toyvillakoira

puudeliina

Hei! Ostin toissapäivänä ihastuttavan toyvillakoirapennun. Nyt vain jäi vaivaamaan muutama juttu. Hain pennun parkkipaikalta, rodun kasvattajalta kuitenkin. En kuitenkaan saanut koiralle papereita, kasvattaja lupasi toimittaa ne myöhemmin. Onko ok? Maksoin koirasta normaalin 1500e. Suloinen pentu joka tapauksessa! :)

24

19669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut mitään järkeä!!!

      itse en ikinä maksaisi tuollaista hintaa pennusta jos en samalla saisi rekisteripapereita ja terveystodistusta samalla! Ja ehdottomasti haluan nähdä paikan mistä koirani ostan, mutta jokainen tekee tyylillään.

    • kaikki kunnossa

      Tiedät varmaan kasvattajan kennelnimen, jolloin voit tarkistaa kasvattajan toimintaa ja aikaisempia pentueita kennelliiton jalostusnetistä:
      http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=172.45&Vuodet=5
      Tämä kyllä pitäisi tehdä ennenkuin pentua ostaa, ja olisi tosi tärkeää vierailla ennen pennun luovutusikää katsomassa kennelissä pentuja ja emoa kerran - parikin. Hinta, jonka maksoit on hyväsukuisen, rekisteröidyn toyvilliksen pennun suht normaali hinta tällä hetkellä. Paperit pennulle voidaan lähettää jälkikäteen, se ei ole mitenkään harvinaista tai outoa. Todennäköisesti ja toivottavasti kaikki on kohdallaan pentukaupassasi. Itselläni on 4-vuotias toyvillis, ja aivan mahtava kaveri se on. Mukavaa aikaa pentusi kanssa!

      • puudeliina

        Hyvä juttu! Onhan se aika pennun kanssa ihanaa, vaikka välillä vähän rasittavaa. :) En päässyt katsomaan koiraa pentuna, koska kasvattaja asui niin kaukana ja minulla ei ole autoa. Tyytyväinen olen kuitenkin pentuun, vaikka en nähnytkään sitä pentuaikana. Saan paperit ensi kuun lopulla, koska niissä oi jotain sekaannuksia. Kasvattaja on ok, tutkin hänen taustojaan, joten ole mitään syytä olla luottamatta häneen :)


    • Heidiöö

      Kun ostimme kääpiövillakoiran pennun tuli siinä samalla ainekin paperit ja haimme koiran kasvattajalta kotoa ja olimme käyneet siellä ennenkin katsomassa pentuja. Oli meilläkin niin että koira sairastui anemiaan ja se voi olla periytyvää mutta papereissa ei lukenut mitään ja kasvattajaa ei saatu millään kiinni.. Eli he voivat olla millaisia tahansa.. Elikkäs yritän sanoa ettei noista kasvattajista voi ikinä tietää.. Maksoimme koirasta vain 600e. Anemia parantui, mutta sairaala kuluihin meni n. 3000e ja kasvattaja pyysi soittamaan jos tulee pennun kanssa ongelmia että sopisimme maksusta uudelleen.. Mutta kuten äsken sanoin ei olla saatu kasvattajaa enää kiinni.. :/ Voi olla että sieltä tulee vielä ne paperit mutta kannattaa ilmottaa jonnekkin jos ei tule. :) Mukavaa aikaa pentusi kanssa :)

      • Kasvattaja myös

        Kai täytitte myyntihetkellä kauppakirjan? Siinä on kohta joka rastitaan, jos kasvattajalla ei ole antaa rekisteritodistusta sillä hetkellä mukaan. Kennelliitossa on välillä ruuhkaa ja paperit eivät välttämättä ehdi kasvattajalle.


    • Villiksen omistaja

      Olitko ennen koiran ottamista katsomassa pentuja? Jos olit näitkö pennun vanhempia?
      Löysitkö ilmoituksen pennuista esim. villakoira kerhon nettisivuilta?
      Oliko kasvattajalla kennelnimeä?
      Jos olet huolissasi voit soittaa kasvattajalle kysyäksesi. Se ei ole noloa, kasvattajat haluavat olla mukana pennun elämässä. Tietää miten se voi. Joskus penun rekisteröinnissä menee aikaa, etkä saa papereita heti mukaan. Esim. kasvattaja lähettää ne postissa sinulle kun ne ovat tulleet.
      Sinuna soittaisin kasvattajalle kysyäkseni, jos olet epävarma!!!
      Onnea pennustasi!!!

    • koirakuume

      Hei,
      haluaisin toyvillakoiran, mutta helppohoitoisen turkin. karkeampi karva on kuulemma sellainen , voiko joku kertoa, missä kenneleissä on tätä tyyppiä ja onko väreissä eroa helppohoitoisuuden suhteen .

    • hanna

      En IKINÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA lähtisi hakemaan koiraa parkkipaikalta! Kertomastasi arvelen, että kyse ei ole laillisesta kasvattajasta/kennelin omistajasta. Kukaan vastuunsa tunteva kasvattaja ei edes suostu tekemään koirakauppoja parkkupaikalla!! Usein kasvattaja haluaa myös itse tutustua pennun tuleviin omistajiin nämä etukäteen tapaamalla ja varmistua että pentu pääsee hyvään kotiin. On kaikkein etu, että pentua suunnitteleva vierailee kasvattajan luona. Tällöin näkee millaisissa oloissa koirat elävät ja ostaja tapaa myös pennun emon. Kasvattajan kuuluu ilmoittaa myös pentueen sukusiitosprosentti. Mitä pienempi prosentti, sen parempi. Itse koiraa hankkiessani matkustin Rovaniemelle Tampereelta pentua sekä emoa katsomaan ja kasvattajaa tapaamaan. Kun pentua lähdettiin kotiin hakemaan, oli kasvattjalla KAIKKI paperit valmiina ja asiat kunnossa. Asiansa osaava kasvattaja tietää kennelliiton mahdolliset ruuhkat papereiden käsittelyssä. Pentu oli eläinlääkärin tarkistama ja tunnistussirutettu(silloin se ei vielä ollut pakollista) sekä tietenkin madotettu. Mukaan saimme pennun ruokaa, tutun lelun, viltin sekä hoito-ohjeita. Rodun perinnöllisistä sairauksista kasvattaja kertoi myös täysin avoimesti, kauppasihan hän terveistä ja hyvistä vanhemmista olevaa pentua. Kauppasumman maksoimme osissa. Käteisellä emme "pelanneet" missään vaiheessa. Kun päätimme pennun kyseiseltä kasvattajalta hankkia, niin maksoimme siitä varausmaksun ja lopun summasta päivää ennen pennun noutoa kasvattajan tilille. Tästäkin hän oli meille kuitin tehnyt. Maksoitko pentusi käteisellä? Mistä löysit kyseisen kasvattajan? Suuri ero on sillä, kauppaako joku pentuja esim. keltaisessa pörssissä vai etsiikö koiraa Kennelliiton tai rotukohtasten yhdistysten kautta. Toivon, että paperit olet jo saanut ja kaikki on hyvin..pelkään vain pahinta. Pahin on se, että olet maksanut kalliin hinnan pennusta, joka ei vastaa sitä mitä on kaupattu. Jos sinulle on kaupattu tervettä rotukoiraa, saattaa totuus olla aivan toinen. Pentua ei esim ole madotettu kertaakaan(joilloin sillä on todennäköisesti sisäloisia) tai se on aliravittu tms. Olet saattanut tukea tietämättäsi pentutehtailua ja epärehellisten "kasvattajien" toimintaa. Et voi myöskään viedä paperitonta koiraa näyttelyihin jos olisit näyttelytoiminnasta kiinnostunut. Kuulostaa karulta, mutta peperit tekevät sinusta koiran omistajan. Ethän voi autoakaan omistaa ilman pepereita. Jos joskus koirastasi joudut luopumaan myymällä sen eteenpäin, niin se on hankalaa jos sinulla ei siinä vaiheessa papereita koirasta ole. Ilman asian mukaisia papereita koiralla ei myöskään voi pentuja teettää. Tai voi, mutta silloin on turha puhua pennuttavansa rotukoiraa, koska paperittomien koirien pennut ovat yhtä kuin sekarotuisia.
      Toivon todella, että pentusi on terve ja valloittava persoona kaikesta huolimatta! Mukavia yhteisiä hetkiä pentusi kanssa!

    • KoiraFani!

      Moi! Oon jo pitkään haaveillu saavani oman koiran

      • KoiraFani;;

        Miten vanhemmat saa vakuutettua että voin hankkia oman koiran ja osaan hoitaa sitä? Auttakaa ja vastatkaa pian :D :((


    • ryynis

      ..kun ostaa koiransa parkkipaikalta.

      • jefefe

        Ostajahan oli tyytyväinen koiraansa. Tarkoitatko että hyviä kauppoja tehdään parkkipaikalla?


    • plipetin

      Kyllä voisin sanoa, että on ihan ok hakea koira vaikka parkkipaikalta jos muuta järjestelyä ei keksitä jos esim. ei pääse kasvattajan luokse esim. sijainnin ja autottomuuden vuoksi. Joten turha joidenkin on urputtaa että ei saa hakea paikasta x, jos se ei ole kasvattajan koti.

      Itse hain pentuni bussiasemalta, kuitenkin sain mukaani myös paperit ja kauppakirja, jos paperit eivät olleet valmiit niin ainakin VÄHINTÄÄN kauppakirja olisi pitänyt saada.

      Pidin intensiivisesti yhteyttä kasvattajaan n. puolen vuoden ajan, otin selvää taustoista jne, että oliko varmasti kasvattaja "hyvä". kasvattaja kertoi rehellisesti kaunistelmatta pentueen vanhemmista, rodun sairauksista jne. Ja nykyäänkin pidän häneen yhteyttä aina tarvittaessa. Minua ei näin jälkeenpäinkään häirinnyt etten kasvattajan kotia ole nähnyt, toki harmittaa etten päässyt näkemään pentuetta ennen kuin olivat luovutusikäisiä enkä sisaruksia ehtinyt näkemään. Mutta tyytyväinen olen ollut koiraan ja kasvattajaan.

      • Pakko saada koira!

        Autakaa mua!Mä en tiiä mist saisin toyvillakoiran?


    • :D

      minulla on itsellä kääpiövillakoira ja kävimme hakemassa pennun ja kasvattaja toimitti paperit noin: 2kk myöhemmin. :) kun sai rekisteröidyn kennel nimen :D (postin kautta)

    • hhooohhoijjaa.

      Niin tää on vissiin joku feikki.

      Kukaan nyt noin typerä voi olla oikeasti.

    • Huolestuttavaa..

      PARKKIPAIKALTA? Yksi asia: ÄLÄ IKINÄ OSTA KOIRAA JOS ET TUNNE KASVATTAJAA H-Y-V-I-N TAI ET NÄE KOIRAN KOTIA JA VANHEMPIA!!!!

    • metta1

      no oletpa todella tyhmä,koirista ei tehdä kauppaa parkkipaikoilla,ja koiran paperit pitää saada ennen maksamista.kyseessä ollut pentutehtailija,ääääk että ihmiset voi olla idiootteja

    • Eläin rakas

      pitäisi aina mennä katsomaan koiran kotia mistä se tulee. koiran omistaja voi olla pentutehtailija! Lisäksi, en maksaisi toyvillakoirasta 1500 euroa varsinkaan jos en saa koiran papereita! toivottavasti tiedät myyjän kennelnimen!!!

    • kaalimato3

      Aina pitäisi käydä katsomassa pentuja ennen luovutusikää ja pistää mieleen, millaisissa oloissa siellä niitä koiria pidetään. Se, että hakee koiransa parkkipaikalta on toki hieman riskialtista varsinkin, jos ei ole nähnyt koiran entistä kotia, mutta ei se nyt vielä mistään pentutehtailusta kieli, jos haet koirasi jostain parkkipaikalta! Varsinkin, jos se oli sinun ideasi, ei välttämättä mitään vaaraa ole. Itse kävisin katsomassa pennun oloja ennen luovutusikää, muuta sijainnin haitatessa eihän sille voisi mitään. Jos tiedät kasvattajan kennelnimen ja kasvattaja vaikutti ihan normaalilta ja luotettavalta, saat luultavasti paperit ja pentusi on terve. Kannattaa toki vielä soittaa kasvattajalle ja jos papereita ei kuulu, sitten se on huolen aihe. Jos kasvattaja kuitenkin vastaa sinulle ja kaikki menee ok en lähtisi murehtimaan. Toivottavasti paperit tulevat ja onnea pentusi kanssa! (:

      • Tuulikki3

        Huomasitko kaalimato3, että se koiran haku parkkipaikalta oli tapahtunut vuonna 2007 !!!


    • mmmo

      Mä olen saanut ostettua toy villakoirapennun 450€.
      Kolme vuotta sitten. Terve ja suloinen koira. Ei ollut lähtöjään suomalainen. Mutta on ihana koira, jota en pois antaisi.

    • Miduski

      Menemme torstaina hakemaan Toyvillakoiraa hintaan 2000e. On kuulemma valiovanhemmista ja siksi maksaa niin paljon. Olemme maksaneet varausmaksun 500e. Itsestämme tuntuu, että hinta on hirveä, mutta kun en mistään saa toyvillakoiraa tähän hätään.

    • TÖOPI

      MAHTAAKO OLLA KOIRALLE OIKEA KOIRAN OMISTAJA! , JOKA VÄLITTÄÄ TODELLA KOIRASTA, ETTÄ PARKKI PAIKALTA!!!!!!!!! HYI ! TAI TOSI TIETÄMÄTÖN , VÄLINPITÄMÄTÖN! TARVITSEE SANOA ETTÄ TODELLA YKSINKERTAINEN IHMINEN. HANKKIKAA KOIRAT TODELLA KENNELLIITON HYVÄKSYMISTÄ PAIKOISTA!!!!!!!!! EI KOIRAA HANKITTU , MUTTA HAKUSESSA JA PITKÄÄN KATSON MISTÄ HANKIN . HALVALLA EI HYVÄÄ SAA/ PAPRUT OK , MADOTUKSET YM. TODISTUKSET OLTAVA.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe