Olen aikonut ostaa -99 korollan

Japaninrauta

Jten pari kiperää kymysystä...

1. onko tukeva 200kmh vauhdissa?
2. onko hiljainen?
3. onko levoton ajaa?
4. syökö 1.6 kovasti?
5. kestääkö tekniikka?
6. toimiiko pitkänmatkan autona?
7. veteleekö ohjaus?
8. ruostuuko ja mistä?
9. kestääkö pellit istumisen konepellillä?
10.onko jousitus mukava?
11. onko kertakaikkiaan kannattava ostos?
kiitos jo etukäteen!

6

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri mitään

      20000e lisää rahaa niin saat:
      Jten pari kiperää kymysystä...

      Tten pari vastausta...

      1. on tukeva 200kmh vauhdissa
      2. hiljainen
      3. ei ole levoton ajaa
      4. kone 11.6
      5. kestää
      6. toimii pitkänmatkan autona
      7. ohjaus
      8. ruostuuko ja mistä? Kyllä joka paiaksta koska ei ole muovia.
      9. kestääkö pellit istumisen konepellillä? Suuri massa näkyy myös bensalaskussa. Rahaahan sulla on.
      10.jousitus mukava
      11. onko kertakaikkiaan kannattava ostos? EI
      kiitos jo etukäteen!

      Ole hyvä, kasvata sinä lapsesi tuntemaan autot paremmin.

    • on?

      Kerrohan..

      • aloittaja

        Autoni on, kuten otsikossa lukee helvetin vanha Terska! Ihan vitun huono ajaa ja vaatii paljon remppoja, koska iha helvetin vanha.


      • kunnon autoissa..
        aloittaja kirjoitti:

        Autoni on, kuten otsikossa lukee helvetin vanha Terska! Ihan vitun huono ajaa ja vaatii paljon remppoja, koska iha helvetin vanha.

        tehdä kestämään istumista enkä sinulle edes kerro syytä. Osta joku 70-luvun jenkkilahna. Sen konepelti toimii varmaan hianusauton lavettinakin ja kestää 5000kg kuorma. Siksi niissä pitää olla kone 17.5 litranen.


    • AE111

      Joten:

      1. En tiedä. En kehdannut ajaa yli 180km/h. Ei se mahdoton ollut ainakaan moottoritiellä. Ei kulje 200km/h.
      2. Seuraavaan kokonaan uuteen malliin (2002-), verrattuna kone oli hiljaisempi eikä muutenkaan ollut melun puolesta valittamista ikä/hinta-tovereihin verrattuna.
      3. Kaikki on suhteellista. Omani kun kunnossa oli ja järkevillä renkailla, niin ei ollut. Tuskin on louskuun Terceliisi verrattuna ainakaan.
      4. Itselläni taajamavoittoisessa ajossa sisältäen lyhyitä moottoritiepyrähdyksiä, auto vei koko aikanaan tankkauksista mitaten 7,95l/100km.
      5. Kestää. Huollot toki pitää tehdä.
      6. Ks. kohta 3. On kai niitä parempiakin, jos lyöt enemmän rahaa tiskiin tai tingit jostain muusta.
      7. Eipä vedellyt. Ei ollut niin paljon tehoja, renkaat ja kulmat oli kunnossa.
      8. Ei ehtinyt minulla ruostua ja tuskin on kovin paha, kun nyt noita katselee. Tavan vuoksi silti ruostesuojautin. Tuossa on muuten ruostumaton pakoputkisto, josta Toyota taitaa olla taas luopunut kustannussyistä.
      9. Miksi pitäisi?
      10. Oli mukava = pehmoisa. En suosittele suurille kuormille hidasteiden tai pomppujen ylityksiin. Kyydissä 500kg miehiä ja kontissa kamaa, niin raapi kuraläpät vähän motaria, kun kunnolla mentiin.
      11. On, jos hinta on kohdallaan ja auto hyvin pidetty. Varsinkin jos tulee pidempään käyttöön.

      Oletan, että kyseessä on mulkosilmämalli. Siitäpä tulikin mieleeni ainut minulle osunut tyyppivika. Ajovaloumpioiden ja konepellin välisten tiivisteiden irtoilu. Oli aluperin liimalla, mutta valtuutetulla laittoivat uudet kiinni vahvalla kaksipuolisella teipillä ja sitten pysyi.

    • Kannatan

      Minulla ollut ensin muutama romu-merkkinen auto, suht koht uusiakin oli.kyllästyin remontteihin ja siirryin toyotoihin. Ei koskaan ole jäänyt välille, kuluvat osatkin kestää puolet kauemmin kuin muissa.
      1. 200 ei saa ajaakaan! Vaarallista jo kokeillakin!
      2. On jos vaihtaa tilanteen mukaan
      3. Ei hae tietä niinkuin jotkut vanhemmat vuosimallit vähän myös huoju joskus.
      4. Ei jos ajaa tasaisesti, säästöliekillä!
      5. Kyllä varmasti, jos aikaisemmin on huollettu niinkuin pitää, eikä muutenkaan kohdeltu kaltoin.
      6. Ilman muuta
      8. Ei enää 99 malli ruostu niinkuin 80-lopun ja 90 alun autot, peltiseosta parannettu, sinkitetty.
      9. Muistelisin ainakin jollakin 90 alun mallissa jäi matala kuoppa, joka pompahti takaisin. en suosittelisi, korkeintaan lokasuojalla ja kevyt.
      10. Jousitus ok.
      11. Voisin tähän sanoa että yli 90% varmuudella on kannattava ostos, jos on vähän kilometriä ja huoltohistoria tiedossa ja entinen omistajakin, aina parempi. Paljon mainostetan papparaisten ja naisten käytössä olleita autoja, minun mielestäni ne eivät välttämättä ole niitä parhaita auton käyttäjiä, kytkin ja vaihteet ainakin kärsivät, jossei sitten itse konekin. Naiset ei ainakaan osaa katella, olla kuulolla ja seurata auton tilaa, niinkuin miehet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe