Tässä kirkon kanta homouteen

uskoivainennainen

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi/1135238769052

"Homoseksuaalisuuden vastustaminen perustuu Marjokorven mukaan ennen kaikkea luomiseen. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi.

"Raamatusta ei löydy oikeastaan muuta aineistoa kuin sen hylkäävää tai tuomitsevaa. Kristitty ei voi hyväksyä homouden harjoittamista. Taipumuksia voi olla, mutta harjoittamista ei voida hyväksyä, koska se on sanassa hyvin yksiselitteinen asia."

Homoseksuaaleille on tilaa kirkossa, jos he ovat valmiita tekemään parannuksen.

"Jumalan sana kutsuu meitä kaikkia tulemaan syntisinä Jumalan armon osallisuuteen. Sama koskee tavallisiakin rikkomuksia: niistä pitäisi seurata elämän muutos, kun on saatu anteeksi", Marjokorpi linjaa. "

5

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole kirkko

Marjokorpi on Marjokorpi, ja osallistuu kirkon toimintaan vain omalta osaltaan. Kemijärven Kirkkoherrana hänellä on varmasti paljon tietämystä kirkon kannanmuodostuksista, mutta tuossa haastattelussa hän ilmaisi vain oman mielipiteensä ja oman senhetkisen raamatuntulkintansa.

• Maria_L

Ei Jumala ole kiinnostunut minun ruumistani vaan sielustani. Ei hän mittaa hormonitasojani tai katso mitä jalkojeni välissä on.
      Olen samanlainen jumalan kuva kuin kuka tahansa muu. Olen ruumis ja sielu. Kaikki me jumalan kuvat olemme syntisiä?

Täällä tuntuu olevan paljon viisaita kirjanoppineita jotka viittaavat raamattuun ja muihin eri lähteisiin, mutta minun ajatukseni tulevat sydämestä. Minun sydämessäni on rakkaus, joka ohjaa ajatuksiani ja tekojani. Onko minun rakkauteni vähäpätöisempää ja huonompaa vain siksi että olen lesbo. Jumala on rakkaus, minä uskon siihen enemmän kuin teidän maallisiin tulkintoihinne. Kirjoituksenne ovat kiivaita vihasta joka teitä ohjaa. Minun kirjoitukseni on lempeä rakkaudesta joka minua ohjaa.

Näyttää todellakin olevan totta että kirkko on maallistunut. On todella sääli että kauniit Jumalan huoneet huokuvat tyhjyyttä ja vihaa. Katedraaleista ja kappeleista on tullut turistinähtävyyksiä. Messun aikana salamavalot välkkyvät ja hälisevä turistien lauma kulkee läpi salin. Eikö teidän uskovaisten tulisi olla näiden huoneiden vartijoita, pitää ne puhtaana maallisista ajatuksista ja tehdä niistä Jumalan rakkauden kotisijoja. Eikö Jeesuskin ajanut kaupustelijat pois pyhäköstä?

Olkaa armollisia itsellenne ja muille, elämä on liian lyhyt matka tuhlattavaksi vihaan ja katkeruuteen. Tyhjentäkää sydämenne vihasta ja antakaa rakkauden tulla ja täyttää se.
      Jumala palkitsee tai tuomitsee teidät tekojenne mukaan, antakaa hänelle se valta.

• tasapuolisesti.

Ainoastaan jotkut uskovaiset luulee olevansa parempia ja "puhtaampia" kuin homoseksuaalit tai muut syntiset. Ylpeys ja Vihdollinen puhuu sellaisissa MUIDEN TUOMITSIJOISSA, vaikka ovat aivan yhtä pahoja. Yhteistä meissä kaikissa syntisyyden lisäksi on Jeesuksen kuoleman kautta saatu syntien anteeksianto.

_____Voisiko joku uskovainen kommentoida?_________
      Miksi tuomitsette vaikkei se ole teidän paikkanne, ja siten herjaatte Jumalaa?

• joku uskovainen

Kyse on lähimmäisen rakkaudesta. Kun tapaa ihmisen, jonka huomaa elävän synnissä, ei siis joskus hairahtaen vaan jatkuvasti eläen, niin se on toisesta välittämistä herätellä toista tajuamaan syntielämänsä ja tekemään parannusta. Rakkaudettomuutta olisi jättää toinen vain synteihinsä kierimään ja uskonsa menettämään.

"Ainoastaan jotkut uskovaiset luulee olevansa parempia ja "puhtaampia" kuin homoseksuaalit tai muut syntiset. Ylpeys ja Vihdollinen puhuu sellaisissa MUIDEN TUOMITSIJOISSA, vaikka ovat aivan yhtä pahoja. Yhteistä meissä kaikissa syntisyyden lisäksi on Jeesuksen kuoleman kautta saatu syntien anteeksianto.

_____Voisiko joku uskovainen kommentoida?_________
        Miksi tuomitsette vaikkei se ole teidän paikkanne, ja siten herjaatte Jumalaa? "

Tuskin luulee olevansa parempi, jos luulee ei usko ole vielä kirkastunut, ja silloin ei ehkä olekaan niin vankassa uskossa kuin voisi luulla. Pitää tähän vielä sanoa että Sinäkin puhut hieman tuomitsevaan tyyliin "uskovaisista" jos katsot mitä olet kirjoittanut.

Uskovaisethan eivät ole synnittömiä, ihmisiä kun ollaan niin voi joku olla ajattelematonkin sanomisissaan.

• matkalla mukana

Kaikki ihmiset ovat samalla lähtöviivalla, eli tarvitsevat Jumalan armoa. Kuitenkin jokaisen on yksilönä päätettävä suhteensa Jumalan tarjoamaan armoon. Jeesuksen suorittama sovituskin oli jokaiselle yksilöllinen, jokaisen omat synnit ja sairaudet ja muut syntiinlankeemuksen seuraukset kannettiin Jeesuksen ruumiissa ristillä.
        Ei meillä kenelläkään ole varaa tuomita toista, koska itsekkin tarvitsemme armoa. Mutta meillä on yhteinen vastuu yhteiskunnasta jossa elämme, Jumala rakastaa ihmisiä ja rakkauden takia on oikein näyttää tie elämään niille jotka ovat menossa tuhoon.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      143
      4635
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      90
      3392
    3. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      36
      1798
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1648
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1499
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      999
    7. Belfastissa persujen otteet

Joku tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut tuhoavat syyttömien kansalaisten omaisuutta. Persuilla on ihmeellinen
      Maailman menoa
      27
      926
    8. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      23
      898
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    10. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      820
    Aihe