MILANO, ROOMA, NIZZA VAI BARCELONA!?

matkalle...!

Minulla kävi hyvä tuuri, sillä voitin ilmaiset lentoliput mutta nyt on enää vaikeus valita minne lennän, koska en ole käynyt näissä kohteissa! eli en tiedä niistä juuri mitään, eniten kyllä tiedän Roomasta ja siitäkin vain historiasta että...


Eli mikä näistä on paras kaupunki lomaa varten? Milano, Rooma, Nizza vaiko Barcelona?

Haluan matkallani nähdä muutakin kuin arkkitehtuuria, historiallisia rakennuksia ja kaupunkia. En halua "pilata lomaani" kiertelemällä vain ympäri kaupunkia ostellen tai kahviloissa/ravintoloissa istuen, haluan nähdä myös paikallisten elämää enkä vain tuhansia ohi lipuavia turistimassoja... Parasta myös olisi, ettei paikka olisi "pilattu turisteilla" ja ei sisäänheittäjiä jokapuolella koska sain tästä jo tarpeekseni Kanarialla.
Viihdyn hyvin luonnossa, mutta patikoimaan en sentään lähtisi.
En vietä kaikkia päiviä rannalla mutta parasta on, kun sekä kaupat että ranta on melko lähellä.

Olen kuullut että etenkin Barcelonassa olisi ryösteleviä rikollisjengejä, olen käynyt jo Palermossa ja nähnyt sen katuelämän. Eli jos Barcelonassa todella on samanlaista? sinne en halua koskaan.. En matkustaisi mielelläni paikkaan missä saa kaiken aikaa pelätä, mitä viedään tai mitä seuraavaksi tapahtuu.
Eli turvallinen paikka on paras, vaikka en tarvitsekaan viiden tähden hotellia ja turistikyliä sillä niissä ei ole tarpeeksi nähtävää minulle.


Nizza on mielenkiintoinen paikka, mutta todella kallis? ja sielläkin taitaa olla kaikki turisteja varten ja sisäänheittäjiä??

Entä miten saasteinen ilma näissä kaupungeissa on? Suomen raikkaaseen ilmaan tottuneena en "siedä" liikenteen saasteita. Viime viikolla lomallani Italiassa silmäni valuivat joka ikinen päivä ja punoittivat aina, kun astuin pienille kaduille missä kova liikenne.

8

3385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siedä

      saasteita, niin älä mene Milanoon tai Roomaan.
      Nizzassa ja Barcelonassa on liikennettä, mutta voit mennä kävelemään rantakadulle, raikaaseen merituuleen tai lähteä esim. vuorille.

    • Milanoon

      Lennä Milanoon, ota juna ja mene Como-järven rannalle Belagioon, Tremezzoon tai muuhun pikkukylään . Aivan ihania maisemia, kauniita metsiä ja mukavia patikointimaastoja. Mutta ei talvella, silloin on kylmä.

    • Mene ihan mihin vaan näistä! Kaikissa varmasti löytyy sitä ihan tavallistakin elämää, niissä asuu ihmisiä! Suurissa kaupungeissa on aina turisteja, niiltä et valitettavasti voi välttyä, et edes Helsingissä. Silti joka kaupungista löytyy sitä "oikeaa elämää". Itse nautin suunnattomasti Barcelonasta, rikollisjengejä en nähnyt, vaikka yksin yössä liikuinkin. Hyvä kuitenkin osata espanjaa, englannilla oli hiukan vaikea tulla toimeen taxissa. Barcelona on upea kaupunki, siellä kohtaa tavallisen elämän, kulttuurin, turismin ja jopa rantaelämän, muodista puhumattakaan. Jos oikeaan aikaan menet,kohtaat myös moottoriurheilun. Montmelo on lähellä ja siellä ajetaan rr-kisoja. Yksinkertaisesti, UPEA KAUPUNKI.

    • kierrellyt

      Milano ei ole turistikaupunkina kummoinen, ja lisäksi hirveä liikenne, se on nuhruinen ja töhritty, epämääräistä sakkia on sinne pesiytynyt maailmalta ja siellä on usein huono ilman laatu. Käyntikohteita saa hakea kilometrien päästä toisistaan. Rooma on paljon kauniimpi, mutta kyllä sielläkin liikennettä piisaa.
      Barcelona ja Nizza vaikuttavat myös aika hyviltä, Nizza on ainakin tyylikäs.

    • Nizzassa

      ja siellä kolme kertaa ja menen vielä uudestaan.
      Miinuksena nyt viime kerralla oli tietyöt pääkadulla ja muuallakin. siellä nimittäin asennetaan raitiotiet uudelleen. Kannattaa ottaa selvää ovatko hommat vielä kesken. Suositulla seudulla on tietenkin paljon turisteja, mutta ranskalaiset osaavat pitää kiinni omaleimaisuudestaan. Esim. kielitaitoa ei juuri ole ja lukutaitokin vähän niin ja näin.
      Jos ei kaupunki kiinnosta, niin voi lähteä ympäristöön eikä Italiaankaan ole pitkä matka.
      Hyvät junayhteydet.

      • matkalle...!

        päätin että näistä paras olisi joko Nizza tai Barcelona. Espanjan kieli on helppoa, mutta ranskaa en osaa yhtään.


      • Maria -65
        matkalle...! kirjoitti:

        päätin että näistä paras olisi joko Nizza tai Barcelona. Espanjan kieli on helppoa, mutta ranskaa en osaa yhtään.

        Olen käynyt kaikkissa kohteissa. Nizzassa on tyylikäs kaupunkifiilis plus RANTA, mikäli sinä käyt semmoisena vuodenaikana että voit käydä siellä. Barcelonassa on paljon ihaana kultuuria ja katsottava, ja paljon ihania tapasbaareja missä voi viettä päivät ja illat (Hard rock café oli hauska kokemus), siellä ei ole varsinnaista ranta missä voi ottaa aurinkoa, mutta siellä voi kävellä ja katsoa merta, välttä ravintolat rantaaluella, siellä on just niitä sisänheittäjiä. Taskuvarkaat, en ole törmänyt ne 2 kertaa kuin olen käynyt, onneksi. Mutta varo nyt vähän, kuin käyt Ramblassa kuitenkin.
        Rooma, on maailman ihanin kaupunki! Romantinen, ja täynnä tunnelma. Ja tosi paljon kulturia tietysti. Pakko käydä joskus, jokainen! Milano on kiva iso kaupunki, sinne voi mennä shoppaileman, mutta on kuitenkin se viimeinen vaihtoehto näistä mun mielestä. Olisi kiva tietää,mihin sinä pädyit ja mitä mieltä olit. Mulla on kivoja Tapasbaareja mitä voin suositella sulle jos menet Barcelonan.


      • matkalle..!
        Maria -65 kirjoitti:

        Olen käynyt kaikkissa kohteissa. Nizzassa on tyylikäs kaupunkifiilis plus RANTA, mikäli sinä käyt semmoisena vuodenaikana että voit käydä siellä. Barcelonassa on paljon ihaana kultuuria ja katsottava, ja paljon ihania tapasbaareja missä voi viettä päivät ja illat (Hard rock café oli hauska kokemus), siellä ei ole varsinnaista ranta missä voi ottaa aurinkoa, mutta siellä voi kävellä ja katsoa merta, välttä ravintolat rantaaluella, siellä on just niitä sisänheittäjiä. Taskuvarkaat, en ole törmänyt ne 2 kertaa kuin olen käynyt, onneksi. Mutta varo nyt vähän, kuin käyt Ramblassa kuitenkin.
        Rooma, on maailman ihanin kaupunki! Romantinen, ja täynnä tunnelma. Ja tosi paljon kulturia tietysti. Pakko käydä joskus, jokainen! Milano on kiva iso kaupunki, sinne voi mennä shoppaileman, mutta on kuitenkin se viimeinen vaihtoehto näistä mun mielestä. Olisi kiva tietää,mihin sinä pädyit ja mitä mieltä olit. Mulla on kivoja Tapasbaareja mitä voin suositella sulle jos menet Barcelonan.

        Luultavasti Nizzaan, mutta pitää keskustella vielä muiden matkalle lähtijöiden kanssa että minne he haluaisivat mieluiten.
        Itseäni kiinnostaisi nyt kumminkin Nizza eniten :) olen löytänyt upeita kuvia Nizzasta.
        Toisaalta kyllä Rooma olisi myös hienoa nähdä, mutta pitää tosiaan miettiä myös rahatilannetta sitten..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe