Kertokaa Neotigasonista

krr-72

Sain Neotigason-reseptin ja otin tänään ekan tabletin. Pelottaa hieman haittavaikutukset, eli kertokaa mitä teillä muilla on ilmennyt. Entä paraniko psori ja kuinka pian paraneminen alkoi? Kauanko iho oli kunnossa/oireeton hoidon jälkeen? Itse sain sadan kappaleen kuurin, 1 päivässä 25mg.

49

22454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuhaaan

      lääkkeellä todella kovat sivuoireet pahoinvointi päänsärky kramppeja väsymys.. eikä oo ees tehokas! ennemmin vaikka trexan!

    • tigasonista

      Kaksi viikkoa kuurin (3x10 päivässä) alun jälkeen alkoivat huulet halkeilla, samoin hiukset muuttuivat jotenkin kiharammiksi, lisäksi makuaisti jotenkin turtui, ei muuta haittaa. Otin samaan aikaan SUP valoa ja psori lähti kuin kuppa Töölöstä, iho oli kuin vauvan peppu - aivan hämmästyttävä vaikutus. Nyt, kolmisen kuukautta kuurin jälkeen on aavistuksen palannut, saa nähdä miten jatkossa. Kokeilen seuraavaksi ensin pelkällä valolla jos on tarvis - nyt jäi vähän epäselväksi kumpi auttoi vai auttoivatko molemmat.

      • krr-72

        Miten pahana sulla oli psori, kun aloit käyttään neotigasonia? Miten maksa-arvot muuttui kuurin aikana? kiitos jos jaksat vielä vastata:)


      • juuuhaan
        krr-72 kirjoitti:

        Miten pahana sulla oli psori, kun aloit käyttään neotigasonia? Miten maksa-arvot muuttui kuurin aikana? kiitos jos jaksat vielä vastata:)

        noin 70% kropasta ihottumaa silloin.. vanhanaikainen lääke! kyllä ne arvot kurissa pysyi mutta ei vaikuttanut psoriin mitenkään. nämä biologiset lääkkeet vasta on tehokkaita!!!


      • tigasonista
        krr-72 kirjoitti:

        Miten pahana sulla oli psori, kun aloit käyttään neotigasonia? Miten maksa-arvot muuttui kuurin aikana? kiitos jos jaksat vielä vastata:)

        sanoisinko.. todella pahana :( Maksa-arvoissa ei tapahtunut mitään erikoista, seurattiin kahdenkin viikon välein.


      • krr-72

        Eli kun sulla alkoi paraneminen, niin lähtikö hilseen lisäksi myös punaiset psorikohdat ihosta? Oliko ihosi siis täysin "normaalin" värinen?

        Kiitos, jos vielä jaksat vastata:)

        Itsellä nyt viikko kuuria takana, ja olen huomannut, että iho kuivuu ja hilseet kuoriutuu. Toinen juttu minkä olen huomannut, on suun kuivuminen/tahmainen tunne...mutta ne kyllä kestän, jos tää iho tästä normalisoituis.


      • tigasonista
        krr-72 kirjoitti:

        Eli kun sulla alkoi paraneminen, niin lähtikö hilseen lisäksi myös punaiset psorikohdat ihosta? Oliko ihosi siis täysin "normaalin" värinen?

        Kiitos, jos vielä jaksat vastata:)

        Itsellä nyt viikko kuuria takana, ja olen huomannut, että iho kuivuu ja hilseet kuoriutuu. Toinen juttu minkä olen huomannut, on suun kuivuminen/tahmainen tunne...mutta ne kyllä kestän, jos tää iho tästä normalisoituis.

        Kyllä iho oli ihan normaalin näköinen, voi olla että ihotautilääkäri tms olisi nähnyt siinä jotain mutta itse en.


      • psoritar74
        tigasonista kirjoitti:

        Kyllä iho oli ihan normaalin näköinen, voi olla että ihotautilääkäri tms olisi nähnyt siinä jotain mutta itse en.

        ja olen syönyt jo pian pari vuotta. Alussa auttoi todella läiskiin mutta nyt on läiskät palanneet aika reilusti takaisin, nyt aloittelen vielä lisäksi valohoitoa. 3:kk välein on otettu verikokeet ja kaikki arvot ovat pysyneet hyvinä. Suun kuivuus on mullakin ongelma sekä huulien ja limakalvojen kuivuus. Ja myös mulle on tullut kiharat hiukset, oiskohan se siksi kun hiuksia on lähtenyt runsasti ja tuo uusi hius on sitten kiharaa. Saatteko kaikki 100% korvattavuuden vai joudutteko itse maksamaan neotigasonista?


      • Johan55
        psoritar74 kirjoitti:

        ja olen syönyt jo pian pari vuotta. Alussa auttoi todella läiskiin mutta nyt on läiskät palanneet aika reilusti takaisin, nyt aloittelen vielä lisäksi valohoitoa. 3:kk välein on otettu verikokeet ja kaikki arvot ovat pysyneet hyvinä. Suun kuivuus on mullakin ongelma sekä huulien ja limakalvojen kuivuus. Ja myös mulle on tullut kiharat hiukset, oiskohan se siksi kun hiuksia on lähtenyt runsasti ja tuo uusi hius on sitten kiharaa. Saatteko kaikki 100% korvattavuuden vai joudutteko itse maksamaan neotigasonista?

        Mihin tuon Neotigasonin toiminta/vaikutus perustuu?

        Taitaa aktivoida jotenkin ihon uusiutumista, eli eli hoida kuin vain pelkkää oiretta, syyn sijaan? Vai?

        Ilmeisesti turhan väkevää kamaa pelkän päänahan ja ajoittaisen psorireuman hoitoon.


    • 24v mieshlö

      Mä käytin tuota Neotigasonia noin kuukauden, ei mitäään vaikutusta psoriläiskiin. Sivuvaikutuksina iho kuivui, silmät kuivui, suu kuivui...Eilen aloitin trexan hoidon, ja vuorokausi lääkkeenotosta naamaa kuumottaa aivan pirusti, niinkuin kuumeessa, ja käsiä paleltaa samaan aikaan....mielenkiinnolla odotan jatkoa ;)

      • einimmaria

        Kerro ihmeessä, miten lääke on vaikuttanut? Entä haitat?


      • sepu
        einimmaria kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, miten lääke on vaikuttanut? Entä haitat?

        morjens kaikki.kävinpä paripäivää sitten julkisessa uimahallissa,eipä kukaan tuijotellut.jos olisin mennyt 2-3 vuotta aiemmin olisi varmaan poistettu
        koko laitoksesta. ok, homman pelasti daivobet ja
        neotigason yhdessä. aiemmin käytin daivobetiä täysin
        ilman vaikutusta ja lopetin tuloksettomana.
        Tuloksena ulkomuoto ja olotila sietämättömän
        huono,eli vähänkin kiertyessä iho halki ja verenvuoto. Ja lekuriin miehekkäästi vasta parin
        vuoden kitumisen jälkeen.määrättiin daivobet ja
        neotigason yhdessä mikö tepsi jo n1-2 viikon
        aikana eli laikkujen ympäristö alkoi kesiä ja se
        onkin ollut varma merkki nopeaan ihon täydelliseen korjaantumiseen.ainoastaan pigmentissä pahimmissa vauriokohdissa ihonvärin tasaantuminen kestänyt n2v. psoriakseni peitto oli about 30% ja niveltulehdukset vielä päälle.
        neotigason annostus 30mg vuorokausi n3-4
        viikkoa ensimmäisen kerran olikin mielenkiintoinen
        kokemus:huulet halkesi ja kuivui oikein tosissaan,
        nenän limakalvot samoin,aiheuttaen niistäessä verisiä yllätyksiä.. No 1 kk.n jälkeen saattoikin
        lopettaa puhtoisena miehenä neotigasonin käytön ja
        siirtyä daivobetin käyttöön aina niihin kohtiin joissa psori vähänkin näyttää aktivoituvan.Näinpä tässä on n 2vuotta tasapainoiltu siten että kun välillä psori yrittää tosissaan hyökätä,heittelen naamariin noin 1-2 viikkoa 30mg/vrk neotigasonia ja
        reilusti daivobetiä.Onneksi neotigasonia ei tarvitse syödä kuin 1-2 kertaa per vuosi.
        Asat 35 Alat 45 eli maksakin kestää...


      • sepu
        sepu kirjoitti:

        morjens kaikki.kävinpä paripäivää sitten julkisessa uimahallissa,eipä kukaan tuijotellut.jos olisin mennyt 2-3 vuotta aiemmin olisi varmaan poistettu
        koko laitoksesta. ok, homman pelasti daivobet ja
        neotigason yhdessä. aiemmin käytin daivobetiä täysin
        ilman vaikutusta ja lopetin tuloksettomana.
        Tuloksena ulkomuoto ja olotila sietämättömän
        huono,eli vähänkin kiertyessä iho halki ja verenvuoto. Ja lekuriin miehekkäästi vasta parin
        vuoden kitumisen jälkeen.määrättiin daivobet ja
        neotigason yhdessä mikö tepsi jo n1-2 viikon
        aikana eli laikkujen ympäristö alkoi kesiä ja se
        onkin ollut varma merkki nopeaan ihon täydelliseen korjaantumiseen.ainoastaan pigmentissä pahimmissa vauriokohdissa ihonvärin tasaantuminen kestänyt n2v. psoriakseni peitto oli about 30% ja niveltulehdukset vielä päälle.
        neotigason annostus 30mg vuorokausi n3-4
        viikkoa ensimmäisen kerran olikin mielenkiintoinen
        kokemus:huulet halkesi ja kuivui oikein tosissaan,
        nenän limakalvot samoin,aiheuttaen niistäessä verisiä yllätyksiä.. No 1 kk.n jälkeen saattoikin
        lopettaa puhtoisena miehenä neotigasonin käytön ja
        siirtyä daivobetin käyttöön aina niihin kohtiin joissa psori vähänkin näyttää aktivoituvan.Näinpä tässä on n 2vuotta tasapainoiltu siten että kun välillä psori yrittää tosissaan hyökätä,heittelen naamariin noin 1-2 viikkoa 30mg/vrk neotigasonia ja
        reilusti daivobetiä.Onneksi neotigasonia ei tarvitse syödä kuin 1-2 kertaa per vuosi.
        Asat 35 Alat 45 eli maksakin kestää...

        Siis käytin/käytän yhtäaikaisesti daivobetiä ja neotigasonia ja neotigasonia vain akuutissa vaiheessa


    • Psoria 10 v

      Hei,
      Monien vuosien ajan on psori vaivannut. Nyt viime vuonna alkoi tosissaan levitä ja se määriteltiin keskivaikeaksi. Läiskiä on jaloissa , säärissä, selässä, päänahassa, käsivarsissa ja vatsassa. Jaloissa n. 5-10 cm läpimitaltaan läiskiä. Pitkään Diprosalic kurilla on oltu. Välillä kokeiltu Daivobettia, ei mitään vaikutusta. Nyt käytössä Neotigason ja jo ensi tabun jälkeen nukuin yöni paremmin kuin kahteen vuoteen. Krampit ja ikävä pistely lihaksissa on poissa. Lisäksi läisiin ja päänahkaan määrättiin Eloconia (päähän liuosta ja muualle voidetta). Toiveikkaana odotan läiskien häipyvän !
      Neotigosan on vielä kaikkein miedointa. Aluksi katsotaan maksa- ja veriarvot. Lääke vaikuttaa noihin arvoihin ja se heikentää vastustuskykyä.
      Toistaiseksi olen tuntenut ajoittaista lievää päänsärkyä, muita haittavaikutuksia ei ole. Hiustenlähtöä voi hieman olla, mutta lähteehän niitä tässä iässä (lähes 60 v) jo muutenkin, eikä ole tarpeen tyttöjen vuoksi koreilla. Jotenkin tuo lääke on vaikuttanut myös limakalvoihin. Ainakin nenän kautta hengitys toimii hyvin. Suurin apu on jo tässä vaiheessa ollut se, että pirunmoinen lihaskireys ja naksuvat jäsenet on poissa. Semmottia...

    • Tukka lähti

      Söin 3kk kuurin ensimmäisen ja viimeisen kerran. Tukka lähti kuurin lopettamisen jälkeen niin, että päänahka paistoi ja hiven haivenia jäi jäljelle. Voin taata, että on naiselle kuitenkin pahempi vaihtoehto kuin läiskäinen iho. Kynnet pirstoutuivat aivan mäsäksi ja sormenpäät olivat niin arat ettei voinut tehdä oikein mitään ilman kipua. Iho oli siisti tuon 3kk:n ajan ja 2kk kuurin jälkeen, mutta sitten sama tilanne kuin ennenkin. Huulet kuivuivat myös kuurin aikana.

      Summa Summarum: myrkkyä ja kovat sivuvaikutukset. Varaudu peruukin ostoon, jos aloitat käytön.

    • yks käyttäjä

      Oon syönyt neotigasinoia no. 10 vuotta, eli ihan pikkutytöstä asti. Eri sairauteen tosin, mutta kiva lukea, miten se vaikuttaa johonkin toiseen ihosairauteen. Lisäksi mulle on jäänyt aika pimentoon nuo haittavaikutukset juurikin siksi, että olen syönyt lääkettä jo niin monta vuotta. en siis voi oikein sanoa, mikä on normaalia ja mikä osa haittavaikutusta.

      annos on ollut aina aika pieni, 10mg päivässä. Lisätäkin voisin jos on tarvis. Tehona on ihon "kuoriutuminen"/oheneminen. hiuksia multa ei ole lähtenyt, ne on aika normaalit, mutta ei kyllä erityisen paksutkaan. ja tikkusuorat :)

      mä en tiedä mikä on normaali suun/nenän/huulten kuivuus, mutta ehkä tuo lääke on sitten vaikuttanut siihen hieman.
      maksa/ym veriarvoja testataan 1-2x vuodessa, eikä mitään ihmeellisyyksiä kai ole havaittu.

    • rödahund

      Minulla oli Neotigason-kuuri kolmeksi kuukaudeksi 25 mg/pvä. Kuuri piti keskeyttää kuukauden jälkeen kun ilmeni seuraavia sivuvaikutuksia: sietämätön kutina koko kehossa (käyttäydyin kuin kapinen koira), hiukset lähti tukkoina (olen nainen, jolla on ollut aina vahvat hiukset), suun ja nenän limakalvot kuivuivat (huulet halkeili ja niistäessä tuli verta nenästä ja nenä oli koko ajan karstainen), makuaisti muuttui (kaikki maistuin jotenkin metalliselta, varsinkin maito ja maitotaloustuotteet), jallkapohjista lähti nahka, niin ettei tahtonut pystyä kävelemään (joudun työni vuoksi käyttämään kumisaappaita).

      Kuukauden jälkeen totesin, että Neotigason ei sovi minulle. Maksa-arvoihin ei ollut vaikutusta. Seuraavaksi kokeillaan jotakin pistettävää lääkettä, mutta kesä menee "kuppasena" ja ihmisten töllistellessä :(

    • Tsori

      Moikka !

      Käytin Neotigasonia pari vuotta sitten ja sivuvaikutukset oli aikamoiset... Hiukset lähti, suussa haavaumia ym. Nyt olen käyttänyt Trexania reilun vuoden ja iho miltei puhdas ja ei suvuoireita ! Toki aluksi pelotti Terxan, kun se on kuitenkin sytostaatti... No toiminut ihan loistavasti ja iho kunnossa.

    • agne

      Minulle soitti tänään ihotautilääkäri ja aikoi kirjoittaa reseptin neotigasonia.Näitä juttuja lukiessani en oikein tiedä tohinko aloittaa.En haluaisi kyllä hiusteni lähtevän.Hieman toista vuotta sitten kun olin kalju kun tuli rintasyöpä.Sen uskon tulleen biologiseta lääkkeestä jota käytin.humira ja embrel.

      • Turhautunut käyttäjä

        Lääkäri Määräsi minulle Neotigasonia 25 mg joka toinen päivä ootettavaksi. Olen syönyt nyt 2 kk ja kolmen kuukauden kuuri olisi tarkoitus syödä. Ei muuta ongelmaa kuin tuo muidenkin valittama suun kuivuus. Syön myös allergialääkettä ja laitoin suun kuivuuden Cetiritzinin piikkiin, mutta ehkäpä onkin juuri tuo Neotigason.

        Läiskistä kuorioutuu hilse, mutta mitään apua en ole muuten huomannut. Yhtä punaiset ja tulehtuneet läntit ja kaikki paikoillaan, ei yhtään vähentynyt.
        Oikein turhauttaa syödä vahvaa lääkettä. Eloconiacin laitoin n. 4 viikkoa ja sekin vain tuntui pahentavan ihottumaa. Aurinko paistaa ja Neotigason herkistää auringon valolle joten pitää hyvin suojata ihonsa mokoman lääkkeen takia. Ei muuten, mutta kun toivon että olis edes jotain apuakin.


    • veike

      Hei kaikille Psorilaisille! Olen sairastunut psoriin" oikei " kunnolla ja tällähetkellä olen nauttinut neotigasonia 3sen kuukautta,ja pillereitä on jäljellä parikymmentä kappaletta jotka jäävät syömättä.Limakalvot kuivuivat nenästä,että veri alkoi valumaan ja jouduin käymään lääkärissä paikattavana.Aloin käyttämään näitä roppia valohoidon jälkeen joka jäi viittävaille valmista kesken,tilanne alkoi heti huonontua ja olen käyttänyt daivopettiä koko käytön ajan että iho pysyisi edes jonkinlaisessa kunnossa.Kerran kuussa verinäyte maksassa ei mitään eikä munuaisissa,mutta suu kuivaa että natisee ja sieraimet.Parasta hoitoa saa kun menee lämpimiin maihin jossa aurinko paistaa ja saa suolasessa vedessä välillä uida,matkan kesto täytyy olla 2kk ja yly.Varma hoito olen todennut.(omatoimi matkat parhaita.)

    • Neotigason ei kiitos

      Olen sairastanut psoria jo reilut 40 vuotta ja "kaikki" on kokeiltu, mm. Neotigason. Iho kylla parani taydellisesti, mutta tukka ja kynnet alkoivat lahtea ja kolesteroliarvot nousivat pilviin. Siihen loppui sen kaytto.
      Tukka etenkin lahti isoina tukkoina.

      • Sicce

        Käytitkö jotain voidetta Neotigasonin ohella kun sait ihosi kuntoon? Itselläni on tällä hetkellä Neotigason-kuuri. En ole huomannut ainakaan vielä hiustenlähtöä ja kynnetkin kasvavat hurjaa vauhtia. Mataisiko johtua siitä että syön C-piimaa biotiini -tabletteja. Onko tällä hetkellä iho terve?


      • era1

        Hei, olen käyttänyt neotigasonia toukokuun alusta ja nyt kuuri on loppu. Minusta hiuksee alkoivat lähteä n. 2 kkn käytön jälkeen ja nyt suorastaan tukkoina,.kuinka kauan sinulla meni ennenkuin hiukset alkoivat kasvaa takaisin, vai alkoivatko kasvaa ollenkaan? Muuten lääke on toiminut oikein hyvin, huulet tosin joskus kuivuivat ja tikkuilevat edelleen ja siihen ei auta mikään. Eija


    • Agne

      Olen nyt syönyt neotigasonia kohta kuukauden eikä ainakaan vielä parempaan suuntaan ihottumassa olla menossa.ihottumaa tulee vaan raavittua enemmän.Tuntuu että kutina tullut mukana.Täytyy yrittää kuitenki jatkaa jotta näkee mitä tuleman pitää

    • useampi vuosi

      Lääkekuurin kun aloittaa niin silmät, limakalvot, huulet kuivuivat sekä seurauksena huuleen halkeama. Vähän aikaa kuin käytti lääkettä niin tämä poistui ja tila muuttui normaaliksi.

      Käytän lähespäivittäin eikä ole ongelmia. Toki voin pitää 3kk tauon ja sen jälkeen viimeistään pitää aloittaa tuo uudestaan, mutta nykyinen malli toimii paremmin eikä ole enää kuivumista eli ei liian pitkää tauokoa välissä. Normi juttu käydä verikokeissa 1-2 vuodessa sen takia ettei mitään yllätyksiä tulisi. Tehokas lääke ja haittavaikutukset ovat vähäiset. MM. jos jälkikasvua haluat niin tämä lääkitys ei vaikuta siihen. Varsin turvallinen ja hyödyllinen lääkitys. Suosittelen.

      • Sikiövaurioita

        SIis kerroitko nyt Neotigasonista? Neotigason juuri on sellainen jota ei MISSÄÄN NIMESSÄ saa käyttää jos aikoo hankkiutua raskaaksi. Aiheuttaa sikiölle epämuodostumia. Siinähän on useamman vuoden varoaikaikin läkkeen lopettamisesta, ennen kuin saa alkaa hankkiutua raskaaksi. Paketissakin lukee isoilla punaisilla kirjaimilla että ehdottomasti ei saa käyttää raskaana ollessa. Ehkäisy täytyy olla todella kunnossa.


      • Oletko aivan helveti

        tyhmä vai teeskenteletkö vain?!


      • Ja tämä siis
        Oletko aivan helveti kirjoitti:

        tyhmä vai teeskenteletkö vain?!

        urpolle joka väitti Neotigasonin sopivan raskauden kanssa.


      • just joo
        Ja tämä siis kirjoitti:

        urpolle joka väitti Neotigasonin sopivan raskauden kanssa.

        naisille tästä on haittaa raskauden aikana. Kaikki psoria sairastavat eivät ole naisia.....


      • Raskaus ja imetys

        _______ MM. jos jälkikasvua haluat niin tämä lääkitys ei vaikuta siihen. Varsin turvallinen ja hyödyllinen lääkitys. Suosittelen.______

        LÄÄKETTÄ EI SAA KÄYTTÄÄ RASKAUDEN EIKÄ IMETYKSEN AIKANA, EIKÄ KAHTEEN VUOTEEN LÄÄKITYKSEN LOPETTAMISEN JÄLKEEN SAA TULLA RASKAAKSI.

        Raskauden ehkäisy on aloitettava viimeistään neljä viikkoa ennen hoidon aloittamista, ja ehkäisykeinoa tulee käyttää erityisen tarkasti ohjeiden mukaan.

        Minipillereiden teho voi lääkityksen aikana heiketä, joten ne on vaihdettava toisenlaiseen valmisteeseen.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far11896

        .


    • eija60

      Olen 2 vuotta kärsinyt jalkapohjissa ja kämmenissä olevista psorin kaltaisista oireista. Mutta toinen lääkäri sanoo psori ja toinen PPP. Olen käyttänyt daivobetiä, dermovatia, silcistä, mikään ei auta. Sain Neotigason reseptin mutta luettuani sivuoireet ja huomasin kuuluvani kaikkiin riskiryhmiin en uskaltanus lääkettä aloittaa.

      • palmo pustular psori

        http://www.psori.fi/fin/psoriasistietoa/ppp/pppn_oireet/

        '
        Minulla lääkitys Bemetson salva, Dermovat scalp peittehoito ja perusvoiteet.
        Neotigason PUVA valohoito kämmenen ja jalan pohjille 15x - vaan huonommaksi meni.
        Ei ole auttanut lääkkeet, ei rasvat, eikä valohoito. Lopetin kaikki enkä rasvanut enää - en ole ikinä käyttänyt käsivoidetta ja se tutui minulle ilkeältä.
        Lopetin myös vehnän kokona, pullan ystävä en ole ollut koskaan.

        Yhtäkkiä vaan käsistä poistui ja jaloissa rauhoittuu. En käyttänyt mitään voidetta, pidin vain kädet kuivat, puuvillahanskat yötä-päivää.

        Jokainen päättäköön toki itse.

        .


    • Eija60

      Mitä enään voi tehdä? Kaksi vuotta ollut toisessa jalassa koko jalkapohja ja kylki aivan kauheilla raapaleilla, paksu kerros kuivia länttejä, joita repimällä tulee verinen pinta näkyviin. Epäiulty psoria, ppp ja nyt omalääkäri kehoitti koittamaan sienilääkitystä, Lamisil. Laitoin pari päivää sitten ja nyt kutina vasta onkin kova. Kaikki mahd. rasvat kokeiltu ja neotigason ei käy koska minulla kaikki muut sairaudet, joita Neoti vaan pahentaisi. Kolmella ihotautilääkärillä käynyt???

    • Postar

      Rajoita gluteeniviljojen ja sokkerin syöntiä. Kalaa, kasviksia, lihaa, riisiä, hedelmiä. Kahdessa kuukaudessa iho alkaa voimakkaasti tervehtyä. Vehnä pois kokonaan. Molkosania juomaveteen, rauhoittaa kutinan. Yksinkertainen hoito, hidas mutta varma.

      • Psori&suolistovaivat

        En ole koskaan kokeillut Molkosania mutta mielenkiintoni heräsi, kun suosittelit sitä tuolle Eija60:lle.
        Otin linkin siitä. Sitä voi näköjään käyttää myös ulkoisesti ihottumiin. Itselläni taipumusta suolistoinfektioihin. Olen joskus epäillyt coliittiakin.
        Guttatapsorini läiskät tulevat aina punaisemmiksi kun on suolistoinfektio päällä.
        Pitääpä kokeilla sekä sisäisesti että ulkoisesti tuota Molkosania.

        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/sitenews/view/-/ngid/7/nid/33


    • Triolainen

      Sietämätön ihottuma, väliin kokovartalokutina ihottumineen. Naama väliin kuin turpiin saaneella. Pahinta haavaumat ja paksuuntumat jaloissa ja käsissä. Kävely- ja toimintakyky olematon. Ei psori. Määrättiin Neotigason, nyt pitäisi aloittaa. Jatkan kärvistelyä. Niin hurjilta näyttävät sivuoireet.

      Kiitos rakkaat ihmiset, että kerroitte kokemuksianne!

    • silkoinen

      Kokemusta vuodesta 2007.On hyvä lääke mutta vähän tehoton,kynnet ei parane,Mutta
      on jotain spesiaalihyvääkin: asitretretiini on jonkinlainen a-vitamiini
      johdannainen ja ky yksikkoinä lääkitys on raju mutta niinpä
      rypyt häviää.jos neotigasonin tämä ominaisuus olisi yleisessä
      tiedossa niin huh,naisihmiset väärinkäyttäisivät kaikista riskeistä
      huolimatta,samankaltainen vaikutus on surullisenkuuluisalla
      talidomidilla..

    • TyytväinenPsoriton

      Olen käyttänyt vähän toista vuotta. Minulla on keskivaikea psori mutta myös jotain muita autoimmuunityyppisiä sairauksia, joten muukin lääkitys on aika raskas.

      Käytän Neotigasonia pysyvästi ja lisänä satunnaisesti Dermovatia jos läiskiä yrittää tulla. Yleensä pari sivelyä dermovatia lannistaa tiplut viikoiksi.

      Tukka on saattanut oheta mutta ei mitenkään dramaattisesti. Kynnet ehkä vähän pehmenneet mutta laitan kynsiin Schollin kynsivahvennetta ja pidän ne lyhyinä. Mitään isoa oiretta ei ole tullut. Veriarvot hyvät - kolesteroli erinomaiset. En vaihtaisi pois.

    • silkoinen

      Jäi sanomatta että Neotigason on myös taannut sellaisen
      rusketuksen mistä moni olis valmis maksamaan paaaljon.
      Herkistää nimittäin uv-säteilylle niin että ihan normi loistevalo
      putket talvella oikeesti ruskettaa haluat tai et.Moni on sanonut
      vuosien mittaan aiheetta et oot niinkuin käyny reissussa.Kerran
      auto ajoi ohi ja heitti tölkillä,huusi mee kreku himaas.Semmoista..

      • Psoriton

        Ma olen yhtä kalpea kuin ennenkin.


      • Anonyymi

        Mietin saanko sinua enään kiinni... käytätkö aurinkosuoja voidetta ja minkälaista?


    • kreku

      sa jatkat kalpeena jos neo ei puraissut siltäosin..

    • silkoinen

      Niinpä,frendi palas kreetalta eilen kuukauden reissulta,ruskeena
      silleen et parta ja kulmat komeesti paistoi vaaleana.Pantiin
      käsivarret vierekkäin niin eipä ollut eroa,eebenholzia kummatkin
      vaikka härmästä en ole tänävuonna hievahtanut.

    • Anonyymi

      Ei mitään vaikutusta tuo lääke on huono,minulle tulee psorias läiskiä vaikka syön tuota lääkettä,iho punoittaa,hilseilee,rasvaa oon käyttänyt mut ei se sormien punoisuutta vie pois,Myös nivelet ovat kipeät,siitä menen huomenna lääkärin kanssa keskustelemaan

    • Kiitos hyvistä kommenteista ja kokemusten jakamisesta.

      Olen sairastanut psoria vuodesta 1960, eli täytän tänä vuonna 77. Aluksi tervahoidot, sittemmin PUVA kylvyt ja valohoito, kunnes opin omatoisen etelän auringon antaman helpotuksen. Kokeilin kasvisruokavaliota mutta olen aina syönyt kodin perintönä voileipää. Vasta viime vuosina ole oivaltanut gluteenipitoisen vehnän ja runsaan sokerin (alkoholista puhumattakaan) haittavaikutukset. Välillä aina repsahdan seuran mukana elämän pieniin nautintoihin kuten hiivalla lihotettuihin vehnäherkkuihin. Ei pitäisi.

      Tukkani on luonnostaan harventunut testosteronin vähentyessä. Se ei ole ongelma, vaan se, että aloitettuani Neotigason-kuurin viime marraskuussa, olen monen eri lääkkeen koukussa. Ohitusleikkauksen jälkeen verenohennusta ja verenpaineen sääntelyä, kolesterolia kuriin ja eturauhasen liikakasvun hallintaa. Juuri kun luulin selvinneeni vatsahaavan vaivasta joudun syömään loppuelämäni Primaspania ja Briliqueta. Mahdoton yhtälö.

      Ratkaisuni on, että keskeytän Neotigasonin toistaiseksi (samoja sivuvaikutuksia kuin teillä monilla). Käytän Enstillaria ja pelkkää Calsipotrolia perusvoiteiden täydennyksenä. Oireiden pahentuessa olen valmis ottamaan taas uuden kuurin Neotigasonia.

      Pyrin nyt (taas uudestaan) jättämään vehnän, hiivatuotteet ja punaisen lihan kasvisten ja vähäsokeristen hedelmien eduksi. Kun luovun ainakin määräajaksi Neotigasonista, voin nauttia paremmin auringon valon hyvää tekevästä hoidosta. On oltava varovainen, koska olen vuosien varrella saanut jo ylen suuren (jopa vaarallisen suuren) annoksen UV-säteilyä iholleeni ja kehooni.

      Vaikka asuin vuosia aurinkoisessa ympäristössä Italiassa, palasin pysyvästi eläkkeelle Suomeen. Perheen ja lastenlasten tähden. Kaikkea ei voi saada.

      • Anonyymi

        Olisitko tavoitettavissa jossain?
        Olisi mukava jutella enemmän.


    • Anonyymi

      Minäkin sain neotigason lääkettä. Ihmettelen vaan vaikka kuinka laitan 50 suojakerroin aurinkovoidetta, silti naama on ihan punainen ja posket. Mikä auttaa tähän ongelmaan? Töissä pitäisi käydä ja välillä ulkona.
      Kiitos tiedosta jo etukäteen.

      • Anonyymi

        En tiedä. Mutta minulla on sama ongelma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe