On pulmallista valita se kaunein nimi omalle lapselleen. Olemme ihastuneet Elli ja Aila nimiin (molemmat tulevat suvusta) mutta nyt haluttaisiin kuulla kaikki mahdolliset hyvät/huonot puolet kyseisistä nimistä jotta päädytään oikeaan ratkaisuun. =)
Myös toinen (kolmaskin ehkä) nimi vielä hakusessa.
Elli vai Aila
22
3690
Vastaukset
- plaaplaaplaa
Mun mielestä Aila ei ole ollenkaan kiva nimi, Elli sen sijaan on nätti ja söpö. Ailasta tulee mieleen 80-vuotias mummeli, Elli sen sijaan on hyvä nimi kaikenikäsille... Siinä mun mielipide. Myös Ella olis kiva ehkä kivampikin kuin Elli. Ailaa en suosittele ! Tulee muuten myös mieleen
sana "hailakka" "laimea" en tiedä olenko ainoa :)- Primrose
Ailasta tulee n. 60-vuotias ja Ellistä sukupolvea vanhempi lady.
Mutta sehän on vain bonusta. Se antaa nimelle perinteitä ja arvoa ja takaa sen, ettei kysymyksessä ole välttämättä tämän hetken muotinimi, ainakaan Aila. Ja jos nimet tulevat vielä suvusta, niin aina upeampaa.
Aila on Kustaa Vilkunan mukaan Aili-nimen inarinlappalainen toisinto, Elli taas Helenan > Elinan muunnos ja Juhani Ahon "Papin rouvan" etunimi.
Molemmat ovat mieletäni hyviä, en osaa laittaa paremmuusjärjestykseen.
Aila Elina, Elli Alina?
Toinen sitten pikkusiskolle.
- tikka tuulis
Elli-nimestä tulee maaseutumainen mielikuva mieleen ja ruutukankaista päähuivia pitävä, vanhahko nainen.
Mielikuva voi muuttua, jos nimi yleistyy.
Ailasta taas putkahtaa esiin tumma nainen, hiukan itämainen.
Ihan kivoja tavis-nimiä noin muuten. Rohkea laittaa vaan nimeksi! - mapee
Joensuun Elli ja mustalais-Aila?
Tunnen kolme ailaa ja jokainen inhoaa nimeään. Syyt vaihtelee, mutta tuo mustalaisnimi on ainakin kahdella syynä. Toisaalta lyhyt ja ytimekäs eikä ole kovinkaan yleinen. Siis muuten ihan ok, mulla on vain nuo mielleyhtymärasitteet..
Elli on kiva nimi. Ja eipä ellissä kai ole esikuvana mitään pahaa? Samoin lyhyt ja ytimekäs perinteinen nimi, mutta ei vielä ainakaan kovin yleinen sekään. - sibyllavon
pehmeitä ja kauniita nimiä. Aila ehkä juuri nyt harvinaisempi. Esim. Aila Helinä/Elise/Emilia/Lyydia/Maija Helmiina
- parempi''''
Älä laita lapsellesi mustalaisämmän nimeä. Joutuu häpeämään koko ikänsä.
Paitsi jos tietysti olette mustalaisia. Mutta siinä tapauksessa et osaisi kirjoittaa...- sibyllavon
yhtään Aila-nimistä mustalaista. Enemmän esim. Ellen ja Miranda-nimisiä. On esim. Aila Meriluoto. Lapissa on myös käytössä muoto Aile. Elli on enemmän vanhan ihmisen nimi, tullut uudelleen käyttöön.
- Miranda Amanda
Aivan samaa mieltä.Aila mielletään mustalaisen nimeksi,kuten Veera tai Miranda.
Elli sen sijaan on mukavan kuuloinen ja nimeen liittyy mukava Joensuun Elli -laulukin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joensuun_Elli
- ...
on parempi.
Aila on äänteellisesti ihan kaunis, mutta en jostain syystä pidä siitä. Kivempi muoto olisi Aili. - s87
että miten olis nimien yhdistelmä Eila
- kauniimpi...
Äitini on Aila (synt. -49) eikä hän ole kyllä koskaan hävennyt nimeään saati kuullut ainoatakaan pilkkaa nimestään. Olen luullut, että Aila olisi enemmänkin lappalainen nimi? Aila on mielestäni todella kaunis nimi moniin muihin "aikansa" nimiin verrattuna.
- Tehis
Tulee mieleen vain Tehosekoittimen biisi...
- todella kaunis
elli paljon parempi...
- Milimani
Elli on tosi kaunis nimi! Se tuntuu kyllä olevan muiden "vanhojen" nimien tapaan nyt yleistymässä, ehkä myös koska Ella on niin valtavan yleinen. Esim. viime vuonna annetuista tyttöjen ensimmäisistä etunimistä Elli oli 36. yleisin, mutta ei nyt mikään top 10 -nimi kumminkaan. Ellistä tulee mieleen iloinen ja puuhakas ihminen, joko hauska ja suloinen pikkutyttö tai sitten kodikas emäntätyyppinen nainen.
Jostain syystä olen ihastunut -i-loppuisiin nimiin, joten pidän myös Aili-muodosta enemmän kuin Ailasta. Aila kuulostaa Elliä enemmän suurten ikäluokkien nimeltä, mutta toisaalta juuri siksi se voisi olla kivan erilainen nimi pikkutytöllä! Mielikuvatasolla Aila tuo ehkä hiukkasen mieleen keski-ikäisen toimistosihteerin, mutta olen varma että mielikuva muuttuisi nopeasti jos tuntisin jonkun Aila-nimisen lapsen. Lapsella nimi olisi varmasti aika herttaisen kuuloinen. Kumpikaan vaihtoehto ei ole yhtään hassumpi, ja vielä suvusta; varmasti saatte kivan nimen tytöllenne!
Ja vielä ehdotuksia toiseksi nimeksi:
Elli Inkeri
Elli Kerttuli
Elli Mirjami
Elli Inari
Aila Irinja
Aila Matilda
Aila Eliisa
Aila Katinka
Elli Hilma Aliina
Elli Hilda Ilona
Aila Inka Aurora
Aila Elsa Amanda - itse aila
Elli vai Aila kysyjä olet varmaan ratkaissut jo ajat sitten lapsesi nimen. Siitä tuli ihan hyvä oli se sitten kumpi vaan tai ei kumpikaan.
Sinä, joka sanoit että me Aila nimiset olemme suurten ikäluokkien aikaisia nimiä, olen sitä mieltä, että ehkä sieltä loppupäästä. Toi oli oikein hyvin myös sanottu, että on toimistosihteerin nimi. Olen toimistosihteeri ja onnellinen nimestäni ja toimestani. En ole koskaan kuullut Aila nimistä mustalaista, vaikka minäkin olen os. mustalaisen niminen. No ei se haittaa olemmeko valkeiden tai tai muun väristen nimisiä, jokainen hyväksyy omalla tavallaan oman nimensä. Minulla on muuten useita työkavereita joiden nimi on Aila, mutta osa käyttää toista nimeä. Itselläni on lyhyt ja ytimekäs siis etu-ja sukunimiyhdistelmä. Olen tyytyväinen Aila nimeeni sen vuoksi, ettei niitä ole niin paljon kun esim. Leena nimisiä vaikka kuinka, onhan toinen nimeni Leena. Mielestäni nimi kysymys on ihan itsestä kiinni miten nimensä mieltää. - Aila1980
No olipa kiva lukea omasta nimestä aika omituisia kommentteja :D Kun sain nimeni vuonna -80, vain 15 muuta sai saman nimen samana vuonna. Jossain vaiheessa mua hävetti koko nimi, mutta olen ollut jo pitkään tosi ylpeä siitä. En ole mikään tusinatyttö :D En kyllä miellä nimeäni mustalaisnimeksi, vaan käsittääkseni nimi on saamelaisperäinen. Vaikka eipä se mitä haittais vaikka olis mustalaisnimi.
- todella kaunis nimi!
olen itsekin ajatellut että jos joskus saan tyttären, olisi Aila oikein mahdollinen valinta nimeksi!
Aila Aleksandra
Aila Sofia
Aila Olivia
- hymynaama2
En pidä Aila nimestä.
Minun mielestä kauniita lapsen nimiä:
Manta
Ailan
Fiona
Lilian
Natalie
Natalia
Ava
Jasmine
Alisa
Nelly
Stella
Julietta
Janette
Inna
Ellen
Marissa
Lilia
Fianna
Vienna
Staila- juu ja joo3
Huh, mitä nimiä! Varsinkin Manta, Fiona, Fianna ja Staila. Kyllä Elli ja Aila ovat parempia.
- Elliiii..
Ellinä suosittelen tietysti Elli-nimeä! :) Pidän nimestäni, koska ei ole ihan jokatoisella, toisin kuin Jenni/a, Laura ja muut samantapaiset.
Enkä ole koskaan kärsinyt nimestäni. Pahempiakin nimiä löytyy :D
Ailakin on ihan kiva nimi, mutta Ellille annan ääneni! :) - dsfg
Ehdottomasti Elli! :) Söpö nimi joka käy kaiken ikäiselle, Ailasta tulee mieleen 60-vuotias mummeli.. :D
- .,.,.,.,
Ella ja Aile ovat hieman tuoreempia nimiä.
Aila on saamelaisperäinen nimi ja sitä on myös Virossa paljon.
Aila on raikas nimi, pidän kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920