Lukekaapa ns. "himouskovaiset" tämä

Ihminen vain

6

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka ...

En usko että kirjoitus vaikuttaa uskikseen millään tavalla. Uskis kuvittelee että itse saatana on kirjoittanut tuon ja tuollaisia ei pidä lukea. PUAAHHHH ... HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE USKIS

• Ihminen vain

Niinpä, sehän se tässä ongelma varmaan on jos uskikset (melko ilkeä sana loppujen lopuksi) eivät viitsi lukea näitä juttuja ajatuksen kanssa. Toivottavasti mahdollisimman moni kuitenkin jotta saataisiin rakentavaa keskustelua.

• anskutin_89

Luullakseni täytän "himouskovaisen" kriteerit, mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Luin ensimmäisen, toista en ehtinyt kokonaan. Ei tullut tunnontuskia. En kuitenkaan pidä tät saatanallisena tekstinä, päinvastoin. On tärkeää, että ihmiset tiedostavat väärän uskonnollisuuden ongelmat. Tuhoavan kultin piirteitä löytyy mielestäni joistain kristillisestä luostareista (ei kaikista) ja muutenkin näennäisen kristillisistä ryhmistä, mutta heillä on lopulta pielessä paitsi menettelytavat myös oppi.

• askokoasoask

Vaan ongelmana onkin että miten voi sanoa että juuri oman uskonnon opit ovat oikeassa?

• Ihminen vain

Juuri tämä olikin pointtini. Minulla ei ole mitään uskovaisia tai muita uskontoja vastaan. Ongelma vaan on se, että useimmiten vain nämä "kiihkouskovaiset" ovat äänessä, toitottavat oppejaan ja "oikeita ajatuksiaan" ja pilaavat näin muitten tavallisten ja rehellisten, samaan uskontokuntaan kuuluvien ihmisten maineen.

Kuten nokkelimmat varmaan jo huomasivatkin olen minäkin eronnut kirkosta. Aika lailla kaikki sukulaiseni kuuluvat kirkkoon, mutta he eivät erostani mölyä nostaneet. He ovat mukavia, avoimia ja ymmärtäväisiä ihmisiä. Iso-isäkin vain tuumasi: "Olen kyllä itsekin harkinnut tuota joskus". He kyllä tietävät millainen ihminen minä olen ja ymmärtävät etteivät minua kirkolliset tai uskonnolliset asia missään muodossa kiinnosta.

ja Anskutin_89. Et sinä minusta miltään "himouskovaiselta" vaikuta. Ihan normaali ihminen sinäkin kuulostat olevan kun pystyt puhumaan näistä asioista sivistyneesti.

• Tavallinen ihminen

Olen uskovainen, enkä häpeä sitä. Rakastan olla uskovainen, se tuo turvallisuuden tunteen. En kuitenkaan levitä asiaa ja pakota ketään kuulemaan Jumalan sanaa, koska tiedän tämän todeksi: Kenenkään puolesta ei voi uskoa. Mitään ei voi tehdä toisten puolesta. On siis aivan turhaa vihoitella ja tuomita ihmisiä, jotka eivät seuraa tiettyjä oppeja. Itse en tunne olevani tuhon oma vaikka meikkaan, katson televisiota, omistankin sellaisen, kuuntelen musiikkia äärilaidasta toiseen ja puhun rivojakin silloin tällöin. Asia nyt vain on niin, että haluan olla uskomassa, koska rakastan ja uskon vilpittömästi Jumalaan. Mitä muuta voin sanoa suojellakseni molempia ihmisiä, uskovaisia (en siis lue uskovaisiksi himouskovaisia, koska se on vastenmielinen asia) ja ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan? Uskovaisten tehtävä on tuoda armon sanaa ihmisille, ei tuomita. Minulle on siis aivans samantekevää olenko tekemisissä minkälaisten ihmisten kanssa tahansa. Kunhan itse uskon iankaikkiseen elämään. :) Enkä näe uskomisessa mitään pahaa, päinvastoin. Sehän on vain uuden tilaisuuden toivomista, sitä, että halutaan uskoa kuoleman jälkeiseen elämään Taivaassa. Onko pahaa toivoa pääsevänsä Taivaaseen hauta-arkun sijasta? Myönnän, että me kaikki kuolemme. Mutta en pelkää kuolemaa, koska tahdon uskoa, että siihen ei pääty meikäläisen elämä. Kiitos jos luitte tämän. Toivoisin, ettette sekoittaisi ns himouskovaisia uskovaisiin, emme ole kaikki samanlaisia, olemme eri ihmisiä, yksilöitä. Varmasti uskovaisillakin on eri käsityksiä asiasta kuin asiasta. Päivänjatkoa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe