Japsirauta Timppa

Uski

Mitä mieltä olette hänen pyörien hinnoittelusta.
Tai tunteeko kukaan tyyppiä.

36

20280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,...

      Aika hirveitä hintoja pyytää noista vanhoista rotiskoista.

    • Rauta!

      Mää ainakin tunnen Timpan!

    • nimettömänä

      Kirjoitat nimettömänä nimetystä henkilöstä. Se ei ole reilua. Olisit edes laittanut oman, oikean nimesi esiin.

      Mitä tulee jonkun liikkeen, tässä tapauksessa japsiraudan hinnoitteluun, niin eiköhän se ole markkinatalous/voima kysymys. Jos hinnat on liian korkeat, kauppa ei käy.

      70-80 -luvun japsipyörät alkavat olla arvossaan, niistä myös oikeasti maksetaan hyviä hintoja, varsinkin jos ovat museointikelpoisia. Hinnat ovat tietty yrittäjällä sellaiset, jolla kauppa käy ja se kannattaa.

    • työtä..

      Vielä lisäys edelliseen. Timppa tekee hyvää työtä, kun tuo markkinoille alkuperäiskuntoisia japsiklassikoita. Samalla nähdään, että myös muut pyörät säilyttävät arvonsa kuin HD.

      • No..joo

        ...Säilyttävät arvonsa, tai pikemminkin jotkut ovat valmiita maksamaan imagosta?? vain harvinaisuudet säilyttävät arvonsa.


    • on tiivistettynä

      se olennaisin Japsiraudan sivuilta lainattuna:
      "Jos etsit maailman halvinta projekti-helmeä, en voi auttaa sinua . Mielestäni rahaa on käytettävä
      ostettaessa, eikä jo hylätyn romun elvyttämiseen."
      Lukemattomat ovat ne tarinat, joissa tätä perustotuutta ei ole ymmärretty. Mutta kukin tyylillään. Minusta pyynnit ovat asiallisia.
      http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=21931.0

    • mutta tiedän

      Makasi viime Veteraanirallissa täysin tillin tallin pakettiautonsa tavaratilassa kun kävin katselemassa myytäviä pyöriä. Hinta/laatusuhde ei minulle riitä koska itse tiedän nämä asiat maailmalla melko hyvin. Mutta jos joku haluaa maksaa niin siitä vaan. Selvinpäinkin sortuu joskus mainostamaan ja kehumaan pyöriään liikaa.

    • Nimetön

      Ostin Timpalta pari vuotta sitten
      museorekisterissä olevan pyörän,enkä oo katunu
      hetkeäkään.
      Päinvastoin pyörä on toiminut erittäin hyvin.
      Surullisia esimerkkejä löytyy jos ostaa "halvalla
      helposti museoon"-pyörän ja sitten tuskailet projektin kanssa vuosikaudet ja siinä niitä eeroja
      vasta palaakin.

      • kkhh

        myös liioittelee ja sanoi että ei edes kusisi customeihin päin.


      • Petteri H

        Ostin pyörän (Honda CB450) haneltä pari vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Olen ainakin valmis maksamaan hieman extraa hyvästä palvelusta ja asiantuntijuudesta. Hän myös museorekisteröi pyörän puolestani. Jos hinnat ei kolahda niin alkää ostako - niin helppoa. Suosittelen!


    • Statilainen trätkämies

      Yamaha zf6-n -mallin nakua, joka oli tuotu saksasta. Huoltokirjaa ei ollut, mutta kaveri sanoi, että "varmasti on aidot kilsat" ja lupasi antaa kuitinkin siitä. Pyörässä oli tosin mittari mennyt rikki kuljetuksen aikana.

      Täytyy sanoa, ettei hirveästi sytyttänyt kaverin puputus!

    • Lapinlisää on paljon ja palvelu ylimielistä, ihmettelen kuka ostaa sieltä kalustoa.

      • Tyytyväinen asiakas

        Olen seurannut jo usean vuoden ajan museoikäisten moottoripyörien kauppaa Suomessa. Olen myös itse entisöinyt muutamia moottoripyöriä.
        Japsiraudan pyörät ovat erittäin hyväkuntoisia, joissa hinta-laatusuhde on kohdallaan. Markkinoilla on paljon huonosti "entisöityjä" museopyöriä, joiden hintapyyntö on paljon korkeampi.
        Itse löysin Japsiraudasta erinomaisen Hondan. Asiointi Timpan kanssa oli sujuvaa, ja kaikki yksityiskohdat sovittiin helposti ja nopeasti. Voin lämpimästi suositella Japsirautaa vaativallekin asiakkaalle.


      • MJ Pohjanmaalta
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Olen seurannut jo usean vuoden ajan museoikäisten moottoripyörien kauppaa Suomessa. Olen myös itse entisöinyt muutamia moottoripyöriä.
        Japsiraudan pyörät ovat erittäin hyväkuntoisia, joissa hinta-laatusuhde on kohdallaan. Markkinoilla on paljon huonosti "entisöityjä" museopyöriä, joiden hintapyyntö on paljon korkeampi.
        Itse löysin Japsiraudasta erinomaisen Hondan. Asiointi Timpan kanssa oli sujuvaa, ja kaikki yksityiskohdat sovittiin helposti ja nopeasti. Voin lämpimästi suositella Japsirautaa vaativallekin asiakkaalle.

        Samaa mieltä.. Ostin viime talvena Timpalta Suzuki 1000 ja Honda 500.
        Kaupanteossa oli reilu, hyvä fiilis. Sai rauhassa harkita eri vaihtoehtoja.
        Mielestäni Timppa kertoi tasapuolisesti pyörien hyvät ja huonot puolet.
        Hinta / laatusuhde on kohdallaan. Perustuu kysynnän ja tarjonnan lakiin.
        Makuja on monia - toinen haluaa "helmen" ja toinen " tee se itse" kohteen.
        Itse arvostan toimivaa tekniikkaa enemmän kuin virheetöntä maalipintaa.
        Niin; molemmat em. pyörät pelittää mukavasti. Meidän käyttöön sopivat.
        Voin suositella. Kannattaa käydä kauempaakin katsomassa valikoimaa.


      • Anonyymi

        Moro! Mies lupasi huoltaa pyöräni Honda GL 1100 vm. 1981. Huolto maksoi tonnin ja pyörä meni vaan huonompaan kuntoon siellä. Tuli kolhuja maalipintaan, myös jarrut piti herkistää. Muuta ei tehty kuin pölysuojan tiivisteen välistä oli jotain vaseliiniä suihkittu.
        Kaasari oli säätämättä ja käynti oli huonompi kuin ennen huoltoa. Tehtiin paljon pahaa ko. huollossa, en voi suositella kenellekään.


    • Vallg

      Olen kerran ostanut Timpalta, asiallinen kaveri ja hyvän pyörän sain. Hinta on suhteellinen. Itse ostin museoidun pyörän ja halvat vakuutukset tuo nopeasti hintaa alas. Voin suositella.

      • CB750C

        Muutaman kerran asioinut miehen kanssa ja lisäksi tiedän useampia tyytyväisiä asiakkaita. Minulta Timppa saa ehdottomat suositukset. Japsirauta myy nimenomaan marginaalipyöriä jotka on erinomaisessa kunnossa, joten uskon että nämä tännekin kirjoittelevat "renkaanpotkijat" eivät ole miehen pyöriä edes käyneet katsomassa. Menkää ensin katsomaan ja puhumaan kasvotusten niin tiedätte mikä on meininki.


      • Yamaha GTS
        CB750C kirjoitti:

        Muutaman kerran asioinut miehen kanssa ja lisäksi tiedän useampia tyytyväisiä asiakkaita. Minulta Timppa saa ehdottomat suositukset. Japsirauta myy nimenomaan marginaalipyöriä jotka on erinomaisessa kunnossa, joten uskon että nämä tännekin kirjoittelevat "renkaanpotkijat" eivät ole miehen pyöriä edes käyneet katsomassa. Menkää ensin katsomaan ja puhumaan kasvotusten niin tiedätte mikä on meininki.

        Yhdyn CB miehen juttuun. Kannattaa käydä tutustumassa kaveriin ja pyöriin ennenkuin kirjoittelee tänne mitä sattuuu. -No Compromise-


      • 1100 ef
        Yamaha GTS kirjoitti:

        Yhdyn CB miehen juttuun. Kannattaa käydä tutustumassa kaveriin ja pyöriin ennenkuin kirjoittelee tänne mitä sattuuu. -No Compromise-

        ostin huhtikuussa Timpalta 1100 ef:n vm. -87 ajettu 24000 km. Olen ajanut nyt 3000 km ja pyörä on toiminut moitteettomasti. Suosittelen kauppoja Japsiraudasta.


      • 4+18
        1100 ef kirjoitti:

        ostin huhtikuussa Timpalta 1100 ef:n vm. -87 ajettu 24000 km. Olen ajanut nyt 3000 km ja pyörä on toiminut moitteettomasti. Suosittelen kauppoja Japsiraudasta.

        En tunne kaveria, mutta sivuilla käväisin. Pyöriä selaillessa huomaa, että kaikki pyörät helvetin siistejä päällekkinpäin. Tarkoittaa, että ei noita ole fiksaamalla laitettu myyntiin. Hinnathan on aina myyjän ja ostajan välinen asia, mutta en minä edes kalliina noita pidä. Esim vanha 60 luvun traktori melkein romuna maksaa helposti 2000 euroa, eikä tuon hintaisena siinä toimi mikään. Samoin vanhat japsipyörät tulee aina pitämään sen "romuhinnan" ja siihen päälle euroja kunnon mukaan. Ei ole olemassa huonokuntoista japsia 200 euron hintaan. Tai jos on, niin ei siinä ole kuin runko jäljellä.
        Luultavasti japsipyörä saa minusta asiakkaan, sillä en haluaisi itse enää rassata ja entisöidä pyörää, vaan haluaisin omistaa sen ja ajaa.


      • X
        4+18 kirjoitti:

        En tunne kaveria, mutta sivuilla käväisin. Pyöriä selaillessa huomaa, että kaikki pyörät helvetin siistejä päällekkinpäin. Tarkoittaa, että ei noita ole fiksaamalla laitettu myyntiin. Hinnathan on aina myyjän ja ostajan välinen asia, mutta en minä edes kalliina noita pidä. Esim vanha 60 luvun traktori melkein romuna maksaa helposti 2000 euroa, eikä tuon hintaisena siinä toimi mikään. Samoin vanhat japsipyörät tulee aina pitämään sen "romuhinnan" ja siihen päälle euroja kunnon mukaan. Ei ole olemassa huonokuntoista japsia 200 euron hintaan. Tai jos on, niin ei siinä ole kuin runko jäljellä.
        Luultavasti japsipyörä saa minusta asiakkaan, sillä en haluaisi itse enää rassata ja entisöidä pyörää, vaan haluaisin omistaa sen ja ajaa.

        Nykyaan on olemassa kysyntaa liikkeelle joka myy vanhoja hyva kuntoisia japanilaisia klassikoita Suomessa. Tama on ainakin varmaa, moni ei ehdi itse laittelemaan ja haluaa kuitenkin ajaa vanhalla pyoralla. Eli ainakin liiketoiminnan perusteet ovat kannattavalla pohjalla, lisaksi kauppamies tekee kauppaa huonoissakin olosuhteissa ainakin joskus, eli uskon kyseisen hankilon olevan taalla (alalla) jaadakseen. Joitakin minun laitteitani voi katsella linkin kautta. http://mattiviikate.blogspot.com/


    • kuokkinut.

      Paikan päälle ei ole menemistä ilman yhteyden ottoa ja melkein siis ostopakkoa.
      Järjestäisi kerran kuussa avoimet ovet niin myyntikin vilkastuisi.
      Hienot ja sopuhintaiset pyörät.
      (toisin kuin Nostalgia Bike:lla)

      • juhannus kastaja

        että vois päivittää niitä nettisivuja vään useammin... Meinaan ku siellä on myytävissä pyörissä jo myytyjä pyöriä.... Ainaki loppukesällä näin oli...


      • Tuutti mies

        Ostin viime vuoden puolelle ns vanhan Japsi raudan, ainakin minä olen tyytyväinen, laatu oli mitä itse odotinkin pyörältä ja hinta oli se minkä maksoin. Ei sinne kannata mennä tekemään löytöjä, ne tehdään kirppareilla ja siellä ei myydä näitä vehkeitä. Ja vielä avoimet ovet, kyllä tässä tapauksessa pitää puolustaa Timppa, sinne sitten tulisi kaiken maailman renkaanpotkijoita ja muita ns asiansa osavia kahvan vääntäjiä.
        Hinnat ovat aina ostajan ja myyjän välisiä, mikäli ei kiinnosta niin ei sinne ole pakko menä.
        Minä aikankin suosittelen Japsirauta kavereilleni. Timppaan voi luottaa, minun asiat hän hoitii todella hyvin.
        Kun soitin ja sovin tapamisestsa niin aina oli Timppa paikalla.


      • Kawastagi
        Tuutti mies kirjoitti:

        Ostin viime vuoden puolelle ns vanhan Japsi raudan, ainakin minä olen tyytyväinen, laatu oli mitä itse odotinkin pyörältä ja hinta oli se minkä maksoin. Ei sinne kannata mennä tekemään löytöjä, ne tehdään kirppareilla ja siellä ei myydä näitä vehkeitä. Ja vielä avoimet ovet, kyllä tässä tapauksessa pitää puolustaa Timppa, sinne sitten tulisi kaiken maailman renkaanpotkijoita ja muita ns asiansa osavia kahvan vääntäjiä.
        Hinnat ovat aina ostajan ja myyjän välisiä, mikäli ei kiinnosta niin ei sinne ole pakko menä.
        Minä aikankin suosittelen Japsirauta kavereilleni. Timppaan voi luottaa, minun asiat hän hoitii todella hyvin.
        Kun soitin ja sovin tapamisestsa niin aina oli Timppa paikalla.

        Kyllä oli Timpalla osasto hyvin esillä, hienoja pyöriä esillä ja aikaa vaihtaa kuulumisia, se on myös palvelua . Itse ostin Timpalta pyörän -09 keväällä `tulossa´listalta , varasin pyörän kuvat nähtyäni ja sitten odottelua että näkee pyörän livenä, niin katsastettuna ja huollettuna, kuten oli sovittu , oli siinä mulla kaveri mukana `sydänlääkärinä´ kuuntelemassa ja koeajot tehtynä laskettiin rahat, mielestäni kohtuullinen määrä, ainahan se kirpasee... mutta hyvillä mielin ajelemaan Vantaalle. Kesä meni mukavasti ajellen, öljynvaidot ym pikku huoltoo. palvelua sain myös kaupan jälkeen , Timppa tilasi paketteja Veden takaa , kun ittellä ei kaikki onnistu , kyllä noita juttuja ku lukee , tulee mieleen että kelloako sinne Turkuu mentäis kysyyn vai? Paljon hoituu viestein ja puhelimitse, jos tietää mitä on OSTAMASSA, kyllä kaupanteolle on aikaa ja myös kauppojen jälkeen, että voin kyllä suositella,löytyy pyöriä ja palvelua .


    • YM

      Olen ostanut Timolta 3 pyörää. Edellinen pyöräni oli "möhkö", jolla oli ajettu 18000 km ja jonka sain huollettuna. Talvella 2010 kiinnostuin kustomista ja otettuani yhteyttä Timoon, hän lupasi etsiä minulle toiveideni mukaisen pyärän, jonka sainkin helmikuussa. Suosittelen kaikille Japsirautaa.

      • MR

        Ostin Timpan välityksellä Saksasta V-Maxin ja olen erittäin tyytyväinen.
        Pyörä on sellainen kuin pitikin ja Timppa on hoitanut asiat mallikelpoisesti.
        Hän on aina puhelimitse tavoitettavissa, asiat hoituvat jämptisti ja apua saa senkin jälkeen kun kaupat on tehty.
        Kertakaikkiaan harvinaislaatuinen kauppias, josta huomaa että kaveri tekee hommia rakkaudesta moottoripyöriin eikä rahasta.


    • Veikko Happonen

      Ostin Timolta 1000c Kawasakin yli 10 v sitten (olikohan 1999).
      Olimme jo kaupat tehneet, mutta ennenkuin hain pyörän pois, tulikin uudelleen myytäväksi toinen 1000cc Kawasaki - siis jota olin jo alunperinkin "himoinnut" (valitettavasti se oli silloin jo myyty).
      Vaihto onnistui ongelmitta. Mielestäni parempaa ja luotettavampaa kauppakumppania on vaikea kuvitella.

      Mitä hintoihin tulee, niin mielestäni ovat kohdallaan.
      Jos joku kokee jonkun hinnan kalliiksi, niin voi vapaasti katsoa muualta.
      Hintavertailu ja ostopäätös pitää tehdä itse.
      Muistan muutaman vuoden takaa vielä erään yli 20v vanhan BMW:n ( http://www.japsirauta.fi/BMWR100CS-82.html ), josta olisin maksanut heti 7500 EUR, ellei minulla olisi ollut silloista BMW K1200 RS:ääni. Harmittaa vähän vieläkin.

      Hyvää kevättä Timolle ja hänen kauppakumppaneille

    • prätkäjäbä

      Onko Timpalla vielä slogan ylihinnoitetulle ns.helmelle
      "tämä on sijoituskohde ja arvo nousee"
      Tämä slogan alkaa olla jo vanha mutta toimiva vitsi prätkäpiireissä.
      :):):):):)
      ainahan ne käytetyt prätkät on hyviä sijoituksia :):):)
      ei vaan ole kohdalle sattunut :):):)

      • kak1

        mulla olisi honda gold wing 1980 1100 sivuvaunulla 1952 stein käyntikuntonen
        soittele 0414708786 hinta ei ole ongelma kun pääsee hyvään kotiin on pientä laittoa muuten siisti ter kake


    • Ostajat pohjanmaalta

      Ostimme vuosi sitten keväällä Kawasaki 750 vm.-83 ja alkukesästä museokatsastimme sen. Saimme Timpalta kaikki siihen tarvittavat paperit ja erittäin hyvät ohjeet katsastusta varten.
      Pyörä on juuri niin siisti kuin Timppa puhelimessa sanoi sen olevan, sekä toiminut moitteetomasti.
      Aisointi on Timpan kanssa näin jälkeenpäinkin sujunut loistavasti.
      Joten hyvällä omalla tunnolla voin suositella Japsirautaa! :D

    • Jaska TTt

      Timpalta ostettu honda cb750 kahdeksan vuotta takaperin, pyörä oli juuri sitä mitä puhelimassa kertoi kun kaupantekotilaisuuteen saavuin 600km päästä pohjoisesta. Alkuperäiskuntoinen ja moitteettomasti toiminut mr klassikko.

      • shareholdaaja

        se on se "sijoituskohde ja arvo nousee" ;)
        Älä osta osakkeita osta Timpalta mopoja ;)


    • tuomoväärälä

      Itse löysin Timpalta pyörän(ensimmäinen 56v)minkälaista etsin.Museo,kardaani,v-kone poikittain,kokoluokka,kunto.Honda CX650E.Hinta oli kilsoihin, kuntoon nähden siedettävä,palvelu mukavan lepposaa.Aatellu Timolta hakee ehkä toisenki museo pyörän.Olen tyytyväinen asiakas.

    • Mitenkä_nämä

      kehuviestit muistuttavatkin niin toisiaan. Enhän minä mitään epäile mutta kuitenkin.

      • Jutustelija1

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe