hei kaikki voorumulaiset sain tom tom navikaattorin lahjaksi ja se oli käytetty! nyt haluaisin siihen uudet kartat jos tilaan/ ostan ne netistä niin miten asennan ne? muistikortillekko vaan ja sit tom tom tajuu ne vaiko miten menetellä!! aivan hepreaa koko tom tom minulle! kiitos jos osaatte vastata!
tom tom karttapäivitys
11
6874
Vastaukset
- neuvoa
Sinun pitää asentaa Tom Tom home-ohjelma koneellesi, ja sitten kirjautua sinne, sitten kun tuuppaat sen Tomppasi koneeseesi niin Home-ohjelman kautta voit ostaa sen kartan, kartta on aina laitekohtainen, elikkä siinä Tomissasi pitää sinulla olla alkuperäinen kortti paikalla, näin olen ymmärtänyt asian, kertokaa toiset jos olen väärässä.
- ARSKA
TomTom.n Helpdek.stä saat kirjautumis-tunnukset netin kautta tilaamiseen, muuten ei pääse sivuille kirjautumaan. Sitten tarvitset mielsetäni jossain vaiheessa sen luottokortin näköisen kortin, jossa on laitekohtaiset numerot sun naviin, jos sitä on sulle edes annettu kun sait navin käytettynä.. Kannattaa kysyä täältä (03039038 Suomeksi), ettet tilaa karttoja väärin ja maksa turhaa virheistä. Niistäkin täällä on jotkut kyselleet kun kartat on jäänyt tulematta ja rahat mennyt omasta virheestä johtuen.
Muista aina tehdä varmuuskopio ennenkuin teet mitään suuria muutoksia naviin. Silloin virheen sattuessa saat ainakin navin takaisin vanhaan tilaan. Jos lataus sattuukin katkita kesken, eikä ole varmuuskopiota niin voi olla, ettei sulla ole yhtään karttaa sen jälkeen. TÄÄ VAIN NEUVOKSI.
Eri kohteita saat ladattua TomTom.iin, vaikka täältä. Ei karttoja, mutta poi-tiedostoja kylläkin, jos käyttötarkoitus on käyttöehtojen mukaista. Tiedostoilla kun on tekijänoikeus olemassa.
http://www.amg-lahti.org
Toivottavasti näistä on apua sulle..- virheet=)
>Niistäkin täällä on jotkut kyselleet kun kartat on jäänyt tulematta ja rahat mennyt omasta virheestä johtuen.
Ei se ostetun kartan saaminen aina johdu omasta virheestä, Minä kyselin reilu viikko sitten neuvoja ostetun kartan lataamisesta, odotin viikon ja sitten soitin Tomin tukeen, olivat pahoillaan heillä johtuneesta virheestä, kartta oli soiton jälkeen ladattavissa kymmenessä minuutissa, että kyllä niitä virheitä tekevät muutkin.
ps. Palvelu oli Tomilla todella asiallista - kiittäää..
virheet=) kirjoitti:
>Niistäkin täällä on jotkut kyselleet kun kartat on jäänyt tulematta ja rahat mennyt omasta virheestä johtuen.
Ei se ostetun kartan saaminen aina johdu omasta virheestä, Minä kyselin reilu viikko sitten neuvoja ostetun kartan lataamisesta, odotin viikon ja sitten soitin Tomin tukeen, olivat pahoillaan heillä johtuneesta virheestä, kartta oli soiton jälkeen ladattavissa kymmenessä minuutissa, että kyllä niitä virheitä tekevät muutkin.
ps. Palvelu oli Tomilla todella asiallistaKiitos kovasti asiallisista neuvoista ja vinkeista! toi varmuus kopiointi on ehdoton mulle:) juu ja sain sen luottokortin näköisen missä on numeroita..tenttasin vaimoa navikaattori on kuulemma hänen työkaverin entinen! odottelin jo vastausta että "vitun homo etkö tajuu" yllätyin oikeasti hyvistä neuvoista! kiitos avuliaille ja hyvät joulut!
- kokeillut
Mulla on tomppa länsi-euroopan kartoilla. Tarvin siihen It- euroopan kartaston, ja yllätys olikin, kun ensin piti maksaa se ostos netissä ja kun rupesin lataamaan sitä, se ei mahtunutkaan koneeseen. olisi pitänyt poistaa koko entinen kartasto ja siinä olisi samalla mennyt suomenkin kartasto. En osannut tällaista mahdollisuutta ottaa edes huomioon. Nyt maksoin 49,95 € periaatteessa turhaan. Tumpelo kun olen näissä asioissa. Tomin asiakaspalvelusta vaan valitettiin tapahtunutta, eikä rahoja luvattu palauttaa, koska uusi kartta kuulema mahtuu muistiin, kun entisen poistaa. Tunsin tulleeni petetyksi.
- @miraal
Miten olisi, jos ostaisit isomman muistikortin?
- lukijaa?
@miraal kirjoitti:
Miten olisi, jos ostaisit isomman muistikortin?
Mitä jos kyseessä olikin laite ilman musitikortinlukijaa?
yritin ladata tomtom720 go:lle skandinavian karttaa homen avulla. ohjelma ilmoitti että home ei käytettävissä kartan lataamiseen . minulla on esiasennetut länsi-euroopan kartat navigaattorin omassa sisäisessä muistissa. eikä sinne sovi enää muuta. muistikortille 4g vois ladata sen skandinavian kartaston ,kun tietäs tarkoin miten
se tehdään.- kallenxl
minullakin on tomtom xl
karttapäivitykst on 40 €vuodessa
heitä se tomtompois ja osta toinen navigaattori
199€ ja ikuinen karttapäivitys 45 €- tomvi
tomtom 730 go on laite , ja olen samaa mieltä. 160 € laittunut karttoihin jo . vieläkään en tiedä onko navissa uudet kartat vai ei, mistä niitä voi tarkistaa ?
muistikortille oli pakko laittaa kun ei mahtunut naviin, ja siellä ne ovat koneen mukaan , mutta jotakin herjaa... eli mistä tarkistaa mitä karttaa tomtom käyttää ?
- Mistähän se
Tänään ja kuluneella viikolla tomtom on antanut todella idiootteja reitinvalintoja, onneksi ei ole ollut pakko noudattaa... (mm. sitä mieltä että kannattaa ajaa 90 km sijasta 130km, kun osa on kiertoreitistä moottoritietä jne)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194889Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä533898Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603483Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1352381Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta542276Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084