Finnmatkojen "palvelu"

vai mikä se oli?

Olipa kokemus...paluumatkalle lähtö Phuketin Katalta...paikallinen "opas" keräsi porukat hotelleista kyytiin bussiin, matkalaukut kuljetettiin eri autolla kentälle. Opas nukkui koko bussimatkan, ei sanaakaan ohjeistusta tms. siitä, mitä lentokentällä tapahtuu. Porukka hyppäsi kentällä ulos bussista, paikallisopas hukkui ihmisvilinään. Aloitettiin "porukkaharhailu" matkalaukkujen löytämiseksi. Sitten jatkui porukkaharhailu oikeiden lähtöselvitystiskien löytämiseksi jne. jne. KOKO AIKANA FINNMATKOJEN OPPAISTA EI NÄKYNYT JÄLKEÄKÄÄN. Ilmeisesti noista opaspalveluistakin pitäisi erikseen maksaa, jos niitä haluaa... mitä kaikkea me asiakkaat oikein siedämme, ja mihin sopimukset matkanjärjestäjää velvoittavat?

19

2156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä taso??

Finnmatkat on nykyään aivan p**seestä! Palvelua ei ole, se vähäkin on ala-arvoista.

Tänä vuonna tein vihonviimeisen reissun Finnmatkoilla!

Annapa palaute Finnmatkojen nettisivujen kautta suoraan laadunkehitykseen!

• nooratäti

Taisit olla samassa bussissa kuin minä. Odotin että opas olisi kertoillut myös menomatkalla jotain paikallisia asioita.... mutta ei, opas ei kertonut edes lähtöselvitystiskin numeroa !! Jonkun vieraan matkatoimiston opas meitä sitten kentällä neuvoi. Bussista lähtiessä kysyin oppaan nimen ja olen hänestä Finnmatkojen laaduntarkkailuun reklamoinut. Nyt on tarkoitus selvittää millaisilla koneilla Aurinkomatkat lentää ensi vuonna Thaimaahan. Finnmatkoilla olen matkustanut ainoastaan jumbon takia...
        ps. hotellin oppaalta kävimme kysymässä omatoimiretkeä snorklauspaikkaan..... ei osannut kertoa !!! luulisi olevan ihan perustietoa.

• lennättää
        nooratäti kirjoitti:

Taisit olla samassa bussissa kuin minä. Odotin että opas olisi kertoillut myös menomatkalla jotain paikallisia asioita.... mutta ei, opas ei kertonut edes lähtöselvitystiskin numeroa !! Jonkun vieraan matkatoimiston opas meitä sitten kentällä neuvoi. Bussista lähtiessä kysyin oppaan nimen ja olen hänestä Finnmatkojen laaduntarkkailuun reklamoinut. Nyt on tarkoitus selvittää millaisilla koneilla Aurinkomatkat lentää ensi vuonna Thaimaahan. Finnmatkoilla olen matkustanut ainoastaan jumbon takia...
        ps. hotellin oppaalta kävimme kysymässä omatoimiretkeä snorklauspaikkaan..... ei osannut kertoa !!! luulisi olevan ihan perustietoa.

Phukettiin upouudella(jos vaan valmistuu ajallaan)
        Airbusilla suorana lentona!
        ja muuten niin tekee Finnmatkatkin samalla koneella.
        aina matkustanut Finnmatkoilla ja aina myös ollut
        palveluun tyytyväinen!

• Ex-finnmatkalainen

Joo, Finnmatkojen palvelu huononee vuosi vuodelta. Meidän porukka sai tarpeekseen kyseisen firman "palvelusta" muutama kuukausi sitten.

• yleistät

että kaikki ko. matkanjärjestäjän oppaat ja koko Finnmatkat on p;stä, itse ainakin olen matkustanut tänätalvenakin Finnmatkojen matkalla ja opaspalvelu ja kaikki muukin oli erinomaista. Ei yksi ole kaikki.Miksi muuten et kysynyt jos oli epäselvää siellä bussissa vaan istuit turpa tukossa ja nyt sitten urputat täällä nettipalstalla. Ei kukaan voi tietää mitä kymmenien ihmisten päässäliikkuu ja vastailla kysymättä. Otatko huomioon myös sen että ne oppaat on töissä ja niilläkin näiden koneiden myöhästymisten takia päivät venyy ja hommat on hoidettava, ei ihme vaikka nukahtais paikalleen, sit pitäs vieläolla ajatustenlukija.Tyhmä ei tartte olla.

• sentään

heh heh...oletko itse opas...
        Siis pointtihan on se, että jos ja kun matkanjärjestäjälle kuuluu tietyt tehtävät, asiakkailla on oikeus saada palvelut ilman että niitä täytyy erikseen pyytää ja kysyä. Ja tiedot tulee jakaa kaikille. Kyse on sentään aivan perustason asiasta, ei mistää erityispalvelusta. Ei se paljon auta, jos jokainen erikseen nykii opasta hihasta. Kuten sanoit, oppaiden on hommansa hoidettava, ja sitä ei tässä tapauksessa todellakaan tapahtunut.

• opas enkä
        sentään kirjoitti:

heh heh...oletko itse opas...
        Siis pointtihan on se, että jos ja kun matkanjärjestäjälle kuuluu tietyt tehtävät, asiakkailla on oikeus saada palvelut ilman että niitä täytyy erikseen pyytää ja kysyä. Ja tiedot tulee jakaa kaikille. Kyse on sentään aivan perustason asiasta, ei mistää erityispalvelusta. Ei se paljon auta, jos jokainen erikseen nykii opasta hihasta. Kuten sanoit, oppaiden on hommansa hoidettava, ja sitä ei tässä tapauksessa todellakaan tapahtunut.

oppaaksi aio. kanssasi samaa mieltä että peruspalvelut pitää olla MUTTA se työmäärä mikä heille tulee lisää näiden lentojen myöhästymisien myötä on valtava.Miltä sinusta tuntuisi ( jos töitä teet) kun nettipalstalla joku tulisi mollaamaan sinut ja pistäisi koko firman alimpaan kattilaan sen takia että sinulla vain on liikaa töitä ja olet väsynyt. jos on jotakin sanottavaa palautetta laitetaan se sinne ko. firmalle suoraan eikä revitellä täällä kuinka MINÄ en enää koskaa.... ja kuinka MINUA kohdeltiin hunosti. Varmaan jokainen sillä matkalla ei ollut yhtä avuton.Siis palautteet oikeaan paikkaan sitä vartenhan palautelomakkeet jaetaa. Tää on niin keskenkasvusten hommaa haukkumiset näillä palstoilla. Itse matkustan kolme keskim. kolme kertaa vuodessa lomamatkoille ja opasta tarvin yl. vain kun lähden järjestetyille retkille tms. kertaakaan ei ole tarvinut ketään opasta tai matkatoimistoa tms. täällä haukkua. Pitää olla kotona jos maailmalla on paha olla voihan sitä vaikka paistatella päivää omassa erinomaisuudessaan.... Hyvää päivänjatkoa.

• Riksu
        opas enkä kirjoitti:

oppaaksi aio. kanssasi samaa mieltä että peruspalvelut pitää olla MUTTA se työmäärä mikä heille tulee lisää näiden lentojen myöhästymisien myötä on valtava.Miltä sinusta tuntuisi ( jos töitä teet) kun nettipalstalla joku tulisi mollaamaan sinut ja pistäisi koko firman alimpaan kattilaan sen takia että sinulla vain on liikaa töitä ja olet väsynyt. jos on jotakin sanottavaa palautetta laitetaan se sinne ko. firmalle suoraan eikä revitellä täällä kuinka MINÄ en enää koskaa.... ja kuinka MINUA kohdeltiin hunosti. Varmaan jokainen sillä matkalla ei ollut yhtä avuton.Siis palautteet oikeaan paikkaan sitä vartenhan palautelomakkeet jaetaa. Tää on niin keskenkasvusten hommaa haukkumiset näillä palstoilla. Itse matkustan kolme keskim. kolme kertaa vuodessa lomamatkoille ja opasta tarvin yl. vain kun lähden järjestetyille retkille tms. kertaakaan ei ole tarvinut ketään opasta tai matkatoimistoa tms. täällä haukkua. Pitää olla kotona jos maailmalla on paha olla voihan sitä vaikka paistatella päivää omassa erinomaisuudessaan.... Hyvää päivänjatkoa.

Juuri niitä joilta ei saisi vaatia edes sitä että hoitaa työnsä.
        Ongelma on siinä Finnmatkoilla että se ei mitään auta jos heille reklamoi.
        olen matkustanut 4 kertaa vuodessa 40 vuoden ajan ja kaksi matkaa on tehty Finnmatkoilla, molemmilla kerroilla ala-arvoinen kohtelu ja hotellit. Muilta matkoilta ei mitään ongelmia.

• kaksi matkaa myös
        Riksu kirjoitti:

Juuri niitä joilta ei saisi vaatia edes sitä että hoitaa työnsä.
        Ongelma on siinä Finnmatkoilla että se ei mitään auta jos heille reklamoi.
        olen matkustanut 4 kertaa vuodessa 40 vuoden ajan ja kaksi matkaa on tehty Finnmatkoilla, molemmilla kerroilla ala-arvoinen kohtelu ja hotellit. Muilta matkoilta ei mitään ongelmia.

Kaksi viimeisintä lomareissua on varattu Finnmatkoilta, eikä ollut mitään valittamista. Oppaat hoitivat hommansa, tulivat meno- ja paluumatkalla samassa bussissa, hotellissa en heidän palveluitaan tarvitsekaan. Retkillä ovat olleet mukana ja sielläkin kaikki mennyt ok. Ketään meistä ei ole unohdettu mihinkään, eikä koneet ole olleet myöhässä, niin kuin ne oppaat siihen vois vaikuttaa, tai Finnmatkat siihen, lentääkö Air Finland aikataulussa.
        Jos hotelli on ala-arvoinen, pitää seuraavalla kerralla varata hotelli, jonka luokitus on parempi. Sillä siitä pääsee. Neljä tähteä vähintään.

• Finnmatkojen oppaista

Egyptissä opas tuli bussiin, ja kertoi koko ajomatkan, n. 30 - 40 min, asioista, jotka on hyvä tietää, ja miten sitten hotellissa huone saadaan yms. Hauskinta oli, että hotellikompleksissa oli kaksi erillistä hotellia, ja molempien matkalaiset tuli omilla busseillaan vaikka oltais mahduttu samaankin. Paluumatkalla kentälle opas kertoi, miten siellä menetellään (kentällä menossa rakennustyöt remontin johdosta), ei kyllä jäänyt mitään toivomisen varaan. Opas ei saanut tulla lentokenttärakennuksen sisäpuolelle lainkaan, ei meno- eikä paluumatkalla.

• yx matkaaja

Olen samaa mieltä kanssasi,olen ollut finnmatkoilla ja aurinkomatkoilla ja molemmissa oppaat ovat olleet todella hyviä ei mitään moittimista.Se että käytän nyt finnmatkoja enimmäkseen johtuu siitä että hinnat ovat halvempia kuin aurinkomatkoilla ja aurinkomatkoilla käytetään yleensä finnairia jossa on palvelu paljon jäykempää kuin Tuifly lennolla jossa pääsee heti lomatunnelmaan eli se kai johtuu siitä ilmapiiristä kun aloittaa matkan,tätähän ei voi perustella millään mutta fiilis on heti mukavampi,nyt sitten oltas taas lähdössä finnmatkoille ja nyt tuonne thaimaaseen KhaoLakkiin ensi sunnuntaina jumbolla....(16/3)...ja oletan että myös siellä toimii tuo opaspalvelu hyvin.

• myöskin
        yx matkaaja kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi,olen ollut finnmatkoilla ja aurinkomatkoilla ja molemmissa oppaat ovat olleet todella hyviä ei mitään moittimista.Se että käytän nyt finnmatkoja enimmäkseen johtuu siitä että hinnat ovat halvempia kuin aurinkomatkoilla ja aurinkomatkoilla käytetään yleensä finnairia jossa on palvelu paljon jäykempää kuin Tuifly lennolla jossa pääsee heti lomatunnelmaan eli se kai johtuu siitä ilmapiiristä kun aloittaa matkan,tätähän ei voi perustella millään mutta fiilis on heti mukavampi,nyt sitten oltas taas lähdössä finnmatkoille ja nyt tuonne thaimaaseen KhaoLakkiin ensi sunnuntaina jumbolla....(16/3)...ja oletan että myös siellä toimii tuo opaspalvelu hyvin.

oli todella hyvä.Siis olemme olleet Finnmatkojen Marokon Agadirissa nyt talvella: Mahtava opas- palvelu,kaikki selostettiin viimesen päälle asiallisesti ja hyvin.Ei varmaan mikään asia jäänyt kenelläkään epäselväksi. Retkellä asiantuntevaa opastusta kohteissa.Nuori, iloinen tyttö.Lapsetkin katselija kuunteli ihastuneena.Jäi hyvä mieli.hyvä palvelu hotellissa myös. KYMPPI!

• pajumaa

Olisin kiitollinen,jos saisin tietää mistä Salossa saa Finnmatkojen kirjasen "Talven ja kesän matkat".

• hyhhyy

Saatunan sonta ämmä. Tota varten kaivat liki 5 vuotta vanhan ketjun.

Tuliko sonta omaasi ikävä

• Karppa 53 v.

En enää osta matkoja Finnmatkoilta. Phuketin kone paluussa 8 tuntia myöhässä. Menetimme jatkolennot Helsingistä Kuopioon. Lisäkuluja Helsingistä Kuopioon syntyi meille 4 henkilölle yhteensä 550 euroa. Finnmatkat ei korvaa mitään. Matkavakuutukset - yllätys, yllätys - eivät korvaa myöhästymisestä aiheutuvia kuluja paluun osalta Suomen rajojen sisäpuolella. Finnmatkatkin myy noita vakuutuksia, jotka eivät kata melkoisen merkittävää osaa matkasta, siis PALUUTA. Huijausta!

• never agaian

Hei Karppa 53v. ja muut

Kannattaa reklamoida kuluttajansuojaviranomaiselle... Finnmatkat kiertää aika hyvin velvollisuuksiaan. Myöhästymisistä on tietyt pykälät, minkä mukaan korvaukset tulee maksaa. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/matkustaminen/valmismatka/

Itse olemme niin pettyneitä kyseiseen matkanjärjestäjään, että emme sillä enää matkusta. Johtuneekohan siitä, että Tui-konserni haluaa saada mahdollisimman paljon ihmisiä mahdollisimman halvalla maailmalle? Laatu on sitten sen mukaista.

• Vexi ja kumpp.

Eivät nuo Tui-konsernin matkat kovinkaan halpoja ole, kun ilmoitettuun hintaan lisätään lentokenttäkuljetukset ja ateriat koneessa. Sitä paitsi nuo heidän viikon matkat ovat reippaasti alle viikon mittaisia. Esim. Kuopion Gran Canaria -lennot ovat sellaisia, että kone laskeutuu LasPalmasin kentälle iltayöllä keskiviikkona, ja paluulähtö hotelleilta on jo keskiviikkona aamuyöllä. Oikeastaan matkustajalle jää "huvittelu-aikaa" vain 5 iltaa. Minä itse en edes viitsi pakata laukkua tuollaisen huippukalliin ja huippulyhyen pyrähdyksen takia. En todellakaan osta matkojani Finnmatkoilta aiemmin saamani huonon kohtelun takia. Lähden puolisoni kanssa maaliskuussa kolmeksi viikoksi Thaimaahan, ja ostin lentoliput Finnairin reittilennolle. Ei siihen Tui-konsernia tarvita!!!!

• sakkeus6

Kannattaa valittaa finnmatkoista:korvaus maksimissaan 5-10%. vaikka hotelli täysin perseestä. Just tappelin kuluttajariitalautakunnassa.

• paska1001

Niinpä niin . Ohjeistan sinua jotta opettele englantia äläkä itke
      tällä palstalla!
      Tyhmää valittaa,kun voit hoitaa lennot ja hotellit itse.

12 vuoden kokemuksella, kun hoitaa itse niin ei proplem.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      114
      7874
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      149
      6607
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4725
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2734
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      100
      2224
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      149
      1855
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      28
      1699
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe