Ajoinpahan Kuhmon läpi ja ihmettelin miksi olette menny purkamaan Korpilinnan?
Lapsena kävin siellä usein elokuvissa.
Joku pankkiko sen paikalla nyt on...
Eikä ollut Veistolan kulman taloakaan enää.
:(
Korpilinna?
47
10029
Vastaukset
- lähtenyt
täältä joskus vuonna 100 jKr
- aloittaja
Ei siitä kovinkaan kauaa ole.
Jotain 40 vuotta sitten muutettiin pois.
4 luokkaa kansakoulua ehdin käydä Kuhmossa.
Parhaimmillaan kirkonkylä varmaan olikin 60-luvulla.- aloittaja
... sen Koulukadun päässä olevan kansakoulun rannanpuolella olleen vanhan puukoulun tilalle rakennettu lättänä on tasan tarkkaan karsea!
Eikä varmaan enää edes Kumpa hoida urheilukenttää?
- saara83
Korpilinna, Nurmestien varreltahan semmonen löytyy :D
- käymätön
Kuullut oon paikasta ja kehuvat hyväksi,täytyis itseki päästä katsomaan hienous.
- aloittaja
käymätön kirjoitti:
Kuullut oon paikasta ja kehuvat hyväksi,täytyis itseki päästä katsomaan hienous.
Haah..googletin Korpilinnan!
Tässä tietoa nille, jotka ei tiedä mistä puhutaan:
http://www.geocities.com/jukka_lankinen/viisikymmenluku.html - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
http://www.geocities.com/jukka_lankinen/viisikymmenluku.htmlVoi jumal..
noissa jutuissa tuli esille vielä Kuhmolainen legendakin (lapsena 60-luvulta muistan):
Merkun Urho! - siellä muitakin
aloittaja kirjoitti:
Voi jumal..
noissa jutuissa tuli esille vielä Kuhmolainen legendakin (lapsena 60-luvulta muistan):
Merkun Urho!Heikkisen Eero käytti projektoria ja soitti levyjä ennen elokuvaa. Mieleen on jäänyt Billy Vaughnin orkesterin Silvery moon. Merentie repi lippuja samoin Leppänen ja "hiiri". Liisa ja Satu-Marja möivät taasen lippuja. Ilmaiseksikin mentiin kuviin ottamalla oven vieressä olevasta roskalaatikosta kertaalleen käytetyt liput ja näyttämällä niitä pimeässä teatterissa elokuvan jo alettua. Merkun Urho möi peilejä ja kampoja ennen elokuvan alkua teatterisalin oven vieressä.
Viikonloppuisin tanssittiin Korpilinnassa. Soitti levyt. En muista kertaakaan, että olisi ollut joku orkesteri. Tosin Esa Pakarinen, Eugen Malmsten ja Reino Helismaa kävivät hauskuttamassa ja tanssia oli kait 1 1/2 tuntia lopuksi. olin niin pieni silloin, että en välittänyt niistä tansseista. - saara83
aloittaja kirjoitti:
http://www.geocities.com/jukka_lankinen/viisikymmenluku.htmlviestiini hullunlailla vinkkaushymiöitä, sillä tiedän kyllä mistä Korpilinnasta puhutte, mutta halusinpa vain sotkea itseni tähänkin soppaan. Ja muuten, siellä toisessa Korpilinnassa on oikein kivaa juhlia :)
- useinkin
saara83 kirjoitti:
viestiini hullunlailla vinkkaushymiöitä, sillä tiedän kyllä mistä Korpilinnasta puhutte, mutta halusinpa vain sotkea itseni tähänkin soppaan. Ja muuten, siellä toisessa Korpilinnassa on oikein kivaa juhlia :)
siellä juhlimassa?. Otatko kovankin kännin?
Käy siellä varmaan niitä rikkaita herroja ja upseereita. Niiden kanssa on naisten hyvä "pelata" monenlaisia leikkejä... - aloittaja
useinkin kirjoitti:
Käy siellä varmaan niitä rikkaita herroja ja upseereita. Niiden kanssa on naisten hyvä "pelata" monenlaisia leikkejä...mikäs peräkylän aikamiespoika se nyt heräsi uuninpankolta?
- nönnönnöö
useinkin kirjoitti:
Käy siellä varmaan niitä rikkaita herroja ja upseereita. Niiden kanssa on naisten hyvä "pelata" monenlaisia leikkejä...Yleensähän siellä otetaan kovat kännit. ja Rikkaille herroille ja upseereille on se oman hintaluokkansa ja tasonsa paikka res.ups.maja. sinnepä ei joka pulliaisella olekaan asiaa.
- Res.ups.
Res.ups. maja Jämäksessä otti käyttöön nimen "Korpilinna" Riihosten (viimeinen enemmistöomistajasuku) luvalla.
Pientä sekaannusta on tämä aiheuttanut.
Korpilinnan purku oli erään paljon mukana olleen toimijan mielestä "paska homma". Res.ups. kirjoitti:
Res.ups. maja Jämäksessä otti käyttöön nimen "Korpilinna" Riihosten (viimeinen enemmistöomistajasuku) luvalla.
Korpilinnan purku oli erään paljon mukana olleen toimijan mielestä "paska homma".Kait se nyt suojeluskuntatalo puretaan jos kunnanhallitukseen saadaan kommarienemmistö, vai mitä?
Tilalle puoli-ilmaisilla osakeilla varustettu osakeyhtiö.
Näin on toiminut Suomi sotien jälkeen.
RUL majaan en muuten puutu, kuin ettei nimi sitä paljon kuvaa. Korpilinna keskellä loputtomia mäntykankaita...- tupajumi söi sen
k0rh0nen kirjoitti:
Kait se nyt suojeluskuntatalo puretaan jos kunnanhallitukseen saadaan kommarienemmistö, vai mitä?
RUL majaan en muuten puutu, kuin ettei nimi sitä paljon kuvaa. Korpilinna keskellä loputtomia mäntykankaita...Tosin kuin työväen talot 20-luvulla.Eikä sitä tehnyt työväki.Korpilinnassa tanssitti,Tapio rautavaara Irvin Gootman ym.
- aloittaja
k0rh0nen kirjoitti:
Kait se nyt suojeluskuntatalo puretaan jos kunnanhallitukseen saadaan kommarienemmistö, vai mitä?
RUL majaan en muuten puutu, kuin ettei nimi sitä paljon kuvaa. Korpilinna keskellä loputtomia mäntykankaita...On se ehkä hyvä että tuli lähdettyä pois Kuhmosta...
Jos tämmösiä kOrhOsia on enemmänkin.
Siellä.
60-lukua, niitä ihmisiä ja paikkoja vain muistelin. - aloittaja
Res.ups. kirjoitti:
Korpilinnan purku oli erään paljon mukana olleen toimijan mielestä "paska homma".Kai se talo oli huonossa kunnossa ja noin, mutta Perkeleen Komea talo se oli ja Paljon historiaa sen mukana on mennyt.
Ajat muuttuu.
Minulle lapsuuden Kuhmoon se talo, Merkun Urho,Kokkolan Anttikin... ja kaikki muut säilyy mielessä. - vikitellä tyttöjä
aloittaja kirjoitti:
Kai se talo oli huonossa kunnossa ja noin, mutta Perkeleen Komea talo se oli ja Paljon historiaa sen mukana on mennyt.
Ajat muuttuu.
Minulle lapsuuden Kuhmoon se talo, Merkun Urho,Kokkolan Anttikin... ja kaikki muut säilyy mielessä.Mutta se historia,se on ihan toinen juttu??
- Kokkolan
aloittaja kirjoitti:
Kai se talo oli huonossa kunnossa ja noin, mutta Perkeleen Komea talo se oli ja Paljon historiaa sen mukana on mennyt.
Ajat muuttuu.
Minulle lapsuuden Kuhmoon se talo, Merkun Urho,Kokkolan Anttikin... ja kaikki muut säilyy mielessä.Antti ? Tuolla oli jo muutama Korpilinnan vahtimestari ja lipunmyyjä. Keitäpä muita muistat, jotka liittyy Korpilinnaan ?
Niin, ei sitä tänä päivänä purettaisi. Oli tosi upeaa katsella torille korkealta tonista. Sekin tuli koettua. Ihan pikkupoikana muistan hämärästi, että yläkerrassa oli kirjasto, jota piti opettaja Helli Niskanen, kova kurin pitäjä. - Tässä muutama
aloittaja kirjoitti:
http://www.geocities.com/jukka_lankinen/viisikymmenluku.htmlKorpilinnan vastuunalaiset hoitajat1939 - 1969: Akseli Riihonen, Ahti Riihonen ja Tauno Karppinen
Lipunmyyjiä:
Elli Huotar1, Hilma Peltola, Impi Larikka, Hanna Raassina, Liisa Merentie, Satu-Marja Merentie, Tauno Karppinen
Koneenhoitajat:
Juuso Herman (Hermanni) Heikkinen, Eemil Harju, Aarne Eskelinen, Olavi Kärki, Tuomas Pääkkönen, Eero Heikkinen, Olavi Heikkinen, Martta Pääkkönen, Niilo Pääkkönen
Vahtimestareina Merentiet (Mikko ja pojat)
Muita mukana olleita:
Aarne Keitanen, Antti Tervo, Kauko Pulkkinen ja Viljo Haatajan (sota-aikana)
Ohjelmistoa buukkasi Akseli ja Ahti Riihosen apuna Altti Riihonen. - Tässä listaa!
Kokkolan kirjoitti:
Antti ? Tuolla oli jo muutama Korpilinnan vahtimestari ja lipunmyyjä. Keitäpä muita muistat, jotka liittyy Korpilinnaan ?
Niin, ei sitä tänä päivänä purettaisi. Oli tosi upeaa katsella torille korkealta tonista. Sekin tuli koettua. Ihan pikkupoikana muistan hämärästi, että yläkerrassa oli kirjasto, jota piti opettaja Helli Niskanen, kova kurin pitäjä.Korpilinnan vastuunalaiset hoitajat1939 - 1969: Akseli Riihonen, Ahti Riihonen ja Tauno Karppinen
Lipunmyyjiä:
Elli Huotar1, Hilma Peltola, Impi Larikka, Hanna Raassina, Liisa Merentie, Satu-Marja Merentie, Tauno Karppinen
Koneenhoitajat:
Juuso Herman (Hermanni) Heikkinen, Eemil Harju, Aarne Eskelinen, Olavi Kärki, Tuomas Pääkkönen, Eero Heikkinen, Olavi Heikkinen, Martta Pääkkönen, Niilo Pääkkönen
Muita mukana olleita:
Ohjelmistoa buukkasi Akseli ja Ahti Riihosen apuna Altti Riihonen. - toistakymmentä
Tässä listaa! kirjoitti:
Korpilinnan vastuunalaiset hoitajat1939 - 1969: Akseli Riihonen, Ahti Riihonen ja Tauno Karppinen
Lipunmyyjiä:
Koneenhoitajat:
Muita mukana olleita:
Ohjelmistoa buukkasi Akseli ja Ahti Riihosen apuna Altti Riihonen.noista nimistä olen tuntenut tai tavannut henkohtaisesti. Minusta sieltä puuttuukin nimiä vielä mutta olkoon. Mukavia elokuvia ja tansseja tuli nähtyä ja koettua Korpilinnassa.
- saara83
useinkin kirjoitti:
Käy siellä varmaan niitä rikkaita herroja ja upseereita. Niiden kanssa on naisten hyvä "pelata" monenlaisia leikkejä...Kerran olen käynyt ja ihan kavereitten kans.
Mä en voi vi**u tajuta, miks pitää heti alkaa vi**uilemaan jostain kännäämisestä.
Hanki elämääsi sisältöä, ettei tarvi muitten elämään sotkeutua!
Ja hei, kirjautukaa sisään omalla nimellä ja kuvalla, katotaan taas kuinka moni uskaltaa vi**uilla päin naamaa.
- K---
Heihei, eihän Korpilinnaa ole mihinkään purettu. :D siellä se nököttää ihan kuin aina ennenkin. :>
- valvontakomisio
Ennen oli suojeluskunnantalo nyt suojelee yhdistys,taitaa olla suojeliat toiset,heh.Kätkentää oli Korpilinnassakin,pari tyyppiä sai linnatuomion.
- Pekka Riihonen ite
Olisihan se hienoa, jos linna edelleen olisi paikallaan. Komistus Kuhmon keskustassa. (Pankille, en muita mikä) ja Hotelli Kainuulle kyllä olisi löytynyt joku muukin tontti. Valitettavasti Korpilinna oli pakko purkaa. Museovirasto ei ollut silloin kiinnostunut siitä. Korpilinna Oy:n tuotot eivät rittäneet kattamaan edes kuluja saati sitten remontteja. Korpilinna Oy:n viimeisen TJ:n (Ahti Riihonen) poikana tiedän tämän. Korpilinnaan asekätkentä ei varsinaisesti liity, mutta olen ylpeä siitä, että ukkini Akseli Riihonen oli pelastamassa Suomea sotien jälkeiseltä neukkujen uhkaavalta valloitukselta. JA erityisen ylpeä olen siitä, että hän otti kaikkien muiden kuhmolaisten asekätkijöiden syyt omalle kontolleen. Ukki menetti poliisin virkansa, istui vankilassa ja sai silloisessa rahassa vielä melkoiset sakot.
t. Pekka Riihonen p. 044 5555 957- kivicci
Muistelen, että Hotelli Kainuun alatasossa - siinä Eskobarin paikkeilla - toimi jossain välissä Säästöpankki?
- TTATATA
kivicci kirjoitti:
Muistelen, että Hotelli Kainuun alatasossa - siinä Eskobarin paikkeilla - toimi jossain välissä Säästöpankki?
"Muistelen, että Hotelli Kainuun alatasossa - siinä Eskobarin paikkeilla - toimi jossain välissä Säästöpankki?"
Näin oli. Tällä hetkellä missä on Hotelli Kainuun alatason baari (Villiruusu?), niin
siinä paikkeilla sijaitsi pankinjohtajien työhuoneita.
Siinä nykyisen Eskobarin tienoillahan oli pyörivä Säästöpankin kello aikoinaan. - TTTTTTTTTQQQQ
"Olisihan se hienoa, jos linna edelleen olisi paikallaan. Komistus Kuhmon keskustassa. (Pankille, en muita mikä) ja Hotelli Kainuulle kyllä olisi löytynyt joku muukin tontti. Valitettavasti Korpilinna oli pakko purkaa. Museovirasto ei ollut silloin kiinnostunut siitä. Korpilinna Oy:n tuotot eivät rittäneet kattamaan edes kuluja saati sitten remontteja. Korpilinna Oy:n viimeisen TJ:n (Ahti Riihonen) poikana tiedän tämän. Korpilinnaan asekätkentä ei varsinaisesti liity, mutta olen ylpeä siitä, että ukkini Akseli Riihonen oli pelastamassa Suomea sotien jälkeiseltä neukkujen uhkaavalta valloitukselta. JA erityisen ylpeä olen siitä, että hän otti kaikkien muiden kuhmolaisten asekätkijöiden syyt omalle kontolleen. Ukki menetti poliisin virkansa, istui vankilassa ja sai silloisessa rahassa vielä melkoiset sakot.
t. Pekka Riihonen p. 044 5555 957 "
Isäni kertoi, että Korpilinna purettiin hänen armeija-aikoinaan eli siinä 1969-1970 paikkeilla. Korpilinnahan taisi loppuaikoinaan vallata jo osan Kainuuntietä.
Korpilinnahan oli iso hirsirakennus. Tietääkö Pekka Riihonen tai joku muu, että miten hirsille kävi, pantiinko ne haloiksi vai rakensiko joku niistä vielä jotakin? - Pekka Riihonen ite
TTTTTTTTTQQQQ kirjoitti:
"Olisihan se hienoa, jos linna edelleen olisi paikallaan. Komistus Kuhmon keskustassa. (Pankille, en muita mikä) ja Hotelli Kainuulle kyllä olisi löytynyt joku muukin tontti. Valitettavasti Korpilinna oli pakko purkaa. Museovirasto ei ollut silloin kiinnostunut siitä. Korpilinna Oy:n tuotot eivät rittäneet kattamaan edes kuluja saati sitten remontteja. Korpilinna Oy:n viimeisen TJ:n (Ahti Riihonen) poikana tiedän tämän. Korpilinnaan asekätkentä ei varsinaisesti liity, mutta olen ylpeä siitä, että ukkini Akseli Riihonen oli pelastamassa Suomea sotien jälkeiseltä neukkujen uhkaavalta valloitukselta. JA erityisen ylpeä olen siitä, että hän otti kaikkien muiden kuhmolaisten asekätkijöiden syyt omalle kontolleen. Ukki menetti poliisin virkansa, istui vankilassa ja sai silloisessa rahassa vielä melkoiset sakot.
t. Pekka Riihonen p. 044 5555 957 "
Isäni kertoi, että Korpilinna purettiin hänen armeija-aikoinaan eli siinä 1969-1970 paikkeilla. Korpilinnahan taisi loppuaikoinaan vallata jo osan Kainuuntietä.
Korpilinnahan oli iso hirsirakennus. Tietääkö Pekka Riihonen tai joku muu, että miten hirsille kävi, pantiinko ne haloiksi vai rakensiko joku niistä vielä jotakin?Huutokauppa pidettiin niin irtaimistosta kuin rakennuksestakin. Haloiksi hirret taisi mennä. Tornin ympyränmuotoiset värilasikkunat pokineen ja tanssilavan parketista osan (n 40 m2) isä osti huutokaupasta. Ne ovat uusiokäytössä liiterin ikkunoina ja Rajakadulta ostetun/siirretyn (Toivasen hirsitalo) vanhempieni nykyisen kodin "elintasopahkan" yläkerran lattiana.
- tsopuli
Kuuluisa tenumies oli nimeltään Kokkolan Jussi joka huusi humalassa että "nyt alkoi merellä myrsky".
- Vihriä.
Oisihan tuo maeseman komistus,korpilinnahi.
- Timo H.
Minullakin on hämärä muistikuva kun isän kanssa käytiin Korpilinnassa. Isä meni keittiön puolelle ja mulla oli iso hätä mihin se hävisi. Olen syntynyt -65 joten osuu noihin aikoihin. Kuvista taas näkyy että hieno se oli...
Riihosilla on näköjään ollut tosi iso rooli ko. puljun pyörittämisessä. Tiedän, että Ilmailukerho piti siellä paljon tansseja ym. mikä auttoi tekemään kerhosta yhden vilkkaimmista Suomessa 60-luvulla. Nythän siitä on taas tulossa se isoin.
Pekka, tuutko kyytiin kesällä? Lennätän mielelläni. Heinäkuussa on iso ilmailutapahtuma Kuhmossa, www.kuik.fi- Pekka Riihonen ite
Isän kanssa olin kesät 60' luvulla kuhmolaisia purjelentäjiä "opettamassa" Rautavaaralla. Itse opin kuitenkin vain ajamaan autolla pitkin kenttäalueen sorateitä. Kainuun maisemat tulivat tutuiksi myöhemmin kulolentojen myötä, joita isä ja Ilmari Hyvärinen lensivät. Olin useasti " kartanlukiajana".. (Moottorilento on kuitenkin väkisin lentämistä. Purjelentäjät pysyvät taidoillaan ilmassa.) Harrastan nykyisin RC-lennokkeja ja siinä ilmailu on lähinnä oikeaa (voi kuvitella olevansa pilotin paikalla). Tulen mielelläni kyytiisi, mutta vielä parempi olisi (minähän olen jo aidosti lentänyt), jos ottaisit lapsistani nuorimman kyytiisi . Katsotaan kesällä miten lomat sattuun Valitettavasti en ole löytänyt KUIK:n jäsenkorttiani. (nro jotain alle 100), mutta liityn kyllä uudellen kun maksulaput saan.
t. Pekka Riihonen
- vm-59
Joskus tulee eksyttyä vielä tänne Kuhmo-palstoille katselemaan, josko olisi juttuja vanhasta Kuhmosta. Löytyihän.
Olen muuttanut kuhmosta pois nuorena poikana ja muistelen paikkaa välillä paljonkin lämmöllä. Lapsuus siellä oli hauskaa. Ravustus pajakkakoskella kavereiden kanssa, uimassa ruukinrannassa. Kesät muistuu siellä aina lämpöisinä.
Talvella pelattiin kiekkoa keskellä kylää ja seurattiin Kuhmon Kivan otteluita. Erätauolla juostiin matkahuollon baariin juomaan kuumaa mehua. Isä-Kaasinen selosti ottelut talvipakkasessa ja ihmisiä oli katsomassa otteluita kaukalon ympäri. Kenttämestari "Kumpa" piti huolen kentästä ja lämitti pukukopin kamiinan, se pukukoppi oli joku 8-kulmainen vanerista koottu koppi. Illan päätteeksi pojat kusivat kaminan päälle ja kilpaiilivat, kuka juoksee eniten kierroksia pukukopin sisällä kaminan ympäri. Oltiin silloin poikia.
Merkun Urhon ja Kokkolan Jussin muistan hyvin. Harmittomia ukkoja, joilla oli oma elämänsä. Muistan kuulleeni Merkun Urhosta, että hän oli pajakkakosken alajuoksulla asustellut ja joku oli mennyt kylään Urhon luokse. Urho oli istunu rannalla isossa rautapadassa kylpemässä ja nuotio oli ollut padan alla. Kävijä oli kysynyt, että millaista siinä on kylpeä? Urho oli sanonut, että muuten hyvä, mutta jalkapohjia polttelee. Tiedä sitten, liekko tuo totta, mutta Urholla oli omat juttunsa, kuten polkupyörässä mopon renkaat.
Muistan Korpilinnan, sehän oli siinä Hotelli Kainuun paikalla. Olin silloin kansakoulussa siinä koulukadun päässä. Välitunnilla käytiin katsomassa Korpilinnan purkamista. Vaikka olinkin silloin pikkupoika, tuntui se purkaminen surulliselta. Oltiinhan siinä käyty katsomassa elokuvia ja se oli hieno rakennus.
Monia mukavia muistoja nousi taas esiin lapsuuteni Kuhmosta. Joskus niistä tarinoin lisää.
Tässä kuva korpilinnasta, näyttää otetun paloaseman tornista.
http://www.geocities.ws/jukka_lankinen/korpil50luku.jpg- Ase_käteen
Pitääkö totakin mukamas mainostaa...
Lää lää touhua, ja kyllähän ne tunnetaan nykyajan Suojeluskuntalaiset...
- Muistoja
Kiitos muisteluistasi.oli mukava lukea senajan juttuja,koska itsekkin olen elänyt sitäaikaa kuhmossa ja tuntenut samoja ihmisiä.Täällä palstoilla vaan on noita elämään katkeroituneita ihmisiä jotka haluavat ilkeillä jokaiselle kirjottajalle.Kyllä ihminen saa muistella lapsuuden aikaisia syntymäseutujaan.Lapsuudenaikahan antaa pohjan loppuelämäksi. KIITOS.
- tsopuli
Muistan kun kävin pikkupoikana katsomassa lännenkuvan Korpilinnassa,taisi olla viimeinen katsomani nimeltään Kultaiset luodit. Kovalta penkiltä (oli halvempi) tuli tietysti katsottua aina kun kävi kuvissa.Sitten kun vähän tuli ikää lisää alkoi baarikierrokset jassonpeluuseen.Oli Rositabaari,Korhosen baari,Meijerin baari,Katriinabaari,Maalaistenbaari ja monia muita.Baarikulttuuri oli elinvoimaista 60-70 luvulla ja näki monta mielenkiintoista juttua.Kohokohta kesällä oli tietysti Huhtalan peliteltta jossa tapettiin aikaa ja kulutettiin vähiä rahoja.
- Oi Korpilinna
Joo kyllä Korpilinna oli hieno paikka elokuvineen ja tansseineen. Ravintola oli oikein ravintolan näköinen vaikkei siellä anniskeluoikeuksia ollutkaan. Köyhät ritarit kerran siellä söin. Tarzanit ja Pekka Puupäät tuli katsottua lastenlipulla ja lapsilta kielletyt aikuistenlipuilla. Sain kerran vaksilta huomautuksen ostaa aikuistenlippu lasten kuviin, kun kerta kävin aikuisten kuvissa vaikken ollut edes oikeutettu niihin iän puolesta. Kiitos Merentielle ja Leppäselle sormien läpi katsomisesta. Puupenkit ja väliaika oli ne mieliinpainuneimmat jutut samoin Merkun Urhon "myymälä" ennen elokuvien alkua.
Riihosen Ahti ei polttanut vaikka olin humalassa tansseissa ja vielä koululainen. Kiitos Ahdille siitä. Erotettu olisi, ainakin määräajaksi. Levyt oli parhaat ja erityisesti La Cumparsita ja Sinitaivas by Olavi Virta. Tytöt oli kauniita ja moniin tuli rakastuttuakin. Omahyväisesti sanon, että niin rakastuivat tytöt minuunkin.
Sen verta baareista, että toistakymmentä niitä oli parhaimmillaan. TB : n baarista Keskusbaariin Kainuuntiellä ja Rusasen baarista Matkahuoltoon. Moilasen baari oli juttu sinänsä. Tosin eräs kaveri vei minut kerran sinne kuuntelemaan Barry Mc'quyerin Eve of Destruction- levyn. Kiitos Paavo sinulle siitä.
Huhtalan peliteltta jäi kerran keskellä talvea Alpo- nimisen kaverin hoitoon Keskusbaarin viereen. Alpo oli viihteellä ja me pikkupojat saatiin pelata ja hillua teltassa ihan niin kuin tykättiin.
Kuhmo on jäänyt taakse mutta muistot elää. - kiinnostaa
Oi Korpilinna kirjoitti:
Joo kyllä Korpilinna oli hieno paikka elokuvineen ja tansseineen. Ravintola oli oikein ravintolan näköinen vaikkei siellä anniskeluoikeuksia ollutkaan. Köyhät ritarit kerran siellä söin. Tarzanit ja Pekka Puupäät tuli katsottua lastenlipulla ja lapsilta kielletyt aikuistenlipuilla. Sain kerran vaksilta huomautuksen ostaa aikuistenlippu lasten kuviin, kun kerta kävin aikuisten kuvissa vaikken ollut edes oikeutettu niihin iän puolesta. Kiitos Merentielle ja Leppäselle sormien läpi katsomisesta. Puupenkit ja väliaika oli ne mieliinpainuneimmat jutut samoin Merkun Urhon "myymälä" ennen elokuvien alkua.
Riihosen Ahti ei polttanut vaikka olin humalassa tansseissa ja vielä koululainen. Kiitos Ahdille siitä. Erotettu olisi, ainakin määräajaksi. Levyt oli parhaat ja erityisesti La Cumparsita ja Sinitaivas by Olavi Virta. Tytöt oli kauniita ja moniin tuli rakastuttuakin. Omahyväisesti sanon, että niin rakastuivat tytöt minuunkin.
Sen verta baareista, että toistakymmentä niitä oli parhaimmillaan. TB : n baarista Keskusbaariin Kainuuntiellä ja Rusasen baarista Matkahuoltoon. Moilasen baari oli juttu sinänsä. Tosin eräs kaveri vei minut kerran sinne kuuntelemaan Barry Mc'quyerin Eve of Destruction- levyn. Kiitos Paavo sinulle siitä.
Huhtalan peliteltta jäi kerran keskellä talvea Alpo- nimisen kaverin hoitoon Keskusbaarin viereen. Alpo oli viihteellä ja me pikkupojat saatiin pelata ja hillua teltassa ihan niin kuin tykättiin.
Kuhmo on jäänyt taakse mutta muistot elää.Milloin se korpilinna on ollut ja minllon purettu pois?
- Oi Korpilinna
1928-1970. Omat muistot ovat 50- ja 60- luvuilta. Elokuvat ensin ja iän karttuessa tanssit. tuli käytyä korpilinnassa. Muutin -66 kuhmosta. siihen loppui Korpilinnan tarina omalta kohdaltani.
- limsajätkä
Eikös Korpilinnasa olut Hiiren baari. Mentiin rappusia ylös ulkoovelle.
- Suojattu nimi !
Noh, noh, ei saa loukata ketään entisistä Korpilinnan viranhaltijoista, lempinimi.....
- Anonyymi
Kaikki legendaariset rakennukset puretaan. Kehityksen ja liikennejärjestelyjen tieltä myös asuntojen.
- Anonyymi
Joo, näin on. Kuuntele Katri-Helenan "Naapurin tumma poikamies". Siitä biisistä tulee nuoruus kivasti mieleen..... Valtatie vei laulussa kylläkin vaan sen kioskin =)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, näin on. Kuuntele Katri-Helenan "Naapurin tumma poikamies". Siitä biisistä tulee nuoruus kivasti mieleen..... Valtatie vei laulussa kylläkin vaan sen kioskin =)
Kävin siellä minäkin tansseissa. Join MM-hiihtäjä Kalevi Hämäläisen kanssa samasta pullosta Jallua. Sen pullon jälestä en muista illasta mittään.
- Anonyymi
Ei Kuhmolaisetkaan ymmärrä hyvän päälle. Puretaan kaikki hyvät vanhat rakennukset, niin kuin esimekisi Lieksassa on tehty, ja aikovat purkaa lisää. Kauniita ja hyvin hoidettuja rakennuksia löytyy mm Nurmeksesta ja Savonlinnasta, ja muualtakian Suomesta. Eletään niinkuin Venäjällä, rakennetaan talo ja jätetään sitten säänarmoille. Oikeasi "Suomalaiset" ovatkin Venäläisiä. Nyky rakentajat eivät osaa varmaankaan tehdä niin kauniita taloja kuin ennen. Arkkitehdeilläkin on vain suora viivotin näköjään käytössä.
Kai von Katsoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1147874Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1496607Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834725Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1002224Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1491855
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa281699Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614