13-vuotias kysyy

katriiiiina

Olen 13-vuotias ja olen aina ollut kiinnostunut taitoluistelusta. Onko tämän ikäisen mahdollista aloittaa luistelua? en mihinkään olympiatasolle ole pyrkimässä että ihan jos harrastuksena vois vielä aloittaa... =/ olkaa niin kilttejä ja vastatkaa

11

1051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK3335

Voi varmasti! Kysy paikalliselta taitoluisteluseuraltasi.

• katriiiiina

olen onnellinen vastauksesta

• ...Koirat! :D fani!

Jeps :D tietenkin, mene ihmeessä kokeilemaan siitä se lähtee ! :)

Onnea, uuden harrastuksen parissa ! :)

• onnenlikka

moi! tietenkin voi aloittaa!!! =) aloitin sinun ikäisenä ja nyt olen luistellut puolivuotta ja kilpailen taitajat sarjassa. kannattaa alottaa jos on kiinostunut asiasta. onnea matkaan!!! =)

• katriiiina

Oletko oikeasti aloittanut jo kilpailemisen? Voiko noin nopeastikin jo? Aloititko luistelukoulusta vai mistä? :)

t.katriiiina

• harrastajaäöäö

miten oot noin nopeesti päässy kisoihin? :O mites oot sijoittunut? sä taidat olla lahjakas tyyppi ku oot oppinu nopeesti kaikkee....

• onnenlikka
        katriiiina kirjoitti:

Oletko oikeasti aloittanut jo kilpailemisen? Voiko noin nopeastikin jo? Aloititko luistelukoulusta vai mistä? :)

t.katriiiina

moi.joo aloitin kilpailemisen puolenvuoden kokemuksen jälkeen. aloitin ensin yhden muodostelmaluisteujoukkueen varaluistelijana. sen jälken menin hyppykouluun jossa tyypit oli luistellut noin.5 vuotta. pääsin mukaan ja opin monia hyppyjä kuten:flipin,saksihypyn,tulpin,sahzowi,ritin. ja piruetteja:istuma,kiihdytys,ritti ja tavallisen. osaan myös wilmannin. ensi kautena rupean harjoittelee:luzsia ja akselia. ja jos oma taso riittää kilpailemiseen niin voi aloitaa. minullekkin tuli yllätyksenä kun valmentaja kysyi minkälaisen kilpamuiikin haluaisin. ja jos tykkää ja on perehtyy luisteluun, niin pääsee pitkälle. onnea sulle matkaan!

• JeSSSSJESS

Ootpa sä melko nopeasti päässy kilpailemaan. Mä alotin 5 vuotiaana ja pääsin vasta noin 4 vuoden päästä kilpailemaan eli olin silloin 9. Toisaalta olen omaltakin kannalta nopeasti päässyt eteenpäin ja hyppäsin monta sarjaa yli silloin kun alotin kilpailemisen. Mutta tuntuu vähän epäuskottavalta tuo sun nopea kilpailuihin pääsy. Toisaalta taitajiin pääse kuka tahansa..Katriina sulle vielä alota vaan ihan rohkeesti, ei välttämättä tule ihan huippuluistelijaa koska sarjoissa tulee ika-,ja tasorajat vastaan, mutta taitajiin pääset aika varmasti :D

• JUUPEs
        harrastajaäöäö kirjoitti:

miten oot noin nopeesti päässy kisoihin? :O mites oot sijoittunut? sä taidat olla lahjakas tyyppi ku oot oppinu nopeesti kaikkee....

Taitajiin pääsee kylläkin kuka tahansa, ei tarvi välttämättä osata paljoakaan siellä ei nimittäin ole mitään vaatimuksia eikä ikärajaa

• onenlikka
        JeSSSSJESS kirjoitti:

Ootpa sä melko nopeasti päässy kilpailemaan. Mä alotin 5 vuotiaana ja pääsin vasta noin 4 vuoden päästä kilpailemaan eli olin silloin 9. Toisaalta olen omaltakin kannalta nopeasti päässyt eteenpäin ja hyppäsin monta sarjaa yli silloin kun alotin kilpailemisen. Mutta tuntuu vähän epäuskottavalta tuo sun nopea kilpailuihin pääsy. Toisaalta taitajiin pääse kuka tahansa..Katriina sulle vielä alota vaan ihan rohkeesti, ei välttämättä tule ihan huippuluistelijaa koska sarjoissa tulee ika-,ja tasorajat vastaan, mutta taitajiin pääset aika varmasti :D

moi. se että on taitajissa ei tarkoita, että on huono. sillä osaan kaikki yksöishypyt ja suurimman osan piruetteista ja askelsarjoista. en vain ole voinnut mennä muihin sarjoihin kilpailemaan, koska minulla on muutakin tekemistä kuin yksinluistelu. sillä tulevana kautena rupean harjoittelemaan myös muodostelmaa. se että kaikki lulee että taitajat ovat kompuroivia idiootteja! ottaa minua päähän.

• lootuskukka
        JUUPEs kirjoitti:

Taitajiin pääsee kylläkin kuka tahansa, ei tarvi välttämättä osata paljoakaan siellä ei nimittäin ole mitään vaatimuksia eikä ikärajaa

Oletko ikinä ollut katsomassa taitajien kilpailuita? Et varmaan ole sillä et tiedä nähtävästi että suurin-osa tekee siellä jopa kasoishyppyjä! Että kuitenkaan taitajiin ei pääse kukatahansa, ellei ole lahjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2773
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2655
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2561
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      99
      2118
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2022
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1876
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      36
      1855
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1695
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1558
    Aihe