Reissutyö

mattimikael

Kesää kovasti odottelen,päätin palata vanhaan työpaikkaani ja aloittaa jälleen reissutyön.Kyllä pari vuotta tehtaalla saa riittää.Reissutyössä on hyvät puolensa ja vielä on työ jossa talvet vapaata,harvassa työpaikassa näin on.Keväästä syksyyn töissä ja talven paukkuvat pakkaset perheen parissa,mikäs sen mukavempaa!Pidän matkustelusta ympäri suomenmaata ja näin se hyvin käy.Mitäs muut olette mieltä reissutyöstä?

30

22586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Pehmeä lasku"

      Ensin siirryin kokoaikaiseen reisutyöhön.
      Arkipäivät muualla. Viikonlopuiksi kotiin.

      8:n vuoden kuluttua aloitin pätkimisen eri paikkakunnilla.
      5:n vuoden aikana lyhentelin työjaksoja ja pidensin työttömyyskausia.
      Valmistauduin vetäytymiseen työelämästä.

      Pätkien välillä kokeilin vakituista työtä mutta ei enää "maistunut".

      Itselleni pätkityt reisutyöt sopivat hyvin.
      Keljutkin askareet sieti koska ajallinen takaraja oli tiedossa.
      Vapaa-ajan järjestelyt matkustelua ajatellen, onnistuivat vaikeuksitta.
      Oli myös helppo paeta työnhakijaksi Espanjaan suojaan ahdistelijoilta.
      Ajoittain myös, vaihtelevan ympäristön ja erilaisten tehtävien lisäksi oli korvaustasokin siedettävä.

      Soveltuvuustesteissä on mm. väitetty minun pitävän enemmän matkan teosta kuin perillä olosta.
      Määritelmä sopii levottomuuteeni.

      Pätkimisellä valmistelin pehmeää laskua täystyöttömyyteen ja sitä kautta, 500pv:n jälkeen työttömyyseläkkeelle.
      Onnistui mielestäni hyvin.

      Vajaan vuoden kuluttua olen vain tusinaeläkeläinen!

    • yrkesman

      itsekin viimeiset kymmenen vuotta. Maisemat ja ihmiset vaihtuu. Reissussa ollaan töitä tekemässä, eikä ryyppäämässä. Kotona asiat kondiksessa. Reppuhommat sopii mulle. Tottakai, joskus väsyttääkin.

      • Työelämässä kaiken kokenut

        Reissumiehen elämä ei ole mitään perhe-elämää.
        Siksi viikoilla pitäisi saada tehdä pitempää päivää, jolloin saisi pidennetyn viikonloppuvapaan kotona käyntiin.
        Pohjois -Savossa sellaista ei näin annettu tehdä, vaikka työnantaja olisi suostunut.
        Savolaiset reissumiehet kyllä itse näin tekevät. Näin ne asiat muuttuvat ja muuntuvat kun omaan otsaan tuuli käy.


    • ja masennus

      Ei reissutyössäkään sinänsä mitään huonoa ole, mutta ainakin omassa työssäni alkoi rassaamaan se, että aikoinaan, muutaman vuoden hyvään suuntaan menneen kehityksen jälkeen, alkoi työnantajan tehokkuuskiristys ja riistopolitiikka.

      Mitäkö tällä tarkoitan? Sitä että kun 90-luvun alussa tehtiin "lama-aika" Suomeenkin, niin sen seurauksena työnantaja puoli käytti tilannetta hyväkseen ja alkoi ahneuksissaan kyykyttämään ja riistämään työntekijäpuolta, jolloin keksittiin myös sellainen käsite, että ei olekaan olemassa mitään ns. "saavutettuja etuja". Ts. siis aiemmat hyvät työntekijöiden asemaa turvanneet työelämän pelisäännöt romutettiin monilta osin ja työntekijöiltä alettiin pistämään todella halvalla ja nuorempi työntekijäpolvi ei osannut enää vaatiakaan mitään kunnollisia olosuhteita, jotka myös työntekijöille kuuluisivat. Nuoret kun ovat aina olleet tietyllä tapaa joustavia, eivätkä kokemattomuutensa takia osaa vielä ajatellakaan mitä puutteita työolosuhteissa monasti on.

      Tälle väitteelleni löytyy yhteiskunnastamme myös selkeät todisteet, kun tarkastellaan tulojakauman muutosta n.15v:n aikana; ns. keskituloisten osuus työtäkäyvästä väestöstä on suhteessa vähentynyt ja huonosti toimeentulevien, sekä ökyrikkaiden, röyhkeästi yli todellisen tarpeensa "ansaitsevien" määrät ovat kasvaneet; näistä johdettavissa oleva päätelmä onkin vain pelkkää sosiaalipoliittista, karvaalta maistuvaa matematiikkaa... !!!

    • 1974

      reissuhommissa on tultu mentyä ,ensin 5 vuotta suomessa sit 2 vuotta egyptissä,8 vuotta venäjällä.sen jälkeen tähän päivään asti tas suomessa,eikä loppua näy.on se vaan niin mukavaa ja kyl se aina kotiolot voittaa......

      • läpi elämänsä

        Mitähän se sinunkin "mukavasi" mahtaa olla; et vain vieläkään tajua elämän todellisia arvoja. Jotkut ne vaan osaa pysyä idiootteina läpi elämänsä...

        Voithan tietysti kertoa oman versiosi...


      • plöö
        läpi elämänsä kirjoitti:

        Mitähän se sinunkin "mukavasi" mahtaa olla; et vain vieläkään tajua elämän todellisia arvoja. Jotkut ne vaan osaa pysyä idiootteina läpi elämänsä...

        Voithan tietysti kertoa oman versiosi...

        Maailman näkeminen ja uusiin olosuhteisiin sopeutuminen on arvo sinänsä. Ainakin minulle. Yhdessä kaupungissa jaksanut asua korkeintaan 1,5 vuotta kerrallaan. Käy paikat liian tutuiksi. Paitsi nyt kun töiden takia "joudun" olemaan reissussa pari viikkoa kuukaudessa ja kotona oloon jää sit ne toiset kaksi.


      • Ruunari
        läpi elämänsä kirjoitti:

        Mitähän se sinunkin "mukavasi" mahtaa olla; et vain vieläkään tajua elämän todellisia arvoja. Jotkut ne vaan osaa pysyä idiootteina läpi elämänsä...

        Voithan tietysti kertoa oman versiosi...

        Me ihmisinä päätämme, mikä mielestämme on mukavaa. Toset tykkää äireestä ja toiset taasen mummoista, jotkut tyttäristä. Tällä hetkellä haen innokkaasti reissutyötä, koska tehtaassa alkaa jurppimaan. Ei ole perhettä, ei alkoholistiongelmaa, joten mikään ei sido kotiin, tai estä lähtemistä. Sinun "mukavasihan" saattaa olla 8 h töissä per päivä ja vaimon luo kotiin. Sitten illalla sauvat kädessä ja tuulipuvut päällä lenkille. Arvostan mielipiteitäsi, vaikka omani niistä eroavatkin...


    • Kiinnostaa?

      Mitä tuo reissutyö käytännössä on? Mennään myymään jotain toiselle paikkakunnalle, vai häh? Joku voisi selittää. Voisi sopia minullekkin tuollainen, olen sosiaalinen ja pidän erityisesti autolla matkustamisesta. Kertokaas mitä tuo on? Paljon palkka?

      • reissuheebo

        Reissutyössä mennään tekemään ihan normaaleja töitä mitä siinä lähistölläkin, paitsi että niitä tehdään kauempana kotoa "koska lähempänä ei ole tai kiinnosta mennä" Omalla autolla saakin ajella ihan riittävästi.

        Omaksi ongelmaksi jääkin missä yöpyy, mitä syö ja mistä kaikki tarvittavat työkalut ja laitteet... Vaikka on vakituisesti työssä niin jokainen uusi reissu eri paikkaan on kuin uusi työsuhde. Uutuudenviehätys. Kannattaa kokeilla jos on ennakkoluuloton ja uskoo itseensä.

        Itse myyn laatua. En koskaan aikaa. Otan omassa työssäni oman aikani. Laadusta en tingi. Teen hitaammin kuin moni mutta harva kykenee laatuuni. Teen koulutusta korkeempaa työtä. Silti palkkani on normaali duunarin tasolla. Niin ja jos luulet että joku maksaa siitä ajasta että ajat omalla autolla, niin erehdyt.


    • vaimona

      pakko sanoa kanssa kommentti. Sen kymmenen vuotta kun olen mieheni kanssa ollut niin hän on reissussa ollut. Tulee yleensä pidennetylle viikonlopulle kotiin, mutta on joskus muutamankin viikon putkeen pois ja ollut myös muutamalla lyhyellä ulkomaanreissulla.
      Nyt meillä on jo kolme lasta, vanhin ekaluokkalainen. Myös lapset on kasvaneet siihen, että isä on viikot pois. Se on meidän elämää. Kyllähän sitä välillä väsähtää ja eihän tähän mitään muuta syytä ole kuin raha. Vaikka joudumme viikolla tinkimään "normaalista" perhe-elämästä, niin pystymme viikonlopuista ottamaan kaiken irti. Kyllä tässä välillä tuntee itsensä yh:ksi, mutta rahallisesti paljon helpompaa. Paljon parempi juttu tämä on kuin että mies olisi pienellä palkalla töissä tässä lähistöllä ja kiukuttelis iltasin väsyneenä tossa sohvalla :) Vaikka kyllähän sitä välillä tulee ikävä..

      • vaimona 19 v

        kommenttisi oli kuin minun kertomaa. Valitettava totuus on että raha vaikuttaa, mutta mukavaa ettei tarvi joka senttiä laskea. Välillä puolituttujen kommentit ärsyttävät, mutta tämä on minun valintani enkä ole katunut. Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!


      • eukko!!

        Palatessani 12:a matkavuoden jälkeen töihin kotipaikkakunnalle veti meidän muija parin kuukauden jälkeen suuta sahanterälle.

        "Ruokaa saa kantaa selkä vääränä". (Auto oli käytettävissä)
        "Tiskiä tulee".
        "Paikat sotkeentuu".
        Jne.

        Oli tottunut penskojen lähdön jälkeen elemään viikot yksinään.
        Kotona joi ainoastaan aamuteen ja illalla söi hedelmiä.

        Toipui tästä järkytyksestä muutamassa kuukaudessa ja suostui itsekin lopettamaan marketin kassalla istumisen suunnitelmien muaan.

        Silloin vielä kun penskat olivat kotona niin jengi vaikutti tyytyväiseltä.
        Tenavat tykkäsivät että viikoilla oli paljon rauhallisempaa.


    • P@L

      reissuhommissa nykyään mitään järkeä. Kiitos verottajan joka päätti pistää päivärahat verotuksen piiriin. Kyllä siinä alkaa itku tulla kovemmallekkin sällille, kun veroja lykätään jäkikäteen 25000€....

      • Kallis

        Itse olen ns. reissumies enkä kyllä muuta osaisi tehdä. Rahaa tulee riittävästi ja pääsee menemään ympäri maalimaa. No onhan ne omat varjopuolensa, mutta jokainen polkunsa valitkoon.Pitäkää huolta itsestänne reissumiehet.


      • Reissumies
        Kallis kirjoitti:

        Itse olen ns. reissumies enkä kyllä muuta osaisi tehdä. Rahaa tulee riittävästi ja pääsee menemään ympäri maalimaa. No onhan ne omat varjopuolensa, mutta jokainen polkunsa valitkoon.Pitäkää huolta itsestänne reissumiehet.

        Oletteko käyttäneet varamiestä viikolla? Monethan niin tekevät. Sanovat varamiehelle, että oma mies tulee puolenkuun aikaan. Pitäkäämme siis iloa ja nauttikaamme. Ehkä se joillekin vaihtelusta käy.
        Joskus voi oma mies tykätäkin siitä.


      • ei enää

        Joo.Ei kannata enää lähteä reissuhommiin.Verottaja sulki senkin homman.Lähetti 22000 euron laskun jälkikäteen,jonka voi kuulemma maksaa kahdessa erässä.En maksa.


      • reissumiehen vaimo
        Reissumies kirjoitti:

        Oletteko käyttäneet varamiestä viikolla? Monethan niin tekevät. Sanovat varamiehelle, että oma mies tulee puolenkuun aikaan. Pitäkäämme siis iloa ja nauttikaamme. Ehkä se joillekin vaihtelusta käy.
        Joskus voi oma mies tykätäkin siitä.

        No eipä kuule ehdi varamiesten kanssa vehtaamaan kun yksin pyörittää viikolla taloutta. Oma työ, lapset, kotityöt, kauppareissut, kaikenmaailman asioiden hoidot jne... jos joskus onnistuu järjestämään itselleen vapaata hetkeä viikolla niin kyllä kuule sen käyttää paljon mieluummin lenkkiin tai jumpppaan kun jaksaa jonkun miehenpuolen perässä ravata. Ettäs tiedät.


      • ei käy
        Reissumies kirjoitti:

        Oletteko käyttäneet varamiestä viikolla? Monethan niin tekevät. Sanovat varamiehelle, että oma mies tulee puolenkuun aikaan. Pitäkäämme siis iloa ja nauttikaamme. Ehkä se joillekin vaihtelusta käy.
        Joskus voi oma mies tykätäkin siitä.

        Tää on taas tätä. Jos vaimo menee niin menee ja jos mies tekee saman niin minkä sille voi. Ne äijät jotka miettii että mitähän se pikku vaimo siellä kotona tekee eivät sovellu näihin "miesten"hommiin. Semmoisten reppanoiden pitää vaan pysyä kotosalla ja yrittää pitää vaimo hellan ja nyrkin välissä. Voi hellan duudeli sentään näitä äidin poikia.


      • eukko!!
        reissumiehen vaimo kirjoitti:

        No eipä kuule ehdi varamiesten kanssa vehtaamaan kun yksin pyörittää viikolla taloutta. Oma työ, lapset, kotityöt, kauppareissut, kaikenmaailman asioiden hoidot jne... jos joskus onnistuu järjestämään itselleen vapaata hetkeä viikolla niin kyllä kuule sen käyttää paljon mieluummin lenkkiin tai jumpppaan kun jaksaa jonkun miehenpuolen perässä ravata. Ettäs tiedät.

        Varamiehistä en tiedä. Häiritseviä oireita en kuitenkaan ole havainnut.

        Vaimoani opin arvostamaan jo aikaisemminkin mutta varsinkin kiertolaiselämäni aikana.
        Tosin penskat olivat aloittaessani jo yläasteikäisiä ja vaimo siirtyi pian osa-aikaiseksi mutta tekemistä oli kuitenkin.

        Yhtään ainutta kertaa hän ei urputtanut töistä eikä vastuusta. Ei edes auravallin siirtämisestä ennen perjantai-iltaa. Penskojen lähdön jälkeen!

        Yhteinen tavoitteemme oli selvä. Töistä pois -50 vaiheessa.
        Kiertolaisuuteni mahdollisti tuon toteutuksen taloudellisesti.

        Viimeisiksi kuukausiksi kotiseudulle töihin palaaminen oli kummallekin yllätys.
        Nopeasti kuitenkin meidän joutilaiden roolit selkiintyivät.
        Minulle ostosten ja ruuan teko on harrastus.
        Samoin sisäaskareissa hoidan raskaamman osan töistä.

        Matkoilla työnjako on selvä.
        Minä hoidan germaaniset kielet ja tarvittaessa ajamisen.
        Vaimo hoitaa puhumiset latinalaisilla alueilla.


      • Verotus?

        Nyt on mennyt jotain ohi. Itse työskentelen rakennusalalla, ja kun käyn ulkopaikkakunnilla (tai ulkomailla) töissä, saan kyllä ihan verotonta päivärahaa, paitsi viikonlopuilta verollsita "vapaapäivän päivärahaa". En ole asiaa sen enempää tutkinut, kun tyytyväinen olen, mutta mikä hemmetin päivärahojen verotus..?


    • väkeä!

      Osa tuntuu tukitsevan reisutyön komennustöiksi jolloin työnantaja järjestää majoituksen sekä maksaa matkakorvaukset ja päivärahat.

      Minä ole vuosikausia elänyt toisen laatuista reisutyöläisen elämää.
      Työpaikka on toisella paikkakunnalla.
      Olen itse hankkinut ja maksanut majoituksen ja matkat saamatta mitään kulukorvauksia.
      Verotuksessa olen saanut vähentää matkoista halvimman jukisen mukaan yksi meno-paluu / viikko.

      Vaihtohtona olisi ollut jäädä kotiin makaamaan kuluttaen 500pv ja sen jälkeen jotain.

      Lopetin heti tavoitettuani putken pään.

      Kiusat lienevät samat komennusmiesten kanssa.
      Rahapuoli vain eri luokkaa.
      Kun komennusmiehet purnavat ymmärrettävästi pitempään jatkuvasti maksettujen päivärahojen verotuksesta niin olisi hyvä muistaa että meitäkin on.

      • Työelämässä kaiken kokenut

        Eipä minullekaan tullut mitään lisiä ja päivärahoja. Oli vain normaali palkka ja kaksinkertaiset kustannukset kaukaana vieraalla paikkakunnalla. Siellä rähjäännyin 4 vuotta, kaiken kukkuraksi osaporukan kiusattavana helvetillisessä ilmapiirissä.
        Vaimo näki että mies nääntyy ja uupuu täydellisesti jos vielä jatkaa. Hänen kehotustaan noudattaen irtisanoin itseni ja jäin ns. työttömyyseläkeputkeen terveyteni säilyttämiseksi. Että tämmöinen stoori.


      • kuonahakku
        Työelämässä kaiken kokenut kirjoitti:

        Eipä minullekaan tullut mitään lisiä ja päivärahoja. Oli vain normaali palkka ja kaksinkertaiset kustannukset kaukaana vieraalla paikkakunnalla. Siellä rähjäännyin 4 vuotta, kaiken kukkuraksi osaporukan kiusattavana helvetillisessä ilmapiirissä.
        Vaimo näki että mies nääntyy ja uupuu täydellisesti jos vielä jatkaa. Hänen kehotustaan noudattaen irtisanoin itseni ja jäin ns. työttömyyseläkeputkeen terveyteni säilyttämiseksi. Että tämmöinen stoori.

        reissussa rähjääntyneelle sen verran, et kaikille ei sovi reppuhommat.. ja toinen asia on, et aina on joku jota osa porukasta kiusaa, lähitöissäkin... mut lähes aina on vika MYÖS kiusattavassa.. reissuhomma ei ole helppoa ja siellä ei tosikot pärjää pitää pystyä pitämään puoliaan..
        en tosin tunne tapaustasi, enkä työkavereitasi, joten en ala tuomitsemaankaan sinua siinä asiassa,,
        paitsi siinä, että et saanut päivärahoja ja kustannukset olivat kaksinkertaiset??????
        Millähän alalla mahdoit toimia, koska ainakin päiväraha on lakisääteinen ja se mahtaa olla omaa ajattelemattomuutta / tietämättömyyttä / tyhmyyttä, jos tuollaisella sopimuksella lähtee reissuun..
        Mut se on kuiten pääasia, et nyt olet onnellisempi =)
        Hyvät jatkot tulevaisuuteen !


      • Työelämässä kaiken kokenut
        kuonahakku kirjoitti:

        reissussa rähjääntyneelle sen verran, et kaikille ei sovi reppuhommat.. ja toinen asia on, et aina on joku jota osa porukasta kiusaa, lähitöissäkin... mut lähes aina on vika MYÖS kiusattavassa.. reissuhomma ei ole helppoa ja siellä ei tosikot pärjää pitää pystyä pitämään puoliaan..
        en tosin tunne tapaustasi, enkä työkavereitasi, joten en ala tuomitsemaankaan sinua siinä asiassa,,
        paitsi siinä, että et saanut päivärahoja ja kustannukset olivat kaksinkertaiset??????
        Millähän alalla mahdoit toimia, koska ainakin päiväraha on lakisääteinen ja se mahtaa olla omaa ajattelemattomuutta / tietämättömyyttä / tyhmyyttä, jos tuollaisella sopimuksella lähtee reissuun..
        Mut se on kuiten pääasia, et nyt olet onnellisempi =)
        Hyvät jatkot tulevaisuuteen !

        Olet asioista melko tietämätön. Jos firma lopettaa toimintansa ja siirtää toiselle paikkkunnalle.
        Sieltä sinulle tarjotaan samoja töitä. Ne eivät ole enää mitään päivärahallisia hommia.
        Kun esimerkiksi Kemijärveltä lopetetaan ja sitten vaikka tarjottaisiin toiselta paikkakunnalta saman firman töitä, niin ymmärrä että ne eivät ole mitään päivärahallisia töitä. Sinulle maksetaan vain työehtosopimusten mukainen palkka ja siihen on tyytyminen.
        Siellä vieraalla paikkunnalla sinä hankit ns. kakkosasunnon, josta et saa verovähennyksiä, paitsi nyt vuoden alusta tuli uusi laki, joka hyvittää 3000 euroo vuodessa.
        Tätäkin asiaa jouduin puhumaan 10 vuotta ennenkuin asiassa pää avautui työministeri Tarja Gronbergin aikana. Tämäkään ei riitä kustannuksia peittämään alkuunkaan, mutta jospa joskus asiaa parannetaan.
        Sinun on lain mukaan esimerkiksi hankittava myös toinen televisiolupa,joka on vääryys sekin. Kotona oleva voimassa oleva henkilökohtainen tv.lupa ei riitä. Arvaa hankinko minä? Protestiksi tästä vääryydestä en hankkinut.
        Mitä taas matkakulujen verovähennyksiin tulee, niin ne eivät riittäneet, koska ne hyvitettiin vain yleisten linja-autotaksojen mukaan ja tiedä että linja-autovuorot kulkevat Itä-ja - Pohjois -Suomessa harvakseltaan. Lisäksi kun otetaan huomioon muut kakkosasumiseen liittyvät kustannukset. Ei ollut kuoppa-eikä kynnysrahoja kuten kansanedustajille.


      • väkeä!
        Työelämässä kaiken kokenut kirjoitti:

        Olet asioista melko tietämätön. Jos firma lopettaa toimintansa ja siirtää toiselle paikkkunnalle.
        Sieltä sinulle tarjotaan samoja töitä. Ne eivät ole enää mitään päivärahallisia hommia.
        Kun esimerkiksi Kemijärveltä lopetetaan ja sitten vaikka tarjottaisiin toiselta paikkakunnalta saman firman töitä, niin ymmärrä että ne eivät ole mitään päivärahallisia töitä. Sinulle maksetaan vain työehtosopimusten mukainen palkka ja siihen on tyytyminen.
        Siellä vieraalla paikkunnalla sinä hankit ns. kakkosasunnon, josta et saa verovähennyksiä, paitsi nyt vuoden alusta tuli uusi laki, joka hyvittää 3000 euroo vuodessa.
        Tätäkin asiaa jouduin puhumaan 10 vuotta ennenkuin asiassa pää avautui työministeri Tarja Gronbergin aikana. Tämäkään ei riitä kustannuksia peittämään alkuunkaan, mutta jospa joskus asiaa parannetaan.
        Sinun on lain mukaan esimerkiksi hankittava myös toinen televisiolupa,joka on vääryys sekin. Kotona oleva voimassa oleva henkilökohtainen tv.lupa ei riitä. Arvaa hankinko minä? Protestiksi tästä vääryydestä en hankkinut.
        Mitä taas matkakulujen verovähennyksiin tulee, niin ne eivät riittäneet, koska ne hyvitettiin vain yleisten linja-autotaksojen mukaan ja tiedä että linja-autovuorot kulkevat Itä-ja - Pohjois -Suomessa harvakseltaan. Lisäksi kun otetaan huomioon muut kakkosasumiseen liittyvät kustannukset. Ei ollut kuoppa-eikä kynnysrahoja kuten kansanedustajille.

        Ajautumiseni kotipaikkakunnan ulkopuolelle ei johtunut työnantajan toimenpiteistä vaan siitä yksinkertaisesta syystä ettei asuinpaikkakunnallani ollut minulle töitä.

        Mainitsemistasi syistä johtuen lopetin töissä käymisen heti kun laskin pätkätöillä ym. tempuilla sekä 500pv kuluttaen, tavoittavani putken pään.

        Vitutti niin perkeleesti kun poliitikot puhuvat työvoiman liikkumisen puolesta ja samanaikaisesti kyseisestä yritteliäisyydestä verotuksen kautta rangaistaan viimeisen päälle.

        Yhdellä paikkakunnalla maksoin asuntoni vuokran saamatta vähentää sitä.
        Toisella paikkaunnalla asun omassa kaksiossa mutta siinäkään ei saanut vähentää yhtiövastiketta.
        Ko. kämpän vuokratuloista tietenkin verotettiin.

        Oli niin tai näin. "Siirtotyöläinen" on aina maksumiehenä!


      • Työelämässä kaiken kokenut
        väkeä! kirjoitti:

        Ajautumiseni kotipaikkakunnan ulkopuolelle ei johtunut työnantajan toimenpiteistä vaan siitä yksinkertaisesta syystä ettei asuinpaikkakunnallani ollut minulle töitä.

        Mainitsemistasi syistä johtuen lopetin töissä käymisen heti kun laskin pätkätöillä ym. tempuilla sekä 500pv kuluttaen, tavoittavani putken pään.

        Vitutti niin perkeleesti kun poliitikot puhuvat työvoiman liikkumisen puolesta ja samanaikaisesti kyseisestä yritteliäisyydestä verotuksen kautta rangaistaan viimeisen päälle.

        Yhdellä paikkakunnalla maksoin asuntoni vuokran saamatta vähentää sitä.
        Toisella paikkaunnalla asun omassa kaksiossa mutta siinäkään ei saanut vähentää yhtiövastiketta.
        Ko. kämpän vuokratuloista tietenkin verotettiin.

        Oli niin tai näin. "Siirtotyöläinen" on aina maksumiehenä!

        Demarit vaan nauroi reissumiesten ongelmille.
        Tarja Filatof ei välittänyt yhtään, vaikka oli varmasti oli tietoinen asiasta. Vai vielä semmosesta "ison Paavon" naisesta pitäisi leipoa demarien puheenjohtaja - ei tule kuuloonkaan.
        Hänen tuloksensa ministerinä jo tunnetaan. Yhtä tyhjän Mönkäreen kanssa. Ainoastaan Esa Lahtela ymmärsi asian, mutta eipähän hänkään yksin voinut mitään.


    • Repunrepunreppu

      Kyllä päivärahojen verotus on totta. Jos työn urakoitijalla on työmaakoppi ulkomailla ovat päiväraht veronalaista tuloa. Mukava saaha jälkikäteen veroja. Verotarkastus paljasti minut. en ollut tietoinen itse asiasta. En tietenkään olis lähtenyt jos olisin tiennyt. Päivärahat ovat juuri se lisä joka takasi motivaation raahautua jonnekkin korpeen. Veron voi tosiaan maksaa kätevästi parissa erässä. Tottahan kaikilla takataskussa on kolmetonnia. Eikö vain.

    • juupasjoopas

      Yöpyminenkin riippuu firmasta että miten se järjestyy. Edellinen firma missä olin niin kaikki ei tehnyt reissuhommia kun lähelläkin työmaita oli mutta kuitenkin sellasiakin työmaita oli esim joku 200km-> missä jotkut oli viikosta eteenpäin.

      Pisin oli kai pari kuukautta mutta kuitenkin aina kun oli tuollainen reissuhomma kaukana niin se firma hankki mökin työntekijjöille ja työssä tarvittavat työkalut otettiin sitten mukaan työpaikan varastolta.

      Mäkin oli poikkeuksetta aina rantamökkejä tai sitten hyvä hotelli.

    • juupasjoopas

      Mäkin=Nekin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe