi kun itsekin on kaikki viikonloput kännissä.
Onneksi kaikki suomalaiset eivät ole sellaisia, ja ainakin osa meistä oppii lapsena terveellisemmän suhteen alkoholiin, ja vaikka sitä sitten nuorena kokeileekin, niin vanhempana saattaa huomata, ettei se alkoholin kanssa leikkiminen olekaan niin hauskaa, ja jättää juomisen väliin!
Se vain harmittaa kun väitetään että olen epänormaali, ja epänormaalista perheestä, kun en käytä alkoholia kuin erittäin harvoin (muutaman kerran vuodessa, kun joillekin tuo erittäin harvoin tarkoittaa kerran viikossa). Mutta se siitä! - Neppi
Onhan se älytöntä, koska ei siinä ole mitään järkeä.
Nuoret haluavat vain tuntea itsensä aikuisemmaksi kuin ovat, muttei he ymmärrä, että alkoholin juonti ei tee aikuisemmaksi, vaan itseasiassa päinvastoin se todistaa, että nuori ei ole vielä kypsä ottamaan vastuuta tekemisistään eikä häneen voi vielä luottaa.
Mielestäni aina, kun nuori jää kiinni alkoholin juonnista siitä pitäisi ilmoittaa sosiaaliviranomaisille eikä katsoa vain läpi sormien.
Alakerrassani asuu 16- vuotias poika joka juo joka ainut päivä mitä hän on tässä asunut noin kolme kuuukautta eli en voi muutakuin ihmetellä miten semmoinen voidaan hyväksyä?
Poliisi on käynyt siellä pari kertaa mekkalan vuoksi, mutta eivät ole muuta sanoneet, kuin musiikkia hiljemmalle, eivät edes takavarikoineet juotavia.
Minkälaisen kuvan tää tämmönen antaa nuorille...?- Johanna*
Mitä se teijän elämää liikuttaa, jos alaikäset ryyppää? Mäkin ryyppään joka viikonloppu, joskus useemminkin, vaikka oon vasta 17.. Ja oon harrastanu juomista 13-vuotiaasta, että sellasta! Enkä mä ainakaan juo pelkästä näyttämisen halusta, vaan siks, koska siitä tulee vapautunu ja rento fiilis eikä kännissä tarvii miettii mitään huolia. Repikää siitä!
- Alaikäinen
En mä ainakaan juo sen takia, että se tekis musta vanhemman tms., vaan mä juon koska se on kivaa!!
- Ripe
Johanna* kirjoitti:
Mitä se teijän elämää liikuttaa, jos alaikäset ryyppää? Mäkin ryyppään joka viikonloppu, joskus useemminkin, vaikka oon vasta 17.. Ja oon harrastanu juomista 13-vuotiaasta, että sellasta! Enkä mä ainakaan juo pelkästä näyttämisen halusta, vaan siks, koska siitä tulee vapautunu ja rento fiilis eikä kännissä tarvii miettii mitään huolia. Repikää siitä!
..tämä Suomen tulevaisuus,onneksi on vielä nuoria joilla on hyvä itsetunto.RYHDISTÄYDY ja olet vapaa muiden odotuksista!Huolesi ovat vain tekosyy ryyppäämiseesi,ehkä ymmärrät myöhemmin???
- Tahvo
Alaikäinen kirjoitti:
En mä ainakaan juo sen takia, että se tekis musta vanhemman tms., vaan mä juon koska se on kivaa!!
Mikä siinä on niin kivaa?
- välittvä aikuinen
Johanna* kirjoitti:
ja pitäis liikuttaa kaikkia aikuisia.
Nyt sulla on varmaan kivaa(?), kun nuppi tutisten kohellat pitkin poikin pohjolaa, ja seuraavana aamuna ei tietoo mitä tuli tehtyä, hauskaako?
Entä mitkä tulee olemaan fiilikset, kun haima rupeaa poksahtelemaan, maksa vetelee viimeisiä ja aivot pöhöttyvät??? Voin kertoa, että on helvetilliset kivut. Ja jos juominen jatkuu, on elontie loppu kolmikymppisenä jos et tapaturmaisesti ole jo manan majoilla sitäennen.
Ongelmilla on mielenkiintoinen taipumus lisääntyä, kun niitä yrittää laistaa ja vähentyä kun kohtaat ne. Ja yllätys yllätys niiden tarkoituksena on kasvattaa ihmistä.
Olet vielä nuori etkä ole rappioalkoholisti, joten Johanna (ym. nuoret), jos välität itsestäsi lopeta itsetuhoisuus ajoissa. - TAIZUUUU
Tahvo kirjoitti:
Mikä siinä on niin kivaa?
... mä ainaski unohdan murheeni ja on kiva säheltää jotain omaa... paitsi että kohtuudella, ettei seuraavaan aamuun oo george kylässä!! Mä en vielä juo ees viittä enempää, mut siitäkin jo aika soosissa. Huono viinapää :) only kerran meni överiks ja yrjösin. Eikä niitä juomiskertoja nyt niin HIRVEEN paljon oo...
- Johanna*
välittvä aikuinen kirjoitti:
Nyt sulla on varmaan kivaa(?), kun nuppi tutisten kohellat pitkin poikin pohjolaa, ja seuraavana aamuna ei tietoo mitä tuli tehtyä, hauskaako?
Entä mitkä tulee olemaan fiilikset, kun haima rupeaa poksahtelemaan, maksa vetelee viimeisiä ja aivot pöhöttyvät??? Voin kertoa, että on helvetilliset kivut. Ja jos juominen jatkuu, on elontie loppu kolmikymppisenä jos et tapaturmaisesti ole jo manan majoilla sitäennen.
Ongelmilla on mielenkiintoinen taipumus lisääntyä, kun niitä yrittää laistaa ja vähentyä kun kohtaat ne. Ja yllätys yllätys niiden tarkoituksena on kasvattaa ihmistä.
Olet vielä nuori etkä ole rappioalkoholisti, joten Johanna (ym. nuoret), jos välität itsestäsi lopeta itsetuhoisuus ajoissa.No onko siin nyt hirvee ero jos 17 v ryyppää tai jos on 18? Ihminen ei yhtäkkii muutu aikuisemmaks ku täyttää 18???? Repikää siitä
- Johanna*
välittvä aikuinen kirjoitti:
Olet vielä nuori etkä ole rappioalkoholisti, joten Johanna (ym. nuoret), jos välität itsestäsi lopeta itsetuhoisuus ajoissa.Ja muuten sulle "välittävä aikuinen", mitä mun elämä sua liikuttaa? Pidä huolta vaan omasta elämästäs!
- Heidi
Alaikäinen kirjoitti:
Tämäkin on niin vanha aihe jo, mutta pakko sanoa oma mielipiteeni. Ensinnäkin itseäni ärsyttää yleistäminen (en nyt tarkoita juuri näitä viestejä, kyllä te tajuatte ilman tätä selitystä) kaikki ala-ikäiset ei ole tuollaisia. Johannakin, no jos saan sanoa suoraan, olet ärsyttävä teini joka pilaa tuollaisella tekstillä kaikkien muidenkin teini-ikäisten maineen. Itse olen 17vuotias ja juon sillointällöin vain vähän, sen verran, että tulee rentoutunut hyvä olo, jos edes sitä. Pientä hörppäilyä sillointällöin kavereiden kanssa. Emme juo missään puistoissa penkeillä tai muuten rällästä ja riko esim. bussipysäkkien laseja. Mua ärsyttääkin ne, kun ne ovat aina rikki tai töhryisiä. Vanhempani tietävät aina missä menen ja juuri sen taki saan olla yömyöhään kavereilla. Monet ikäiseni sanovat, että kun vanhemmille pitää valehdella, että on yötä jollain, kun tosiasiassa sammuvat penkeille, mutta ettekö tosiaan tajua, että vanhempanne arvaavatkuitenkin, että juotte. Siksi mä ainakin kerron vanhemmilleni, että otamme muutamat ja sillä siisti. Siksi vanhempani luottavatkin minuun. Älkää siis muut saman ikäiset yrittäkö esittää vanhempaa mitä olette, ei juominen tee teistä vanhempia ettekä te NÄYTÄ pullot käsissä vanhemmilta vaan vain nuoremmilta. Älkää tehkö meistä kaikista nuijia.
- P-86
naurettavaa touhua halutaan vaan esittää jotain koviksia ku ryypätään ja sit seuraavana päivänä kehuskellaan mitä tuli kännissä tehtyä.
Ite en oo kertaakaan ollu juomassa, vaikka kaverit on yrittäny painostaa siihen, mun mielestä siin ei oo vaan mitään järkee.- Absinthe
Tottahan se on että useimmat alaikäiset ryyppäävät naurettavalla tavalla ja riehuvat kaupungilla sitten päissään. Se on säälittävän näköistä. Käytän kyllä alkoholia mutta en alennu riehumaan keskellä toria.
Itse vedin muutama kuukausi sitten bileissä pääni täyteen seurauksin, joita kadun. Kun vielä ajattelee, kun olen näin nuori ja suht pienikokoinen, siitä olisi voinut seurata vaikka alkoholimyrkytys.
Siitä viisastuin, koska siinä, ettei aamulla muista illasta mitään, ei ole mitään kehumisen arvoista. Jos juon, niin kohtuudella. Kun juo päänsä täyteen, se ei ole enää ollenkaan hauskaa. Hyi hyi. - Jenny
P-86, miten sä voit tuomita ihmisiä, jotka ryyppää, jos et oo ikinä ees kokeillu?
Eiköhän suurin osa nuorista juo sen takia, että se on kivaa, ku et haluis näyttää vanhemmalta.
Kannattaa kokeilla juomista ees pienellä määrällä et tietää mistä puhuu. Sitte seuraavana päivänä pienessä aamunärhessä on kiva kertailla illan tapahtumii :)
- ahaa
Mielestäni se on typerää!!
ja vanhempien pitäisi huolehtia niistä kaljoistaan!!
suurin osa ottaa vanhemmilta viinaa,koska kaupasta ne ei sitä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444672Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k873439- 1061668
- 901519
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan71492- 1051019
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26943- 46870
- 74854
- 47753