AMERIKANPITBULLTERRIERI/STAFFORDSHIRENTERRIERI/BULLTERRIERI

minä

Hei!Näistä kolmesta koirarodusta olen ikäni ollut kiinnostunut.Olen lukenut koirista melkeinpä kaiken käsiini saaman tiedon.Haluaisinkin teorian puolesta vähän käytännön kokemusta siitä millaisia nämä koirat ovat olleet jos omistat jonkin kyseisistä roduista.Onko koiranne sairastellut?Monta koiraa omistat?Tuleeko yleensä toimeen toisten urosten kanssa?Ja lisäksi mistä olet koirasi saanut(kennelistä,kasvattajalta)?Hinta noin suurinpiirtein?Luin SATHY RY:n sivuilta,että jos pitbullia halajaa pitäisi se ulkomailta tuoda.Pitääkö paikkansa?

11

2496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuu

joo, kyllä se koira kannattaisi ulkomailta tuoda koska sille saisi paperit ja varmistuksen siitä että se on puhdasrotuinen pitti. Myydäänhän suomessakin muutamia pittejä mutta niiden taustat ei välttämättä ole niin varmat. On käynyt monesti niin että ihminen on ostanut pittimixin (esim. pitti/amstaffi yhdistelmän) täytenä pittinä. niin ja kannattaa varmasti sathy:lta tiedustella luotettavia kasvattajia.

itsekin tahtoisin pitti pojan ottaa joskus vuoden päästä, nyt omistan amstaffin.

• Blääh

Mitäpä teet täällä niillä papereilla? Sekarotunen, mikä sekarotunen...

• Maisku

Hei!

Laitahan sähköpostia jos haluat kuulla piteistä lisää, minulla on kokemusta kahdesta urospitistä joista mielelläni tarkemmin kerron! Osoite on: [email protected]

• Kymppi

Mulla oli staffiuros. Meille tuli sitte collienarttu(nuorempi), ja siitä alkoi helvetti. Jokapäiväiset yhteenotot, koska uros oli sen verran seko ettei tullu yhtään toimeen sen nartun(!!!) kanssa, vaan tuloksena oli collien käyttö ell ku staffi puri voimalla sitä jalkaan! Sitte staffimme rupesi dominoimaan meitä aikuisia(tai yritti, purra yms.), joten sai luvan lähteä koska perheessämme on kaksi pientä lasta. Valitettavaa. Ei ollut myöskään toisten koirien ylin ystävä. Terve oli ehkä vain fysiikaltaan.

• sulo

sulla on ollut noin huonoja kokemuksia staffista. Itselläni on kaksi staffia 4,5 v. uros ja vajaa 2 v. narttu. Meillä ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. En voisi kuvitellakkaan harkitsevani mitään muuta rotua. Minun mielestäni staffi on mitä ihmisrakkain rotu mihin itse olen koskaan törmännyt. Ja sitten vielä jotain siihen alkuperäiseen kymysykseen, staffien hinnat lienevät tänä päivänä siinä 700-1000 ellun tietämissä, riippuu vähän kasvattajasta.

• Ryhävalasjeee
        sulo kirjoitti:

sulla on ollut noin huonoja kokemuksia staffista. Itselläni on kaksi staffia 4,5 v. uros ja vajaa 2 v. narttu. Meillä ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. En voisi kuvitellakkaan harkitsevani mitään muuta rotua. Minun mielestäni staffi on mitä ihmisrakkain rotu mihin itse olen koskaan törmännyt. Ja sitten vielä jotain siihen alkuperäiseen kymysykseen, staffien hinnat lienevät tänä päivänä siinä 700-1000 ellun tietämissä, riippuu vähän kasvattajasta.

Minulla on lapinporokoira narttu, täyttää kesällä 3. Erittäin ihmisrakas ja tulee kaikkien koirien kanssa toimeen. Äärimmäisen sosiaalinen tapaus. Nyt olisi kuitenkin perheenlisäyksen aika ja olen menettänyt sydämeni staffordshirenterriereille. Kokemuksia tuodessä kyseistä rotua perheeseen jossa jo ennestään koira? Pentuna tietenkin ottaisin uuden vauvan kotia :) Ei väliä onko narttu vaiko uros, joten osaisiko kukaan sanoa onko sillä muutenkaan mitään väliä tämän rodun kanssa, miten tulee toimeen esim narttu nartun kanssa?

• Urpo

On erittäin energinen ja iloinen perusluonteeltaan. Ihmisiä vastaan ei kääny ikinä, luonnetestissäkin todettiin. Toisille koirille on tavatessa kiltti, mutta jos toinen heittää haasteen ei se tietnkään epäröi ottaa sitä vastaan, taistelukoira kun on ollut.. On myös perinteisesti sen verran yliseksuaalinen että ahdistelee toisia ja jos ei toinen suostu menee hermot ja taas on rähinä pystyssä. Ikinä ei ole purrut niin että olisi haavaa toiseen tehnyt vaikka on parit kerrat rähissyt toisten kanssa.
      Nämä kaikki kovakallot vaan vaativat johdonmukaisen kasvatuksen, niin ettei niille jää epäselväksi kuka täällä on se korkein henkilö. Toki jokaisesta rodusta löytyy pehmojakin joille pärjää vähemmälläkin..
      Mielestäni staffi on suuri koira pienessä paketissa ja todella suurella sydämellä varustettu!

• Krista

Bullterrieriyhdisyksen sivuilla keskustelupalstalta löydät paljon juttuja käytännön asioista. Toki voit laittaa minullekin postia.

www.bullterrieriyhdistys.net
      [email protected]

• ode

Omistamme 1,5 vuotiaan Amerikan pitbull terrieri
      nartun, ja aivan upea koira! Välillä luulee, että
      se ymmärtäisi täysin mitä sille puhuu..Todella ihmisrakas.
      Suosittelen lämpimästi rotua!

Dog # 1

• peku

Mainitsit amerikan pitbull terrierin, staffordshiren bullterrierin ja bullterrierin.
      oletko miettinyt amerikan staffordshiren terrieriä?

• mmm

kunhan pitää koiran alempana arvojärjestyksessä,(mikä ei ainakaan staffinartuilla ole vaikeaa)jakoiralla on hyvä luottamus sinuun ja se ei kavahda sinua yhtään niin kaikki hoituu melkein itsestään. itselläni on staffi,joka ei haasta riitaa minkään koiran kanssa,sillä on teräksiset hermot.Nuolemisesta ja syliinpääsystä voi tulla jopa ongelma, jos sen pentuna sallii hyppiä liikaa vasten, sitä on vaikea lopettaa.Jos käyttää pienestä asti koirapuistoissa paljon niin ongelmia ei pitäisi niinkään paljoa tulla,mutta tämä on tietenkin yksilöllistä, kaikki eivät ole niin pehmeitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      129
      8016
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7115
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4866
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      249
      3305
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2764
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      127
      2352
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      1990
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      17
      1933
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      41
      1750
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1685
    Aihe